METRO 2033 – konečně HW požadavky úměrné současným PC – doporučené grafiky ale neexistují! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 26 únor 2010
altOčekávaná akční atmosférická pecka, kterou pasujeme na černého koně nejlepších FPS roku.

 

 

 

Autoři METRO 2033 zveřejnili HW nároky své hry. Než si je přečtete, měli byste vědět, že NVIDIA za propagaci v této hře zaplatila hromadu peněz a přidělal si tam podporu pro některé své technologie a proto vypadají HW požadavky, jak kdyby na světě existoval jediný výrobce grafik. Jak také víme, hra ve velkém podporuje DirectX11 a používá vylepšený XRay engine, který známe ze S.T.A.L.K.E.R.

Minimální hardwarové nároky

  • Operační systém: Windows XP, Vista, Windows 7
  • Procesor: Dual core procesory
  • Grafická karta: GeForce 8800, GeForce GT220 a výkonnější
  • Operační paměť: 1GB RAM

 
Doporučené hardwarové nároky

  • Operační systém: Windows Vista, Windows 7
  • Procesor: Libovolný Quad Core nebo Dual Core 3 GHz procesory a výkonnější
  • Grafická karta: DirectX 10, GTX 260 a vyšší
  • Operační paměť: 2GB RAM

 
Optimální sestava:

  • Operační systém: Windows 7
  • Procesor: Core i7
  • Grafická karta: NVIDIA DirectX 11 grafické karty GeForce GTX 480 a 470
  • Operační paměť: 8 GB RAM a více  
  • Disk: rychlý HDD nebo SSD

Samozřejmě musíme je brát s rezervou, jak kolo od traktoru. Hra vyjde už v polovině března a v té době doporučené optimální grafiky stále nebudou na trhu existovat. GTX 470/480, což jsou jediné dvě známé DX11 NVIDIA grafiky, protože METRO 2033 staví hlavně na DX11, mají velké zpoždění a tahle hra je dalším důkazem toho zpoždění a to nemluvím ani o tom, že DX11 bylo vyvíjeno v této hře také na ATI, protože na NVIDIA to prostě nebylo technicky možné. NVIDIA si pak zaplatila částečnou podporu PhysX přes GPU, což si tedy v době vydání neužije nikdo v kombinaci s DX11, a také podporu 3D, což je ale slabý odvar proti tomu, jak hra vypadá na ATI Eyefinity, ale také do použitelnosti (spíše nepoužitelnosti u 3D), neumím si představit, že bych to hrál jedním dechem půl dne s 3D brýlemi na hlavě, to nejde, ale s ATI Eyefinity to není problém a kdo vyzkoušel, ví jak impozantní to je.

(GamePlay PC - německý komentář)

Zkrátka oficiální optimální požadavky nemůže v době vydání nikdo splnit. Ale ona to není tak úplně pravda, protože samozřejmě na trhu jsou DX11 grafiky ATI Radeon HD 5000, které vám poskytnou, zejména pokud máte ATI HD 5970, ještě více výkonu a pojede to na nich dobře, protože tento XRay Engine je na nich také dost vyladěný. Hra je v plných detailech asi stejně náročná, jako STALKER Call of Pripyat, to znamená dost. Doporučené Core i7 je trochu málo specifické, osobně bych řekl, že 3GHz QuadCore je zcela dostatečné CPU a tedy AMD Phenom II X4 nebo Core i5-750 a vyšší CPU, jsou fajn. Hra je udělána pro 2GB paměti, takže těch optimálních 8GB považuji za poměrně přehnané, navíc když doporučují Core i7, které se páruje většinou pro patici LGA1366 s 6-12GB RAM do tříkanálu. Já osobně ale 8GB RAM mám už dlouho a nepovažuji to za nic výjimečného, 4GB jsou dávno minimem pro většinu PC, 8GB pak optimem pro herní PC. Poprvé také vidíme doporučený SSD disk. Ale i to je přehnané, samozřejmě pojede to méně, hra se bude rychleji načítat, ale nutnost to není, nicméně upgrade oceníte i jinde než při hraní.

Konečně tak vidíme, že se herní vývoj taky trochu hýbe a řekl bych, že optimální konfigurace je konečně to, co odpovídá současným herním PC, tedy s přihlédnutím k té kravině, kterou je doporučovat na trhu neexistující grafiky. Jak ale říkám, hra je jen o málo náročnější než poslední STALKER, vypadá také dost podobně a bude to tedy grafická paráda, na kterou se vyplatí se připravit. Takže pokud nemáte ještě DX11 grafiku, vyrazte pro ATI HD 5800 do obchodu, už je nejvyšší čas dát starým DX10 grafikám sbohem. Nebo si v březnu kupte hru a počkejte si do května, jestli nebudete mít štěstí a nedostane se na vás nějaké předražená GTX 470/480, na které si připravte minimálně 10 000 – 15 000 korun. Jinak ale v podstatě stejný výkon pod DX11 můžete mít už dnes za 6500-9000 korun s ATI HD 5850/5870 a ještě s lepšími provozními vlastnostmi. Takže výše uvedené konfigurace berte jako placenou inzerci NVIDIA a když tedy budeme zcela fér, tak vám můžeme prozradit, že hrát se to dá stejně nebo lépe na současných DX11 HD 5000 grafikách ATI, na které čekat nemusíte, jejichž kvalita je už prověřená a víme, co umí a dokáží.

Zdroj: DDWorl.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 14:42:50
avatar
Ale všimnite si ten dokonale zamaskovaný a perfektne zakomponovaný marketing nVidie v požiadavkách. Ak už nič iné túto hru nepredá, tak jej PR oddelenie určite!
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 14:50:05

Bojim se ze situace bude obracena, paradni hra bude prodavat nV karty....

Mimochodem chtel bych videt jak v praxi minimalni a doporucene sestavy budou stihat physx pres GK ci 3D kdyz nebudou stihat na plne detaily ve vyssim rozliseni samotnou hru...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 16:00:12

Interview o technickej vyspelosti Metra(PhysX-u sa venuju na poslednej strane):
Odkaz
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 17:33:42
avatar
Díky : )
---
Už sem si zvyk, že dostávám tady pár mandatorních minusu, je to asi od nějakýho vyspělýho jedince : )
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 17:47:07

Ty mu kontroluješ kaťata??
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 18:08:16
avatar
Myslel sem psychicky...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 18:28:30

