Hry jsou nejvýdělečnější business světa – Hry už nejsou zábavou pro „kriply“ Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 26 January 2009
altPočítačové hry v roce 2008 zbořily všechny mety – filmový i hudební průmysl se musel sklonit před tzv. „kulturou kriplů“.

 

 

   Už je to oficiální. Několik společností uveřejnilo výsledky jednotlivých segmentů, co se týká příjmů. Ještě si myslíte, že počítačové hry jsou zábavou uhrovitých teenagerů s poruchou osobnosti, sedících v tmavé nevětrané místnosti brejlícími na poblikávající počítačový monitor? Tak tuhle předpotopní, zcela nepravdivou představu už vyžeňte z hlavy. Při tom jsem si, jako i řada jiných, nemohl nevzpomenout na před lety poměrně diskutovaný článek z Reflexu. Psal se rok 1999 a videoherní průmysl se teprve rodil do současné podoby, přesto už tu byla řada kazatelů, kteří právě kázali o tom, jak počítačový hráč vypadá a kam nás kultura kriplů zavede. Když se dnes ke zmíněnému článku, který mě tehdy jako mladého hráče a člověka docela oslovil, vrátím dnes, nemohu se ubránit úsměvu.     

   Průměrnému počítačovému hráči na světě je dnes kolem 25-28 let, který přes den normálně pracuje. V některých zemích je to dokonce už přes 30 let. I kvůli tomu se počítačové hry staly úspěšnějším a výnosnějším odvětvím, než jsou filmy.

  V USA v roce 2007 stouply prodeje her o 53%! Podle pozorovatelů na tom má částečný podíl úspěch konzole Xbox360, která rozbila definitivně nadvládu SONY a také tzv. exkluzivní hry. V poslední době je nemyslitelné, aby na Xbox360 nevyšla nějaká herní pecka. Ještě větší podíl na růstu prodejů her má ale zcela nečekaný úspěch konzole Wii. Ta si nehraje na nahrazení PC, jako hlavní a do budoucna také jediné herní platformy, ale nabízí zkrátka jednoduchou zábavu a něco, co PC ne. Wii si pořídila řada lidí, malých i velkých, kteří rozhodně nejsou herními maniaky a to právě proto, že Wii hry baví a jsou trochu něco jiného.

 Hry vydělaly neuvěřitelných 32 miliard dolarů. Naproti tomu filmy jen 29 miliard. Zatímco příjmy z videoher strmě stoupaly, příjmy z videa se snížily. Klesly totiž prodeje jak DVD, tak Blu-ray a to o 4% celosvětově. Ačkoliv je hospodářská situace, jaká je a pokles spotřebitelské poptávky konečně poklesl, počítačových her se to v roce 2009 rozhodně týkat nebude. I když si myslím, že v roce 2009 bude pokračovat herní bída, která bude mírněna tím, že herní studia se budou uzavírat kvůli ekonomické situaci a tak máme naději, že spousta nekvalitních her naštěstí světlo světa nespatří. Celkově lidi hrát hry nepřestanou a tak skutečně nemám obavu o to, že by se videoherní průmysl nestal jedničkou co do příjmů i v příštím roce. Nicméně že je to trh zdravý, o tom lze úspěšně pochybovat.

