Sobota, 06 září 2008
SPORE – tvoření příšerek aneb bůh je mrtev
SPORE - Fáze 2 a 3
SPORE - Fáze 4 a 5
SPORE - zpracování a závěr

• Fáze 2 - Živočišná

Miliony a miliony let vám trvalo se vyvinout ve složitější organismus, ale už jste tu - živočich na souši. Podle vašeho zaměření v buněčné fázi máte nastaveny základní možnosti dalšího rozvoje. Například z masožravce se už nemůžete stát býložravcem a naopak. Máte zde i základní vlastnosti, které přísluší k vašemu zaměření.

Spore-faze-2

Tato druhá fáze je o dost delší než fáze první a jako taková hlavní měrou ovlivní veškerý další váš vývoj a zejména na jejím konci naposledy budete moci ovlivnit vlastnosti a vzhledem vašeho stvoření. K tomu je ale cesta dlouhá. Nejdříve si musíte objevit nějaké ty rozšíření a získat DNA body. Rozšíření nalézáte v kostrách, kterých se po světě povaluje hodně a při troše trpělivosti není ani tak problém je všechny posbírat, nemusíte se bát, že nějakou vynecháte, rozšíření získáte i bojem, nebo přátelením s ostatními stvořeními.

spore-13

A právě to je hlavní vaší náplní a ovlivní to, jak se bude vaše civilizace vyvíjet dále. Opět zde máme tři vývojové možnosti - predátor, býložravec nebo univerzalista. Vaše činy rozhodnou o tom, jak se bude váš druh vyvíjet. Tak například pokud se kamarádíte s ostatními druhy a uzavíráte přátelství tanečkami, zpíváním a dalšími možná dospělého hráče nehodnými věcmi :), pak vás vše směřuje k mírumilovné cestě, pokud jako predátor a masožravec zabíjíte všechno, co vám přijde pod dráp, tak jste na cestě válečníka. A pokud udržujete obě výše zmíněné činnosti ve vyváženém poměru, pak jste na cestě k univerzálnosti.

spore-8

Osobně se mi právě tato část hry velice líbí. Je to možná trochu až dětinské, ale hra svým způsobem uklidňuje a je to opravdový relax proti jiným současným hrám. Kdykoli si pak můžete zavolat partnera a dostat se do editoru svého stvoření. Na konci této fáze, pokud jste pečlivě prozkoumávali svět a nacházeli všechna možná a nemožná rozšíření, pak máte na výběr hodně částí a mnoho DNA bodů. Různé části stojí různé množství DNA bodů, ty nejlepší a nejvinutější pak jsou nejdražší, ale mají nejlepší schopnosti, jako je zpěv, tanec, póza nebo kouzlo osobnosti (to jsou schopnosti pro přátelení) a nebo jsou tu údery kousnutí apod. pro predátory. Jsou zde také modré neutrální vlastnosti, jako skákání, plížení, plachtění (létání) a zdraví. Je jen na vás, do kterých vlastností a tedy vylepšení neinvestujete.

Spore-faze-2-a

Na konci této fáze pak máte možnost naposledy ovlivnit vzhled a některé vlastnosti vaší příšerky. V následující fázi se hra totiž radikálně mění. Teď už tedy máte finální vzhled vašeho stvoření, se kterým se vydáte směrem k vývoji civilizace. Vaše chování a směrování ovlivní další průběh hry a orientaci celé vaší civilizaci, včetně speciálních schopností a dovedností ...

• Fáze 3 - Kmenová

Konec - vaše stvoření má finální podobu a tím vývoj končí. Ovšem začíná hra zcela nová a to vývoj vaší civilizace. Hra se v této fázi změní z řekněme 3D RPG na RTS. Začínáte s vlastním kmenem. Máte jen několik členů a váš tábor je možno rozšířit o několik základních budov. Celkově je tato fáze poměrně rychlá, ovšem jak bude snadná, záleží na nastavení obtížnosti hry.

Spore-faze-3

Na planetě se objeví ještě několik civilizací a vaším úkolem je dosáhnout toho, že váš druh bude dominantní a tedy bude ovládat všechny. Toho můžete v této fázi hry dosáhnout opět dvěma způsoby válkou nebo uzavíráním přátelství. Obojí je pěkně, ale velmi jednoduše zpracováno. Samozřejmě váš předchozí vývoj vám dává určité předpoklady a nástroje k vhodnější a jednodušší cestě, jak kýžené nadvlády dosáhnout. Opět všechny vaše kroky a rozhodnutí budou ovlivňovat další vývoj civilizace. Pokud vše vyřešíte násilím, pak bude vaše další civilizace zaměřená vojensky. Pokud vyřešíte vše mírem (tanec a zpěv zde nahrazuje hudební představení :) ), pak bude vaše civilizace zaměřena nábožensky a mírumilovně. A opět, pokud se budete držet kompromisem mezi oběma řešeními, stanete se univerzalisty.

spore-6

Kmenová fáze je už spíše strategickou hrou. Váš kmen se postupně rozroste z 6 přes 9 na 12 členů. Proti jiným strategickcým hrám je zde skutečně malinko možností. Staveb, které můžete stavě je všeho všudy 12. Více než 12 členů včetně náčelníka ovládat nemůžete. Ale to moc nevadí, hra má spád, má vtip a hlavně je zábavná. Vaše schopnosti jako sběrače, lovce, válečníka nebo diplomata můžete zvýšit, oblečením. Editor tvorby příšerky z předchozích fází se změní na editor vzhledu - co se týká oblečení. Mezi další aktivity, které můžete v této fázi hry zkoušet, je domestifikace divokých příšerek.

Spore-faze-3-a

Celkově je kmenová fáze důležitou fází z hlediska vývoje vaší civilizace. Je nápaditá, ale zůstává jednoduchá, relaxační a přístupná všem. Váš postup zde už nesouvisí s DNA body, ale právě ovládáním okolních vesnic, musíte získat 5 částí totemu (5 vesnic musíte ovládnout násilím nebo mírovou cestou). Jaký způsob zvolíte, vás nasměřuje k dalšímu vývoji vaší civilizace ....

Spuštěno: 1174x