Recenze: Need for speed ProStreet – NFS jinak Tisk E-mail
Sobota, 24 listopad 2007
Recenze: Need for speed ProStreet – NFS jinak
Jízdní vlastnosti aut - konečně změna

• Recenze: Need for speed ProStreet - NFS jinak

Podzim je na nové hry jako vždy velmi bohatý. Na nový díl NFS jsem se celkem těšil a už ho mám za sebou. Dnes si tedy rozebereme, co nám NFS 11 přineslo. Řeknu Vám narovinu, že je jiné než předchozí díly ...

NFS-proStreet-17

Vezměme to pěkně od začátku. Sérii Need for Speed skutečně netřeba podrobně představovat. Snad nejdéle vycházející série her, konkrétně závodních her, nedávno dostala jedenáctý díl s podtitulem ProStreet. Tvůrci slibovali hodně: Velké změny proti špatný předchozím dílům, next gen grafiku, model poškození a tak dále a tak dále. Jak dopadla DEMO verze téhle hry, jste si nedávno mohli přečíst na DDWorld také. Hodnocení DEMA rozhodně nebylo pozitivní, po dohrání plné verze musím říci, že DEMO neodpovídalo realitě plné hry a skutečně v něm nebyla spousta věcí hotova. Bohužel ale také spousta věcí hotova již byla ...

• ProStreet

Autoři nás s jedenáctým dílem posílají po dlouhé době pryč z města. De facto od NFS7 (Underground) jezdíme po městě a kolem města a do zblbnutí tuníme a tuníme a jezdíme ty samé závody. První pozitivum nejnovějšího dílu je, že konečně, zaplať pánbůh za ty dary, vyjíždíme právě zcela mimo město. Bohužel není to návrat ke kořenům prvních pěti dílů, které žádný z moderních dílů této hry nepřekonal. A řeknu to na rovinu a bez obalu, ani jeden z těchto prvních pěti dílů ten jedenáctý rozhodně nepřekoná. Pokud jste nový díl NFS11 ještě nehráli a těšíte se na množství novinek, které autoři předem naslibovali, doporučuji notně omezit vaše očekávání. ProStreet je sice jiný, ale ne takový, jak jsme mnozí doufali. Náplní celé hry je závodění a povětšinou na uzavřených okruzích ve víceméně závodně vypadajících autech. Ke slovu přijde tuning i nastavování auta pro každou ze 4 hlavních disciplín, kterými jsou Drift, Drag, Speed a Grip. Nicméně kromě aut soupeřů žádná jiná vozidla ve hře nenajdete. Žádný silniční provoz, žádný policejní otrapové, nic. Ale fajn, je to změna proti předchozím dílů, tak si to pojďme vyzkoušet ...

• Zpracování hry

Začněme zpracováním hry. Nejdříve bych se pozastavil nad menu a vůbec celým situováním hry do stylu. Když to řeknu narovinu, ProStreet nemá styl. Je tu neskutečný mix hiphop motivů, rocku, techna a kdoví čeho všeho. Celé to působí velmi podivně, dosti dětinsky a celkově to nedělá dobrý dojem. Autoři zkrátka nevěděli, na jaké publikum se zaměřit, tak to zkusili narafičit na všechny a každý by si tam měl něco najít. Bohužel výsledkem je kaše, která se asi nebude valné většině líbit. ProStreet je díl absolutně bez jednotného a daného stylu.

14

Od toho se odvíjí další věci. Vydavatelem je EA, to je bohužel sice největší vydavatelství na světě, ale také je na jeho kontě nejvíce her, které stojí za starou belu. EA totiž umí sice výborně marketing, ovšem do tvorby her by raději neměli vůbec zasahovat. Need for Speed série, kromě mnoha jiných, slouží jako pračka na peníze už pěkně dlouho a vydávání nového dílu každý rok se zle podepisuje na kvalitě posledních dílů. Bohužel nejinak je to i letos. ProStreet působí celkově šíleně uspěchaným a nedodělaným dojmem. Výrobce nemá čas ani udělat použitelné a přehledné menu. Ve hře nalezneme šílené konzolové menu. Samotné menu hry, dobře, dá se, ale menu obrazovka s výběrem jednotlivých závodů a postupem kariéry, tak to je tedy nářez pánové a dámy. Něco tak nevkusně zpracovaného a nepřehledného se málokdy vidí. Bohužel nevyhnete se mu.

25

Audiovizuální stránka celé hry? ŽÁDNÉ odchýlení od minulých dílů. Výrobce nasliboval hory doly, má se jednat o první next gen NFS. Dnes, když se podíváme na Unreal 3 grafický engine nebo skutečný next gen v podobě Crysis, tak NFS ProStreet má do next gen hodně let daleko. Kouř, na který nás výrobce zvlášť upozorňoval jako na povedený grafický prvek, je něco tak nerealistického, a proti kouři v Crysis nebo v Bioshocku nemá šanci.

