NVIDIA překvapuje ziskem a pouští se komiksem do souboje s Intelem, další souboje na obzoru? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 06 listopad 2009
altFirma překvapila a překonala očekávání. S Intelem je dále na nože.

 

 

Společnost NVIDIA našla zdá se půdu pod nohami. I s klesajícím podílem na trhu grafických karet dokázala překvapit finančně. Za úspěchem však opravu nestojí klasické grafiky, kdy GT200 jsou na ústupu a nová FERMI není v dohledu, ale NVIDIA může děkovat svým dvěma produktům GF9400M a NVIDIA TEGRA.

Oba produkty jsou dnes hojně užívány a spojuje je relativně jednoduchá výroba a vysoká prodejní cena a tedy velmi vysoká prodejní marže pro NVIDIA. 9400M čipsety jsou velmi oblíbené u notebooků, notebooků a společnost Apple je používá jako základní stavební kámen pro své stroje. Povedlo se i uvedení NVIDIA TEGRA, která NVIDII také solidně vynáší díky objednávkám od firem Microsoft (Zune HD) a Samsung (M1). NVIDIA TEGRA má navíc podle odhadů téměř jistotu, že se objeví v nové Nintendo DS konzoli i dalších zařízeních. Zkrátka současné neúspěchy a pomalý odchod z klasických trhů, jako jsou například čipsety pro Intel a AMD a současné problémy na grafickém trhu z hlediska konkurence k HD 5000 grafikám ATI, NVIDIA dokáže přebýt úspěchy na nových trzích. Několikrát už jsem říkal, že odchod z klasických segmentů, kde NVIDIA známe, neznamená automaticky konec této firmy a troufám si říci, že i případný neúspěch FERMI, co by grafického čipu pro běžné grafiky, nebude z hlediska financí pro NVIDIA znamenat vážnější problémy, protože FERMI míří na jiný trh. NVIDIA také o FERMi neustále mluví jako o platformě pro Cloud-computing a mám tak trochu pocit, že s jeho neúspěchem proti RV870, co by klasickým GPU čipem, NVIDIA prostě počítá. Jak šéf NVIDIA nedávno prohlásil, klasické GeForce grafiky dělají pro NVIDIA sice 2/3 obratu z grafických karet, ale TESLA platforma dělá 2/3 zisku.

Jak také víte, NVIDIA je v otevřené válce s Intelem a NVIDIA si zdá se opět vyskakuje. Na jednom z hostitelských webů společnosti NVIDIA se objevilo několik komiksových obrázků, které si (nutno říci, že trefně) dobírají Intel. Web patří přímo NVIDIA a má parodovat konkurenci.

První obrázek s Mojžíšem, jak přinesl Mooorův zákon asi komentář nepotřebuje.

Další ukazuje šéfa společnosti Intel, co by Kmotra, který dělá nabídku na nákup procesorů, kterou nelze odmítnout, čímž NVIDIA naráží na uplácení výrobců počítačů, aby nebrali konkurenční AMD.

Další si pak bere na na paškál Tick-Tock strategii uvádění porcesorů Intel, co by ale tikání hodin spravedlnosti, a nakonec ještě připomíná časovanou bombu jménem Larrabe, o které si NVIDIA myslí své.

Další Haloweenský obrázek pak také nepotřebuje komentář :D.

Spor mezi Intelem a NVIDIA je opět v plném proudu a bude zajímavé, zda Intel nějak reaguje, určitě by na to materiál také měl – připomeňme poslední činy NVIDIA – představení papírového draka FERMI, zatímco šéf NVIDIA FERMi před tím odsoudil Larrabee, co by papírovou prezentaci a hovořil o tom, že kdo nic aktuálně nemá, ten mluví o budoucnosti – nemluvě o tom, jak šéf NVIDIA mával před světem atrapou grafické karty, která s FERMi nemá nic společného – což musela NVIDIA trapně druhý den vysvětlovat. Můžeme také připomenout činy, kdy NVIIDA brání chodu PhysX pokud je v systému přítomna i grafika AMD-ATI nebo pro Intel aktuálnější téma zablokování ovladačů NVIDIA pokud najdou v systému čip HYDRA (který Intel podporuje), který v podstatě staví SLI na vedlejší kolej a dalších pár námětů by se jistě našlo. No uvidíme, ostrý sport mezi Intelem a NVIDIA určitě nekončí a troufám si říci, že s vydáním FERMI a Larrabee se ještě prohloubí, je také zjevné, že Intel vystrnadí NVIDIA zcela ze své platformy a kdo ví, co nám ještě blízká budoucnost přinese. Každopádně Intel a NVIDIA nejsou žádní kamarádi. Zda vznikne z tohoto sportu i něco dobrého pro nás, co by zákazníky, je otázka.