  Právě množství nekvalitních přehypovaných produktů je každým rokem větší a přibližuje se doba, kdy se to bude muset řešit. Počítačové pirátství tu totiž také není jen tak a jedním z důsledků toho, proč je tak nebývale rozšířené je, že jej právě díky nekvalitním produktům herní studia rozšířit nechala. Snad se v roce 2009 rozrostou řady vydavatelů, kteří nechtějí na svých hrách vydělat miliardy za každou cenu a snažit se lidem vnutit kdejakou kravinu ověšenou řadou rádoby funkčních protipirátských ochran. Pokud bych chtěl být konkrétní, pak si mnoho hráčů přeje v roce 2009, aby EA buď dostalo rozum, nebo konečně krachlo, vzalo si do hrobu svého šéfa a celé vedení s jejich mnohdy až nehoráznými sliby (čti lži) a nechalo odpočívat v pokoji plejádu her, které svým přístupem zabilo, stejně jako negativně ovlivnilo celý herní průmysl. Abych ale byl osobně férový, EA rozhodně není jediným vydavatelským domem, který má na špatné situaci herního světa podíl, bohužel v poslední době je to právě EA, která na nás tlačí největší vlnu kravin za nejvyšší ceny a pak se diví, že to nikdo nechce. Když má herní průmysl příjmy ve výši 32 miliard dolarů a narostl o 53%, tak se rozhodně nedá říci, že by kvalitní hry neměly místo. Možná by se hospodařilo a žilo některým studiím lépe, kdyby nevydávaly 10 her, z čeho bude 8 totálních hloupostí a pak jedna s hodnocením 80% a druhá s 90%. Možná by bylo lepší vydat jen tři ale za to dobré hry. Zkrátka a dobře, 32 miliard je pro nemocný herní průmysl sice skvělá zpráva, ovšem bojím se, že tak nějak zakryje zvětšující se problémy tohoto průmyslu ....

Zdroj: BW a DDworld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
bwolf99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 11:47:41

no to je docela sila. myslel som že na Hollywood nemá nič.
neni priemernemu hráčovi náhodou až 35 rokov?
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 13:08:07
avatar
Já četl 33, ale mluvilo se tam o průměrném hráči na PC. Možná to ty konzole táhnou víc dolů...
Araya [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 11:57:15
avatar
Prumernemu nevim, ale ja hraju docela dost a je mi uz 38.
Tedy hlavne hraju MMORPG a to temer kazdy vecer.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 12:24:11
avatar
Hry už nejsou zábavou pro „kriply“ - a oni nekdy snad byly?? No to je zase nadpis na urovni...
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 12:39:39
avatar
Taky sem se nad tim pozastavil, ale jelikož to odkazuje na článek z Reflexu, tak už to chápu.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 12:50:08
avatar
To neznamena,ze takovy nadpis musi byt i zde na webu zabyvajicim se hardwarem a pc hrami. ...no DD si s tim asi hlavu nelame
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-28 21:46:10
avatar
mg, sa zaoberáš úplnými nezmyslami...už som to tu hovoril - nad nadpisom sa nezamýšľaj, pretože jeho významom je iba upútať a to sa tomuto rozhodne podarilo
Okrem toho DD nikoho kriplami nenazval, len tým poukázal, že dakedy tak hráčov nazývali no teraz poukázal na fakty, kvôli ktorým tak hráčov rozhodne nazývať nemôžu
GhostFace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 12:49:56

stačí si ten článek přečíst
St@n [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 13:31:35

no, podle mě to mělo vyznít jako satisfakce
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 13:34:29
avatar
pro giganty herního průmyslu skvělá zpráva, politika her pro masy funguje. pro hráče už to tak dobře nezní
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 13:53:20

Na jednu stranu je to dobrá zpráva, na druhou ale vidím nebezpečí, že se ještě daleko více začnou vytvářet tupé hry pro masy. Já bych si moc přál, aby vyšlo daleko více PC only titulů a byly alespoň tak dobré jako Crysis a Crysis Warhead. Právě na příkladu Crysis Warhead je vidět, že když se nasadí slušná cena + moderní forma distribuce přes Steam, tak i only PC titul může být komerčně velice úspěšný. Ale obávám se, že EA to vidí přesně opačně.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 17:58:44

EA jsou amatéři, kteří počítačům vůbec nerozumí...
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 23:35:43
avatar
Trochu OT, ale víte o tom, že v Crysis se dá při trochu dobrý vůle neumřít? Akorát dávet bacha na granáty, ale nepřátelé evidentně nemají v úmyslu hráče zabít.
Důkaz: Odkaz
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-27 00:02:42
avatar
kde sou ty doby kdy te v puvodnim far cry skakaci mutant roztrhal na dve mavnuti...
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-27 01:12:53
avatar
No tak to taky asi neni úplně dobře, nejsou všichni hard-core hráči...
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-27 12:05:19

Eh ? No to asi nebylo hraný na Deltu i když musím říct, že to je právě to jediný na co jsem si mohl u Crysis stěžovat, bylo to docela lehké i na Deltu ..

