Windows platforma tvoří 92,5% trhu. Windows 7 dosáhlo na 100 000 000 prodaných licencí! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 03 květen 2010
altOperační systém je stále jasnou záletností platformy Windows. 7 stíhá Vista a XP.

 

 

Jediné změny na poli operačních systémů se dějí v rámci platformy Windows. Podle aktuálních údajů už dosáhly Windows 7 hranice 100 000 000 prodaných licencí. Pokračuje strmý nárůst podílu tohoto systému, který už loni v Prosinci překonal 6% hranici, tedy podíl nejsilnějšího konkurenčního systému na trhu s OS – MacOSX. Od té doby strmě posiluje až na současnou úroveň 15,04%. Kupodivu mu stále odolává Windows Vista, která dokonce mírně posiluje a drží na trhu 21,21%. Rapidní pokles ale zažívá už hodně přesluhující Windows XP, který je právě moderními Vista/7 systémy nahrazován. Ještě v lednu loňského roku měl podíl 75%. V lednu tohoto roku už to ale bylo 63,47% a v současnosti spadl už na 56,22%.

Windows 7 se těší značné popularitě nejen u koncových uživatelů, ale také u firem, které po odkládáné obnově svého PC parku nakupují nové stroje a přecházejí z XP na Windows 7. Mírně rostě MacOSX, který se dostal z lednových 5,16% na 5,87% a je tak nejsilnějším systémem za Windows OS. Za ním už je pak se stagnujícím podílem Linux, který drží plných 0,77% a podobně je na tom i zbytek OS jako Android apod. Nic tedy nenasvědčuje tomu, že by se na poli OS něco měnilo. Windows zůstává s přehledem tím, který určuje běh a podobu PC a synonymem pro operační systém. Není to ale dáno jen historickou pozicí, ale také kvalitou a širokým záběrem systému Windows 7. Pro Microsoft jsou to jistě dobré zprávy, které jsou trochu náplast na fakt, že na poli internetových prohlížečů, které na rozdíl od OS nejsou trhem v pravém slova smyslu, protože prohlížeče jsou naštěstí zdarma, klesl podíl IE už pod 60%.

Zdroj: gs.statcounter.com

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-03 19:52:20
avatar
No toto, visty dohani 7 tempem primo zbesilym. Mozna ze za rok uz sesadi i xp.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-03 20:42:39
avatar
rychlo a zbesilo
m4xp0w3r7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - podle grafu 2010-05-03 20:50:25

Odhaduju že za 3 měsíce Win7 dohoní Visty a za rok dohoní XP
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-03 20:55:57
avatar
Za rok možná přijdou W8 a tím pádem budou XP neporazitelný .
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-03 22:44:03
avatar
Podle mě nevydají novej systém, dokud se budou prodávat 7.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-04 06:17:34
avatar
Ale ale říkali to, a kvůli podpoře 128 bit ne?
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-04 08:34:56
avatar
O těch 128bit silně pochybuju. Vždyť jak dlouho tu máme x64 a stejně i dnes se ještě bohužel hojně prodávají i 32bit W7. A to nemluvím o tom, jak dlouho trvalo, než se objevily aspoň nějaké Windows x64(XP Pro x64, 25.Duben/April 2005) po vydání x64 procesoru(Duben/April 2003). Ale spíše první masovější x64 verze Windows byla až Vista (30.leden/január 2007). Takže M$ reagoval se spožděním 2 respektive skoro 5 let. A ani Intel a ani AMD zatím o žádném 128bit procesoru ani nemluví, tak proč by M$ dělal OS pro neexistující procesory? Sice W8 vyjdou asi tak jak M$ plánuje, ale o těch 128 bit hodně pochybuju.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-04 08:41:06

Mozno W8 vide zaroven s prvymi 128bit procesormi. Aj ked uz teraz o tom pochybujem, clovek nikdy nevie.
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-04 22:13:13

netusi nekdo na kolika bitech jede Google? pri tech kvantech dat co obsluhuje, staci mu 64b?
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to Trace4x10 2010-05-04 09:24:30

XP se prodávali. Ale Vista přišli.
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-03 20:18:04
avatar
XP si to nějakou dobu ještě udrží - také díky netbookům. Ale Windows 7 jsou vážně super a už bych se zpět na XP nevrátil - pokrok nelze naštěstí zastavit.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-04 09:28:22

Multiuserské systémy zatím podporují jen XP. Ani 7 ani vista. To je také argument.

