Žhavé novinky od Intelu. Nový procesor Core i9-10900F s oficiálně 65W má ve skutečnosti 224W! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sobota, 11 duben 2020
altBez přetaktování, s 240mm vodním chlazením má přes 90°C. Bude Intel klamat zákazníky?

 

 

 

 

Na rovinu, jestli to Intel takhle vydá a pošle do recenzí, kde bude tvrdit jeho 14nm až 10jádrové mainstreamové Core i9-10900 procesory mají od 65 do 125W TDP, tak prostě překročí všechny meze. Na DDWorld.cz určitě uděláme test nového Core i9-10900K, který bude na těch maximálních oficiálních 125W TDP striktně nastaven a jsem moc zvědav, jaký výkon to bude mít. Faktem je, že už u současného Core i9-9900K, téměř všechny recenze na světě vlastně lžou a spoustu uživatelů tohoto CPU zdaleka nebude mít výkon, jaký ukazují recenze.

Jen málokdo totiž otestoval ten procesor skutečně na těch 95W, které Intel udává jako oficiální TDP. Ve skutečnosti tenhle CPU skoro všichni testují na 135-150W TDP. Jenže pak jsou někteří překvapeni, kdy se objeví běžná základní deska, nebo sestava, která těch 95W striktně dodržuje. Na DDWorld.cz jsme vám ukázali, jaký je rozdíl výkonu v případě 9900K a není to málo. Ale bude hůře.

U nové řady Core i9-10900 procesorů s 10jádry/20vlákny očekávejte, že bude obrovský rozdíl mezi výkonem na oficiálních 125W TDP a tím, co bude Intel prezentovat sám ve vlastních grafech a hlavně co bude ukazovat většina recenzí. Intel zkrátka nemůže dodržovat to své TDP, protože výkon jeho procesorů by byl naprosto tragicky nekonkurenceschopný (ještě více než je). Na internet se aktuálně dostal další praktický test nového Core i9-10900F „Comet Lake“, který ukazuje, že speciálně u „úspornějších“ variant, bude ohromující téměř 3x větší rozdíl mezi udávaným TDP a reálným power limitem.

  • Core i9-10900F má oficiálně 65W …. Reálně 224W!!!

Nový procesor Intel Core i9-10900F má 10jader/20vláken, ale jde o úspornější variantu, takže má jen 65W TDP. Někteří si asi říkají, jak to Intel dokázal se 14nm monolitem? Inu, nedokázal. Intel prostě lže. Těch 65W platí jen a pouze pro základní takt, který je pouhých 2,8GHz. A to navíc tento CPU nemá aktivní integrovanou grafiku.

Nemám potíž věřit tomu, že na těch 2,8GHz i tohle 14nm 10jádro, těch 65W mít bude. Jenže jaký by to mělo výkon? Můj odhad je tak někde kolem RYZEN 5 3600, v aplikacích lépe využívajících více jader a na úrovni low endu všude jinde. 2,8GHz prostě není mnoho, speciálně když cena tohoto CPU bude někde kolem 14 tisíc korun nejméně. Intel ale u Core i9-10900F tvrdí, že procesor má takt až 5,1GHz. Jenže to platí pro 1jádro a asi tak 2 sekundy. Reálně má maximální boost na více jádrech maximálně 4,6GHz, dlouhodobě maximálně 4,5GHz a to ještě jen s hodně výkonným chlazením. Jenže pro tenhle takt Intel skutečné TDP neuvádí, přestože by měl, protože na tomhle taktu bude prezentovat jeho výkon. Kdyby uváděl, bylo by zhruba kolem 220W!

Takový je totiž základní PL2 (power limit) tohoto CPU. A v reálu skutečně procesor sám žere neuvěřitelných 224W, jak ukázal reálný test. Připomínám, že tohle je výchozí chování a nastavení, bez přetaktování atd. Pro srovnání, ve stejném AIDA zátěžovém testu má Core i9-9900KS na 5GHz boostu všech 8 jader nějakých 170W a RYZEN 9 3950X se 16jádry/32vlákny s taktem kolem 4,1GHz v boostu všech jader má spotřebu pouhých 146W! O tom, že 3950X je výrazně výkonnější, se asi netřeba bavit.

