NVIDIA FERMI má naději vyjít v únoru – malá, ale je – karty budou hodně drahé Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 11 prosinec 2009
altDirectX11 high end grafik NVIDIA se dočkáme se zpožděním – vše záleží, jak se povede třetí revize a 40nm výroba.

 

 

Takže určitě víte, že NVIDIA plánuje své grafiky GTX 380 a GTX 360, jako dvě high endové verze grafik se 40nm DX11 čipem GF100 architektury FERMI. Jak se věci v současnosti mají?

Mají se tak, že karty už existují v sample před předvýrobních verzích a je znám už jejich výkon, který je ale držen pod pokličkou a ukazován jen některým vyvoleným, kteří budou vyvolávat ty správné dojmy vydáváním "uniklých" informací z nejmenovaných zdrojů před vydáním. Samozřejmě znají ho i výrobci grafik, kteří budou grafiky vyrábět. Jak vysoký, nebo nízký bude, vám neprozradím, ale bude rozhodně v obou případech vyšší (nebo těsně kolem) než je výkon GTX 295 (což není tak těžké, když je GTX 295 vlastně SLI slabších modelů GTX 275).

Pokud vás zajímají parametry, tak mohu říci jen to, že ty, které se objevují po internetových fórech a pocházejí ze spekulací nejmenovaného serveru, jsou nepřesné a raději je neberte vážně. Rozhodně neberte vážně ceny. FERMI bude drahé, hodně drahé, ať už to bude s tím výkonem jakékoliv. 40nm výroba se nedaří a vyrobit 40nm jádro s 500mm2 a 3 miliardami tranzistorů je hodně velký problém. K tomu přidejte širší sběrnice a větší počet GDDR5 pamětí a opravdu bych viděl cenu levnější grafiky FERMI (GTX 360) někam 500-550 dolarům (cca 10 500 – 12 500 korun včetně DPH) nejmíň! Zda bude cena odpovídat výkonu je otázka. Ale FERMI prostě levné nebude – nemůže. Důkazem toho jsou ceny TESLA FERMI grafik, tedy profi verze desktopových modelů, které atakují cenu 3999 dolarů! V žádném případě nebudou GTX 360/380 schopny cenově konkurovat mainstreamovým grafikám ATI Radeon HD 5870 natož modelu HD 5850! To opravdu nečekejte! Každopádně finální ceny nejsou zatím stanoveny, protože finální výrobní verze FERMI stále neexistuje.

Čeká se na A3 revizi čipu FERMI. Ta by měla být hotova za pár týdnů a reálně tak vydání FERMI grafik v nějaké „papírové“ edici pro novináře a recenze, přichází do úvahy nejdříve v Únoru. Stále to tak vypadá, že do běžného prodeje se karty dostanou nejdříve v druhé polovině Března nebo až v Dubnu. Pokud ale neplánujete utratit za jednu grafiku více než 10 000 - 15 000 (nebo možná i více) korun, tak vás FERMI nemusí zajímat teď ani po vydání … pro HD 5850/5870 to cenově konkurence určitě nebude. FERMI je čip pro HPC segment a podle toho budou jeho ceny i vypadat. Doufejme, že i výkon. Bude totiž třeba, na méně než 3 monitorech hrát s high end grafikou nemá pomalu smysl …

Zdroj: DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Zrzavej chlup [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 16:47:40
avatar
Super, jen doufám že to nebude pravda, jinak je to konec NV a tim pádem pudou ceny gk nahoru jako stály PC po totáči páč nebude možná žádná cenová konkurence
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 17:00:49
avatar
Tak nevím, co si myslíš o grafickem trhu, ale muzu te ujistit, ze pul rocní sekyra není žádný problém, měla ji i AMD s HD2900 a navíc to byl ještě propadák a konec AMD to nebyl, naopak se z toho poučila docela rychle. Navíc aby to byl konec, tak by nesmeli mít zisky, a ty neplynou z high-endu, ale naopak z velke casti z profi oblasti, kam je Fermi mířeno a kde je otázka peněz bezvýznamná a pak z low-endu a OEM prodejů, a tam je to bohatě zastoupeno 40nm verzema vsech moznejch cipu s prumerne asi 3 tranzistorama, což dělá i na 40nm procesu velice slusnou vyteznost a vzhledem k velikosti i velice nizkou vyrobní cenu. Navíc tu máš vánoce, každý chce k vanocum nakupovat nové karty pro decka i pro sebe a co myslíš, že si koupí, když hd48xx vykoupil Apple a hd58xx je tak malo, ze se dostane jen na nekoho, ano koupi si nVidii a to klidne sebenevýhodnější model. Navíc je to nVidie a tu znacku si lidi proste pamatují a z toho můžou žít prakticky roky. Btw podivejte se na Matrox, ten nevydal nový čip od Parthelie, což je nejakejch 6 let a sice mají mizevé procento trhu, ale zisk mají stále větší než celá AMD dohromady, takže abych to shrnul, vubec nezaleží jaký maš hardware, ale jak ho prodáš, a to nVidia umi ze všeho nejlepe.
Zrzavej chlup [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 17:52:07
avatar
Tak HD2900 sem bohužel vlastnil a je pravda že ta grafika se výkonově nerovnala tehdejší high-end 8800 GTX, ale zase to doháněla cenou. Jinak samo,byla s odstupem času špatná(spotřeba, hlučnost s tovární verzí chlazení a samo taky odcházely) ale vyloženě propadák to nebyl. NV na to de bohužel trochu odjinud, příde(možná)s větším výkonem než HD5870 ale zároveň s takovou cenou že si radši každej koupí 2x radeon než jednou NV a výkon bude mít někde úplně jinde. Nemyslel sem konec NV celkově, v profi bude žít pořád dost slušně,ale a co je pro nás nejdůležitější a to je herní oblast, tak tam se s tim nechytí.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 18:04:22
avatar
AMD sice mělo taky půl roku pauzu ale mělo výrobky, nyní NV nemá nic a je rozdíl mít něco co je slabší než konkurence než nemít nic srovnatelného. A R600 dojela na předpoklad brzkého nástupu DX10 her který se jak známo nekonal a dodnes se povětšinou roubují DX10 efeky na staré DX9 enginy které akorát neadekvátné žerou výkon ale kvalita obrazu tomu neodpovídá
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 18:18:51

