Battlefield Bad Company 2 ukazuje nesmyslnost současných čísel o prodejích her – úspěch na PC Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 09 březen 2010
altŽe se prodává her více na konzole, to slyšíme ze všech stran. Ale je to skutečně celá pravda?

 

 

 

Problém, na který už jsem několikrát upozorňoval je, že zatímco prodané kusy her se na konzolovém trhu snadno hlídají, na PC trhu je nemožné zjistit skutečná čísla. Neexistují čísla ohledně PC trhu. Problém druhý je, že všechny ty žebříčky jsou většinou ze tří států Japonsko, USA, Anglie a tam lze předpokládat, že kozoli vlastní více hráčů než třeba v jiných státech. Například v Číně a dalších asijských státech v EU atd. je populárnější PC platforma.

Další problém je, že konzolová verze hry, i když je kvalitativně horší než PC verze, stojí běžně o 1/3 více, než ta na PC. Takže to na příjmech musí být dost vidět. Herní vydavatelé samozřejmě o prodejích na konzolích rádi mluví, protože se jim daří přesvědčit spotřebitele, aby si na horší kvalitu hry, než kterou mu poskytne levnější PC verze, ještě připlatil. Proč by tedy konzole neupřednostňovali?

PC platformu tak už dost zmatení hráči na konzolích (fakt nevím, jestli opravdu považují za normální si připlácet za výrazně kvalitativně horší kvalitu hry), pokládají mylně za mrtvou. Nová hra Battlefield Bad Company 2 ukazuje pravý opak. Úspěch na PC překvapil i samotné tvůrce, kteří ale přiznali, že se tento díl snažili zpracovat hlavně na PC, takže výsledkem je, že PC hráči mají možnost si hru užívat ve výrazně lepší kvalitě než na konzolích, mají k tomu další patche a podporu DLC, a také multiplayer si mohou užít až ve 32 hráčích, kdy konzole nabízejí jen 24. Důkaz je, že prodejní čísla opravdu nezohledňují současné rozložení sil, že ačkoliv se PC verzí Bad Company 2 prodalo mnohem méně než konzolových, EA tvrdí, že na PC hraje multiplayer (ten není možné hrát bez klíče) více lidí, než na konzolích Xbox360 a PS3 dohromady. A to i přesto, že PC verze Multiplayeru trpí problémy se stabilitou serverů a také s problémy Punkbusteru. Jak je to možné, že podle prodejních čísel se prodá jen 10% Battlefieldu BC2 na PC, ale ve skutečnosti jej hraje více lidí, než na obou konzolích dohromady na které se podle uváděných prodejních čísel prodá skoro 90%? Jednoduše, v prodejích u PC nejsou vůbec započítány prodeje online! Battlefield BC2 je tedy důkazem, že statistiky prodejů dělají mylný dojem, a co se týká PC platformy tak naprosto mimo a nekompletní. PC platforma tedy není vůbec mrtvá, ba naopak. Jen se o ní tolik nemluví, což je možná důvod, proč si někteří jsou schopni koupit 3-4 roky staré zařízení typu Xbox360 nebo PS3 a ještě platit za hry v horší kvalitě o 1/3 více než by dali za normální PC verzi. Kdyby se propagaci PC věnoval takový prostor a čas, jako konzolím, tak by si nikdo takové zařízení nikdy nekoupil ….

Úspěch Battlefield Bad Company 2 je pak rozhodně zasloužený, jak můžete posoudit v naší recenzi. Je to opravdu hodně povedená hra a když se vám podaří připojit k multiplayeru, jako že mě už se to druhý den nedaří :/, pitomej punkbuster, tak je to opravdu pecka. Škoda, že propagace hry a ukazování výhod PC verze a její modernost včetně DX11 byla tak minimální, udělalo by to službu dalším podobným hrám a celé PC platformě. Možná se ale tvůrci bojí, že by museli dělat trochu více a kvalitněji, protože v mizerné grafice a technologiích na zastaralých konzolích se dá hodně věcí schovat a ošulit, to v Eyefinity Ultra HD rozlišení schováte mizernou práci hůře …

