Nové mainstreamové grafiky AMD Radeon Barts porazí GTX 460 i HD 5850- už za měsíc! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sunday, 26 September 2010
altPar novinek ohledně očekávaných nových grafických karet ….

 

 

 

Dalších pár zajímavostí z velmi dobře informovaných zdrojů, za které se už dá zaručit. Druhá generace 40nm DX11 grafik AMD doslova klepe na dveře. A to dost hlasitě. A tentokrát se AMD chystá zaútočit hned na segment pro mnoho zákazníků vůbec nejzajímavější, tedy 150-200 dolarů. Jistě jste si všimli, že AMD v podstatě absolutně nijak nereagovalo na vydání GTX 460 modelů. Už dříve jsem naznačoval, že důvody jsou dva.

Ten první je, že GTX 460 prostě za ceny, za které byla vydána, tedy 199 dolarů za 768MB verzi a 229 dolarů za 1GB verzi, není pro AMD nijak nebezpečné a pro samotné zákazníky přehnaně zajímavá. Jednoduše stojí zbytečně moc pro spořivější zákazníky a nedokáže poskytnout dostatečný výkon pro ty náročnější hráče. To se zhruba měsíc po vydání bezezbytku potvrdilo. GTX 460 se zdaleka neprodávaly tak, jak NVIDIA doufala. Situace došla tak daleko, že NVIDIA prostě musela zlevnit a to dost výrazně. Aktuálně by tak GTX 460 768MB měla stát i 179 dolarů a to už je hodně zajímavá nabídka.

Druhým důvodem, proč AMD v podstatě nijak nereagovalo s výjimkou snížení ceny nezajímavého HD 5830 modelu, je jednoduše to, že už má do této cenové kategorie připravené úplně nové modely. A právě ty se objeví jako úplně první z celé nové série. Ta, jak víte, už bude vydána zcela pod označením AMD a ATI značka zmizí s ukončením HD 5000 série …  

Tyto modely mají označení BARTS a jsou v podstatě nástupcem HD 5700 modelů. Jak už ode mě víte, tak BARTS jsou grafiky určené do segmentu do 200 dolarů. Zatímco HD 5750/5770 stály při uvedení 169 dolarů pro HD 5770 a 109/129 dolarů pro HD 5750 (512MB/1GB), BARTS grafiky budou stát zhruba 169-179 dolarů pro „HD 6750“ a 199-219 dolarů pro „HD 6770“. A důvod je prostý.

"HD 6700" BARTS budou mít 256 bit sběrnici, což je dvojnásobek proti HD 5700 a to samozřejmě něco stojí. Také ale budou mít větší grafické jádro, které je druhou generací 40nm DX11 GPU s poměrně zajímavými změnami. Samozřejmě tím hlavním je počet jednotek, který bude samozřejmě vyšší než RV840 čipů, které mají 720-800SP. BARTS by měly mít něco mezi 900-1200SP. To všechno bude znamenat sice vyšší výrobní náklady, ale také podstatně vyšší výkon. Z velmi dobře informovaných zdrojů vám už mohu naznačit, že HD 6750 má výkon vyšší než GTX 460 1GB a HD 6770 výkonově převyšuje HD 5850. Spotřeba karet by přitom měla být velmi solidní a to mezi 130-160W.

(Testovací vzorek BARTS XT)

A teď to nejdůležitější, výše uvedené informace už nejsou žádné odhady a spekulace a to proto, že karty už mají finální specifikace a jsou již ve výrobě a na testy se k nám dostanou dříve, než si myslíte ;). AMD chystá oficiálně oznámení na druhou polovinu října a to někdy v termínu 18.10 - 22.10. a to je prosím pěkně za méně než 1 měsíc. Každopádně pokud si teď jdete koupit grafiku typu GTX 460 za současné ceny, tak děláte hloupost. Pokud nutně tu grafiku nepotřebujete, radím počkat, a buď po vydání HD 6700 koupíte GTX 460 s velkou slevou, nebo si za stejnou cenu, za kterou byste teď kupovali GTX 460, pořídíte ve všech směrech lepší a výkonnější novou grafiku.

Jistě ještě některé zajímá, kdy se objeví nástupce HD 5850/5870 a HD 5970. Všechno nasvědčuje tomu, že ještě letos a to konkrétně v listopadu a v prosinci. Půjde o grafické karty Cayman. O těch ale zase někdy příště.

Zdroj: DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Windwalker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - eyefinity 2010-09-26 13:13:37

DD mám dotaz, budou mít nové radeony vylepšené eyefinity nebo bude stále potřeba redukce na 3. monitor?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 13:15:35
avatar
zatím o tom nemůžu mluvit ... ale mohu říci, že ano, jistá vylepšení fungování Eyefinity z hlediska konektorů tam bude.