Takže realita ve formě 224W pro nový Intel Core i9-10900F, je příšernost. Speciálně když Intel bude nejspíše tvrdit, že má 65W. A je to mnohem horší, než si myslíte. Pro chlazení tohoto údajně 65W procesoru muselo v testu být použito 240mm AiO, protože v maximálním vytížení procesoru stoupala teplota procesoru na 93°C!!! Podotýkám, že to TDP, které výrobci procesorů uvádí, má sloužit hlavně a především jako vodítko k výběru odpovídajícího chladiče. A tak nějak pochybuji, že by pro 65W procesor někdo předpokládal, že bude muset použít 300W AiO chladič a stejně bude mít na procesoru k 90°C.

Intel a jeho zjevně záměrné neudávání reálného TDP a reálné spotřeby, má a bude mít zásadní dopady. Pokud prostě na jeho údajně 65W procesor Core i9-10900F osadíte malý kompaktní 65-125W chladič, nebo levnější chladič, třeba populární SilentiumPC FERA sérii apod., nikdy se ani nepřiblížíte výkonu, který tento CPU bude mít v mnoha testech a recenzích. A navíc budete zkoumat, proč ten váš papírově úsporný, údajně jen 65W procesor, tak děsně topí. Ona to není taková novinka, ale s dalším zvětšením 14nm čipů bude ještě hůře. Intel vyloženě lže už u současného Core i9-9900K, že tenhle procesor má 95W. Když na něj ale chladič s takovým udávaným TDP dáte, tak výkon procesoru bude nízký a teplota šílená. To TDP má prostě význam a mělo by být udáváno reálně. AMD to zvládá slušně. Proč to Intel také nedělá, není těžké uhodnout. Jak by asi marketingově vysvětloval, že jeho jen 10jádrový procesor s reálným TDP 225W, v mnoha případech nestačí výkonem na levnější 12jádro konkurence, které má jen 105W.

 Já opravdu doufám, že Intel vydá tyhle procesor s pravdivými údaji o TDP a ně těmi z prstu vycucanými lživými 65W či 125W. Jedna věc mě vrtá hlavou, umíte si představit, kdyby tohle udělalo AMD? Kdyby vydalo ten svůj starý 220W FX-9590 procesor, ale místo těch 220W tvrdilo jako teď Intel, že má jen 125W? To by byl oheň na střeše a mnozí by běželi s vidlemi a pochodněmi do sídla AMD. Ale když to samé dělá Intel, tak všechno je v pohodě? A Intel to dělá dlouhodobě už u současné generace procesorů.

Jsem na to opravdu zvědav, ale vzhledem k tomu, kdo dnes vede technický marketing Intelu a připravuje prezentace, nemám moc velká očekávání, že by pravda a realita bylo to, co bude Intel prezentovat. Ostatně nedávno představený mobilní Core i9-10980HK s oficiálními 45W má ve skutečnosti 135W, pokud má být alespoň na dohled taktům a výkonu, které Intel uvádí a prezentuje. A to už je podle mě vážný problém a vyloženě klamání zákazníků. Jestli chce Intel udávat 65W u 10jádrového Core i9-10900F, tak dobře, ale měl by také ukazovat jen ten výkon, jaký ten CPU na těch 65W a tedy 2,8GHz skutečně má. Jenže to zjevně nedělá a ví dobře proč … místo toho se bude tvářit, že pro něj fyzikální zákony (a jiné zákony) a realita neplatí, a 224W je podle něj 65W .... 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-11 12:44:32
avatar
Jako já si myslím, že třeba v USA určitě musí být spousty lidí, kteří na tom už vysoudili a nebo vysoudí těžký prachy. Ale Intel jich má dost a evidentně ho to nesere a dělá si co chce. Na tom se přece musí dát vysoudit, vždyť je to naprosto jasné klamání spotřebitele.
Bjorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-11 16:49:53

