ATI Radeon HD 5870 přetaktován na 1380MHz! Dostupnost HD 5800 je sporadická … Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 08 December 2009
alt40nm grafický čip ATI RV870 se opravdu povedl, bohužel reálná dostupnost je horší.

 

 

Jak víme, tak ATI Radeon HD 5800 jsou opravdu hodně povedené grafiky a jejich čipy RV870 jednoduše dnes nemají žádnou konkurenci. Jejich potenciál je ohromný o čemž svědčí další z taktovacích pokusů, kdy se při chlazení dusíkem podařilo vytáhnout Radeon HD 5870 až na frekvenci 1380MHz! Paměti karty byly na 5400MHz. Karta pak se 4,75GHz Core i7-975 dávala výkon P24486 v 3DMarkVantage.

Jistě pěkná ukázka schopností asi nejpovedenějších grafik letošního roku. Radost z nich nám ovšem kazí jejich dostupnost. Ta nadále v obchodech zůstává špatná a jakékoliv dodávky, by´t chodí pravidelně, jsou okamžitě rozebrány. Problémy se 40nm výrobním procesem se nedaří vyřešit, navyšování kapacit výroby nestačí na uspokojení obrovské poptávky, která po HD 5800 panuje. Tu zvýšily i potvrzené informace, že konkurenční DX11 grafika NVIDIA FERMI nevyjde dříve než na konci března 2010, či dokonce spíše ještě později. Problémy s výrobou 40nm RV870 s 330mm2 musí být ještě sranda proti tomu, když se budete snažit vyrobit 500mm2 FERMI. Bohužel na tomto poli vše zůstává jen na bedrech TSMC a AMD-ATI i NVIDIA můžou jen čekat. Jsou v podstatě ve stejné pozici jako běžní zákazníci. Oni čekají na jádra a uživatelé na karty.

Navýšení kapacit 40nm výroby se kladně odrazilo na dostupnosti HD 5700 modelů, kdy HD 5750 už s 512MB koupíte kolem 2500 korun včetně DPH a HD 5770 1GB stojí zhruba kolem 3300 korun včetně DPH. Těchto karet je dost a dají se celkem v klidu sehnat. HD 5850/5870, o které je velký zájem, bohužel jsou stále na příděl a bude to pokračovat i nadále. TSMC není schopno uspokojit poptávku. V lednu se ale mají objevit i nereferenční modely, a část RV870 jader je tedy rezervována pro ně. O něco lépe je na tom s dostupností nejvýkonnější grafika světě – Radeon HD 5970, který lze sehnat o něco snadněji, i když skladem se samozřejmě také samozřejmě nikde nepovalují. Za pár dní ji ale lze mít v ruce. O to více potěší, že ceny ATI Radeon HD 5000 grafik se drží na solidních úrovních a žádné velké předražování se nekoná, tedy samozřejmě záleží na konkrétním obchodě, kdy se výše marží liší. Nejsou výjimkou obchody, kde vám HD 5000 grafiky prodají takřka za dolarové ceny + DPH, ale jsou zde i obchody, kde s marží až 2000 korun na jedné grafice nemají problém. S tím asi nic neuděláme. Poprávka před vánoci po nových DX11 grafikách narostla a bohužel to podle toho vypadá s jedinými na trhu existujícími výkonnými DX11 grafikami … pokud hledáte, kdo za to může, tak TSMC a její mnoha měsíční martyrium se 40nm, které nebere konce …

Zdroj: kingpincooling.com, DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
AsterixI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 14:15:40

Zrovna včera jsem se byl informovat na Tsbohemii a řekli mi že do vánoc 5850 určitě mít nebudou.