Citace:
No tak to taky asi neni úplně dobře, nejsou všichni hard-core hráči...


Právě od toho jsou různá nastavení obtížnosti, ono časem přestanou bavit tupé střílečky, nechci se nikoho dotknout, ale takový CoD nechápu, že ještě někoho baví a ještě ten dotyčnej nadává na Crysis .. 100x míň koridorovou hru jak CoD, no to je jedno. Prostě si rád nastavím HC obtížnost a snažím se hrát nejlíp tak, aby mě neviděli, případně tiché sejmutí -> FC 2 suxx , atd .. jen tak někam naběhnout už mě moc neba.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-28 21:56:39
avatar
ouu...fakt mazec ten Crysis, ale to bolo najskôr tá najľahšia obtiažnosť, pretože na tej čo som to hral Ja, som rozhodne nesmrteľný nebol a s tým budú súhlasiť asi aj ostatný ;)

Ohľadom HC obtiažnosti sa mi nepáči jedna vec - síce sú pasáže, kde mi chýba oveľa vyššia obtiažnosť, no zase sú pasáže, ktoré sú totálne odlišne náročné a na HC by som sa pri nich asi poriadne vynervoval, kým by sa mi to podarilo prejsť, preto radšej nestaviam na najvyššie obtiažnosti a tiež nepatrím medzi dennodenných hráčov, takže HC obtiažnosti neodpovedajú ani moje skúsenosti. Predsa len hrám pre zábavu a nie preto, aby som si v hrách niečo dokázal keď sa ich naučím prechádzať na HC jak nič
Jetel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 14:02:10
avatar
Narostl o 53%? Vzhledem k čemu? V jaké době?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 14:08:21
avatar
2007
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 14:07:49

Bylo by dobře,kdyby se vydavateli her poučili od vydavatelů filmů. Ne v té časti, co se týče prodeje, piratů atd, ale tam, kde jde o výrobu a hledání nových lidí a nový nápadů. Systém studie, kde stále pracuje jen produser, a tým se tvoří pro konkrétní projekt je moc dobrý (levný a dává výkon a často i kvalitu) a osvědčil se tisícekrát.
O EA vím, že je v tom kozervativní jako konzerva. Nevím o ostatních.
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 14:20:29
avatar
Nárůst o 53%... nevydávají se žádné slušné hry...přibylo konzolí.... to je všechno pravda, jenže zapomínáte na jednu věc, když sami přiznáte že je míň AAA titulů, které navíc kradou piráti, kde se ten nárůst vzal? (a netvrdte mi že z konzolí,celosvětový počet konzolí v r. 07 proti roku těžko stoupl o 50% za rok) No příjem přece pochází z těch 8/10 herních šitů s masivní reklamou. Takže proč vydávat 2 dobré hry, když můžeme kromě nich vydat dalších 8, které nebudou stát za nic, ale zvýší nám zisky o 53% proti minulému roku. A lidi je koupí, protože jak je známo lidi nakonec koupí všechno...
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 14:22:50

Reflex je ubohý časopis, stejně jako všechny ostatní časopisy pro ženy.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 18:09:05

jé 2 záporné hlasy, sem chodí i ženy?
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-27 12:09:42

Zrovna včera jsem si Reflex četl v hospě .. asi si to pleteš s Květama nebo co to čteš. Ale btw je tam pěknej alkoholickej test, fakt rofl, asi jsme všichni alkoholici .. prostě se to musí brát s nadhledem podobný časáky.
PeT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: Slunce 2009-01-27 00:25:49
avatar
Je videt, ze ty jsi tento casopis zrejme nikdy necetl. Ty zeno
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 14:41:59