Bohužel, nikdo nejspíš nic nevysoudí, když si to Intel ošéfuje a to jistě udělá. Ač se mu nyní nedaří, napracují tam blbci. Ve specifikacích udá 65W TDP při referenčních taktech 2,8 GHz a boost uvede s přídomkem "up to" a s poznámkou, že konkrétní frekvence záleží na chlazení a napájení. To, že pak to CPU někde otestují s AiO, špičkovou deskou s brutální napájecí kaskádou s popuštěným TDP a dosáhnou tím také odpovídající výkonu, který doma nepoučený user nedosáhne ať kvůli limitaci desky, zdroje, chlazení, přece není chybou Intelu a nijak se to nerozchází s jeho udanými tech specs. Je to ojebávka? Je, ale pokud to Intel pořádně ošéfuje, tak bohužel. Intelu toho už prošlo hodně, je to jedna z těch korporací "Too big to fail". Je ale pravdou, že jestli někde je šance z Intelu něco vytřískat, tak jedině v USA, tam jsou práva spotřebitele opravdu silná a nedávno dokonce donutili BMW vykupovat 20+ let staré modely kvůli potencionální chybě v díle od dodavatele. A za řádově vyšší částky, než byla tržní hodnota ojetiny. Ale BMW je evropská společnost, což také jistě hraje roli.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-12 20:33:26

FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-12 12:34:39
avatar
Co to meleš ? Prodávají se snad ty procesory uzamčený na základnim taktu ? Se prober laskavě.
Česlo Česlič [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-12 23:43:42

... původně jsem se k této věci vůbec nechtěl vyjadřovat, ale díky Ferrari mi to nedá - Bjorn má totiž pravdu v tom, že Intel už roky udává TDP na základních taktech při Intelem daném zatížení všech jader a pro bližší informace máme nahlédnout do Datasheetu : "Thermal Design Power (TDP) represents the average power, in watts, the processor dissipates when operating at Base Frequency with all cores active under an Intel-defined, high-complexity workload. Refer to Datasheet for thermal solution requirements." Takže na rozdíl od AMD z TDP Intelu moc nevyčteme. Jenže, tato situace je zde roky a roky, tak proč se tomu ještě někdo diví?
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-11 20:46:31
avatar
Majú tam nejaké zmeny v architektúre proti 9xxx? A používajú už konečne pájku?
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-11 22:02:37
avatar
Navrhoval bych výrobcům grafických karet udávat spotřebu karet při sledování videa na youtube :-D
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-12 11:09:28
avatar
Pokud v článku píšeš, že 3950X má spotřebu 146W, tak jasně ukazuješ, že ani AMD nemá v tomto směru svědomí čisté.
Jasně, Intel to s tím záměrným uvádění nepravdivého TDP přehání o stovky % zatímco AMD jen o pár desítek, ale i tak to je špatně.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-12 11:38:24
avatar
má, pokud TDP uvádí jako maximální běžnou hodnotu ... uvedený test záměrně zatěžuje CPU jako celek, je to umělý test praktické aplikace tohle nedělají ... proto nemá smysl uvádět vyloženě maximální TDP stačí maximální běžné .... AMD to tak dělá roky a ještě před pár lety to víceméně platilo i o Intelu ...
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-12 14:21:54

Zvláštní, koukám na testy 3950X na netu a třeba u Guru3D naměřili při využití všech jader u 3950X také 220W

https://www.guru3d.com/articles-pages/amd-ryzen-9-3950x-review,7.html
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-12 14:40:29
avatar
Co je na tom zvláštního?! víš o tom, že ty grafy ukazují spotřebu celého systému, že jo? Nebo tu jen plácáš nesmysly?
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-12 18:59:56
avatar
Áno máš pravdu ak odrátame spotrebu zostavy tak to bude menej asi cca 200W.
QWERTY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-12 19:39:21
avatar
Bude to CPU 142W + GPU v 2D + periférie, vetráky, mobo, ram,RGB možno nejaké AIO atď. a máš tých 200-220W od steny(zdroj účinnosť dajme tomu 90% takže 180-200W)spotreba CELEJ ZOSTAVY.
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-12 20:46:16
avatar
Spotrebu zostavy som vypočítal ako namerané 120w mínus udávané tpd 95W pre i5 k9600 = 25w na zostavu. Toto som potom odpočítal od nameraných hodnot pre 3950x. Takto som sa dostal na tých ~200w pre toto cpu.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-12 22:11:12

