AMD – Radeon HD 4870 X2 je výkonnější než GTX 295 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 22 leden 2009
altAMD se zdá se probudilo z marketingové letargie a pouští se i do souboje pěkných PR prezentací.

 

 

     Prezentace AMD samozřejmě nezůstala bez povšimnutí a samozřejmě u zeleně smýšlejících autorů, kteří nám často předkládají podobné prezentace od NV, nezůstala na ATI nic suchá. Hned na úvod je ale faktem, že prezentace AMD skutečně nelže. Prezentuje totiž svůj pohled několika výsledky, které opravdu realitě odpovídají - samozřejmě marketing je marketing, tak doufám, že to někdo nebude brát úplně doslova. Co tedy vzbudilo novou vlnu vášní?  

pr-hd-4870-x2-1

   Na přehled současného trhu je krásný pohled. Téměř každý model má svou velmi vyrovnanou konkurenci. HD 4870 X2 konkuruje GTX 295, HD 4850 X2 úspěšně konkuruje GTX 285, ostatně je a byl o 10-15% rychlejší než GTX 280, a protože je GTX 285 o 9% rychlejší než GTX 280, je HD 4850 X2 jasný soupeř.

pr-hd-4870-x2-2

   Následuje „důkaz" že AMD HD 4870 X2 je výkonnější než GTX 295. Nutno říci, že v tomto AMD neklame. Ze zahraničních testů totiž víme, že HD 4870 X2 je právě rychlejší v nejnáročnějších rozlišeních 2560x1600 než GTX 295, která se v těchto vysokých rozlišeních jako výkonnější neukazuje a tak pokud bychom hodnotili výkon jen na základě testovaných her a nastavení, pak ano, Radeon HD 4870 X2 je nejvýkonnější grafikou na světě.

pr-hd-4870-x2-5

   Že má HD 4870 X2 DX10.1 je také výhoda. Ve Stalkeru to přidá dalších 10% výkonu. Opět i zde AMD nekecá.

pr-hd-4870-x2-3

 

  AMD se ještě zaměřilo i na výkon HD 4850 X2. Ta je jak víme rychlejší než GTX 280 a to zhruba o 10-15%. Že je rychlejší než GTX 285 tedy není žádné velké překvapení, protože GTX 285 je rychlejší zhruba o 10%.  

pr-hd-4870-x2-4

   Následuje přímé srovnání obou modelů. HD 4870 X2 a HD 4850 X2 se svými konkurenty. Ani v této prezentaci AMD nijak nekecá. HD 4870 X2 i HD 4850 X2 jsou modernější grafické karty s více paměti, více výpočetními jednotkami a větším výpočetním výkonem. Víceméně vydání GT200b nijak neohrozilo onu technologickou převahu ATI, jak tomu sama firma říká.

pr-hd-4870-x2-7 

   AMD si kouslo i do „nové" GTX 285 s otázkou, kterou si však pokládá mnoho lidí. Co je vlastně na GTX 285 nového? AMD postavilo GTX 285 z ledna 2009 vedle červnového GTX 280 a červencového GTX 280 OC a samozřejmě nového není nic. GTX 280 OC bude navíc stále rychlejší než GTX 285. Je pravda však, že AMD už nezohlednila nižší spotřebu, což je asi to jediné, co běžný uživatel, který netaktuje, a kterých je většina, ocení. Jinak skutečně šest měsíců po GTX 280 přichází úplně stejná grafika a v tom skutečně není nic moc dobrého pro uživatele.

pr-hd-4870-x2-6

   Prezentace AMD se těžce zakousla do žaludku některým zeleně orientovaným autorům i čtenářům, někteří to neváhali označit za lživé apod. - asi ze šoku, že u AMD existuje také PR oddělení, které o sobě tolika nedává vědět jako to u NVIDIA, které prezentace v podobném duchu vydává často. Nutno ale pravdivě říci, že v prezentaci není ani jedna věc, která by byla lživá. AMD patřičně selektovalo, to je bohužel záležitostí každé PR prezentace od jakékoliv značky, ale nic lživého v ATI prezentaci nenajdete. AMD si klidně může dovolit tvrdit, že HD 4870 X2 je rychlejší než GTX 295, protože v některých případech a zejména nejvyšších rozlišeních a nastaveních, co ve hře najdeme, tomu tak skutečně je. Samozřejmě podle těchto prezentací doufám že grafiku nikdo nevybírá, prezentace by se neměly nikdy brát jako berná mince. Dobrou věc na této PR vidíme v tom, že AMD PR se opět trochu probralo a vyrovnanou situaci zkusilo využít. Prezentace obou firem jsou v poslední době velice slušné, co se přístupu týká, moc se nepřehání a nefantazíruje a to se týká i této prezentace. Samozřejmě někteří zeleně orientovaní to moc dobře nenesou, FanATIci by se zase měli uklidnit, protože celkově tak růžová a jednoznačná situace zase zdaleka není, i když je fakt, že při současných cenách je HD 4870 X2 výhodnější než GTX 295, což kupodivu AMD nevytáhlo. Situace je ale vyrovnaná a v blížícím se testu ji uvidíte, čekám na nové finální ovladače ATI, aby to skutečně bylo, jak má být ...