To s takovou tu objednávku zruším a počkám si rovnou do ledna na něco nerefernčního
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cerny trh 2009-12-08 20:49:09
avatar
cerny trh skus inzeraty, par ich tam bolo
jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cerny trh 2009-12-09 10:40:31

cerny trh ?
Xaphan69 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Napad 2009-12-09 13:34:12

Cerny trh?! Asi od ciganu, ne nekdo udelal, aby vydelal, ze par nakoupil a pak to prodal s prirazkama. Ale na aukru jsem par kdysi videl a vydrazilui se za solidni cenu. Ale je to fuj.
jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-10 19:12:53

cerny trh - ilegalni obchod
je treba si neplest pojmy s dojmy
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 14:22:29
avatar
Koho bude v Marci/Breznu este zaujimat nejaka papierova FERMI? Prvu cisto DX11 hru Aliens versus Predator si uz vsetci pekne zahrame na grafikach od ATI, vratane managementu Nvidie. Nekamenujte ma prosim, to Igi Stanek povedal ze aj oni hraju hry. Ano, ano, bolo to presne vtedy ked hovoril o hernej GeForce FERMI ktoru uvedu do konca tohto roka.
AsterixI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 14:27:46

To si u nvidie určtitě zahrají, to jo. Ale nevzpomínám si, že by říkali na jakých grafikách to hrají
glass [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 17:11:25

Tak mozno to na januarovom CES nakoniec uvedu vo funkcnej podobe ... dokonca unikli aj nejake "neoficialne" specifikacie GTX 360 a 380 ... otazka je, ci je to fake alebo pravda. Odkaz
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 14:48:51
avatar
ANI TIE 5700 grafiky sa nikde len tak nevalaju. u nas dostupnost 10, 14 a viac dni. a aj ked niekde najdem 5850ku tak len predrazenu za 250€ kde je tych 249 dolarov? odkedy je 1dolar 1€?
brifil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 15:01:00

co rikas v czc mas sapphire hd 5770 dokonce vic jak 40 kusu
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 16:30:46

Ano, ale za 3800
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 20:53:56
avatar
v cesku mozno...ale co z toho ked na slovensko nie kazdy posiela
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 15:22:43

V Alfě mají i víc druhů 57x0 skladem... Takže si pro ni stačí jen zajít (nechat si poslat)
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 16:31:35

Za ceny, co říká DD, jsem je neviděl, teď jsem zkontroloval alfa, alza a czc.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 15:32:32
avatar
Nikdo tě nenutí kupovat je v EU. Ale ono obvykle poštovné plus 19% DPH vyjde zhruba nastejno, vyjímkou sou hry apod. Někdy se to vyplatí někdy ne.
jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-09 10:42:51

zajimave je ze na zahranicnich e-schopech je in stock
Neuge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena 2009-12-08 15:20:16
avatar
Nohužel cena HD5770 je realně o několik stovek vyžší, než by papírově měla být...nejlevnější sem našel na no-name eshopu za cca 3500, kde prozměnu není dostupná, jinak na czc apod. od 3800
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 15:33:41
avatar
Pokud sou to stovky, tak dobrý, ale viděl sem HD 5870 za v přepočtu 12.700,- CZK na jednom UK shopu.
krispin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD 5750 s 512MB za 2500 2009-12-08 15:44:41
avatar
HD 5750 s 512MB za 2500 kc zcela urcite neni bezne k sehnani, nejen za 2500, ale vubec. Jestli ma nekdo jine info tak sem s nim
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 15:58:32
avatar
Mám info, něco k tomu asi napíšu do blogu dneska snad.
Odkaz HD5750 512MB za 2470,-Kč, 47 kusů na cestě. Je to eshop napojený na systém distributora. Takže stačí objednat a čekat
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 16:34:01
avatar
Ano, máte opět zcela pravdu. Skladem jsou karty HD5750 za cenu cca 3000 včetně DPH (1GB verze), jinak 512MB verzi lze sehnat i za méně než 2400 Kč včetně DPH ovšem s tím, že zboží je na cestě, na dotaz, na objednávku či je dostupnost neznámá. A u všech těchto obchodů se po rozkliknutí termínu dodání zobrazuje: "47 kusů na cestě" (stačí skočit na www.zbozi.cz, zapsat HD5750 a seřadit od nejlevnějšího). Že by všechny patřily jedné firmě?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 19:08:14
avatar
Přesně tak. Patří. Tedy alespoň ten systém eshopu. Majitel eshopu je pokaždé jiný, avšak systém a napojení na distributora do jeho skladu jsou stejné.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 16:35:17

