AMD – ATI předpovídá smrt NVIDIA PhysX Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 17 prosinec 2008
altAMD nebude podporovat PhysX, jeho cestou je HAVOK a DirectX11. PhysX nemá šanci na rozšíření …

 

 

    AMD nedávno ústy svých čelních představitelů zopakovalo své stanovisko ohledně NVIDIA PhysX. V současné době, kdy se NVIDIA PhysX objevují v některých hrách a kdy NVIDIA dokonce uzavřela spolupráci s EA a 2K, zastává AMD-ATI stále stejný postoj k PhysX fyzikálním instrukcím.

plany-2009

   AMD-ATI podporuje fyzikální akceleraci efektů přes GPU a tento vývoj podporuje na 100%. Nicméně podporuje tento vývoj cestou standardů a jako regulérní součást výpočtů přes GPU a součást herního prostření. Nikoliv jako volitelný bonus a nadstavu. V tomto směru AMD - ATI vlastně zopakovalo, že fyzikální akceleraci přes GPU nasadí, až to bude mít smysl. PhysX jako takové AMD-ATI pro své karty neodmítlo, nicméně tomuto standardu předpovídá nevyhnutelnou smrt. NVIDIA PhysX totiž není otevřený standard a nemá širokou podporu. AMD-ATI jde cestou standardů, podobně jako už dříve oznámila podporu GPGPU OpenCL prostředí, které nakonec musela přijmout i NVIDIA, čímž se ATI STREAM a NVIDIA CUDA GPGPU prostředí stanou kompatibilní, podporuje AMD-ATI nejrozšířenější fyzikální standardizované prostředí HAVOK a také nový DirectX11. HAVOK instrukce se totiž s velkou pravděpodobností stanou částečně součástí DirectX11 a jeho fyzikálních instrukcí akcelerovaných přes GPU. Tento standard pak budou používat všechny DX11 hry a tudíž je vlastně existence PhysX skutečně poněkud zbytečná. AMD-ATI právě v tomto vidí důvod, proč NVIDIA PhysX zanikne.

physx

  Můj osobní názor je, že objeví-li se skutečně DirectX11 s fyzikální akcelerací přes GPU založeným na HAVOKu, je existence víceméně toho samého v podobě PhysX, opravdu zbytečná. PhysX je sice zajímavá technologie, ale pokud nebude otevřená, dostupná všem a na všech grafikách, nebude mít vedle HAVOKu a DirectX11 zkrátka dlouhodobě šanci. Už když si vezmeme, že při akceleraci přes CPU, nepoznáte mezi PhysX a HAVOK rozdíl. NVIDIA se sice snaží uzavírat partnerství s herními vývojáři jako je EA, ale nemyslím, si že zrovna v tomto případě to bude mít nějaký podstatný vliv na vývoj. EA, řekněme si na rovinu, uzavřelo partnerství s NVIDIA jen proto, že PhysX je zdarma, funguje i přes CPU a EA je v obrovských problémech a musí šetřit. Pro příští rok se navíc EA výrazně omezuje v investicích a sníží počet vyvíjených a vydávaných her. Navíc EA je jen jedna ze společností vyvíjejících hry a zdaleka netáhne za jeden provaz. Například Crytek (crysis), který je součástí EA trvá na svém vlastním fyzikálním engine bez PhysX. Další vydavatelské domy, jako Ubisoft a Blizzard ani Valve širší podporu PhysX neoznámili. Bez široké podpory a bez toho aby se PhysX objevil i na grafikách ATI Radeon, které zabírají podstatných 45-50% trhu s desktopovými grafikami, však nemá tento standard, který není standardem, šanci. Lámat chleba se bude příští rok a také v roce 2010. Podle toho, jak se bude vyvíjet situace s DX11 a jeho fyzikální akcelerací přes GPU, podle toho se bude vyvíjet i situace s PhysX. Nepochybuji o tom, že příští rok se her s PhysX dočkáme, hned z kraje roku to bude Mirror´s Edge pro PC, jak moc bude PhysX přínosem zde se dozvíme v lednu. NVIDIA zatím prezentuje video ze zpomalenými záběry přínosu hry s PhysX a hry bez něj. K vidění je zde.

