Recenze hry: Prince of Persie: Zapomenuté písky – klasika, která neohromí, ani nezklame? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 21 červen 2010
Přejít na obsah
Recenze hry: Prince of Persie: Zapomenuté písky – klasika, která neohromí, ani nezklame?
Prince of Persia: Zapomenuté písky - Technické zpracování
Prince of Persia: Zapomenuté Písky - Hodnocení

 

 

  • Prince of Persia: Zapomenuté písky – Technické zpracování

Na DDWorld.cz jako na technologickém magazínu nás samozřejmě zajímá i technologická stránka hry. Kvalitní hra musí být nejen jako produkt kvalitní po herní stránce, ale musí mít i stejně kvalitní a důstojné zpracování. A jak je na tom Prince of Persia?

Upřímně řečeno, je to další hra, u které nestojí za to dělat nějaké testy grafik, nebo CPU. Je to spotřební záležitost, kterou po první dohrání odložíte. Kromě toho je to multiplatformní hra, dělaná hlavně pro konzole a podle toho vypadá. PC verze vypadá samozřejmě o dvě třídy lépe než jakákoliv konzolová verze. Má podporu mnohem vyšších HD rozlišení, včetně ATI Eyefinity. Má mnohem lepší textury, má podporu AF a AA. Nicméně základ hry je prostě stejný a ten je dělaný tak, aby to zvládly i dnes velmi zastaralé herní konzole, kde je cílem mít 30FPS.

Na jediném ATI Radeon HD 5870 (OC edice) v 5760x1200 s 8AA/16AF neměla hra s touto hranicí žádný problém. Takže v nižších rozlišeních si prostě s touhle hrou poradí jakákoliv slušná grafická karta. Hra je technologicky zaostalá. Nepodporuje ani DirectX10 natož DirectX11. Podporu vícejádrových CPU (více než dvou jader), ne že by jí k něčemu byla, také nemá. Jinými slovy, technologická úroveň hry neodpovídá současným možnostem byť průměrného herního PC a dokonale koresponduje se situací PC vs herní konzole.

Graficky hra nijak neohromí, spíše naopak. Je to jako výprava o pár let zpět. Nelíbí se mi ani interakce Prince s prostředím, mám trochu pocit, jako by tam prostě nepatřil. Situaci zachraňuje jen grafický návrh a živoucí zpracování některých lokací, nicméně nic, z čeho by vám čelist spadla na zem. Textury mají i v nejlepším případě na PC děsivě nízké rozlišení, efekty všeho jsou zastaralé, nebo rovnou chybí a chybí i hromady moderních funkcí a efektů, na které jsme z jiných her zvyklí, a které obsahují až DX10/11. Je to sice koukatelné, ale nijak to neohromí, což je na spotřebně orientovaný titul poměrně nevýhoda. Trochu mi to přijde, že UBISOFT zcela rezignoval na jakýkoliv technologický vývoj u svých her. Assassin´s Creed 1 byl technicky lepší než druhý díl, byl DX10.1, ale dočkal se patchem Downgrade na DX10.0/9. Druhý díl pro jistotu vyšel jen jako DX9 a Prince of Persia, což je v některých prvcích podobná hra, vychází zase jen DX9 a je ještě zastaralejší. Co se to děje?

Pokud jde o zvuk a v tomto případě i plnou českou lokalizaci, včetně dabingu, je to přesně to, co čekáte. Řemeslně dobře odvedená práce, která nijak nezklame ani nijak nenadchne. Dabing se docela povedl, i když si občas všimnete, že hlas nesedí s řečí postav, které jsou samozřejmě namluveny a vyrobeny v originále anglicky. Nicméně tyhle drobné nedostatky jsou odpustitelné a pochopitelné. Celá hra je vlastně hrou tří herních postav, takže dabing byla triviální záležitost, navíc, když děj je striktně lineární a hráč nemůže sejít z cesty nebo se zeptat jinak atd. Prostě je to film. Hlasy jsou vybrány dobře. Asi nejvíce se autorům dabingu povedla Džinka.

Pokud jde o ovládání a kameru, která je u podobných akcí to nejdůležitější. Ovládání je konzolové, ale na klávesnici a myši se to po přemapování tlačítek dá hrát bez problémů. Pokud jde o kameru, až na několik slabších chvilek nedělá problémy. Bohužel tedy ani tato hra se nevyvarovala některých situací, kde vám horké chvilky přidělá ve hře, při překonávání nějaké překážky, hlavně kamera.

Hra je také vybavena systémem pro nutné internetové připojení po celou dobu hry. Během testování jsem s ním nezaznamenal jediný problém. Nutnost stálého připojení k Internetu je normální u konzolí, na PC si na něj teprve zvykáme, ale zkoušel jsem to i přes CDMA a nedělá to žádné problémy. Bohužel, ochranou funkci už ztratilo, protože Ubisoft ve své lenosti nepoužívá ochranu stahováním dílčích částí hry z Internetu tak, jak by člověk předpokládal. Ale to nechme na jinou diskusi.

Pojďme si tedy dojmy z nejnovějšího dílu dát pěkně dohromady a udělat si nějaký ten závěr ….



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 429x
Komentářů: 0
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 796x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1746x
Komentářů: 1
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1892x
Komentářů: 3
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2306x
Komentářů: 6
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 2056x
Komentářů: 0