Apple pokračuje v nahrazování Intelu svými čipy – představil iPad Pro a iMac s M1 procesorem Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 21 duben 2021
altProcesory Intel to mají spočítané na platformě Apple. Další generace počítačů s procesory M1.

 

 

 

 

Počítače Apple byly pro Intel významným, a hlavně spolehlivým pravidelným přísunem nemalých zisků. Jenže o těch několik % celkových dodávek čipů nyní Intel s nástupem nových generací počítačů Apple přichází. Firma již ohlásila, že s Intel procesory nadále nepočítá a soustředí se na vývoj vlastních založených na ARM platformě. První takový je Apple M1 SoC, který se objevil už loni u prvních MacBooků. Nyní se rozšiřuje tato platforma na další dvě zařízení.

  • iPad PRO 11“ a 12,9“

Ačkoliv se na první pohled u nové generace design moc nezměnil (což nemá firma ani moc ve zvyku), je toho hodně nového. Výkonné tableto-počítače iPad PRO přicházejí v nové generaci tedy také s M1 procesorem, což je vlastně ARM SoC. Jde o stejné řešení, které se nachází v aktuálních MacBoocích.

Novinkou je možnost objednat si až 2TB úložiště proti jen až 1TB z minulosti, i když cena je hodně nechutná. Možnosti se ale liší podle toho, zda si objednáte 8GB RAM nebo 16GB RAM verzi zařízení. Vše je samozřejmě nerozšiřitelné a nemodifikovatelné dodatečně. Příjemnou novinkou je tu přítomnost Thunderbolt rozhraní a USB 4. Je tu také 5G podpora.

Apple zapracoval i na displejích. 12,9“ verze má miniLED IPS s jasem 1600nit a 120Hz při rozlišení 2048x2732. Menší 11“ verze má klasický IPS s 1668x2388 rozlišením. Ceny startují na 23 tisících za základní 8/128GB WiFi 11“ model a 31 tisících za 8/128GB 12,9“ WiFi. Ovšem plně vybavený tablet s maximálními 16GB RAM a 2TB úložištěm s WiFi/5G vás ale vyjde na neuvěřitelných 58 tisíc za 11“ variantu a šílených 66 tisíc za 12,9“ variantu. V prodeji budou na konci května.

  • iMac 24“ 2021

Apple také ohlásil novou generaci desktopových iMac počítačů, tedy řešení AiO, kdy je vše integrováno v obrazovce. I ten opouští Intel platformu a přichází s M1 procesorem. Takže parametry a vše je vlastně stejné jako u ostatních M1 počítačů. Čím se liší, je celkový design.

iMac je tedy AiO desktopový počítač, kdy jde o 24“ obrazovku s 4480x2520 rozlišením. Vzhledem k úspornosti M1 platformy je celá obrazovka extrémně tenká, prakticky jde prostě „o tablet bez dotykové obrazovky přidělaný na stojánku“ :). Je tu hned 6 reproduktorů, nová web kamera s inteligentním AI atd. Novinka má ale externí napájecí adaptér, i když výhodou je přítomnost LAN konektoru v něm (u vyšších verzí). Nevýhodou je ale extrémně malý počet konektorové výbavy u základní verze, která je i bez LAN úplně.

Novinkou tohoto modelového roku jsou různé barevné varianty, stejně jako u Mac počítačů před mnoha a mnoha lety. Je ale nutné připomenout, že tohle není výkonný PC pro hry apod., ale má jít o základní „kancelářský/domácí“ počítač. Tomu ovšem příliš neodpovídají ceny. Základní verze bez LAN a jen se dvěma USB konektory, vybavena jen 8GB RAM a 256GB SSD stojí neskutečných 38 tisíc korun. Solidnější verze s bohatší výbavou se stále 256GB SSD a 8GB RAM je za 44 tisíc korun. Příplatek na 512GB úložiště je pak masivní, takový iMac se stále jen 8GB RAM vás totiž vyjde na 50 tisíc korun!!!