Samo litr. Nešťoural bych do tebe, ale neviděl jsem, že by v tomto vláknu někdo reagoval na nějaký tvůj příspěvek ("Už sem si zvyk, že dostávám tady pár mandatorních minusu"). Ono se na tebe těžko reaguje, tvoje příspěvky jsou hodně sofistikované. Tak se nezlob. Neodolal jsem trochu si do tebe šťournul.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 19:17:52
avatar
Sofistikované? To mi nepříde, na to nemám intelekt, abych podal nějakej sofistikovanej přízpěvek, obavám se : )
nanuq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 16:50:39
avatar
mna by len zaujimalo, ako vyuzili dokopy nShitiu DX10.1 existujuce karty, PhyShitX a vsetko to zoptimalizovat na DX11 zeby to programovali na ATI 5xxx + nShitia v CrossSLI??
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 21:52:41
avatar
Citace:
PhyShitX

Správne je PissX.
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 23:18:47

Jednoduse. Kdyz Nvidia chce tak doda ovladace s odemcenym PissX (diky MrHenky za upresneni ) ikdyz je v system invazor z druhe staje.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 06:08:30

Urcite mali k dispozicii prepdprodukcne verzie Fermi. Este raz: to, ze nema NV zatial DX11 karty na trhu neznamena, ze nema ziadne.
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 11:16:10
avatar
To, že majú len nejaké predprodukčné vzorky, je pre zákazníka irelevantné. Pokiaľ to nie je v obchode, majú to len na papieri.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 11:25:16

To je pravda. Ale nemozeme sa tvarit ako DD, ze vyvojari Metra nemali k dispozicii Fermi na optimalizaciu len preto, lebo karty este nie su oficialne na trhu.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 14:44:40
avatar
Neviem prečo sa tie reálne "minimá pre každé pc" tak odlišujú od tých, čo proklamujú IT redaktori, možno sú trochu odtrhnutí od reality? Veď väčšina ľudí nemá viac ako 2-3GB RAM ...
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 16:44:58
avatar
taky se mi zdá DDho 4GB jako minimum a 8GB pro herní pc kousek přemrštěné.... pochybuju že cokoli (a myslím hry) využije 4 natož 6 GB... a to ani nemluvim většině pc v naší firmě kde víc než dostačuje 1GB ram (to k těm 4GB jako minimum)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 16:46:45
avatar
věř mi, že když máš otevřeno tolik apliakcí jako já, tak rozdíl mezi 4 - 6 a 8GB je znát samozřejmě software musí být 64bit aby to mělo smysl ;) a to je ten problém ;)
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 19:02:03
avatar
věřím, že když spustíš crysis, nějakou závodní a starej dobrej warcraft 3, to vše najednou (jako se mi náhodou nechtěně jednou stalo), že to sežere... cca 3GB RAM jako tehdy mě. jasně, když hraješ a mezitím napozadí překodováváš video a 4 další takové věci, tak to využiješ, ale NORMÁLNÍ hráč teda rozhodně má puštěné na pozadí jen kokotinky typu steam/internetový prohlížeč/přehrávač hudby a nějakou IM službu, popřípadě teamspeak. ale nevěřím že by taká kombinace byla schopná sežrat víc jak 3 giga, to se na mě nezlob ale pokud 4-6 z těch osmi využiješ, tak tu hru snad máš puštěnou třikrát až 4krát ne?

edit: jako vyjímku beru snad jen GTA IV....
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 19:25:20
avatar
tak v tom pripade je to minimum pro tebe, ale ne pro nejaka obecna herni pc.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 19:30:57
avatar
většina lidí co znám má v PC 4-8GB paměti ... proč? protože loni v podstatě nebylo proč a co v PC jiného vylepšovat ...
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 20:06:47
avatar
to ale není zrovna dobrý důvod k upgradu. spíš bych to ušetřil na něco potřebnější protože takový upgrade je naprosto zbytečný když není nijak opodstatněn... jasně, jsou lidi jako já co už vydělávaj ale nemaj žádné velké výdaje (aneb bydlení u rodičů hadra) a tím pádem občas neví kam s penězma (ne že by to byl můj případ) ale koupit si jen proto, že nemám co upgradnout další 4G ram k těm 4co mám je opravdu zbytečný luxus...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 20:15:30
avatar
asi tak...4GB jsou pro herni pc optimalni, 2GB pak dnes minimum. soucasne hry stejne nejsou v naproste vetsine pripadech schopne vyuzit vic jak ty 2GB, protoze se delaji stale na 32bitech. jinak co se tak obcas divam do spravce, tak hry co hraju stejne sezerou bezne jen kolem toho 1GB.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 20:43:50
avatar
přesně. jak jsem napsal výše, necelé 3GB zatížení ram při crysis, warcraftu 3 a ještě nějaký colin 2005.... jako jestli někdo dneska "potřebuje" 6GB tak ho v tom nechám, ale na hry teda rozhodně ne....
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 20:57:49
avatar
no neviem, ale tiež už považujem 3-4GB za minimum, ale zároveň asi i optimum pre normálnych užívateľov. Pre tých náročnejších je optimom 6-8GB, no viac je už určite nezmysel. 2GB mi prídu ako nezmysel pre herné PC a ledaže tak stačia možno do HTPC, či Netbooku, ale inak mi to už príde fakt málo.

Btw ja mám 4GB a občas siaham na limity, teda mi je to niekedy málo, ale zase ma to ani nejak výrazne neobmedzuje, no menej si už fakt neviem vo svojom PC predstaviť.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 22:16:21
avatar
re:J.C.Denton
To mohu podepsat kdo má 4GB RAM nemusí si dělat starosti.Vzhledem k tomu že se paměť sčítá i s pamětí GK doporučuji 64bit.OS
PanPrcek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 00:29:19
avatar
No tak ja treba ted hraju znova HL2 ale s HD texturama, kde je minimum 4GB RAM. Mel jsem 4GB RAM, tak si rikam fajn to pujde a ejhle ono se to trhalo, tak jsem dokoupil jeste 2GB a uz to jede paradne... Ona se ta RAM semtam nekde vyuzije. DDho definice jak pro koho, pro nadsence a lidi, co vyuzivaji PC opravdu intenzivne je velka RAM prinosem, pro normalni lidi tak moc ne.
Jsem ted na notebooku s 4GB RAM a mam volnych 22MB! TO jen tak pro zajímavost :-)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 02:21:09
avatar
tomu se mi moc nechce verit...muzes dat odkaz na ty hd textury?hl2 mam nainstalovany tak bych to chtel vyzkouset. pokud se ale nemylim, tak hl2 je jen 32bit verze a ta by nemela byt schopna vyuzit vic jak 2GB RAM. navic na textury se vyuziva hlavne pamet na grafice...a na tom notebooku mas tech 22MB opravdu volnych nebo jen k dispozici?ja sem ted taky na notebooku, ale mam k dispozici nakych 2,6GB holt nepotrebuju mit tolik programku spustenych zaraz...
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 03:50:42
avatar
http://www.cinematicmod.com/
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 03:15:34
avatar
Problém aplikací to je!!! Když mi Adobe flash player napíše, že nepodporuje 64bit prohlížeč atd... To by člověk blil. Mám 4GB RAM a chystám se na upgrade...
Minexew [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 14:45:39
avatar
Chapu to spravne ze od ted automaticky plati narocnejsi hra = lepsi hra ??
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 15:03:33
avatar
ta hra není nijak zvlášť náročná jeslti ti jde STALKER tak ti MTRO 2033 půjde stejně, ale ano, čím náročnější hra, tím je šance, že u ní technologicky zapracovali něco, co ten výkon využije ;)
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 15:12:13
avatar
já pořád preferuju hratelnost před vizuální stránkou...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 15:12:47
avatar
To si tady špatně, ale tohle neni web o hrách, ale o technologiích ve hrách : )
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 15:16:53
avatar
já taky ... ale pokud to ještě dobře vypadá, beru to jako součást hratelnosti ;)
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 16:05:07
avatar
Ale abychom se pak jednou nedočkali virtuální reality v nerealistické grafice. To by bylo celkem nemilé. Grafika je součástí hry a nelze ji upozaďovat. Pokud není důvod že prostě to někomu nepojede na jeho kompu.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 16:20:15
avatar
tak já jí neupozaďuju. Já prostě hru, která bude kravina a nebude mě bavit, tak jí nebudu hrát i kdyby vypadala sebelíp... i když je pravda, že já nejsem žádnej hardcore gamer
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 19:03:43
avatar
taky je možnost, že pokud by to bylo až přebytečně náročné, tak někdo zapoměl na optimalizace
Quicksilver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 14:45:41

