Preview: Medal of Honor – první dojmy z Multiplayerové Beta verze aneb lepší Call of Duty? Tisk E-mail
Úterý, 22 červen 2010
Preview: Medal of Honor – první dojmy z Multiplayerové Beta verze aneb lepší Call of Duty?
DD v Afgánské akci ...
Medal of Honor MP - Quo Vadis

• DD v Afgánské akci

V první řadě jsou tu samozřejmě technické nároky a celkové technické zpracování. Musím říci, že Multiplayer vypadá hodně dobře. Ale to jen díky DICE enginu. To sebou ale nese dva problémy. V první řadě, singlplayer Medal of Honor bude postaven na stařičkém DirectX9 U3.5 engine, což znamená, že vizuálních kvalit DICE DirectX11 MP dosahovat nebude. Ze strany EA je to chytrý tah, nalákat některé zmatené hráče na skvěle vypadající akci ala DX11 Battlefield BC2 na PC, a ve výsledku v singlu dostanou jen absolutní grafický průměr …

S tím souvisí i druhá věc, máte pocit, že už jste to celé někde viděli a tak nějak to vypadalo lépe. Ano, vypadá to jako nějaká osekanější verze Battlefieldu BC2. Hra sice nevypadá špatně, má i demoliční model některých věcí na mapě, ale třeba budovy jsou nezničitelné a zbytek prostředí je na tom o třídu hůře než vynikající destrukční model v Battlefieldu BC2. Stejně tak grafika, hra by měla podporovat DX11, které se aktivuje automaticky, pokud hra detekuje DX11 HW. Na plné detaily to vypadá vážně dobře a rozhodně o dost lépe než Call of Duty. Nicméně opět mám pocit, že Battlefield BC2 je přeci jen pečlivěji a lépe udělán a vypadá tak nějak lépe.

S tím souvisí i HW náročnost. Na tu si nemohu stěžovat a je vynikající. Hra dokáže být velmi nenáročná a rozeběhnete ji na každé solidní DX10 grafice, ale pokud si chcete pořádně zahrát a investujete třeba do ATI Radeon HD 5970, tak ji také využijete a na plné detaily v Eyefinity vám to nic jiného nezvládne.

Já jsem samozřejmě hru vyzkoušel tak říkajíc na plné pecky v ATI Eyefinity, jehož podpora je stejně jako v Battlefieldu BD2 bezchybná. V celkovém rozlišení 5760x1200 ve vysokých detailech s vypnutým HSAO (které rapidně snižuje výkon) a 8AA/4AF to na jediném Sapphire ATI Radeon HD 5870 Vapor-X jede v průměru 30FPS. A protože je to moderní hra, tak těch 30FPS úplně stačí k naprosto bezproblémové multiplayerové a plynulé hře. Ostatně na konzolích je to snad právě těmi 30FPS omezeno (Beta vychází na PC a PS3). Výhoda Eyefinity, až si zvyknete na ten v podstatě reálný pohled díky tomu na hru, je značná. Vidím periferně i ve hře, takže to s tím překvapením z boku je pro protivníky těžší. Každopádně vynikající atmosférický zážitek a říkal jsem to dříve a řeknu to znovu, kdo to jednou zkusí, už nechce jinak a nepochopí, jak někdy mohl hrát bez toho …

Nicméně vraťme se ke hře samotné. Ne vše je dokonalé a třeba rozlišení textur je fajn, je vysoké, ale některé modely věcí jsou divné. Na plné detaily jsou docela pěkné stromy, které se i hýbou, ale z větší dálky jsou ošklivé a moc tam nepatří. Pokud jde o herní prostředí, tak nečekejte rozlohu MP map ala Battlefield. Je to velikostně Call of Duty jak vyšité. Jenže je to uděláno dosti ošklivě, neviditelnou stěnou v jinak rozlehlém terénu, do které narazíte většinou v ten nejnevhodnější okamžik, kdy se logicky snažíte protivníkům nadběhnout. Bohužel koridor, ve kterém se musíte pohybovat, je omezený a ze slibované reality to dost ubírá. Je totiž hloupé chodit chodit jak prasata na porážku tou hlavní nejlépe hlídanou a odstřelovanou cestou. Bohužel hra vám jaksi nedává na té horské mapě moc na výběr.