46

Bohužel graficky není ProStreet úžasná špička ani mezi automobilovými simulátory. Pokud NFS ProStreet posadím vedle staršího budgetového FlatOut2, tak NFS nemá při své optimalizaci šanci. Zkrátka ProStreet nevypadá celkově špatně, ale není to nextgen fotorealistické zpracování, opět je jakoby převzata a upravena z předchozích dílů, jen je ochuzena o lesk silnice. Alespoň chybí čárky za uatem, jako simulaci rychlosti, co jsme viděli v minulém dílu Carbon :). Samotná textura vozovky je nic moc, okolí dost chudé, textura trávy kolem tratě je 2D, nemluvě o sekvencích, kde jsou vidět 2D diváci tohle si nextgen skutečně říkat nemůže a pokud ano, tak Crysis je hra z roku 3000. Navíc jako vždy, a co se proti DEMO nezlepšilo, NFS opět nezná moc dobře pojem optimalizace, takže se to i na mém stroji trochu trhalo. Navíc při nastavení nižších detailů hra vypadá graficky o dost hůře.

41b

Zpracování aut je sice na první pohled pěkné, ale jen na první pohled a z dálky. Ve skutečnosti jsou to jednoduché krabice. Detailnost není nic moc, pokud otočíte auto na střechu, tak zjistíte, že s přílišnými detaily zpracování si tvůrci hlavu nelámali. Celkově je model auta dost jednoduchý a je vidět, že tvůrci hodně spěchali. To je vidět na celé hře. Ve hře navíc není příliš ideálně použitelný pohled kamery. Nechápu to, ale opět ve hře není přítomen pohled z vnitřku vozu a zpracovaný interiér! Ano už NFS1 tohle mělo! Jediný smysl tak má jízda z pohledu nárazníku, která ale neposkytuje dostatečný přehled. Samozřejmě jsou tu pohledy z poza vozu, ale hrát to pak na volantu je takové divné.

44

Zvuk je na druhou stranu perfektní, ale to byl snad u každého dílu. Hudební doprovod povedený, zvuky motorů vynikající, gumy naštěstí nepískají v každé zatáčce, zkrátka je radost si to poslechnout. Ke zvukové stránce hry nemám jedinou výtku a je to zlepšení i proti minulým dílům. Tím povídání o zpracování hry nekončí, ale k dalším aspektům se vrátím až v dalších odstavcích článku. Přejděme k tomu, co nás zajímá. Auta.

• Auta - vaši plechoví přátelé

Zaměřme se na to, o co ve hře jde. Plechové oře. Výběrem aut nám udělali autoři radost. Je z čeho vybírat. Bohužel opět chybí značka Ferrari. Najdeme tu Porsche, najdeme tu Lamborghini, je tu i jedna Zonda, ale Ferrari chybí. Z těch známějších chybí i značka Mercedes. Výběr aut je jinak pestrý. Od řekněme běžných silničních rodinných aut, přes ty lepší až po novinky a nejprestižnější auta světa. Těch je ale proti minulým dílům méně. Najdeme tu americká i evropská i asijská auta. Výběr je skutečně pestrý.

47

Od počátku máte přístup samozřejmě jen k těm slabším a až postupem času budete odemykat další úrovně. Ty jsou celkem tři. Nicméně dobrým výběrem, nebudete auta z vyšších úrovní příliš potřebovat. Každý zakoupený automobil můžete vytunit a upravit pro čtyři druhy závodů. Jsou to Grip, Drag, Drift a Speed.

27

Auta pro Grip a Speed se moc neliší. Závody na okruhy jsou normálka a závody o rychlost je vlastně to samé, jen rychlejší. Drift a zrychlení už jsou diametrálně odlišné. Každý automobil můžete vždy mít upraven a používat jen pro jeden typ závodu. Na jiný ho musíte zase předělat a některá auta není možné pro některé závody použít.

49

Toto omezení se týká zejména aut s náhonem 4x4 pro drift. Každé auto sice může mít tři uložená modifikace, ale ty tři jsou jen pro jeden typ závod. Chcete-li auto předělat pro jiný druh závodu, musíte všechno postavit znovu.

29

Tuning auta je standardní, můžete velikostně hýbat s některými díly, celkově se ale nejedná o nic převratného, co by vybočovalo ze zvyklostí minulých dílů. Bohužel hra by měla být hlavně o okruhovém závodění a některé ozdůbky aut jsou dost nepraktické, některé nepřidávají žádné bonusy, například vliv odlehčení ve hře úplně chybí.

39

Vůbec se tentokrát autorům nepodařili různé vinyly a barevné ozdůbky aut. Jsou nehezké, nevkusné a vůbec podivné. Přejděme dále ...

Spuštěno: 807x