Grafické karty se díky sníženým cenám dobře prodávají Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 02 leden 2009
alt Ekonomická krize, to je hlavní téma roku 2009. Grafických karet se však zatím nedotkla

 

 

  Poslední údaje říkají, že prodeje grafických karet v 4Q 2008 neklesly. Lví podíl na tom mají zejména slevy, které AMD i NVIDIA naservírovaly. Více aktivnější byla v tomto směru společnost AMD-ATI, kde sešup cen byl opravdu významný. Dnes se dá běžně pořídit skutečně výkonný Radeon HD 4870 512MB za skvělých 199 dolarů a to hned od několika společností. Model s 1GB paměti pak stojí zhruba 239 dolarů. Konkurenční NVIDIA na slevy ATI reagovala avšak model GTX 260 216 se cenově HD 4870 1GB nevyrovná. S posledním update ovladačů navíc po výkonové stránce HD 4870 1GB o něco převažuje (jsou hry, kde HD 4870 1GB poráží i GTX 280, což GTX 260 216SP nedokáže). Situace je ale velmi vyrovnaná, nižší cena však hovoří právě pro ATI. Na kompletní výsledky prodejů si budeme muset počkat do konce ledna, kdy agentury zveřejní skutečné počty prodaných grafik a podíly výrobců.

  Očekává se však vyrovnání pozic NVIDIA a ATI a to hlavně na desktopu, kde by se síly mohly vyrovnat téměř 50:50 - což na začátku roku 2008 opravdu nikdo nečekal. Na mobilní platformě by již společnost ATI mohla NVIDIA s větším odstupem předstihnout. ATI si velmi dobře vede se svými mobilními grafikami, naproti tomu NVIDIA stíhaná potížemi s kvalitou špatně vyrobených mobilních čipů, pozice na mobilním trhu po celý rok ztrácela - něco málo by jí mohl pomoci podařený GF9300/9400 a jejich přítomnost v Apple, avšak díky hospodářské krizi, tato většinou dražší zařízení zažívají velký pokles poptávky. Neohroženou jedničkou, která zabírá přes polovinu grafického trhu, zůstává společnost Intel, kde se žádná změna neočekává. Slevy grafických karet, díky kterým se podaří udržet slušné prodeje grafik, však budou znamenat pro výrobce zcela určitě nižší zisky a příjmy. Průměrná cena grafické karty opět o něco poklesne. Ačkoliv se tedy podaří výši prodejů udržet, bude to pro výrobce znamenat nižší příjmy, než přinesly stejné úrovně příjmů v minulosti. Nutno říci, že na toto se budou muset připravit téměř všechny společnosti, nejen v IT. Pohádka jménem trvalý několika % roční hospodářský růst na dluh (u zákazníků) skončila. Teď se firmy budou muset naučit hospodařit a považovat za úspěch to, když se příjmy vyrovnají výdajům.

Zdroj: Hardspell

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hybrid crossfire 2009-01-02 02:37:16
avatar
Zdravim vsechny DIGI-fajnsmekry,hadzem svoju otazku trochu mimo tema, ale dobre veci sa budu vzdy dobre predavat... nevedeli by ste mi niekto poradit,chcem kupit ATInu rady 4800 a chcel by som ju prevadzkovat v mode podobnemu Hybrid sli, ale manualnom, teda na monior by boli pripojene obe grafiky (interna i externa, napajaci konektor na externu kartu by bol spinatelny mimo skrynky a v pripade startu bez napajania karty by sa nezapla a PC by nabootovalo v PCI-express initiation FAIL MODE teda pod internou kartou(cipom), myslim ze myslienka ako taka to nie je zla, no neviem ako by sa ta externa grafika spravala pri dlhodobom takomto pouzivani, myslite ze by to zvladla ? pripadne nejake navrhy... myslim ze tema je to zoujimava.
DIK
Obelix92 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 10:25:31
avatar
Myslenka je minimalne zajimava, ale obavam se ze to asi nepujde Nejsem expert, ale pouhým odpojenim konetktoru nezpusobis, ze karta se automaticky vypne a obraz pujde z int. GK... spis si myslim ze by to hazelo error Hybrid CrossFire (nebo tak nejak) je stejne jako hybrid sli resen softwarove(asi tam musi byt HW predpoklady ale stejne...) a manualne bych to ani neskousel...nerekknu ti co se stane odvahu na to, abych vytahnul konektor z GK nemam Takze pokud trvas na nejakym hybridu s vykonou GK musis volit nVidii...(pokud je mi znamo ati ma HCF jen s low-endem)
BTW:jednou jsem "omylem" vytahl a zandal konektor z HDD za behu systemu... jen to zajiskrilo a system se vypnul...nastesti to Hdd prezilo ale GK bych uz neriskoval
TommoT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 20:57:29
avatar
U některých grafik by počítač kleknul hned, protože má u konektoru na přídavný napájení čidlo.
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 12:34:39
avatar
predstavujes si to prilis jednoducho, takto to nefunguje.
ovela realnejsie by mohlo byt proste jednoduche SW odpojenie. kedze ati ma xgp box k notebookom, a ten sa da zapnut ci vypnut za behu systemu, a je pripojeny normalnym pcie 2.0 8x konektorom, tak by to nemal byt problem ani na desktope.
inak toto mozes rovno skusit vytiahnut grafiku za jazdy zo slotu, potom z nejakej net kaviarne napis ako to dopadlo ;)
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 13:35:52