Vy dva matematici
R5 2600(65W),2x8GB, 1xSSD 2xHDD = Ted mám 70W na wattmetru.
https://ctrlv.cz/MJq1
----------------------------
V CPU stress test OCCT(brutální zátěž), příkon PC cca 160W
https://ctrlv.cz/ZRBA
-----------
Stress test CPU-Z, příkon PC 135W
https://ctrlv.cz/nBtt
-----------
Aida - příkon PC 152W
https://ctrlv.cz/XIk5
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-13 07:05:03
avatar
Tvoje hodnoty z wattemetra sedia s tým co namerali 132w na https://amp.hothardware.com/reviews/amd-ryzen-7-2700-and-ryzen-5-2600-review?page=6 . Akurat si nie dom istý či HW monitor co máš na screenshotoch ukazuje správne vid 85 vs 160 co si nameral. Možno by bolo zaujímavé podtakkovat cpu a spustiť test znova a porovnať rozdiel wattmeter vs hwmonizor.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-13 08:55:12

Ne, neumíš číst mezi řádky.
---
Oni mají R5 2600 příkon 132W, testovali to v Aidě.
Já mám příkon PC v Aidě (152W - 2xHDD) = 132W
-------------
DDWORD perfektně změřil VEGU jako všechny jiné karty, výsledky sedí.
Bída a utrpení sou výsledky jiných webů, jejich výsledek je Vega unlimited power.
http://www.ddworld.cz/pc-a-komponenty/graficke-karty/amd-radeon-rx-vega-56-8gb-test-a-review-nejzajimavejsi-graficke-karty-soucasnosti--9.html
------------------
Moje natuněná Vega56(biosV64) OC HBM 1100MHz s luxusním chladičem.
Stock Vega56 nastavení BALANCED - 167W
Jě na mě kolik jí nechám žrát a jakej výkon chci.
-
grafický skore
https://ctrlv.cz/z3Dd
https://ctrlv.cz/Xo6p
-
škálování výkonu power limitu
https://ctrlv.cz/KHLa
STOCK 167W sem simuloval, byl sem línej přepnout bios Vegy
original stock Vega56(bios56)
https://ctrlv.cz/l3jf
-
škálování HBM
https://ctrlv.cz/egHG
---
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-13 09:33:16

Jo a Ryzen podvoltovat nejde, sám si řídí spotřebu.
Když Ryzen podvoltutuješ tak žere stejně a padá výkon (nižší frekvence)
Ale můžeš mu nastavit nižší TDP limit
https://ctrlv.cz/z0sC
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-13 15:23:38

Undervolting ide bez problemov Ja mam undervolting dosky (570) s 1,1V na 0,9V to mi znižilo spotrebu vo windowse s 86W na 50W bez strati vykonu, mam aj znižene max napatie na CPU (3700) tiež bez strati vykonu to mi znižilo spotrebu CPU s maximalnej spotrebe 90W na 60W, box chladič aj pri zaťaženi sa mi toči na max 600 ot/min, celkova spotreba zostavi v zaťaži bez undervoltingu bola 240W s undervoltingom 136W samozrejme bez strati vykonu (2-3%).
https://www.youtube.com/watch?v=ZH6j3E9_MF0
Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-12 22:44:11
avatar
nemůžeš počítat spotřebu a plést do toho TDP ....

navíc proč se tu o tom bavíme? V článku máte srovnání ve stejném zátěžovém testu a spotřebu jen CPU samotných ....

