TEST: Prostředníček WarGamingu českým hráčům World of Tanks? CS tanky jsou výsměch. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 21 prosinec 2015
Přejít na obsah
TEST: Prostředníček WarGamingu českým hráčům World of Tanks? CS tanky jsou výsměch.
Strana 2
To nej! - Závěr a hodnocení

 

 

  • To nejlepší na konec - Závěr a hodnocení

Pokud rádi trpíte, bude se vám československá větev opravdu líbit. Jestli tedy psychicky vydržíte, tak na devátém a desátém Tieru jsou konečně dva trochu zajímavé tanky.

  • TIER 9: ŠKODA T 50 vs. LEOPARD PROTOTYP A vs. T-54

Tady konečně ukazuje CS škola svůj potenciál. Škoda T-50 je návrh z roku 1947-1948. Obsahuje zajímavé designové řešení, které někteří jiní použili až o mnoho let později. Ve WoT je podpořený tří-raným zásobníkem. Tank je sice dost velký a podvozek nemá žádný pancíř, ale věž už má vpředu slušných 120mm a je tedy lépe pancéřovaný než Leopard z roku 1960 ale samozřejmě na konkurenční T54 nemá. Ale je to docela "raketa". Dobrou pohyblivost zajišťuje 26,04 hp/t proti 21,19 a 20 u konkurence.

Dělo má 320HP na ránu, což je méně než 390 u Leoparda a stejných 320 jako u T54. Penetrace je 248(310) vs 268(330) a 201(330)mm, protože CS i GER tanky mají APCR v základu. Střely tedy navíc létají velmi rychle, což je fajn. Na zásobníkový tank má T-50 i dobré DPM a to 2249 HP/min, proti 2100 u Leoparda, ale T54 má extrémně dobrých 2460. Jako tank je tedy T-50 vlastně dost podobná Francouzskému Lorraine 40t (ten vznikl až v roce 1952). Jsou podobě velké, slabě pancéřované, podobně rychlé (CS je rychlejší), ale Lorraine má 6 ran v zásobníku, střílí pomaleji a nabíjí 40s (což je v současném WoT jeho největší problém) proti pouhým 22s u Škody. Takže ano Škoda T-50 je možná o něco lepší tank a není tedy zdaleka nejhorší na svém tieru jak jsme zvyklí ze skoro všech ostatních československých tanků nižších úrovní. Ve skutečnosti se s ním hraje docela dobře, dokonce dokáže něco sem tam odrazit věží, ale nespoléhejte na to, těch 120mm má totiž špatný úhel. Dělo je výborné, rychlost tanku také, opět ale nemá na většině své velké konstrukce pancíř, takže pozor na HE. Nicméně je to konkurenceschopný a docela hratelný tank, ačkoliv sovětský T-54 je jako střední tank obecně lepší (mnohem), nemluvě o britském Centurion 7/1 v TOP konfiguraci. Slabinou české Škody T-50 je ten udělený maximálně potenciální damage na jeden zásobník, kdy pouhých 960 HP za 22s není tedy moc a musíte s tím počítat. Nemůžete vyjet na 1 či víc nepřátelských tanků, které mají plno života, protože po třech ranách jste namydlení, v takové situaci může být právě Lorraine 40t s jeho 1800dmg na jeden zásobník, použitelnější. Ale ano, Škoda T 50 je zajímavý a konkurenceschopný tank.

  • TIER 10: TVP T 50/51 vs. LEOPARD 1 vs. OBJECT 140

A jsme na vrcholu. Nutno říci, že TVP T50/51 je jiný tank než srovnávané Leopard 1 a Object 140. Nejblíže ze všech tanků ve hře má k francouzskému postrachu jménem B-C 25 t. Ano, má také zásobník, rychlost a minimální pancíř. Na rovinu tedy nemá smysl ho srovnávat s německým Leopard 1 (natož E50M) či Object 140, za které se hraje jinak. Pravdou ovšem je, že úlohu typického středního tanku nejlépe zastává Object 140, který má pancíř úplně v jiných dimenzích a fantastické dělo s neuvěřitelným DPM 2900HP/min, a spolu s novým britským Centurion X je právem považován za suverénně nejlepší střední tank ve hře.

