V ČR ubylo pirátů. Míra nelegálního softwaru poklesla na 37% Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 12 květen 2010
altBSA rozeslala výsledky každoročního sčítání pirátů a hlásí, že v ČR piráti vymírají …

 

 

Ač se tomu nechce věřit při stavu a dostupnosti legálního softwaru a při všech těch hlasitých stížností na ochrany her a ceny, míra pirátství podle nejnovějších údajů celosvětové pravidelné studie podílu softwarového pirátství, v Česku poklesla na historicky nejnižší úroveň. BSA dokonce přímo tvrdí, že boj s piráty jednoznačně vyhrává.

 Upřímně řečeno ona ta čísla nevypadají v celosvětovém kontextu pro ČR vůbec špatně. Meziročně pokleslo pirátství o 1% na 37%. Díky tomu se ČR posunula už na 13. Místo mezi zeměmi s celosvětově nejnižšími podílu pirátského softwaru. Dokonce se přibližujeme Evropskému průměru, který je 35%. Jsem ale lepší než většina světa, kde je průměr 43%. Údajně nejnižší místu pirátství vykazuje USA s 20%, těsně následované Japonskem a Lucemburskem s 21%. V přepočtu na počet obyvatel by ale rozhodně byl zástup pirátů v USA mnohem delší než v Lucembursku :). Z našich sousedů si vedeme dobře. V ČR se méně krade než na Slovensku, kde míra pirátství stagnuje na 43%. Proti Polsku je to ale pořád dobré, tam je pirátství většinové a dosahuje na 54%. Na druhé straně v Rakousku je 25% a v Německu 28% a v obou zemích míra pirátství narostla o 1%. To se asi piráti z Česka přesunuli na západ.   

A co podle BSA 37% míra pirátského softwaru za rok 2009 napáchala? Výrobci Softwaru prý přišli o 3,6 miliardy korun na tržbách. To také snížilo příjmy státního rozpočtu a snížilo příjmy dalším firmám a obchodníkům napojených na výrobce softwaru. Kromě toho pirátství také podle BSA zabíjí inovace a ekonomický rozvoj. Brání ve vytváření nových pracovních míst. Vlády všech zemí by tedy měli podle BSA zdvojnásobit své snahy o potlačení šíření nelegálního softwaru.

Míru pirátství mimo jiné snižují legalizační programy, osvětové kampaně vládních úřadů i softwarových firem, kroky orgánů činných v trestním řízení a též změny technologií, jako jsou stále rozšířenější nástroje pro správu digitálních práv (DRM) a využívání aplikací usnadňujících hospodaření se softwarem (SAM – Software Asset Management).

K růstu míry pirátství naopak přispívá rychlý růst trhu s výpočetní technikou a větší užívání starších počítačů, v nichž výskyt nelegálního softwaru převládá. Svou roli hraje i čím dál větší rafinovanost pirátů a kyber-zločinců.

Zda větší snahou o potlačení šíření nelegálního softwaru myslí BSA třeba odpojování lidí od Internetu, nebo šmírování činnosti občanů na síti státem, či jiné potlačování práv a svobod občanů, to už řečeno nebylo. Stejně by mě zajímalo, proč tak negativně? Osobně bych spíče doporučoval než potlačovat šíření nelegálního softwaru, tak spíše tlačit a doporučovat legální software a podporu pro vznik cenově dostupných on-line distribucí softwaru všeho druhu. Není lepší něco vytvářet než něco potlačovat?

Zdroj: BSA

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-12 20:59:23

Nabírá to správný směr. Dobrá rada pro výrobce a vydavatele - snižte přemrštěné ceny softwaru a jsme pod 30%.
alifuk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-12 21:42:34
avatar
Přesně tak, ale zrovna jsem si instaloval originálku Gears of War a bez cracku jsem to nespustil
Anonymní  - DŮLEŽITÝ OFF-TOPIC 2010-05-13 16:34:27

PODÍVEJTE SE PROSÍM NA PŘÍSPĚVEK OD PANA Kangaxxe V KOMENTÁŘÍCH K TOMUTO ČLÁNKU Z DDWORLDU - Odkaz.