Zatím to vypadá jen na poměřování velikostí ega, kdy můžeme bezpečně říci, že jak NVIDIA, tak Intel mají sebevědomí na rozdávání a jejich ega se až hvězd dotýkají – a to nemluvíme ani o všech kopancích do zadků zákazníků, lhaní a podvádění – ať už při PR a marketingu nebo přímo při prodejích a dalších věcech, které je snad lepší ani nevědět. Snad se alespoň AMD bude čestně a ve vší slušnosti držet stranou, i když i ono má na kontě pár selhání, ale i zde na ty nečestné došlo – bývalý šéf AMD (který stál za finančně nevýhodným nákupem ATI, na kterém také hodně vydělal) Hector Ruiz, který se po odchodu s AMD stal šéfem GlobalFoundries, musel rezignovat poté, co vyšlo najevo, že stojí za velkým skandálem s podvodnými a nelegálními obchody akcií na burze. Na každého jednou dojde a Intel o tom bude moci brzy také vyprávět a šéf NVIDIA to také nemá úplně jisté, kdy se stále nevyřešilo, jak je to s kauzou vadných čipů, kdy NVIDII žalují vlastní akcionáři, protože prý NVIDIA věděla, že vadné čipy prodává. No uvidíme ….

Zdroj: NVIDIA, intelsinsides.com, DDworld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 14:19:16
avatar
Zajímavé je, ze jiné weby ten zisk přisuzují hlavně tomu, že AMD nestačí dodávat high-end grafiky a nVidia díky tomu může vyprodávat uplne vsechno co měla na skladě a bylo už prakticky neprodejné, takže je to hlavně díky skvele se prodávající neprodejné GT200, které už si sama dávno odepsala a ted znich už má jen čistý zisk
Ale jinak je jasné, že další trhy ji také přináší nemalou část zisku a nVidie není vůbec tak zkostnatelá a aktivně je vyhledává a využívá jich. (aneb kdy už AMD konečně pujde do notebooku kde se točí peníze, nebo proc prodalo multimedialni divizi, která vydělávala?)
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 14:18:49

Zaujimave. :-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 14:27:30
avatar
tak to jsou asi špatně informování, už alke jen z logiky věci, na GT200 nelze při současných cenách moc vydělat, navíc taky moc nejsou takže tím to určitě nebude, kromě toho by GT200 grafiku koupil jen cvok a jinak weby hovoří jasně o tom, co za tím stojí http://en.expreview.com/
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 14:38:12
avatar
Vsak píšu, že už si je odepsali jako neprodejný, akorat tak do plastu zavařit, ale jelikož je hlad po high-endu a AMD nestačí z duvodu výtežnosti dodávat, tak nVidie může zdárně prodat cokoli, to se mi nezdá uplne nelogický, no a když už je mas odepsany, tak je mužes prodat za korunu a ta koruna bude zisk, to máš jako když vyklízíš půdu po prarodičích, tak tam mas taky neco co kdysi stalo nejaky penize, ale ted už ses smireny stim že to zahodis, protože je to k nicemu, a nebo to muzes prodat na nejaky burze za pár korun a presne ty peníze vydelas. Jasný že celkove na tom nevydelala tolik, ale kdyz uz si to odepsala pred pul rokem, tak to se zapocitavalo do nákladů pred pul rokem a ted co videla jde do zisku
Cajzl.z.Praglu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 15:04:11

Proč by si měl například GTX260 dnes kupovat jenom cvok? Já pokud by mě dnes klekla grafika tak se rozhodnu mezi HD48xx a GTX2xx. Přeci jen poměr cena výkon mají lepší jak nová řada ATI. No a za 1/2 roku bych ji výhodně prodal a koupil novou podle aktuální situace.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 15:16:46
avatar
No a jelikož AMD prodala zbytek Apple a jelikož takto přemýšlí většina lidí, tak proto nVidie stále prodává, aneb poradte mi když si chci ted koupit grafiku lehce přes 2000, tak 4850 už nejsou, nebo jen nejdražší verze okolo 3k a 5750 je nesmyslně předražená a taky stojí přes 3k, tak mě z toho logicky vypadne evergreen gts250... a to stejný je i ve vyšších segmentech.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 15:35:46
avatar
http://www.alza.cz/graficke-karty/ati/dle-cipu/radeon-hd4850/28850048.htm a netrep
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 15:48:06
avatar
Precet sis to cely ? Skladem už jen par kusu u MSI a u zbytku je "další dodávky nepotvrzeny" a u CZC a ALFAcomp už není ani MSI
snowflake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 18:26:10