Ostatně nedávno jsem tady měl článek ohledně té levnější redukce, tak ten ti napoví. A brzy budeme mít v testu Sapphire HD 5770 FLEX, která ti také napoví
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 22:54:37
avatar
"Nemůžu o tom mluvit, ale ano..."
Tak můžeš, nebo nemůžeš???
Pjenkys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-30 15:44:10

Pravda, při koupi MSI Hawk 5770 pro kamaráda jsem valil oči. Jeden DVI, HDMI, DP. To znamená, že pokud nemám nejnovější monitory s HDMI nebo DP a chci používat víc než jeden, tak vždy potřebuju redukci. Z HDMI na DVI to ještě jde za 100Kč, ale pak nemohu mít kartu připojenou například k TV. A redukci z DP jsem našel jen aktivní za 2500Kč (pak jsem se na to vykašlal a koupil tu z HDMI). Ale tahle konektorová výbava je vážně špatná... Koupit HD5770 za 4000Kč a abych mohl mít 3 monitory, tak potřebuju aktivní redukci za 2500 ? Dobrý vtip no...
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 13:31:29

Ja som vcera cital na nejakom nemeckom portali, uz neviem akom, ze 12.oktobra bude prezentacia Amd kde sa nove Barts oficialne predstavia.
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 20:59:02

Všimli jste si na pctuningu, že co vyšli radeony Hd5XXX, tak tam na ně nebyla pořádná recenze a už vůbec žádná na CF ? Ale jak vyšla GTS 450 tak jsme se dočkali 3 recenzích v jednom týdnu. Ten web je zelenej až to hezký nejni :-D
adian [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 14:25:26

No a teď babo raď, zrovna si skládám komplet PC a chybí mi už jen GK, teď nevím zda si koupit nyní 5850/5870 nebo počkat ten měsíc a ušetřit na penězích za stejný výkon? Vyplatí se čekat a komponenty nechat ležet ve skříni? Díky
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 14:40:17
avatar
Jo, v tomto případě vyplatí. Vzhledem k očekávanému výkonu nemá smysl HD5850 nebo GTX460 kupovat. A půjde dolů zřejmě všechno díky Barts, takže kdo teď koupí, rozhodně bude za měsíc minimálně tisícikoruny litovat.
AAAAAAAAA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 14:59:17

no pokud to nedelas ze cekas cekas a rok je pryc tak pockej a uvidis jde o to jestli to potrebujes ted nebo za mesic a hlavne nezapomen ze jsme v CR a obchodnici budou chtit napred vydelat a pak prodavat jako vzdy, tak pochybuju ze u nas budou prijatelne ceny v zahranici mozna ju ale tu? a hlavne jaka bude dostupnost
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 15:01:06

A co zatím na ten měsíc použít integrovanou?
adian [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 20:00:41

Problém, deska nemá int. GK, ale asi si půjčím radeon9250 na ten měsíc, to bude rachot .Ještě doufám, že budou opravdu dostupné co nejdřív a ne až na vánoce. ještě nikdy jsem si oblýbených her neužil na full detail. Těším se.
Sfusama [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 21:34:34

Pravda, rachot bude, když radeon9250 agp budeš tlačit do PCIe Pohodomaker máš dost velký? http://www.udrzba.cz/good.php?goodId:301|POHODAMAKER-1580-gr-
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 21:55:09

R9250 existují i pro staré PCI.
adian [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 10:12:24

Tak promiň za to číslo, možná je to jiná grafika, má ji kámoš, číslo jsem nahodil jen tak . Určitě je do PCIe, takový deb.l nejsem, abych tam rval AGP, jedině pod hydr. lisem pohodamaker je dost o ničem, na druhou stranu když umím SATA připojit na IDE třeba to půjde.
Sfusama [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 10:55:51

Netřeba se omlouvat, proto chodíme na tyto weby, at se dozvíme něco nového, sám jsem netušil, že 9250 byl i do pci . Jak teda připojuješ SATA na IDE, já dával známé do starého kompu řadič PCI-SATA, ono to jde i jinak? Předem dík za radu.
Pjenkys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-30 15:46:43

Do PCI se dá sehnat všechno možný, vždyť i HD4650 jde koupit Určitě počkej ;) i Kdybys měl jet ten měsíc na něčem, co jen a pouze zobrazuje, tak se to vyplatí ;)
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 15:07:27

mám pocit, že v poměru cena/výkon ani moc neušetříš......že AMD, podle mě, ceny 5xxx snižovat nebude.....spíš cena 6xxxx bude vyšší
AAAAAAAAA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2010-09-26 14:52:55

