Rozšířené závěry do Mass Effect 3 napravují reputaci - jaké jsou? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 28 červen 2012
altJak dopadlo DLC, které do hry dodalo rozšíření závěrů?

 

 

 

 

Ačkoliv se závěrem ME jsme byli spokojení, pokud jde o obsah, zdaleka jsme nemohli být spokojeni, pokud šlo o prezentaci a zpracování. Videosekvence ukazovaly hlouposti, působily dojmem, že tam něco chybí a tak dále. Rozhořčení mnoha hráčů bylo skutečně na místě a tak Bioware vytvořili speciální bezplatné DLC, které závěry rozšiřuje. Rozšiřuje, nikoliv, že by měnilo jejich význam a obsah!

SPOILERY: Upozorňuji, že pokud závěr ME neznáte nebo jste DLC nehráli, a nechcete přijít o překvapení, že byste dál neměli číst ani se dívat na videa, ale předpokládám, že většina z vás hru hrála a protože DLC nemění samotný konec hry, tak snad neprozradím nic zásadního:

  • 1, Dobrý konec - Syntetický život (zelený)

Tvůrci přidali do závěru výrazně více sekvencí, které vysvětlují jak to celé dopadlo a neukazují se tam tak nelogičnosti, kdy hráč musel přemýšlet, jak to, že jsou tam tak a tak. Z celého nového zpracování závěru ještě výrazněji vyplývá, že tohle je skutečně nejlepší pozitivní zakončení celé hry s vysvětlením některých věcí, které původní zpracování pouze naznačilo a mnoho lidí si je neumělo domyslet. Teď je to opravdu vynikající.

  • 2, neutrální konec - Ovládnutí (modrý konec)

Konec, ve kterém ovládnete Reapery. Přibylo vysvětlení, že s jejich pomocí vybudujete znovu vše, co bylo zničeno, ve prospěch ostatních. Zůstává však otázka, co bude dál, protože Reapeři dále žijí a zda tedy v daleké budoucnosti se opět nestanou hrozbou.

  • 3, Horší konec - Zničení (červené)

Opět rozšiřuje původní konec, kdy Reapeři byli zničeni a to rozšiřuje celkem o hodně + opravuje chyby. Ačkoliv mnozí považují tento konec za dobrý, je spíše tím horším. Za záchranu jste obětovali všechny neorganické životní formy, tedy včetně případně spojeneckých frakce syntetiků + jednu z hlavních postav EDI. Je to sice vítězství, ale je otázkou, na jak dlouho ...

  • 4, Nový konec - prohra

DLC přidalo i čtvrtou možnost, jak může ME3 dopadnout. Napadnete Catalyst, ten se naštve, celý koloběh tak bude dále pokračovat a reapeři vyhrají. Jediné, co po vás zbude, bude onen maják, který jste spoluvytvářeli s Liarou. Zajímavé leč očekávatelné zakončení, které rozhodně většinu neuspokojí.

Co tedy lze říci na závěr? Že kdyby Bioware a EA nespěchali a ta starší zakončení by si přehráli před vydáním hry, že by si ušetřili spousta nadávek a oprávněných rozhořčení hráčů. Nejde o to, že by ty závěry byly špatné, ale ty původní byli skutečně hodně špatně zpracovány. Ve stávající podobě, kdy 1,9GB DLC (naštěstí zdarma) opravilo a vysvětlilo nelogičnosti, už je vše v pořádku a takhle to mělo vypadat hned. Takže za nás dobrý. Připomínám, že hru nemusíte hrát celou, stačí nahrát poslední automatické uložení hry.

Tak co novému zpracování koncům říkáte?