Zdroj: Bit-tech  

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Cze_Diablo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-17 14:44:00

No ještě aby AMD-ATI říkalo, jak je NVidia PhysX skvělá
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-17 14:47:22
avatar
dalsi videoko je na guru3d, naka cryostasis, to uz vypada zajimaveji, nez par vlajicich hadru v mirrors edge. a kdyz uz to physX v nake konkretni hre bude, tak je otazka, na jaky urovni, logo physX nesl uz MOHairborne...
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-17 15:37:18

hoď sem prosím přímí odkaz nemohu to najít. Jinak Cryostasis je hodně nadějná hra, který vyjde v lednu 2009.
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-17 16:32:24
avatar
http://www.guru3d.com/news/cryostasis-physx-video/?TB_iframe=true&height=650&width=850

jinak to najdes na hlavni strance DDworldu dole, jak mas aktualni zpravy z tech 6 magazinu (coz se mi na DD libi, jak je to tam pekne pohromade a hned vidim, co jinde pisou)
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-17 20:50:59

jj, to je naprosto perfektni

Edit: Myslel jsem to ze jsou dole ty aktualni zpravy :-D
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-17 17:47:51
avatar
podporovat gpu physx bude i bionic commando ktere take vypada moc zajimave. kratka ukazka z E3 zde treba Odkaz
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 16:55:56
avatar
no jasne, uz vidim jak jsou slowmo obrovske kapky namodrale tekutiny ve ktere se odtrazi jenom zdroje svetla podobne vode,a navic ty kruhy jsou vzdycky stejne a vznikaji jen pri prvnim dopadu na hladinu. a u te latky je stejne videt normalmapa
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-17 15:09:30
avatar
PhysX by mel stale sanci se prosadit, ale musel by se uvolnit jako verejny standart. Za soucasne situace, kdy je to jen machrovinka Nvidie je to nepouzitelne do budoucna. Nvidie neni Microsoft aby zavadela vlastni standarty.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-17 15:30:47
avatar
jj. IMHO to co implementuje MS do DX11, to vyhraje.
Petr117 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-17 15:37:40
avatar
PhysX je k ničemu..Kdybych ho na svojí grafice neměl, tak by mi ani nechyběl..
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-17 16:36:10
avatar
no zatim to tak bohuzel je, a az budou (jestli) kvalitni hry s kvalitni fyzikou (a ne naky bonus levely ale cela hra), tak mam obavu, ze ma 8800gts to nezvladne a ani ji nechavat do budoucna jen pro fyziku se mi nechce (kvuli 2 hram )
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-17 16:45:18
avatar
No co jsem viděl porovnání Stream vs Cuda, tak pokud bude Havok udělanej stejně "fušérsky", tak je PhysX ještě na pár let, než to doladěj do použitelnosti, za vodou a bude v klidu.
Podle toho co jsem čet je Stream sice hezkej balíček, ale kdo chce převody videa, kde je rozpadlej obraz nebo chybějící zvuk?
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - je to prva verzia, 2008-12-17 16:53:50
avatar
daj im cas a verim ze sa to polepsi. aspon si to mozes teraz vyskusat, a zadarmo.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-17 17:29:07
avatar
vyvoj toho convertoru bezi uz od dob X19xx. a nejen vysledna kvalita je problemem. co sem cetl tak se kolikrat stane ze prevod neni ani akcelerovan pres gpu, ale bezi jen na cpu a i pres to az zazracne rychle. ten programek neni zatim pouzitelnej ani zadarmo.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vcera som 2008-12-17 17:45:50
avatar
robil prevod z divx do formatu dvd ktory sa da vybrat v ponuke konvertora. 1.5 gb za 25 minut, zataz gpu (hd4850) 97%. ja nemam pocit ze by sa grafika flakala.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-17 17:49:00
avatar
Citace:
co sem cetl tak se kolikrat stane...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - mne sa 2008-12-17 17:54:13
avatar
nestalo ;-).
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-17 19:03:11
avatar
Onehdá jsem vlastnil zdroj Chill Inovation, kterej všude kritizovali a hodně odcházel, rád i s od něj napájenýma komponentama. Mně se to nestalo. Btw. zdroj stále funguje, již několik let...
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-17 23:01:22
avatar
Dovolím si odporovať. Na internete sa už v roku 2005 objavila raná verzia (ovládače 5.3 tuším) ktorá do niektorých formátov konvertuje velmi statne. Ale to nieje to hlavné, o čom som chcel písať. To hlavné je, že sa to pár ľuďom podarilo cracknúť, a táto stará verzia sa dá rrozbehať na akomkoľvek GPU, či CPU. Aj týmto pádom je vidno, že zatiaľ, (alebo aspon dodnes, najnovší som neskúšal) je ATi Avivo Converter čiste CPU záležitosť.
BTW: Aj táto raná verzia je ale celkom slušná, pretože využíva všetky jadrá pri akejkolvek konverzii, a tak mám video na notebooku (DualCore 1,46GHz, 1MB L2 cache) skonvertované 45minútové video za 8 minút do iného formátu. Samozrejme kvalita nieje nič moc, ale keď treba niečo rýchlos konvertovať, klobúk dole aj za tú dobrú optimalizáciu pre CPU
Ale naozaj, kvalita obrazu nieje nič moc
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-17 17:55:22
avatar
to je právě ono...ATi/AMD je taková firma zítřka a dost jim to bohužel škodí...to je jak uvedení nových grafik, dejte tomu čas, ovladače si sednou...nešlo by náhodou udělat jednou něco tak, aby to aspoň částečně fungovalo jak má (tím myslím v tuhle chvíli aby šlo třeba jen divx, ale šlo v pořádku...)
Neznámý  2008-12-18 00:06:40