Zdroj: DDWorld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
redtroll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Souhlas! 2010-03-09 14:53:55
avatar
Jen se zase prosím nepouštějte do debat, že se DD naváží do konzolí, je to již trapné. A je mi jedno kolik mínusů dostanu. Je to totiž úplně jedno, až na toto, pokud bude trh okolo PC v pr.... tak co se stane, budou gamesky a budou pěkný a budou pořádně běhat? NEEE tak ať se kupují pořádný tituly který si to zaslouží. A hlavně na PC. ;) hezký den a gameskám a vývoji zvlášť!
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - PC bez konzoli 2010-03-09 21:27:41
avatar
PC bez konzoli - ano
opacne to nehrozi
PS /slovo parazitovat patri spis do biologie /
sapicus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 14:59:09

na jednej strane suhlasim, konzole su zastarale, brzdia vyvoj hier a znizuju ich kvalitu.
na druhej strane DD toto tu bolo uz milion krat. presne tento isty clanok iba teraz je doplneny o udaje o BC2. ano pochopili sme, nemas rad konzole (ja tiez nie), netreba ale stale pisat to iste.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 15:03:56

na DDho opakovanie si zvyknes.. opakovanie je matka mudrosti.. len sa to nesmie prehanat.. ;-)
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 15:21:17
avatar
Pěkne napsaný článek DD!. Zas tak často o těch konzolích nepíše a když jo tak v době kdy se zas vychvalují nebo haní konzole či PC, takže stejně by si nato narazil jinde jen bez přidané upřímné omáčky DD-ho
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 15:01:42

Prodejnost her moc (vlastně vůbec) nesleduji. V statistikách prodejů her na konzole online prodeje započítané jsou, nevíte někdo?
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 15:03:24
avatar
"Například v Číně a dalších asijských státech v EU" krásný, jaké jsou další asijské státy v EU?

Jinak naprostý souhlas.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 15:18:14
avatar
Tak tomuhle se říká marketing ala nvidia Jinak PC tohle nepotřebuje kdo má trochu rozum a není lama přes PC tak do konzole dobrovolně nepůjde a ti ostatní co mají rozum a přesto si jej pořídí tak si to nějak už odůvodní nebo mají opravu rozumný důvod
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 15:20:55
avatar
Skoro 1100 za to nedám. Si počkám až to bude za 400.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 16:21:35
avatar
viděl jsem BC2 za 950, ale to je porad tvym 400 dost daleko
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 11:51:49
avatar
Do půl roka by to mohlo být. To už bych mohl mít i HD 5850 a mohl bych si to už vychutnat i ve full HD.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 15:28:20

Je dobre ze predajnost na pc vzrasta priamo umerne s implementaciou moznosti sucastneho hardwaru, vid BC2. A Just cause 2 a hlavne Metro 2033 nebudu iste vynimky. Mozno, ze takyto trend prijme vyvojarov este k vacsiemu vyuzivaniu sucasnych pc moznosti.
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 15:33:38
avatar
Battlefield: Bad Company 2 pro mě není co se týče týmové spolupráce na bojišti atd., pro mě je Medal of Honor, na který se těším od jeho oznámení. Já jsem takový typ, že nalítnu do místnosti a všechny chci sám zmasakrovat, proto jsem si koupil CODMW2, kde se honím za vyšší úrovní a adrenalinem . Navíc když MoH bude mít MP v DX11, tak se těším ještě více. V tomto roce EA u FPS žánru zatím vyhrává, no těším se ještě na CoD7 a doufám, že už bude podporovat DX11 nebo aspoň DX10. Doufám, že tu je více FPS action-fanatíků než já
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 16:33:33
avatar
tak FPS fananit vskutku jsem ale co provedli s mym oblibenym CoD v poslednim dile to se jen tak nevidi..des a bes..pro me nejhorsi dil serie..zato BF je konecne poradny dil od dob BF2..sice je takovy vice "user-frendly" (cti pro lamky) ale hraje se paradne na Metro se tesim taky a o CoD7 nechci ani slyset
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 08:09:53

Z MP pre mna naj CoD4.Rychlo a zbesilo.BF2/2142 ma moc nechytilo takze BC2 asi nekupim..
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 15:40:02
avatar
Výborne napídsané, súhlasím. Štatistiky su totálne skreslené. A to že si niekto v dnesnej dobe kúpi konzolu namiesto poriadneho PC tiež vôbec nechápem. Konzola= zbytočne vyhodené prachy.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 16:12:22
avatar
Tedy ne že bych konzole obhajoval ale kvůli gran turismu a metal gear solidu vyhodím prachy za PS2 i s 8 hrami. To celé za 1500. A kdo zná tyhle hry ví o čem mluvím.