kromě toho je důležité rozlišovat běžnou spotřebu v zátěži a spotřebu ve stress testu
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-13 06:39:44
avatar
Mohol by si prosim uviesť zdroj kde je opísaná metodika testovania spotreby cpu z ktorej v článku čerpáš? Co som totiž našiel test zostav https://www.google.com/amp/s/amp.hothardware.com/reviews/amd-ryzen-9-3950x-zen-2-review%3fpage=6 tak 3950x ma spotrebu 233 a 9900ks 266w. Pri auto oc a PBO ma zostava s 3950x dokonca 302W. Áno je tam meraná spotreba celej zostavy, ale z výsledku je jasne že spotreba cpu bude viac ako 146w. Netvrdím že to máš zle, práve naopak, rad by som vedel odkiaľ je tých 146W.
QWERTY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-13 07:15:57
avatar
U 105W PPT 100% je max 142W (3800X,3900X,3950X) bez PBO a aOC. U 65W je to 88W (3600, 3700X) v HWinfo CPU package. U Intelu treba pozerať PL1 a PL2 a tiež CPU package (jadrá CPU, cache, uncore). Ja mám 3900X manual OC a žere 165 - 170W.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-13 12:29:54
avatar
Samozřejmě, že můžeš.
U CPU se vyzářené teplo cca rovná spotřebě, jelikož nevykonává žádnou práci, do které by se část té energie mohla ztratit. Takže pokud má CPU uvedené TDP 65W, znamená to, že by měl stačit chladič, který uchladí 65W vyzářeného tepla a tedy CPU, který má spotřebu 65W.
Teoreticky je možné kalkulovat s tím, že krátkodobě lze s takovým chladičem vyzařovat více tepla, za cenu toho, že poleze teplota nahoru, což je i to, jak fungují boost algoritmy.
Takto nejspíše vznikl například ten limit na 88W u 65W CPU AMD. Nicméně osobní zkušenost je taková, že těch 88W to drží dlouhodobě při plné zátěži všech jader a to i s BOX chladičem. Takže už to dávno nefunguje jen jako krátkodobý boost limit jak to bylo původně zamýšleno.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-13 17:00:24
avatar
samozřejmě že nemůžeš, speciálně když TDP udávají a počítají různí výrobci různě .... někteří ho skutečně počítají a udávají, jiní si jej vycucávají z prstu ...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-13 12:17:18
avatar
Ale těch 224W u Intelu je taky jen pro situaci, kterou popisuješ jako: "test záměrně zatěžuje CPU jako celek, je to umělý test praktické aplikace tohle nedělají".

Zdá se nicméně, že jsi nepochopil pointu mého komentáře.
Mě se nelíbí to, že AMD prodává CPU jako 65W a přitom ho konfiguruje jako 88W. To, že Intel prodává CPU jako 65W a přitom ho konfiguruje jako 224W je jen mnohem víc přes čáru, než těch 88W u AMD, ale oboje je prostě klamání zákazníka.
Takže jo, je potřeba křičet, že Intel lže, ale nezapomínat, že AMD nám lže taky, jen nemají odvahu/potřebu lhát nám tolik...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-13 15:34:23
avatar
já jsem to tedy měřil a běžně ten CPU jede na těch 65W ne 88W to je boost limit .... AMD nelže, takhle fungoval boost vždycky, pokud to podmínky dovolili. je ale rozdíl mít podle specifikací 65W a inzerovat výkon s 220W ....
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-14 19:30:46
avatar
No nevím, když na mém 1600AF pustím třeba Lynx nebo jiný stability test, tak to klidně několik hodin jede 87W dle HWinfo a BOX chladič má co dělat udržet to pod 85°C při 2400 ot/min...
Jak roste teplota, tak jde dolů frekvence, ale rozhodně to není jako boost třeba na starším Intelu, kde po určitém časovém intervalu spadne frekvence i spotřeba zpátky z boost taktu dolů.
Boost takty jsou přece už z definice krátkodobá záležitost, což tady nějak neplatí...
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-13 16:49:51

Já měl Phenom II x4 955@3900 125W(nevim kolik žral po OC) musel sem ho vychladit pod 60C jinak šel takt na 800MHz, potom OC FX 8150@4200 cca 165W pod 70C,stačil mi na to cooler master hyper 212.
---
Moje pointa je,s Core i9-10900F (65W) bych se mohl hyper masterem 212 vyfotit, protože bych to nevychladil.
----
Sem vyvraždil celej klášter a Převora sem hodil do vody.
https://ctrlv.cz/ailn
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Aby bylo jasno 2020-04-14 09:30:36
avatar
Aby bylo jasno jak to funguje ve firemní svéře, tak dnes mi přišel papír, že se bude na naší kalící peci měnit PC pro její ocládání včetně SW atd. atd.. Noa v mailu příloha specifikace jakou dodavatelská firma vyžaduje.