Každopádně hlavní vzkaz Apple je, že nadále i u počítačů prostě počítá s jen vlastní platformou, zcela bez účasti Intelu, a pravděpodobně i AMD, které do některých výkonnějších modelů dodávalo grafické karty, i když většina dosud nahrazovaných Intel platforem spoléhala hlavně na integrované grafiky Intel v procesorech. Apple každopádně těší svůj 5nm M1 procesor maximálně, ale pro skutečně výkonné počítače chystá až některou z dalších generací.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-21 17:29:07

Ja očakávam 32” verziu s m1x čo už má mat 12 jadier na cpu a 16 jadier na gpu.Ten chcem. Celkovo už majú fenomenalnu kompatibilitu naprieč zariadeniami. A teraz po novom že zjednocujú architekturu tak prakticky rozrobenú robotu na macu viete dorobiť on the go na iPhone. Copy na macu a paste na iPhone
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-21 19:31:13
avatar
Ja čakám zas na macbooky, ale uvidím či to este neodložim, tento rok som mal veľa výdavkov
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-22 17:55:41
avatar
Očekávat můžete stejně to bude reálně 8mi jádro patřičně cenově od stupem od M1....
hornblower [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-21 19:49:58

Za taketo burzoazne reci vas miestni proletari odsudia. Mozte si dovolit mac za 50K+ je trestuhodne. Zavist je svina obzvlast u nich
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-22 00:46:49
avatar
mě by ta cena ani tak nevadila, jako mě vadí ty parametry RAM a SSD za to ;)
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-22 01:08:20

Tak u Apple je znát lepší správcování HW díky uzavřenému ekosystému. Takže RAM je sporná, ten SSD nikoli. Tam souhlas.
Cena je úměrná poptávce.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-22 02:12:13
avatar
kdo ma discord a dalsi podobny programy s memory leakem... tomu odejde SSD zachvili na M1
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-21 23:18:33

Já si ho dovolit mužů úplně v pohodě. Ale raději jsem si teď složil PC na ryzenu 5950, 64 GB RAM, RX 6900XT, 2x1 TB systémový SSD v RAID 0 a jeden 10TB storage WD gold. Napajim to Seasonicem Focus gold a celé to má pro milionkrát větší hodnotu než nenáviděný Apple. V práci máme bohužel iphony a nemůžu to jabko ani cítit.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-22 00:13:28

Sorry že se zapojuju, ale že to jabko nemůžeš ani cítit, tak to zavání příšernou zaujatostí. Jsi spokojený se svým PC no problém, ale ta nenávist k jabku je do očí bijící. A co jiné platformy, ty ti tolik nevaděj?
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-22 08:19:27

Ne jiné platformy mi tolik nevadí. Soukromý mobil mám s Androidem. Za mladých let jsem koketoval s Linuxem. Ale na cokoliv od Jobse (a jeho nástupců) jsem prostě alergický. Ano jsem zaujatý, vůbec není potřeba se omlouvat. Ale tak nějak si například nekoupím Mercedes, protože vím, že není složený z lepších materiálů než Golf. Prostě nevyhodím peníze oknem, kvůli nějaké značce. Stejně tak to mám s oblečením atd. Můžu si to dovolit, ale můžu si to dovolit právě proto, že ty peníze nehážu z okna, kvůli fotce někde na facebooku (který mimochodem už tak nejméně 5 let nevím co je právě kvůli tomu, že se z dobrého nápadu stala tahle hovadina)
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-22 02:11:15
avatar
jako machrujes tu co mas za delo, ale napajis ho starym zdrojem? najs...
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-22 08:14:44

TAk za
1) momentálně to byl jediný slušný zdroj, který se dal koupit nad 800W
2) dost pravděpodobně bych si ho koupil i kdyby byly dostupné jiné zdroje, protože jak - říkáš: jde o poměrně starý model, nicméně dlouhodobě prověřený
3) a hlavně - nemachruju, jen ilustruji, že místo prohlížedla internetu, na kterém si můžeš zahrát tak Minecraft s Robloxem se dá pořídit velmi slušné PC, na kterém si zahraješ i jakoukoliv hru, enkoduješ VIDEO atd. Kolik mě to stálo:

