Recenze a Test: ALAN WAKE – herní nuda a vývojová stagnace v temném lese Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Sobota, 25 únor 2012
Přejít na obsah
Recenze a Test: ALAN WAKE – herní nuda a vývojová stagnace v temném lese
ALAN WAKE - Gameplay
ALAN WAKE - technické zpracování a test grafik
Závěr a hodnocení
alt

 

 

 

 

 

 

  • Recenze a Test: ALAN WAKE

                                   – herní nuda a vývojová stagnace v temném lese

ALAN WAKE byl dlouho očekávaný počin studia Remedy a Microsoftu. Hra, která měla být technologickou demonstrací schopností čtyřjádrových procesorů a nevídaných grafických parádiček a možností díky nativnímu použití tehdy mladé DirectX10.

Už v roce 2005 se na velké technologické konference Intelu (IDF 2005) demonstrovaly možnosti, které tahle hra přinese. Nemalé byly i sliby, kterými nás tvůrci zásobovali. Mělo jít o unikátní příběhový survive horor s prvky logických her a tajemném detektivním pátrání a to celé v otevřeném světě. A jak to dopadlo?

  • ALAN WAKE jako pomník stagnace herního a technologického vývoje

Hra je obrovským zklamáním a živoucím důkazem úpadku herního a technologického vývoje. Ze slibovaných technologických inovací nemá naprosto nic, dokonce ani ta podpora QuadCore procesorů není nic moc, DirectX10 natož DirectX11 vůbec nezná, grafika je hnusná, textury nedetailní, je to totiž konzolový port. Přes všechny sliby vyšel ALAN WAKE teprve loni a ke zděšení mnoha hráčů pouze na zastaralou konzoli Xbox360, kde běžel v nízkém rozlišení a v ještě ošklivější grafice než dodatečně vydaná PC verze.

Samozřejmě se asi ozvou ti, kteří nepovažují technologickou a grafickou stránku za až tak důležitou, takže tím se dostáváme k naplnění herních slibů. Z unikátního příběhového survive hororu s logickými hádankami a přemýšlením při pátrání a to celé v otevřeném světě, se nám z ALAN Wake vyklubala naprosto uzavřená koridorová skoro střílečka, kde logického není zhola nic. Příběh stojí za houby a hra samotná předvede veškeré své možnosti už během prvních pár minut, pak už se vše jen opakuje.

Nevěříte, že je možné až takhle uhnout ze slibů a zcela popřít jakýkoliv technologický a herní vývoj? Já tomu také nevěřil. PC verze Alan Wake, která s drobnými grafickými vylepšeními z konzolové verze nedávno vyšla, mě doslova uzemnila. Po oznámení zrušení PC verze už jsem od ALAN WAKE nečekal nic, zkusil jsem si jí chvíli před časem na Xboxu, ale na tu grafiku se nedalo dívat, takže jsem si počkal až na PC port, který nedávno vyšel. Zajímavostí je, že po mnoha řečech o tom, že se PC verze nevyplatí, se prý zaplatily veškeré náklady za méně než 48 hodin po vydání, z toho lze usuzovat, že to asi až tak nákladné nebylo, a bohužel je to na hře vidět.

Podívejme se na hru podrobněji ….



 

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Vychází RPG Clair Obscur: Expedition 33
Vychází RPG Clair Obscur: Expedition 33Středa, 23 duben 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2090x
Komentářů: 0
Oblivion Remastered: TES IV dorazil - UE5 mu sluší!
Oblivion Remastered: TES IV dorazil - UE5 mu sluší!Úterý, 22 duben 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1687x
Komentářů: 2
Star Wars Zero Company tahová hra od tvůrců XCOM!
Star Wars Zero Company tahová hra od tvůrců XCOM!Pátek, 18 duben 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1161x
Komentářů: 0
Marathon od Bungie/SONY představen – nový „Concord“?
Marathon od Bungie/SONY představen – nový „Concord“?Čtvrtek, 17 duben 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 952x
Komentářů: 0
Baldur’s Gate 3 se loučí! Poslední aktualizace a konec!
Baldur’s Gate 3 se loučí! Poslední aktualizace a konec!Úterý, 15 duben 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2196x
Komentářů: 4
Forever Skies – survival inspirovaný Subnauticou ve verzi 1.0
Forever Skies – survival inspirovaný Subnauticou ve verzi 1.0Pondělí, 14 duben 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2120x
Komentářů: 0