No protoze si podle DDho muzes koupit drazsi stejne vykonnou HD57xx se skvelou technologii, ktera bude pro DX11 pomala, ale zato ma nizsi spotrebu ))
Kwassi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - S tím cvokem nesouhlasím. 2009-11-06 18:41:23
avatar
S tím cvokem nesouhlasím.. Já jsem si včera koupil GTX260 (i když mám HD5850 už měsíc za 5400Kč objednanou). Hry hrát prostě chci (má HD3870 na tituly co jsem si nakoupil dosloužila) a za 3700Kč konkurenci ke GTX260 OC edici neseženeš (navíc vč.přibalené hry Batman). Možná navrhneš HD5770, ale sorry, něco se 128bit sběrnicí si nekoupim. To je jako přemýšlet nad novou Fabií nebo rok starou Oktávkou Svezeš se sice stejně (cca stejný počet FPS), ale ten pocit co máš za železo pod sebou je jiný.
houmer56 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-07 08:49:20

Nezlob se, ale posuzovat GK čistě podle sběrnice může opravdu jen debil, který o HW neví zhola nic... Že tam jsou DDR5 s daleko vyšší frekvencí už jako nevidíš nebo co? Směrodatný je údaj datová propustnost pamětí a ne jen sběrnice nebo jen frekvence pamětí.
Celá tvoje logika je tedy naprosto k ničemu a kecy o Fabiích úplně mimo. Naopak momentálně sedíš v Mercedesu ze 80. let. Trochu tedy logika jako u našich romských spoluobčanů...
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-07 09:57:13

Pořád lepší, než posuzovat grafiku podle paměti, jak to dělá 95 procent lidí.
A: Co máš za grafárnu?
B: Mám 1792 megabitů džíforsku 9200...
A: To se máš, já mám jenom 512 megabitů atinu
(ty "megabity" jsou tam schválně, přesně tak to někteří říkají)
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-07 14:38:13

Sice se mozna trochu pomylil, ale v zasade ma pravdu. HD5770 je omezeny svoji sbernici, takze na 1920x1680 uz je na hrane svych moznosti. GTX260 tam bude vykonejsi a plynulejsi - ma vyssi propustnost. HD5770 je spis souper pro GTS250 nez pro GTX260 (idealne 1680x1200), pricemz cenove je posazena dost vysoko. V DX11 hrach ten handicap asi vyrovna a bude sorvnatelna s GTX260 (i kdyz soudit podle Battleforge je hodne predcasny - ta hra lip vyhvuje podle vseho ATi nez Nvidia, brano poldle vysledku na nonDX11 kartach), ale jinak vcelku dneska je lepsi volba ta GTX260. Samozrejme jeste je dalsi parametr spotreba, coz muze hrat taky roli. Slo mi o to, ze ten argument o ty sbernici nemusi byt uplne od veci.
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-07 11:46:19
avatar
1. 5770 je rovnako vykonna
2. da sa dobre taktovat
3. dx11
4. mala spotreba

co este dodat ???
PeprmintBozkov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 19:46:23

Proč pořád musíte někoho urážet? Cajzl má naprostou pravdu.
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 23:51:45

Protoze tady se nehodi napsat ze mas nebo si kupujes nvidii.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 23:56:25

jo ja som koli physx a nvidii klesol z 52 na 45 bodov
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 23:55:03

cvok. GT200 je na dnes vyborna grafika za vybornu cenu. Od nedele, ked som nv260 objednaval sla o 5€ hore. Shurin pise presne. Ak by bola skladom 5770 tak mam tu. Nebola, tak mam nv260. A nelutujem.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-07 13:51:12
avatar
tu svou logiku veci nepouzivej...o tom ze nvidia na gt200 nic nevydela nebo ze je dokonce dotuje mluvis uz od jejich slevneni po vydani rv770, ale vysledky tomu nikdy neodpovidaly...za to amd, ktery oznacujes za jedinou moznou volbu pro vsechny dusevne zdrave lidi je porad v minusu. jo za to vlastne muze ten neexistujici marketing u amd, kteryho sme zvlaste v posledni dobe svedky
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-07 13:56:17