R600 bylo pro AMD jádro ze kterého těží až doteď, proto jim příliš nevadilo že němělo na G80, bylo to pro AMD úplně nová architekrtura, která ze začátku měla mouchy, ale dneska má 5970 10x více Sp než HD2900 a architektura se ani příliš nezměnila. Zajímavé bylo taky říct že R600 bylo tak obtěžkáno novými technologiemi, že to ani neuneslo R600 nedojelo na předpoklad brzkého nástupu DX10, ten totiž nenastoupil vlastně nikdy, dojelo na předpoklad že to bude drtička 8xxx řady...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 19:13:41
avatar
At to vezmeme jakko-li, tak minulost nebyla pro Ati růžová, ale momentálně se veze na vzestupné vlně
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 20:51:07
avatar
Radeony si od počátku vedly lépe s DX10 to je fakt, který se ukázal i v testech té doby, NV až zpětně dopilovala ovladače a i dnes se to ukazuje. Sice her čistě DX10 je stále velmi málo ale Radeony si v nich vedou výrazně lépe - např od 3Dmarku avizovaný S Horrizont. Ve hrách DX9 s roubovanými efekty zase má mírný náskok NV. Proč asi? Správně předpokládala že hry s DX9 tu budou dlouho a byla to trefa
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - trochu historie 2009-12-11 21:26:31
avatar
v case ked ATI x1900xtx fungovaly pod vistou pol roka 8800gtx stale padala a ziaden dx10 sa nekonal
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-12 00:32:38
avatar
A AMD trvalo pul roku nez ty karty vubec vydala, takže na tom byly s DX10 uplne stejne, ale priznejme si, s tema dx10 to zase nebylo jeste nekolik let a vlastne dodnes tak horky, aby se stema ovladacema spechalo, ackoli bylo fakt ze na Vistach to ze začátku opravdu nebylo nejlepší, ale zase to bylo o tom, že Visty měli stejne jako dx10 hry v tom roce 2006 velmi pomalý rozjezd, tak to zase nebylo tak akutní, a hlavne to byla nová architektura se na kterou trvá dýl vyladit ovladače a vista asi nebyla zrovna prioritou, však ono ani hd2900 nefungovalo na začátku uplne nejlepe a s kazdym ovladacem rostl vykon mesic co mesic
andy76 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-12 20:29:38

shurin:k vanocum: a co 57x0 rada?
matrox: ale to neni jen graficka divize? byl by link? to bude asi cela firma a ta ma vic divizi...
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 16:50:56
avatar
Když sme u toho hraní na 3 monitorech na high-endu, tak vyjde už ten test eyefinity, nebo hd58xx není high-end ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 19:16:03
avatar
až seženu tři monitory (a aktivní DP k tomu ;/ )
EuMatBa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-13 19:18:21

Já bych měl redukci jen na Single-Link DVI.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 16:59:58
avatar
Citace:
Ale FERMI prostě levné nebude – nemůže. Důkazem toho jsou ceny TESLA FERMI grafik, tedy profi verze desktopových modelů, které atakují cenu 3999 dolarů!


jak tohle muze byt proboha naky dukaz??podivej se na ceny tesly na g200 a podivej se na ceny geforce na g200..tam je taky obrovsky rozdil v cenach. nejvyssi tesla na fermi bude sice stat ty 4k $, ale stejna karta jen s polovinou pameti (3GB) stoji uz o 1500$ mene. jak z tohodle chces vyvozovat nejake ceny hernich karet?to ses nejakej kouzelnik nebo co?