Case: THERMALTAKE Core V21: 1779Kč
Zdroj: Seasonic Focus GX-850: 3553Kč
CPU:RYZEN 5950X: 20961Kč
RAMatriot VIPER 64GB DDR4 3600 CL18, Blackout: 6390Kč
MB: ASUS TUF GAMING B550M-PLUS (WI-FI): 3090Kč
GPU: ASUS TUF Gaming AMD Radeon RX 6900 XT 1637€
SSD: 2x ADATA SX8200 Pro 1TB SSD: 2x3243 = 6486Kč
chladič: be quiet! Dark Rock Pro 4 : 2090Kč
Storage: Western Digital Gold 10TB: 6719Kč
Pasta Girzly Kryonaut: 160Kč

Sečteno podtrženo:95 427Kč (při započtení 27Kč/€) máš sestavu jako víno. Ano mám k tomu ještě 32" UHD monitor, který jsem na vánoce kupoval za 18 939Kč, aby to bylo fér (IPS s celkem širokým gamutem pro úpravu fotek, kdyby se někomu nezdála cena za 60Hz monitor-tohle totiž není primárně herní PC). Apple ti za 66 000Kč prodá tablet(který tedy plní funkci i toho monitoru) na kterém si můžeš zahrát Roblox a zamachrovat s ním na youtube. Tak nevím jestli si takovouhle hovadinu může koupit někdo, kdo má v hlavě mozek. A to nemluvím o tom, že celý ten jejich ekosystém bez možnosti připojit cokoliv, nainstalovat cokoliv atd. bych nechtěl, ani kdyby jejich hardware stál polovinu oproti PC/Anroid. A že je to super stabilní? Máme v práci iphony, tak vím své. Aplikace, které jsou dobře odladěné na Android na iphonu mrznou.
Alienware [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-22 11:12:20

Vždy se pobavím nad čtením podobných zakomplexovaných kydů.
On ten iPad Pro s MiniLED displayem bude ve finále lepší na úpravu fotek než to tvé "dělo"

Pobav nás ještě s tím, co běží superstabilně na Androidu a na iPhonu zamrzá
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-22 13:28:28

No tak já se zase pobavil nad tvým komentářem. On ten iPad s miniaturní obrazovkou nebude vhodný naprosto vůbec. A co se týká monitorů pro úpravu fotek, tak pak nevím, proč EIZO stále dělá IPS monitory a ve všech DTP (ve všech možná ne, ale v tom, kde jsem pracoval já ano) uvidíš právě tuto technologii. Jinak mám doma OLED televizi a třeba ta je na takovoouhle aplikaci totálně nevhodná.Jiank co se týká Aplle a jejich zastoupení v DTP, tak tě můžu ujistit, že jsem byl osobně přítomen u toho, jak se Aplle měnil za IBM PC. Zkrátka proto, že za 2x takovou cenu nenabízel vůbec nic navíc. PAk se jeden Aplle musel dokoupit, ale důvod nebyl ten, že by nabízel něco navíc, ale právě naopak. DTP největšího zákazníka bylo zamrzlé a běželo na starých Aplech. Samozřejmě díky nekompatibilitě v rámci jednoho software jednoho výrobce (ADOBE), se musel koupit Aplle, protože Adobe prostě nebylo schopné napsat ten sotware tak, aby uměl na nestandardním Aplle uložit data standarně. Prostě bez problémů Linux, Windows, jen iOS opět problém.

A jestli se pobavíš to naprosto netuším, protože z tvé rétoriky tuším, že asi patříš mezi i-ovce. Ale mě třeba zamrzal tracker na MAPY.cz. Jestli to vyladili netuším, už ten iphone k ničemu jinému než telefonování nepoužívám. Baterku to mělo po roce takovou, že se to dá používat opravdu jen na telefonování. Totální shit telefon, který se vůbec nechytá na Xiaomi za poloviční cenu.

Jinak k té zakomplexovanosti: opravdu nemám důvod být zakomplexovaný. Právě naopak. Kromě lidí, kteří produkty Aplle používají protože musí bo korporát, si produkty Jablko chodí do obchodu za nesmyslné ceny kupovat lidé, kteří si tím nějakým způsobem dobíjí sebevědomí. Jak tohle může fungovat naprosto netuším, ale prostě to tak je. Pro mě je telefon naprosto spotřební zboží u kterého neřeším, jestli mi spadne na zem a rozbije se diplay. Prostě jdu a koupím nové. Není to žáden svatý grál, ke kterému bych se měl modlit. Stejně tak počítač.
Alienware [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-22 13:52:23

Tak si to shrneme...ani neumíš napsat správně Apple, mícháš operační systémy dohromady, chybí ti alespoň elementární základ, nedozvěděli jsme se nic ohledně aplikací na Androidu, které zamrzají na iPhonu a další tvá hovínka už nebudu raději komentovat.