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
woody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-28 13:33:41

Mam radost, ze jsem to puvodne na to zelene zakonceni zvladnul, ted kdyz jsem se dival na to rozsirene vydani, tak jsem se jenom utvrdil, ze jsem se rozhodnul spravne

Celkem pekne uzavreni serie, rikal jsem si v puvodni verzi, ze kdyz shepard nebyl vubec zminen, v te synteze si me budou pamatovat nejlepe, jak jsem se obetoval, protoze budou zit dlouho vsichni
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-28 13:47:14
avatar
Jsem rád, že mě ta hra (ačkoli jsem byl fanda série) přestala bavit. Protože kdybych dostal zase chuť se k tomu vrátit, budu to mít "komplet" Ale po tom, co mi hodnocení připravenosti galaxie spadlo z neznámého důvodu z cca. 77 -80% na základních 50%, nevím jestli se k tomu budu chtít vracet a vydobývat procenta v nepříliš zábavném multiplayeru.

Ale teď stejně rozhodně není herní období, na to je venku moc hezky
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-28 19:53:35
avatar
Multiplayer je v pohodě, ale to, jak padají procenta mě taky štve...vůbec je prasárna takhle nutit MP hráčům SP...
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-28 15:30:40

katastrofa...horsie to byt ani nemohlo... vobec nevypoculi fanusikov, a vymysleli cosi este horsie ako predtym... pripada mi ako keby autori tu hru ani nehrali... postava Sheparda v ME3 kompletne popiera rozhodnutia z ME1 a ME2, zakoncenia kompletne likviduju svet ME, takze dalsia hra z tohoto prostredia nema akykolvek zmysel. oznacovat synthesis ako dobry koniec je nezmysel, je to to najhorsie co moze byt, kedze to v podstate zlikviduje diverzitu vo vesmire - rozdielnost je velmi dolezita pre vyvoj btw.. a v ME svete sa to neskutocne vela krat spomina. no a co sa tyka noveho konca, tak to je uz totalny nezmysel a taka pomyselna zhnita ceresnicka na torte.... takze ak sa Sheppard zachova tak ako sa spraval pocas celej hry, Catalyst sa nastve... a co tak poziadat Hacketa aby zlikvidovali riadiace centrum Citadely aj s milym Catalystom? je to prave on co ovlada Reaperov, takze jeho znicenie v podstate znamena znicenie Reaperov... btw, znova toto ich vysvetlenie kompletne likviduje dej ME1 - ak je Catalyst v Citadele, naco sa musel Sovereign trepat na Ilos aby ziskal backdoor... ved stacilo aby Catalyst otvoril Relay a vpustil Reaperov dnu... alebo v podstate, naco sa snazit robit hocico, a riskovat znicenie, ked stacilo poslat spravu Reaperom a ti by dorazili za par mesiacov tak ci tak, bez ohladu na to ci je relay citadely aktivovane alebo nie....

kazdopadne, Bioware tymto u mna ma uz druhy strike (Dragon Age 2, Mass Effect 3), este jeden, a uz si od nich v zivote nic nekupim... Je to velmi smutne vidiet moje oblubene herne studio spadnut tak hlboko, este stastie ze na ich miesto nastupuje CD Projekt RED...
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-28 15:41:26
avatar
1,9GB za slideshow, to je fakt výhra...

Ale aby som len nemudroval do vetra, hlavný problém vidím v tom, že BW úplne ignorovalo indoktrinačnú teóriu, ktorá perfektne sedela - myslím, že s takým niečím vôbec v štúdiu nepočítali, že si to komunita hentak poskladá a vysvetlí. No a namiesto toho, aby priznali, že to nezvládli a úplne po*rali, trvali na svojej "artistic vision" (Odkaz). Len efekt je stále taký, že vyše polovica ľudí na fórach je furt naštvaná a cíti sa podvedená, vrátane mňa. Pritom stačilo priznať chybu, akceptovať IT a vydať príbehové dlc "čo sa skutočne stalo potom", mohli na tom ešte profitovať...

A ten nový koniec, to je tiež pecka... Hneď si idem nainštalovať celú trilógiu znovu, len aby som sa po 100+ hodinách hrania dopracoval k záveru, že všetko naše snaženie bolo aj tak zbytočné...