Mám sice dobré PC na kterém si zahraju cokoliv co dnešní herní průmysl vyblil ale tyhle hry na PC asi nebudou nikdy.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 16:19:28
avatar
PS2 emulator tvoje problemy s PS2 hrami hravo vyrieši. Je funkčný a podporuje viac ako 1800 titulov. Hry môžeš hrať vo FullHD a dobrom framerate bez problemov. A to všetko na PC.

Odkaz na God of War 2 hraného na PC cez PS2 emulator: Odkaz
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 18:40:06
avatar
Nemohu, jediná hra která je u mě hratelná je SSX on tour kterou si s gamepadem teď užívám. Gran Turismo je nehratelné nebo padá. PCSX2 snad rozjedu naplno až s novým CPU.

Je pro mě jednodušší teď dát 1500 za konzoli a připojit ji k TV kartě, obraz to má dobrý.
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 23:25:19
avatar
proc to resit prez emulator, kdyz to muzes mit se 100% kvalitou pro to co to bylo konstruovano?
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 16:04:19
avatar
V BC2 mi je len luto, ze SP je plny paradoxov ... Chvilu mam pocit ako keby som bol sam na bojisku a strielal z gulometu aby som o minutu nato mohol premyslat,ci DICE nechcelo dat hre nazov Blind Company 2 Slepota a neschopnost na strane vasich spolubojovnikov,aj na strane nepriatelov je niekedy az zarazajuca ... Ale berem,BC2 je primarne MP ...
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 17:51:27
avatar
mna zarazila nesmrtelnost mojich bojovnikov, meter pri nom vybuchne granat, on odpadne, oprasi sa a vstane, a mna niekedy "sepalili" jednou ranou za roh
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 16:08:54
avatar
Toto je už skoro paranoja! Nechápete, aký význam majú konzoly! Ale totálne! Konzola je kompaktná krabička, ktorá je mobilná, vydrží niekoľko rokov, netreba žiadny upgrade. Proste hotovo a basta! Konzola nie je len o grafike. Niekto, kto je počítačový analfabet nepotrebuje nadupaný PC, ale potrebuje zobrať DVD alebo BD, strčí to do konzoly a hrá sa. A je veľa titulov, za ktoré by som na PC takzvane "škemral". Taká hra ako napríklad Black Rain ukazuje, že môže byť aj pekná grafika a super dej, treba len chcieť. Totálne vám uteká význam konzolí. To ako keby ste chceli na tlačiarni pre A4 tlačiť A3. To proste nejde! Konzola je práve na to, aby sa nemusela upgradovať. Preto tie hry vyzerajú tak ako vyzerajú! Považovať za nejaké mínus, že sa nedá konzola vylepšiť a preto je tá grafika taká, aká je, je totálna hlúposť. Bolo by treba sa aspoň trošku zamyslieť, prečo si ľudia kupujú konzoly. Pretože je to pre masy! Pre tých, ktorí nepotrebujú peknú grafiku, nepotrebujú najnovšie technológie, oni sa chcú len zahrať, chcú jednoduché prostredie a chcú krabičku, ktorá im vydrží aj 5 rokov. Očakávať od konzoly, ktorá tu už je 3-4 roky grafiku, ktorá je robená pre súčasný hardware je totálna hlúposť a blábol, ktorý môže vysloviť len človek, ktorý je asi totálne nechápavý a nevie sa vžiť do situácie "počítačovo" neznalých.
redtroll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 17:40:50
avatar
Chápu co říkáš, ale pořád si yslím, že toto je článek a web o vývoji, nových věcech, high endu pro více jak 1% populace(když má zájem) a tak o tom DD píše, nevím proč se do něho všichni obouvají, ti kteří nepotřebují a nebo nechtějí kvalitnější a hezčí věci, tak ať se nerozčilují, oni na tom netratí, obecně se tratí na tom, že ostatní (ti kteří tyto věci preferují) na tom tratí právě proto, že jsou konzole a nezvládají to lepší a vývojáře to nenutí.... a prosím komenty v klidu a bez boje
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 16:14:25
avatar
tak si užij ty DX11 efekty, škoda že ti nefunguje multiplayer . Nedáš sem taky nějaké srovnání DX11 vs starší API?