Zroj: Vr-zone

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ati... 2009-01-22 15:37:53

Good work, nezklamal jsi
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 16:00:08
avatar
Chybí mi tam slide s výkonem v Crysis, kde Radeon pod nejvyšším rozlišením (25xx x nevímkolik pixelů) se 4x AA to rozjede na 32fps.(Je to sice zahrnuto v tom přehledu her, ale bez čísel.) Že je v tomhle rozlišení rychlejší než než GTX295 vím, ale když jsem si projel testy (včetně těch z computerbase.de s novými ovladači) našel jsem max. asi 21fps, většinou míň. Právě tohle vzbudilo dost rozporuplných ohlasů, tak je škoda, že ho tu nevidím.
Každopádně bylo na čase, aby se už nejen nV PR probudilo a já osobně nechápu zoufalé rozhořčení fanoušků nV ohledně této prezentace, vždyť nV nás stejnými skvosty krmí už roky a všichni jsme na to zvyklí. Pomalu nikdo se už nediví, že 8800, é 9800, é teda pardon GTS1XX podává lepší výkony než cokoliv co konkurence může nabídnout, obvzváště v PhysX
Takže tvrdím, že je potřeba měřit stejným metrem, a hlavně brát firemní prezentace vlastních výrobků z nadhledem. Moje kobyla bude přece vždycky lepší než sousedova, i když má jen tři nohy ... A hádat se o tom už vůbec nemá smysl.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 13:49:34
avatar
Crysis v 2560x1600 sice AMD prezentuje že jej testili v Ultra High ale pod tímto "značením" může býti klidně nastavení Hráč nebo třeba fanatik ale těch 32FPS sedí na právě na nastavení hráč...
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 01:35:14
avatar
Pokud se nepletu, v prezentaci bylo přímo napsáno ultra high, což jsem zapomněl zmínit - a právě to na tom bylo to divné
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 17:23:58
avatar
zalezi ale v ktere lokaci to testovali...
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 16:17:05
avatar
Zdá se, že při propouštění v nV omylem vykopli taky někoho z PR oddělení a ten dotyčný nelenil, zavětřil a zamířil si to rovnou za nosem do ATI PR, kde jim konečně ukázal, jak se to má dělat a ti chlapci se evidentně poučili a máme tu po dlouhé době opět "konkurence schopné" PR v ATI!!! Už bylo na čase, to bude zase srandy a flames.....
Neznámý  2009-01-23 12:50:04

Zdar BoSPRINGu, to jo, taky, si říkám, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 16:17:35
avatar
Taketo prezentacie moc nemusim, hlavne kvoli tomu selektovaniu a kvoli informaciam ktore su casto na hrane pravdy ale je pekne vidiet,ze aj amd sa konecne zobudilo a ukazalo svoje dvojcipovky v plnej krase ... Osobne to tu nam vsetkym moze byt jedno,pokial v tej danej prezentacii nieje nejaka vyrazna nepravda ale na obycajnych ludi to moze zaucinkovat, ked to nahodou niekde zbadaju ... Ja uz hlavne chcem nove catalysty a zistit ci sa naozaj jedna o dalsi BB od Ati
fobius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 16:20:31

sem jak malý děco s očekáváním nových technologických novinek tohle je jen pro milovníky grafů
máte taky takový pocit, ze nyni je takova klidna doba pred bouri a kupodivu zadne info ani z ciny, co se to vlastně v laborkach NV a ATI vaří
Body.HWT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 16:22:05
avatar
Dobra recenze a rekl bych ze nezaujata. Jo a kdy ma vyjit rada 5000 od ATI. Melo to byt v 2Q 2009 a ted az nejak na konci 2009?
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 16:34:40
avatar
recenze Už to tady padlo několikrát: v druhé polovině tohohle roku, jak situace a krize dovolí.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 19:28:06
avatar
asi je to tím že už tu dlouho pořádná recenze nebyla
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 16:28:35
avatar
nepsalo se tady nahodou ze gtx295 bude lepsi nez 4870 X2?????
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 16:56:41

taky ze je, tohle jsou grafy z urciteho nastaveni kde zrovna 4870 X2 vyhrava
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 19:38:14
avatar
jj asi mas pravdu!!!!
Neznámý  2009-01-23 12:51:35

Zdar MilHAUSi, ne, asi, ale určitě, a to určitě, má, pravdu, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 22:23:14
avatar
Edit: Sakra čo to tu dneska je??? dvakrát som si prepísal komentár, pretože vždy to čom som napísal, tak z toho sa sem pridal iba úryvok, ktorý bol sám o sebe holý nezmysel a keď som to znova prepísal, tak tu zostalo to isté...sakra to tu máte zavýrené, či čo to má byť??
Neznámý  2009-01-23 12:53:20