Citace:
V žádném případě nebudou GTX 360/380 schopny cenově konkurovat mainstreamovým grafikám ATI Radeon HD 5870 natož modelu HD 5850!


hd5870 neni svou cenou zadnej mainstream. mainstreamove hd4870 minule generace startovalo myslim na 300$ a to byl uz vyssi mainstream. cena hd5870 je uz o 100$ vyssi a to ji spise radi do high-endoveho segmentu. nicmene predtim pises, ze vykon nejnizsi karty by mel byt rozhodne nad gtx295 nebo nekde kolem ni. tak proc by meli tyhle karty cenove vubec konkurovat hd5850, kterej bude tedy nejspise o tridu nize?

jestli vykon te nizsi verze bude nad gtx295, tak je to ale opravdu perfektni vysledek a fermi se povedlo. zalezi ted jaky bude mit ta nizsi verze vubec parametry, v pripade ze bude mit jen tech 384 SP, tak by nejvyssi jednocipova varianta mohla i vcelku dobre konkurovat hd5970...
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 17:23:36
avatar
Nezapomen, ze RV870 je jadro mainstreamovych rozmeru, pouziva mainstreamovou 256b sbernici.... A dalsi DDho RV870-related stanoviska, se kterymi nesouhlasi vetsina mistniho uzivatelstva, pro ktere je hlavnim parametrem cena. Vim, kolik mam v penezence a podle toho hledam kartu, ktera se vleze do limitu a poskytne nej vykon...

Pohled na Vapor-X 5870 za 10k mi nedela vubec dobre...

Tesim se na Fermi a pokud moje zdroje nezklamou, tak zkusim chytit slabsi variantu hned z prvni davky...
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 18:26:35

Taky nemusí znamenat že více Sp=vyšší výkon(lineárně), podle mě bude nižší verze někde mezi 5850 a 5870 a vyšší asi trochu nad 5870, asi jako u minulé generace...

Taky je to o vyšším taktu SP (předpokládaně u vyššího modelu fermi 1700Mhz). Ohledně ceny si enmyslím že máš pravdu, NV si za něj nechá opravdu zaplatit, ale ani u profi modelů s G200 není cena jako umodelů s fermi...

EDIT: Ani jsem nedopsal všechno a už palec dolů
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 19:56:55

DD napisal ze obe Fermi karty budu nad alebo porovantelne s vykonom GTX295. V pripade funkcneho SLI je HD5870 vykonovo nieco pod GTX295. Ak to takto naozaj bude, tak by sa mal DD stavit za tym co mu povedal zd Fermi grafiky nebudu vykonovo dobre pretoze zrejme pekne dobehol.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 20:01:05
avatar
musíš taky brát, že SLI nefunguje všude ... takže když jsem napsal že FERMI budou srovnatelné s GTX 295 ... ;)
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 20:09:04

Tak dufam, ze nebude na urovni vykonu tam kde SLI nefunguje. To by som bol sklamany.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 21:26:25

Já taky nepíšu že to co je v mém příspěvku je 100%, je to jen můj subjektivní názor...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 19:24:37
avatar
proboha jak to může být nějaký důkaz ... no kdyby si trochu přemýšlel ....

podívej se na cenu současných TESLA GTX 260/280 grafik a cenu GTX 260/280 po vydání a srovnej to s cenou (oficiálně známou) FERMI GTX 360/380 grafik ;) možná tě to trkne ... ono se to opravdu dá srovnávat.

HD 5870 je mainstream!!!! HD 5870 stojí 399 dolarů tam se pořád nachází vyšší mainstream ... HD 5870 je grafika mainstreamová, mám mainstreamové jedno grafické jádro RV(radeon value) ... High end je u ATI výhradně dvoujádrový a to je HD 5970! HD 5870 je příšlušníkem jasně mainstreamové řady HD 5800kam patří HD 5850 a HD 5870!

Proč by měly FERMI konkurovat HD 5800? já nepíšu že by měly! Já to napsal proto, že si někteří myslí, že snad mají! ono by byla dosti ostuda, kdyby o 1/3 větší FERMI dokázalo konkurovat pouze mainstreamové HD 5870.