No ale v tom XGP je právě nějaká karta řady 38xx u kterejch je to podporovaný i normálně na desktopu, ale o 48xx je ticho po pěšině, tolik sem se v tom něštoural, takže nevím jestli je tam i nějaká hw úprava což mě připadne jako jediné možné vysvětlení, protože tohle je parádní marketingová věc, tak nechápu proč by ji brzdilo AMDo u svých nejprodávanějších karet.
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 13:32:37

No taky čekám, kdy by se mohlo AMDčko uráčit vydat ovladače i pro mainstream, jestli je to hardwarově možné u 48xx kousků. Jediným řešením i když docela krkolomnýn a o jiném řešení nevím, GK prostě a jednoduše fyzicky vytáhnu (samozřejmně to provádím při vypnutém PC, aby někoho nenapadlo to tahat za jízdy !! ) a zapojím IGP, potřebuju výkon tak zase naopak, jak říkám je to krkolomné, ale ušetřil sem tím spoustu jinak zbytečně vyfláknuté energie a na ceně to bylo taky dost poznat.
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2009-01-03 00:44:15
avatar
tak nejak som si to pradstavoval, az na to fyzicke vytahovanie, teda len by som pred startom kompu vypol napajanie cez najaky externy spinac(mimo PC)a nastartoval komp, ziadne vytahovanie GK ani prehadzovanie kablov, chcel som len nejaku odpoved ohladom taj karty ako by sa spravala ci by sa nahodou nespustila na nejakom power save mode, ak nie tak myslim ze su stavane na to aby start pocitaca zvladli aj bez power konektoru(ved by na to bol len jednoduchy obvod ktorym by sa vystrihali mnohym reklamaciam) a ak taku ochranu maju tak ci by ta ochrana vydrzala aj dlhodobe pouzivanie...
neviete mi niekto poradit kto by do toho mohol vydiet viac ?
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - PLEASE 2009-01-03 01:21:18
avatar
Skuste niekto niecom ale normalnu reakciu nemyslim typu ze to mozes GR rovno za jazdy vytiahnut, sme na serioznom WEBE (dufam) tak prosim pred reakciou najdkor porozmyslajte lebo to kazi celu temu ... aspon ty DD skus svoj nazor natakyto manualny hybrid ... ved v skusenostiach o GKckach si az po usi, urcite by si vedel dat serioznu odpoved, asi to idem vyskusat na svojej 3850tke... fakt som zvedavy
PeT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 10:52:50
avatar
Hmmm, skoda ze ceskym e-shopum se to zlevnovani tradicne vyhyba
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 11:46:45
avatar
Jo zdrazit dokazu do 5 minut ale sleva se promitne do cena tak za 2 mesice
Obelix92 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 13:30:21
avatar
doufaji ze zas zdrazi takze sleva by byla vlastne zbytcna
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 17:17:33
avatar
no nasel sem hd4870 za 5000,--, zotac gtx260-216 za 5600,--, to je dobra cena, ale stejne si pockam, az budou u nas novy nvidie na 55nm a pak mozna do naky pujdu. zadna z dnesnich grafik mne totiz uplne nevyhovuje a nenuti k upgradu(kdyz mam 8800gts512)
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 17:38:01
avatar
Jsou hry,kde je radeon HD 4870 1GB porazen i od 9800GTX+, což se GTX 260 216SP nestane