Moc se mi nechce věřit že by se tolik originálek prodalo on-line. V evropě určitě ne, Steam je drahej, krabicová verze je levnější. U amíků by se to dalo pochopit, kupují v dolarech. Ale tak velký rozdíl? To se mi nezdá...
kuko61 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 20:07:09
avatar
No krabicova verzia je u nas urcite lacnejsia ako nova hra na Steame, ale ja napriklad kupujem hry od EA cez EAstore a BC2 sa mi podarilo kupit za 29€, co nie je az tak zle
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 22:25:19
avatar
Steam je drahej jen v EURECH!!! a divil by ses co udělá s prodejem sleva na steamu 50 a víc % ^^. Já třeba kupuju na UK Steamu a ceny jsou docela dobré (30 liber / 50 eur), ale třeba AvP mi koupil kámoš přímo z Play.com - special skins a cena 18 liber^^
kuko61 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 23:40:30
avatar
Zo steamu mam tiez niekolko hier, ale z doby, ked boli ceny len v $. Potom som tam kupoval len hry v akciach, 49€ za novu hru nedam (urcil som si strop 29libier - 33€, drahsie nekupujem jedina vynimka bol iRacing). Na to, ako nakupovat na Steame za inu menu, ako € som neprisiel, cez proxy sa mi to nejako nepodarilo. Ale vzdy sa najde nejaky sposob, ako kupit za prijatelnu cenu. Bud online niekde inde, alebo krabicovu verziu u nas ci z anglicka...
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 08:11:34
avatar
ja som ho kupil v obycjanom internetovom obchode za 38, takisto ako mw2
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 17:25:25
avatar
co na to rict, bussines
Stefan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - BC2 2010-03-09 17:56:12

Broblém z multiplayerom? Aký?
Hru hrám už od 5.3. a z multiplayerom absolútne žiadny problém.Je to vymakaná hra. U mna 100%.
Automaticky stiahne nové mapy, vyberieš server mapu
a bojuješ.
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 18:20:30
avatar
pokud mate problem s punkbusterem, zkuste hru zpustit pod administratorem. Mohlo by stacit dat spustit jako spravce v normalnim uctu ale lepsi je povolit si administratora a pustit tam.
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 18:42:55
avatar
DD asi zapoměl strčit síťový kabel do PC nebo má warez verzi.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - KONZOLE vs. PC? 2010-03-09 22:18:52
avatar
Nevím kolik her se prodává na jednotlivé konzole (brát konzolové platformy jako "jedinou", mi příjde dost divné, protože každá platforma má dost rozdílné parametry, používá rozdílná API, atd. - proto házet výsledky PS3/XBOX/Wii do jednoho pytle je zhovadilost!), ale vůbec bych se nedivil, kdyby PC byla "platformou", na kterou se prodalo konkrétně BF2 nejvíc.
Přecejenom FPS a konkrétně BF je PC hrou!, všechno ostatní (ostatní konzolové verze) jsou porty PC hry. Hratelnost, ovladání, grafika, rychlost, atd. - Ať už vezmeme jakýkoliv parametr hry, nebude jediný, ve kterém by PC verze nedominovala! Zkrátka PC má výhod spousty, a se zvyšováním IT gramotnosti se bude zvyšovat i hraní na PC. Konzole budou muset jít jinou cestou než cestou kopírování PC FPS her ^^. Já vidím budoucnost v otevřených formátech a bez vazeb na jedinnou technologii, jediného způsobu řešení, firmy, bez centralizace komunikace ve všech jejich formách.
Konzole proto ze zásady nepodporuji a podporovat nebudu. BTW Hry si kupuji na PC už dobrých pár let jen v digitální podobě a podle problémů kamených obchodů a dlouhodobě znatelných úbytků tržeb, nechápu, kdo bere prodejnost her podle čísel z právě z těchto forem distribuce. Já bych jim rozhodně nepřikládal význam.
PersonalComputer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Konzole jsou prostě fajn... 2010-03-09 23:50:39

