Recenze: Splinter Cell: Conviction přináší změnu - ústup ze slávy nebo vylepšení slavné série? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Pondělí, 10 květen 2010
Přejít na obsah
Recenze: Splinter Cell: Conviction přináší změnu - ústup ze slávy nebo vylepšení slavné série?
Splinter Cell: Conviction - Hra
Splinter Cell: Conviction - Technické zpracování
Splinter Cell: Conviction - Hodnocení

 

 
  • Splinter Cell: Conviction – technické zpracování

Tahle hra je dělána evidentně více pro konzole, tudíž z toho vyplývá, že technologická pokročilost bude nevalná a také to tak je. Herní engine využívá prastarý Unreal 2.5, který použil letos třeba ještě BIOSHOCK2. Nutno ovšem autory docela pochválit. Implementovali do něj totiž několik novějších technologií a mnoho detailů, takže je to asi nejhezčí ukázka na Unreal 2.5 enginu vůbec. Vedle Conviction je Bioshock 2 vyloženě hnusný a bez detailů.

(Unreal 2.5 engine? Nevypadá to tak špatně, jak to zní ...)

Takže technologicky to sice není moderní hra, ale autoři udělali maximum a pořádně ten starý engine vyšperkovali, takže to v maximálních detailech nevypadá vůbec, ale vůbec špatně. Vynikající stínování díky Ambient Oclusion a hra světel díky pokročilým HDR efektům.

(zdroj: PCGH.de)

Nicméně všechno se zachránit nedalo. Takže vyloženě nepovedené a hodně zastaralé jsou některé modely. Auta nevypadají dobře a v některých scénách se chovají vyloženě směšně. Modely stromů, křoví atd. jsou 2D, což je opravdu ošklivé. A pak jsou tady zastaralé efekty střelby, ohně, výbuchů, které zkrátka postrádají moderní prvky DX10/11. Na druhou stranu sklo a jeho rozbíjení nevypadá špatně. Trochu mě tedy zaráží, že když vystřelím na světlo, vidím letící kulku, a světlo zhasne v okamžiku výstřelu, i když je kulka ještě na cestě. Takže fyzika v téhle hře totálně chybí, což poznáte i na letu granátů, protože kam namíříte, tam to letí a nějaká balistika se může jít bodnout.

(zdroj: PCGH.de)

Pokud jde o náročnost, testy jsem nedělal, nějak mě testovat zastaralé hry nebaví :/. Fraps jsem měl puštěný a v nastaveném rozlišení 5760x1200 na plné detaily s 8AA/16AF a se vším všudy, to jelo na 40FPS na HD 5870. Takže opravdu tahle hra nemůže dělat žádné větší problémy. Problémy nebyly ani technického rázu, ovladače držely, žádné pády ani nějaké vady v obrazu. Hru jsme zkoušeli i na grafické kartě GTX 470 a ačkoliv nejsou oficiálně podporovány, kromě drobných problémů s artefakty v obraze, vinou nedostatečného chlazení v běžné skříni, to také fungovalo. Podle mých informací by zatím neměly fungovat SLI a CrossFire systémy, ale nějak vám to dělat problémy nebude.

(Zdroj: PCGH.de)

Pochválit můžeme hudební doprovod, který dokresluje atmosféru moderní špionážní filmové akce. Nadabování je špičkové, takže také kladné body. Horší už je to s filmovými sekvencemi. Zatímco v nových hrách jsme zvyklí, že filmové sekvence berou dech a jsou o třídu kvalitativně lepší, než samotná hra, zde jsou filmové sekvence poněkud bídné kvality, mám pocit, že jsou snad dělané v rozlišení 800x600. K tomu musíme bohužel připočíst zastaralost enginu, což se nejvíce projevuje v pohybu postav a vůbec všech předmětů, které jsou maximálně toporné a je to hodně vidět, i když se autoři snažili, jak to šlo, aby nebylo. Prostě to není ono a bohužel to kazí dojem.

(2D modely v roce 2010 a v dobách DX11 a tesselace? Ehm .... )

Zmínit bych se snad měl ještě o ovládání. Hra podporuje Xbox ovladač a je cítit, že je udělána maximálně jednoduše tak, aby se to právě na gamepadu dalo v pohodě hrát. To ovšem příliš zjednodušuje hraní na myši a klávesnici, kdy jste výrazně přesnější a rychlejší a podle toho pak vypadají ty souboje a bitky. Ale ovládání je zvládnuto jinak technicky bez chyb. Podívejme se tedy na hodnocení a závěr …



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 389x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1511x
Komentářů: 1
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1823x
Komentářů: 3
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2244x
Komentářů: 6
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 2006x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2810x
Komentářů: 5