Jsi tu pouze komická postavička, co miluje čínské telefony. Klasická mentalita minoritní většiny takových uživatelů.

Jinak na úpravu fotek potřebuješ co nejdokonaleji zobrazené barvy, výtečnou kalibraci a pokrytý co nejširší barevný prostor a tam je nový iPad díky MiniLED na míle daleko od tvého 4K monitoru za 16tis.

Asi nebude od věci, že se celosvětově na úpravu fotek a videí používají v drtivé většině zařízení od Apple.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-23 08:19:46
avatar
a uz i zacal pohadky o super xiaomi za pulku ceny... a umirajici baterce, nikde jinde baterka neumira... jenom teda u xiaomi s 120w docela zrychlene
Alienware [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-23 09:52:16

To je taková klasika u těchto individuí. Pošpinit nějakou značku, vymýšlet důvody a když po něm chceš nějaký důkaz, tak se odmlčí
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-22 11:51:44
avatar
ok... na takovy delo takovou shit desku? ale di ty...

na Mac taky nainstlaujes cokoliv... nevim o zadny aplikaci, ktera je od "lepsiho" vyvojare a byla lepe odladena na androidu... ale stat se to muze... pokud tak ten vyvojar tomu pristupuje...
Alienware [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-22 12:53:31

Tady už se odpovědi asi nedočkáme
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-22 13:07:31
avatar
asi ne, stejne jako je vtipny za major updaty appek od Googlu jsou na iOS prvni... a i ty apky behaji lip
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-23 09:51:33
avatar
To se nemůžeš divit. Kdo soudný by chtěl odpovídat na takové trollení;-)
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-23 09:49:47
avatar
Jo, doby kdy byl MacOS super stabilní už jsou zaváty nejméně 3-5-ti letou vrstvou prachu.
Tuším cca od 2015 se to dost zhoršilo.
Máme celou firmu, cca 200 vývojářů, primárně na MacBook Pro. To je celkem slušný vzorek na udelání si obrázku...
Alienware [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-23 09:53:55

Ano, každý HW a SW má své mouchy, nic dokonalého v této oblasti neexistuje.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-24 17:56:35
avatar
Přesně tak. Moje zkušenost je, že Win, Mac nebo Linux už jsou hezkých pár let co se týče stability velmi srovnatelné platformy a vhodnost pro každého je velmi silně ovlivněna tím, jak počítač používá a co od něj potřebuje.

Bohužel to ale znamená, že zatímco ještě deset let zpátky bylo jablíčko sice předražené, ale zase nabízelo design, spolehlivost a někdy i výkon často o úroveň lepší, někdy dokonce z jiné galaxie, tak dnes už tomu zůstala vlastně jen ta aura výjimečnosti a fungující ekosystém.
Navrch ještě pár let zpátky Apple zvednul skokově už tak hodně vysoké ceny...

Takže zatímco dřív si to občas koupil i někdo komu to dávalo technicky smysl, tak dnes už je to fakt jen pro lidi co je nákupní cena vlastně nezajímá a nemusí jí řešit.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-24 08:42:28
avatar
tak si udelej vzorek na windows
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-21 22:13:05

Ale no tak. I za mé PC bych si mohl koupit ojeté auto. A je to x86. Jen o penězích to není..
Navíc při ceně GPU do PC dnes.. Už ten MAC nevypadá tak bláznivě. 20000 dnes stojí kdejaký telefon, tak proč by tablet od Apple nestál 40 nebo 50.
I když jablíčko nechci.. popravdě..
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-22 02:10:15
avatar
ipad pro je tedka uz tuplem liga sama pro sebe... a s dnesnima cenama a dostupnosti, jestli mi chcipne comp, koupim mac mini a nebudu uz nic resit..., cena ultrabooku je hrozna, takze dalsi NTB bude macbook... ja sem nechtel, ale trh me proste do toho jabka tlaci sam...
vkba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-22 09:23:18

novy ipad je mega, konkurencia dobehne najskor za 5 rokov. celkovo nove cipy m1 su revolucia. keby ich robilo amd, mas tu kazdy druhy den ospevny clanok
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-22 09:34:00