jak koukam nvidie se muze jit zahrabat a CHUCK NORIS by se mel zacit bat nebot uz nebude nejvykonejsi a bude se muset stahnout do kouta, me by spis zajimalo kdo si novou 6***koupi nebot tu porad basnite jak si kazdej koupil 5*** serii a nvidia je total stracena tak by se mozna hotila nejaka anketka , ale co me zajima jeste vic na co mi 6*** bude kdyz mam doma treba 5850 nebo 5870 ktere na dnesni hry v pohode staci a ze to bude mit lepsi Eyefinity jsou keci o nicem nebot 3 lcd ma doma tak 1 z 1000 a to je mozna jeste moc prehnany takze sice krasny ze tu bude jak DD pise nejlepsi z nejlepsi a svete tres se teda pokud nenarazi na PhysX a jine efekty ve hrach takze otazka je proc kupovat 6*** kdyz si stejne ani na tom nej z nej na max nastaveni nezahraju
Matess [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 23:11:57

ja delam upgrade obvykle ob generaci az 2. Nyni mam HD4870 (predtim 8800GTS G92 - takze cerveny nejsem) a ted jen cekam zda HD6xxx bude opravdu tak dobra, nebo jestli mam pockat. Pravda je ale ze vykon HD4870 mi staci - vadi mi jen spotreba. Pokud se predpoklad nizke spotreby potvrdi, tak je 6770 pro me vybornou variantou.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 15:07:16

"pořídíte ve všech směrech lepší a výkonnější novou grafiku" dost mě štve že PhysX ještě není pod OpenCL, je to totiž jediný důvod proč raději vzít 460.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 15:18:36
avatar
Co dělá to PhysX, abych se kvůli tomu musel rozhodnout pro GTX 460?
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 15:23:27
avatar
no minimalne reklamni masaz nvidie ma sve vysledky
AAAAAAAAA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 15:26:09

no dava vyhodu nvidii ze urcite hry na max si zahrajes jen jejich grafikama a at je ati vykona jak chce dostane v tomto zatim pokazde na prdelku, a asi dlouho jeste dostavat bude nebot neverim ze nvidie dovoli aby ho ati mohla pouzivat nebot nvidie do toho podle me cpe asi dost penez
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 15:33:35
avatar
Stačilo mi pozrieť sa na efekty physx v mafii ... viac pilín a kameňov v ovzduší viac adidas? Veď to bolo smiešne, čisto len na efekt, žiadna fyzika ktorá by človeka nútila ísť do toho
AAAAAAAAA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 15:39:44

a kupovat ati protoze ti to pod 6*** pojede 100fps a na 5870 5850 ti to jede jen 80fps je co? NIKE? physx alespon neco do hry pridava sice malo ale neco ati da jen fps nic vic a toho je ted dostatek na serii 5*** mozna by meli taky prijit s necim novym nez zase fps plus ktere je ted uplne zbytecny
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 18:19:57
avatar
A o čo iné ide ak nie o výkon? Btw eyefinity je využiteľnosťou niekde úplne inde ako physx, a že AMD nič navyše nepridáva ...
Plus neviem prečo porovnávaš HD5850 s HD6770 - ten kto si kúpil HD5850 predsa nebude kupovať kartu ktorá nie je určená ako jeho náhrada. Relevantné je to pre ľudí ktorí idú kupovať grafiku novú, a rozhodujú sa čo zobrať.
Inak ja sa hrám výhradne po nete, a tam POTREBUJEM čo najviac FPS. To že mi tam bude lietať viac sajrajtu bez akéhokoľvek funkčného dopadu na hranie (krytie sa za odtrhnutým balvanom atď.), akurát mi padne framerate k nehrateľnej hranici je fakt úžasný nonsens - physx do hry nepridáva nič, nemá to žiadny vplyv, iba ak na plynulosť hry ...
AAAAAAAAA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 10:09:47

na hrani po netu potrebujes co nejvic fps??? hmm hmm ja myslim ze hlavni je tam mit nej ping nez fps ;) takze to ze kdyz budes mit 1000fp s pingem 100+ tak te fakt zadna 6*** nezachrani .)
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 22:11:11
avatar
Keďže mám ADSL tak ping neriešim. Ale riešim ak má karta tendenciu padať s minimálnymi FPS k nehrateľnej hranici
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 17:50:27
avatar
Len blázon si dá do počítača kvôli PissX IT ekvivalent fanatika z McDonald's...
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 15:55:01
avatar
zatim vic nez dx 11...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 16:31:16
avatar
Odvážné tvrzení. Dle mého názoru je to teda 50 na 50. Podle mě ale DX11 poznám ve hrách teda lépe než to, co tam dá PhysX, neb PhysX jen dodělává nádech a v podstatě si toho člověk nevšimne, pokud neporovná. DX11 má třeba světelné efekty dost jiné než předešlé verze a je to poznat víc.
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 20:13:26
avatar
a tak ja doufam, ze dx11 teprve ukaze, co umi, jen se obavam, kdy to bude. naky svetelny efekty lepsi uz umelo dx 10.1 myslim, viz stalker. a prave rozdily mezi dx9! a dx 11 aby clovek hledal lupou, phys x ti prida vetsinou naky poletujici vecy, jsikry, dym, coz je videt dost, ale nerikam ze by to neslo delat lip. ja taky phys x v tyhle podobe nefandim, libil se mi mnohem vic treba havok ve force unleashed, tam byla fyzika fajn.
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 13:20:13
avatar
Toho sa dočkáme až v momente, keď niekto vytvorí natívny DX11 engine a z neho bude orezávať funkcie na úrovne DX10 a DX9, a nie naopak, ako je tomu v súčasnosti.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nic nemusíš, PhysX je jen nejp 2010-09-26 16:56:17