PS: ale já jsem neřekl, o kolik je FERMI výkonější než GTX 295 ;) Proč si myslíš, že se nebude opakovat situace z doby GTX 280, kdy GTX 280 nepřekonala 9800GX2 ;) ... no uvidíte ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 20:43:34
avatar
jenze ty srovnavas dva uplne odlisny segmenty. tesla grrafiky narozdil od hernich geforce nemaji zadnou konkurenci. a proc bych je mel srovnavat se startovnima cenama gtx2xx??ty karty nemeli v dobe vychazeni na trh zadnou konkurence, tak si nvidia mohla nasadit ceny jaky chtela. az uvedla at na trh hd4 radu tak u treba u gtx260 sla cena pekne dolu...

narozdil od minule situace ma uz ati nove grafiky na trhu, takze nvidia se chte nechte bude muset cenove prizpusobit. to je obycejnej trh. nastuduj si neco o tom kdyz ho nechapes...

jinak cena tesly c1060 je nakych 1400$, jiny typ quadro fx5800 ale treba skoro 3000$ a take pouziva jadro g200. gtx275 pak treba stoji kolem 250$. nevidim zadnej duvod proc by levnejsi fermi nemohlo stat 400$ a gtx380 kolem 500-600$ i kdyz tesla varianta se stejnym jadrem stoji 2500$.

ano dobre...ceny 8500-10000kc jsou typicky mainstreamove...

PS: v clanku pises ze u obou variant bude rozhodne vykonejsi. ted zas pises ze se muze v klidu opakovat situace jako u gtx280, takze gtx380 muze byt v klidu pomalejsi nezgtx295. takze v clancich pises nesmysly?nebo uz ani nevis co pises nebo si vymyslis co te zrovna napadne?
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 21:22:18

TY ceny jsou takové jaké jsou kvůli prodejcům, kteří si mastí kapsy na každé prodané kartě, kvůli jejich nedostatku, pokud bude 40nm proces ve stejném stavu jako je teď i přidání fermi, nejspíš budou ceny hodně ale hodně výše...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 22:14:05
avatar
to zalezi za kolik vubec ty karty dostavaj..ono kdyz si v cene v dolarech treba prictes jen to nase dph tak ses na 8500 hned. a ty karty sou drahe i v zahranici...
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 21:28:46
avatar
No a to je přesně ono,nv si mohla nasadit ceny jak chtěla a tak je vyšperkovala až k nebeským výšinám,a až poté co vyšla 4870/50 za podstatně nižší,téměř poloviční ceny tak musela milá zlatá nv taky hoooodně s cenou dolů,no a letos si mohla vlastně ATI/AMD udělat s cenou taky co chtěla,a pokud je mi známo tak se nic takového nekonalo a 5850/70 i 5970 jsou cenově nasazeny moc dobře(nepočítam marži obchodníků,to asi ati neovlivní,vím o čem mluvím,mám "kamenný" servis a prodej pc a nakupuju ze dvou největších velkoobvhodů v čr..........
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hlavne pro DDho 2009-12-14 12:23:03

Raigore taky uz to mas taky kapanek pomotane, v dobe vydani gtx2xx se preci psalo podobny vykon jako konkurence ale dvojnasobna a tudiz neprodejna cena, a taky temer okamzite zacala nV se slevama...

Jinak mas pravdu, to cucani cen a vykonu z malicku babicky(jinak se ty radoby argumenty DDho nedaji nazvat) je trapne a nedustojne...

Mimochodem kdyz jsme u toho tak tohle [quote=DD]Pokud ale neplánujete utratit za jednu grafiku více než 10 000 - 15 000 (nebo možná i více) korun, tak vás FERMI nemusí zajímat te
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pro DDho, 2.cast postu 2009-12-14 12:34:28

Nejak ti to postovani blbne DD, chci verit ze to neni kvuli me kritice tak to postnu znova.
Mimochodem kdyz jsme u toho tak tohle
DD napsal:
Pokud ale neplánujete utratit za jednu grafiku více než 10 000 - 15 000 (nebo možná i více) korun, tak vás FERMI nemusí zajímat ted ani po vydání … pro HD 5850/5870 to cenove konkurence urcite nebude.
doufam nemyslis vazne DD ze ne

Muzes mi rici proc obvinujes druhe z lobotomie kdyz je nad slunce jasne ze aby nV snizila ztratovost na vyrobe tak velkeho kusu kremiku budou v mainstreamu doprodavat ty nepovedene ale presto pouzitelne

Prestan uz prosim DD sam sebe(a bohuzel i cely tento magazin)schazovat temihle zcestnymi nicim(to ze pro tebe to jsou argumenty to neznamena ze to bude pravda to co tu plodis) nepodlozenymi spekulacemi ktere navic odporuji prirozene logice...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-14 12:32:10
avatar
jak pomotane?pokud si pamatuju dobre tak gtx2xx vysli nakej tyden nebo dva pres hd48xx
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-14 13:20:28