V ZAČÁTKU DOLNÍ TŘETINY KOMENTÁŘŮ TAM NAJDETE KVALIFIKOVANÝ PRÁVNÍ NÁZOR - TEDY VYJÁDŘENÍ PRÁVNÍKA - K PŘÍPADU DOPADENÉHO "PIRÁTA" A ZEJMÉNA K PROBLEMATICCE BEZPLATNÉHO STAHOVÁNÍ A KOPÍROVÁNÍ FILMŮ A HUDBY (SPECIELNĚ PRO ČTENÁŘE DDWORLDU).

JE TO DLOUHÝ PŘÍSPĚVEK Z 2010-05-13 12:41:37

Odkaz dávám do tohoto threadu, protože tematicky úzce souvisí s tímto článkem a protože příspěvek byl napsán k článku, který již není up to date. Pokud to někomu vadí, tak se omlouvám.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-13 07:57:35
avatar
Myslím, že to u nás klesá hlavně z důvodu, že klesají ceny toho software. Jsem za poslední 2 roky vypozoroval, že pokud člověk oželí, že nebude mít novinku, tak stačí kupovat předposlední verze software a nákup vyjde občas až na desetinu ceny. U her stačí počkat půl roku a koupíte ji za méně než poloviční cenu. A pak tu jsou i OpenSource softwary, které jsou už tak dobré a je jich už i dost, aby se s nima dala nahradit, pro domácí použití, většina komerčního SW.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-13 11:04:39
avatar
k tomu čo píšeš by som ešte dodal, že to má aj iné výhody - keď hráš hru s odstupom času, dá sa zistiť kde sú aké bugy, poprípade pri zákyse pozreť návod. Keď máš hru ako "prvý", tak si skončil taktiež patche vychádzajú až po čase.

návody na programy (konkrétna skúsenosť s 3dmaxom) sú stavané vačšinou na staršie verzie programu (nepíšu sa každý deň nové..)
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - uz to je o inom 2010-05-13 08:03:00

njn sak ked sa da kupit trojrocni notebook za 5k, ktory ma v sebe vsetko legalne CPU 2GHz RAM 2GB s novou bateriou (Vista offis 2007 Totalcomander antivir...) tak to nekup.
Je uz kopec perfektnych Free hier Online, alebo studenske zlavi na software.
To uz niesu tie casi ked windows XP stal 6000k offis 15k a hociaka priblbla hra 1,5k, alebo nejaky softvar na grafiku ci kreslenie 400k
Anonymní  - SPOLEK NENAŽRANCŮ 2010-05-13 01:15:17

Celkem by mě zajímala metodika, na základě které dospěla BSA k těmto údajům. Bez jejího uveřejnění jsou uvedené údaje poněkud nedůvěryhodné.

Kromě toho by jistě nebylo od věci, kdyby bylo samostatně uvedeno, jaká míra je v domácnostech a jaká ve firemní sféře. Chápu, že používání SW pro komerční účely způsobuje škody, které jsou vyčíslitelné, ale u domácností je tomu jinak. Podle mého soudu je většina SW, používaného v domácnostech v rozporu se zákonem používána z neznalosti, pohodlí a často i blbosti - typickou ukázkou je tak časté používání Photoshopu k úpravám pár fotografií ročně.

Protože k většině SW, použítelného reálně v domácnostech existuje open source alternativa, tak jsou spolku typu BSA v poněkud složitější situaci, než jejich kamarádíčci z různých protipirátských spolků filmového průmyslu - nemohou příliš tlačit na pilu, protože by se jim potenciální klientela pod hrozbou velkých a pravděpodobných restrikcí přesunula k open source (u filmů a hudby se není moc kam přesouvat) a současně nemohou přestat vést jejich "osvětové kampaně", protože by jim nepříbývaly prodané licence (jde přece o prachy). Proto je vůči domácnostem vyvíjena relativně nízká míra represe (to ale neznamená, že zrovna Vy nebudete tím, kdo si to odnese). Celý národ zavřít nemohou (ještě jsem neviděl PC, kde by nebyl nelegálně užívaný SW, a to jsem těch domácích počítačů viděl opravdu hodně).