To je pořád dokola... PC trh je na tom blbě... K čemu je vysoce výkonný a drahý HW když je PC platforma devalována ? Konzolisté se mají lépe než PCčkáři, mají k dispozici více AAA titulů, nemusí se starat o optimalizaci či neoptimalizaci kódu, hledat složitě patche...a co víc - nejsou svázání žádnými DRM... Žádný počet omezený počet instalací, žádný ID key, žádná povinnost být přihlášen stále k internetu... Velkou výhodou je také to že příjdete - dáte hru do mechaniky - a - hrajete... Hned, bez instalace a čekání... Měl jsem PS-3 i xbox, PS-3 jsem prodal díky své netrpělivosti, Xboxy se mi porouchaly...takže mám PC a paradoxně si na něj teď asi pět her co jsem chtěl nekoupím protože v sobě mají prudící ochranu od MS... a o tom že pokud donesete do některých prodejen s hrami konzolovou hru v hodnotě 1200Kč a za 1Kč si odnesete jinou ani nemluvě... Kdyžto u PC ji svážete napevno s účtem a... když se vám nelíbí tak smolík pacholík-vyhozené peníze !

Rád bych se zase ke konzolím vrátil, vychází na ně někdy originálnější a zábavnější hry nežli na PCčko... To platí hlavně o PS-3.

K čemu je vám tessalace a DX11 když je ve hře prudící ochrana ? K čemu je vám nejnovější technologie když největší pecky vyjdou na konzole (Že Alane Waku...) No k ničemu ! K čemu je super grafika v ARMA 2, když na její plynulý provoz potřebujete mamutí výkon velmi drahých (prémiových) čtyřjader (Core i7), mega kartu (5870) a ještě je hra plná bugů takže jakýkoliv patch který upraví chyby ve skriptech vám znehodnotí save ?

Konzole jsou pro lidi kteří chtějí jen hrát... nechtějí se vrtat ve vnitřnosech přístroje, nechtějí nic ladit, experimentovat s nastavením atd... jen dají médium do mechaniky a hrají... A nemusí se ptát proč to nejde ? Proč se to trhá ? Proč je tam ta ochrana ? Nebo proč to nevyjde ?

Konzole jsou easy... a ani hraní na gamepadu není zrovna špatné, byť myš je myš a klávesnice klávesnicí...

Konzolista si nemusí stěžovat... On je ve výhodě... V nevýhodě jen v ovládání ale další okolnosti jsou na straně konzolí... O tom že konzoli vezmete, dáte do batohu a jede klidně do světa ani nemluvě...

A pak se divte že u většiny her na konzole jsou milionové tržby...

Mým snem je konzole integrovaná do NB...za cenu průměrného NB (cca 15 000Kč)

Kdo konzole jednou zkusil chápe proč jsou úspěšné...

Ani já si nestěžuji. Díky konzolím mi aspoň moje GTX 275 vydrží snad ještě dlouho... pokud tedy budu mít kvůli DRM ochraně vůbec co hrát...zatím ještě ano...zatím...

DRM kills the PC game...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 00:02:44
avatar
Citace:
Kdo konzole jednou zkusil chápe proč jsou úspěšné...

Haha nechápu a zkusil jsem. Další věci ani vyvracet nehodlám - všechny hry mají DRM, všechny potřebují Corei7 atd...
Citace:
A nemusí se ptát proč to nejde ? Proč se to trhá ? Proč je tam ta ochrana ? Nebo proč to nevyjde ?