Edit: Tohle nemel byt argument,ale zanedbatelna situace,ke ktere zridka take dochazi.Autor vetsinou uvadi priklady ze strany Ati a ja pouze uvedl jiny ze strany nVidia
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 11:43:01
avatar
No to už by bolo poriadne haló
Neznámý  2009-01-02 16:51:23

Editováno administrátorem holoway kvůli porušení pravidel slušné diskuze

Pokud ti tak vadí záporné palce, tak nediskutuj, místo toho, abys za to napadal jiné účastníky diskuze.
Neznámý  2009-01-02 16:51:14

Editováno administrátorem holoway kvůli porušení pravidel slušné diskuze

Pokud ti tak vadí záporné palce, tak nediskutuj, místo toho, abys za to napadal jiné účastníky diskuze.
Neznámý  - Administrator 2009-01-02 16:57:31

Administratore, administratore. Rekni me koho ze jsem to napadl? Nekoho konkretne nebo tech ted uz 13 anonymu co davaji palce jen proto, ze jiny ma v oblibe jinou znacku?

Navic nechapu za co jako palec dolu v prispevku "Jsou hry,kde je radeon HD 4870 1GB porazen i od 9800GTX+, což se GTX 260 216SP nestane". Je tam nekde nejaka lez nebo proc tady je vlastne to hodnoceni prispevku? Aby se jedna sorta lidi ukajela na druhe?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-03 01:20:42
avatar
Každý si může kliknout jak chce. Někdo to dělá jen tak, že dává záporné nebo kladné body. Je na každém, co mu přijde ok, s čím souhlasí a co ne, nebo co mu přijde neutrální a palec nedá. Bohužel pro tebe už není na každém, aby za to někoho soudil, a ani obecné urážky uživatelů nejsou povoleny. Pokud si myslíš, že ten kdo dal palec nahoru nebo dolů je blbec a podobně (viz tvé smazané příspěvky), tak je to tvoje právo, ale u té myšlenky to končí. Pokud to napíšeš sem, bude to smazáno...Nic víc, nic míň. Jen trohu slušnosti
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 16:47:01
avatar
no mě by docela zajimalo které hry to jsou, palce dolu budou asi za to, ze strike uvedl argument bez jakekoli konkretni informace, ktera by jej povrzovala
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 16:51:37

no tak protoze je to hovadina :-D. Je to tak treba v jedne hre ale v ostatnich ne, musi se to brat prece jako celek a ne ze jednou vyhraje ta a podruhe zase ta druha
Neznámý  2009-01-02 17:02:08

S tim naprosto souhlasim. A myslim ze i Strike ma uplne stejny nazor. Ale svym prispevkem patrne parafrazoval zase jednu povedenou vetu "nestranneho" autora v clanku. A presne o toto tu jde.
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 19:13:58

pravda
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-06 13:07:04

To je bezesporu pravda. Jenze jde o to, ze informace od DD jsou zhruba na stejne urovni. Vzdy totiz zalezi, jake vyberes vstupni udaje. To ze HD4870 1GB prekona i GTX280 je pravda take v nekolika pripadech. To ze nekde neni narust vykonu GTX260(216) je take pravde v nekolika pripadech. To ze je GTX260(216) vykonejsi o 15% nez HD4870 1GB je take pravda v nekolika pripadech. Myslim, ze Strike chtel poukazat na to, ze DD si dovede vybrat velmi dobre argumenty pro to co chce sdelit svetu. Ovsem pokud nechce byt oznacovan za neobjektivniho, nemel by na nich stavet zas tolik nebo alespon uvest i argumenty pro druhou stranu, coz ovsem zhusta necini ci dokonce jeste zlehcuje. Takze pak zanikne to, ze dneska by u techto karet mely hrat roli dalsi argumenty a nikoliv vykon, ktery je plsu minus stejny. Pro nekoho DX10.1, pro nekoho treba spotreba, proste nemlzit. Dneska pokud sezenu za stejnou cenu GTX260(216) volil bych ji (pokud by zakaznik nebyl treba fanaticky hrac GRIDU ovsem..., myslim ze je to v soucasnosti v tyhle kategorii nejvyhodnejsi karta.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 15:35:05
avatar
nato ze 4870 bola smerovana prave na mainstream , teda mala atakovat poziciu 9800gtx, je myslim celkom v pohode ze ju porazi v 1 z 20 hier pri specifickom nastaveni alebo na jednom webe
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 16:49:29
avatar
To jsou ty hry, kde je HD4870 poražena od GTX 260. Ale jedná se o minimální častost takových výsledků, ale jelikož si karty svým výkonem nejsou nijak extrémně vzdáleny, i to se může stát Já někde viděl, že i HD4850 porazila GTX 260, ale ani jedno to není běžné, tudiž jako argument zanedbatelné.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 16:54:04
avatar
njn ale stejne tak jsou vyjimecne ty situace kde 4870 porazi GTX280...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-03 01:16:15
avatar
No tak to bych tu byl do rana vyjmenovavat vsechny moznosti :-D
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-03 01:44:01
avatar
nemusis vyjmenovavat vsechny moznosti..tuhle moznost uz vyjmenoval DD a jako argument proti GTX260 to uvadi az moc casto..to je ten problem kvuli, kteremu vznikla tato vetev...
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 14:08:29