Hlavni duvod vykazani zisku je predevsim to, ze uz neodpisuji 200milionu USD na pokryti problemy s vadnymi mobilnimi jadry jako v minulych kvartalech. Nevim, zda by G200 koupil jen cvok, me naopak prijdou jako zajimave po finacni strance, DX11 opravdu neni vsechno a za tu cenu se dneska GTX260 proste vyplati. Stejne jako vzdy, starsi generace je nejvyhodnejsi nakup pro lidi co se nepachtej za nejvysim vykonem.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-07 16:33:40

gtx260 je sračka.
Radši něco jako 5770, stačí obědnat a čekat
book
PeprmintBozkov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-07 17:19:39

Jdi se přebalit z té sračky a nezačínej tady zase s flame.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-07 18:04:00

tak přebaleno ...
Nicméně vámi uměle držená rovnováha mezi výrobci je úsměvná.
GTX260 je prostě trochu out.
Kdyby nebyla omezena dodávka řady HD5xx, tak si nikdo na GTX ani nevspomene, tedy možná s ohledem na Vás, s názorem za každou cenu držet nv ve hře.
Ale situace je prostě taková, že i dnes má GTX260 co říct, teda bohužel
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-08 12:00:44

"GTX260 je prostě trochu out" a hned nato "i dnes má GTX260 co říct".

Kolko mas rokov? 12? Ci si len schizofrenik? Alebo len chces vyvolavat zbytocne hadky?
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 09:44:56

"GTX260 je prostě trochu out" a hned nato "i dnes má GTX260 co říct".
To je normální věta. Neřekl, že je úplně out, že? A to proto, že má co říct. Nebo naopak, má co říct, protože není úplně out, to je jedno.
S 12 léty to nemá co dělat, to k většimu věku chytřejší člověk chápe, že život není jednoznačný.
Takže, ve své druhé hlášce se značně polepšíl, a není za co mu nadávat. Umění přiznávát a opravovat své chyby je mezi lidmi vzácné a musí se cenit.
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 13:44:53
avatar
To jo, jen ta gramatika... brrrr
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 16:38:34

Prosím, pokud dělám chyby, ukazovat mi na ně, pokud je možnost. Nejsem rodilý Čech. Předem děkuji za jakoukoliv opravu. a ta k je to pro mně docela smutné - dozvědět si, že chybu mám, ale nedozvědět si co je to za chýbu. :-(
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 14:54:45
avatar
nvidia by mohla odporúčať AMD phenom II + nvidia chipset a SLI ako výkonnú hernú platformu. A intel by mohol doporučovať AMD/ATI ako najlepšie graficke riešenie na ich platforme. A bolo by.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 15:09:51

A najlepsie potom z toho vide firma AMD. Presne podla znameho "Kde sa dvaja biju, treti zvitazi".

Uz vidim hesla typu "AMD/ATI odporucane Intelom aj NVIDIou - to najlepsie na trhu".
tempoleader [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 18:59:43
avatar
Kazdy chce mat svoju platformu...
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :D 2009-11-06 15:19:40
avatar
No co - třeba z NV bude komiksová velmoc
Mapek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Komix 2009-11-06 16:21:14

To není komix. To je preview současného výkonu Fermi :-)
Kfirr64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 18:45:00
avatar
citace "GT200 grafiku by koupil jen cvok" tak kdy do ni des DD? Ne ted vazne proc by proboha GT200 radu grafik mel kupovat jenom cvok ati hd 4xxx serie nabizi to same za stejny penize a z dx11 u ati hd 5xxx se nikdo ted na zadek neposadi .V soucasne dobe se proste Gt200 rada geforce prodava minymalne stejne dobre jako Ati 4 a 5 rady, je to videt i u vyrobcu sestav kteri do hernich pc cpou Geforce podstatne casteji
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 19:32:07
avatar
jen blbec dnes koupí zastaralou grafiku na následující dva roky, s těma HD 5000 to zase není tak hrozné stojí slušný peníze, jsou pokročilejší stejně nebo výkoěnjší a o dost úspornější ... proto by GT200 koupil jen cvok ...
Cajzl.z.Praglu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 19:43:35

Proč by si měl například GTX260 dnes kupovat jenom cvok? Já pokud by mě dnes klekla grafika tak se rozhodnu mezi HD48xx a GTX2xx. Přeci jen poměr cena výkon mají lepší jak nová řada ATI. No a za 1/2 roku bych ji výhodně prodal a koupil novou podle aktuální situace.