Proč sem lezou konzolový hovada ? Proč má někdo chuť psát jak jsou konzole úspěšné když například jím uvedená PS3 platforma jednoznačně není ? Fuck off.
MichalM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 01:35:48

Hehe ty si snad este srandovnejsia figurka ako DD Ta tvoja ohromna nenavist voci ludom co vlastnia konzolu ... prepac, ale pripominas mi takeho mensieho chlapika co mal taku ofinku a smiesne fuziky ... ucil si sa o nom v skole. Ten tiez nenavidel urcitu skupinu ludi, nadaval im a nakoniec robil aj nepekne veci. Mal by si sa trochu schladit a nehadzat vsetkych do jedneho vreca.

Ja osobne mam doma konzolu Wii - kupoval som ju kvoli zabave, ktoru mi PC proste nemoze poskytnut. Ked je von skaredo tak si proste sadneme s priatelkou pred telku, zoberieme do ruky Wiimote a zabavame sa hrach, ktore na PC nie su, alebo ak su, tak ich ovladanie mysou a hranie o samote je proste o nicom. A ze su konzole len pre IT negramotne hovada? Nedaj sa vysmiat, priatelka pracuje ako techsupport vo velkej IT spolocnosti a ja sa vdaka PC uspesne zivim uz dlhe roky.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 12:03:44
avatar
Citace:
A ze su konzole len pre IT negramotne hovada? Nedaj sa vysmiat, priatelka pracuje ako techsupport vo velkej IT spolocnosti a ja sa vdaka PC uspesne zivim uz dlhe roky.

No nechci začít urážet ženy/dívky/priatelkyně jenom proto, že nehrají opravdové hry, ale neznám žádnou, která by hrála opravdu kvalitní hry - tím neříkám, že neexistují, ale sám musíš uznat, že je jich výrazně méně než mužské/chlapecké části pařanstva - nemají to v krvi, nechápou jak hraní může někoho úplně strhnout, že ani nejde spát atd. No a co říci k tomu, že si ve hraní klesnul na úroveň ženských ? Snad jen u toho Wii....
MichalM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 13:14:47

No za poslednu dobu som presiel Bioshock 2, Dark Void (hrdinsky vykon), teraz mam rozohrany Bad Company 2, klasiku Jedi Knight 2, zalietam si v F22-ADF a prekladam to oddychovkou Nation Red ... a cez vikend si s chutou zahram oddychove hry na Wii ... takze jediny kto tu niekde klesol si ty ... na uroven vodcov extremistickych skupin
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 13:21:53
avatar
Dark Void ? Si děláš prdel ? Nechápu proč někdo ztrácí čas s podobnými hrami - i kdybych ji dostal zadarmo tak si vážím svého času. Je to jedno - wii mně nevadí - je to vyloženě jen na vyblbnutí.

extrémista
MichalM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 13:26:37

V druhej polovici to bola zabava. Vacsina ludi to odhodila kvoli totalne nudnemu zaciatku, avsak nasledne misie s jetpackom boli fakt super a posledna hodina bola uplne uzasna.
Nem3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 11:41:41
avatar
2PersonalComputer Uz sem nepis prosimte, takove jako ty tady nepotrebujem
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 09:52:58
avatar
Pokud vím,tak si na PS3 nezahrajete plnou hru pokud nemáte připojení k internetu.Právě ten minulý týden na PS3 zkolaboval net a lidi,co se pokoušeli připojit,přišli o všechny postupy v hrách a savy.
Rezen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - konzole vs PC 2010-03-10 12:03:32

POkud me zrak neklame, na tomto webiku je vpravo takovy pruh, v nem pak nejaka anketa. A v ni jasne vyhrava nazor, NEPSAT tu o konzolich. Pak se nedivte, ze i kdyz to dopadlo/dopada takto jednoznacne a stejen se o nich pise, pak sem prispivaji i konzoliste.

Jeste bych mel dotaz, jak se pozna, ze je hra spatna? Porad stejne. Hra zaujme hratelnosti, jenze zde, kde se nejvice probira graficky trh, je na poradu dne vzdy graficka cast hry. To ze dej nestoji za moc nebo ze herni logika, postupy ci vychytavky nejsou ok moc neresi. Cili je hra na PC i konzoli – na kozoli je spatna a na PC dobra? Jen proto, ze na PC ma/mela by mit lepsi grafiku? Hrajeme kvuli tomu, ze se na to dobre kouka, nebo proto, ze si chceme zahrat?

