Peklo zamrzlo? Intel zlevnil své procesory?! Ne tak docela, ale za současné ceny jsou neprodejné Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 28 únor 2017
altJe tomu mnoho let, kdy jsme mohli použít slova „slevy“ a „Intel“ v jedné větě. Ani souboj s AMD.

 

 

 

 

Ačkoliv tomu stále mnozí nevěří a čekají, že recenze ve čtvrtek ukáží něco zcela odlišného než, co doposud o RYZEN ukázalo AMD i mnohé leaky, obávám se, že čekají zbytečně. RYZEN 7 ve čtvrtek napříč recenzemi v podstatě porazí více než 2x dražší Intel procesor v mnoha ohledech atd. Jinými slovy je to změna, kterou jsme na trhu mnoho let neměli a Intel na to chtě nechtě bude muset reagovat.

AMD s pouhými třemi vydanými novými procesory Ryzen 7 1700, 1700x a 1800X bez přehánění odstřelilo celou nabídku Intelu od modelu Core i7-7700K výše. Jinými slovy Core i7-7700K, 6800K, 6850K, 6900K nemají co nabídnout. Ne, za ceny, za jaké se nyní prodávají. S výjimkou Core i7-6950X, který díky 10jádrům/20vláknům zůstane v mnoha oblastech neporažen, ovšem jeho cena je téměř 50 tisíc korun …

Obchodníci již vědí, že ceny Core i7 procesorů jednoduše po vydání RYZEN 7 nemohou zůstat, jaké jsou. Ačkoliv se někteří mohou divit, stále jsou mezi námi tací, kteří by si i za ty ceny ten Intel pořídili. Nicméně mnoho zákazníků má alespoň základní inteligenci a samozřejmě nevidí důvod, proč si nepořídit AMD, když nabízí o tolik více se svými novými procesory anebo to samé, ale za mnohem mnohem nižší cenu, včetně kvality atd. Na rozdíl od minulosti, kdy byla situace mezi Intel a AMD naposledy takto vyrovnaná a Internet a jeho dosah byl omezený, dnes už máte testy, videa a všechno doslova jedno kliknutí od sebe všude v kapse, takže většina zákazníků si je schopno rychle zjistit, jak se věci mají.

Rozhodně neříkám, že Core i7-7700K nebo Core i7-6900K jsou špatné procesory a nemají co nabídnout. Není to pravda, mají co nabídnout, ale rozhodně ne za ceny, za které se nyní prodávají. Otázkou je, zda s tím Intel něco udělá. Pro společnosti Intel bylo samo slovo „sleva“ tabu mnoho posledních let. Ceny svých procesorů v podstatě „pevně“ stanovil už před mnoha lety a od té doby jen uvádí na stejné cenové hladiny nové generace svých procesorů, které se prostě střídají a slevy tak dokonce nevidíme ani u odcházejících modelů. Intel prostě neměl konkurenci, AMD s nabídkou svých CPU postupně opouštělo vyšší segmenty a už dlouho neprodává žádný procesor s cenou nad 200 dolarů. A tak zcela chybí na velké části desktopové trhu. Intel si díky tomu ceny určoval podle svého uvážení a samozřejmě bez srovnání nebylo možné říci, jak moc jsou nebo nejsou přehnané. S nástupem RYZEN 7 už to víme. A co se s tím bude dělat?

  • Slevy?

Jeden z větších amerických prodejců (Microcenter) ohlásil slevy u procesorů Intel v jeho nabídce, a to dost významné:

A za tyto ceny lze skutečně na jeho stránkách procesory zakoupit a tím tak lze slevy považovat za reálné. Avšak jak vidíte, proti oficiálním cenám jde často jen o malé slevy, kteréí výrazně nic neřeší. Ne u Core i7 pro X99 a minimálně pro Core i7/i5 pro Z270. Nicméně téměř do žádných jiných obchodů slevy, natož takto významné nedorazily, a úpravy ceny jsou minimální a v podstatě stále odpovídají oficiálním cenám stanovených Intelem. Slevy nedorazily ani do našich obchodů … Jsou tedy reálné?