No nevím. Apple své čipy už měl a kdoví jaká sláva to nebyla. Teď má peníze na to, aby si platil ten nejpokročilejší výrobní proces. Takže pokud sem tam v nějaké aplikaci bude mít vyšší výkon než měl na Intel procesorech, tak je potřeba se podívat, jaký výkon by měl na Intelu, kdyby ten Intel byl vyráběn na 5nm a ne 14nm (i když je jasné, že těch 5nm TSMC odpovídá spíš tak 7nm Intel). PAk teprve adorovat a slavit. Podle mě se žádná revoluce ale nekoná a přijde mi mnohem lepší mít procesor se speciálními koprocesory a instrukcemi, než procesor na hrubý výkon. Možná se mýlím, to ukáže čas. Nicméně se podle mě žádná revoluce opravdu nekoná. Ty procesory jsou tady dávno. Revoluce bude tak možná kvantový počítač. Ale za revoluci bych nepočítal ani pokud by se přešlo na 128bitové počítače. I ty čiplety byla prostě jen evoluce. A to je podle mě zásadnější krok, než nějaký přechod na ARM.
vkba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-22 10:34:17

na dobu ked mal apple svoje cipy si nespominam, moja pamat siaha najdalej k powerPC ale realne je to irelevantne. ale hej, 'revolucia' je mozno silne slovo.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-22 15:59:12
avatar
Tak to si pamatuješ dost. Ony to tak úplně nebyly jejich CPU, ale byly to CPU od IBM, které ale byly nejčastěji, nebo dokonce výhradně v Apple PowerMac. A to bylo naposledy, co byl Apple zajímavý, až do příchodu M1.
vkba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-23 08:35:02

presne tak, IBM procaky, jeden mam dokonca este pod stolom, v powermac G3 funguje mi na nom nejake ubuntu, tusim 12, ale dlho som ho uz nepustil.

hej, s HW hladiska to nebolo az tak zaujimave s intelom, ludom ide ale primarne o SW. kazdopadne som to vymenil za m1 a pre mna je to pecka. pouzivam prevazne na pracu, jedinu hru ktoru som na tom pusti je starcraft 2 a ten ide slusne, nato ze ide cez emulator.
Wolfus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-23 12:39:52
avatar
Oni to neboli uplne IBM procaky. Boli navrhnute v spojeni Applu, IBM a Motoroly. Apple na ne preslo po tom, co skoncilo s pouzivanim tzv. 68k (68000, 68020, 68030 a 68040) CPU od Motoroly.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-22 11:54:12
avatar
rumpeak: kdyby kdyby kdyby intel kdyby mel neco co nema...
ano ARM je tu davno, evolucne stoupa vykon a funkce kazdym rokem... tvuj milovany Intel to tady zabil na X let... a to ti nevadi...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-22 15:50:28
avatar
No, tak zase taková revoluce to není. Už od půlky osmdesátých let existoval osobní počítač na ARM, který v některých ohledech výkonově strkal do kapsy to nejlepší od x86 i od Commodore a Atari (Amiga, ST) Jmenoval se Acorn Archimedes, takže tu revoluci si už dávno odbyla úplně jiná firma. (vlastně dnešní ARM) Dále existuje několik výkonnějších ARM CPU v serverové oblasti a ty jsou i o dost výkonnější než M1. Ale musím uznat, že se Apple v oblasti PC stal od roku 2006 opět zajímavým.
Wolfus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-23 12:41:56
avatar
Skoda, ze Archimedes s RISCom (ani PPC Amigy) neprerazil. Dnes mohli vyzerat pocitace uplne inac.
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-23 13:21:19
avatar
Apple je hodně zajímavý v prémiovém entry segmentu. Ne mobilní Lightroom opravdu není profi software stejně lepení wave patternů na vytváření "hitů" někde v kavárně jak by naznačovala reklama. Plus ta hw omezení RAM , počtu Displayportů , nebo že to je v reálu z pohledu SMP zpracováni jen 4 jadro. Malé velké jádra se nesčítají.