"pokrok nelze naštěstí zastavit"...
Ano, pamatuji na výrok jednoho plukovníka s vojenské katedry:
"Pokrok je skvělý! Tam kde dříve bylo nutno cele dny bombardovat nepřátelské pozice, dneska stačí jedna taktická nukleární raketa."
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Windows XP - poslední legenda 2010-05-03 20:45:18
avatar
Stejně si musím postesknout. XP jsou asi poslední systém co vydržel tak dlouho a když si vzpomenu na jaký PC jsem ho v průběhu času instaloval. Od Pentia III 450MHz s 256MB RAM po silný čtyřjádra se 4GB RAM - a na všem běhal svižně. Visty xpéčka porazit nedokázaly a i W7 to bude chvíli trvat - prostě legenda...odpočívej v pokoji nebo ve "starších" PC kde tě nic nepřekoná .

Jen doufám, že strategie MS s vydáváním nového OS každé 2 roky nějak neomezí uživatele.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-03 22:46:16
avatar
Kvůli tomu 2-letýmu intervalu si 7 nekoupim, to bych moh utrácet za systém furt.
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-03 22:56:36

"Od Pentia III 450MHz s 256MB RAM ........................... a na všem běhal svižně."

No tuhle sem pracoval na PC co mělo win XP intel celeron 3,06 GHz s 256 MB paměti. Po pěti minutách práce sem běžel do PC bazaru pro další 512 Mb pamět až pak se na tom dalo pracovat a dalo se říct že to bylo "zatuchle" svižný. :-)
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-03 23:27:08
avatar
Jo běhali svižně i s 256MB RAM pro nenáročné použití. Rozhodně líp než Visty s 512MB nebo 1GB a mnohem silnějším cpu.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-04 08:36:41
avatar
Ono to hlavně chce dodat, že v době P3 450MHz nebylo 256MB ram uplně běžná hodnota, to si tam spíš každej přidal potom, ale co je hlavní, tak uvědomuješ si, že si stěžuješ, že ti Visty běhaly špatně na 512MB ram ? To mi chceš říct, že ti příjde normální, že procesor zvedne 6x svoji frekvenci za těch dlouhych 5 let rozdílu XP-Vista a pamět svoji kapacitu jen 2x a pak se lidi diví, že to prostě něběhá tak svižně...
Já si pamatuju ten rok 2001 docela živě, standartem bylo těch 128MB, uplně stejně jako 512MB v roce 2006, kdy vyšla Vista, a můžu říct, že XPecka běhali uplně stejně nahovno jako Vista, jediný rozdíl byl, že tu s náma vydrželi 4x delší dobu. Když to budeš brát takhle, tak si zkus nainstalovat na svuj počítač třeba Windows 98, nebo nižší a uvidíš tu rychlost, ti nabootujou dřív, než se Win7 probuděj z hibernace, ale na to se zapomína (a je to tak správně, winXP už by mělo taky odejít do křemíkovýho nebe..)
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-04 09:31:29

Samozřejmě, máš pravdu. Kolega asi zapomněl, že záleží i na SW. Ano, paměť má odpovídat používaným aplikacím. Bez toho žádná OS nepomůže.

Ale v začátcích, do SP2 ty XP byly také hnus plný chyb.
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-04 07:31:18
avatar
Narocnost na pamat u xp zalezi od spustenych procesov! Ked som si xp-cka zoptimalizoval podla svojej potreby, brali my zo 192 mb ramky asi 70 mb t.j. pri spustani aplikacie nesvapovali a isli nenormalne svizne! To som mal aste staru dobru K6-2 3D Now!
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-03 20:29:08
avatar
Fuu win 7 je proste fenomén taký dobrý OS MS este nevydal. Stale sa prekonavajú. Skoda že tažké prachy ktore zarobia na PCčkach aj PC hračoch vražajú do takej prkotiny ako je Xbox.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-03 20:34:15
avatar
no já jsem se ještě k w7 nějak nedostal, ale na můj PC je to stejně zbytečné, přejdu k nim až s novým PC
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-04 08:38:54
avatar
Podle mě by tvoje sestava na W7 mohla vcelku už stačit.
zoidberg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-03 20:39:50
avatar
Citace:
Není to ale dáno jen historickou pozicí, ale také kvalitou a širokým záběrem systému Windows 7.