Srovnejme tedy TVP T 50/51 a "nechvalně" proslulý BAT.-CHÂTILLON 25 T, který je hodně populární zejména v teamových bitvách. Za oba tanky se totiž hraje podobně, oba mají velmi srovnatelně statistiky. BC je o něco rychlejší, protože je o dost lehčí (jeho 28 tun stojí proti 43 tunám TVP) což ale není vždy výhoda (typicky když do někoho musíte narazit, nebo on do vás). Poměr výkonu v koních na tunu je 25 u TVP a 28,48 u BC, oba dosahují 60km/h (65 pro BC). Pancíř je srovnatelný, podvozek má stejných maximálně 65/60mm, věž je ale u TVP vpředu se 120mm proti 50mm u BC, takže s TVP můžete mít štěstí, ale nespoléhejte na to.

Oba tanky pálí APCR v základu. TVP má 4 rány v zásobníku a vypálí každou za pouhých 1,5s na střelu, BC má 5 ran ale za dlouhých 2,73s na střelu. TVP nabije za vynikajících 25s, BC za bolestných 40s! A to je sakra rozdíl v současném WoT směřovaném k rychlým jen 3-4 minuty trvajícím bitvám. Dělo TVP je navíc mnohem přesnější a rychleji zaměřuje. Má sice jen 320HP dmg na ránu, ale BC má jen o málo víc (390), takže sice dá větší dmg na zásobník, ale trvá mu dlouho přebít a TVP tak vypadá konzistentněji. Penetrace je lepší u BC s jeho 256(330)mm proti pouhým 248(310)mm u TVP, ale to nehraje zase až tak velkou roli, vzhledem k tomu, že oba tanky útočí hlavně ze zálohy či z boku. TVP má ovšem DPM na hodnotě 2604 HP/min, zatímco BC má jen 2297 HP/min. Československý TVP je tedy o něco málo větší a něco méně pohyblivý, ale je pořád hodně rychlý a má o něco málo lepší pancíř na věži (bez velkého významu), ale má hlavně lepší výkon děla a rychleji nabíjí. Je jako zásobníkový tank podobně rychle nebezpečný jako americký T57 Heavy s jeho 4 ranami po 2s se 400HP na ránu s celkovým DPM fantastických 3096 HP/min. Jenže ten se nedokáže zdaleka tak rychle stáhnout do bezpečí a uhýbat, a to nemá kdoví jak úžasný pancíř na těžký tank, i když rozhodně dokáže odrážet lépe. Proti artilerii je ale díky nižší rychlosti zranitelnější, výsledek ale bude po zásahu srovnatelný s českým středním tankem. A co nový československý tank dokáže ve schopnějších rukou? Podívejte se:

Celkově je tedy s náskokem TVP T 50/51 zdaleka a s obrovským náskokem nejlepším Československým tankem ve hře. Tankem, ve kterém se na rozdíl od téměř všech ostatních v celé větvi, nebudete cítit v bitvě jako jen do počtu, a se kterým je i trochu zábava hrát, i když je na hraní stejně obtížný jako BC, tedy nic pro "nooby" a začátečníky obecně. Cesta k němu je však opravdové utrpení a očistec a řekl bych nejhorší z celé hry a ze všech vývojových stromů. Musíte se prokousat 8 naprosto otřesnými téměř nehratelnými tanky, kde polovina je to nejhorší, co daný tier v celé hře vůbec nabízí a zbytek k tomu nemá moc daleko. Se žádným není zábava hrát, musíte spoléhat na výkon teamu, což v současném MatchMakingu dělá ze hry ještě větší utrpení a často tak dosahujete toho, že když něco konečně nastřílíte, tak váš team prohraje a máte tedy za to kulové. U československých tanků to bolí 2x, protože dobrých bitev s nimi budete mít hodně málo, jelikož nedokáže táhnout hru, podržet vás ani team. Než to ukončíme, podívejme se ještě na jednu věc a tou je nová mapa.

  • Plzeň ve WoT - další otřesná "městská" deathmatch mapa

V update Wot 9.13 zmizela ze hry výborná strategicky a herně zábavná mapa Jižní Pobřeží (South Coast) a do hry se naopak přidala další poloměstská mapa - Plzeň. A opět je stejně jako Kharkov a hlavně Stalingrad, otřesná a nehratelná pro většinu typů tanků. Bitvy na ní probíhají stejným způsobem, kdy o výsledku předem rozhoduje WarGaming  a jeho matchmaking.

