Uncharted: Legacy of Thieves Collection – RECENZE hry a TEST výkonu GPU a CPU Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Neděle, 23 říjen 2022
Přejít na obsah
Uncharted: Legacy of Thieves Collection – RECENZE hry a TEST výkonu GPU a CPU
Technické zpracování - TEST výkonu GPU a CPU
Závěr a hodnocení

 

  • Technické zpracování – TEST výkonu GPU a CPU

Že NÁM SONY právě teď na PC servíruje zrovna Uncharted 4: A Thief’s End s přídavkem, není náhoda. Předchozí díly už jsou hodně staré a jejich remasterování a přepracování by vyžadovalo je udělat prakticky celé znovu od 0. SONY tak udělalo REMASTERED jen tohoto posledního dílu, který v originální verzi pro PS4 vyšel už v roce 2016. REMASTERED verze pro současnou PS5 vyšla začátkem letošního roku. A tak udělat i verzi pro PC už nebylo nic složitého, když víme že současný PlayStation 5 je dnes po technické stránce prostě x86 PC s RYZEN 7 procesorem a Radeon RDNA grafikou.

PC verze je tak tady a s jasně nejlepší grafickou a technickou stránkou vůbec. A ti, kteří hráli původní konzolovou verzi před lety, budou asi dost valit oči na to, o kolik lépe může hra na PC hra původně z roku 2016 vypadat. Na druhou stranu, přes hodně dobře odvedenou práci, si PC hráči si z ní na zadek už nesednou. Přeci jen starší herní engine a základ je již znát. Výtvarně se ovšem hra povedla, mnohé scenérie jsou pěkné, postavy jsou stále zdařilé animačně, zkrátka vypadá to velmi slušně, byť grafické orgie a skutečnou „next-gen“ grafiku prostě nečekejte.

Nároky na naše PC jsou tedy i poměrně střídmé a hra poběží ve slušných detailech i na starých strojích. Tvůrci sice přidali vyšší rozlišení textur, je zde skutečně 4K rozlišení a kompletně nové je nasvícení, ale nic, co by současné grafické karty nějak zásadně potrápilo. Hra má i FSR 2.0 a DLSS 2.0, i když DLSS je zde poněkud k ničemu, funguje jen na RTX grafikách, které ještě nejsou tak staré a slabém, aby to potřebovali, zatímco AMD FSR nabízí to samé, ale funguje na všem i starších grafikách, kde už to potřeba je.

Jinak z pohledu technického zpracování mechanik i prostředí, nečekejte nic objevného a extrémně detailního. Hra je tvořena malými herními lokacemi, uzavřenými koridory s jasně definovaným postupem, a to proplétají filmové scény, často velmi akční a výbušné, během kterých jen občas musí mačkat správnou sekvenci kláves. Mimochodem převedení ovládání z konzolového na kombinaci myš + klávesnice se povedlo, snad jen hra je pak o dost jednodušší, protože s myší prakticky rozdáváte jen headshoty. A jak tedy hra šlape na našich PC?

  • Výkon grafických karet

Jako obvykle jsme udělali kompletní testy. Tohle je pak první hra, kterou testujeme na naší zbrusu nové hlavní testovací sestavě s AMD RYZEN 9 7950X a DDR5-6000MHz na X670E platformě. Takže to nejlepší, co se dnes dá pořídit a na čem se dá hrát. Asi nepřekvapí, že současná generace grafik, podpořená výkonným CPU, nemá s hrou žádný problém.

  • Výkon v 1080p

SONY se docela snažilo, vzhledem k tomu že remastered verze pro PS5 vyšla tedy exkluzivně na RYZEN + RADEON platformu, nepřekvapí, že se i PC verze na Radeonech hýbe slušně:

I s Radeon RX 6600 grafikou se dá hrát na plné detaily ve 60FPS bez potíží. Samozřejmě u starších grafik už se budete muset s detaily omezit. Ale snížení na střední úroveň zase tak výrazně na vizuálu vidět není, ovšem znamená desítky % FPS.

  • Výkon ve 1440p

Se slušnou grafikou současné generace nemusíte snižovat detaily ani ve vyšším rozlišení:

60FPS dává v pohodě RX 6700 úroveň karet. S high end modely se pohybujete na téměř 120FPS.

  • Výkon ve 2160p

Pochopitelně 4K je znatelně náročnější, ale i tady není problém se 60FPS na plné detaily se slušnou kartou vyšší třídy současné (končící) generace:

U slabších karet budete muset snížit detaily, nebo zapnout FSR, ovšem i tak se dá ve 4K bez problémů hrát třeba i na Radeon RX 6600 úrovni karty apod. Takže podle mě optimalizace celkově slušná.

  • Výkon procesorů

U dříve testovaných SONY her byl překvapivě problém s využitím CPU. Limitace ze strany využití procesorů jak u God of War, tak u Spider-mana byla zjevná a trpěly na to hlavně RYZEN procesory. Překvapivě u Uncharted tohle omezení není. Škálování CPU je solidní:

Hra využívá až 16vláken, cíleně se snaží maximalizovat využití 12ti jader, ostatně je dělaná na 16vláknový RYZEN 7 procesor v PlayStation konzoli. Pak už jen záleží na taktech. Nové RYZEN 7000X tedy šlapou velmi slušně, stejně jako vysoko taktováné Core 12000. Se staršími generacemi CPU ztrácíte něco výkonu, ale propad není tak zásadní, ten začne až s čímkoliv, co má méně jak 12vláken a nižší takty. To už je zatažená ruční brzda a propad FPS je zde opravdu značný.

Podívejme se tedy na hodnocení …



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1194x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 986x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1104x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3697x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1437x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1262x
Komentářů: 5