Zatím není vlastně nad čím jásat. Ve většině obchodů reálné ceny jsou stále stejné. takže v recenzích s RYZEN bude vš, jak známe. Intel oficiálně slevy oznámit moc nechce, tím spíše, že by musely být opravdu podstatné, aby něco zásadně změnily ve srovnání s výhodností AMD RYZEN procesorů. A to je problém, protože u high endových Core i7 BROADWELL-E procesorů by musely jít ceny masivně u některých modelů ž o polovinu dolů, což by z marketingového hlediska byl dost průšvih. Ale i slevy nedávno vydaných mainstreamových KABY LAKE procesorů by nyní vypadaly dost špatně jen po dvou měsících na trhu a naznačovaly by, že je s produkty něco v nepořádku a udělaly by problém i mnoha prodejcům hotových PC atd. Intel tak nejspíše nahlas slevy hned tak neoznámí. Místo toho se dohodne v zákulisí s prodejci a upraví své velkoobchodní ceny v tichosti, stejně jako připraví kompenzace pro již naskladnění čipy. Ačkoliv si bude muset počínat opatrně, protože v podobné situaci už kdysi před lety byl, počínal si značně neférově a protizákonně s pobídkami směrem ke svým partnerům a také byl za to potrestán pokutami a od té doby je pod drobnohledem. Dnes je to pro něj ještě horší, že se nic neutají a jakýkoliv byť jen zdánlivý krok nefér zvýhodňování svých produktů za to že se bude kašlat na produkty konkurence, by byl velmi rychle odhalen a zveřejněn. Intel tedy určitě ale sonduje možnosti, byť prozatím neexistují žádné relevantní důkazy, že se snaží kohokoliv neférově ovlivnit, jak některé informace naznačují.

RYZEN 7 jsou velkou změnou na trhu, nicméně Intel X99 platforma tvoří poměrně malé procento prodejů, ale jsou to zajímavé prodeje s vysokou marží, kde měl dosud Intel 100% podíl. To končí a jeho marže půjde výrazně dolů. Problém mají ale i jeho dražší Core i7 pro mainstreamovou Z270 platformu, protože AMD se rozhodlo vystrnadit z tohoto segmentu čtyřjádra a nabídnout 8jádra. Tady už je problém větší a bude pro Intel hůře, protože v březnu AMD představí ještě RYZEN 5 procesory, které také nabídnout výrazně více, než co nyní nabízí Intel ve středních cenových hladinách. Intel prostě nějaké změny udělat musí, budou ale téměř jistě zatím jen cenové. S novými produkty přijde až s X299 platformou v druhé polovině roku (září).

  • Intel nebude jen koukat (AMD ovšem také ne).

A pár informací, co se děje a šušká v kuloárech, pokud vás to zajímá. Všichni jsou velmi příjemně překvapeni z AMD a jeho RYZEN 7, který předčil veškerá očekávání a plně se vyrovná aktuálním Intel produktům (v některých ohledech je i předčí). Intel má na letošní rok ohlášenu X299 platformu a ta tak bude mít výrazně větší důležitost, než by původně jako nástupce X99 měla. Původně to měla být další „nuda“ od Intelu, další malý skok, kdy platforma měla obsahovat prostě 6, 8 a 10 jádrová CPU „SKYLAKE-E“, tedy o pár % výkonnější varianty současných BROADWELL-E procesorů za stejné ceny na inovované platformě s několika prvky výbavy navíc atd. Je ale nyní už všem asi jasné, že tohle by nyní už neprošlo. A tak se začalo mluvit o dvou vysoko taktovaných 4jádrech s TDP 112W, ale v současnosti je dost možné, že se na ně Intel vykašle, protože jednoduše nejsou dost dobrá. A tak popožene takty a výkon 6jádrových a 8jádrových modelů a půjdou na trh s nižší cenou a je možné, že bude o něco více modelů a X299 platforma se tak natlačí cenově níže, protože Z270 prostě proti AM4 nestačí … rozhodně se dočkáme 10jádra, ale protože AMD 1800X se v mnoha ohledech až příliš blíží výkonu 10jádrového Intelu, aktuálně se mluví o tom, že vrchol desktopové nabídky bude nově tvořit rovnou 12jádrový/24vláknový procesor, který by měl výkonově trochu odskočit a zasloužit si svou high end cenovkou. Intel má samozřejmě kam jít, do X99 i do nové X299 platformy, které přímo vycházejí ze serverových platforem, lze osadit 24, 28 a brzy až 32 jádrové procesory. Co na to AMD?