Údaje o míře tzv. pirátství jsou podle mě účelově ovlivňovány a interpretovány, vždy pochopitelně tak, aby ovlivnily růst zisku.

MIMOCHODEM, DO NOVELY AUTORSKÉHO ZÁKONA BYLO NEKOMERČNÍ VYUŽITÍ SW PRO VLASTNÍ POTŘEBU ZÁKONEM POVOLENO - PRO SW PLATIL PODOBNÝ REŽIM, JAKO DNES PRO AV DÍLA A TEXTY.

Proč to tak nezůstalo, je nasnadě - jde přece o velké peníze. Situace byla obdobná, jako dnes u filmů a hudby - napřed dlouhodobá masáž a potom změna zákonné normy. Co bylo včera košer, tak za to se jde dnes do kriminálu.

Také bych chtěl poprosit autora článku, aby přestal používat slovo "krást" v souvislosti s ochranou duševního vlastnictví, protože po věcné i právní stránce nedává smysl - viz diskuse pod minulým příspěvkem s podobnou tematikou - Odkaz

Nevím, zdali by se měl člověk radovat z klesající (nebo rostoucí) míry tzv. pirátství - na straně jedné stojí jako argumant dikce zákona, na straně druhé fakt, že čím více SW bude užíváno nelegálně, tím větší šance, že dojde ke změně autorského zákona v této oblasti (fascinující je třeba způsob, jakým se vlastnící práv zbavují odpovědnosti za způsobené škody jejich SW).

Zdravý selský rozum se brání jeho současnému pojetí, je to stejně podivná konstrukce, jako prodej opcí. To sedlák pěstující obilí nikdy nepochopí...

Autor v závěru článku píše:" Osobně bych spíše doporučoval než potlačovat šíření nelegálního softwaru, tak spíše tlačit a doporučovat legální software a podporu pro vznik cenově dostupných on-line distribucí softwaru všeho druhu."

Myšlenka hezká, leč naivní - na tom by se ale tolik nevyvařilo.

Vlastníci práv hledají "největší škváru" a tak je pro ně v současnosti nejjednodušší a nejefektivnější cestou prosadit změny v zákonech - pokud možno odstranit presumpci neviny a právo na soukromí, k tomu zvětšit postihy, část pravomocií moci výkonné pževést jako povinnost na providery a potom hrozit vysokou mírou represe. Zkrátka udělat ze síťového prostředí orwellovský svět.

Ne, ne, neprotiřečím si, protože pžechod na open source vyžaduje čas - je (mohl by to být) pomalý postupný proces. Když mu nedáte čas a skokem změníte pravidla hry, tak donutíte populaci k rychlému řešení a tím nebudou různé free alternativy, ale nákup licencí komerčního SW - chod většiny domácností je bez PC nepředstavitelný. A další prachy pěkně potečou...

Pravda, jenom spekuluji, ale osobně mi to přijde jako pravděpodobná strategie.

Prosím, neargumentujte chudáky autory a socanským pojetím - Velký Bill DOS nenapsal, ale koupil za pár tisíc USD - a jaké imperium z toho nakonec vytvořil. Kromě toho - stejně jako u AV děl - většinou autoři právy nedisponují. Nic proti businessu, nic proti výdělkům a multimilionářům, přeji jim to, ale určitě ne za cenu, že budou zasahovat do mých svobod (a navíc za cenu zničení dosud stále relativně svobodného Internetu) jen a jen proto, aby si zajistili příjmy. S tím souhlasit nemohu - buďto mají jiné prostředky, jak uhájit (resp. zvýšit) zisk, nebo ať se smíří se současným stavem a laskavě se drží korporátní sféry. Tam to mají jednoduché - firmy totiž nemají osobnostní práva. Já jsem ale člověk a nechci si na ně nechat sahat.