ZDar XJiříkuX, tak, ono, VideoKLIPy, třeba, na Grafické Kartě, a to na té, Grafické Kartě ATI Radeon HD 2600Pro, se 128-Bit. sběrnicí, ve SLOTu AGP 8x, tak, takhle, Grafické Karta, neutáhne, na mém počítači, v Originálním CoDECu, ve Formátu souborů *.DivX, tak, neutáhne, ani ten, VideoKlip, a to ten, VideoKlip, Princess of the POP, Britney Spears, v rozlišení, asi tak 1280x720, musí, se tam, nainstalovat, program Riva Tuner, asi nějaká verze 2.21 EN, a tam, se musí, nastavit, AGP Fast Writes, sice, se pořád, v Catalyst Control Center, pak, pořád, tváří, jako vypnutý, ale jako, takhle, s tím AGP Fast WRITEs, zapnutým, přes program Riva TUner, asi nějaká verze 2.21, asi nějaká verze EN, pak, uuž se ten, VideoKlip, a to ten, VideoKlip, Princess of the POP, Britney Spears, a to ten, VideoKlip, Gimme More, asi tak, v rozlišení 1280x720, neseká, a jede, asi tak, se stejným, zatížením, procesoru, jak na Grafické Kartě, a to na té, Grafické Kartě nVIDIA GeForce FX-5200, se 128-Bit. sběrnicí, ve SLOTu AGP 8x, s ovladači, asi ForceWare, asi nějaká verze 173.XX, asi nějaká verze CZ, nevím, už přesn ě, jaká to byla, verze ovladačů, jenomže, rozdíl, je ten, že na Grafické Kartě nVIDIA GeForce FX-5200, se 128-Bit. sběrnicí, ve SLOTu AGP 8x, jen, nainstalujete, ovladače, nainstalujete, ten Originální CoDec ve Formátu souborů, *.DivX, a stáhnete, si Media Player Classic. Home Cinema, asi nějaká verze CZ, a už ten, VideoKlip, "Gimme More, jede, hned, plynule, kdežto, aby jel, plynule, na Grafické Kartě ATI Radeon HD 2600Pro, se 128-Bit. sběrnicí, ve SLOTu AGP 8x, při těch stejných a naprosto, stejných podmínkách na na-prosto, stejném počítači, tak, musíte, ještě, zapnout, v programu Riva Tuner, asi nějaká verze 2.21, asi nějaká verze EN, Fast Writes, jinak, se ten, VideoKlip, Princess of the POP, a to ten, VideoKlip, "Gimme More, bude sekat, a to i tak, mám, pocit, že ta, Grafická Karta, a to ta Grafická Karta, nVIDIA GeForce FX-5200, se 128-Bit. sběrnicí, tak i ta, tak zatěžovala, při přehrávání, Videí, ve Formátu souborů *.DivX, tak mám, pocit, že i tak, zatěžovala, ten procesor, nepatrně, méňě, tedy, samozřejmě, s Novými Ovladači, s Ovladači DetoNator, asi nějaká verz 44.XX, asi nějaká verze CZ, tam, se sekalo, a to sekalo, i Video, ve Formátu souborů, *.DivX, a to jen, v rozlišení, a to, asi tak, jen, v tom rozlišení 960x540, ale s novými ovladači, ForceWare, asi nějaká verze 93.XX, asi nějaká verze CZ, už tohle, Video, jelo, plynule, tomu, říkám, Optimalizace, na tohle, Firma ATI, tedy, nemá, ani náhodou, tedy, abych tak, řekl, tak, stejně, mám, pocit, že ta, Grafická Karta nvIDIA GeForce FX-5200, se 128-Bit. sběrnicí, zatěžovala, ten můj procesor, nepatrně, méňě, a to si ta, Grafická Karta ATi, a to ta Grafická Karta říká, HD, hm, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Neznámý  2008-12-18 00:13:18