Souhlasím že ty jako uživatel (běžný hráč) hardwarový PhysX ještě pár let nepotřebuješ. Jde o to že UDK na něm staví, když v něm dneska vývojář vytvoří plně dynamické prostředí (rozpad materiálů na menší přerozdělené interaktivní části, soft-body na maso a madrace, částicová simulace tekoucí vody-kapalin, ohýbání a trhání látek-plechů, ...) tak musí být PhysX na slaboučkých několika jádrových CPU značně omezeno. Většinou jsem kvůli výkonu musel používat velké kusy, které za chvilku stejně zmiznou.
V Mafii, Batmanovi a Mirror's Edge se muselo jít jen do efektové fyziky, hlavně kvůli tomu že tyto hry byly postaveny jako "bezpečné statické"(vývojáři se musí znovu učit nenápadně omezovat hráče a efektivně ho vést dynamickým světem). Přehodnocení zavedených herních mechanismů a osvojení nových technologií je práce minimálně na roky.
Další důvodem pro nVidii je tlačená implementace 32bitové CUDY do různých programů(např. v Matlabu je neocenitelná při počítání velkých matic). Naproti tomu OpenCL je vhozen na trh a očekává se že lidé do něj nějak sami začnou přepisovat své programy(tento přístup je pro zavedení velice naivní, ale dlouhodobě může fungovat viz. využití vláken CPU). Ale jo uznávám, že pro běžné hráče co plánují obnovu PC na každé dva roky je dnes PhysX spíš jako hračka navíc.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 19:59:40

Ono nejdůležitější na PC je se naučit Ctrl+C a Ctrl+V a je to.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 15:10:09
avatar
Co to sakra meles ty Vorechu? ... neber si to osobne, ale tahle parafraze z RD me prisla vystizna.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 21:27:57

Kocoure znám to. To jsou klávesové zkratky ještě z dob DOSu. Ctrl+C znamená, že někde něco zkopíruješ a Ctrl+V to někde vložíš. Je neuvěřitelné kolik "inteligentů" to dokáže posoudit. Ty jediný ses zeptal.
Pjenkys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-30 15:49:01

PsysX ? Slyšel jsem, že ti pak GPU-z ukáže o zaškrtnuté políčko navíc a prej se ti s tim bude trhat Mafie II. Ale nezoufej, kup si v bazaru ještě 8800 do CF a bude to dobrý
maugggly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 15:58:10
avatar
no pokial ti prida z 25fps na 30fps, tak je to podla mna dost...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 16:20:41
avatar
Tak pro kupce new vga dobra zprava a pro ty, co koupili ted v techto cenovych relacich? Nevim, nevim, ale urcite si to nejak obhaji.
banned_son [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 16:23:54

pokial 6750 bude stat tolko kolko sa avizuje a s predpokladanaym vykonom tak to bude celkom zaujimave....lenze vzdy ked grafiky poskocia vykonom, tak poskocia aj hry narocnostou, cize vdzy na najnovsie hry na full detaily bude treba najlepsia karta danej rady....ci?
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 16:31:07
avatar
A HD5850 s 5870 se budou prodávat a vyrábět dál? Už se pak asi moc prodávat nebudou, když lidi uvidí vyšší řadu, řeknou si že musí být lepší. Asi proto bylo zvykem uvádět nejdřív nejvyšší modely.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 19:04:48
avatar
No a právě proto se už vyrábět nebudou a budou se doprodávat, takže by mohly být za pěkné ceny, jak byly ke konci HD 4850/70.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 19:10:54
avatar
výroba končí ....
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 00:01:12
avatar
no ale zase když skončí výroba HD5870, tak co budou prodávat místo ní? přijde mi to takové nedomyšlené, i kdyby byla HD6770 taková bomba že by HD5870 neměla smysl, tak to nejdražší grafika v nabídce ati bude HD6770 a pak až 5970? Tak tomu řikám díra v nabídce
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 14:21:04
avatar
To bude jen dočasně. Po novém roce mají přijít další modely. Někde tu byl o tom i článek, co má co nahradit.
Luxo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 16:39:44
avatar
Modely HD6670/50 ( predpokladám s výkonom 5770/50 ) budú asi až začiatkom budúceho roku?