NA ZÁVĚR JEDNO LASKAVÉ PŘÁNÍ: VLASTNÍCÍ JEDNOTLIVÝCH SOFTWARE HOUSE, POKUD SE VÁM PODAŘÍ PROLOBBOVAT JEŠTĚ VĚTŠÍ OMEZENÍ OSOBNOSTNÍCH PRÁV ČLOVĚKA A SVOBODY INTERNETU, TAK VÁM Z CELÉHO SRDCE PŘEJI, ABYSTE SE UDÁVILI TĚMI PENĚZI, KTERÉ VYTŘÍSKÁTE Z DOMÁCNOSTÍ.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-12 21:42:58
avatar
Tisková zpráva obsahovala toto:
Citace:

Informace o způsobu vypracování studie

Celosvětová studie softwarového pirátství vypracovaná společnostmi BSA a IDC se zaměřuje na pirátství, jež se dotýká veškerého softwaru provozovaného na osobních počítačích, tedy včetně stolních, přenosných i ultrapřenosných počítačů typu netbooků. Zkoumaný software zahrnuje operační systémy, systémový software, jako jsou databáze a bezpečnostní balíčky, aplikační software i bezplatné programy a software postavený na otevřené platformě (open-source).

Studie se nezabývá ostatními typy softwaru, jako jsou serverové aplikace či mainframeový software. Údaje o prodeji hardwaru a softwaru v jednotlivých zemích vycházejí ze statistiky společnosti IDC. Dále byli osloveni analytici společnosti IDC ve více než 60 zemích, aby provedli průzkum situace na místních trzích. Na základě toho byla vykalkulována míra softwarového pirátství ve světě.

Podrobnější informace o metodologii a kompletní znění zprávy najdete na adrese: www.bsa.org/globalstudy.
Anonymní  - TRAGIKOMEDIE 2010-05-12 23:01:32

Děkuji za link - také mě to mohlo napadnout. Metodiku najde zájemce zde: Odkaz - doporučuji alespoň letmo nahlédnout. BSA nelže, jedná se o studii, resp. spíše o odhad (tedy výsledky = +- koňské převalení).

Velmi zhruba: v 28 zemích zjistí na representativním vzorku populace kolik bylo SW instalováno/PC (incl. upg.), kolik OEM, kdy install atd, vynásobí počtem PC potom porovnají celkovou cenu prodaného SW v zemi s celkovou cenou SW v dané zemi a roce. Takže např. předpokládají, že by si ti, kteří SW nekupují, opatřili za peníze SW ve stejné ceně, jako ti, kteří jej kupují. To je tedy pěkná kulišírna, spíše bych řekl:

METODIKA JAKO PRASE

Nebudu ji dál komentovat kromě následujících dvou vět:
1) KDYBY SE TAKTO DĚLALY PŘEDVOLEBNÍ PRŮZKUMY, TAK BY BYLA CHYBA V DESÍTKÁCH PROCENT, NE-LI VE STOVKÁCH
2) partaje v parlamentu by získaly odhadem 400 poslaneckých mandátů z 200 existujících.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-12 23:21:14
avatar
Přesně, to jejich vyčíslování škody jsou jen imaginární peníze, ktere jsou založeny na základě: Kdo má nelegální = koupil by legální. Směšné
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-12 21:13:33
avatar
vsetky snahy proti piratom su sice pekne, ale vidim to dost cierno... ak by aj miera piratstva klesla na nulu tak by sa tym nas software nezlepsil ani o percento, inzinieri by dostavali rovnake vyplaty ako predtym, a roadmapy firiem by sa sotva nejako zmenili.Takze jediny kto na tom ze budeme "cestny" zaarobi budu akcionari, samozrejme pri mensich firmach je to ine ...
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-13 11:39:31
avatar
nikto nezareagoval, takze je to nejak tak ???
Anonymní  - SOUVISLOSTI 2010-05-13 14:28:38

Většinově shoda, až na to, že bychom za to zaplatili značnou cenu - většinové potlačení porušování autorského zákona by bylo možné jen za cenu opravdu drsných represí a okrajování svobod - a to na úrověň, která by byla i za bolševika nemyslitelá.

Jinak samozžejmě - autoři, kteří jsou v případě SW většinově zaměstnanci, by samozřejmě (lidově, ale pžesně žečeno) utřeli hubu, vývoj (a kvalita) by se tím nijak nezrychlil - takže celkový dopad pro endusera kde nijaký, tu žádný (opomenu-ki skutečnost, že by sousloví "osobnostní práva a "svobodný Internet" znal jen jako prázdné pojmy z minulosti).