Samozřejmě, ale, když přes, tu Grafickou Kartu, a to přes, tu Grafickou Kartu ATI Radeon HD 2600Pro, se 128-Bit. sběrnicí, jedou, ty, VideoKLIPy, ve Formátu H264, s příponou *.MKV, tak, to pak, a jsou nakódované, asi tak, v tom PROFILu, High Level 4.1, tak to pak, ATI, válí, přes, ten svůj Speciální Čip UVD, na té, Grafické Kartě, a to na té, své Grafické Kartě ATI Radeon HD 2600Pro, se 128-Bit. sběrnicí, ve SLOTu AGP 8x, to se, pak, tady, zase, ta Grafická Karta a to ta, Grafická Karta, nVIDIA GeForce FX-5200, se 128-Bit. sběrnicí, od Firmy "Galaxy, úchvatný to výrobce, Grafických karet, tedy, abych tak, řekl, tak, to se potom, tahle grafická Karta nechytá, ale, na to, že ta, Grafická Karta nVIDIA GeForce FX-5200, se 128-Bit. sběrnicí, ve SLOTu AGP 8x, tak na to, že to, není, Grafická Karta, co by mněla, umět, akcelerovat, Blu-Ray, Video, tak, tedy, Firma nVIDIA, ji vylepšila, novými, ovladači, na Blu-Ray, Video, ve Formátu souborů, *.DivX, tak, neuvěřitelným způsobem, až zůstává, rozum, stát, a udělala, z té, Grafické Karty, a to z té Grafické Karty nVDIA GeForce FX-5200 se 128-Bit. sběrnicí, ve SLOTu AGP 8x, skoro Blu-Ray, Grafickou Kartu, tak za to, Firmě nVIDIA, a za to, Firmě nVIDIA, tedy, všechna čest, všechna čest, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - celkom by ma 2008-12-17 16:51:47
avatar
potesilo keby sa AMD-ATI vyhybalo komentovaniu konkurencnych technologii. aj preto im fandim ze sa tomu doteraz vyhybali a venovali sa svojej praci. nvidia komentovala, komentovala a vidime ako dopadla ;-). nech tie prebytocne vety radsej vyuziju v marketingu na propagaciu technologii svojich.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-17 19:08:18
avatar
Dle lidí z nVidie je Dx 10.1 zbytečné, teď se ozvalo ATI s PhysX. Intel kritizoval GPU, Nvidia CPU. Tohle jsou prohlášení pro lidi, co to chtějí řešit a flamovat co jak bude. Je to úplně jedno, co bude nás teď zajímat nemusí, stejně to nemá žádný význam pro výběr toho, co teď můžeme koupit.
Neznámý  2008-12-18 00:17:19

