Recenze: Dragon AGE: Procitnutí – povedený datadisk k nejlepší hře loňského roku? Tisk E-mail
Recenze: Dragon AGE: Procitnutí – povedený datadisk k nejlepší hře loňského roku?
Dragon Age: Procitnutní - Hra
Hodnocení
altJak se povedl velký datadisk k pravděpodobně nejlepší hře loňského roku?

Recenze: Dragon AGE: Procitnutí

– povedený datadisk k nejlepší hře loňského roku?

Dragon Age: Prameny neměla v loňském roce v mnoha ohledech konkurenci. Z hlediska propracovanosti, příběhu, hratelnosti a extrémně dlouhé herní doby, byl Dragon Age herní titul, který vynikal nejen v loňském roce, ale i proti mnohým herním titulům v minulosti. Samozřejmě kvality této hry nedocenil každý a přeci jen to úplně mainstreamová hra nebyla, ačkoliv marketing se ji mainstreamovému hráči snažil přiblížit.

Nebylo to žádná módní rychlokvaška na pár hodin, kterou zvládne dohrát i cvičená opice za jedno odpoledne. O to větší herní kvality předvedla. Hra navíc proti té verzi, ve které loni vyšla a byla recenzována i na našem webu, doznala několika vylepšení. Jak po stránce obsahu, kdy už je do hry přístupno mnoho zajímavých DLC, ale také technická vylepšení, například ultra HD textury a ATI Eyefinity systém, díky kterým hra vypadá i na starém engine vyloženě fantasticky. Jako celek by si hra kvalit Dragon Age od nás získala dnes hodnocení kolem 98-99/100 a to po několikerém dohrání, kdy ještě více musíme ocenit provázanost herních příběhů, postav a hraní za jednotlivé rasy.

Tvůrci ale na vavřínech nespí a připravili si pro nás velký datadisk, který se na rozdíl od DLC prodává i samostatně v krabicích a rozšiřuje příběh samotné hry o další dění. Je ale samostatně nehratelný a podíváme s v něm do nových lokací, potkáme některé staré známé, ale hlavně nové známé a poodhalíme, pozadí hlavního děje původní hry a podíváme se i dále. To vše budeme moci absolvovat s naší původní postavou z hlavní hry a v tom případě se dokonce dočkáme i propojení dějových linek původní hry s novým datadiskem.

• Dragon Age: Procitnutí

Testujeme krabicovou verzi hry v české lokalizaci. Obojí na náš trh dodává společnost EA. Nový datadisk už vám můžeme odprezentovat na naší sestavě v plném systému ATI Eyefinity v rozlišení 5760x1200.

Hlavními prvky našeho systému jsou tři velké 27“ monitory ACER, což je trochu nákladnější záležitost, ale tento systém rozjedete i s levnými 22“LCD z druhé ruky. Abychom ukázali, že na to nepotřebujete nejvýkonnější grafiku světa, tak to provozujeme na solidní Radeon HD 5870 od společnosti Sapphire, která nám navíc půjčila i její speciální aktivní redukci DP-HDMI, kterou potřebujete, pokud alespoň jedno vaše LCD nemá DP nativně. Neptejte se mě proč to tak funguje, prostě to tak je ….

No a díky této sestavě vám můžeme nabídnout recenzi této hry v plné parádě. Ještě snad dodat, že jsem použil dostupný HD pack, který ve hře výrazně vylepšuje kvalitu některých textur, i když ne všech a samozřejmě nevylepší zdaleka všechny aspekty velmi starého herního engine, který již byl použit na velmi starý NeverWinter Nights. Nicméně nám jde o hru samotnou. Samozřejmě pro ty, kteří tak úplně nevědí, tak je tu v herní sekci naše recenze původní hry, kterou k hraní datadisku potřebujete.

Samotnou hrou Dragon Age se tedy již nebudeme zabývat, a podíváme se rovnou na datadisk samotný. Prvním krokem je jeho instalace, což je banalita, se kterou bych vás neobtěžoval, kdyby mě samotnému nedala poněkud zabrat. EA instalační proces datadisku nezvládla, to říkám na rovinu. Asi každý udělá to, že hru strčí do mechaniky a nainstaluje, ale to není tak jednoduché. Pokud totiž máte nainstalovanou již původní hru (tu mít musíte), ale opatřenou patchem 1.03, instalace datadisku vám bude házet nepřekonatelnou chybu a nebudete vědět proč! Naštěstí je tu internet, kde se na neoficiálních stránkách hry dočtete potřebný postup. Takže musíte všechno odinstalovat, nainstalovat původní Dragon Age, pak patch, ale jen verzi 1.02, a pak můžete začít instalaci datadisku, se kterým se vám nainstaluje i ten nejnovější patch, no a pak to jde. Samozřejmě na takovou hru můžete, či musíte, aplikovat všechna DLC. Pak se spustí samotná hra a vy pak v hlavním menu si můžete vybrat v položce nová hra, co chcete hrát, zda původní hru nebo datadisk.

Takže se pustíme do toho hraní ….

Spuštěno: 427x