Kdo měl MBP16 , iMac27, MacPRO do hudebniho studia, konstruovani, výpočty, nebo opravdove CGI či DTP tak ho M1 zajimat nebude.

Apple má představit jeste M1X a M2. S výkonnější grafikou, více RAM, více jader.... Ale M2 by měl přijit až v roce 2022 a nebude ani tak usporný , "levný" lépe řečeno nebude v entry modelech Maboooku a iMacu vůbec. Apple tím chce udělat tlustou čáru mezi "nadoma" a profi použitím.
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cena Ipadu pro 2021-04-23 14:15:19
avatar
Mě přijde naprosto srovnatelná s podobnými produkty, někde i levnější, např Surface Pro X 2020 512GB stojí +- stejně jako iPad Pro 12.9" 1TB nebo Samsung Galaxy Tab S7+ stoji +- stejně jako iPad Pro 12.9" 128GB
Alienware [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-23 15:16:52

Tak ona tam chybí pořádná konkurence u high-end tabletů.
Máš akorát Apple a Samsung.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-24 08:44:33
avatar
protoze google na tablety sere, a vyrobci taky... nic jinyho nez ipad nema smysl uz mnoho let
Ten co čte [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To je zase diskuse 2021-04-23 16:58:23

Já taky Apple nesnáším. Příčí se mi jeho politika vnucování jedinečnosti a exkluzivity. Apple uspěl, protože přesvědčil lidi, že i když jsou úplně pitomí, s produktem Apple budou něco víc. Jenže je to úplně stejný, když si trouba koupí Oktávku RS a všem ukazuje jak mu to jede. Až na to, že za volantem pořád sedí trouba. Ani Apple, ani ta Oktávka nejsou nekvalitní. Pouze předražené. Vede to pouze k tomu, že si i ostatní výrobci uvědomili, že lidská blbost je neomezená vyhnali ceny výrobků ( mnohdy naprosto zbytečných), do astronomických výšin a stačí trochu zmasírovat děti a najednou zjistíte, že kdo má Apple, je někdo extra. Na tom vydělává Apple víc, než na kvalitě. Tlačí na povrchnost a maloměšťáctví. Apple by bez toho zkrachoval. Naneštěstí pitomců, kterým logo zvedne ego je pořád dost. A znova opakuji, není to nekvalita. Logo vás lepším neudělá. Spíš větším. :-)
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-24 22:48:11
avatar
Nejlepší je, že Apple už si udělal takovou uživatelskou základnu a jméno, že už ani nepotřebuje být kvalitní. A pravda už pár let je, že Apple ani není nijak kvalitnější než ostatní výrobci. Teď už má jen osobitý dizajn s průměrnou kvalitou a naprosto mu to stačí aby si svou pozici udržel.

Ceny za základní verze ani nejsou nijak extra přestřelené, ale ty příplatky za větší RAM nebo větší SSD jsou krvavé. To je loupež za denního světla...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
10let staré DayZ se daří – nový přídavek zajistil rekordní zájem!
10let staré DayZ se daří – nový přídavek zajistil rekordní zájem!Čtvrtek, 24 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1535x
Komentářů: 0
Spider-Man 2 vyrazí na PC – jen 18 měsíců po PS verzi
Spider-Man 2 vyrazí na PC – jen 18 měsíců po PS verziStředa, 23 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1480x
Komentářů: 0
Ferrari F80 – Nástupce LaFerrari, Enza, F50 a F40 představen!
Ferrari F80 – Nástupce LaFerrari, Enza, F50 a F40 představen!Pondělí, 21 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Auto-moto
Spuštěno: 1039x
Komentářů: 1
Unknown 9: Awakening právě vyšlo – další herní propadák?
Unknown 9: Awakening právě vyšlo – další herní propadák?Čtvrtek, 17 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1505x
Komentářů: 2
Subnautica 2 oznámena. Zpět do hlubin v novém!
Subnautica 2 oznámena. Zpět do hlubin v novém!Čtvrtek, 17 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1120x
Komentářů: 0
Dragon Age: The Veilguard bude bez DRM. Jaké jsou HW nároky?
Dragon Age: The Veilguard bude bez DRM. Jaké jsou HW nároky?Středa, 16 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1680x
Komentářů: 3