Až na to,že to nejede na vylepšeném enginu Xray,ale na 4A enginu.
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 15:39:17
avatar
presne tak,na Metru 2033 pracuje tym krery se uz pred vydanim prvniho stalkera odtrch a zacal pracovat na svem projektu,tudis nemuzou(nemaj koupeny nebo licenci na engine-Xray).Engin je si samozdrejme podobny,ale nejedna se o Xray engine

PS:je to jako s FarCry2(Duna engine) a Crysis(CryEngine2)
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 15:50:20
avatar
nj tiez som to tu uz pisal ale dd si bude stale mlet svoje..
fox of fire [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 16:46:01
avatar
ano, uz jsem to rikal u nekolika clanku o metro2033 a naivne jsem doufal ze to dd opravi
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 14:48:20
avatar
trochu ironie, ati uz ma dlouho dx11 grafarny na trhu, do ted bylo dx11 vicemene na ozdobu (dirt 2), a tahle hra zatim vypada na prvni poradnou dx11 hru a je pod ni oficialne podepsana nVidia, ktera nema nic dx11 na trhu. jen aby to kvuli ni neodlozili, nez vyjdou gtx480/70.

edit: p.s. nevite jak to je s podporou dx10/10.1?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 15:04:21
avatar
DX10 to má tyk a podle mě i DX10.1, ale nevíím, hru dostanu teprva na recenzi ...
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 16:02:37
avatar
DX10 je zaklad pro Metro 2033(DX11 je "zase jen" naroubovan,ale "snad" uz konecne trochu lip nez u jinych her) a proto na XP hra zdrejme nepojede o DX9 se psalo ze ve hre nebude zahrnut.Tak nevim!?
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 14:50:58
avatar
Děláš si srandu DD ? Na tu tvojí vychvalovanou optimální konfiguraci každý nemá, nestačil by Phenom II X4, 4GB a HD 5770 ?
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 15:03:42
avatar
na střední detaily ti to určitě pujde, žádný strach
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 15:05:14
avatar
Já jsem ale na tom ještě hůř, mám Athlona II X2 250 3,00GHz a 9600GT
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 18:36:38
avatar
tak to bude spíš mix nízkých a středních . Já mam momentálně X4 3,2 ale grafika zatim 9400 ale plánuju na léto 470GTX
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 22:29:38
avatar
reDRO
Oceňuji to nalévání optimismu do žil kolegů hráčů je to od vás šlechetné ale než jste vynesl soudy měl jste se zeptat na monitor.U CRT to tolik nevadí ale u LCD snižovat rozlišení no nevím nevím dělám vše proto abych se tomu vyhnul.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 15:17:42
avatar
tohle neni z DDho hlavy. Tyhle údaje se objevili i jinde. Ta Tvoje sestava bude stačit v pohodě, záleží na tom na jakým rozlišení no. Na 1680 možná i na vše na max, u fullHD možná budeš muset snižovat detaily. Takže pokud se spokojíš s tím, že nebudeš mít max nastavení, tak ti ta hra pojede jak fík
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 15:56:18

Doporucena zostava je v pohode. Optimalna je podla mna len PR. Zober si ze na 3D Vision je odporucana GTX275, ktora ma generovat kazdy frame 2-krat, to znamena, ze karta s polovicnym vykonom by to na stredne detaily mala stihat.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 14:51:56
avatar
Minimální požadavky:
Citace:
Grafická karta: GeForce 8800, GeForce GT220 a výkonnější

co to je za ptákovinu, to je jako GeFroce 8800 (GT, GTS, GTX) stejně výkonná jako GT220? Tohle je fakt dobrá reklama na Nvidii (a o ATI ve specifikacich ani slovo)
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 16:49:56
avatar
jak psal dd a všichni ostatní, nV jim dělá sponzora... aneb jak jinak maj prodat GT220? :-D (mimochodem, ta GT220 je slabší jak (tuším že) Radeon 4350.... )
ripple [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - takhle 2010-02-26 14:57:01
avatar
Takto bych si klidně po grafické stránce představoval interiéry v crysis 2. I když na HL2 to of course nemá.
Quicksilver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 15:03:11

Ale grafika teda brutálně luxusní.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 15:11:31

DD. Vzhladom na to aku PR si tu robil AMD ohladom Dirt 2 alebo AVP nevidim problem v tom co teraz kritizujes.

Citace:
VIDIA si pak zaplatila částečnou podporu PhysX přes GPU


Jo. NVIDIA za vsetko plati a pre AMD to vsetci robia zadarmo. Chces mi povedat, ze "naroubovane" DX11 v Dirt 2 tam bolo kvoli samotnemu DX11 a nebola to reklama na nove karty. Spolupraca s AvP - kolko im AMD ulialo penazi? To sa chces stale bavit na takejto urovni?

To, ze nove NV karty este nie su na trhu neznamena ze nemaju ani jednu. Odkial mas DD ze NV ziadnu DX11 kartu nema?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 15:17:51
avatar
prosimtě kde to zase kritizuji, co si vymýšlíš? Co je na větě, NVIDIA si zaplatila částečnou podporu PhysX přes GPU za kritiku, když je to jen konstatování faktu? Stejně jako tím samým bylo konstatování že AMD spolupracovalo na DX11 do DIRT2 ...