Zdar Obc, no buď, plánuji koupit, nový počítač, a nebo, si koupím, tu Grafickou Kartu, a to tu Grafickou Kartu ATI Radeon HD3650, se 128-Bit. sběrnicí, do SLOTu AGP 8x, kvůli podpoře, rozhraní DirectX10.1, abych se mohl, dívat, na Trophical Demo, asi nějaká verze 1.1, asi nějaká verze En, pěkně, v rozhraní, DirectX10.1, asi nějaká verze CZ, a taky, hlavně, aby mně, šly, a to šly, plné Detaily, a to plné Detaily, na ploše, a to na ploše, toho, Operačního systému Microsoft Windows Seven, Ultimate, Full Version, asi nějaká verze CZ, až bude, to kdybych, si koupil, a to koupil, tu Grafickou Kartu nVIDIA GeForce GTX 280, tak, to pak, by mi, nešly, plné Detaily, a to nešly, plné Detaily, asi tak, v tom, Operačním systému Microsoft WINDOWS Seven Ultimate SP0, asi nějaká verze CZ, a to v tom, jeho rozhraní, Aero 2, a to by, bylo, tedy, pěkně na nic, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kecy 2008-12-17 16:58:57
avatar
Ani jedna s firiem to nedokazala
dotiahol to nakoniec Microsoft - nik zatial nevie ako ????
Nvidia ma aspon nieco co ide - a myslim ze ked bude v r2010 directx 11 pouzivany potom physx ponecha paralelne s fyzikou HAVOK-Dx11 a v roku 2012 mozno physx odide navzdy.

vzhladom na to ze ATI to uplne pokaslala s GPGPU AVIVO enkoderom bude CUDA ako funkcne riesenie dominovat v roku 2009
CUDa -pre physx, video.........

Skoda len ze neexistuje nieco ako GTX260, - 4000KC, 1GB RAM, 100W
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-17 17:11:13

Microsoft games NEROVNÁ se microsoft! Microsoft nikdy neřekl že implementuje havok, havok má licencovaný jen dcřiná firma microsoft games (která se klidně může jmenovat franta games) - bylo to například vidět u AofE3. Microsoft v DX nikdy nezahrnul programy třetích stran! Zvlášť ne když ho podporuje pouze minorita trhu.

Dále atiny netvoří 45%-50% ale nějakých 25% desktopových karet. I kdyby se nová řada prodávala poměrem 100%: 0%, tak nebudou mít ani 40% grafik.

Nvidia se podílela na vývoji OpenCL! Žádný musela příjmout.