Tam nic není o cestě, ani nic o tom kdy budou. Takových "někdy budou" je dost a za slušnou cenu. A žádné zaruky. A když jsou skladem, tak ceny jsou hned o třetinu větší.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 19:10:32
avatar
Je to tam, ale spolu s vánoční výzdobou webu se to nějak nepovedlo a nezobrazuje se horní část dostupnosti. Stačí si dát v prohlížeči zobrazit kód a je to tam, to bych si asi nevymýšlel. Jinak tady za kolik to objednáš, za tolik to dostaneš, až to dorazí.
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 16:13:45
avatar
1380MHz
To zní skoro neuvěřitelně..
Takže 1000MGz i s kvalitním vzducháčem? :-D
Kde jsou ty časy, kdy Grafiky nejeli víc, jak 500MGz
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 16:36:14

Ale čím to rozehhnali? Tam je pry nějaká hranice u 1GHz?
kozel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 16:53:54

no ta hranice bude určitě v catalistech ale třeba v rivatuneru by být neměla a jestli jo tak pochybuju že už ji někdo neposunul
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - anonymní? 2009-12-08 16:59:20
avatar
nějaká systémová chyba, ne? že jsem za anonyma
koren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nový kompík 2009-12-08 16:44:00
avatar
No, jak jsem už jednou psal, počkám si na novou platformu od AMD někdy do května. Budu sice herně chvíli sušit hubu, ale do května stoupne dostupnost karet a spadnou i ceny her na nenovinkové ;o). Jen doufám, že podpora na 64-bit Win7 bude větší, než teď.

Už se těším na nové šestijádro a Win7SP1(2?)
koren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 16:48:25
avatar
A když jsem se dneska díval na recenzi skříně NZXT Odkaz s osmi pozicemi na disky, tak asi koupím 8x1TB, seříznu je na 25OGB a udělám si fantasticky rychlý RAID10 1TB disk. Tím bych měl dát fleka i rychlým SSD diskům za srovnatelnou cenu, ale bez nutnosti spoléhat na limit zápisů SSD a resetovat buňky dopředu pro rychlý zápis.
Prazdroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dostupnost HD5970 2009-12-08 17:45:21
avatar
O něco lépe je na tom s dostupností nejvýkonnější grafika světě – Radeon HD 5970, který lze sehnat o něco snadněji, i když skladem se samozřejmě také samozřejmě nikde nepovalují. Za pár dní ji ale lze mít v ruce.

Jestli pár dnů je "během ledna", jak reagují obchody, pak souhlasím. Nebo snad někdo zná obchod, kde se HD5970 dá sehnat ještě do Vánoc a nestojí třeba 20 tisíc? I tam, kde píší do týdne nebo na cestě, při kontaktu odpovídají, že dřív jak v lednu dostupná nebude.
glass [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 17:47:16

Alebo pockat nejaky ten mesiac na vykrystalizovanie cien po prichode Fermi Odkaz
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 17:55:43
avatar
Snad neveris tomu ze bude mat 10x vyssi vykon pri teselacii ako HD 5870 :-). Ma to mat softwarovy teselator narozdiel od hardwaroveho u ATI, tak to uz z principu je hovadina.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 18:16:55
avatar
ty se zabyvas grafikou?navrhujes graficke cipy?pracujes v amd nebo v nvidii?ne??tak jak muzes vedet jestli je to hovadina?
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-09 07:30:55
avatar
Ty si sa do mna pustil ako keby si ty tie cipy sam navrhoval alebo pracoval v Nvidii clovece. Takych clankov o zazracnom cipe FERMI sa uz na internete objavilo mnozstvo a jedine co z nich vyplynulo je to, ze Nvidia ma akurat tak prd, a nie DX11 grafiku. Vsetko to boli len klamstva, este horsie je to ze pochadzaju z ust samotneho riaditela Nvidie a aj jeho regionalneho pobocnika v Cesku. Ten sa predsa vyjadril ze uvedu hernu GeForce FERMI do konca tohto roku. Samozrejme pod pojmom uviest si v Nvidii uz nejaky ten piatok predstavuju nieco ine ako ostatni. Tak ak bude mat Nvidia v teselacii 10x vyssi vykon ako HD 5870, nasypem si popol na hlavu.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-09 09:11:17
avatar
to je sice pekny ale neodpovedel si mi na otazku. jak muzes vedet jestli je softwarovy tesselator hovadina??
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-09 13:42:52
avatar
Ja to neviem, je to moj nazor zalozeny na poslednych skutocnostiach ktore sa deju okolo FERMI a hlavne na tom, ze hardwarove riesenie nemoze byt nahradene softwarovym na rovnakej vykonnostnej urovni. Protiotazka, vyplyvajuca uz z mojej prvej vety bola: A ako mozes vediet ty ze to hovadina nie je?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-09 14:23:21
avatar
protoze grafiky nevyvijim, ani pro ne nic neprogramuju, tak si nedovolim tvrdit, ze je to hovadina, kdyz to neni ani na trhu a ani sme nevideli zadnej praktickej test. ty to ale hned z nakyho zahadnyho principu oznacujes za hovadinu. kdyby si napsal neco ve smyslu "podle me je to hovadina" nebo "ja si myslim, ze je to hovadina", tak ani nepipnu

