Resident Evil 3 (remake) – RECENZE hry a TEST výkonu GPU/CPU. Další zdařilá modernizace staré hry Tisk E-mail
Pondělí, 06 duben 2020
Resident Evil 3 (remake) – RECENZE hry a TEST výkonu GPU/CPU. Další zdařilá modernizace staré hry
TEST výkonu grafik a procesorů a technické zpracování hry

• Resident Evil 3 – RECENZE hry a TEST výkonu GPU/CPU.

Další zdařilá modernizace staré hry

Že herní průmysl a téměř všichni hlavní velcí vydavatelé jsou v hluboké tvůrčí a kvalitativní krizi, to většina hráčů vidí. Nové nápady se točí hlavně kolem toho, jak vytřískat z hráčů i poslední kapesné přes mikrotransakce, a tam dnes jde také většina investic a času při vývoji her a herních mechanik. Takže pokud chce někdo opravdu herně kvalitní hru, musí obvykle sáhnout do archivu a vzít něco z minulosti, a předělat dle současného stylu a do současných technických možností. Loňský Resident Evil 2 tak málem vyhrál hru roku, ačkoliv jde jen o remake. Ale velmi povedený a populární, a tak ve stejném duchu aktuálně vyšel Resident Evil 3, což je tedy remake hry z roku 1999.

• Resident Evil 3 (remake)

Pro fandy hororových her je série Resident Evil samozřejmě velký pojem. Znalci tedy určitě vědí, že třetí díl vlastně příběhově předchází dvojice a stylově jde sice o podobné ale přeci jen herně odlišné hry. Zatímco dvojka je hodně strašidelná a odehrává se zejména v interiérech a má pomalejší tempo, třetí díl nás bere ven a ukazuje apokalypsu naplno. Je také mnohem akčnější a brutálnější.

Hlavní rozdíl je i ve způsobu hraní, kdy u druhého dílu jste museli pečlivě vážit použití některý věcí ve vašem omezeném inventáři a zejména šetřit municí, ve třetím díle zdaleka tak omezeni nejste. Speciálně co se arzenálu a munice týká.

RE3 Remake není pochopitelně přesnou kopií originálu. Tvůrci výrazně upravili design a také chování a vystupování postav, zejména hlavní hrdinky, která je mnohem blíže tomu, co známe ze současných her a ženských hrdinek. Přidáno bylo více dialogů a celkově se příběh, rozhovory a celý děj dočkaly prostě dopracování, učesání, a působí rozhodně uvěřitelněji a celkově lépe než originál.

Naprosto zásadní je ale přepracování vizuálu, kdy originál v roce 1999 prostě nemohl nabídnout živoucí postavy, natož nějak detailní tváře apod a ani atmosféru prostředí. Remake má nový engine, všechno předěláno do současných technických možností a vypadá to úžasně. Postavy mají uvěřitelné výrazy a emoce, celé herní prostředí dýchá atmosférou a prostě je z toho mnohem lepší hra. Pochopitelně 20 let rozestup a vývoje znamená nesrovnatelné vizuály mezi Remake a originálem. Ale pro tu srandu si to stojí porovnat:

Dobrou zprávou je, že stejně jako u loňského remake druhého dílu, i u trojky spolupracovalo s tvůrci na optimalizacích a technologiích AMD. Výsledkem je tak nejen velmi dobře vypadající hra, ale hlavně bez technických chyb a skvěle optimalizovaná od vydání. Jak dobře tedy jede na našich počítačích? Vše jsme si pro vás otestovali, tak se na to podívejme …

Cyberpunk 2077 - Pořádná nálož záběrů a informací!
Cyberpunk 2077 - Pořádná nálož záběrů a informací!Pondělí, 10 srpen 2020
Spuštěno: 346x