ZDar VEYRONe, mně a to mně, tohle, dělá, INTERNET Explorer, asi nějaká verze 7.0 CZ, v Operačním systému Microsoft WINDOWS Vista Ultimate SP2, Pre-beta, Sestavení 16 497, asi nějaká verze EN, tak, asi a to asi, INTERNETové stránky, no tak, více viz. tady: Odkaz ,asi tuhle, kombinaci, nepodporují, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Pindra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Crossfire? 2009-01-22 16:30:28
avatar
Znamená to tedy, že AMD-ATi opět zapracovalo na crossfire ovladačích? A jak je to s nárůstem u nižších rozlišení 1280x1024 a 1680*1050 ?
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 17:34:38
avatar
Ptáš se na Crossfire u tohohle rozlišení
Pindra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 00:20:35
avatar
A proč ne? jak můžeš vědět, co hraju....

Sám víš, že jsou hry, kde máš i v rozlišení 1280x1024 fps kolem 25-30. Tak proč by tady CrossFire nemohl pomoct?
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 17:38:35
avatar
No já čekám na nové Ovladače na ATI jako na smilování...Od té doby co jsem vyměnil Phenom 9600 za Phenom II 940 tak mi Filmy na Blue ray NECHUTNĚ SEKAJ...No snad mi to pomůže...Jestli má někdo podobnej problém tak se ozvěte!!!
RaSuS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 16:30:29

Pěkný, ale je zajmavý jak podobný test může dojít k úplně jinému závěru: http://www.zive.cz/Clanky/GeForce-GTX-295-v-testu-vyhaneni-certa-dablem/Tomb-Raider-Legend-World-in-Conflict-souhrnne-vysledky/sc-3-a-145203-ch-64138/default.aspx
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 16:57:06

kurna vzdyt tohle neni vubec test!
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 17:35:45
avatar
Někdo tomu říká i recenze hh dobrý no...PR oddělení si otestují grafiky, udělaj prezentaci a někdo pak to bere jako recenzi a koupí podle toho. To se pak už nedivím, proč to dělají, i když je to často lživé nebo výběrové nebo grafy od 80% apod :-D
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 16:32:41
avatar
Tak prezentaci výrobce nemůže věřit snad vůbec nikdo, ať už je zelenej nebo červenej. Jinak čekal jsem kdy se to tu ukáže a musím říct, že jak jsem k tobě mel výhrady po tom vytahání pár testů z CB a dalších, tak teď je ten článek napsán o několik tříd líp
Boss7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 16:34:08

No, musím říct, že AMD opravdu vyselektovalo co mohla, aby její karty vyšly vítězně. To, že spotřebou, OC potenciálem a celkovým výkonem HD 4870x2 za GEForce GTX295 mírně zaostává, o tom samozřejmě ani zmínka. A když už tu vytahují DirectX 10.1 (využitelné asi tak ve třech hrách), tak oproti tomu má Nvidia Physix (využitelné asi taky tak ve třech hrách). Takže prostě PR prezentace, jak má být ! Já s tímto ale problém nemám - vyložené lži se tam nedočtete a Nvidia takto perlí mnohem častěji, než by bylo zdrávo! Boj se holt musí odehrávat i na poli marketingu a je dobře, že to AMD pochopilo. Sakra DD, kdy už budeš mít tu recenzi GTX 295 vs HD 4870x2? Nemohu se dočkat !!!
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 16:44:59
avatar
Píše že čeká na nové ATi ovladače(já na ně taky čekám )
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 20:38:20
avatar
Presne tak ! Ja tiež nenávidím keď niekto povie, že načo DX 10.1, ale PhysX to je už niečo výborné ... Toto vážne neznášam keď to niekto povie (nehovorím že si to napísal, ja píšem čo som už počul ) Ale vadí mi, že ak urobia hru a spravia ju veľmi graficky peknú tak sa prejde za 2 dni...
Kdetož inokedy dávnejšie bola ukrátená grafika ale zase dej bol dlhší ... Vážne na úkor grafiky sa dej necháva bokom, čo je veľká škoda
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 16:39:05
avatar
Já sám výkonostní testy na internetu beru spíše s rezervou(orientačně)protože nemáme zaručené že to co se v grafech píše že je pravda to znamená že si tam může každej dopsat co chce.Ne že bych tomu nevěřil ale je to možný navíc pokud autor propaguje jen 1 značku.Nejlepší je si o testované kartě přečíst s co nejvíce stránek a pak si ztoho udělat vlastní obrázek....
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 16:54:48
avatar
na extrahradware.cz sem ted cetl dost hrubej test na gtx 295...pekne tam 4870 X2 prevalcovala!!!!
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 19:23:42
avatar
Aspoň vidíš, čo si môžeš o tom myslieť, pretože to o tom prevalcovaní je totálny nezmysel. To ani Obr zďaleka sa ani nepriblížil k tým nezmyslom na eh.cz
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 21:10:14

Veyrone Veyrone, ty me neprestanes udivovat. Kdyby jsi si poradne nastudoval domaci ukol vedel bys, ze nesmysly kafras ted ty. Na EHW vyslo to co vyslo, protoze v dusledku byla X2 limitovana pouzitym procesorem. A ted otazka pro naseho hrdeho vlastnika HD4870X2 na 17" LCD. Jaky mas procesor ty? A taky sledujes limitaci u sve HD4870X2?

