Nezájem hráčů vyústil k propuštění všech zaměstnanců. Budoucnost služby nejistá
Systém Onlive vzbudil před časem velký zájem. Jednalo se o CLOUD streamovací systém, ke kterému se blížíme, ať už chceme nebo ne. Uživatel si pořídil pouze malou krabičku, která sloužila jen jako malá konzole, ale všechen výkon byl poskytován vzdáleně skrze servery. hrát se tak ovšem dají i nejnovější hry, kdy vlastně hrajete v "internetovém prohlížeči". Systém jehož funkčního potenciálu jsou si všichni velmi dobře vědomi, se v podobě Onlive rozeběhl už před časem. Očekával se zájem milionů hráčů ....
Realita? Službu využívalo jen asi 2000 hráčů a ani zájem ze strany herních společností nebyl příliš velký. Vzhledem k tomu, že celá služba byla koncipována spíše jako start-up, tedy s cílem získat velké peníze pozdějším odprodejem nějaké velké společnosti, lze hodnotit Onlive jako selhání. V současné době firma propustila všechny zaměstnance, údajně se má ale jednat o restrukturalizaci a firma má dále fungovat pod novým vlastníkem a zaměstnanci budou vzati zpět. Vzhledem k dosavadnímu "úspěchu" služby a vzhledem k tomu, co o Onlive tvrdí dnes už bývalí zaměstnanci, vypadá to spíše na konec Onlive vůbec. Služba sice aktuálně dále jede, ale její další fungování je velkou neznámou.
Konec Onlive neznamená selhání Cloud hraní jako takového, ale spíše vystřízlivění, že to s tím Cloudem pro hraní nebude ještě tak horké. Největší překážkou je obecně rozšíření rychlého internetu a stav sítí, existence FUPů apod. Jinými slovy jen minimum uživatelů ve světě je připojeno takovým internetem, který Cloud hraní a vzdálené streamování i těch nejnáročnějších her bez omezení umožňuje. Navíc stále ne každý chce hrát stále připojen k internetu úplně vše, když nemusí.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|