muj nazor na ten tesselator je treba takovyhle. v dnesni dobe prakticky vsechno miri k maximalni unifikaci jednotek, ktere maji zvladat jakekoli veci, ktere se na ne vyvojar nebo proste nekdo naprogramuje. treba drive oddelene pixel a vertex pipeline se sloucili do univerzalnich stream procesoru, ktere zvladnou delat oboji a jeste dost veci navic. proto mi prijde docela nesmyslne pridavat do jadra nejake dalsi jednotky, ktere zvladnou jen jednu vec, v tomhle pripade tesselaci, ale jinak pokud tesselaci nevyuzijeme tam budou uplne k nicemu.

muzes si precist i treba tohle Odkaz, to se take lehce dotyka tohodle tematu.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-09 15:29:07
avatar
Hranie sa so slovickami. "Podla mna", "ja si myslim" - ked je to v mojom prispevku tak je jasne ze je to podla mna a ze si to myslim ja, nie? Z toho hned naděláš, čeče . 10x vyssi vykon? Na com sa toto tvrdenie zaklada? Cista spekulacia, nic viac. Take nieco by si nedovolil napisat ani OBR vo svojich odach na brutalni trhac asfaltu.

Ten odkaz co si dal nefunguje, ale cital som to na PCT.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 20:42:26

ATI ma na teselaciu vyhradenu teselacnu jednotku. Pokial NV vypocet teselacie rozlozi na stream procesory tak to kludne moze vykonovo HD5870 porazit. Ale neverim ze to bude az 10 nasobne.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-09 08:27:15

no ale grafika potrebuje robit aj ine veci ako teselaciu.. takze vsetky streamy tomu vyhradit nemoze..
glass [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 18:03:10

jj, ten vykon pri teselacii je dost nepravdepodobny
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-09 13:46:04
avatar
A znizovanie cien tiez, Nvidia si totiz necha za vykon poriadne zaplatit. Ak budu mat nove FERMI vykon nad HD 5780/HD5970, v tych hladinach a aj vyssich ocakavaj aj ich cenu.

EDIT: malo byt: ...vykon nad HD 5870/HD5970,...
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 20:30:31
avatar
pokud bude Fermi výkoná tak, jak to nVidia uvádí ( což je nad HD5870 ) tak cena kolem 9000 by byla ta nemenší co by výrobci dali ...
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 18:25:53

Já vážně uvažuju, že si FERMI pořídím. Proč? Protože japonští sběratelé za takovou raritku za 15 let zaplatí pěkný ranec. Vždyť si to představte:
- malá výtěžnost = velká cena a vzácnost
- výkon není na chlubení = málo lidí si ji koupí...
Ta bude zrát jako víno
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-09 08:28:18

no a nekupia si ju zberatelia uz teraz?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 994x
Komentářů: 0
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 902x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1051x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníFriday, 19 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3636x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1421x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Tuesday, 16 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1255x
Komentářů: 5