Specifikace počítače:
Procesor: Intel Core i7
Grafická karta: Intel/nVidia
RAM: minimálně 8 GB
Úložiště: minimálně 0.5 TB, doporučujeme SSD
OS: Win10 Pro 64bit
USB: minimálně 8x
LAN: 1x
Je vhodné, aby PC mělo volná rozhraní PCI Express pro případnou rozšiřitelnost v budoucnu
Grafické výstupy: Dle vstupu monitoru
Myš, klávesnice
Např.: https://www.alza.cz/hp-prodesk-400-g5-micro-tower?dq=5657961

Tak aby bylo jasno jak to reálně funguje On nikdo nemusí být nikde podplacený, to je prostě rozjetý vlak, který jede svou setrvačností. Bizarní je požadavek samotného intelu a ještě více bizardní je ten požadavek i7 na PC u kterého doteď byl celeron snad starej 8 let. Je to jen na snímání a ovládání pece.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-14 18:53:17
avatar
Tak to je to samé jako co jsem tu už několikrát psal v našem případě...3D měření.
Zeiss (dodavatel stroje a SW) má prostě otestovaný a vyladěný sw na Intel a tak ti jej doporučí.
Pak ti přijde nabídka na nové PC za 75tis kde je 4c/8t Xeon, 64GB RAM, NV P4000 atd....nevím, už si tu konfiguraci moc nepamatuji, ale to CPU mě dostalo nejvíce.

Alternativu jsem složil na CZC (Odkaz)
Není to ideál, ale ukázka alternativy. Nic víc.
Chápu, že měřící sw nepotřebuje supr duper cpu dělo, ale vzhledem k tomu, že na tom PC i modeluji atd., tak lepší CPU není k zahození.
I chlapi od Zeisse říkali, že AMD se ZEN architekturou má teď kurevsky našlápnuto, ale problém je v té setrvačnosti. Až tu ZEN bude 6-8 let, tak trh bude vypadat jinak než teď.
Sw se na více jader upraví (v rámci možností, ne vše jde paralelizovat).
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-14 19:24:02

Ano, je to stejné jako pro mnohé future proof jejich PC a přesvědčování, že 4jádro/8vlákno prostě dnes nestačí ani na brouzdání po internetu a minimum je prostě 8jádro nebo 12vlákno.... Davové šílenství se tomu říká...nebo možná tržní ekonomika....nevím.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-14 21:08:02

99% spolehlivost - model s velmi nízkou mírou reklamovanosti

"PC u kterého doteď byl celeron snad starej 8 let"
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-14 19:17:03

Dobrý den, zdroj má pouze 8 pin CPU, deska podporuje 8+4 CPU.... namítnete, že to bude fungovat i se zapojeným jen těch 8, nebo dokoupíte redukci... no dobrá, bude to fungovat no.... paměti DDR4 bych také volil s rychlejší frekvencí a nižší latencí... ale fungovat to bude....vodní chlazení... ?? co bych se do toho míchal že.... vždyť tomu nerozumím, já vím...

PC za 75000,-Kč.... Intel vs AMD bude nesrovnatelný výkonový rozdíl ve prospěch AMD vždy.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-15 08:30:18
avatar
Pokud to byla reakce na můj příspěvek, tak:

1) Corsair HX750i má 2x 8PIN, resp. 2x 4+4PIN pro CPU
2) najděte mi prosím rychlejší paměti s nižší latencí a s ECC (vyžadováno)
3) co máte proti vodnímu chlazení?
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-15 18:44:45

1/ v úvodním popisu zdroje mají chybu... píšou 2*4 pin CPU konektor

140mm tichý a výkonný chladič, aktivní PFC, 12x SATA + 8x MOLEX + 2x FDD + 6x PCI-E, 20+4pin + 2x 4pin CPU konektor, vysoká atd....

2/ Nevšiml jsem si pamětí pro servery a s ECC. Opravdu nic lepšího není a když tak za zcela jinou cenu.

3/ Spíše otázka toho co jednoduše člověk upřednostňuje....proto toho je asi na trhu tolik.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 560x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1369x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2224x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1972x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1312x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1299x
Komentářů: 1