RECENZE: Civilization: Beyond Earth - Rising Tide - Nové DLC dodělalo skvělou hru! Tisk E-mail
Neděle, 08 listopad 2015
RECENZE: Civilization: Beyond Earth - Rising Tide - Nové DLC dodělalo skvělou hru!

• Hodnocení a závěr

Nové DLC ve své podstatě je velkým update pro samotnou hru. Protože kromě nového obsahu opravuje řadu věcí v původní hře. Přepracovány byly různá menu a ovládání některých částí hry. Lépe fungují obchodní karavany, nové možnosti výzkumů a hlavně masivně předělaný celý systém diplomacie, který přináší zcela nové herní možnosti.

To vše doplněno o možnost využívat kompletně povrch planet včetně vody, kde je navíc pár nových prostředí. Využívat vodní plochy přináší vítanou změnu a tvůrci na tom zapracovali opravdu řádně. Nové jednotky jak vaše, tak nepřátelské jsou také fajn, a opraveny byly i některé vlastnosti ostatních jednotek, aby dávaly trochu větší smysl a vyváženost.

Skvěle je na tom hra po stránce optimalizace a funkčnosti. Skvělá grafika je díky spolupráci s AMD optimalizována pro vícejádrové procesory i moderní grafiky. Hra umí vedle nativního DX11 i API MANTLE, tedy lépe běží na grafikách RADEON, kdy se bavíme opravdu o zlepšení výkonu ne přidání věcí, které výkon naopak snižují pro všechny, jako to dělá NVIDIA s jejím Gameworks, které výkon pošlou do kytek na GTX i Radeon grafikách. Hra běží zkrátka skvěle i ve vysokých rozlišeních. Skvělá je hudba, kde jsem se v DLC dočkali několika nových skladeb, které můžete poslouchat zas a znovu :). A nové DLC vyladilo i ovládání celé hry, které je o něco přehlednější.

DLC Rising Tide dělá hru Civilization: Beyond Earth konečně kompletní. Bez něj ji nemá smysl hrát, protože není hotové a je horší hrou. Většinu věcí, které jsme před rokem původně vydané hře vytýkali, nové DLC upravuje, opravuje a hlavně přidává vítané nové prvky, které podstatným způsobem ovlivňují herní možnosti. Zejména diplomacie je úplně jiný level a dá se s ní hodně operovat, stejně jako ostatní prvky nové vlastností civilizací. Ale i ostatní prvky hry byly vylepšeny a hra je tak nově výrazně variabilnější.

Pokud se vám nová Civilizace líbila v původní verzi, tak s novým DLC ji budete milovat. Nyní mohu opravdu s klidným svědomím prohlásit, že teď se Beyond Earth vyrovná kvalitativně svým předchůdcům. Opět jen varuji, že hra je extrémně návyková a nebezpečné: "ještě jeden tah a jdu spát", je zde přítomno v obřím měřítku. Tahle hra chytne a nepustí a co je "nejhorší", baví opakovaně :).

Pro některé české hráče může být problémem absence české lokalizace, ale i se základní angličtinou se dá hrát a většinu věcí rychle pochytíte. Obzvlášť pokud jste hráli starší díly série. Tenhle je sice výrazně nový, s novým prostředím a novými možnostmi, ale k mnoha věcem z herního hlediska přistupuje stejně. Paradoxně by největší problémy s jazykovou bariérou mohl dělat nový systém masivní diplomacie. Když ale pomineme absenci české lokalizace, je největší problém této hry jinde.

Tím je cena tohoto DLC. Stojí totiž vlastně to samé, jako samotná původní hra, kterou k němu samozřejmě potřebujete (bez ní nejede). Aktuálně stojí Civilization: Beyond Earth zhruba 799 korun no a DLC Rising Tide je za 749 korun. Osobně to považuji za dost nefér, protože prostě tohle DLC je spíše velký a nutný update, který dělá tenhle díl kompletní a po všech stránkách srovnatelný s kvalitami předchůdců. Bez tohoto DLC prostě nemá hra moc smysl. Komplet vás ale vyjde na více než 1500 korun, což je opravdu hodně. Vysoká cena DLC je tak jednoznačně velká vada na kráse a doufejme, že se brzy dočkáme nějaké rozumnější edice kompletní hry pro ty, kteří hru ještě nemají. Ti, kteří ji už mají, asi se skřípěním zuby zaplatí, ale ta cena je skoro bych řekl podraz. Pravdou navíc je, že ano, víceméně je to stále jen pře-skinovaný starší díl, ale nové prostředí a nové herní možnosti díky DLC tomu dávají prostě nový nádech. Buďme ale také upřímní, kdyby se herní náplň a všechno výrazně změnilo, nebyla by to ta Civilizace, kterou milujeme. Takže zlobit se že nová Civilizace je herně podobná starším dílům, jen je v novém prostředí, podle mě není na místě. Takhle to přeci chceme, navíc když s novým DLC se přeci jen hra vydává v některých oblastech novým směrem a zkouší novinky.

Nyní je tedy Civilization: Beyond Earth s Rising Tide DLC kompletní hrou, možná nejlepší budovatelskou strategií současnosti, která skvěle funguje, je skvěle optimalizovaná (ano mluvíme o tobě zprzněné ANNO 2205), skvěle vypadá a hlavně se výborně hraje možná až s nezdravou návykovostí a následným časožroutstvím. Ale i to je znamení výborné hry. Pokud tedy jste ochotni akceptovat až vyděračskou cenovou politiku tohoto DLC, můžeme Civilization: Beyond Earth s Rising Tide DLC jen a jen doporučit. Ale neříkejte, že jsme vás nevarovali ohledně návykovosti a rizika následné spánkové deprivace ;).

Hodnocení Civilization: Beyond Earth - Rising Tide: 95/100

Za zapůjčení hry děkujeme společnosti CENEGA