v ktorych hrach 4870 s 1gb pamete jasne poraza GTX280 na novych ovladacoch ? Ved ani na 216tku nestaci ( apson v tych kde sa testuje ) .. mozno som zle ovplivneny testami co som videl na fudzille ale tam proste 4870 dostala jasne na frak .
A este otazocka kde by sa dala 4870 s 1GB dala zohnat , za cenu 239 dolarov , v europe sa predava priemerne zhruba o za to co GTX 260 s 216sp a to je 220 Euro.

Ja viem na slovenskej pixmanii maju teraz akciu na 1GB 4870 za 192 Euro ale to nevypoveda o skutocnych cenach ci hej pretoze v nasich Eshopoch je to stale na rovnako ( s GTX260 216sp)
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 14:38:40
avatar
Prepáčte za výraz, ale ja z vás asi poseriem XD
HD4870 vs. GTX260? Nuž, cena +- rovnaká, výkon +- rovnaký ... záleží len na tom za koľko € a aké prevedenie karty kúpite, plus samozrejme aké hry hrávate ... hádať sa tu o to ktorá z nich RULEZZ a ktorá z nich SUXXX kvôli mizerným pár FPS hore-dole mi pripadá ako z materskej škôlky.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 15:36:50
avatar
asi tak ... namiesto toho aby sme boli radi,ze si koneecne mozme vybrat kartu aj podla toho koho mame radcej a budeme mat vykon zhruba rovnaky sa tu hadame o par fps
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 15:44:26
avatar
Ja s tim nemam problem,pokud reagujes na me Muj nazor,karty jsou si rovny.
Ale pokud se DD stale chova jako maly klucina a neodpusti si sve oblibene 100x otrepane neobjektivni fraze,ze ta a ta karta v tomto rozliseni a v teto hre porazi jinou kartu,potom musim zareagovat stejnym zpusobem
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 16:09:21

Karty si nejsou rovny
Radeon je levnejsi o petikilo
Za cenu horsi spotreby, vetsinove nizsiho vykonu a pri vydani hry horsi stav ovladacu. Takze +/- nastejno (jak pro koho)
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 16:52:13
avatar
U nás je cena približne rovnaká, záleží od výrobcu ... a väčšinovo menší výkon? +-5 FPS je tragédia, uznávam.
Neznámý  2009-01-02 16:52:27

Jj. Presno o to tady jde. Jeden pan tady donekonecna bude mlet neco ve smyslu ze HD4870 je lepsi, modernejsi, vyhodnejsi, vyrobne lacinejsi, ....... Me jako zakaznika napriklad vubec nezajima, kolik stoji vyroba karty, do jakeho ze segmentu byla smerovana. A jak vidno, dost lidi to uz tady sere. A je to tak. Karty jsou naprosto vyrovnane. Jeste jsi zapomel doplnit ze zalezi na zrovna aktualnich ovladacich. A to jakou kartu si koupit at si rozhodne kazdy sam. Pro nekoho, kdo napriklad meni kartu jednou za delsi dobu (2-3 roky) bych ja doporucil HD4870, kdo to meni kazdou chvilku (1/2-1 rok) tak zase GTX260. Proste tak.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 17:23:31