Takže, BW si definitívne škrtám zo zoznamu štúdií "Ich hra by ešte za niečo mohla stáť...!", aj tak som nikdy nebol ich fanda, to len kvôli Mass Effectu. Všetky budúce SP dlc ignorujem, pôjde o obsah zasadený pred záver hry a riziko, že by som znovu zhliadol henten nepodarok, za to nestojí. Načo otvárať staré rany...
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-28 19:50:52
avatar
Mně se nový konec fakt líbí, ale chybí mu šťastná verze...
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-29 06:27:35

Není již více šťastných verzí.
Czudik26 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-28 17:33:13

Plně souhlasím s JAMem a ELANCERem!!! a já jsem strávil hrama hodně času protože jsem vytvořil 6 postav s úkoly na 100% ve všech dílech. A kde je odměna? Synthesis?? Wow genocida jak prase, navíc DNA nelze zkloubit ze syntetiků a organiků, takže první fail,,, to je prostě objektivní fail, a nikdy toto neměli dělat, protože když bojuju ve třech hrách proti přetvořencům (husks) a pak se jími vpodstatě staneme... WTF..

Control end - tady nemá cenu se vyjadřovat vůbec.

Destroy end - toto považuji jako jediný morálně jakž takž akceptovatelný konec, ikdyž stroje jako edi apod zemřou.. Vlastně to je bych řekl smutný konec, ale zároveň jediný přijatelný. Navíc diverzita zůstane zachována.

A moje odměna za plnění všeho do puntíku ve hrách oproti jiným nedůsledným hráčům není žádná.. Fakt to pos*ali.

SDouhlasím s uživatelem Angry JOE, na youtube.

Navíc to nadechnutí torza já osobně neberu jako shepard přežil, ale jen jako provokaci na ester egg. :X

PS: S tím vším jak je vzpomínané zde ohledně catalysta a prvního dílu souhlasím. Bioware to prostě nezvládlo.

Já už si Mass Effect nezahraju nikdy. Bioware umí znechutit. V tom jsou už teď fakt mistři nad mistry.
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-28 18:25:57
avatar
Souhlasím se všim jsou to hrozné konce ale neřekl bych že zato muže jenom Bioware spíš si myslim že je ktomu donutilo slavné EA vzdyt se podívejte i na jiné značky když je dělaly samostatná studia tak ty hry zaněco stály pak ponich skočilo EA že znich udělaj super značku a jak to dopadá hry stojej odnich čimdál tim za nic dáseříct že kam stáhne ruce EA a převezmou nad nima kontrolu tam se už nic kvalitního neobjeví. Tak a ted mě mužete za muj názor třeba ukamenovat
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-28 19:49:22
avatar
V zásadě všechny série pod taktovkou EA končí podobně, spousta DLC, Origin, kvalita jde dolů...
EA není absolutní zlo podle mě tak 10% věcí dělají dobře, ale problém je v těch zbylých 90% myslí na krátkodobý profit a jako velká společnost co skupuje menší studia s touhlestrategií vyžijí asi hodně dlouho...
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-29 00:20:55
avatar
V tomhle případě možná ano, ale třeba na DICE se ještě EA moc špatně neprojevilo , na Battlefield Premium je hodně patrná jejich nenažranost (asi nejvíc mě štve že premium hráči mají DLC o 2 týdny dříve, spíš by se tedy hodilo říci že ostatní jej mají o 2 týdny později), ale vzhledem k ceně je to celkem fér a super že takhle podporují a rozšiřují skvělou hru a nedělají po vzoru Activision další "novou" hru.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - SPOILERY 2012-06-28 19:47:04
avatar
Nové konce jsou imho takové neutrální oproti špatným koncům v původní verzi, Refuse ending se mi líbí nejvíce, protožeje bez space magic a upřímně jsem čekal, že s nízkým EMS bude takovýto konec a s vysokým podobný, jen se podaří Reapery porazit už v tomto cyklu. Ale co, objevila se barevná magie (any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic) a nečekal jsem, že v EC bude odstraněna. Syntéza by měla být dobrý konec, ale tím pojetím, že Sheparrd je rozmixován (místo, aby se odebral vzorek) a rozhodne o osudu všech tvorů v galaxii a změní je na nejzákladnější úrovni mi přijde skoro nejhorší...a magie je v něm nejvíc
Co mě ale NASštvalo je, že k novému DLC je třeba být online a bez toho si člověk nezahraje...což by mi skoro nevadilo, kdyby zrovna po vydání onoho DLC nebyly problémy se servery...A upřímně k SP hrám se uchyluji, když mi nefunguje internet pro nějaký výpadek a podobná komplikace mě vůbec netěší.
CharlieV [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - WTF?!? 2012-06-29 07:54:08

