Recenze: Singularity – další neohrožený hrdina zachraňuje svět Tisk E-mail
Neděle, 01 srpen 2010
Recenze: Singularity – další neohrožený hrdina zachraňuje svět
Singularity - Hra
Singularity - Hodnocení a závěr

• Singularity – Hra

Už tedy víte, o co ve hře jde a kde se ocitnete. K nápravě světa jsou vám nápomocny 3 věci: spojenci, zbraně (obyčejné i speciální) a speciální zařízení na ruku …

Lidí, jenž s vámi budou během hry kamarádit, moc není. Ostatně prostředí není zrovna pohostinné. Jsou celkem 3. Váš kolega z vrtulníku, jedna sličná slečna a strejda profesor. Strejda profesor, tedy jeho přežití do současnosti, je také jedna z věcí, za které nesete odpovědnost, protože jste to zase v té časové linii pomotali (hlavní hrdina asi nekouká na Sci-Fi, protože by věděl, že když jsem v minulosti, ta na nic nesahám, nic nezachraňuju a nic nedělám).

Zbraní moc není, pohrát si můžete s těmito kousky: pistole, samopal, brokovnice, RPG, sniper, granátomet, rotační kulomet, speciální sniperka a ještě takové divné udělátko. Zbraně můžete upgradovat pomocí tech kufříků, které se válí po ostrově. Upgrady jsou celkem trojího druhu: velikost zásobníků, rychlost přebíjení a účinnost. To vše ovšem bez vizuálního efektu. Třeba zásobníky jsou stále stejně velké, do zbraně jich nedám 3 najednou, ale stále ten jeden, takže mi z technického hlediska není jasné, jak upgrade proběhl. V tomto ohledu se tedy rozhodně mohli autoři hry více snažit.

No a nyní ta nejzajímavější věc na celé této hře, vaše technologické udělátko, vzniklo na základě výzkumu strejdy profesora. Je to kombinace rukavice času z Červeného Trpaslíka, gravity-gunu z Half-Life a Guoa´ldská rukavice na vysávání mozku z Hvězdné Brány. Tento je tento prvek je to, co dělá hru zajímavou a zvláštní, bez toho by to byla další hra, o kterou by se zajímal jen člověk, co se opravdu doma nudí. Postupně se v jednotlivých fázích hry rukavice upgraduje (tento upgrade je již vidět) a dovoluje Vám dělat různé kousky. Nejprve je to jen omlazení nebo zestárnutí předmětů, kterým třeba dáváte do původního stavu schodiště či elektrický obvod, v některých fázích hry dokonce vlak nebo celou loď. Poté dostanete možnost časové bubliny, to je bublina, ve které se razantně zpomalil čas, lidi se skoro nehýbou, kulku předběhnu a RPG raketě se vyhnu jako Nio v Matrixu.

Je to celkem potřebný strategický prvek, který ale bohužel dělá hru až velmi jednoduchou. Prostě na kupu nepřátel vystřelíte jednu tuhle kouli, a panáčkové jsou nehybní. Naklušete k nim, každému dáte dávku do hlavy, bublinu vypnete a celá rota se skácí k zemi, efektní, neomrzí, ale opravdu to dělá hru velmi lehkou a není zde žádná výzva. Následuje pak možnost přenosu věcí na dálku, či z minulosti přes takovou časovou bublinu. Konče ke konci rázovou vlnou, která lidi zničí, odolnější jedince odhodí. Měnění času samozřejmě není potřeba použít jen na předměty, hádejte, co to udělá s živou tkání? No nic hezkého to není, tedy aspoň podle toho, že ti lidi pak strašně řvou ... doma bych to raději nezkoušel.

Abych nezapomněl. Důležitým prvkem ve hře je upgrade Vás samotného. Za nasbírané E99 body, které se podivně válí úplně všude, můžete provádět upgrade obrany, lepšího efektu lékárniček a další serepetičky. Návody na vylepšení, ale musíte najít, válejí se všude možně jako kusy papíru. Aby Vám nebylo smutno je všude po ostrově rozseta kupa nahrávek zesnulých lidí a psaní, které vám trochu osvětlí život na ostrově a vtáhnou Vás hlouběji do příběhu. Po cestě také nacházíte nápisy na stěně, jejich význam zjistíte na konci.

A jaká je tedy hra jako celek? Podívejme se na závěrečné dojmy …

Spuštěno: 778x