nechapete, ze vzdy musi byt jen jeden vitez ?
Zde pouze ATI, protoze je vzdy levnejsi.
Je to holy fakt, pomer cena/vykon ... to je oč tu bezi
Kazdy ma jine hodnoty ktere uprednostnuje.
Neustale resit co je lepsi . Podle pohledu p. Stacha ANO, je potreba "vyhlasit" viteze. Tak k tomu tak pristupujte
Ve finale si stejne zvolíte podle sebe, ale aspon ze je zabava, co
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 17:29:34
avatar
ano, poměr cena výkon je podle mě rozhodující
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 17:50:19

ikdyz ten rozdil v pomeru cena/vykon je naprosto nepatrny ?
Pro viteze hovori horsi provozni vlastnosti, horsi ovladace ( aspon po vydani hry) a presto je pomer C/V tim nejdulezitejsim ? Asi ano, potom se ale nemuzete divit o nespokojensti nekterych ctenaru
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 18:34:05
avatar
ano .... kvalita je stejná na rozdíl v ovladačích nehraji, protože ovladače ATI/NV jsou stejně funknčí i nefunknčí jako ATI/NV. Proč platit víc za něco, co nabízí druhý levněji? Poměr cena - výkon - kvalita je u mě stále až na první místě.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 19:23:21

dobre, provozni vlastnosti jsou taky stejne.
Na ty si nikdo ale nehraje že.
Když si to tak vemu, proc se stale nekteri divý, ze vzdy v testu vyhraje ATI. Dopredu je jasne, že pomer cena/vykon patri ATI, ikdyz v pripade 4870 1gb vs GTX260 216 bych ani nerekl. Je to jedno. Autor proste nemuze napsat, ze GTX260 216 je stejne tak dobra (pro me lepsi) jako radeon 4870 1gb.
Rozdil ceny skoro nulovy a ta spotreba ... nebudu to trapne opakovat ENDE
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-03 01:01:56
avatar
vyjadřeno cenově, kolik ta spotřeba udělá?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Spotřeba 2009-01-03 01:55:16
avatar
To je ale právě to. Ta spotřeba. Jasně, můžeme ji hodnotit někde jako plus a jako mínus. Ale opravdu si nevyberu kartu podle toho, že má v idle o 10W míň nebo víc a v zátěži o 20W víc nebo míň. To bych totiž musel začít jinde.

Mám tu u sebe právě lampu. Svítí od 170, když jsem přišel a byla tma. Žárovka je běžná 60W, to znamená, že těch 60W taky žere. Stojí pár korun, ale svítí, a to je hlavní. Ale já jsem si vybral novou grafickou kartu, je to nVidia GTX260. Sice stála o stokorunu více (někdy méně), ale vynahradí mi to, neb žere někdy až o 20W méně. Jenže jsem si uvědomil, že musím šetřit i jinde. Musím koupit nové spotřebiče třídy A+, ta 8 let stará lednička taky žere jako blázen. Žárovky vyměním za ty spořivé. Musím vyhodit myčku nádobí, ta žere elektřinu i vodu ve velkém, umeju nádobí ručně ve dřezu...okey to by stačilo, můžu pokračovat dále a dále...ještě mě napadá, vypínáte televizi úplně? Ona také žere i v idle stavu pár W, stejně tak video a další.

Ale proč? Ano, výsledek měl bý ten, že oněch pár wattů je fakt nula nic oproti tomu, co máme doma navíc. Ušetřit můžeme a měli bychom, ale musíme začít tam, kde nám to opravdu něco dá. A u skoro high-end grafik, je to hodně mimo tuto skupinu. Prát se za pár wattů...no nevim, nejsem Bursík, třeba jo

Můj osobní názor je, že mezi GTX 260 a HD4870 (třeba ta 1GB) jsou rozdíly tak malé, že bych se koukal jen na to, od koho jsou vyrobené, jaká je záruka a zda jsou za svou cenu nataktované nebo ne. Víc se soudit nedá. Teď mi psal jeden uživatel, že chce jednu z těch karet, ale neví jakou vybrat. Víte co jsem mu poradil? Když mi řekl, že nemá favorita ve firmě (ATI, nVidia), tak jsem mu poradil, ať vybere tu, která se mu více líbí a je od kvalitního výrobce (pro mě EVGA a ASUS). Ha, zdá se to jako rada od IT loosera, ale dá se v pominutí těch malicherností, které tak řešíte, poradit člověku méně znalému jinak? Podle mě ani ne...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-03 01:52:27
avatar
tu mycku bych nevyhazoval...k rucnimu myti musis pripocist i ten cas co u toho stravis (cas jsou penize ) a vody a elektriny na ohrev te vody spotrebujes taky docela dost (i kdyz to zalezi i na stylu umyvani ). ta mycka vetsinu lidi pak vyjde i levneji nez rucni myti