EDIT: A jeste si neodpustim, ivis, ze pro tve rozliseni je GTX295 vyrazne lepsi?
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 21:13:16
avatar
Jo počul som o tom použitom procáku, no to nič nemení na tom, že EHW spravilo totálne mizerný test a možno i úmyselne ;)

Jo a môj procák - ťažko povedať, ale myslím, že čím výkonnejší procák, tak tým ho viac táto grafa dokáže využiť...môj Phenom@3GHz by som povedal, že je dostatočný, ale slabší procák by už nemal byť a s každým výkonnejším táto grafa dokáže väčší a väčší výkon. Také štvorjadro na 4GHz by jej myslím sadlo veľmi dobre ;)

Btw je zaujímavé, že takých ako ty trápi môj monitor viac, než mňa samotného ale to nechcem preberať(každý vie o čom hovorím)
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 21:23:15

Ne to bylo rejpnuti... Jde o to, ze test je opetovne objektivni, ale musis vzit do uvahy pouzitou testovaci sestavu. Takze pak jsou vysledky jake jsou. Obrovi to vyslo ne tak rozdilne protoze to tlaci na i7. A o umyslu uz bych snad ani nehovoril, nikdy nemuzes vyhovet vsem, zkus to tak brat.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 22:11:04
avatar
Pekné, že si sa aj priznal Ja som to ako rýpanie pochopil, ale nemienim ti predsa nahrávať na smeč

no jo, ale keď niekto testuje ako EHW, tak to môžu už rovno testovať s 2GB ramiek pod Vistou ;) Fakt ako keď sa testuje výkon nejakého HW, tak ostatný HW by mal byť čo najvyšší, aby ten testovaný nijak nebrzdil a v tomto to Obr bere zo správnej straty.

Btw trochu OT - ale nemôžem si pomôcť - nech má Obr pravdu, či nie, nech je objektívny, či nie, sakra tie jeho komentáre ma fakt udivujú - uvediem trochu zvláštny príklad - povedzme, že kamoška sa blbo obliekla, tak jej to skúsim povedať napr. že "nejak ti dnešný štýl veľmi nesekne", no taký Obr by povedal napr. "dneska vyzeráš jak píča" Ako tam nešlo o nejaké holky, ale aj dneska keď som bol na PCT a všimol som si jeho komentárov, tak čo veta, to výplod totálneho dementa(spôsobom vyjadrovania).
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 22:44:38
avatar
no to su tie OBRovské vyjadrenia, on je v tom KING, nezabudaj ze vsetci su "děcka co nemaj na grafiku" a "žebraj od rodiču par eur na komponenty", je to chudak a defacto tym uraza svoj domovsky web (nehovoriac o ludoch co tam chodia). No a Hulánom to uplne zabili...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 23:32:47

Ja si myslim, ze pokud si clanek od Rada prectes nezaujate, tak zjistis ze neni od veci a dava docela podnet k zamysleni. Zkratka pokud se ti neudela hned po precteni jmena autora ruda mlha pred ocima tak ten clanek spatnej neni...
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 12:48:13

Bohužel Radek Hulán se už dotal do takové fáze, že bych mu nevěřil ani, že tráva je zelená. Já vím, že občas napíše něco správně a objedktivně, ale je to tak 5%.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 23:26:52