Zase hledáš v článku něco co tam neni, tohle není vůbec opření do NVIDIA takže toho nech. jediné nad čím se pozastavuji je uvedení doporučeného HW který v době vydání na trhu nebude ....

kdyby GTX 470/480 byly na trhu, tak ty grafiky už mám v ruce ;) takže oficiálně NV žádné DX11 grafiky nemá ... a víš moc dobře, jak se věci mají, tak tu nehraj blbýho ...
takže toho nech ty zelejen NVIDIOTE co vidíš urážky svého favorita všude, zales si se svou zelenou grafikou do pelechu a dej nám pokoj, o takové jako ty tady nestojíme ani ze strany zelených ani ze strany červených ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 15:50:03

To co som kritizoval je, ze vyvolavas dojem, ze NV za vsetko vyvojarom plati. Pri AMD pouzivas slovicka ako "spolupracuje" a pri NV "plati". To sa mi nepaci. Pricom je mi jasne, ze nic nie je zadarmo. Tak isto je ironia, ze je to konecne hra, ktora prinesie nieco viac s DX11 a pride po spolupraci NV, ktora karty na trhu este nema. Nepovedal by som ani slovo keby si tu nepisal ody na AMD kvoli DX11 v AVP a Dirt2. Minimalne v Dirt 2 to bolo iba ciste PR, ktore nic neukazalo. Ale tvoje clanky vyzerali uplne inak. Tvoj postoj je proste diskutabilny. A nadavat ti nebudem. Nemam preco.

Citace:
kdyby GTX 470/480 byly na trhu, tak ty grafiky už mám v ruce ;) takže oficiálně NV žádné DX11 grafiky nemá ... a víš moc dobře, jak se věci mají, tak tu nehraj blbýho ...


Dobre vies, ze to, ze NV grafiky este nie su na trhu tak to neznamena, ze ziadne nema. Podla teba vyvojari Metra nemali DX11 GPU od NV k dispozicii? Tym ale netvrdim, ze vacsina vyvoja nebola na ATI kartach. To mi vobec nevadi. :-)

EDIT: A co sa tyka komentov k HW mam rovnaky nazor. Takze relax. A vyjadrenia typu "a také podporu 3D, což je ale slabý odvar proti tomu, jak hra vypadá na ATI Eyefinity," predpokladam vies dolozit. A nemusis opakovat, ze s 3D sa da hrat max 2-3 hodiny. To samozrejme viem. Ale ze je to slaby odvar este skor ako si to vobec mohol vyskusat - to tiez o niecom svedci.
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 17:03:55
avatar
Naprostej souhlas.. Rozdíl mezi "spolupracuje" a "platí" je dost slušnej - asi jako když člověk řekne "vybrali jsme téměř milion" a "vybrali jsme necelý milion".. Holt tohle ale některým lidem, kteří stěží píší interpunkci, sotva vysvětlíš.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 18:47:52

Narazal som hlavne na rozdiel typu: "AMD spolupracuje s Rebelion na vyvoji AVP kvoli DX11" a "AMD si zaplatilo u Rebelionu implementaciu DX11". Takato konstrukcia sa tu pouziva iba v pripade NVIDIA. AMD vzdy spolupracuje. A potom citas v diskusii o tom ako NV podlaca vyvojarov a podobne nezmysly.
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 19:48:17
avatar
JJ, přesně.. To moc na objektivitě nepřidává..
CNN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Who cares 2010-02-27 03:47:39
avatar
Kazdemu triezvo uvazujucemu cloveku jasne, ze DDmu ide predovsetkym o prezentaciu vlastnych tuzob a preferencii a nie odosobneneho hodnotenia. Pravdepodobne je to jedna zo silnych motivacii preco sa s tymto webom vobec patla.

Na druhej strane... Toto je proste jeho blog, na ktorom si moze pisat a robit co len chce. Komu sa to nepaci nemusi to citat, kto ma pocit, ze proti tomu treba bojovat moze si zalozit podobny "nestranny blog" akurat naprosto dozelena. :-) Trochu mam podozrenie ci zrovna tak nevznikol prave ddworld ako reakcia na isteho znameho magistra. :-)

Nazaver este snad len, ze co sa tyka tohoto...

takže toho nech ty zelejen NVIDIOTE co vidíš urážky svého favorita všude, zales si se svou zelenou grafikou do pelechu a dej nám pokoj, o takové jako ty tady nestojíme ani ze strany zelených ani ze strany červených ...

...o tom nech uz si urobi kazdy citatel radsej svoj usudok sam.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 05:58:24

Neobmedzujem DDho v pisani na jeho blogu. Moze si pisat co chce. Ale ked uvadza informacie vycucane z prsta a udava ich ako fakty alebo hodnoti vyuzitie technologii hry este predtym ako vobec vysla tak sa proste ozvem. Ked si porovnas jeho absolutne nekrtiticke clanky k Dirt 2 a jej DX11, ktore doslova nic neukazalo(samotna hra nie je zla) a teraz si precitas tento clanok tak nevies co si mas mysliet. Dirt 2 bolo ciste PR na ATI karty. Mne osobne to ale vobec nevadi len potom by to mohol merat rovnakym metrom. A to nerobi, clanky o AMD/ATI pise nekriticky a o NVIDII konfrontacne. Ci je v tom zamer neviem. To uz musi vediet DD sam.

Citace:
Kazdemu triezvo uvazujucemu cloveku jasne, ze DDmu ide predovsetkym o prezentaciu vlastnych tuzob a preferencii a nie odosobneneho hodnotenia. Pravdepodobne je to jedna zo silnych motivacii preco sa s tymto webom vobec patla.


Je to asi tak ako pises. Ale aky zmysel ma vydavat svoje predstavy za pravdu bez podlozenia nejakych faktov a este sa za to bit v diskusiach?
CNN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-) 2010-02-27 06:23:07
avatar
Je to asi tak ako pises. Ale aky zmysel ma vydavat svoje predstavy za pravdu bez podlozenia nejakych faktov a este sa za to bit v diskusiach?

Ziadny. Ale to nema fandenie nicomu. Presne tak ako existuju fanusikovia Michaela Schumachera (byt z jeho uspechov nemaju vobec nic), existuju i fanusikovia firiem, kde ide tiez o istu formu sutaze (ktora ma povedzme najvykonnejsi produkt).