PROTOŽE EXISTUJE ÚMĚRA MEZI MÍROU POTLAČENÍ TZV. PIRÁTSTVÍ A ÚBYTKEM PRÁV A SVOBOD ČLOVĚKA, JE VELMI DISKUTABILNÍ, JESTLI BYCHOM SE MĚLI RADOVAT TEHDY, KDYŽ BSA TVRDÍ, ŽE DOCHÁZÍ K POKLESU MNOŽSTVÍ NELEGÁLNĚ POUŽÍVANÉHO SW.
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-12 21:33:36
avatar
Cim je to v nejakej krajine cenovo dostupnejsie pre ludi, teda mozu si to v pohode dovolit za svoj plat, tym je miera piratstva nizsia
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-12 21:50:06
avatar
podle me to kleslo("jestli se BSA da verit") jen proto,ze si zacinaj u nas lidi zvikat na online shop(ty maj vetsinou lepsi cenu a casteji ruzne akce)

PS:je to vydet uz s te tabulky,ze ve statech kde lidi ziji tzv.online(vecinu veci nakupuji online)je mensi procento a ve statech kde online shop cca neneni se pirati o 106
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-12 21:52:17
avatar
Ani bych se nedivil, kdyby tomu ve skutecnosti bylo tak, ze piratstvi naopak zvyšuje zisky, protoze tim klesa zbytecne podvedomi o free softwaru, ktery by tim padem zaznamenal solidni rozmach.
matelios [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - som za legalny soft 2010-05-12 21:55:52

ale je mi zle z tych statistik, nechapem na zaklade coho to cucaju z prsta. Pominule roky to pocitali predane pc - predane windows/mac os. Dufam, ze s tym uz prestali a pocitaju to "sofistikovanejsie". No a pocitat nelegalne kopie ineho druhu softwaru ako OS, to uz musia byt matematici-umelci.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-12 22:02:37
avatar
ale kdeže, piráti se reformují, transformují a modernizují takže je jen těžko někdo odhaluje
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-12 23:23:30
avatar
Ano, zmutovali do BSA a pirát piráta neodhalí.
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-12 22:37:55

1. v USA najnizsie piratstvo tomu neverim
2. Sam som mal niekedy neleg. win a podobne no odkedy som kupil Windows 7 tak som spojny nemam snim problem ani virusi nic a pritom antivir nemam..sem tam len necham prebehnut PC nejakym trial antivirom....ale odporucam legal Win....
pri Starom wine Vista mi casto padal system mal som dost problemom so softwarom a podobne no teraz nie.. uz aj hry na pc kupujem asi cez 1 rok legalne steam ci gameexpres........
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-12 23:37:51
avatar
Z celkového pohledu si myslím, že na tom s mírou pirátství nejsme vůbec špatně v porovnání s vyspělými státy. Samozřejmě vždycky by to mohlo být lepší. Ale budme rádi za to, jak to je. Mohli jsme být na horším místě
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-13 07:11:00
avatar
Jo tak s tím souhlasím.Vždycky mužem být na to hůře.Že by jsme šli do sebe
Tomasjerry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-13 08:43:16

Tak neviem ako vy chlapci, ale ja som nedavno opravoval PC z agemu, a samotny dodavatel chlapikovy okr legalneho Win nahodil nelegalny napalovaci SW + nelegalny office + nelegalny sw na spracovanie fotiek. Teraz po tom co mu vydochol HDD, tak pouziva legany Win open office, gimp, free antivir a pod. Inak chlapec sa uci na dualboote s ubutnu
sysel2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-13 14:47:12

ses si jisty ze to nebyly nejake shareware verze? ja kdyz si kdysi kupoval pocitac tak me k legalnim windowsum taky pridali MS office,ale s omezenou platnosti na 30 spusteni(nebo 30 dni uz nevim) a nero jsem dostal taky, i kdyz to byla jen skoro nepouzitelna free verze
anti.77 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nevím jak 2010-05-13 08:49:50