Uvidím, či séria 6xxx prinesie aj nejaké !podstatné! zmeny mimo výkonu. Ak nie, nejaká dopredajová 5770/5830 by mi stačila
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 20:11:16
avatar
Tam asi nic nove nechysta iba premenuje HD5770 na HD6670.... trochu logiky vtom je, uvidime....
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 16:50:58

"segment pro mnoho zákazníků vůbec nejzajímavější, tedy 150-200 dolarů"
Ale DD tady psal, že právě toto cenové rozmezí není zajímavé...
A vůbec, nechápu, jak pro zakázníka může být (ne)zajímavou nějaká cena sama o sobě, aniž by se řeklo o tom, co se vlastně prodává.
Nick Riviera [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 16:58:20

Ono po přečtení prvních tří odstavců musí být každému soudnému člověku jasné, že i kdyby ATI dalo do nové generace Radeonů místo GPU kus howna, tak DD je bude vynášet do nebes, jak to geniálně vymysleli, a najde pro to ne dva, ale deset důvodů.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 17:14:36
avatar
Tak jako fór dobrý, jako kritika dost bídné a to ani nemusím psát proč, neb to je příspěvek o ničem.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 19:07:43
avatar
Citace:
neb to je příspěvek o ničem
Nechtěls napsat příspěvek o hovně? A ne jen obrazně.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 19:45:07

....když mu to chutná....
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 17:13:33
avatar
Asi bys měl začít číst pozorně, nebo si to raději ověřit, když už píšeš kritiku.

DD psal, že čím dál méně se prodávají karty kolem 5000 korun a lidé buď koupí max kartu za 4000 nebo zainvestují a koupi za 7-8 tisíc. To jest aktualní vývoj trhu s grafikami. 150-200 dolaru je 3000-4000 tisíce korun a je to tedy karta (karty) aktuálně zajímavá pro zákazníky, kteří moc investovat nechtějí, ale zapařit si pěkně chtějí.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 00:03:14
avatar
no ale HD6770 míří do cenového segmentu nad 200dolarů, kde je teď GTX460 1GB, a když ta se ted neprodává, proč by se to mělo u HD6770 změnit?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 00:33:20
avatar
HD 6770 má stát prý 199 dolarů a to je méně než GTX 460 1GB ;)
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 07:28:46
avatar
Já vycházím z toho, co je v článku a tak je 199 dolarů. Jsem ještě v obchodě štítky nenalepoval, tak věřím zdroji
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 18:44:56
avatar
Vcelku zajímavý članek akorát to rejpání do GTX 460 768M mi přijde dost nemístné . Prý je drahá? Když stojí lehce přes 4 Kk? Vždyť stojí to co MSI HAWK 5770 1G a ta je výkonem o kus níž A i s 5830 se popere velmi zdatně a ta stojí pořád kolem 5Kk
GTX 460 768MB od Gainwarda aktuálně v Alfacompu - 4040,-
5770 1G od Asusu 3755,- od MSI Hawk 1G 4205,-
5830 jsou plus mínus 4800,- ovšem pokud jsou ještě k dostání.
Sice je u ní menší mínus že má jen 768MB GDDR ale pokud se hraje bez většího AA tak je to v pohodě. A když už se chce hrát ve větším AA a s texture packy tak bych doporučil spíš GTX 460 2GB GS od Gainwarda za 5616,- z CZC, protože 5850 2GB je těžce předražená (Sapphire) 8148Kč,- taktéž v CZC. Obě jdou dobře taktovat a po oc je samozřejmě 5850 výkonnější, ale za tučný příplatek
Jak to vypadá role se prohodily a poměr cena/výkon drží NV Je krásně vidět jak ty řeči o výrobní ceně a velkých nákladech u HD 5850 jsou žvásty když NV s podobnými parametry čipu i pamětí je o víc jak 2tisíce levnější. Prostě se AMD hojí a grafická divize ho drží prakticky nad vodou
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 18:44:59
avatar
Podstatné je, že tebou opísaná situácia sa skončí o mesiac príchodom HD67** - takže konkurencia od nvidie "až" na dva mesiace? Smutné.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 18:53:52
avatar
dopadne to tak že NV vydá novou revizi aby se alespoň trochu srovnalo a tak to doklepe až do 28nm výroby...
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 19:17:43
avatar
Odkiaľ máš takéto informácie? (:
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 20:02:09
avatar
je proto spousta indicií, od neúplně aktivovaného jádra GF104 až po GF106 připravenou na lepší sběrnici. Současné GTX460 a GTS 450 jsou udělané přesně tak aby tak tak stačily na vybrané Radeony (5770 a 5830 a částečně k 5850). Je nesmysl si myslet že do 28nm výroby nic nepodnikne. Jak píše DD, nebudou už s Fermi architekturou dělat nějaké velké změny, ale menší úpravy ano, NV nebude sedět s rukama v klíně ale udělá, pravděpodobně nyní již dopilovaný, refresh který umožní využít zbylé rezervy čipů 104 a 106.