U te kvality bych byl opatrnej. Po nejake ty dobe uzivani jsem ze sedmicek spise zklaman. Zkousel jsem je uz od doby vydani bety, ktera se opravdu tvarila svizne ale casem se ten system proste zacina spomalovat jak je u widli zvykem. Zajimave ale je, ze doma na PC to neni az tak markantni spise u pracovniho NB pocituji omezovani, pritom vykonem jsou si oba pocitace skoro rovny. V tomhle smeru se me libi pristup Apple a jeho pohled na system, ktery je opravdu svizny, nabizi prehlednost, ergonomii a navic podporuje nativne treba exchange. Tam se kluci nebali a vyhodili podporu stary architektury. Az widle budou ciste 64bit system, ktery bude staven na moderni HW, zbavi se nepotrebnych knihoven a registru tak muze zacit konkurovat MacOSX. Tim nechci rict ze by to byl vyslovene spatny system, jenom si myslim ze existujou konkurence schopne alternativy, pokud tedy zrovna nechcete hrat na stroji i moderni hry.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-03 20:50:57
avatar
Zatím to sice vypadá, že Apple roste, ale do budoucna bych sázel spíš na linux. Přece jenom je dost chudých zemí a v nich dost obyvatel. Přístup Apple se mi taky v něčem líbí, ale celkově se mi filozofie/strategie Applu nelíbí. Jobs je psycho, Ballmer kretén, ale W7 jsou dost dobrý a nějaký zpomalování po určitý době je nezastaví.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-03 23:07:38
avatar
však na 64b Windows už nespustíš 16-bitové aplikace (tedy staré dosové věci)
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-04 07:39:35
avatar
Dosbox a bez problemov
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-04 08:56:15
avatar
Přesně tak. DosBox je good. Odkaz
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-04 09:23:05
avatar
s dosboxom to uz nieje ono. Nie vsetko funguje ako ma, to uz lepsie riesenie je mam stary pocitac s dosom Pripadne s 98mickou
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-04 11:43:25
avatar
Myslíš MacOSX který je 64bitový až od poslední verze - SnowLeopard? A který má taky do dokonalosti daleko? Vím o čem mluvím, sedím u něho deset hodin denně...
V3N3C [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nevím 2010-05-04 09:44:23
avatar
Windows má jeden problém a to,že je to takový zavaděč na hry a ostatní software. Windows se např. vůbec nehýbe v grafickým prostředí vpřed. Co udělal MS dal průhledný okna? To je toho. TO je ten problém Windows jsou příliš konzervativní. Ano Mac OS je opravdu grafický leader a to i do budoucna, ale cena jeho počítačů je problém pro dost lidí, takže otázka co se stane až vyčerpá lidi, který jsou ochotni platit. A Linux? To je kapitola sama pro sebe. Používám ho jako svůj primární systém a je OK, ale je tu spousta věcí, ve kterých má problémy (HW, podpora SW, atd.). Já si myslím, že linuxová distra mají na to prosadit se, ale určitě ne na úkor Windows. Musely by být dodávány s PC přímo šitý na Linux jako Mac. 100%ně odladěný s nějakou přidanou hodnotou. Když si vezmeme Linux je blbuvzdorný a to dost. Program nainstaluje každý,... A Linux a Mac jdou úplně jinou cestou než Windows a je to vidět každým vydáním. Spíše se směřují takovou integrací programů a služeb. A Windows? Ten si hraje na svým písečku a žádná integrace tam není. Problém jsou potom taky úřady, který by mu asi nedovolily se uzavřít do svého a povolovat software jako Mac.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-04 11:07:33
avatar
V čem je MACOSX grafický leader prosím tě? Jestli myslíš ve vzhledu, tak jo, MacOSX je (podle mého názoru) skutečně graficky čistší a "ušlechtilejší". Pokud myslíš podporu grafiky jako takové, tak myslíš třeba podporu 64bitů (a větší RAM pro aplikaci), která je u Widlí už roky a roky a u Maca teprve nedávno? No a o Linuxu s Gimpem už ani nemluvím...
V3N3C [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-04 11:46:36