Na druhou stranu autorům hry se podařilo docílit dobrého vyvážení a skvělé navození atmosféry, kdy jste, co by Taliánci hůře vyzbrojeni, ale máte výhodu terénu, většinou jste výše atd. Myslím, že je to velmi povedené. USA mají k dispozici lepší výbavu, a také vozidla. Na druhou stranu, zase mě nechytejte za slovo, tak reálné to úplně není, protože by to asi mainstreamové hráče moc nebavilo. Chcete něco reálného? Zkuste Americans Army 3. V MoH Talibánci mají totiž přístup ke stejným vychytávkám na zbraně, které reálně nemají, jako USA.

Tím se dostáváme k arzenálu. Ten je proti Call of Duty nebo Battlefield značně omezen. V podstatě každé povolání může mít jen 3 typy zbraní (alespoň v BETA verzi). Velice ale rozhoduje dostupné vybavení, které si odemykáte. Nutno říci, neomezenost arzenálu a nemožnost sbírat zbraně, může některým vadit, ale na druhou stranu, je to mnohem logičtější a reálnější než v Call of Duty apod. takže ve výsledku jsem všemi deseti pro. Pokud jde o provedení zbraní samotných, slyšel jsem stížnosti na špatné zvuky a absenci tzv. „kopání“ zbraní při střelbě.

Řeknu to asi takhle, nikdo, kdo kdy střílel, nebo viděl skutečnou střelbu z přítomných zbraní a hlavně je slyšel, si nebude stěžovat. Řeknu to rovnou, že MP Medal of Honor, je co se zbraní týká, konečně o dost reálnější než Call of Duty apod. Bohužel hry jako Call of Duty a mnohé filmy prostě neukazují reálné chování zbraní a pak si někteří „odborníci pařani“ myslí, že zbraně kopou, neprůstřelné vesty jsou neprůstřelné, a že si vesele můžete střílet bez sluchátek celý den a to se ani nezmiňuji na chování některých známých typů zbraní, kdy by se mnozí divili, jak je to s nimi ve skutečnosti na rozdíl od toho, co jim některé hry a filmy ukazují. Zvuky zbraní se autorům MoH moc povedly, ano jsou stále dost potichu (proti realitě), pokud jde o výstřely venku, ale jsou dost reálné. Nejlepší je to ale při střelbě v místnosti, kde to pořádně bouchne a to je opravdu reálná ukázka, nebo se to k realitě alespoň přibližuje. Bohužel tohle krásné snažení o reálné zpracování zbraní zcela nabourává jedna věc.

Ta nabourává i celou hru. Stejně jako v Call of Duty, máte při určitém počtu zabití možnost využít nějaký bonus. Tím je většinou spuštění minometné, raketové, nebo letecké palby na dané území a celé ho vybombardovat. Bohužel při hraní 12 na 12 v omezeném prostoru v podstatě neustále probíhá minometná palba, a protože se killy sčítají i po vašem zabití bonus je možné využít i po zabití, veškerý realismus je pryč. Nevšiml jsem si, že by Afgánci nebo USA pálily podobným stylem do vlastních. Kromě toho, je to opravdu přehnané, a použití podobných prostředků je v blízkém souboji v reálu velmi nebezpečné a tedy i vzácné. V této hře to ale vesele lítá, navíc nereálně a ozvučení jakbysmet.

Na některých mapách bude možnost využít i nějaké to vozidlo. Ukázka je na mapě v horách, kde mají USA k dispozici lehké obrněné vozidlo s minidělem a kulometem. Řeknu to ale na rovinu, na úroveň Battlefieldu to nemá ani náhodou a je to tam spíše pro ostudu, protože tak nějak zpracování modelů té mapy vůbec s tím vozidlem nepočítá, nemluvě že se hodí tak akorát k upoutání pozornosti, protože kupodivu ani pár zásahů dělem na zabití protivníka nestačí a ničení cílů s ním nelze provádět. Navíc ten tank zastaví i 20cm vysoký kámen, což je skutečně hodně nezvládnuté. Takže se sebe v tom tanku děláte akorát dobrý terč a odpoutáváte pozornost, zatímco team se snaží splnit úkol. Nicméně vozidlo má malý prostor pro manévrování, malou zbraňovou účinnost, zato jej lze snadno zničit. Rvačka o něj tedy zrovna není, protože jen málokdo se obětuje pro team (a hlavně vlastní score) a doufá, že team využije jeho odlákání pozornosti a namalování terče na sebe.

Takže už víte, jak to v MP betě funguje a teď je na čase vám prozradit, zda se to dobře hraje …

Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Spuštěno: 711x