Recenze a Test: Sniper Elite V2 - netuctová akční hra, kde střílení dostalo nový rozměr Tisk E-mail
Neděle, 20 květen 2012
Recenze a Test: Sniper Elite V2 - netuctová akční hra, kde střílení dostalo nový rozměr
Technické zpracování a Test grafik

Ledacos už jsem prozradil v úvodní kapitole. Pokud jde o příběh, hra není příliš tajuplná. Nemá smysl jej zde nějak podrobně představovat, hraje spíše podružnou roli a užívat si hru budete hlavně kvůli odlišným lokacím jednotlivých misí, které vyžadují trochu odlišné taktiky a přístup.

Proti prvnímu dílu došlo k několika malým změnám, ale ne velkým. Ve výbavě však nyní máte i samopal, takže se můžete bránit i na blízko, byť zejména na vyšších obtížnostech to není ideální. Nábojů je málo a nepřátel hodně. Doporučuje se tedy zůstat v utajení a v této pozici se snažit zlikvidovat nenápadně co nejvíce nepřátel to jde.

Nutno říci, že tvůrci se opravdu snažili. Byť hra má větší potenciál, než co nám její současná finální verze ukazuje a mnoho věcí by chtělo ještě trochu doladit. Dobrou zprávou ale je, že tvůrci slibují hru dále podporovat a kromě vyladění chyb přidají i obsah. Samotná hra totiž nabízí cca 10h kampaň, ale pak si můžete nekonečně užívat ve výzvách a také v MP. Osobně ty výzvy mě baví více a na tomto poli by se dalo vymyslet skutečně hodně.

Jednotlivé lokace jsou přísně uzavřené a nepřátelé vybíhají z pevně daných respawn bodů, ale to nám ani tak nevadí. Až na logické výjimky většina lokací nabízí v určitých místech, hlavně v otevřenějších prostorech, cca 2-3 různé cesty, kterak se dostat k vyznačenému cíli. Hra vás vede za ručičku, což je sice trochu otravné, ale zároveň přeci jen nutné. Uzavřené koridory nám zde ani tak moc nevadí, byť hra má velký potenciál a být ty mapy tak 5x větší, mohlo by to být opravdu zajímavé. I v SP musíte přitom myslet na cestu zpět.

Většina misí je totiž udělána tak, že se máte dostat do nějaké základny, tam něco získat a pak většinou tou samou cestou s malými změnami, se dostat zpět. Přičemž víte, že vaše akce buď způsobí poplach, nebo automaticky na vás budou číhat nepřátelé cestou zpět. Jako ostřelovač máte sebou různou zajímavou výbavu v podobě nášlapných min a pastí, které můžete za sebe naklást a pronásledovatelům tak výrazně zkomplikovat život a sobě jej naopak zjednodušit - na vyšší obtížnosti nutnost. Vaší hlavní zbraní je ale sniperská puška a dalekohled!

Ty jsou ve hře asi jen 4, kdy se liší hlavně možností přiblížení a nabíjením (ruční 1 rané přebíjení  vs zásobník). Na rozdíl od jiných akční her zde ale autoři implementovali systém fyziky střelby. Takže stejně jako ve skutečnosti, zde jde vystřelená kulka ovlivňována jak gravitací (propadem) tak větrem apod. Můžete, ale nemusíte mít k tomu aktivní pomocníky, jež vám trochu napoví, kam mířit, ale to už je na vás. Využívat ale rozhodně budete dobře udělaný systém zadržení dechu.

Nejen výstřel a střela jsou zajímavě zpracované. Na rozdíl od jiných her, zde je i systém zásahů, kdy systém vyhodnocuje, kam jste se trefili a podle toho ve zpomaleném záběru na protivníky s podrobném rentgenovém snímku vidíte, jaké škody vaše střela způsobí. Zásahových zón je celá řada. Samozřejmě podle vzdálenosti a obtížnosti zásahu získáváte také určitý počet bodů do hodnocení. občas se vám během hry podaří i zásah třeba dvou protivníků najednou.

Pokud chcete zůstat utajeni, je dobré využívat možností, které lokace nabízí. Občas třeba hluk z výbuchů přehluší váš výstřel apod. Stejně tak je dobré využívat plížení, tmavá místa, či krytí. Vše je velmi dobře zpracováno. Bylo by to ale k ničemu, kdyby ve hře nebyli dobří protivníci. Autoři se zjevně hodně snažili. AI je vyspělá a liší se od vámi zvolené úrovně obtížnosti. Většinou se nepřátelé opravdu snaží, nejen, že se dobře (realisticky) kryjí a přesouvají, ale jsou schopni vás i obejít (k tomu se hodí ty vaše pasti). Bohužel občas zahapruje naprogramování a nepřátelé se někde zaseknout a nechají se skoro popravit. Ale přesto je AI nepřátel v této hře přeci jen mnohem lepší, než v mnoha jiných. A nepřátelé jsou také pořádně nebezpeční.

Podívejme se na technické zpracování hry a test náročnosti na vaši grafickou kartu ...

Spuštěno: 654x