Ja to beru takhle. Pokud mi nekdo da veskere nastaveni v jakem testoval a popise dopodrobna metodiku, muzu si udelat relevantni nazor v porovnani s tim co mam doma ja. To ze v nekterych testech vychazi ta ci ona karta o 5FPS vic ci min je nepodtstany a test se da vzdycky udelat tak aby zvitezilo nou preferovane reseni. Vyberes hry, ktere jsou CF friendly a hnedle mas vykon HD4870X2 nad GTX295, vyberes naopak hry SLI friendly a je to naopak. Pokud stale nebudes spokojen vytahnes na svetlo 8xAA, proste vzdycky si tu hul na to biti najdes... Z testu co dela Obr ci Mirek J. se dovim mnohem vic, muzu je totiz srovnat.
Ad OBR a jeho vyjadrovani v diskuzich. Holt je uz takovej, neschvaluju mu to, ale mame i jine osobnosti bez kterych by nebylo na netu tak veselo. V jeho prospech hovori to, ze je nesmirne pracovitej a sve praci rozumi. V jeho neprospech to, ze neumi udrzet jazyk za zuby a hnedle mu rupnou nervy. Coz se pak odrazi v jeho komentarich, ktere jsou leckdy za hranici slusneho chovani. Ale kontraverznich osobnosti je potreba, bez nich bychom byli jen tupe sede stado. Co treba kdyby Radek Hulan nejednou psal sebeironicky nebo DD prestal popichovat Nvidia priznivce? Dyt by to byla nuda sediva...
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 20:58:50
avatar
mam ti poslat odkaz???skoro ve vsech hrach byla gtx 295 lepsi a neni to prvni graf co jsem dneska videl!!!!
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 21:16:27
avatar
Tvôj avatar mi ako vysvetlenie stačí a nemám potrebu ti nič vysvetľovať
Pozri - meleš tu o GTX295 aká je skvelá - no tak keď je, tak si ju kúp a užívaj si ju Ja mám 4870x2 a nemám si na čo sťažovať, pretože viem na vlastnej koži, aký výkon podáva
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 21:21:43
avatar
tak si kup aj gtx 295 a vyzkousej ktera je lepsi!!!!ja bych si tu kartu nikdy nekoupil...aspon ne za 13 000,- nebo kolik stoji!!!!avatar nvidia mam jenom proto ze mam v komplu starou 8600gs ale ted pujdu asi do 4830-4850 samozrejme ati!!!!
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 22:30:04
avatar
no tak to ani ja by som za ňu nikdy toľko nevyhodil a tobôž v dnešnej dobe...Ja som 4870x2 kúpil ešte na jeseň pred keď bol dolár príjemne lacný a teda jej cena bola nižšia, ako dnešnej dobe potom, ako jej ATI ešte aj znížila cenu.

Keby som mal zbytočných 13k, tak nakúpim rozumnejší nový HW, než meniť 4870x2 za GTX295. Okrem toho GTX295 je ešte hlučnejšia, než 4870x2 a v mojej veľmi obľúbenej hre - Stalker ide horšie než ATI, takže hneď tu máš niekoľko proti. A tiež ako fanda nových technológii mi je zle, keď vidím oproti modernej 4870x2, GTX295, ktoré má nie len zastaralé jadrá a ramky, ale aj je do dokonalý sendvič, ktorý je nadrzovku ešte aj prepojený obyčajným SLI mostíkom! To mi už príde hrozne low a takéto riešenie by sa mi v skrinke rozhodne nepáčilo, no každý má iné priority...poznám takých, ktorý vymenili 4870x2 za GTX295.
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 22:46:24
avatar
myslim ze to je rozumne, ja mam 8800GT a rozmyslam o nejakej 4870tke, su uz fakt za super cenu
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 19:26:58

ano, vsak tak to take je, jen nekde nahodou vyhraje ati tak nam to prece musi podsouvat (nic pro ti ati, nvidia to same)
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 17:00:15

no kukal som tie bety od ati a vacsinou bol pokles fps nez narast. aj ked bol pokles maly resp. v ramci odchylky
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 17:17:18
avatar
nevim co z ati delate teda zac, ale podobnych prezentaci ma dost...k vydani nove karty to je pravidelne..tedka i kdyz vydala novou kartu konkurence..no boze..jestli se podle vas nekterych az ted probudilo marketingove oddeleni ati, tak spise ste se probudili vy.

me zarazi jen jedna vec...proc u radeonu 4870X2 mame pekny grafy s hodnotou fps zacinajici pekne od nuly a u slidu s radeonem 4850X2 zase nejaky nasobky zacinajici jeste od 0,8x. kdyz uz delaj prezentaci, tak to maj udelat aspon jednotne a ne jak blbci..graf u rozdilu dx10 a dx10.1 ve stalkerovy zase fps zacinajici od 20..fakt pekny.