Ostatne, kolko ludi sa dokaze do krvi hadat povedzme o tom ci je lepsie Ferrari alebo Lamborghini a pritom jazdi v MHD? :-)

Fandenie je o dobrom pocite, bitie sa za svojho favorita a zdielanie jeho "vitazstiev" a "prehier" tiez. Len pravda ked to prevadzkuje clovek starsi nez 18 rokov, prevadzkuje natolko, ze kvoli tomu tvori web s dennymi updatmi a este k tomu ide o fandenie "firme", co je v konecnom dosledku nahodne zoskupenie nahodnych schopnych inzinierov, ktore sa vsak v priebehu 5-6 rokov skro uplne meni, je to trocha detinske. :-) Ale pochopit sa to zas da, to zas nie ze nie. :-)

Sutazivost a istu potrebu svorkovitosti mame ako spolocensky tvor v genoch. ;-)
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 18:15:16

Tím, že ATI finančně pomáhala, pomáhalo nové technologii. Na té samé pracuje rovněž nVidia. Kdyby nebyla tak megalomanská, tak měla v prodeji karty s DX11 a vezla by se zadarmo. DX11 je velký pokrok, to nejde popřít. Ona mu jenom pomáhala (viz brzda nVidia a DX10 + ATI 2900).
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 19:44:23

Citace:
Tím, že ATI finančně pomáhala, pomáhalo nové technologii


Ano presne tak. A to iste robi aj NV.Akurat, ze u nej sa to interpretuje pomaly ako podplacanie. Logo TWIMTBP ktore sa vo vela hrach vyskytuje tam nie je len tak. Vyplyva zo spoluprace NV s vyvojarmi a nie je to tak akoze pride sef zelenych s baksisom penazi a zaplati si to.

Co sa tyka dx10, tak NV nebola ta brzda co stala vo vyvoji. To bola vista, ktora bola po vydani v ubohom stave a drviva vacsina ludi zostala pri xp a teda sa neoplatilo vyvojarom investovat peniaze pre malu cast trhu. A to ani nehovorim o tom, ze sa zabehlo robit hry na konzole a portovat ich potom na pc. Konzole nemaju o dx 10 ani paru...
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 15:09:11
avatar
Tieto oslavy náročnosti na hardware moc nechápem, však to vôbec nie je nutné robiť hry takto. Myslím že už každý chápe že tadiaľto cesta nevedie, inak by najúspešnejšou hernou spoločnosťou nemohol byť Blizzard a ich hry "pre masy" (po HW stránke).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 15:14:33
avatar
jak nechápeš? On nikdo nebrání hrát lidem hry i s nenáročným PC, ale také je nutné dělat nějaký vývoj a ukazovat nové věci a dopřád těm, kteří investují do PC podstatně více, aby si to náležitě užili, takže slavmě každou technologicky porkočilou náročnou hru, je vidět, že vývoj jde kupředu, navíc za 3-4 roky budeš mít doma levnou nenáročnou sestavu jako je dnes high end za 50 000 a taky budeš za takovéhle hry rád ;)
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 15:23:23
avatar
Heh. DD, tak potom zmen titulok na nieco, co vystihuje realitu. Napr.:
Grafika na ukor hratelnosti - Graficki onanisti vitazia

Vyvoj sa robi trochu inak ako neustalym zvysovanim narokov na HW. To nie je vyvoj ale degeneracia. Vyvoj je, ked sa tie naroky znizuju ;-) (Dufam, ze to pochopite)
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 15:32:29
avatar
Chápem že pokrok treba, ale pokrok predsa nepodmieňuje (dosť často) neopodstatnené HW nároky. Viz HL2 a jeho grafiku a prácu s fyzikou. To bol pokrok, a nikto nemusel smútiť kvôli HW nárokom. Oslavovať by sme mali skôr optimalizáciu
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 16:02:11

HL2 mal dobru fyziku ale ta grafika?v tej dobe nic moc teda....HL2 nebolo ani z 20% take dobre ako HL1

...vyzera to tak, ze nova generecia grafik konecne najde nejake vyuzitie ked je to postavene na xray engine to nemoze byt zle predsa
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 17:06:57
avatar
Můžu dostat vysvětlení, jak si člověk koupí drahého HW zároveň "rezervuje" nutnost nějakého vývoje, aby si to náležitě užil?v Tak ať si to nekupuje, ne?
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 15:12:22
avatar
Stalkera mam celou trilogii a metro myslim nebude chybet!!!
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 16:11:27
avatar
si muj clovek
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 15:38:37
avatar
Zajimalo by me,na jake sestave bezi tato ukazka,nebot se nemohu zbavit dojmu,ze se obraz slusne trha (a to jsou zde pouze interiery a zadna rychla akce)

Jinak s eyefinity bych si tuhle hru osobne nekazil,na co mit tak peknou grafiku rozkouskovanou rusivymi ramy monitoru??nVidia 3D ma alespon opacny efekt a na rozdil od ruseni ef,vtahne vice do hry.Ale po pravde,pro me to na delsi koukani take neni.

Metro nebude na nejvyssi detaily stejne narocne jako Call of Pripyat,podle me bude o poznani narocnejsi.

Navic Metro tu neni stejne jako Fermi a ty zase jen hadas
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 15:55:44
avatar
je vidět, že na Eyefinity nehraješ a nikdy si to nezkoušel jinak bys nepovídal o takové kravině jako že tě ruší rámy monitorů ... vůbec nevíš jak je to udělaný .... mohu ti říci, že rámy LCD vůbec nevnímáš a je to mnohem působivnější než 3D efekt na malém 22" LCD
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 16:00:48
avatar
Jak se to veme, bez rámů by to prostě bylo ještě lepší, známej to má (3x TN 24" LCD - dal za to stejnou sumu jako já za jeden kvalitní 24" monitor) a jako dobrý, ale stejně si myslim, že D vtáhne víc než 3 monitory. Pouze můj názor...
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 16:02:49
avatar
no videt ze zas ty nehras mp fps by si potom vravel daco ine ono je to pekne na auticka ale na fps je to hrozne ako aj 3D od nv
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 16:11:26
avatar
Jak si vubec muzes dovolit takhle zvanit honziku
Eyefinity jsem hral,sice ne na specialnich monitorech s uzkymi ramecky,ale hral
A bylo to opravdu silne rusive vime?Tak se mi tu nesnaz vsugerovat nejaky kecy
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 16:44:32
avatar
mám 3x 27" LCD ACER se silnými rámy a nijak mi ve výhledu nevadí .... asi proto, že stejně koukáš na ten monitor vpředu a ne do stran, ten tam máš jen pro periferní vidění, takže ti ty rámečky nevadí .... ale to bys věděl kdyby si na tom skutečně hrál
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 16:49:42
avatar
Taky máte TNka?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 16:56:28
avatar
ne ... já mám 3x ACER AL2723W S-PVA 1920x1200
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 16:58:09
avatar
Ok omlouvám se, v tom případě můj zamýšlený dotaz podat nemůžu : )
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 17:02:46
avatar
... pche .... kupovat TNka ... ty sou dobrý leda na notebooky
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 17:04:46
avatar
Já vim, tak zase vzhledem k finanční náročnosti toho řešení by se to omluvit dalo, takhle ste se musel docela prohnout řekl bych : )
---
Myslim jako bez ohledu na vaší finační situaci, myslim čistě v číslech : )
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 17:11:46
avatar
Jsou dlouhodobě zapůjčené pro testování her od partnera ACER, já si kupoval původně jedno a to stálo na 27" SPVA velmi přijatelných 13 000 včetně DPH ...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 17:14:33
avatar
Tak to je fajn, my ostatní můžeme pouze závidět, předpokládám, že mě by nikdo nic dlouhodobě nepučil : D
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 17:16:30
avatar
tak já to taky nemám pro nic a za nic a jen tak pro srandu dělám na tom testy a recenze a články pro vás
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 17:17:52
avatar
Diť já tomu vůbec nijak neodporuju : ) Já jenom řikám, že já mám smůlu : D
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 19:57:10