Jsem snad cvok?
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 20:11:11
avatar
Jsi. Za půl roku po GTX260 ani pes neštěkne.
PeprmintBozkov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 20:25:13

Vás možná pustí za 1/2 roku z Bohnic.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 20:54:48
avatar
Zajisté. Nějaký relevantní argument máš? Já tvrdím, že za půl roku tu už budou nové hry na DX11, nvidia "možná alespoň" předvede Fermi a na trhu budou duální HD59xx karty.

Opravdu se domníváš, že v takové situaci půjde prodat rok stará karta (a je jedno, jestli byla koupena před půl rokem) tzv. VÝHODNĚ?

Podotýkám, že já si vyšší modely karet kupuju (což asi očividně nebude tvůj případ) a vím, jak rychle padá jejich cena. Např. před půl rokem jsem koupil HD4890 za cenu přes 6000 bez daně. Dneska tatáž karta stojí půlku (nová), "jetá" pak musí logicky stát ještě méně.. Jestli ti přijde "výhodné" po půl roce prodat grafiku za méně než polovic, prosím, ale pak asi není něco v pořádku...

P.S.: jestli tu je někdo blázen, tak já to nejsem.


Jo, abych nezapomněl - prodat neznalému/neinformovanému člověku zboží výrazně dráže než je obvyklé - to je jediné alespoň trochu logické vysvětlení slova "výhodně", ale to se už ocitáme blízko šmelinářům, podvodníkům a jiné podobné chamraďovité lůze. A já se přiznám - mám svou čest.
PeprmintBozkov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 21:09:17

Jasně, za 1/2 roku tu bude spousta her, které bez DX11 karty nepůjdou vůbec spustit, jejich vizuální kvalita bude o 100% dále než DX10 hry.

Kdo tady hovoří o prodeji nad cenou? Když ji dnes koupím za 3500 tak ji za 1/2 roku prodám s klidným srdcem za 2500, možná i za 3000. Je to jen otázka nabídky a poptávky.

Pořád lepší než si koupit dneska kartu za 8000 a prodávat ji za rok za 4000. A nejsem takový blázen kupovat si před 1/2 rokem HD4890 za 6000 bez daně. To opravdu ne. Takže o bláznech bych pomlčel.
snipermaniak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 21:41:08
avatar
Označovat za blázny ty, kteří na to mají. Hodně důmyslné
PeprmintBozkov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 21:48:14

Označovat za blázny ty, kteří na to mají, ale raději koupí lepší poměr cena výkon. Hodně důmyslné
snipermaniak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-07 11:36:55
avatar
Lepší poměr cena/výkon? V té době byly v té výkonové kategorii jen ATI 4890 a GTX 275, které měly takřka stejný výkon a obě stály stejně... takže argument o lepším poměru cena/výkon je irelevantní
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 21:57:08
avatar
Já si ale kartu nekupuju na půl roku...

4890 mi vydrží ještě dlouho a neplánuju nákup HD5xxx, protože výměnu PC (a s ním i Windows) plánuju až tak za rok.

Rovněž nesouhlasím s tím, že za půl roku prodáš jetou kartu původně za 3,5 tisíce jen o tisícovku levněji. Ta doba je už pryč.
PeprmintBozkov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 22:03:39

Já si kartu kupuji na půl roku plus mínus. A kartu kterou bych teď koupil za 3500 tak na 99% prodám za 2500. Nevím proč pořád musíte prosazovat svou pravdu. Je to můj postoj, moje zkušenosti a moje peníze. Nemusíte za každou cenu "podkuřovat" adminovi, že každý kdo dnes koupí GTX260 je cvok a blbec.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 22:48:13
avatar
OMG!

Tak ještě jednou:
1. kup si co chceš.
2. Nikde jsem netvrdil, že je nesmysl kupovat GTX260 (naopak se domnívám, že to je jediná "hrací" karta od nvidie, kterou má smysl dnes ještě kupovat)
3. Co jsem tvrdil je, že je nesmysl počítat s tím, že dnešní kartu za 3,5 prodáš za půl roku za 3 (tedy "výhodně")

A konečně:

4. Koupíš-li každý půlrok novou levnější (cca 3,5kKč) kartu a proděláš-li na výměně cca 1000Kč (což je spíše ideální případ, v reále to bude daleko více), tak za dva roky takto přijdeš o 4000Kč. Nepsal jsi něco o nesmyslném utrácení (a neuvedl tuto částku?). A to nebudeš nikdy mít v daném aktuálním čase dobrou grafiku, ale "jen" průměrnou. O tom, že strkat nové grafiky do starších desek taky nemá moc smysl (i to byl důvod mé volby, protože lepší grafiku mé PC už nevyužije, takže další upgrade čistě grafiky nemá smysl).