jinak DD s testem GTX295 pockej jeste na nove oficialni ovladace od nvidie..ty taky urcite zvednou vykon a pak bude GTX295 lepsi. a pak pockej jeste na nove oficialni ovladace od ati, s temi zase urcite 4870X2 predezene GTX295. a pak pockej na big bang tri miliony padesat od nvidie, diky kterymu si GTX295 polepsi o celych velko treskovnich 10% a opet bude lepsi nez 4870X2 atd...je to snad recenze GTX295 tak proc tedy cekat na nove ovladace konkurence, ktere vychazi az mesic po vydani GTX295?aby se s novymi ovladaci ukazal radeon 4870X2 jako lepsi?a pak kdyz to bude s novymi ovladaci nvidie naopak tak to otestujes znovu?asi tezko...
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 17:25:09
avatar
no taky mi to přijde zvláštní jestli to není něco proti objektivitě nebo tak něco. Hlavně když ovladače vycházej v podstatě každej měsíc pro obě značky a dopadá to tak, že co 14 dní, to se to zhoupne na jednu či na druhou stranu, protože ty karty jsou skoro všechny +/- 5-10% stejný a překvapivě se čeká přírůstek 5-10% od nových ovladačů Je to celkem zajímavej řetízkáč, prostě v IT světě rozhoduje to co je "dnes a ne co přijde zítra"
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 17:32:09
avatar
Pokud vím, tak s těma starejma je to už otestovaný, tak proč chvilku nepočkat na nový (ATI)!!! Až budou nový nV, tak to zase někdo otestuje a ATI budou "starý" a tak pořád dokola...někdy mám pocit, že jsem omylem kliknul na stránky "bohnický" léčebny...radši si zajdi na pivko nebo na holku (podle chuti), je to větší zábava!!! A největší objev týdne je "nevim co z ati delate teda zac, ale podobnych prezentaci ma dost...k vydani nove karty to je pravidelne.." Takže vydám nový výrobek a neudělám prezentaci?!?!?..........
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 17:42:10
avatar
nekteri tady z ati delaj jak kdyby v zivote zadnou prezentaci neudelala...
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 19:22:46

Udělala, ale i tak je na tom marketingově oproti NVidia špatně. NVidia reklama nás masíruje při spuštění poloviny her a v některých z nich jsou dokonce nápisy NVidia přímo ve hře na stěnách... Zatímco ATI nejde nikde vidět.

Potom je tu spousta zelených, kteří méně výkonnou kartu NVidia pokládají za lepší. V čem je lepší, pokud je méně výkonná?
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 20:08:15
avatar
Neuvažuješ, že bys přispěl článkem, třeba jen nějakou úvahou? Tvůj styl a způsob myšlení se mi velmi zamlouvá. Já bych si to určitě rád přečetl
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 20:49:32

Uz jsem to tady nekde zminoval. U ATi se nedostatek PR a spatny PR vseobecne bere jako neco co je spravne a primo hodne obdivu div ne zasluzne, protoze se preci nepodbizi. U Nvidie je to zle, protoze je to lzivy marketing. Pak ATi vyda prezentaci, mimochodem takrka totoznou jako na predchozi karty, a najednou je to marketing, ktery nelze, pouze si vybira to co se mu hodi, ale v zasade tvrdi pravdu. Uz se proberte. Vsechny firmy lzou, vybiraj si pravdu jaka se jim hodi do kramu. Bez rozdilu rasy vyznani ci sexualni orientace. To je proste byznys.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 19:15:32

Nemůže být Nvidia lepší, když má menší výkon, a to sice pouze 1.78TF oproti 2.4TF ATI 4870x2. Od kdy je méně výkonná karta lepší, než více výkonná??? Může být lepší pouze ve hře, která je velmi úzce optimalizovaná na NVidia, a která vůbec nepočítá s tím že někajá ATI existuje.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 19:22:16
avatar
začínám mít podezření, že jsi nvidiot a schválně ze sebe děláš troubu, kterej nemá rád Intel a nVidii, abys takový lidi ztrapňoval. Když jsem já psal takový příspěvky, DD psal, že jsou idiotský. U tebe to asi bere jako normu.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 20:44:13

Musel jsem reagovat na NVidiota, který popírá grafy v článku. Asi těžko tak budu NVidiot.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 21:38:39
avatar
a to si vycetl kde v mem prispevku? jediny o cem se zminuji proti tem grafum je, ze kazdej je uplne jinak udelanej od spravneho grafu s hodnotami fps od nuly u 4870X2 po uplne dementni nasobky zacinajici na 0,8x u 4850X2...jinak ty grafy nijak nepopiram..pravdivy budou..jen je vybrana krasne lokace a nastaveni, ktere nejvice vyhovuji ati kartam..bezne u takovyhle prezentaci..
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 20:51:05

Tak tohle je dalsi stupen ironie.... A musim rict, ze opet zabavny...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 21:02:51

Odkdy ma co delat FLOPS s vykonem ve hrach? Nejsi to ty co taky tvrdil, ze na plochu jadra je ATi vykonejsi? Nebo to byl jenom Veyron? Mezi nami, pokud mas i ty zajem na tom, aby PC scena nadale vubec vytvarela nejake dalsi hry a nebyla pouze o portech z konzoli, tak bys mel Nvidii libat ruce. Tohle je totiz jedna z cest jak nove hry dneska vyvijet. Kdyz pomineme velke molochy EA a Ubisoft, ktere produji v zasade vime co. Je to snad vina Nvidie, ze ATi svoji sanci promrhala? Pokud vim, jeste za doby Half-Life 2 mela ATi taky svuj program na podporu vyvojaru her. Kde je mu konec?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 21:40:19
avatar
na svych statistikach ze steamu valve zjistilo, ze se nevyplatilo podporovat firmu, ktera mela u jejich hracu tak male zastoupeni..
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 23:04:47