ale nevim proc je potreba mit u pc jeste rozsvicenou lampu..me osobne se na monitor diva lepe kdyz je to jedinej zdroj svetla. naopak jeste rozsvicena lampa me akorat rusi. lampu si zapnu jen kdyz potrebuju neco napsat nebo pohledat nebo tu mam jidlo a nekdy ani to ne, jas monitoru mi postaci.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-03 10:56:34
avatar
Tak to je zase kvůli očím že jo, aby rozdíl světelnosti okolí nebyl tak velký, jako v tvé popisované situaci.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-03 12:13:23

co to je za kecy
Mame zde web,ktery se zabyva posuzovanim HW, at uz co se tyce vykonu, spotreby, ceny, tak i marketingu, mnozstvi prodeju, proste kompletni problematiky.
Kdyz zde mame 2 vyrovnane soupere, jak vykonem, tak cenove, stejne vyhraje tady znama znacka, ikdyz ma horsi provozni vlastnosti.
Tedy radsi se zacneme bavit kdo u kompu sviti, jakou zarovkou atd.
Nezaregistroval sem tu clanek o domaci spotrebe energie, ale o kvalite HW s nimiz dou ruku v ruce i spotreba.
Proc je karta s lepsimi provoznimi vlastnostmi, casto i vyssim vykonem za stejnou cenu (kdo jak najde) horsi nez konkurence ?
Jestli zde zacnem predhazovat, kdo jakou zarovkou doma sviti, nebo kdo vypina na noc lednici, tak se to zde muze klidne jmenovat DDWorld Smisene zbozi a rad bych tu videl treba i recenzi na vrtacku, nebo na usporne zarovky
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-03 13:41:49
avatar
No to jo, ale to co píšu má naznačit, že bavit se o 10W jako bonusu a tedy pro Vás hlavním motivem ke koupi té a té karty je naprostá kravina, alespoň pro mě. Spotřeba, alespoň taká, jaká je u těch dvou karet, je u mě jen informací a vůbec ne rozhodovacím prvkem.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-03 15:52:07

rozdil neni 10W
Rozdil spotreby v idle ciní 40W a to zde byla testovana GTX na 65nm vs 4870. Rozdil bude jeste vetsi po testu 55nm verze.
Nezda se mi to jako zanedbatelne. Pokud sou si karty rovne, miska vah se jasne diky provoznim vlastnostem prehoupne k GTX260 55nm. Tedy mozna
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-03 17:49:58
avatar
Tak 40W v idle už chápu. Já jen, že jsem testů dělal hodně a u mě to dalo takhle u spotřeby celé sestavy:
IDLE
EVGA GTX260 - 132W
MSI HD4870 - 153W
BURN
EVGA GTX260 - 250W
MSI HD4870 - 250W

S tím ale podotýkám, že údaje jsou půl roku staré no. Pokud se to tolik změnilo a nVidia vynalezla ovladače z velkou úsporou, tak ok. Jinak testováno bylo na Q9300, 4GB ram, Gigabyte X38...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-06 12:50:21

Mno ja mam radeji v mistnosti dalsi svetlo. Jde o to, ze pak se oci tolik nenamahaji, jako kdyz zpracovavaji pouze svit z obrazovky, kde se treba meni rychle barvy nebo kontrast.
Neznámý  - Ceny 2009-01-02 17:35:17

No ale ty ceny mu nejak nestymujou. Viz prispevek dole.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 14:45:09

Njn Intelovi šílenci musí mít vždy CPU Intel, čipset Intel, grafiku Intel a SSD disk Intel. No a výkon- to je jim v celku jedno...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 15:10:51
avatar
ono to asi bude tim ze vic se proda pocitacu, ktere neslouzi jako herni...na co by byla nejakymu urednickovy ati 4870X2 v praci??? trochu uvazuj...
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-06 12:35:27

Chceš jako říct, že ATI nevyrábí levné integrované grafiky?
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-06 12:54:03