avatar
Blbě napsáno. Sory. Ano měl jsme na mysli vzhled a funkce grafického prostředí. Ty jsou skvělé a usnadní práci. To ve Woknech není. Tam musím pořád jako blb klikat a klikat, v OS X a Linuxu, ne. Ale tím nechci říct, že Wokna jsou špatný, ale že nemají tu volnost to tam dát. Musí být pořád stejný, už od 95 je princip grafického prostředí téměř stejný. Každý program je jiný, nesedí tam má jiné ovládání. Co přidali od 95tek? To stáhnutí oken a vyplnění půlky obrazovky s ním? To není moc. Ta lišta je pořád taková klikací, ale lepší než stará. Prostě tím chci říct, že dělat na OS X a Gnome např v office je přehlednější a Wokna jsou na spouštění specifických programů (her, MS Office,...). Tedy podle mě.
Ano s tou RAM to vím, ale je tam, nikdo se neptá, jestli tam byla před rokem nebo ne. Je důležitý, že je tam teď a každý si může za pár stovek koupit nový systém. A Linux a Gimp není pro profíky, ale mě postačuje. Srovnávat s Photoshopem nejde o je jasný.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-04 12:30:58
avatar
Víš... Ono je to samozřejmě o osobních preferencích (já nemám žádné...) a o zkušenostech s daným systémem. Protože dělám už mnoho a mnoho let grafiku na obou platformách současně, můžu srovnávat. A můžu tě ubezpečit, že v aplikacích je to naprosto nastejno (jak 2D tak 3D aplikace jsou na obou platformách naprosto stejné, včetně klávesových zkratek (mimo CTRL-Apple pochopitelně)) a co se týče OS jako takového, tak je MoacOS mnohem více klikací! Ve widlích mám možnost kdykoliv vidím jméno souboru ho změnit, kopírovat, vložit, včetně práce se složkami - v MACOS musím do finderu... Pokud nemám doplněk pochopitelně... MACOS dlouhé roky bránil jednotlačitkovou myš a i dnes není podpora vícetlačítkové ( v systému, aplikace jsou dávno před OS) bůhvíjaká. A Magicmouse je dobrá tak na ohromování holek, ale na práci ne, dal jsem ji accountce... Zjistit při kopírování souborů, jakou rychlostí se kopírují je taky nedostupný údaj (zase - pokud nemáte doplněk nebo nepožíváte jiný file manager - já používám muCommander, možná některým něco připomíná - na pravém monitoru):
Odkaz
Podpora massstorage zařízení a foťáků připojených přes USB je v MacOSX přímo hanebná, s posledním updatem už MacOS "umí" Canon SX1, ale Canon IXUS 100 IS je pro něho stále neznámé zařízení. Opět, můžu si nainstalovat software a pak to šlape, ale ve win nemusím... I když šlape... Ve win vidím foťák prostě jako další výměnnou diskovou jednotku, v MacOS musím fotky "downloadovat" přes otravnou a zdržující aplikaci...
Ale ano MACOSX je hezčí, čistší a například visačky jsou jednodušše geniální, klávesová zkratka pro novou složku taky, ale celkově je pro uživatele pohybujícího se pomocí klávesových zkratek kde to jen jde a používajícího "křížový" pohyb v dialogových oknech systém Woken mnohem rychlejší... A to v MacOS používám Spaces a jiné fičurky co mi systém nabízí:
Odkaz
A mimochodem, i ty Spaces někdy (dost často) nefungují...
Prostě každý má jiné nároky a každému vyhovuje něco jiného... Mě úplně nevyhovuje ani jeden z těchto systémů
Mara42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-03 22:46:57
avatar
Největší přínos W7 oproti Vistám jsem pocítil v tom, že W7 nehrabou na rozdíl od staršího systému neustále na disku.
neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-03 22:53:57
avatar
ja si nemuzu pomoct, ale asi se vratim zase k Xp ze 7, tam vsechno bezelo svizneji a bezproblemove, tady obcas neco spadne, obcas praskne v reprakach (x-fi) a stare veci se obcas chovaji zvlastne (quake3). mit Xpcka DX10, nevaham vubec
Pindra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-04 00:49:19
avatar
Já tohle vyřešil instalací XPček po W7 a mám je jako záložní systém právě pro podobné zádrhely s kompatibilitou. Je toho zatím ještě dost, co pod W7 má mouchy, ale postupně se to lepší.