Tak vskutku mas pravdu, omluva tentokrat jsem to pomotal ja to se tykalo az "vylepsenych" gtx2xx a ne 260/280 o kterych byla rec(fuj to to leti ten cas,brr ). At tak nebo tak proste to samozrejme nic nemeni na tom ze porovnavat startovni a zabehle/ustalene ceny je dalsi DDho nesmysl.
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 21:08:03

mne sa ale strasne paci ako DDmu nikdo nevysvetli co to vlastne mainstreem znamena .
HD 5870tka je mainstreem asi ako Mercedes Trieda S , to znamena ze cenou , vykonom, spotrebou , velkostou , prevysuje 90% trhu.
Tvrdenie ze Highend je u ati iba HD5970tka je asi ako by si vyhlasil ze jedine Highend auto je pre teba Bugatti Veyron vsetko o statne je proste mainstream.
Takyto pristup by sa inak celkom hodil do nejakej novej sekcie DD platinium kde by sme si mohli predstavit vystrelky pre hornych 10K
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 22:43:49

low do 50€, main do 200€, nad 200€ je to uz highend. 200€ grafiky kupuju uz fakt len nadsenci. 400$ mainstream za 272€ som predal mozno 1-2 grafiky za 8 rokov co s pc robim.
arach [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-12 10:21:08

to, ze nejakej garazovej prodejce proda za 8 roku dve drazsi grafiky je opravdu velice padnej argument ;-)
arach [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-12 10:19:22

tak kdyz je podle tebe 5870 high end, tak co je 5970 ? : -)
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nvidia Fermi - Tesselace 2009-12-11 18:18:04
avatar
bude mít Fermi tesselaci?
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 18:30:50

BUde ji mít, ale bude emulována, tj. že nebude mít speciální teselační jednotku jako ATi, jak se to projeví na výkonu uvidíme...
yesi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 18:44:18
avatar
DX11 ma tesselaciu a Fermi ma DX11
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 19:25:37
avatar
Tessellace je nyní přímo standardem v DX11, takže pokud má DX11 podporu musí mít podporu Tessellace, otázka je, zda bude mít jako ATI HW specializované Tessellátory nebo to bude emulovat ;)
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 19:21:57
avatar
pokud se jednočipové fermi opravdu vyorvná dvojčipové 5970, tak je to rozdíl třídy jaký AMD ještě nezažilo.... dávejte si palečky dolů jak chcete, ale pokud to takhle dopadne, tak jdu do toho nejsilnějšího zeleného jednočipu mnohem raději než do červeného dvojčipu... pokud bude takové fermi stát 15kKč, tak to bude pořád dobrá koupě....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 19:52:59
avatar
asi umřu smíchy ... dvoučipová HD 5970 je tak stažená na frekvnecích a výkonu, že jede na půl plynu. ATI to stáhla až kam to šlo aby to sice bl High end, ale má obří výkonovou rezervu už u této verze natož HD 5990, která se také chystá ... ATI má v záloze RV890 jádra a podstatně rychlejší GDDR5 paměti. Navíc při stavu 40nm výroby bude pořád levnější a snažší vyrobit dvě 330mm2 jádra než jedno 500mm2. Ale to jen tak na okraj. Ona je otázka, zda to ale vůbec bude zapotřebí řešit ... HD 5970 za 599 dolarů je v dobré pozici a pravděpodobně v ní i zůstane v lednu bude dostupná i v nereferečních verzích ve slušných počtech a FERMi stále nic ... než se FERMI dostane pořádně ke slovu, bude tu už RV890 a ATI bude finišovat s předvýrobní přípravou 32nm HD 6000, což by mohla být skutečně nová generace na rozdíl od RV870, což je hodně vypiplané a v podstatě dokonalé 32nm grafické jádro s kořeny v R600 ...

Rozdíl třídy? Těžko. Ona by byla dost ostuda, kdyby se opakovala situace maisntream RV770 vs high end GT200, kdy highendové GT200 prostě propadlo. Pokud by mělo obří high end HPC jádro FERMI stačit jen na jedno malé mainstreamové RV870 byl by to propadák ;). Dávej si palečky dolů jak chceš ale nic není jisté, tedy kromě toho, že FERMi bude drahý jako prase a s tím výkonem - no uvidíte.

Doufejte jako já, že se FERMI povede lépe, než se čeká, protože jestli ne ... ovlivní to strašně moc věcí, hlavně vývoj DX11 generace her včetně nové generace konzolí ... s FERMi se totiž přestává poučítat jako GPU i pro PS4 a nový Xbox ponese DX11 ATI a Nintendo pravděpodobně taky ....

největší sranda je, že FERMI si na sebe jako herní grafiku není schopno vydělat ... segment grafik nad 400 dolarů tvoří cca 10% trhu. Mainstream jako HD 5600/5700 i 5800, ten vydělává. O high endu se toho jen hodně nakecá ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 20:03:38