Tyhle mapy výrazně eliminují schopnosti hráčů ve všech tancích, kromě středních tanků s dobře pancéřovanou věží a rychlopalným dělem. Tyhle tanky na všech těchto mapách výrazně dominují (více než na jiných mapách) a rozhodují o výsledku bitvy, lépe řečeno výsledek je dán tím, kolik takových tanků má který team, protože pro ostatní typy vozidel jsou tyhle mapy podstatně méně vhodné! S TDčky jste většinou nahraní, obzvlášť u těch bez pancíře, protože není kde a jak se schovat a vidět na většinu mapy. Jako Scouti tady taky moc dobře nefungují lehké tanky, protože scouting je k ničemu, když na těhle mapách nemají TDčka čistý výhled. Těžké tanky mají v zástavbě zábavu, ale jen prvních pár minut, než typicky po té otevřené straně přijedou do zad ty střední tanky, protože ty rozhodují bitvu. Všechny tři nedávno uvedené mapy, tedy Kharkov, Stalingrad a Plzeň jsou půdorysem navíc jako přes kopírák identické! Úplně stejná 3/4 většina mapy plná sutin a uliček a zbytek 1/3 mapy otevřena. Bitvy na nich probíhají úplně stejně, nedá se na nich strategicky hrát v randomu a rozhoduje čistě matchmaking a to jak jsou teamy sestaveny, kterému teamu dá více těch správných středních tanků s pancéřovanou věží či rychlopalným dělem. Všichni ostatní, mají smůlu a žádný skill vám v hůře složeném teamu na těchto mapách nepomůže, protože tento typ map velmi nevyhovuje velkému množství vozidel, a výrazně nahrává pouze jednomu typu. Je to velká škoda, že tyhle mapy právě nahrazují ty jako Jižní Pobřeží, kde všechny druhy vozidel mohli hrát tak jak je to za ně nejlepší a mohli využít svých výhod. Na velkých poloměstských mapách typu Plzeň jsou všechny druhy tanků mimo rychlých rychle střílejících středních tanků, v nevýhodě.

Plzeňskou mapu jsem absolvoval několikrát, dojem ze hry pořád stejný. Se středním tankem typicky třeba E50 nebo Centurion (a pravděpodobně i s T54/62 apod.), jsem tam king, s TDčkem jsem k ničemu, nemáte armor, nebo pohyblivost a čistý výhled abyste mohli eliminovat svou nevýhodu nízkých HP a nedostatku pancíře tím nebýt vidět a moci ostřelovat z dálky. S těžkým tankem je zábava prvních pár minut, než se rozhodne bitva na té otevřené straně a podle toho vyhrajete/prohrajete. Několikrát jsem s T57 Heavy rozstřílel tu koridorovou vnitřní část a většinu těžkých tanků nepřítele, ale pak prostě přijely střední tanky nepřítele a bylo po hře, protože jich MM dal nepříteli prostě víc. Celá mapa je moc velká, má příliš mnoho přístupových cest, které se nadají uhlídat a pomalá vozidla jsou ve značné nevýhodě proti těm pohyblivým, a prostě to celé zvýhodňuje výrazně jeden typ vozidla před všemi ostatními, kterým bere všechny výhody a nechává je na holičkách. Místo odebrané South Coast nabízející pro všechna vozidla vyváženou hratelnost, získáváme další mapu, která se podobá deathmatch mapě z nějaké běžné FPS akce. Jako už několikrát před tím. Co naplat, že graficky a designově Plzeň vypadá dobře, když nabízí úplně stejnou mizernou hratelnost jako 3-4 jiné, ale stylově úplně stejně další mapy (+jejich variace), které už ve hře jsou.