Takze to byl krok od Valve. Hmm, pamatuju jak jsem se chodil koukat ke kamosovi na tu lepsi grafiku... Hlavne mu to behalo, me moc ne...
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 22:50:00
avatar
ja by som recenziu tiez buchol co najskor, ked tak, tak by som spravil neskôr dalsiu, ked aj orezanu, ze kam sa pohlo ATi s novym driverom, ale nezdrzoval by som to, nebude to potom uz tak zaujimave, ale nebudem kecat do toho, na inych weboch recenzie su, takze kto chce, najde
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 17:24:11

"Samozřejmě někteří zeleně orientovaní to moc dobře nenesou, FanATIci by se zase měli uklidnit, protože celkově tak růžová a jednoznačná situace zase zdaleka není, i když je fakt, že při současných cenách je HD 4870 X2 výhodnější než GTX 295, což kupodivu AMD nevytáhlo."

Ano, AMD nevytáhlo nižší ceny HD 4870
Zato autor neopomel zduraznit barevně se orientující jedince, kterí sou tahouni ve čtenosti a tudiz velmi důlezití
At zije FLAME
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ovladače 2009-01-22 17:39:23
avatar
No já čekám na nové Ovladače na ATI jako na smilování...Od té doby co jsem vyměnil Phenom 9600 za Phenom II 940 tak mi Filmy na Blue ray NECHUTNĚ SEKAJ...No snad mi to pomůže...Jestli má někdo podobnej problém tak se ozvěte!!!
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 19:22:44
avatar
Nevim jestli vidis PC podruhe v zivote ale moh by sis uvedomit ze ovladace se vyrabej pro GPU a ne pro CPU
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 19:35:45
avatar
pro smylování boží jak je to možný když máš 940? to jako chceš říct že ti to jelo na 9600 a na 940 to nešlape? asi jsem upad nebo co ale fakt jsem to nepochopil. mě jedou filmy z tý modrý placky v pohodě i na 4600+
nechci bejt hnusnej ale ještě jsem zapoměl na mínus
abych nebyl uplně hnusnej tak by pomohl reinstal systému, když měníš cpu je to docela užitečný
Jendosa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 18:06:38
avatar
Tak to asi HD 4870 X2 moc s cenou dolu nepude, jestli má vyšší výkon než GTX 295, jako se řikalo ještě před vydáním GTX 295
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ach jo 2009-01-22 19:24:50

Ach jo, on nekdo veri ze 4870 X2 ma vyssi vykon. Takovy matouci clanky bych zakazal
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 19:45:33
avatar
Jak kde, jak při jakej konfiguraci a taky v závislosti na hře a na šikovnosti uživatele co se správy systému a nastavení týká. Podle mě je to cca 50:50 mezi HD 4870X2 a GTX295. A možná na teplotě vzduchu a rozestavení hvězd..

Zajímavější je spíš problémovost či bezproblémovost karet.. majitelů 4870X2 pár znam.. a nestěžoval si ani jeden. Majitele GTX295 neznam ani jednoho, nicméně znam pár majitelů předchůdců (9800GX2), přičemž jednomu aktuálně pomáham s reklamací oné grafiky. A stěžujou si na ní všichni.

Pokud bude Hydra fungovat, tak má multi-GPU budoucnost, ale dokud to bude otázka driverů, tak nic moc..
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 20:52:22

Ja znam zase tri lidi co maj HD4870X2 a stezujou si vsichni. 9800GX2 byl des a hruza. S GTX295 zatim nikoho neznam.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - popkec 2009-01-22 21:01:33
avatar
ano HD 4870x2 v 2560x1600 má vyšší výkon...v 1920x1200 je jsou si obě karty rovny.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - K čemu je GTX285? 2009-01-22 19:47:29
avatar
S dobrým chlazením lepší takty a v referenčním designu o něco výkonější.. mě to docela přijde jako výhoda. A je to nejvýkonější single-GPU karta.. což pro mě jako ne-milovníka multi-gpu systémů je docela důležité, asi bych si jí i koupil, kdyby od kvalitního výrobce nestála deset litrů..
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 20:36:46
avatar
jak je to vůbec s těmi novými finálními ovladači ATI. Přeci jen 8.12 jsou již dost stareho data (10.12.0 na to že ATI většinou vydávala nové ovladače každý měsíc
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 21:06:32

Rekl bych, ze je tam nejaky trabl. Cekali se 20.1. a zatim ani stopy.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 21:09:28