RYZEN procesory teprve začínají, už začátek vypadá skvěle. Ale na rovinu, bude ještě lépe. RYZEN 7 1800X nebude zdaleka nejvýkonnějším procesorem v nabídce, a s dalším vylepšením výroby se dočkáme dalších zlepšení. Taktéž se mluví (a vím, že to nejsou plané řeči) o tom, že se chystá něco nad X370 platformu pro druhou polovinu roku. Dává to docela smysl. Představené RYZEN 7 procesory, ač mají nyní výkon TOP high endu, tak cenově už se nacházejí téměř v mainstreamu. AMD prostě udělalo z 8jádrového/16vláknového high endu nový mainstream, což logicky vybízí k otázce, a co tedy bude high end (jak ze strany AMD, tak Intelu)? V případě Intelu tedy nejspíše až 12jádrové „Core i7-7960X“ …. AMD však má co proti X99/X299 nabídnou, protože má přímo konkurenční serverovou „NAPLES“ platformu, která prostě jen nemá desktopovou podobu, jakou jsou Intel X99/X299. Přitom AMD nabídne po všech stránkách srovnatelný výkon i provozní vlastnosti s Intelem včetně až 32jádrových CPU. Do hry tak vstupuje možnost, že AMD udělá pravý nefalšovaný high end, tedy bude ještě něco nad AM4 a RYZEN 9? Ale zatím se to povídá, i když vám nemohu říci úplně vše co vím, řeknu jen, že RYZEN prostě jen začíná. A s tím vším začíná i pravý a nefalšovaný souboj AMD a Intel, tedy něco, co jsme kdysi měli, už dávno nemáme a trh a všichni nutně potřebujeme …. Rozhodně by tedy mělo být ještě veselo. Nečekal bych ale, že se budou modely na současných cenových pozicích, tak jak je přenastavilo AMD, nějak rapidně měnit. Intel se jen trochu postupně přizpůsobí cenám AMD a nabídne odpovídající výkon, což bude výrazné zlepšení pro všechny (i v nižších cenových hladinách) a nový high end bude muset být něco extra …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - za dva dny 2017-02-28 22:58:11

se ukáže, jakou marži si napálí místní podnikavci. A já si koupím FX 8300. :-)
Bandita [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 23:31:45

To bys moc chytre neudelal je to uz hodne stary kus kremiku s vysokou spotrebou. Vykonem mu namlati AMD APU koncem roku a ty nebudou zaseo tolik drazsi a nebo R5/R3, ty prijdou driv.

Osobne se opravdu moc tesim na nb s AMD APU.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 08:24:17
avatar
tak to uděláš solidní hloupost.. pokud to nemyslíš ironicky teda ...
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-) 2017-03-01 10:54:24

Některé věci nevysvětlíš. :-)
EDIT: Kašlete na to, kdo má jakej čip. Je to blbost. Před chvílí jsem mluvil s operátorem. Končí mi smlouva. A ještě lapám po dechu. Roaming se bude rušit v červnu. Operátoři nebudou slevňovat, ale zdražovat. V červnu. Aby si vykompenzovali ztrátu z roamingu. Buď lže operátorka nebo sosani.
A jen upřesním to s tím FX. Pokud bude někde za hubičku, proč ne? Mám stále odemčené 960T. Nechci w10 a budu dělat videa. A na tohle se FX hodí. A vyměním jen čip. A v roce 2020 budu muset najet na w10 a pak si vyberu z nabídky AMD.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 18:43:59
avatar
Delam v telekomunikacich a muzu te ujistit ze operatori na zakaznickych linkach nevedi absolutne nic co se planuje.