A žádnou "svou" pravdu neprosazuju, jen poukazuju na zjevné nesmysly. Jen tak z legrace:

GTX260, ceny z dubna 2009 (cca půl roku): http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php?f=93&t=140912 - 4400Kč

Dnešní cena: http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=67774 3700,- Kč (nehledal jsem nejlevnější)

Rozdíl: 700Kč. Jen opravdový DEBIL (nebo člověk, který není informovaný o cenách) si koupí kdovíjak jetou, taktovanou a kdovíjak "clockersky" mučenou, půl roku starou grafiku jen o 3 kila levněji (a to nepočítám poštovné apod.), když si může totéž koupit nové, se zárukou, s jasným původem etc. etc.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 23:17:02
avatar
hm.. vidím, žes nám rozdal palce nahoru a dolů

jinak adminovi nijak nepodkuřuju, nemám to zapotřebí. Dokonce bych se odvážil i tvrdit, že jsem spíše kritičtější čtenář než nějaký člen fanklubu.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-07 00:12:41

ja si kartu kupujem tak na rok, lebo ma 3 roky zaruku a o rok ju predam s 2rocnou zarukou. Tak isto som predal rocnu 9600gt za aktualne cenny, tak isto predam aj nv260. VSETKY hry, ktore vydu nasledujucich 2-3 roky bude na 260 mozne hrat, lebo 80% hier je port z konzol, a 2-3 roky nove konzoly nebudu. Takze ta zaplava dx11 hier nemusi byt taka bohata, ako DD predpoveda. A ak bude, tak to velmi pravdepodobne dopadne tak ako crysis. Dx9 a dx10 je UPLNE ROVNAKE a dx10 ide POMALSIE ako dx9. Cele dx10 bolo na 8=> a take moze byt (nemusi) aj dx11. Uvidime, nechajme sa prekvapit.


a len tak btw. 5770 je momentalne skladom uz za 172. Pred tyzdnom boli za 155 tusim. Pred 2 dnami 170.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-07 00:02:37

jasne ze pojde, kopec ludi nehralo ani dx9 hry, nieto este dx10 a dx11. nv260 som kupil za 144 a za pol roka ju za 120-140 predam. Teda ak to bude nutne. Stale predbiehas dobu. 5770 ktora je vykonovo "rovnaka" nemusi dx11 teselaciu stihat.
houmer56 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-07 08:56:19

Napiš sem za půl roku za kolik si jí doopravdy prodal. Ty ceny co si napsal jsou naprosto zcestné a nereálné. Měl by ses vzapamtovat ze sna.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-07 09:45:43

jak nerealne? MSI Nv260 twinfrozr OC za poslednych 6 dni zdrazela zo 144 na 153€ co je dnesna cena. 5770 bola minuly piatok (nedelu uz nebola) skladom Saphire za 155 (ak si dobre spominam) dnes je (nieje) za 172,8€. Nerealne a vzpamatovat ze sna, sa vspamataj Ty.

a napisem, ak ju bude treba predat. Uz teraz viem, komu ju predam, lebo nie vsetci kupuju grafiky za 200€. Ked ju hned predam za 100, stratim 40€, len dovtedy 5850 moze klesnut na 180-200, co bude 80€. Stale budem 40 v pluse.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 20:54:39
avatar
já nevím ale nazyvat cvokem člověka, který si koupí řekněme za tři a půl tisíce grafiku co v klidu zvládne jakoukoliv současnou hru (a to většinu v max. kvalitě) to jsou moc silné řeči. Jasně fajnšmejkr si raději koupí to nejnovější, to nejmodernější, to špatně dostupné, to s horším poměrem cena/výkon, ale pro člověka co prostě si jen chce zahrát a nechce nic řešit je taková GTS250/GTX260 pořád slušná volba a zas tak velkou chybu neudělá.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 23:59:26