Dá se říci že situace s Fermi se podobá lapálii s GF FX, kdy higend za moc nestál ale nová revize, zvlášť v podobě FX 5600/5700 byla velmi oblíbená
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 15:14:02
avatar
V tomhle mas pravdu. Chysta se pulgenerace Fermi na konec roku. Uvidime. Sam jsem zvedavy a vzajemne konkurenci fandim .
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 19:50:10

GTX 560
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 20:00:20
avatar
Myslíš toto http://www.overclock.net/water-cooling/515313-hwlabs-black-ice-gtx-560-reviewed.html ?
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 21:19:06

Jseš ve velikém průšvihu!! Právě jsi porušil DNA uvalené na přísně tajené prezentace, které příští týden na tiskovce zveřejní generální ředitel nVidie Joe Wiyebal a gen. ředitel TSMC Kup Chu-j. Strategii pokoření AMD!
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 18:48:03
avatar
Nějak nevidím rýpání do GTX 460 768MB - napiš co přesně myslíš. Neb tak karta vyšla za ceny kolem 5 tisíc, pár modelů bylo lehce pod 5000 a teď je už pár modelů pod 4000, to znamená, že to zlevnit muselo. A nezlevňovalo by to, pokud by to nebylo potřeba.

To, co píšeš, je pravda, ceny jsou teď velmi dobré, ale v článku to je, že AMD nic s cenama ani po vydání těchto karet neudělalo a je i napsáno proč, což mi nějak nedocházelo, ale popsané je to dobře.

Teď ale moc ty ceny zase sledovat nemusíme, neb si počkáme necelý měsíc na ceny Barts a uvidíme, jak to bude.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 19:46:58
avatar
tak zrovna ceny nových Radeonů bych netypoval nějak nízko. Jestli to je tak jak DD píše tak to znamená že 6770 či jak se budou jmenovat, budou stát kolem 7 tis a XX50 kolem 6....

Jedno je jasné, ikdyž NV vydá refresh stávájících čipů tak bude stejně jako AMD v nedávné minulosti konkurovat cenou...

Edit: v článku popsané ceny mi přijdou dost pohádkové, takové budou zřejmě jen po uvedení aby navnadili lidi. Reálné budou o kus vyšší, obzvlášť u nás. By byli padlí na hlavu aby grafiku s výkonem vyšším jak 5850 prodávali za cenu 5830
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 14:47:33

Ono GTX 460 má ako taký "význam". Myslím, že tých recenzií sa dá po web nájsť viac: Odkaz.

V spojení do SLI to vyzerá ako použiteľná kombinácia a po xx mesiacoch od HD5xxx generácie konečne aspoň čosi od zelených. Samozrejme všetko má svoje pre a proti.

Ceny bez DPH z ASBISu:
2x GAINWARD NVIDIA GTX 460 1024MB/256bit, GDDR5: 2x 180€
ASUS EAH5970/G/2DIS/2GD5/A, 2GB: 470€
Rozdiel je 130€ s DPH v prospech 2x GTX 460.

Keby vyšla v dobe HD5xxx, tých "pre" by bolo rozhodne viac a ATi by takú výkonovú prevahu nemala. Momentálne je to cena a porovnateľný výkon práve v tejto kombinácií. Rozdiel v spotrebe je malý vzhľadom na rozdiel cien kariet.
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 18:20:45
avatar
Osobně co se týče PhysX.Je to sice pěkné,ale ve hrách si toho vesměs vůbec nevšímám.To že tam odletujou nějaké částice se namám čas dívat,když se potřebuji trefit do hlavy smějda co mě chce sejmout.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 19:57:38

Battlefield 1942 měl nádhernou fyziku! Tankem jsem najel na dřevěný plot a stál jsem.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 09:01:45

V tom ti žádný PhysX sám o sobě nepomůže. Někdo prostě musí zadat do DB hry data o pevnosti dřeva a data o materiálu tohoto plotu. A ještě program musí umět ta data předat do PhysX a potom odtud načíst výsledky.
PhysX je velkou podporou pro ZOBRAZOVÁNÍ následků fyziky. Ale pokud autor prdne do programu dřevěný plot jako nezničitelný, protože se tím prostě nechce zaobírat, žádný SW nebo HW potom hráče nezachrání.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 14:32:34
avatar
Jo. PhysX ti udělá to, že to toho dřevěného plotku střelíš tankem, odletí z něj milion kousků a jak se rozplyne kouř, tak tam plotek stále bude. To je bohužel něco jiného, než jsem já od PhysX po prvních informacích, tehdá ještě od Ageia, čekal. Proto dnes nejsem fanda PhysX, protože neplní to co slibovalo. Podobných vizuálních efektů se dá docílit i jinak a nepotřebuješ na to ani žádný extra HW.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 14:52:23

Citace:
Podobných vizuálních efektů se dá docílit i jinak a nepotřebuješ na to ani žádný extra HW.


