TEST výkonu a RECENZE hry: World War Z – herní jednohubka pro příznivce zombie a kooperace Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Neděle, 19 květen 2019
Přejít na obsah
TEST výkonu a RECENZE hry: World War Z – herní jednohubka pro příznivce zombie a kooperace
Technické zpracování a benchmark
Závěr a hodnocení

 

 

 

  • Technické zpracování a benchmark

Hra běží na herním engine SWARM, který je dílem onoho malého herního studia, který World War Z udělalo (SABER Interactive). Docela slušný počin vzhledem k velikosti teamu, kdy prostě hra funguje po technologické stránce dobře. Primárním API je přitom nový VULKAN, hra ale alternativně běží i pod DirectX 11.

Bohužel, v čem se nutně projevily kompromisy, je celkový vizuál hry. Kdyby hra vyšla před několika lety, řekl bych, že vypadá dobře. Ale v dnešní době? Není to ani průměr. Zejména srovnáme-li vizuál například s Division 2, je jasné že tohle jsou graficky hry ze zcela odlišných tříd a generací, ale zase vezmeme-li do úvahy velikosti studií a jejich možnosti …

World War Z prostě graficky neurazí, ale určitě nenadchne. Modely, textury apod. jsou zkrátka o generaci her zastaralé, stejně jako interakce s okolím. Ale hra se ale hýbe slušně a nevšiml jsem si prakticky žádných bugů a problémů. Jednoznačně nejvíce si tvůrci vyhráli se zombíky, kteří jsou opravdu detailně vymodelováni, různorodí a velmi děsiví. Stejně tak zvuková stránka hry se povedla, skvěle doplňuje atmosféru, navíc různorodé světové lokace docela sedí, prostě tvůrci se inspirovali filmem a nabízí velmi podobnou kvalitu atmosféry atd. Zde samozřejmě mnohem akčnější.

  • Benchmark – test výkonu GPU a CPU

Hra tedy nevypadá nějak extrémně pokročile, ale naštěstí tomu odpovídá i hardwarová náročnost, která je velmi nízká. Nemusíte mít žádnou hypermoderní a drahou grafiku a procesor, abyste si ji užili naplno a s vysokými FPS.

Pod primárním API VULKAN hra běží velmi dobře zejména na AMD Radeon grafikách, což nijak nepřekvapí, protože VULKAN je přejmenované MANTLE, upravené aby běželo na všem. A toto efektivní low level API je pro Radeon grafiky a využití jejich skutečného výkonu navrženo. Obecně protože hry místo skutečného výkonu grafik využívají většinou jen část jejich výkonu, je možná překvapivé vidět, jak RX VEGA 56 poráží RTX 2080 a Radeon VII poráží s náskokem i RXT 2080 Ti, ale tyto výkony odpovídají skutečnému reálnému výkonu těch GPU, které prostě zastaralé neefektivní DX11 i zatím omezené DX12, příliš dobře nevyužívají:

Každopádně na bezproblémové hraní hry stačí i současný mainstream, dokonce lowend, kdy skvělá Radeon RX 570 dává skoro 100FPS ve FullHD, skoro 70FPS v 2K a dech jí dochází až ve 4K, kdybyste museli stáhnout detaily abyste se dostaly na hratelná FPS kolem 50FPS. Ale od grafiky za 3500 korun je to famózní výkon. Výkonnější grafiky nemají samozřejmě žádný problém. AMD jednoznačně poráží NVIDIA karty ve všech cenových hladinách, často s rozdílem třídy.

Pro majitele NVIDIA grafik je ale výhodnější zapnout DirectX11, protože s ním mají jejich karty o něco lepší výkon, naopak u AMD u některých grafik výkon s neefektivním zastaralým DirectX11 klesne. Každopádně máme rok 2019, už dávno by neměl by DX11 používán. Bohužel stále je. Efektivnější Low level API a využívání skutečného výkonu GPU není bohužel stále samozřejmostí. 

Pokud jde o výkon procesorů, hra efektivně používá jen maximálně 8vláken, což znamená, že procesor s více než 8 vlákny/jádry, které mají o mnoho více výkonu, nejsou samozřejmě využity a nemohou ten svůj výkon ukázat. Rozhoduje tedy jednoduše řečeno hrubá síla, alias frekvence na těch maximálně 8vláknech/jádrech, kdy tak nepřekvapí, že modely 9900K, 9700K, 8700K jasně vedou. Nejvýkonnější RYZEN je pak TR 2950X, protože má ze všech RYZENů nejvyšší takty v boostu. Ale platí že svou nadvládu ty CPU dokáží ukázat leda s grafikami jako Radeon VII nebo RTX 2080 a lepšími, a to jen v nižším rozlišení. Se slabšími kartami, nebo vyšším rozlišení je „výkon“ moderních CPU stejný. Procesory, které už mají co dělat, jsou klasická 4jádra bez dalších vláken, nebo 2 jádra apod. navíc na nízkých taktech. Až ale u starších modelů architektury FX či hodně starých Intel Core 2000 jsou poklesy výkonu tak značné, že negativně ovlivňují hratelnost této nepříliš náročné hry.

Takže k závěrům …



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 645x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 711x
Komentářů: 1
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1316x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1155x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciČtvrtek, 11 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1104x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Středa, 10 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1755x
Komentářů: 6