No tak hadam nebude mat NV iba high-end cipy nad 400$ a predstavi aj mainstream a lowend karty zalozene na tomto cipe... A ked uz je teda jednocipova Fermi high-end tak co bude ta dvojcipova? Mega hihg-end? Akoze nechapem preco sa od NV ocakava taky brutalny vykon aby sa vobec dalo o nej hovorit aspon trochu pozitivne ked u ATI vam staci vykon priemerny aby bola vynasana do nebies. Akoze ja nepotrebujem citat chvaly na NV ale zbytocne vsetko obracat negativne este aj to co sa NV netyka je uz moc...
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 22:02:28
avatar
to vobec nejde o to co je ako vykonne ... ale co kolko stoji ... do nvidie sa opierame hlavne koli jej cenovej politike ! a u dlhsiu dobu chce nvidia vela penazi za malo muziky
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 23:36:59

Lenze ATI a NV boli a aj su v trochu inej pozicii. AMD/ATI vzdy musela ist s cenou na hladiny kde sa vyskytovala. A to aj pri procesoroch. To sa moze hned kritizovat stale aj Intel pretoze jeho CPU su o dost drahsie ako od AMD.....
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-12 11:39:33
avatar
ano mas pravdu ... sice vyrobky AMD su menej vykonne ako konkurencie, ale zato su o dost lacnejsie ... a to sa rata !
ci uz sa jedna o phenom alebo sa jednalo o rv 770 a predpokladam a som si skoro isty za to tak bude aj v rv 880
pravdou ostava ze ty ktory pocitat nemusia (nevedia) si kupia o dost drahsie a iba o kusok vykonnejsie v podobe Intel ci nvidia ... za znacku sa platiii
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-12 11:57:22

Ja osobne mam taky mix. Phenom II + GPU od NV. A som s nimi spokojny. Pokial sa na to pozeras iba ocami hraca tak mas v podstate pravdu. Ale pre ine vyuzitie a pre osobne experimenty(C/C++ na Fermi, CUDA) mi viac vyhovuju karty od NV. Su sice drahsie ale zabavim sa s nimi viac. Ale kazdy ma ine priority. Nemam nic ani proti AMD. Urobili pekny krok vpred v poslednej dobe a to je len dobre.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-12 16:32:35
avatar
nechceš hádám naznačit, že to první co NV předvede bude to nejvýkonnější na věčné časy? A ty frekvence jsou také dost nízko a karta půjde o 15-20% také přetaktovat.

Kdy že bude ta další generaci ATI? Ještě nejede ani 40nm a DD už by prodával 32nm Až půjde vyrábět 32nm radeony, bude tady bude i 32nm Fermi a bude mít třeba 768SP ty naivko zaslepený červený snad si nemyslíš, že NV mezitím spí a nic nedělá ) Už má stejně jako AMD připravené další jádro a pracuje na dvě generace dopředu... bereš to moc osobně a neuvažuješ v souvislostech vůbec.
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 19:47:00
avatar
No, ono HD5970 nieje až tak 2xHD5870, skôr by sa to dalo prirovnať ku 2xHD5850. A ak bude jedno GTX380 o niečo pomalšie ako HD5970, tak sa situácia bude opakovať, keď HD4850X2 bola o niečo výkonnejšia ako jedna GTX285.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-12 13:00:56
avatar
Fermi bude konlurovať 2 generaciam ATI kariet. Už vidim tie nadpisi ako nVIDIA recykluje Fermi.
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-12 21:06:03
avatar
No kdybys napsal dobrá koupě cca. 10-12tis, tak bych i souhlasil. Jinak já bych si nikdy nekoupil grafiku za deset a víc peněz. Už jen proto, že mám 22" monitor a rozlišení 1680x1050.
Pokud budu "donucený" koupit si DX11 grafiku, tak si počkám na nějakou levnější derivaci čipu FERMI anebo až zlevní HD5870/50. Ono to za rok bude tak, že si výkonnou gk v podobě HD5850 koupíš kolem 2500Kč a proč utrácet víc, když si s takovýmhle železem pěkně zahraješ. Ono spousta lidí, co má HD4850 ještě nemá důvod jí házet do koše..
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-12 23:58:57
avatar
tak já mám ted lcd 1280 x 1024, takže opravdu není kam spěchat, když jsem teprv před půl rokem kupoval 4870 myslím, že většina si počká a Ti ostatní už jí mají nebo je na cestě
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-13 17:11:32
avatar
Hmm rozdiel triedy ?? Naozaj ?? To mi je ale divne ,ze ako si sa dostal k tomuto vysledku ,hlavne ak je tvoj predpoklad ze high end jednej firmy dorovna high end druhej ...No co uz,asi nezdielame rovnaky nazor na "rovnost" produktov z hladiska vykonu ...
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 20:02:43
avatar
Stejně si na ni počkám, moje nedůvěřivost k ATi (nic ve zlem ale nikdy jsem ji neveril a v kompu bych ji asi nikdy ani nechtel) mi velí počkat co vlastně ta nvidia vydá. Pak možná změnim názor, nebo taky ne ;)
Martteen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 21:28:58