Mozna se zdrazi, mozna se zlevni, ale tihle hlupaci to rozhodne nevedi.
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 22:29:56

Tak u Vodafonu s jistotou tvrdí, že se bude zdražovat. U T-mobilu mi řekli, že se budou rušit stávající tarify a nahrazovat novými a nechají se dojet smlouvy. Nicméně nové tarify budou úplně jinak pojaté. Co to ve finále bude znamenat, ať si každý domyslí. Ale jak řekl exministr Mládek a ten je hlásná trouba operátorů: Česko je specifický trh. Přeběhl jsem k Vodafone, získal na dnešní poměry super tarif a nějaký bonus k dobru, takže ukáže čas. Kdyby ta operatorka lhala a já chtěl odstoupit od smlouvy, můžu záznam hovoru použít. Proto si nemyslím, že by byla tak hloupá.
Robokovich [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Sem nekde cetl 2017-02-28 23:28:25

Ze intel opet provádí nekale praktiky smejdu a posila maily do redakci, ze az budou testovat a nez vydaji recenzi mají se s nimi nejdriv spojit. Co to kurva zase je? Hoax nebo pravda? Něco mezi?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 23:34:25
avatar
ale to nic neznamená, to se dělá normálně a nedělá to jen Intel .... prostě jen chce dát "pár tipů" na testování, nic více, nic méně .... není to nic proti ničemu, můžeš se jim jako redaktor zasmát nebo je opravit ... prostě jen ukazují zájem. Jo špatné by bylo, kdyby nutili co a jak máš testovat pod nějakou hrozbou ... ale nic z toho se neděje, tak v klidu Intel zatím nic neférového ani neobvyklého neprovádí ...
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 08:09:34

Ono by to v dnešní době bylo těžší. Když si vezmu jak rychle se šíří kdejaká (třeba i pravdivá) pomluva, tak si každý musí dát na jakékoliv praktiky mnohem větší pozor, než v době pentia 4.
Přeci jen dnes máme poněkud víc zdrojů a různých ochránců čehokoliv, kteří kdyby jen okrajově ucítili, že se od nějaké nadnárodní firmy line zápach nekalé soutěže, tak se na to vrhnou hlava nehlava. A na tučné pokutičky si brousí zuby i unie, takže si to che dávat s nekalými praktikami bacha
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 00:08:21

Ryzen by chtel vodnika na OC. Vyrabi ho uz nekdo na AM4?
1zwei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 00:10:41

Noctua nie je tichšia ? Pumpa na vodnom zvykne byť neskôr dosť hlučná
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 00:36:48
avatar
to záleží o kterém vodníku mluvíš, dnešní genrace kvalitních AiO je velmi veli tichá ...
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 07:51:44
avatar
Noctua je monštrum rozmerovo, hlavne tie najvýkonnejšie vzduchové varianty pre CPU, to každý nemusí a u AiO, ako všade, záleží na cene, ak sa ušetrí, tak produkt nemusí byť logicky super. Mám H105 AiO od začiatku PC - cca 2,5 roka a AiO - pumpa je tichučká....

K článku:

Citace:
Otázkou je, zda s tím Intel něco udělá. Pro společnosti Intel bylo samo slovo „sleva“ tabu mnoho posledních let.


Viac než to. Škoda, že podobná situácia nebola, keď som staval PC ja, na vtedy čerstvo uvedenej X99 platforme, s prvými drahými DDR4 RAMkami (hoci je ten Ryzen tak trocha za cenu jednej generácie GPU).

Sám som mieril na i7-5930K, som čakal iba nižšie frekvencie oproti 5960X a menej cache, ale ono nie - Top procesor bol zaujímavejší o 2jadrá/4 vlákna viac a 5930K mala iba vyššie takty vpodstate ako 5820K a 40 liniek, čo až tak atraktívne nebolo, tak som siahol nechtiac v desktope najvyššie ako sa dalo.

Ale že nástupca 5960X už je cca o 600 Eur drahší ako predchádzajúci Top model, ktorý vždy s cca 1000USD/Eur už mal crazy cenu (hoci sa pridali 2 jadrá), tak to už bolo priveľa.

Rovnako šetrenie na mainstreamových inteloch - lacná teplovodivá pasta pod heatspreaderom a v poslednom čase aj tenšie PCB samotného procesora.

Intel si dovoloval príliš, ja si počkám na testy, ostatne 5960X musí ešte slúžiť a na upgrade ja nemyslím momentálne určite nie, ale som zvedavý ako sa veci a teda aj ceny a ponuka intelu do budúcna zmenia vďaka konkurencieschopnejšiému prostrediu. A hlavne keď už sa tá konkurencia vracia aj do toho high-endu, tak aby tam ostala a AMD sa z týchto pozícií nestiahlo ako v minulosti....
1zwei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-02 10:48:20

Prekvapujeme ma tá veta "šetrenie .. na teplovodivej paste" tak R.O.G. - ovi stačilo na 290x vymeniť tú pastu a nemusel dva roky nadávať na AMD (hoci mal predsa grafiku od značky AUŠUS) ?
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-02 11:20:05
avatar
Citace:
Prekvapujeme ma tá veta "šetrenie ..