Tady je chyb jak na na blogu 13leté emo holky...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-17 17:24:44
avatar
to procentualni zastoupeni atin na trhu je trochu vyssi nez rikas ale do 50% jak uvadi DD to ma jeste dost daleko. se zbytkem souhlas protoze to o microsoftu a opencl je pravda.

treba o licencovani havoku microsoft games a ne microsoftem se tu v komentarich mluvilo vicekrat a nevim proc to DD ignoruje kdyz to takle opravdu je. stejne tak ma i microsoft games i licenci na physx ktere bylo pouzito treba v gears of war.

ty zpomaleny zabery v tom videu vypadaji jako by se sekalo. protoze si na tohle lidi stezovali tak par dni po uverejneni prvniho "zpomaleneho" videa uvedla nvidia stejne video i bez tech "zpomalenych" zaberu a tedy naprosto plynule. to by tam melo byt doplneno
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-17 19:49:33

To zastoupeni na trhu jsem tu kdysi pocital. Pokud pomines Intel, ktery diskretni grafiky nevyrabi, tak je to kolem tech 42-45%. DD to holt vidi optimisticky a uz jim tech 50% dal hned... Ale sanci na to ATi ma, i kdyz vyhledove tak 2Q 2009, pokud se udrzi stejny trend jako dosud za posledniho pul roku. Ten zbytek nekomentuju uz davno, nema to smysl. Vzdycky to skonci u toho, ze je to nazor, ktery muze mit kazdej jakej chce.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-17 19:52:20
avatar
v Q2 to bylo 45% tedy dnes už to může být mezi 45-50%
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-17 20:11:52
avatar
Z toho samého důvodu nemělo šanci Dx 10.1.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-17 20:53:30

No ve tretim kvartalu jsem to spocital na tech 42-43%. Nevim, jestli to jde nejak dohledat, ale ten vypocet byl vcelku presnej, protoze jinak nikde neni zadna statistika ciste na diskretni karty a podil ATI vs Nvidia. Takze tech 50% si myslim, ze stale realnych neni. Tam se bralo v potaz, ze po vydani HD4800 bralo ATi o 5% za kvartal vic nez predtim, ale celkove stoupl prodej karet, takze Nvidie brala taky neco malo navic.
Neznámý  2008-12-18 00:26:00

Zdar Bucho, tak, na BLOGu, 13-ti Leté Emo, HOLKy, tak, to asi trochu, přeháníš, třeba, já jsem, se ptal, jedné, Fanynky PUNKerky a ROCKerky, Avril Lavigne, a to asi tak, 15-ti Leté HOLky, která není, Emo, bylo, to asi pak, před 1 měsícem, asi tak, přes, ten Komunikační program ICQ, asi nějaká verze 6.5 Sestavení 104, asi nějaká verze Full Version CZ, tak jsem, se jí ptal, jestli ví co to, je Blu-Ray, a ona, to nevěděla, ty voe, tak to jsem, čumněl, tedy, abych tak, řekl, a tak, ale tak, snad, kdyžtak, alespoň, na BLOGu, Normální 15-ti Leté No Emo, HOLKy, když už tak, ne co?
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-17 19:10:12

Pánové na PCGH je taky krásné video z demoverze Cryostasis a musím říct, že je to hodně nadějné. Fyzikální efekty vypadají prostě úžasně ..demonstrují to na vodě ...takové kapky odrážející se od oděvu ..dopadají na zem ..slévají se ..prostě paráda ..na tohle nemá ani voda v Crysis. Bohužel se také potvrzuje, že tak tak bude stačit GTX 280. Ideální je k ní připojit ještě 9600GT jen na fyziku ..ale bude to stát zato. JInak se mi líbí i příběh a hodnotí to na téhle sajtě hodně vysoko ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-17 20:31:14
avatar
ta hra vypada velmi nadejne..doufam ale ze nabidne trochu vic zabavy nez sledovane pekne zpracovane vody. nevim ja nehraju hry kvuli sledovani pekne grafiky ale kvuli hratelnosti a zabave (i kdyz to sledovani vody muze byt pro nekoho take zabava no xD). ale tak atmosfericky to vypada velmi dobre a trochu mi to pripomina bioshock.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-17 19:25:01