Jsou ale i dobré pro ProGaming, rychlost odezvy může být dost důležitá.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 17:52:50
avatar
Jenze honzo jde o to,z jake vzdalenosti se na monitory divas.Pokud sedis pred tvou sedmadvacitkou ani ne pul metru a dalsi dva mas v ostrejsim uhlu natocene na "usi",je to neco jineho.Ty se prakticky divas na stredni + perifernim videnim stihas detaily po bokach.Tak by to jeste slo (pak se ale naskyta otazka,zda je to finance rozumne)

Ale pokud koukas z vice nez metru na 3 24" LCD vedle sebe,ty ramecky jsou hrozna vec.Navic obraz je vetsinou znacne zdeformovany.
Ale zanechme osobnich nazoru...

Mimochodem ten Acer,je to dobry monitor na hrani (odezva,podsviceni,barvy)? Pred rokem do vyprodani stal pouze 10 tisic.Nemas nejaky tip na soucasny IPS/PVA monitor?Alespon 26" 1920x1200
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 18:27:10
avatar
já na to koukám ze vzdálenosti 1 metr ty ACERY mají dohromady velde sebe rámeček 5cm a v ničem to nevadí - rámečků si vůbec nevšímáš ... tohle nejsou osobní názory, tohle jsou fakta mluvíš s člověkem, co Eyefinity používá a to funguje jen jedním způsobem tedy nic subjektivního ...

Já s tím na hraní nikdy problém neměl v součanosti nevím o pdoobně dobrém LCD za podobné peníze ... šetří se, výrobci jdou jen do nudlý 1920x1080
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 16:00:04
avatar
Citace:
Hra je v plných detailech asi stejně náročná, jako STALKER Call of Pripyat, to znamená dost.

tak to si snad robis srandu tato hra bude urcite na max ovela narocnejsia ako slaby stalker kedze budu konecne! tesselovane vsetky postavy nie len plynova maska, vlajka a podobne parodie a na max nebude urcite stacit ani 5970 kedze plaunju spristupnit globalnu iluminaciu svetiel takze to bude daco ako soft shadows vo feare ktore ked si clovek zapol tak to neslo plynule ani na gf6800ultra...no a + physx co zozere zas daco z vykonu pokial to bude niekto hrat na fermi
Astro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 8GB RAM ? 2010-02-26 16:20:33

To je snad nejaky joke, NE ? Jak by hra mohla mohla vyrazneji benefitovat z takoveho kvanta ram ? Z osobni zkusenosti vim, ze nejvice mi "zere" ram GTA v online - 1,6GB.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vývoj? 2010-02-26 16:29:22
avatar
Xray engine je paskvil. Na první díl Stalkera stačila GF 8800 GTS, na druhý díl už GF 8800 GTS nestačila ani náhodou, přitom grafika zůstala stejná. Call of Prypiat jsem rozjel na plné pod DX10 s C2D E6600 + HD 4870. A ted tu máme ten stejný hnusný a zastaralý engine, který na plné pojede pod Hd5870 , tomu říkám neoptimalizace a nucení hráčů ke koupi nových grafik, po grafické stránce žádný vývoj nevidím
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 16:35:58
avatar
len s tym rozdielom ze toto je 4A engine a ma snim spolocne velmi malo a hlavne bude vdaka xboxu dobre optimalizovany aj na multicore cpu a po grafickej stranke je tiez uplne inde nez ten prastary engine na com fici stalker...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 16:38:58
avatar
Přečti si ten článek na to Digital Foundry blog na eurogamer.net a tam se dozvíš, že s X-Ray to nemá nic společnýho. Ten vývojář o XRay moc pěkně emluví a ve skutečnosti to bude asi dost špatně odvedená práce.
-----
A tímto se omlouvám, že sem to tady předtim řikal.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 16:43:05
avatar
tak jsi slepej .... ;) ... Xray engine je jeden z nejlepších který je, vypadá famózně realiticky, nasvícení a vůbec práce se stadardy je vynikající a optimalizovaný je dobře ...
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 16:45:55
avatar
slepy si asi ty ked ti hento pripada famozne a realne si daj dole tie proati okuliare zato ze mal vzdy daku ficurku co ma len ati neznamena ze vyzera krajsie najme tie pohyby postav su katastrofalne ako aj optimalizacia..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 16:47:52
avatar
já s tím problém nemám, vypadá to všechno moc dobře na to že to není engine vyvíjený žádnou velkou společností je orpavdu famózní v mnoha ohledech dalekolepší než CryEngine1
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 16:51:14
avatar
ak myslis famozne efekty pocasia hlavne burky a slnka atd tak suhlasim ak prostredia, postav, zbrani tak potom nechapem lebo to aj cod mw2 ma krajsie nez stalker..
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 17:09:53
avatar
Proč DD pořád mluvíš o X-Ray enginu? Samo studio má na svým oficiálním webu, že to běží na 4A enginu..

EDIT: Sry, to je odpověď na DD.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 17:10:10
avatar
když se na tu hru podíváš tak je to více než jasné ;) .... proč mluvím o Xray Engine? protože ten je široce známý ze stalkera ;)
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 17:12:05
avatar
lenze tato hra neni stalker to je ako keby vravis ze bioshock ma ut 3.5 engine..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 17:13:47
avatar
no nevím, když se podívám na videa, jakoby se STALKER přestěhoval do Metra
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 20:01:27

Na enginu ale pry pracovali stejní vývojáři kteří dělali x-ray, takže řekl bych že můžeou být dost podobné. I podle screenů jsem si to pomyslel, takže podle mě máte vlastně pravdu oba dva.
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 17:14:51
avatar
Tak jako jasně, když se podívám na screenshoty, tak vidím, že to vypadá jako S.T.A.L.K.E.R.. Nicméně stejně tak vypadá podobně Race Driver GRID a NFS: Shift a pochybuju, že NFS: Shift vychází z enginu GRIDů..