To jsme na tom opačně Já nikdy nevěřil nvidii obvzvlášť po tom co jsem měl 2 v kompu(i když je to dávno). Je pravda že se hafo zlepšili ,ale pořád si ten rozplizlej obraz pamatuju. A momentálně je mi celkem ukradenej celej higend když na většinu her stačí grafika za 6000Kč
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-13 00:03:27
avatar
tak já se přiznám, Nvidii jsem vlastnil před 9 lety v mém prvním compu. riva TNT 2 32 mb od MSI a od té doby jen Ati přes 8500, 9700pro, 1950GT a současnou 4870
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 21:35:38
avatar
máš pravdu,taky bych v kompu nvidii nokdy nechtěl to s tebou souhlasím elektrickýkotě
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dobre 2009-12-11 20:11:17
avatar
Tuším sme sa konečne niekam pohli s novinkami ohľadom FERMI, lebo posledné týždne to bolo recyklovanie toho istého.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 20:47:36
avatar
a co je tady noveho?jedina nova vec je, ze vykon i te nizsi varianty bude nad gtx295. ale to DD zase v diskuzi uz popira...takze nic noveho se nekona, porad jen opakovani toho samyho...
oxid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 20:54:18

napriek tomu ze nas to zaujimat nemusi, mna a par ludi co poznam to zaujima. chcel som upgradovat tento rok, ale pride mi vhod to ze pride NV s Fermi skorej ako sa predpokladalo. vyborna sprava, dik.
Nakell [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 20:56:57
avatar
Prostě úvahy DDho jsou 100 % pravdivé no. Když už je téměř potvrzeno že grafiky výjdou brzy a že výkon nebude zrovna nízko,ta kto sabotuje cenou o kterej nic neví.

Jen se divím,že zde není slavná pasáž typu "můj zdroj - kterého ale nemůžu zatím uveřejnit tvrdí,že..."
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 21:39:03
avatar
co na to říci, snad jen že blbostmi čas neztrácím ;)
Tomiiik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hh 2009-12-11 21:39:32

Jenom čekám, kdy si ráno otevřu noviny a tam bude článek s názvem "Ubodal otce, protože tvrdil, že Nvidia má lepší grafiky než ATI". Chodím tady, když mám hodně špatnou náladu, DDho články mě vždycky rozesmějou...
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 22:04:41
avatar
to mas dobre ze ti staci tak malo ku stastiu zavidim ludom ako ty ... ale iba v istom zmysle
oxid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-12 01:31:17

tak nejak. tiez sa sem chodim viacmenej pobavit na tej nenavisti voci NV. ked si vyberam novy hardware tak si otvaram samozrejme aj ine stranky koli objektivite. vtedy az zistujem ako jednostranne zamerane to tu je.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-12 10:39:20
avatar
To co se tu píše neznamená, že se podle toho musíš řídit Může Ti to to pomoci, ale taky nee
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-12 11:41:53
avatar
pani aspon tu mate slobodu slova tak si to vazte ... pretoze ak by ste sa takto navazali do konkurencnych stranok (co mi je jasne ze nie je vas pripad) tak by ste velmi rychlo dostali bann ...
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-12 10:53:28
avatar
Nechapem prečo som bol zamzany. Tak to tu postnem znova. DD ak bude Fermi taký "High-END" ako bola seria GT200 tak ju beriem všetkými desiatimi.


PS: Prečo som bol zmazaný?
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-12 11:43:30
avatar
pretoze dost casto pises kraviny
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-12 12:54:21
avatar
Ja som vždy vravel že nVIDIA vyjde skoro. A že by mala mať vysoký výkon. Toto kravina ako sa zda nie je. Samozrejme všetci si mysleli že si vymýšľam. A že si snivam nVIDIA sen alebo že som v nVIDIA svete. A pozrime sa nové nVIDIA GK su za dverami. Takže kraviny tu piše niekto iný! Teraz sa pýtam kde je ten Apríl? Myslim si že posledna vec ktora ostava ATI fanboys na zhadzovanie nVIDIA GK je cena. Ta bude zrejme vyššia. Ale samozrejme očakávam cca to iste ako sme mali s seriou GT200. Teda total NÁŘEZ za ktory si priplatime par korun viac.
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-12 13:12:18
avatar
když by Fermi stála 10 000 a byla o cca 10% výkonější jako HD5870 za 8500, tak už nejde o cenu protože každej normální informovanej člověk by zjistil, že nVidia má mnohem větší podporu SW HW, a těch 10% výkonu se mu vždy šikne ..pač když někde schrastil 8500, tak už nemá problém sehnat i dalších 1500
HERO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-12 13:37:52