Dalo by sa skriptami dosiahnut podobnych vizualnych efektov ale preco sa trochu neposunut dopredu?

Citace:
PhysX ti udělá to, že to toho dřevěného plotku střelíš tankem, odletí z něj milion kousků a jak se rozplyne kouř, tak tam plotek stále bude.


No akurat ze to nie je problem PhysX-u ale vyvojarov ktori by sa ho takto rozhodli pouzit. Okrem toho PhysX je komplexny fyzikalny engine s vela moznostami a jeho akceleracia cez GPU je len dalsia jeho vyhoda.

Inak grafika tiez bola kedysi pocitana procesorom kym ju nezacala pocitat samostatna HW jednotka. Tieto doby si uz moc nepamatam ale mozno by mi mohol niekto napisat ci aj vtedy ludia tak protestovali kvoli dalsiemu kusu HW, ktory si museli odrazu davat do PC skrinky.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 16:49:52
avatar
Jenže tehda šlo o to, že se prostě nějakých efektů bez dodatečného HW prostě nedalo docílit. Ale tady se toho holt bez dodatečného HW docílit dá.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 21:20:41

Každý normální člověk, který můj komentář četl a hral Battlefield, pochopí že to je sranda. Samozřejmě že pokun něco chci, tak to musím napsat. Ach jo.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 08:15:37

Ja som to tak aj pochopil. Reagoval som na GOS-ov prispevok a nie na teba.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 08:23:00

JJ. Vela z toho sa da dosiahnut aj cez CPU ale uz nie v takej kvantite(trebars pocet castic roznych casticovych systemov ako vyfukove plyny v dark void alebo simulacia siat u vsetkych postav na scene a to nehovorim o pripade ked ako casticovy system simulujes vodu ako to bolo v cryostasis). Okrem toho aj tak vsetky tieto priklady su skor bonusove veci ktore podla toho co citam nikomu nechybaju. Cely zaklad fyziky cez PhysX sa pocita a bude sa pocitat cez CPU a ten zvysok kludne majitelia GPu od NV mozu mat. Ja v tom problem nevidim. Ved aj tak vela ludi nadava ze ide o zbytocne efekty takze by im to malo byt jedno.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 21:17:32

Takze vlastne ziadnu fyziku v hrach nepotrebujeme pretoze sa aj tak sustredime pri hrani na nieco ine?
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 00:07:29
avatar
Myslím že autor spíše naráží na GPu akcelerované PhysX, které spočívá jen v efektech a na hratelnosti nic nemění.
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 15:00:27

Ono by sa to dalo zovšeobecniť - taká grafika je tiež len o efektoch a na hrateľnosti nič nemusí meniť, že?

Keď príde do kín efektový film, v ktorom lieta a vybuchuje všeko vrátane kamier a režiséra, tak sú všetci paff .

Keď príde taká hra, obzvlášť PhysX akcelerovaná, tak už je to podľa niektorých zbytočné

Osobne si myslím, že taká fyzika (jedno či Havok, PhysX, Bullet) pri dobrom koncepte a spracovaní môže priniesť podstatne viac ako rozdiel v grafike medzi DX11, DX10 a podobne .
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 08:57:00

PhysX je jen možnost tu fysiku zadávat tak, aby její efekty byly vidět. Jedná z mnoha.
Stejně na programátorovi zůstává ta práce pro PhysX zadat ta data.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 14:33:49
avatar
Hmm, takže u mě bude po delší době "změna" začky? Takže po S3(Savage4), nVidia(TNT 2 PRO), STMicroelectronics(Kyro II), ATI(Radeon HD 4580) budu mít AMD(pravděpodobně Radeon HD 6770)
U každé značky jsem napsal jenom ten nejvýkonnější model co jsem měl, u nVidie jsem měl několik modelů a u ATI taky.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 20:17:03
avatar
Před týdnem mě odešla HD 4870 512, mam core 2 duo e8400 3GHz, a do vanoc si chcu koupit nějakou kartu tak do 4 litrů max. stejně to na hry dneska bohatě stačí, počkám na nový ATIny snad by se tam pro mě nějaká našla levnější ale s dobrým výkonem..
Chci se zeptat jak je to s limitováním výkonu mýho procesoru? na ty lepší karty to asi nemá smysl ne.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 20:29:45
avatar
myslim si že by se ti hodila tak ta 6750. Btw už to nebudou ATIny , ale AMD
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 20:47:00
avatar
Ja si taky říkám pokud bude do 4000 tak klidně víc vrážet do karty je podle mě zbytečný pokud nejste labužník jako DD Eyefinity....
máš pravdu pardon AMD
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 20:27:32
avatar
to som zvedavý na Caymana
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 21:39:45
avatar
DD rozdiel vo vykone medzi BARTS HD6770 a CAYMAN HD6850 bude priblizne kolko percent? Respektive bude aj HD6830 alebo nieco medzi nakolko HD6850 uz ma byt highend?
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 22:20:13
avatar
myslim ze dd to na procenta nevi, nemuze mit ani tuseni jak to presne bude
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 22:35:25