A taky jsem se už setkal i s tím, že starší generace, zvyklá na XP měla s W7 velký problémy
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-04 09:34:49

Mno, a co teprve já, zvyklý na DOS 360?...
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-04 07:18:11
avatar
Čekat či nečekat na 128bit Okna,sám mám Visty a docela mě štvou.Kdyby XP měli podporu direkt 11.Tak jsem u nich zůstal.Docela se bojím že jsi s W7 moc nepomůžu.Pár mích známých již je má a nejsou příliš nadšeni.Tak nevím
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-04 07:32:00

Urcite skus W7. Su vyladenejsie, menej zrave na HW a spolahlivejsie ako Vista.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-04 08:59:54
avatar
W7 ti poběží svižněji než Vista. A jdi rovnou do 64bit verze, ta se mi zdá, že běhá svižněji než 32bit verze.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-04 21:13:59
avatar
Vista so Service Pack 2 je vyrovnaná spoľahlivosťou, výkonom a nárokmi s Windows 7.
Kto si myslí, že Windows 7 je nejaký nový super vyladený systém je na omyle je to len pozmenená a viac odladená Vista
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-04 07:48:32
avatar
Vo firmach je to na zmenu este velakrat vahave; na MS office, uctovnicky softver, atp. je xp viac ako dostacujuce; nove okna pridu len s "novimi kompami" (vecsinou uz nie su lepsie/vykonnejsie ako tie star). Inak aj ja sam osobne robim vo firme downgrade na xp aj z windows7
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-04 08:43:07
avatar
uz by mohli davat licencie na Win XP zadarmo
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-04 08:46:51
avatar
keby dali zadarmo licencie alebo ich teda zlegalizovali tak by sa pocet xpciek zdvojnasobil
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-04 09:58:50
avatar
v podstate davaju vola sa to "downgrade"
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-04 09:37:00

1. "Není to ale dáno jen historickou pozicí, ale také kvalitou a širokým záběrem systému Windows 7"
Proč totéž nepíšeš o důvodech převahy Intel nad AMD?
2. Multiuser systémy podporují zatím jen XP. Co mají dělat ti, co mají 8 pracovních míst na počítač přes Multiframe? Kupovat dalších 7 počítačů?
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-04 11:04:58
avatar
To že má Intel teraz lepšie procesory nič neznamená, pamätám si ešte časy Athlonov XP a prvých 64, to boli Pentiá masakrované na každej fronte ...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-05 10:13:28

Ano, právě na to narážím. Takže fakt, že nějaká firma vyhrála, neznamená, že má lepší produkt. Bohužel.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-04 17:53:28
avatar
Jo, sedmickovy okynka se povedli. Sel jsem na ne rovnou z XP
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-04 19:21:49
avatar
Pokiaľ budú na monopolnom úrade v amerike taký dementi a neprinútia Microsoft zoštandardizovať DirectX. Toto je jediný dôvod, prečo ja i mnohý iný nemôžu opustiť Windows. A pokiaľ nebude možnosť výberu, tak ten Windows bude večne takýto šmejd. Ja ale neverím, že Microsoft vôbec niekedy vyrobí operačný systém, ktorý by za niečo stále a nemuseli by sme tlačiť stovky dolárov do rôzneho softvéru, či stovky hodín svojho voľného času, aby Windows bol čo najstabilnejší, no nakoniec sa nám aj tak dookola stále zosypával...ach jaj...kedy konečne na poli OS skoční doba ľadová a pohneme sa nejakou revolúciou do súčastnoti???!!!
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-05 14:18:29
avatar
Hele, když se ti to "stále zosypáva", tak to bude asi problém někde jinde.... Většinou čím větší řev, tím větší lama...
Nikdo tě nenutí používat widle, můžeš změnit profesi když je to pro tebe takové sebepoškozování... Nebo můžeš zkusit RedLinux ze Severní Koreje, ať nemusíš používat produkty těch kapitalistických "dementů z Ameriky"...
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-05 10:07:09

Tady je naopak videt, ze jakmile zakaznikum neni nucen IE ci jine aplikace ktere nejsou soucasti OS, razem se meni statistiky. A to je nejlepsi dukaz o tom jak MS zneuziva postaveni na trhu a nechce konkurencni prostredi a aktivne se mu brani az na hranici zakonu coz by jsi DD nemel chvalit ale poukazovat na to ze ma MS stejnou moralni uroven jako nVidie, proste kde jsou penize tam nejsou moralni zabrany ktere ty tak uznavas, zvlastni ze jen nekde.....
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - XP vs Seven 2010-05-05 20:48:43

U nás v práci se jede pořád pod linií Windows XP. I když přijde notebook s Vistama nebo Seven, tak zkuste hádat, co se stane. Technici z divize IT to přefláknou suverénně XPčkama. Takže tak. Podle mého skromného názoru se tedy Xpčka globálně udrží jako nejrozšířenější verze OS až do konce roku 2012, kdy budou mít něco přes 30% a budou se na ně dotahovat buď Win7 nebo Win8. Osobně tipuji v této době WinXP 30%, WinVista 10%, Win7 28%, Win8 25%. Žel to tak bude.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 502x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1567x
Komentářů: 1
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1842x
Komentářů: 3
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2263x
Komentářů: 6
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 2021x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2822x
Komentářů: 5