Pokud někdo uvažuje o koupi GTX 285 tak pak jedině nejvíc přetaktovanou edici, dneska jsem schválně srovnával a dejte si pozor na rozdíly ..např. verze OCX od BFG a AMP od Zotacu ...obě mají takt jádra 702 ale pozor na takt shaderů ..ten má např. Zotac o dost nižší než BFG ..ale právě takty jádra a shaderů dělají výkon. Další značky jsem nesrovnával ale bude zajímavé si to porovnat.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 21:14:52
avatar
to jo ale mezi jednotlivými OC verzemi jsou poměrně výrazné cenové rozdíli.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 21:43:23
avatar
kdyz GTX285 tak koupit jedine zakladni a dotaktovat rivatunerem
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 21:45:45
avatar
Mne jen zarazi jak blby ma zrejme ATI ovladace,..
4870x2 ma hruby vykon 2,4Tflopsu
GTX 295 pry 1,7Tflopsu
evidentne by mnela mit ati 20% vic vykonu ale ten zrejme neni videt, pac se tu pretahuju vsichni o 5fps v stavoch kdy obe karty davaji 80+ fps,...
Zda se ze hold titul najvykonnejsi karty sveta ma podle nVidie nvidia, podle Ati Atina,...
a mne je to jedno,,. ani jednu ze spomenutych karet v kompe mat nebudu
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 21:54:18
avatar
teoretický výkon v teraflopech je pro operace s plovoucí desetinnou čárkou což je trošku odlišný typ aplikací než hry tak že informace o výkonu grafiky v TF je pro běžné uživatele velice zavádějící.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 21:53:39
avatar
proto sem napsal hruby vykon
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 22:15:00
avatar
aha pardon to mi nedošlo...
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 12:17:26

Ta neumera vykonu zrejme bude castecne zpusobena ztratama v dx9 a dx10.0 az vyjdou cistokrevne dx10.1 a dx11 bude ta situace s nejvetsi pravdepodobnosti podstatne lepsi....
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nVidiot vs fanAtik 2009-01-23 13:02:00

Panove panove, cist Vas to je na zvraceni. Jestli chcete mermomoci nekomu fandit, tak si vyberte nejaky sport a tam si to uzijte i s atmosferou Ale fandit na diskuznich forech ktera zadneho vyrobce nezmeni ani neovlivni, to je spise o propracovani se k demenci protoze stejne se navzajem neovlivnite a nezmenite nazory(az na vyjimky). Opravdu je to hloupe detinske chovani ktere nicemu, ale nicemu neprospiva a radeji se zaobirejte vecmi ktere jsou nejakym zpusobem ku prospechu veci(i to hrani her je uzitecnejsi nez nesmyslne nicneresici flamy)...

A ted k tematu, ty karty 4870x2 a GTX295 jsou skvele obe a nemaji si co vycitat ani vykonem ani ovladaci(vsechny ty radobyargumenty s physx ci dx10.1 jsou podruzne) stejne jako je skvela a vyrovnana dvojice 4870 vs 26x.
Ano, muze se rici jedna ma to a druha zase to, ale porad si musi zaroven uvedomovat ze jsou to stale vyborne karty obe, a jakmile si tohle kdokoli prestane uvedomovat(tj. zacne rikat otrepane fabulace platici tak mozna na laiky ze tahle to ve vsech testech prohrava a kdyz mu clovek vysvetli ze odkazovane testy jsou neobjektivni a zamerene jen na "neco" tak dotycny vytahne argumenty s ovladaci a dalsimi nesmysly) tak je na nejlepsi ceste k fandeni a zybtecnym infarktum.... Na druhou stranu si nic jineho nezaslouzitre nVidioti a fanAtici kdyz nemate alespon trochu toho rozumu....
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 13:49:09
avatar
amen
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 15:40:47
avatar
Přesně tak!!!! Kdyby se takhle rvali o ženský, to by byla paráda!!! Z poměru +- 2:1 (žena/muž) by rázem bylo třeba 10:1 a hned by se nám, co se radši mazlíme s holkou než s kartou, žilo jako v ráji !!! No nebyla by to krása, jít v klidu po ulici a najednou by se na mě vrhlo třeba deset bab a začaly by se o mě přetahovat a válet se v blátě a rvát si tílka....Teď mě napadá, to by asi porno průmysl šel rychle do kytek !!! Míru zdar chlapci
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 17:27:30
avatar
to by byl raj na zemi
neradil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nějaká chybka 2009-01-23 00:46:13

Nezobrazuje se mi korektně stránka. Chybí mi část textu jako by byl užší monitor. Rozlišení mám 1280x1024. Nevíte čím to může být?
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 15:35:35
avatar
V AMD by radeji meli venovat usili novym ovladacum,nez testovat sve pul roku stare graficke karty a vybirat ojedinele vyherni vysledky do novych prezentaci.. aby to alespon s temi novymi catalysty bylo takove,jako zde ukazuji..
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 15:46:17
avatar
Souhlas!!!!!!!!!!!!!!!!! Sice se zlepšují, ale řekl bych, že mají pořád co dělat!
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 15:59:10

pravda, mas +
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1200x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 988x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1110x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3699x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1437x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1262x
Komentářů: 5