vaz slova. Ak ina moznost nieje, alebo testy dx11 hier neukazu opak, tak to je plne konkurencie schopna grafika.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-07 14:01:19
avatar
g200 nepodporuje uzasne hypermoderni dx11 a ted se podrz, dokonce nepodporuje ani skvele moderni dx10.1, ktere nutne potrebujes pokud chces vyuzit vsech totalne skvelych funkci windows 7
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-07 19:04:05

tak už konečně upgraduj tu svou 88GTS a kochej se potřebným dx10
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 17:53:08
avatar
Trochu mimo mísu: spousta screenschotů z Stalker: Call of Pripyat v DX11
Odkaz
Nějak teda nevím ale mně teda grafika ve Stalkru nikdy neoslovila a vidím že DX11 na tom nic moc nezmění
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 18:09:10

pekne vysledky ale neviem si predstavit ze by GT200 s nimi malo cokolvek docinenia fakt mozno len okrajovo.
Skor tam vidim na masivne dodavky tegra pre ZuneHD na ktoru boli az trojtyzdnove cakacky (a v kazdom mas Tegru)
Dalej tam mas celkom dobre dealy na ION platformu a na lowend kde nvidia proste vie predat tu GT210-230 ci ako sa to pre oem vola.
Kazdopadne si treba uvedomit ze to co nvidia vykaze ako Q3 zisk neni z toho co mi vidime v obchodoch ale to co preda v podobe chipov.
V tomto pripade teda hlavne oem vyrobcovia, kedze ty klasicky sa uz pomaly chystali na Fermi ktore povodne nvidia mala zacat dodavat v Q4.
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zklamaní 2009-11-06 19:25:52

Tak teď jste mě ale všichni tady dooooost zklamali. Doufal jsem že se někdo zeptá a já se nebudu muset ztrapňovat následující otázkou : Co chtěl autor říct tím posledním obrázkem? Pořád mi to nedochází.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 20:09:22
avatar
Halloween - původně hláška zní "Trick or treat!"

edit: a "MDF" je Market Developing Fund (tedy finanční podpora prodeje) - význam je tedy v této konotaci s halloweenem, kdy děti chodí dům od domu a vybírají "výpalné" celkem jasná...
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 22:01:43

aha. Diky.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Intel reagovat nebude 2009-11-06 20:05:37
avatar
Intel reagovat nebude, a to na 90%. Přece jen, tyhle krasožvásty jsou určeny pro fanboys a fangirls, a Intel žádné nemá. Zato má na své straně lidi, co rozhodují o velkých zakázkách a konzervativní část IT světa. Nehodilo by se, aby firma jako Intel dělal šaškárny ve stylu Nvidie, nepomohl by si, nebo by si dokonce i uškodil.

Jinak se domnívám, že Intel to nvidii dá ještě sežrat, ale trochu jiným stylem, např. současným uváděním nových "integrovaných" Atomů apod., možná i ten Larrabee bude velmi zdatným konkurentem pro Fermi (u Larrabee nepochybuji o jeho masivním GPGPU zaměření - respektive o zaměření Larrabee na funkci "mediálního koprocesoru" - tedy něčeho podobného, co měly kdysi Amigy a čím válcovaly svou tehdejší konkurenci)
MaDoKu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 22:06:29
avatar
Ja jsem "fanboy" intelu!
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 20:45:36
avatar
jasně, všíchni eso-peso a nikdo v rukávu. snad se na to nebudeme muset dlouho čumět.
MaDoKu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 21:50:57
avatar
Souhlasim, GTX260/HD4870 si koupi dnes jen blazen, nebo nekdo kdo potrebuje TED vykonnou GK za rozumne penize (3000), coz 5770 rozhodne neni ani vykonem ani cenou a sehnat neco lepsiho od ATi chce nadlidsky vykon nebo kamarada v "czc".
BTW DD dostava v diskusich pravidelne vice minusu nez sveho casu Ladik (ne o de me) a porad ma 99. Divne ze? Tak se ptam k cemu ty palce vlastne jsou?
PeprmintBozkov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 21:52:34

Je to postavené tak, že když přispěješ článkem, tak ti vyletí DigiAura do závratných výšin. Navíc je to údaj editovatelný.
MaDoKu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 21:55:15
avatar
Aha, takze je to vicemene naho*no
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-08 17:48:18
avatar
to nieje pravda,ked vydas clanok tak postupujes v ratingu( bodoch). digiauru mas podla palcovania
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 21:58:52
avatar
Tady nejsme na PCtuning foru, kde byli schopni dát žlutou kartu OBRovi, a ruku na srdce, kdybys ty mel svuj server, nechal by sis to líbit nechat se odklikat nekam do digipekla ? Navíc když máš přístup k databázi ?
MaDoKu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 22:02:02
avatar
To je spatna otazka, mel ses zeptat "nechal by sis v takovem pripade na svuj server dat nejakej pitomej system plusu a minusu?" Odpovedel bych "ne". Postrada to totiz jakykoliv smysl.