Ako to súvisí s radou ohľadne AiO - R9 290X vo verzii Matrix, ktorú som mal rozhodne nebolo šetrenie - karta aj po vlne zlacnení 290X modelov stála cez 400Eur....výmena pasty by asi nepomohla - chladič nepriliehal dobre k čipu a dalo sa ním hýbať, celá pasívna časť Matrixu 290X nebola ideálne uspôsobená pre správne uchytenie pasívu k čipu hawaii a navyše som mal aj iný dôvod na zmenu karty, mimo HW príčiny, som to písal niekoľkorazy v minulosti sem, už to nebudem špecifikovať...
1zwei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-02 10:58:51

Ďakujem za odpoveď. K vodníkovi len nepriezvučná bedňa. ALe na youtube zistíte, že viac značiek má problém s tou pumpou. Preto by som do vodníka nešiel. Zároveň by ste mohol v recenziách upozorniť aký servis má tá ktorá značka. U Corsair som ostal prekvapený supportom - ponúkajú kopec možností.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-02 11:28:19
avatar
Citace:
Ďakujem za odpoveď. K vodníkovi len nepriezvučná bedňa.


hlúposť...hoci pri niektorých AiO určite...

Keď sa niečo kupuje - AiO, ako aj GPU, CPU a pod. , tak je dobré si pred kúpou o tom niečo zistiť - užívateľskými recenziami, recenziami na weboch, proste hladať info o produkte pred kúpou, aby nebolo následné sklamanie, či sa jeho miera minimalizovala - narážka na nespokojnosť hlučného AiO - jeho pumpy, ja som si o svojom prečítal iba hodnotenia užívateľov na alze a vedel som, že vedľa asi nestúpnem - nemôžem sa na svoje AiO na CPU sťažovať (Corsair H105 model)...vymenil som ale Fany na radiátore za tichšie, ale pumpa hlučná v mojom prípade nie je...AiO sa dnes na chladenie CPU používa pomerne bežne a začína nastupovať aj pri niektorých referenčných a nereferenčných grafikách na scénu....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 00:36:25
avatar
všichni ... příslušné spony a upínky již existují, budou postupně zařazeny do prodeje a postupně budou samozřejmě přibalovány v základu ....
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 09:06:28

To je dobře, nijak extra na to nespěchám, máte-li nějaké doporučení na značku, budu rád. Zatím mám vyhlídnuto Corsair H115i.
steny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 12:30:06

JJ, pokud se potvrdí pájka u Ryzenu, tak vodník zde bude mít větší smysl, než u pastovaných cpu ,kde je nutnej delid, ale za cenu ztráty záruky.
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 00:31:38

Intel a slevy? ha ha mozna tak slevy typu kupte cpu za 30k a budete mit dovoz zdarma Je mi uplne jedno jestly jsou drazi kvuli nekonkurenci a podobne proste jsou to predrazeny smejdi a uz jen kvuli jejich cenove politice se mi tato firma hrozne znechutila.
bircky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 10:57:03

Loni v létě měl Intel cashback na nákup desky a CPU Haswell(-E). V mé konfiguraci to bylo asi 9 % z ceny. Není to moc, ale hodilo se.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 00:34:28
avatar
Ale stejně se najde plno ... (lidí) kteří to koupí i tak ... toho se Intel nebojí
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 10:44:47
avatar
Konecne pojdu ceny Intel procesorov dole, bolo uz nacase.
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 11:50:35