Já osobně FyzicX nepotřebuju. Bohatý člověk si to určitě koupí, aby měl v počítači všechny karty, které vůbec existují, ale pro chudého člověka jsou to jenom zbytečné výdaje navíc.
Fyziku potřebuju akorád v akčních a závodních hrách, ve strategických není potřeba, ať už válečných (Heroes5,AofE3) nebo budovatelských (CityLife). A ve hrách pro holky také není potřeba (The Sims).
Tak a teď se podívám na ty akční popř. závodní hry. Nikdy mě nijak moc netrápilo to, že krabice padá jinak, než by měla. Křivka pádu je pro mě v současných hrách úplně dostačující. Spíš co mě vadí, když můžu napůl projít zdí a nebo naopak vrazím na neviditelnou zeď. Toto však není problém hardware, ale tvůrců, kteří nedokázali grafický model a fyzikální model překrýt. Takže by byl na místě nový engine pro hry, který by vytvářel fyzikální model automaticky z grafického, pak by již byl jenom jeden jednotný model, a tyto chyby by byli pasé.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-17 19:32:47
avatar
Ani zubatý hrany nevadí. A 256 barev svého času taky stačilo, že.
houmer56 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hrany 2008-12-17 20:24:46

Jak ukazuje Rockstar zubatý hrany nevadí, pokud hra stojí za to. Naopak existují hry, které zubatý hrany nemají a stojí za prd.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-17 20:58:59
avatar
Což už se dostáváme někam úplně jinam. Kvalita her nestojí na jejich zpracování. Jde o to, zda kvalitně zpracovaná fyzika prostředí může tu hru posunout dál. Pokud by dnes vyšel System Shock (2) v nějakém novějším grafickém hávu, hned bych ho koupil, a tím nemyslím to, že bych ho dřív nehrál s chutí jen proto, že už v době kdy vyšel byl graficky pozadu. Ten postoj - stačí mi jak to je - to bychom mohli hrát dodnes hry o 256 barvách. Na vydávání špatných her by to stejně nezměnilo nic.
pK! [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-17 22:31:07
avatar
... Slunce nikde netvrdí, že je proti vylepšování grafiky ve hrách. spíš měl na mysli to, že se ve hrách přikládá příliš velkej důraz na tyhle věci a zapomíná se na záležitosti, který zmínil a který, kdyby byli pořešený, by na samotnou hru měli daleko větší vliv než grafika a fyzika. něco na tom určitě bude.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-17 20:40:23
avatar
ony i ty barvy stacili...aspon u tech starejch her jsem se casto bavil mnohem vice nez u nekterych dnesnich ultra hyper graficky nejlepsich her
Neznámý  2008-12-18 00:45:00

Zdar RAIGORe, tak to s tebou, na-prosto, a to na-prosto, souhlasím, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Neznámý  - DX11 2008-12-17 20:43:08

O tom co skonci v DX11 rozhodne jen a jen jakou uroven bude mit nova verze Havoku akcelerovana pres GPU. Kdo bude lepsi, ten tam skonci. Dale je pak otazka, zda MS ceka co vypadne z HAVOKU, nebo uz to vi, nebo bude treba prvni verze bez fyziky. Klidne se muze i stat to, ze tam skonci PhysX zabaleny do DX funkci. Myslim, ze opravdu jen zalezi, kdy dokaze HAVOK vypustit novou verzi s podporou GPU.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-17 20:55:37
avatar
ja jako nejpravdepodobnejsi by sem videl variantu ze pouzije microsoft nejakou svou vlastni extra dx11 fyziku.
Neznámý  - Vlastni 2008-12-17 22:49:04

Asi jo. Ono staci zanalyzovat soucasne fyziky, dostat se k a projit budouci HAVOK a DX11 specifikace je hotova. Co si budeme povidat, zjednodusene je DX jen souhrnem mnoha funkci. A jak je pak vykona vlastni HW je jen na vyrobci zeleza.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 751x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1441x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2238x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1987x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1319x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1302x
Komentářů: 1