Těší mě, že nejvýdělečnější zábava jsou právě hry. Myslím, že pro hlupáky jsou právě filmy a hudba, jelikož je to pasivní zábava. Zatímco u her se musí vždy alespoň trochu přemýšlet.
DD psal o úpadku kvality her. Ovšem úpadek filmů a hudby je tu také. Filmy jsou stále delší a nudnější. Dříve toho 1hodinový film obsahoval mnohem více, než dnes 3hodinový. A písničky se dělají jenom na počet, aby bylo možné vydávat jedno album za druhým. Pak se diví, že se hudba stahuje; kvůli 1vydařené písni si přece nebudu kupovat CDéčko.
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 17:10:54
avatar
Neda mi nez nesuhlasit. Amen
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 17:34:06
avatar
ja myslim ze vsechny tri odvetvi (hry, filmy a hudba) jsou na tom dost podobne...ve vsech je spousta odpadu, ale najdou se i perly..treba z filmu me v posledni dobe velmi uchvatil americky gangster jen hlupak muze oznacovat filmy nebo hudbu jako zabavu pro hlupaky...
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 18:07:28

Tak samozřejmě jsou skvělé rozumné filmy Funés, But Spencer Terence+Hill, Muži v černém, Nemocnice na pokraji zkázy, Horákovi......... Ovšem 99% točících se filmů je pro hlupáky. Když se podívám do televizního programu je to samá telenovela i jiná ptákovina, s účelem připoutat hlupáka na dlouho k televizi, kterému je uplně jedno na co se dívá, hlavně že se dívá a nemusí nic dělat.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 20:31:40
avatar
všichni přece nemůžou být tak chytrý jako ty a takovej hlupák se musí taky bavit. Mimo to hovoříš o pasivní zábavě, ale naprosto nechápeš její smysl, ten spočívá v tom, že člověk může vypnout a duševně si odpočinout.
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-27 12:19:57

Yop ! Americkej gangster (Denzel Washington rulla) + skvělej soundtrack opět od 2Paca, ten člověk vydává i spoustu let po smrti víc alb za rok, jak kde kdo živej.
Nebo taky No coutry for old men .. je to natočený podobně jako gangster v tom starým stylu jak kdyby a paráda. Mohl bych vyjmenovávat do večera dobrý filmy a taky seriály.

A takovou kravinu jakože je to zábava pro hlupáky protože je to pasivní zábava ?(řekl bych, že u hudby i u filmu musíš kolikrát přemýšlet víc jak u kdejaké hry, samo pokud neposloucháš nějakej trubka tyč cimbál výplach) Musíš prostě umět najít to svoje, třeba takovej Serj Tankian (ex S.o.a.D) když vydal Elect the dead, tak sem si ucvrknul, protože tam je každá písnička bomba.
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kultura kriplů 2009-01-26 15:23:54

Já jsem si ten článek přečet a pochopil ho tak, že "kriply" autor neoznačuje počítačové hráče, ale "recenzenty" herních časopisů Level, Score či Gamestar. A v tomto nezbývá, než mu dát za pravdu. Já jsem v oné době (tedy cca od roku 1997) zmiňované herní časopisy odebíral a četl a jejich obsah byl skutečně snůžka plků a blábolů. Nevím, jak se situace s těmito časopisy má teď, přestal jsem o ně jevit zájem cca v roce 2000 (čti zemřela má naděje na to, že se v nich tu a tam objeví něco zajímavého). Mám ale takový dojem, že všechny tři zkrachovaly (možná Level eště žije, nevím) a je to jedině dobře.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 18:59:25
avatar
gamestar som dakedy kupoval, ale to bola vtedy ina doba, o internete sa mi ani nesnivalo a ze by som si kupil nejaku hru tiez nie takze som bol odkazany citat plky honza modraka
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 20:34:30
avatar
gamestar byl z nich nejlepší, jeho autoři měli alespoň něco smyslu pro humor a uměli se vymáčknout relativně smysluplně, ale mám pocit, že mu to moc nepomohlo a v tištěný formě zanikl jako první
tomasolo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-27 01:08:13

celkom zaujimava studia sa na temu hrania hier a ich dosledkov objavila tu
http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=view&id=11675&Itemid=1
...sry za priamy odkaz
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Tuesday, 30 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 846x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Friday, 26 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1472x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2245x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1992x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1322x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1303x
Komentářů: 1