Btw. a není to záměrné matení čtenáře psát, že je to X-Ray jenom kvůli tomu, že je známější?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 17:19:33
avatar
GRID a SHIFT si teda nejsou podobný ani trochu ... SHIFT je upravený engine GTR2 ;) takže taky něco podobného ala Xray u STALKERA a METRA .... to že to jinak pojmenuješ neznamná, že je to něco jiného, takže já budu dál mluvit o XRAY (maximálně dám do závorky 4A) je to ale to samé - má to spoelčnou minulost, hlavní prvky a vypadá to úplně stejně ... takže žádné matení čtenářů
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 17:28:16
avatar
Ok, říkáš ty, neberu ti to.. A odpověďi ohledně matení čtenáře se mi dostane?


EDIT: Takže dle toho, že máme společnou minulost se Slovenskem, tak jsme pořád Československo? Nebo třeba rovnou Rakousko Uhersko? (je to s nadsázkou, ale odpovídá to tvojí logice)
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 16:47:18
avatar
Každej je nějakej a sem stejnýho názoru, že bohužel visuální kvalita enginu neodpovídá (hrubě) nárokům. Už sem tady nabízel jednou, že můžeme srovnat screeny z hraní a pak se bavit o tom, jak moc je to realistický...
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 18:38:00
avatar
Optimalizovaný dobře? Možná tak ale jen pro jedno CPU jádro..
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 17:01:01
avatar
Hmmm vidim ze uz to naozaj nemozem dlhsie odkladat a clanok ,ktory chystam co najskor odoslem aby ste ho mohli uverejnit do blogov ... Pretoze tie reci o "technologickej vyspelosti" su uz neunosne ...

Co sa tyka poziadaviek tak to je jeden velky LOL ... Vidno ze NV podporovala vyvoj (asi dost masivne),kedze v poziadavkach nie su ani len uvedene graficke karty ATI co je uz naozaj trapne ...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 17:06:24
avatar
Zase bych se až tak nestrchoval, protože je to PC a X360 a tam jak víme je grafika ATi, takže tak hrozný to nebude. Navíc v tom článku jak tady uved někdo nahoře vývojář nějak moc nVidii nezmiňuje : )
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 08:41:12
avatar
přesně
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 22:24:20
avatar
no nv to masivne podporovat nemohla kedze nema grafiky na ktorych by to vyvijali skor si myslim ze je to kvoli podpore physx cez gpu ktoru ati nema takze je logicke ze uplne na max to pojde len na nv aj s physx..
Quicksilver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 17:34:12

Taky je potřeba si uvědomit,že GTX470/480 jsou jediné dvě grafiky,které mají podporu Dx11 a PhysX.
Stačí si vzpomenout na hru Mirrors Edge,kde byly propady fps dosti značné.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 17:42:31
avatar
A kde bol prínos physx tiež "značný" ...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 17:57:53

GeForce GT220 Tak to je pecka!!! Ta rozjede leda Pyškvorky. Ať rovnou napíšou 64 bit.
Darkmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 18:22:44
avatar
No DD se zase vytahl, misto poradne preview jen tlachy co nvidia nema a jak bude predrazena a jak bude spatna. Co to je za clanek o hre METRO 2033?
Sam mam ATI, ale tohle mi prijde jiz trapny, je to stejne chovani jako PR Nvidie, ktere je za toto chovani neustale kritizovano.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 18:29:01
avatar
no jo, ještě na mě sveď že jsem si ty parametry vymylsel a že jsem to já, kvůli kterému jsou GTX 470/480 stále jen imaginární grafiky, které v den vydání hry stále nebudou na trhu .... jj za všechno můžu já a ještě se opovažuji o tom psát ... jsem fakt děsnej ...
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 20:12:26
avatar
řekl bych že zrovna takhle to nemyslel. pouze poukázal na to, že kdekoli to jde tak se zmiňuješ o gfx jak ati tak nvidie a o tom jak bude nv špatná. jako piš si co chceš, že jo, je to tvůj web, ale ono když to máš v každém článku co má něco společné s grafárnama napíšeš tak už to lidem prostě začne lézt na mozek já sám jsem taky zastánce ati, takže proti tobě nic nemám ale kdybych byl zastánce zelených tak tě asi rovnou nenávidím
Darkmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 20:52:26
avatar
Ano presne tak sjem to myslel. Preview na hru, ale pulku zase venuje neschopne Nvidii. Tak to ignoruji, cetl jsem vice preview na ruznejch i zahranicnich webech a nikde nevenovali takoveho mista v preview tehle hry neschopne nvidii.
Nevim podle me je neco spatne, tak se neco nvidii nepovedlo no pokud to je ATI tak to tady take nerozmazavas v kazdem clanku i kdyz je pravda, ze to rozmazavas v kazdem clanku ze urcite zamakaji na ovladacich a pak ATI vsem ukaze
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 21:20:40
avatar
jenze tohle neni zadny preview...to je novinka o tom, ze zname oficialni HW naroky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 21:42:44
avatar
tohle neni preview hry!
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 22:27:37
avatar
no ale priznajme si s rukou na srdci ze polka clanku je vlasne o tom ako je nv neschopna
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 18:24:10
avatar
No hra to bude dobra a ty harverove pozadavky, takovy folklor Ne kazdej ma full hd, takze si clovek zahraje i na slabsi VGA
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 22:29:38
avatar
uz len zato ze to je robene aj pre xbox sa da cakat ze to na slusnych detailoch pofrci aj na slabsich kartach cize pohodka
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 08:43:27
avatar
původně to mělo být na všechny platformy ale PS3 verze se zrušila
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 20:42:13
avatar
Už ma začína troška nvidia vytáčať. Ak sa chce zachovať hranie na PC tak nech sa už začnú dodržiavať štandardy. A nie tu bojovať a optimalizovať na svoj hardware. Však to je choré PC je PC. Je jedno či tam je nvidia alebo AMD proste to musí ísť na oboch grafarňach rovnako. Táto vojna nikomu neprospeje a nvidia je kazičom hrania sa na PC. Však tu máme štandard DX11 tak nech sa to dodržiava a potom netreba nič optimalizovať milá nvidia.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 22:39:58
avatar
re:choucas
Dobré zamyšlení a trefa do černého.Tohle komplikuje vývojářům život víc než cokoli jiného.Chování NV mi připadá kontraproduktivní a střílí i do vlastních řad.Otázka zní zda jí to vůbec zajímá.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 00:02:10