Aby splnily termín, tak čipy už jsou vyrobeny a karty už se montují, takže testy už musí být.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 22:58:26

však DD už určitě listuje a jakmile na něco narazí, bude to tu.
Vidim to na překvápko v úterý ráno v čínštině
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 23:14:45
avatar
DD to i ví, ale říci nemůže, neboť by prozradil něco, co ještě nikde neprosáklo a měl by problémy ... ale myslím, že tento týden se to na světlo dostane ... někdo tu hubu zavřenou neudrží
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 10:16:31
avatar
tak aspoň prozraď jestli cayman stojí za to
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 14:50:23
avatar
HD 6830 bude mít výkon kolem HD 5870, ale pššššt. NDA Ale cenu zatím nevím, ale zase ani hned tak nebude.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 20:33:32
avatar
HD6870 výkon přes HD5970 4GB
banned_son [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 10:21:53

ak 6750 bude stat cca 180 eur a bude vykonnejsia o 30% ako 5770 tak sa to oplati
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 12:17:38

len aby tu o chvilu nebol monopol AMD..
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 12:36:55

Tak monopol to mozno nebude. NV sa bude dalej trapit az kym nepride 28nm vyrobny proces. Potom sa uvidi co ukaze a ako to bude dalej.
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 12:32:31

No aby tie HD 68xx boli čím skôr
banned_son [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 12:43:36

tu mate AMD Radeon HD 6770 and 6750 spec sheets Odkaz
PS:papajte
Petba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - sice pěkný 2010-09-27 14:16:16

To je sice pěkný, že jsou lidi co si teď koupí GTS460 hlupáci, ale co mají jinýho asi tak dělat?
Jo, AMD 6xxx bude za měsíc představena, ale další dva měsíce potrvá, než u nás půjde normálně koupit.
Zrovna tenhle problém řeším - do asi měsíce si budu kupovat komplet nový PC (rozpočet cca. 24k včetně OS, bez monitoru) a popravdě kdybych měl furt na něco čekat (jako teď na 6xxx), tak si nikdy nic nekoupím.
banned_son [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 14:26:31

presne tak nemas na vyber, ked kupis GTX460 tak urcite neurobis zle podla mna. Karty urcite nebudu hned k zohnatiu, sa po nich zaprasi a este budu predrazene obchodnikmi. A este pred vianocami podla mna v tychto koncinach nebude vobec nic, lebo uprednostnia zapadne trhy samozrejme. Obdobne ako 8800 kde ju nemal nikto a kazdy ju chcel
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 16:53:21
avatar
No. My mluvíme hlavně o lidech, co si ji teď prostě hned nutně nepotřebují koupit, protože mají ještě nějakou starší, jakš takš dostačující kartu, a stejně si teď GTX460 koupí. Za hlupáka bych byl třeba já, když bych teď přešel z HD 4850 na GTX460 1GB. Prostě je teď rozumnější si chvilku počkat a pak se uvidí. Tu chvilku to už přežiju. No a hlupáci jsou asi ti, co z něčeho podobného co mám já a mají to funkční, přejdou teď někdy na GTX460, i když mají i informace o připravovaných nových Radeonech.
EDIT: Ještě dodám, že teď se dá HD 5850 sehnat zhruba za 6200 včetně DPH. Pomalu se začína přibližovat ke mnou akceptovatelné částce 5800 vč. DPH. Že by už začal výprodej?
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 16:56:34
avatar
Bude nova bude lepsi a ja si pockam na novou architekturu.Tedy mozna jak se znam tak asi ne.Konec srandy at je tu a presvedci me o tom ze mam do ni jit.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 17:11:18

Kazdopadne 6770 bude mat vykon dost slusny ako prave citam na spanielskom portali a to konkretne 2.3 tflops oproti 1.3 co ma 5770. Vyzera to byt pecka.
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 17:14:13
avatar
Ako pozeram HD6770 bude plne dostacujuca v dnesnej dobe na vsetky hry. Engine clock 900mhz,memory 1050mhz, Stream Processors 320, 2.3tflops. Nieco medzi HD5850 a HD5870
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 17:50:36
avatar
Ruzne zdroje na internetu uz nabizi specifikace. Viz. ceska konkurenc DDW(promin DD). http://pctuning.tyden.cz/index.php?option=com_pctlongblock#18799
mistnitluchuba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 21:21:57

Kdyby radši udělali pořádnou AI a ne ty tupý předskriptováný na porážku nabíhající ovce byl bych mnohem spokojenější
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Tuesday, 30 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 775x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Friday, 26 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1446x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2241x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1988x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1319x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1303x
Komentářů: 1