Had, Tetris, miny, pasians, mahjong, sachy, go a tuny a stovky dalsich prece tez nemusi mit excelentni grafiku a clovek si vyborne zahraje – to jsou jen priklady, ne dogma.

Stejne jako spousta portu konzolových her na PC – to vyrobci her maji malo nametu a originalnich myslenek pro PC?

Vlastnim PC, ne konzoli, ale vyrobek all-in-one, zapnes a fungujes, se mi filozofii libi. To je treba vecne JABLKO svaru mezi PC a Apple komunitou. Jablickar zaplati daleko vice za mene nebo stejne vykonne zarizeni. Ovsem zapne a muze hned zacit, v podstate velkou cast hardwaru i softwaru dostane v zaklade.

Posledni vec, hry na PC jsou sice "levnejsi" – za tu cenu, ze clovek pro nove hry musi porad obnovovat hardware a ted uz i software – OS. Konzolar zaplati o 1/3 vice za hru. Ale investice behem treba 3-4 let, jsou u PC vesti, dle meho soudu. Nehlede k tomu, ze diky cene si kazdy rozmysli, co ze to chce vlastne hrat. . .

rEzen
PersonalComputer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Někteří lidé neumí číst :) 2010-03-10 21:12:05

Vidím že někteří lidé neumí číst nebo mají problém s pochopením psaného textu. NYNÍ ŽÁDNOU KONZOLI NEVLASTNÍM. Měl jsem dva xboxy (umřely) měl jsem PS-3 ale kvůli liknavosti výrobce a netrpělivosti jsem ji prodal (a že jsem ji kupoval hned první den co vůbec vyšla...). Nyní mám pouze PC s Core2Quad Q6600, 3.6GHz a GTX 275...

Ne nemohu si pomoci, nebylo nic lepšího než přijít k přístroji, vložit do něj medium a v minutě hrát ! Žádné zadávání ID keye... žádná konfigurace. Mám pro to vlastní výraz - instatní hraní. Zapnout konzoli-vložit médium- odklepnout položku play... Geniální a jednoduché !

Co je lepšího než když popadnete konzoli, dáte si ji do báglu a třebas u prarodičů, přítelkyně nebo u kamarádá ji jen zapnete do zásuvky a připojíte přes HDMI ? A za maximálně pět minut hrajete ? Co je špatného na tom že za 1Kč si můžete vyměnit dohranou hru za jinou ? Konzolové hry nemají EULA takže si je můžete volně půjčovat s kamarády a v USA jsou dokonce legální půjčovny her ! Konzole sice mají horší HW,respektive grafický subsystém, moderní karty jsou mnohonásobně výkonější nežli GPU v konzolích... Jenže - zatímco PC trh je svazován DRM a bojem za autorská práva - konzolový trh je svobodný... Dnes jsem mluvil se známým, hraje nového Silent Huntera V, s tou prudící ochranou UBI a nadává že ta hra je nedodělek a ochrana je více než otravná...

Řeknu to takhle - kdyby PS-3 nestála sedm tisíc (a to sem za ní dal kdysi o 10k víc !) tak už ji mám znova doma... takhle čekám až cena spadne tak na 4995...

Stejně se obávám že mi nic jiného než přejít na konzoli nezbyde... Protože dokud budou ve hrách prudící ochrany jako u UBI tak je prostě nebudu kupovat... Jsem ochotný akceptovat Steam, bo jsem na něj za ta léta zvyklý,nevadí mi zadávání ID, ale neakceptuji omezený počet instalací, nutnost být on-line při singlu atd... Kvůli ochraně si nezahraji Assasins Creed 2, nezahraji si Bioshock 2, nezahraraji si Splinter Cell 5... Prdím na grafiku, Dragon Age měl nic moc a jaká je to výborná hra ! Když si však nemohu kvůli DRM zahrát hry které bych chtěl tak to prostě naštve...