Z hladiska standardov podporuje to iste co aj AMD/ATI. S vydanim Fermi to bude aj DX11. To, ze investuje aj do niecoho navyse predsa nie je zle. Preco nieco podobne neponuka aj konkurencia? AMD/ATI predsa urobila to iste v pripade Dirt 2 alebo AVP... V com kazi NV hranie na PC? Ved na rozdiel od AMD/ATI ovela viac spolupracuje s vyvojarmi software-u(ci uz hier alebo GPGPU) a to ma byt na jej skodu? Viem kam tym mieris. Je pravda, ze vyvojarom to moc pracu nezlahcuje, ale ako sa chceme vo vyvoji pohnut dalej ked firmu, ktora tvori budeme za vsetko co ponuka navyse kritizovat? Zober si UT3 engine, ktory nepodporuje natovne AA. V kolkych hrach NVIDIA tuto podporu v ramci TWIMTBP dorobila a na kolko hrach sa na to AMD/ATI vykaslala?
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 09:40:28
avatar
AMD v tých dvoch hrách využíva štadard DX11 a neobmedzuje konkurenciu. Ked tu bude mať nvidia DX 11 kompatibilne gpu tak to pôjde so všetkými dx 11 fičúrkami aj na ich železe. To, že nvidia ešte nemá dx 11 železo je ich neschpnosť a nie AMD. Iné by bolo ak by AMD zámerne kriplila výkon na konkurenčných grafikách tak ako nám to tu predvádza nvidia. Bože uvedomte sa, že týmto štýlom sa kazí hranie na PC. Ak hardware bude podporovať DX11 tak ako má tak netreba vývojárom nič natlkať do hláv.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 10:19:15

Nenarazal som tentokrat na DX11. S tym mate pravdu. Narazal som skor na PhysX. Mozete dat odkaz o tom ako NV kriplila vykon v hrach u konkurencnych grafik? Zatial o tom vela citam, ale este nikto k tomu nepodal ziadny dokaz. Vzhladom na to, ze som nikdy ATI kartu nemal tak to neviem posudit.
MrQuick1964 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 11:45:04

Bohužel zrovna právě PhysX je velmi dobrý příklad toho, jak hází nVidia klacky pod nohy majitelům ATi karet. Jakmile ovladač GeForce zjistí, že máte ATi kartu, zablokuje PhysX funkcionalitu. Takže bez neoficiálního a pololegálního ATI PhysX Patche nemůžete mít jako primární akcelerátor Radeona a GeForcku jako sekundární kartu vyhrazenou pro PhysX. nVidia by to zřejmě psychicky neunesla. Takové jednání se dá označit všelijak, ale rozhodně ne jako podpora rozvoje hraní na PC.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 22:11:36
avatar
Vsimol som si že sa na to už reagovalo vyššie ale pastnem to tu. Môj nazor na 8GB ram je ten že je to dosť zbytočne dnes ešte. Skutočne 4 GB je standard ktory postačuje. A neviem ktoremu hracovy treba spustat 3 hry naraz?
Dalej aky je ten rozdiel madzi TN monitormy a PVA a dalsimi? Iba v pozorovacích uhloch? Ak ano tak to mam u prd... Zboku na monitor necumim.
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 22:31:03
avatar
poslednou vetou si to zabil
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 23:21:10
avatar
Já ale čumím na monitor zespodu (z postele, když se chystám spát a horory na dobrou noc jsou pro mě celé černé a nevidím ty příšery, kterých se mám bát
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 02:14:08
avatar
bohuzel rozdil mezi tn a s-ips nebo pva rozhodne neni ani zdaleka jen v pozorovacich uhlech. kdyby si je videl v realu vedle sebe tak ver tomu, ze by si tn nechtel
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 10:31:46
avatar
Tak je to možne len škoda že tie s-ips alebo pva su take drahé. Ale aj tak si myslim že až taký markantný rozdiel tam nie je...
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 15:15:17
avatar
Rozdil mezi ips a pva osobne nepoznam (nekteri rikaji,ze nejlepsi je h-ips).Ovsem vedle nich TNko neprehlidnes.

Samozrejme jsou dobre TN i spatne ips/pva.No obecne u TN hlavne plati omezene pozorovaci uhly,spatne barvy a kontrast (cerna neni cerna,ale "seda").Nekomu se zda i horsi podsviceni,ale to neni podle meho dano matrici,ale cenovou kategorii a napr 24" TN LCD za 5 tisic zpravidla nebude mit tak rovnomerne podsviceni,jako pva za 15000.

Jeste musim dodat,ze problem nastava hlavne u vetsich monitoru.TN 24" a vice,to uz je opravdu vylozene za trest.Uz jen tim,ze kdyz jsi v ose monitoru,mas na stredu jine barvy,nez na okrajich
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 23:24:44
avatar
Ale existují (doporučené grafiky), dokonce i ty optimální, jen je mají nejspíš jen vývojáři Metra a pár dalších lidí
Jinak ty optimální požadavky jsou brutální, ale pokud je hra dobře optimalizovaná, tak bude vypadat téměř dokonale. Jsem zvědav, jak na tom bude Crysis 2, trochu se bojím, když je multiplatformní.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 01:41:55
avatar
Tak Metro 2033 ludi z Cryteku istotne nenechá chladnými a budu sa chcieť tiež pekne vytiahnuť.
Holub [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 07:56:18

Splnuju doporuceny Si asi moc nezahraju na full
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 18:45:25
avatar
Holub = ale zahrajes, tak horky to nebude
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 18:33:12
avatar
Ty HW požadavky jsou pohle mě přehnaný stačí když budete mít tak 4GB ram + ATI radeon HD5850 + PhenomII X4 3,0Ghz a zahrejete si hru na max. detaily. Je to můj názor
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 08:55:51

DD v tomto tématu bohužel, má velké problémy. Samy o sobě vysoké požadavky na HW jsou ZÁPORNOU stránkou SW. Nechápu, jak jen může tohle nevědět. Asi už dávno se dívá na věc s pohledu výrobce grafik, nikoliv uživatele. A tak jeho názory se stávají bezcennými.
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 10:29:29
avatar
Ta odporucena konfiguracia ma fakt dostala

Myslim, ze nVidia postupne tvaruje/uzatvara PC na hernu nV konzolu. Nejde len o PhysX ale hlavne o samotny vyvojovy program (vyvoj pod cuda) v ramci ktoreho sa "optimalizuje" (uzatvara) na nV grafiky.
CNN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-05 03:37:26
avatar
MrQuick1964 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 64 bitová verze 2010-03-15 11:30:34

Optimální konfigurace a zejména požadavek 8GB RAM je mi nadějí, že Metro 2033 bude mít i 64 bitovou verzi.

To Leclerk: S PII X4, HD5850 a 4GB RAM tutově půjde hrát na max, o to bych se nebál. Možná ne ve FullHD rozlišení, ale 1680x1050 určitě.

Jinak je jasný, že nVidia only grafiky ve specifikacích jsou zřetelně marketingový hype, zaplacený nVidií. A to i přes fakt, že PhysX a 3D Vision ATi prostě nemá. Doufám, že ATi Physx Patch a moje GF9800 GT jako druhá karta, dedikovaná pro PhysX, tenhle detail vyřeší a o 3D zatím nestojím. Stejně nemám vhodný monitor.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Tuesday, 30 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 899x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Friday, 26 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1503x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2254x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1999x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1325x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1306x
Komentářů: 1