Chce rict to, ze podil Intelu na prodanych integrovanych resenich je pres 50%. Office PC = Intelacka domena. Staci se podivat na nabidky PC do 10000, kolik z nich bude mit integrovane jadro od Intelu. Je to vysoce funkcni kombinace, osvedcena trhem.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-06 14:03:54

Pokud jde o spojení procesoru a grafiky stejného výrobce z případného strachu nekompatibility různorodých výrobců, tak to lze u ATI+AMD také.
Krom toho jsem se u částí PC nesetkal s problémem HW nekompatibility. Pokud něco takového je, tak mě to minulo.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 16:13:50
avatar
Zase ta ekonomická krize... Obrovskou měrou k ní přispěli právě novináři, jak o ní pořád píší, sice si zvýší prodejnost novin a návštěvnost webů, ale když lidé málo utrácí - firmy mají malé příjmy, propustí zaměstnance, ti jsou bez práce - neutrácí, firmy mají ještě menší příjmy, propustí další lidi, nekteré z nich zkrachují, atd... Taková pěkná ekonomická spirála
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 16:54:19
avatar
kdepak ... ekonomickou krizi způsobilo žití na dluh a utrácení za kraviny ...
Martincz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 17:20:00

Má pravdu ten chlapec..
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-03 01:47:38
avatar
Obrovkou měrou k ní přispěly ty činitélé, kteří jsou znamí (viz komentář DDho). Jak mohou novináři přispět k ekonomické krizi? Spíš tomu pomáhají, že si ji můžou všichni uvědomit. Každý vidí v televizi, jak se propouští ve škodovce, krachujou sklárny, ale ještě jsem ve zprávách neviděl, že by řikali, co se děje okolo mě. Firma kousek tady strojírenská ještě před půl rokem 1600 zaměstnanců. Teď již méně než 1000 a v prosinci se úplně zastavilo všechno v ní. Je na ní vázáno mnoho firem z okolí, které propouští až 60% procent zaměstnanců. Je to úplně v prdeli, bohužel to postihne a poznají to až ti, kteří mají rodiče, manžely/ky, děti právě v těchto firmách a vyhodí je...je to velká bezmoc, znám to osobně. Novináře nejde z ničeho vinit, kdyby nebyli, tak ti lidé, kteří jsou v jiných méně postihnutých oborech ani neví, že je to tak hrozné...
Neznámý  - Objektivnost clanku 2009-01-02 17:33:46

Tak jsem prolezl CC a nejak jsem si nevsiml, ze by byl HD4870 1GB levnejsi jak GTX260!!! GTX260 zacinaji na 6200 Kc a HD4870 1GB na 6700!!!
Ze by zase nejaky klam?
Neznámý  - Anonym 2009-01-02 18:05:20

Hej anonyme, nemas zadnej argument nebo co? Skoda ze nemuzes dat tech palcu vice, ze? To bys klikal az by se hory cervenaly co? Zkus si zalozit jeste par uctu a pak muzes naklikat vice.
Pindra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 18:56:11
avatar
Sorry,ale zkus prolízt taky jiný shopy než CZC... ty jsou s grafárnama vždy hodně drahý.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 19:28:24
avatar
Tady slo spise o to,ktera grafika je levnejsi,nez o konkretni ceny
Jinak napriklad u nas (mesto 20 000 obyvatel) se da sehnal levneji GTX260 (ale Radeon je pouze o nejakych 70Kc drazsi )
Neznámý  - Alfacomp 2009-01-02 19:27:34

No tak tedy treba Alfacomp. Prvni HD4870 1GB za od Gigabyte je za 6232 Kc, pretaktovana GTX260 od MSI za 5870 Kc. Abys nerekl, ze nejsem objektivni tak prvni GTX260 216 je take od GB a stoji 6360 Kc coz je opravdu "drazsi" jak HD4870 (mimochodem stejna cena jako HD4870 od PowerColoru coz je druha nejlevnejsi). Mam prohledavat dalsi e-shopy?
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 19:06:23

no to je to ocom hovorim 4870 s 1gb stoji iba na pixmanii menej ako GTX260, inak sa pohybuje na rovnakej urovni ako GTX260 s 216SP.
A ja som stale nedostal odpoved v ktorej to hre prekonava 4870 GTX260 tak vyrazne ako sa pise v clanku hore.
pretoze ked sa obe karty predavaju normalne za cenu okolo 6700CZ
Odkaz
a fakt mas donekonecna potrebu rozpravat otom ako je 4870 lepsia co sa pomeru ceny a vykonu tyka kde potom zaradis podobne testy?
Odkaz
Odkaz
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 19:30:43
avatar
Nehnevaj sa, ale pchať sem recenzie pretaktovaných produktov Zotacu a Evgy ktoré u nás prakticky nezoženieš a ak hej tak o poriadny kus drahšie ako 4870-ku je trochu ... zbytočné. 10 FPS (čo je tam rozdiel medzi tými kartami) navyše = priplatiť si 800SK navyše, nech si každý prepočíta či sa mu to oplatí.