  • Závěr a hodnocení

Takže UPDATE 9.13 přinášející československou větev tanků a Plzeňskou mapu je další z řady, na kterých bychom nejraději zapomněli a které posouvají WoT do stavu nezábavnosti. Tvůrci se snaží ignorovat fakt, že už 2 roky konstantně ničí dobrou hru a přidávají další problémy místo řešeních těch dávno známých a odstraňují ze hry dobré věci a čím dál více trestají a dobré skutečně hrající hráče a odměňují ty, kteří dobře nehrají nebo rovnou BOTují. Pro České (a Slovenské) hráče, kterých je opravdu hodně a patří k těm lepším a "hardcorovějším" ve WoT komunitě, je update 9.13 velké zklamání. V podstatě nám WarGaming ukázal prostředníček a předvedl extrémně špatný gamedesign. 

Jako velmi zkušený hráč, který opravdu ví jak hrát se všemi uvedenými tanky na současných mapách, kdy využívám maximálně jejich možností, včetně prémiové munice, když a jen pokud to situace vyžaduje, mohu říci, že s výjimkou dvou nejvyšších tanků na TIER 9 a 10 (zatím jsem s nimi hrál jen na testserveru), jsou všechny pod nimi otřesné, často nejhorší z celé hry a v podstatě jste s nimi neustále v neférové pozici proti stejným tierům stejného druhu tanku jiných národů. Každý, kdo nemá v hlavně totálně vymeteno, tak vidí, že stávající CS tanky na 1-4 Tieru jsou o Tier posunuty, tedy že dvojka má být jednička, trojka má být dvojka a čtyřka trojka. Pak by jejich možnosti a výkony v bitvě trochu odpovídaly. Nepříliš dobré jsou ale i 5, 6, 7 a hlavně 8. tier. Pětka, šestka a sedmička, jsou sice hratelné, ale nejsou zábavné, jsou o dost horší než tanky stejné úrovně jiných národů a nenabízejí nic, co by vyvažovalo jejich značné nevýhody. Naprosto příšerný je ale TIER 8, který je nejhorším středním tankem své úrovně v celé hře a to i horším než většina prémiových tanků. Jediné dva zajímavé tanky jsou tedy až devátý a desátý tier, ke kterým však vede dlouhá cesta plná zlosti, utrpení a špatných her. Řekl bych, že český strom nabízí suverénně nejhorší herní zážitek z celého WoT. Slabou náplastí je zajímavý a zábavný TIER 10 TVP tank, protože dostat se k němu vyžaduje buď hodně BOTování, nebo několik sezení u psychologa v rámci probíjení se jednotlivými tiery CS větve, kdy s československými tanky a jejich neschopností jste většinou jen přítěž v teamu.

Z celého mám trochu pocit, že WarGaming zkouší na nás hráče ten trik, že doufá, že to většina nevydrží a přeskočí a pěkně mu za to tedy zaplatí ve zlatých za konverzi značného množství volných zkušeností. A až zájem pomine, tak ty tanky nižších tieru možná trochu zlepší, aby se s nimi dalo vůbec hrát. Každopádně je to výsměch českým a slovenským hráčům a celé komunitě, přidat do současného WoT nepoužitelné tanky, kdy jsou horší než i většina těch vůbec nejstarších tanků jiných národů, které ve hře jsou a nestačí na mnoho později přidaných vozidel.

V současné době tedy jednoznačně nedoporučuji za českou větev vůbec hrát (minimálně ne za TIER 1 - 8), a rozhodně se nebojte ozvat a pořádně dejte tvůrcům a na fórum vědět, že když nám WarGaming ukazuje prostředníček, tak mu ukážeme taky něco a zavřenou peněženku k tomu. Za 8 mizerných tanků z 10 a herně mizernou mapu, která je navíc vlastně úplně stejná jako 3 jiné, nemůže Wargaming čekat nic jiného. Kvalita Wot tak spadla o další stupeň dolů a možná by stálo za to, udělat nějakou českou tankovou hru s tím, co bylo ve WoT dobré a čeho tam značně ubývá. A pokud nejste zrovna tvůrčí, zkuste vyzkoušet ten konkurenční tankový titul Armored Warfare, který sice není tak herně zábavný a stylově stejný jako kdysi bylo WoT, ale je na něm zatraceně lépe vidět snaha o vývoj, vyvážení aspektů pro fair hru pro všechny hráče a zapojení zdravého rozumu na straně vývojářů i marketingu.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 527x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 840x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3142x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1348x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1216x
Komentářů: 5
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1894x
Komentářů: 1