BTW: snad mi nechces rict ze si to OBR nezaslouzil
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 22:48:14
avatar
No hodnotící systém je cooool, a mají ho všichni, a když už to ma Joomla od základu, tak proc to nepovolit, takže bych ho tam taky dal, navíc někteří lidi jsou notoričtí klikači a radsi si založí víc učtu na více počítačích, čímž se ti zvýší počet unikátních přístupu, což zvysuje hodnotu u inzerentů (asi tak o 20 přístupů ) A taky se digiaura nepočíta podle digibodu, protože když ti nekdo naklika 20 minusu, tak se ti digibody zvýší, ale aura sníží. A jestli se publikování článků počítá do aury to netuším, ale nevypada to. Na druhou stranu to nic nemění na tom, že to jde zmanipulovat, ale ve vetsine pripadu to nejspis funguje docela dobre, a pro určitou orientaci to stačí.

A neříkám že si ji OBR nezasloužil, jen že je to na internetu ojedinělý akt...
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-07 00:15:47

hodnotiaci system je naprd. Napises, ze na 4670 nejde cez dsub 1920 rozlisenie a daju ti minus. Preco? Lebo nejaky pako sa nudi a klika hore dole minusy?
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-07 00:46:13
avatar
Tohle je spíš problém lidí, že místo rozumne odpovedi davají mínusy, ačkoli tohle není žádný vysoce specializovaný server, kde každý rozumí dané problematice, protože je z oboru, tam by byla ta debata na jiné urovni, ale zároveň by ten hodnotící system fungoval opravdu jako nějaká záruka kvality příspěvku a znalostí autora, což tady zdaleka neplatí a ani platit nemůže, leda zavest povinné registrace na jmeno jako na Novinkach a jeste u kazdyho minusu napsat kdo ho udelil, aby si to pak mohl kazdy vyresit "rucne" s dotycnym, ale to to by zase odvalo pryc mnoho uživatelu, protože co si budeme nalhávat, tento web je hlavne o tech diskuzích pod články
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-07 01:51:21

ano, hlavne koli diskusiam sem chodim. Vdaka jednej znich som zistil, ze do mojej dosky pasuje x4 620 (a zrejme aj cela rada K10.5). A to je cennejsie ako 400 oslavnych clankov na karty vyrobcu xyz a 400 negativnych na karty dfz.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-07 22:27:20
avatar
No na Athlona x4 620 by uz nekdo mohl napsat recenzi, v pocitaci už ho mám přes měsíc a pořád nevím jak je tabulkove vykonej
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 10:48:30

Tak sup s tim na ddwolrd hned jak to otestujes tak ti to holoway vystavi do blogu...

Mimochodem kde je strop s OC bez a s navysenim napeti pls?
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 10:46:58

shurin napsal:
A neříkám že si ji OBR nezasloužil, jen že je to na internetu ojedinělý akt...


Jestli to nebude tim ze OBR je ojedinely "druh".....

PS: Recenze az tak spatne nedela, nicmene jeho naklonost k nekterym znackam se neda oznacit jinak nez "placena" coz kdyz si clovek odmysli tak ty clanky fakt jdou, ale co je nejvetsi tragedie on je proste povahove "impuls" a to co predvadi v diskuzich bez vetsiho promysleni odpovedi to je vskutku na kartu, ale na cervenou...
houmer56 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-07 13:04:52

Kamarád v czc je ti naprosto k ničemu... S tímhle musíš jít výš, protože ty karty se často do eshopů ani nedostanou...
MaDoKu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-07 10:13:55
avatar
Dobre, tak kamarad na ministerstvu obchodu a prumyslu. Ale jinak jsou to moc pekne karticky ze? Skoda jen ze budou skladem nejdrive tak v polovine ledna
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 08:00:00

ale zasa konkurenciu ATI potrebuje, tak dufajme, ze nejaka bude..
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíThursday, 02 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 164x
Komentářů: 0
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Tuesday, 30 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1438x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Friday, 26 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1836x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2351x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2082x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1378x
Komentářů: 0