Recenze hry a test HW nároků: BioShock Infinite - vynikající nikoliv však dokonalá příběhová akční h Tisk E-mail
Tuesday, 09 April 2013
Recenze hry a test HW nároků: BioShock Infinite - vynikající nikoliv však dokonalá příběhová akční h
Technické zpracování a test nároků hry

• Technické zpracování a test nároků hry

Dnes už můžeme otestovat hru po opravách ovladačů a tak dále. Zhodnotit také můžeme finální podobu hry. Pokud jde o výtvarnou stránku a gamedesign, myslím, že se shodneme, že Infinity předvádí skutečně originální přístup. Výtvarná stránka je parádní. Bohužel vlastní grafika hry samotná je asi největším problémem hry.

Hra využívá okoukaný a notně upravený Unreal 3 engine. Ten už ale dnes mele z posledního. Přes veškerou snahu tvůrců hry i AMD, spousta dnes už běžných grafických technologií chybí a na mnoha prvcích hry je to vidět. Postavit tuhle hru na Unreal 3 Engine byla ovšem chyba hlavně z jiného důvodu, kterým není rozhodně to, že by se na hru dobře nedívalo.

Hra se snaží vyprávět napínavý příběh s filmovým prožitkem s živoucí herní hrdinkou. Bohužel Engine nedokáže vtáhnout do hry jako například nedávno u nového Tomb Raider. Je to velká škoda, protože Elizabeth by rozhodně měla potenciál. Vím, že spousta lidí bude říkat, že ta grafika je přeci dobrá. Ano dobrá je, jenže Bioshock Infinite si zasloužil něco lepšího. Jsem si naprosto jist tím, že pokud by autoři použili modernější a realističtější herní engine a technické zpracování, zážitek ze hry a možnosti vyprávění příběhu by byly výrazně lepší.

Bohužel použit je tedy Unreal 3 Engine, což znamená poměrně malé herní prostory s častějším nahráváním nových kolací, v podstatě nulová interakce prostředí, zničitelnost nebo desktrukce objektů skoro chybí, totální absence AI je evidentní a tak můžeme pokračovat. Tvůrci hry se ve spolupráci s AMD snažili vylepšit U3 engine jak se dalo a těžko budete hledat lépe vypadající U3 hru, ovšem ne všechno se prostě vylepšit dá. Například absence Tessellace je hodně vidět, ale po neblahých zkušenostech jiných tvůrců ji do enginu dostat, od toho zde bylo upuštěno. Zpracování postav je také jednoznačně spíše komiksové než realistické a Elizabeth, přes veškeré kvality, prostě nikdy nepůsobí jako skutečně živá osoba, i když se ona i tvůrci mohli přetrhnout, aby tak působila. Ale jak jsem řekl, tohle všechno je prostě a jednoduše způsobeno použitím zastaralého Unreal 3 engine.

Ostatní součásti zpracování však působí více než velice solidně. Vynikající je nadabování postav, stejně jako celkové ozvučení hry a hudební podkres. O výborné výtvarné stránce utopistického světa už řeč byla. A nakonec je zde samozřejmě výborná optimalizace pro ovládání klávesnice+myš. I když je bohužel vidět, že hra dělá ústupky pro méně přesné ovládání gamepadem, takže s myší rozdáváte headshoty jeden za druhým a hru na PC nemá smysl hrát na nižší než druhou nejtěžší obtížnost minimálně.

• Test HW nároků

Nedávno jsme těsně před vydáním hry otestovali nároky hry s ovladači a na verzi hry, kterou jsme měli k dispozici. Nyní už je situace jiná a vyšlo několik dalších ovladačů, takže se situace s výkonem grafik zase trochu změnila. Aktuálně to vypadá následovně:

Hra je v základu DX9 s několika málo DX11 prvky a není nijak zvlášť náročná. V plných detailech ji v 1080p rozjedete i na grafikách střední třídy. Původně jsme přemýšleli o nasazení této hry do velkých testů grafik, nicméně nakonec musíme uznat, že není vhodná.

Je technicky zastaralá na pomalu končící verzi herního engine a nereprezentuje vůbec technologickou úroveň aktuálních i brzy příchozích her, kvůli kterým si výkonné DX11 grafiky vůbec kupujeme. S blížícím se nástupem nové generace konzolí a Unreal 4 enginu nemá smysl hry s Unreal 3 engine okořeněné pár maličkostmi s DX11, brát v potaz. BI nemá prostě technologickou vypovídající hodnotu z hlediska nároků a využití moderních grafik z hlediska nových blížících se her.

Spuštěno: 710x