Ne, DD, se závěrem jsme NEBYLI spokojeni a na prezentaci sere pes, jde o obsah (teda pokud o sobě nemluvíš v množným čísle). Všecky endingy stojej za bačkoru a tyhle nový videjka na tom nic nemění.

Co se týče syntézy, to je nějaká hipísácká reklama na zářný zítřky? A když teda jakože změněj veškerej organickej život, to jako třebas i psy a tak? Zajímavá zkušenost, spojit se přes bluetooth s prasetem v chlívku. Nebo jen inteligentní život? A jak to jako na buněčným levelu poznaj. Navíc třeba delfíni jsou inteligentnější než některý lidi, takže ti byli taky změnění? Maj v tom hoši logický díry.

Ending se zničením taky hapruje. Jak dopadla EDI, kdy jí to zničilo? A jak to vlastně vědělo, že je "synteticky živá"? Vždyť ona byla vlastně jen dobře udělanej program v palubním počítači Normandy, stejně jako Gethové, ti byli schopní žít i v logickejch obvodech zabudovanejch do skafandrů a tak. Nebo to zničilo i všechny kalkulačky (to je teda v křemíkovým nebi nával)?

No a ten refuse ending, to se ani nedá počítat, měli jsme reapery na lopatkách, a najednou "all dead"? No to si z nás dělaj prdel.

Hrát to znova nebudu, za ty hodiny v multiplayeru, abych znovu nahnal připravenost mi ta blbost nestojí. Totálně zazdili potenciálně skvělou trilogii, ale ona měla klesající tendenci a je to celkem logický, šlo to z kopce celou dobu.

Můj názor je ten, že místo nějakýho Nístěje, u kterýho nikdo ani pořádně nevěděl, jak funguje, měli vybudovat Hvězdu smrti a ukázat Reaperům, že takhle teda ne. To by se nevycválanej chlapeček na citadele asi divil, až by mu začali hračky vybuchovat jedna za druhou.