BSA došla ke 3,6 miliardám Kč,spíš je to jakési zbožné přání a nebo spíš lež,aby mohla tlačit na další omezování internetu a osobních svobod!!!!! Jsem přesvědčen,že ve firmě má ilegální softwér opravdu jen blbec a v domácnostech?? u NB je většinou systém předinstalovaný a u PC z teska či obchodu taktéž.Kdo si pc staví sám,myslím má také jasno že legální Windows jsou nutností....No a co potřebuje normální uživatel?Firewall je vcelku slušnej ve Windows,antivir od MS zdarma,vypalovací program dostane s DVD mechanikou(osobně mám asi 3 odlehčený verze Nera a nepoužívám ho!!!BurnAwareFree či Ashampoo BS free jsou lepší),Media player ve Win,BSPlayer free-plně funkční,Open Office v klidu nahraděj MSOffice,Total Commander free je plně funkční(to odkliknutí je pro smích) a nějakej ten archivátor.. Většinou,když někdo nějakej program stáhne,je to spíš ze zvědavosti-určitě by peníze za něj nevyhodil!!Zbejvaj pouze hry ale při dnešních příjmech rodin,kolikpak pařanů si může dovolit koupit hru každý měsíc,aby rodina finančně nešla do kytek???Tyto nátlakové party jako BSA nebo třeba OSA či PU vědomě mystifikují jakýmisi z prstu vycucanými čísly,která však s realitou nemají absolutně nic společného !!!!Trh se řídí kupní silou obyvatelstva a ta je v našich končinách u většiny nevelká,lidé prostě nemohou utrácet za zbytečnosti,které nepotřebují .... suma předhozená BSA předpokládá,že každý člověk(včetně důchodců i nemluvňat) by musel koupit softwér za 360kč :-) mimo ten,který už vlastní :-)... k smíchu !!!!
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-13 11:08:07
avatar
tak by ma zaujímalo, ako dochádzajú k tým číslam, že v ČR 37% a v SR 43%... ako zistia kolko sa čoho ukradlo? napríklad z warfora?? alebo torrentov? kolko kopii assasins creed 2 bolo nelegálne vypálených, stiahnutých atď. neviem si to predstaviť.
každopádne z môjho okolia by som usúdil mieru pirátstva tak 95% a nie 43..
Anonymní  - ÚČELOVÁ METODIKA 2010-05-13 11:20:49

Metodiku zhruba popisuji výše, je tam odkaz na studii IDC, ze které údaje čerpají. U zemí, kde neprováděli průzkum (tedy mimo 28 zemí) provádějí jenom odhad.

Celá ta studie je jen jedna velká manipulace - jejím základním pžedpokladem je, že to, že user - proband (tedy ten, kterého použili v průzkumu jako vzorek z SW platící části populace) má nainstalovaný nějaký SW (všechen legálně) a ti, kteří jej legálně nemají, by si podle IDC nainstalovali to samé, i kdyby za něj platili. To je ale NAPROSTÁ ZHOVADILOST, tedy zcela zcestná a zavádějící úvaha.

Smyslem je čísla nafukovat - jako tlak na legislativce, aby dál ukrajovali z osobnostních práv lidí a ze svobody (již beztak okrouhané) na NETu.
tretipokus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-13 11:30:53
avatar
napomohl jsem snížení pirátství přechodem na Linux
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-13 14:06:46
avatar

Ja som napomohol zníženiu miery pirátstva a odľahčil prírodu od recyklácie tým, že som si kúpil len COA štítok za dve pivá a pomocou Vista Developer Activation Kit zlegalizoval svoj O.S.
Vivat legálny software.
T.r.i.p [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-13 14:04:58

hmm než se chlapci z BSA začnou poklepávat po zádech že to s pomocí DRM těm pirátům zase natřeli tak by bylo dobré srovat míru pirátství s HDP na obyvatele pak by asi zjistili
ŽE TO spolu dost souvisí sám piratství odsuzuju ale to co dělá BSA jenom zasahuje ty co si to legálně koupí
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-13 22:35:50
avatar
Aby to taky nekleslo, když chytili velkou rybu, sice jednu ale hned je to o procento lepší (ironie)
Mizu165 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-15 01:30:09

co je to miera piratstva? ako sa to pocita?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 44x
Komentářů: 0
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1412x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1827x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2347x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2078x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1373x
Komentářů: 0