Co se týče opravdových PC exkluzivních her - je to bída. Viz vzpomínaná ARMA 2. Skvělá atmosféra... Jenže - BUGY, BUGY, BUGY... Neběhá slušně ani na přetaktovaném systému. Patche díky tomu že upravují skripty znemožňují hrát od posledních savů...a opakovat poslední misi která je neuvěřitelně blbá (dobij město to a to-ale bacha - když z něj odjedeš enemy ti ho dobije zpátky...). Crysis potažmo Crysis Warhead - brutus nárok na grafiku, single core hra !!! (Nevím proč nepřidali za ty roky podporu pro multi core...)GTA IV - na konzoli se dala v poho hrát, na PC jen po OC (v mém případě) a stejně jsou některé mise dělané na gamepad (typicky ty s vrtulníkem)...

Není přec nic horšího nežli neoptimalizovaná hra, která nejede dobře ani s odstupem času... To na konzolích prostě není... a to je ten důvod proč lidé na nich hrají čím dál tím více. Jsou levné, je na ně mnoho her, a jejich ovládání se podobá tomu co zná běžný user ze spotřební elektroniky... (zapni-hrej-vypni).

Chápu že pro mnohé je modla DX-11... (Jejky - kde ? Já ho nevidím) ale když není na novém HW co hrát...tak je ten nový HW k ničemu... A konzolista si v poho paří God of War III,který je tak násilný a sprostý že by ho neměl nikdo hrát ani se na to jak ho někdo hraje dívat... )

Kašlu na grafiku-chci hratelnost a žádná DRM...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 21:58:40
avatar
OMG - Napsáno už bylo dost.
Citace:
Co je lepšího než když popadnete konzoli, dáte si ji do báglu a třebas u prarodičů, přítelkyně nebo u kamarádá ji jen zapnete do zásuvky a připojíte přes HDMI ?

Co je lepšího ? Nevím jelikož mě to nijak bombový nepřijde a vůbec mi nevadí nemobilita PC. Nevím proč pořád opakuješ pořád stejný keci, když už si něco hodně podobnýho už v týhle diskuzi napsal - jo my vlastně neumíme číst viď ? A co ty ? Ty neumíš číst a zbytečně se opakuješ. Proč přesvědčuješ lidi na PC webu, že jsou konzole fajn pod nickem personal computer ? Chápu....
Všichni jsou blázni jenom ty seš letadlo.
PersonalComputer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 00:50:58

Hraju na PC od roku 1992, začínal jsem ještě na DOS a pamatuju nejednu pecku z dob kdy mnohé osobnosti z řad vývojářů a mnohá slavná studia začínala svoji dráhu. Odehrál jsem stovky her. Tak mne laskavě neurážej.

Syslím si do sáčku peníze na šestijádro a GTX 470...ale nejhorší je že se už není na co těšit...protože na PC bohužel žádná velká technologická pecka oznámená není... Zato konzolisti teď mají žně... (Heavy Rain, God of War III) Což je smutný...

Herní firmy podkopávají PC trh... což je smutné ale je to tak.

That´s is all, folks !
Mesi2017 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 19:44:28
avatar
Ty woe kdyz uz, tak pis aspon ty svoje slohovky k sobe, je tam takovy to tlacitko s napisem - Odpovedet. A pokud si nepochopil, tak tady s consolema nepochodis, comprende.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 20:26:23
avatar
Citace:
ale nejhorší je že se už není na co těšit...protože na PC bohužel žádná velká technologická pecka oznámená není... Zato konzolisti teď mají žně... (Heavy Rain, God of War III) Což je smutný...


No je vidět, že se vyznáš . Proč já jen lituju, že nemám víc času na hraní a když vidím co se všechno chystá tak se bojím, že se ze mě stane zase závislák. God of War není technologická pecka a osobně mě tyhle hry neberou (i když nový diablo, který je tomu trochu podobný si možná zahraju) - heavy rain (kamera k posrání - já tenhle pohled prostě nesnáším -hlavně v interiérech) to samé. Čekej na fermi a technologickou pecku ať už si ji definuješ jakkoliv.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 870x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1482x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2249x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1992x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1322x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1303x
Komentářů: 1