Je to škoda, jednička mě hodně bavila a měla i znovahratelnej potenciál, navíc universum bylo pěkně postavený a byla šance, že by Bioware mohli prodávat licence i jinejm firmám a časem z toho mohla bejt konkurence Hvězdnejm válkám, ale oni ne, museli to zazdít a celej svět si zničit. Lucas musel dávat fakt pořádnej facepalm, když to viděl, to je jak kdyby s porážkou Impéria přestalo fungovat nadsvětelný cestování, protože to svou sílou umožňoval císař. No ale aspoň víme, proč nový SW nedali Biowarum - čert ví, co by jim s tim provedli, třeba taky nějakou pravdoláskomilnou blbost jako v synthesis endingu.
mikaloupeznik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-29 09:47:00
avatar
Ještě jsem nove DLC nehrál, ale chci se zeptat, jsou v novém závěru zmíněn i vliv rozhodnutí z předchozích dílů? Typu předání colectorské lodi cerberu, přepsání Ghetů, apod.
Protože jestli ne, tak to nemá smysl ani stahovat.Stačí kouknou na you tube a vymalováno.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-29 10:20:49
avatar
Nie, konkrétne tieto dve som si nevšimol a ani iné rozhodnutia ma nenapadajú... Sú tam ukázané len postavy, ktoré prežili až do konca trilógie, Wrex, Grunt, Jacob, Miranda, Jack a celé je to premakaná slideshov, ako píšem vyššie.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-29 11:31:14
avatar
Tuším, že se liší jen pár scén v té slideshow na konci podle toho, co člověk udělal (pokud quariani zničili gethy tak je neuvidí a naopak, to samé s krogany, pokud nevyléčil genophage...) nic, co by se dalo brát vážně jako vliv rozhodnutí v průběhu hry na závěr...
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-29 10:43:00
avatar
dodávat konec do hry x měsicu po vydání je prostě epic-fail... vic netřeba dodávat
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-29 11:32:18
avatar
Důležité je, že se máme těšit na další DLCs, které už tak "free" nebudou:-)
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-29 13:25:56
avatar
Mňa mrzí, že tie dlc do MP, ktoré sú free, za veľa nestoja. Jasné, nové mapy sú fajn, nové zbrane a postavy tiež, ale už mi dochádza trpezlivosť hrať stále ten istý mód proti tým istým trom skupinám nepriateľov. S kamarátom sme to už dávno rozoberali, stále nás to baví, ale potreba štvrtej frakcie nepriateľov a aspoň jedného skutočne nového herného módu je alarmujúca.
shasler [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nejlepší varianta dle mého náz 2012-07-19 02:52:07
avatar
Právě jsem dohrál hru s tím, že jsem si nechal přehrát všechny 4 základní konce dle DLC Extended Cut.

Dle mého názoru je v Extended Cut nejlepší variantou Kontrola ovšem za podmínky, že Shepard je super-kladný-hrdina. Důvody jsou následující.
Přežijí všichni a to včetně vědomí Sheparda, který nyní kontroluje Smrťáky, tj. Smrťáci se stali Shepardem ( a mají místo rudého světla, světlo modré ;-D ). Nikdo (kromě Smrťáků) není pozměněn. To znamená, že je zachován "status quo" tedy diverzita života a to jak biologického, tak syntetického. Navíc nic nenaznačuje tomu, že by v budoucnu nemohlo dojít na zbylé varianty ( zničení s tím, že by Shepard byl absolutně mrtvý a nebo syntéza ) zvláště pak, když Smrťáci(Shepard) dle videa tak pilně a rychle opraví brány Mass Relay. Dle videa to chápu tak, že Shepard coby řídící vědomí ve smrťácích má nyní možnost dohlížet na to jak se různé civilizace chovají a stal se vlastně nejvyšší podobu Spectry za účelem přinášet všem naději na vlastní budoucnost. Zodpovídá se jen sám sobě, což není problém neboť Smrťáci(Shepard) jsou nyní již výše zmíněný super-kladný-hrdina. Nakonec bych zmínil, že výrok Katalyzátora, že Shepard ztratí kontakt s organiky je nelogický a nesmyslný. V této variantě má Shepard jednoznačně možnost jak komunikovat s ostatními, tak využít technologie EVA(EDI), která je vlastně smrťáckou technologií, a opatřit si pro ostatní přijatelnou podobu. Poté může být s Liarou podobně jako Joker a EDI. Navíc může mít s Liarou i děti, protože k jejímu oplodnění není potřeba fyzický sex, ale duchovní no po duchovní stránce Shepard zůstal Shepardem k tomu ovšem získal nesmrtelnost a tedy může počkat až Liara dospěje a bude jí tak 300-600 let... Důvodů, proč se mi líbí kontrola bych mohl rozepisovat do "nekonečna", ale to hlavní jsem zmínil.
honza.cb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-06 12:48:50
avatar
jj, ztotožnuju se se stejným koncem jako shasler. V tom to EA dost pohnojila, když si musíme domýšlet vlastní konec - nebo to byl záměr.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 477x
Komentářů: 1
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1353x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1050x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1147x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3729x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1445x
Komentářů: 0