A btw o toľko peňazí drahšia karta pre mňa nie je žiadnym konkurentom pre HD4870, nech si nvidia marketingom presadzuje čo chce, pre mňa bude konkurencia to čo stojí rovnako.
Neznámý  2009-01-02 19:48:36

Ale, ale. Asi sis nevsiml te stare puvodni referencni GTX260 ktera je take o malicko vykonejsi, ze? A navic lacinejsi.
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 20:55:16

ta recenzia na zotac amp2 je v podstate len predaktovana verzia obycajnej zotac 216sp karty , ktora sa u nas najlacnejsie predava za 6935 SK (co ti radsej ani nechcem preratavat na CZ.
Odkaz
Co si si zabudol vsimnut je to ze ta 4870 s 1gb bola od Gainwardu golden sample series ( hej ta pretaktovana )
A zatial co GTX260(oc verziu ) od gigabyte dostanes v pohode na frekvencie od zotacu kedze je to rovnaky chladic. Normalnu 4870 na uroven tej Golden sample verzie dostanes uz tazsie
tu to mas aj s evga black edition.
Odkaz

Nehovorim ze 4870 je zla karta , prave naopak , ale mam pocit ze ludia zabudli trochu nato ze GTX260 a 4870 sa nemali nikdy predavat za rovnaku cenu , a ked sa tak deje navyse u vylepsenej verzie s 216sp , uz ani 4870 neni tak jednoznacna volba ako bola trebarz v lete...pripadne ako sa pise v tom clanku hore .
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 21:47:49
avatar
Ale mne je jedno že sa nikdy nemali predávať za rovnakú cenu, proste ak niekto chce kartu za X peňazí tak chce to najlepšie za danú cenu. A či to bude od ATi nVidie či tcomu mi je absolut jedno, a takisto patrím do drvivej väčšiny ktorá grafickú nikdy taktovať nebude takže ma nezaujíma ani OC potenciál "za tú cenu" - hlas mainstream väčšiny, proste málokto chce počuť "však ono si to potom dotaktuješ"
Ale inak máš pravdu, 260-ka je momentálne výhodnejšia kúpa ak ju chytíš za rovnakú cenue ako 4870-ku.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 19:52:33
avatar
Ak je to cenový konkurent 4870-ky tak je to samozrejme lepšia kúpa, ja som narážal na tie drahšie OC verzie.
yetty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 20:05:06
avatar
Chybí mi tu komentář Ladika.
TheWitcher [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 23:16:43
avatar
Však on se určitě ozve
Proč vlastně Ladik píše jak idiot
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 23:26:29

protoze asi je
TheWitcher [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-03 20:17:41
avatar
Ale prosim tě
Asi tím na sebe chce nějak upozorňovat nebo co. Ale jednou dvakrát to pobaví. Ale pokaždé
yetty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 20:11:23
avatar
Používám 8800GTS 320 momentálně kdybych měl koupit, tak 4870 1 GB .Kámoš ji má a je s ní navýsost spokojený.Do té doby měl jen karty od NVidie i kvůli lepším ovladačům.Ale poslední dobou ATI i na nich zapracovala, tak i tady kvalita byla dohnána.
miki75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 22:40:35
avatar
ja mam hd4850 a na moj monitor 1280/1024 som nenasiel hru kde by som musel ubrat detaily vsetko v plnke a na vecsine aj full AA, AF
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ovladace 2009-01-06 13:02:02
avatar
ja mam uz vyse roka radeona 1950pro a pouzivam povodne ovladace co som mal v skatuli od asusu a vsetky hry idu a isli v pohode bez chyb (okrem far cry 2,tma nejako nesli textury
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 702x
Komentářů: 2
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1398x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1071x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1159x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3745x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1451x
Komentářů: 0