Za súčasného stavu to AMD fakt asi natre Intelu ....lenže sa zabúda na fakt že Intel okrem zmenšenia výrobného procesu a pridania pár inštrukčných sád je už od 2-hej generácie stále o tom istom a dovolím si povedať že aj vedome ...firma s takým rozpočtom v dobe takéhoto rýchleho technologického pokroku by určite "neúmyselne" zaspala na vavrínoch, a ako to v modernom kapitalizme funguje keď nieje konkurencia , nieje dôvod nasadzovať nové, modernejšie výrobky a presne to doteraz platilo vo vzťahu Intel vs AMD ...nenasadzovať neznamená nemať v šuflíku odložené niečo oveľa lepšie ....takže jasať je treba len nad tým že intel príde s niečim novým a dôvod na úsmev majú iba tí, čo budú radi že AMD (nie tak celkom) dorovnalo intel prakticky už minulej generácie, respektíve intel architektúru starú 6 rokov ....aspoň konečne nastane pokrok ale hádajme akej farby bude, ja si myslím že zas modrý ......
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 13:34:09

To je právě to, co mi přijde naivní od některých šílenců. Intel má ohromnou sílu a jestli má někdo pocit, že ho AMD zlikviduje Ryzenem, tak by měl zajít k doktorovi. Správnej pohled na věc je, že AMD ho dokope zase konečně něco dělat, případně prospěje lepším cenám CPU na trhu. Hlavně aby AMD udrželo konkurenceschopnost, jedna vlaštovka jaro nedělá.
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 14:58:56
avatar
A to ještě nemluvě o tom, že deskop CPU není pro Intel již nějaký čas prioritním segmentem. (Myšleno, že z toho nemá veškeré příjmy) Alespoň tedy, co jsem četl.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 15:01:29

Jasně, ale je to zaběhlej byznys, proč se o něj ochuzovat? Takhle žádnej obchodník nepřemejšlí zahodit něco, co mi sype dolárky. Podle mně se budou snažit sešlápnout plyn a to je pro všechny dobře.
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 15:07:56
avatar
Pravda, po letech se na trhu zase rozjíždí konkurenční boj. Z čehož samozřejmě těží kupující všech táborů.
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 13:26:06
avatar
Jasejte pada hvezda... totiz Intel
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 13:35:46

Nepadá. Hvězda má vydělané nepředstavitelné sumy za dobu spánku AMD. Trochu soudnosti by to chtělo.
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 14:08:37
avatar
I společnost s enormními financemi na kontě (zvláště pak s nabídkou akcií a tím pádem akcionáři) pocítí nižší příjmy a prodeje. Navíc kritika a tropení humoru z nadnárodních korporací je zcela běžné.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 14:18:16

Aha, tak ten humor a kritiku jsem z toho tvého příspěvku nějak nepoznal, tipoval jsem to na škodolibost. To se omlouvám.
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 14:54:15
avatar
V pořádku.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 20:01:40
avatar
Tak že bych si koupil i7ku Když tak pěkně spadnou ceny ?
Dr. evorubač [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - PRVÝ BENCHMARK RYZEN 1800X 2017-03-02 10:52:13
avatar
Objavil sa prvý benchmark Ryzen 7 1800X
https://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html

Intel Core i7-6950X: score 19979
Intel Core i7-6900K: score 17696
Intel Core i7-5960X: score 15979
AMD Ryzen 7 1800X: score 15812

Podľa tohoto prvého benchmarku je i7-6950X výkonnejší o cca 25%. AMD Ryzen 7 1800X je výkonovo porovnateľný s Intel i7-5960X.
Ako veľmi tieto výsledky zodpovedajú reálnej praxi, to si ešte počkám na ďalšie testy.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-02 11:26:49
avatar
Stačí sa pozrieť na 1800X do SisoftSandra rankeru za posledný deň a ledacos napovie...

SiSoftware Sandra 22.20 - Processor Multi-Media - Windows x64 10.0.6

• Intel(R) Core(TM) i7-6900K CPU @ 3.20GHz (8C 16T 4GHz, 4GHz IMC, 8x 256kB L2, 20MB L3): 703.78Mpix/s
zdroj: Odkaz

• AMD Ryzen 7 1800X Eight-Core Processor (8M 16T 4GHz, 8x 512kB L2, 2x 8MB L3): 508.53Mpix/s
zdroj: Odkaz

• AMD Ryzen 7 1800X Eight-Core Processor (8M 16T 3.62GHz, 8x 512kB L2, 2x 8MB L3): 463.21Mpix/s
zdroj: Odkaz
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 945x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1534x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2268x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2002x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1328x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1308x
Komentářů: 1