Len aby si neskončil tak, že budeš mať pár FPS navyše a keď uvidíš cenu budeš ako po totálke.
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-12 14:46:17
avatar
já bych si třeba high-end graifcký karty nikdy nekoupil .. nemám na to prachy, nemám to no case, a nemám na to vnitřek ..musel bych celej pc překopat, takže by se z 10 000 najednou vyhoupla cena na 20 000 a to je moc ;-)
stačí mainstream za 4 - 5 000 ..
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-12 16:38:54
avatar
A já jsem na tom právě naopak... hodlám si koupit to nejlepší, prachy až tolik neřeším, takže pokud bude jednočip Fermi výkonnější než CF a la 5970 a ještě dá přidanou hodnotu ve zrychlení C++ aplikací a physX, tak není co řešit... a je mi celkem fuk jestli bude za 9, 13 nebo 15 tisíc, pokud si svou kvalitou tu cenu obhájí.... ale to se samozřejmě ještě uvidí.. jinak 5990 je jasná záložní volba
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-12 11:11:02
avatar
Na toto tema si uzijeme jeste srandy,... trochu spekulaci,.. ale co have fun,..

Proc nepockate az vynde,...
kataros [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-12 12:11:54

Proč se tu řeší věci o kterých z vás nikdo nic neví třeba výkon karet..DD to ví a nastínil zhruba situaci,která tak nemusí vubec dopadnout.Nv nebudeme mít ovladače doladěné a výkon muže být uplně někde jinde a v DX11 těžce pod ATI grafikami.NV pacienti snite dál o výkonu Fermi.A ATI králové sup pár karet 5800 pod stromecek
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-12 13:15:42
avatar
meleš sračky
za prvé nedávo tu DD psal že o výkon Fermi karet nikdo neví, jen nVidia protože ještě nejsou pevně daný takže pochybuju že on ví něco o výkonu
za druhé nVidia měla vždy vyladěnejší ovladače, to ATi musela na každou druhou novější hru vydávat ovladače aby vubec jela, nVidia jen dolaďovala pro větší výkon
nVidia bude možná zaostávat tak v Tessalaci,pokud to nevyřeší
ale jinak jí DX11 (neměl by) nebude dělat problém ..
Jirka Navrátil Gocek.Tigr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Apríl 2009-12-12 12:29:29
avatar
Já myslel že Apríl je až v Dubnu a ne v Únoru
Jano952 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-12 19:02:53

sakra zumpar jak malo staci k detskej radosti ...
no som na to zvedavy uz ani neviem ktory clovek drista viac ... jeden ze fermi bude nad 5870 dalsi ze nie ze bude nad 5970 a ine ...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-13 00:14:31
avatar
To je jako před X lety, kdy byla na vrcholu Nvidie a fans Ati taky určitě snili o tom, že se to změní a skutečně se stalo. Takže né že bych fandil zeleným, co bude za pár let člověk neví Bůh žehnej ATI
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-13 09:39:40
avatar
mno doufám že bůh požehná ati a ty budeš kupovat mainstreamové grafiky za 15000 ;-)
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-13 10:16:26
avatar
... to ale neznamená, že nechci, aby Nvidie vydala konkurenční karty, ba opak je pravdou jen nemusí Ati překonat
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-13 10:21:03
avatar
Ako prepáč ale nejako som nezaznamenal žeby bola ATI na vrchole. Momentalne je to skôr komicke keď ATI nevie dostať na totálne voľný trh dostatok GK a ani sa o to nesnažila.(nezarezervovala dosť vyrobných kapacít) Mám pocit že ATI ani nechce prebrať žezlo kraľa herných GK. Zrejme po vydani Fermi bude znova len ta druhá vzadu sice so "super" pomerom cena výkon ale to je asi tak všetko. Teda žiadna zmena to tu už máme roky. Takže nechapem ako prečo by mama byť ATI na vrchole.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-13 11:19:12

ATi má teĎ daleko lepší nabídku než NV, dá se tedy říct že je na vrcholu, ovšem není na tom tak dobře jako v minulosti, nejlépe na tom byla asi za dob Radeonu 1950XTX. (než vyšla nv s G80)
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-13 11:29:08
avatar
zumpar, už neopakuj pořád to samé, je to možná pravda ale omrzí to ,,(nezarezervovala dosť vyrobných kapacít),, ;-)
ATi je na koni, je s výrobou kus před nVidii a jedinej jejich problém je TSMC a to že musej dávat ceny nahoru, aby vydělali ;-) minulou generaci měli skoro 0 zisk ;-)
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-13 12:03:30
avatar
a jen bych k tomu dodal, že ceny sice zvedly , ale pořád je to přijatelné ... a TSMC mohli těžko ovlivnit, když předpokládali, že problémy s výtěžností nebudou tak velké navíc tím nepřímo pomohli Nvidii, když je řada 58xx míň dostupná
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-13 12:05:07

NA druhou stranu TSMC nabízí 40nm výrobu skoro rok, a pořád mají problémy...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1014x
Komentářů: 3
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1505x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1117x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1187x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3770x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1463x
Komentářů: 0