Radeon HD 6800 rozpoutaly cenovou bitku: GTX 460 i GTX 470 zlevňují – 4x HD 6800 na DDWorld.cz Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 21 říjen 2010
altJako zákazníci se můžeme radovat, AMD nutí jít NVIDIA až na hranice možného ...

AMD trvale drží ceny svých grafik poměrně nízko vzhledem k jejich nákladům. Celková cenová politika AMD je jasně orientovaná na poměr cena-výkon a to proto, že AMD chce hlavně zvýšit svůj tržní podíl stůj, co stůj.  Tlak na nízké ceny je opravdu ohromný a to za současného stavu znamená velmi vážné problémy pro NVIDIA. Ta v předvečer vydání konkurenčních AMD Radeon HD 6800 oznamuje pod tlakem nové doporučené ceny pro své GTX 460 a GTX 470, které by jinak byly neprodejným zbožím proti novým vylepšeným Radeonům, a to nejen těm, které dorazí zítra. Ještě než se HD 6800 tedy objevily, už jim vděčíme za další snížení cen a to není malé:

GTX 460 by se oficiálně ve verzi 768MB měla prodávat za 169 dolarů a zhruba o 10% dražší GTX 460 1GB by pak měla stát 199 dolarů! A to jen tři měsíce poté, co byly tyto grafiky vydány na trh za cenu 199/239 dolarů! Jenže nové HD 6800 nejsou zdaleka jen ohrožením pro GTX 460, ale i pro GTX 470, se kterou NVIDIA musí dolů z více než 300 dolarů až na 259 dolarů! To vám jistě dává částečnou odpověď na otázku, jak moc dobré ty nové HD 6800 grafiky vlastně jsou, když NVIDIA takhle masivně zlevňuje, což ji dostane, vzhledem k výrobním cenám těch grafik, do ještě vážnějších problémů než teď má.

Ale to není vše. AMD s reakcí NVIDIA dopředu počítalo a tak ceny HD 6850/6870 nebudou 199 a 249 dolarů, jak se v poslední době strašilo, ale pouze 179 a 239 dolarů, čímž vychází můj měsíce starý odhad skutečné ceny BARTS grafik ;). A to s tím, že je tu prý ještě zhruba 20 dolarová rezerva, o kterou by HD 6850/6870 mohly ještě zlevnit, až se na trh dostanou další nereferenční edice! Ony k tomu mají dost dobré předpoklady. Zejména z hlediska výrobních nákladů je situace pro NVIDIA opravdu kritická. Vždyť jen na výrobně grafických jader, které se vyrábějí ve stejných továrnách ze stejného materiálu ze stejné výchozí hodnoty, má AMD výhodu. BARTS jádra mají jen 255mm2, přičemž výkonově se pohybují kolem úrovně HD 5850 s RV870 (cca 330mm2). Jenže NVIDIA má na slabších GTX 460 jádra GF104 s velikostí téměř 360mm2 a na jen o málo silnější GTX 470 dokonce GF100 s 530mm2! To je naprosto brutální rozdíl a ohromná nevýhoda, která předurčuje brzký konec této cenové války na, kterou není NVIDIA dobře vybavena. A nemá na ní ani prostředky, jak s AMD soupeřit a držet krok a výrobci grafik nejsou samozřejmě šílenci, aby výrobu NVIDIA grafik dotovali a není divu, že to s nimi vzdávají. Po BFG, které to s výrobou grafiky zabalilo úplně, následovalo XFX, které výrobu NVIDIA modelů definitivně odpískalo a na obzoru je i další velké oznámení, které si NVIDIA za rámeček opravdu nedá. A to nemluvím ani o chystaném papírovém oznámení GTX 5xx, které zasadí tvrdou ránu všem hlavně zbývajícím skalním příznivcům NVIDIA. No uvidíte sami už poměrně brzy … a neříkejte, že jsem vás nevaroval.

Ona sleva GTX 470 je takové zoufalé řešení, tyhle grafiky už nemá smysl moc vyrábět (natož kupovat - za tu spotřebu ten výkon v pravdě nestojí, ten můžu mít se spotřebou výrazně nižší) a to ani GTX 480. Za měsíc dorazí HD 6900, kde i s nejslabším modelem bude mít GTX 480 co dělat a jejich ceny se prý nakonec od cen HD 5800 zase tolik lišit nebudou – AMD chce držet ceny, co nejníže to půjde – ostatně více než 100 dolarový rozdíl mezi HD 6870 a HD 6950 mít nechce. Bohužel slevy GTX 460/470 ani tak nestačí na to, aby to byla nejlepší volba v daných cenových hladinách. Z hlediska výkonu budou ty karty nabízet podobné věci a tak rozhodovat budou jiné věci, než výkon! Které to budou, se dozvíte už zítra, kdy během dne vydáme tradiční recenzi grafických karet a to obou dvou nových modelů …

 

  • 2x HD 6850 a 2x HD 6870 na DDWorld.cz …

Nyní už máme testy téměř hotové. Nakonec se zadařilo a tak vás zítra potěšíme kompletním testem modelů HD 6850/6870 a to nikoliv ve formě testovacích samplů, ale oba modely máme jako jedni z mála v prodejních verzích! Již kompletně otestovanou máme novou Sapphire HD 6850 s opravdu povedeným chlazením:

Včera jsme ale také získali prodejní verzi Sapphire HD 6870, takže zítra to bude kompletně test obou modelů společnosti Sapphire, které si budete moci od zítřka také v našich obchodech pořídit:

Ale to není všechno. Pro srovnání a další testy vám hned v pondělí představíme kompletní recenzi modelů ASUS HD 6850 DirectCU a ASUS HD 6870, které máme také v držení v jejich kompletních prodejních verzích!

Zatímco v pátek se u modelů Sapphire dočkáte kompletního představení řady HD 6800, kdy aktuálně doděláváme testy HD 6870 a snad to do rána doděláme, spolu s naší obvyklou sadou bechmarků, v pondělí vám pak představíme kompletní sadu ASUS HD 6800 grafik a to se zaměříme na DirectX11 schopnosti a také několik testů CrossFire konfigurací dvou HD 6850 i dvou HD 6870.

 Pokud jste opět uvěřili naprostým lžím o tom, že někdo bude mít jako jediný kompletní „test“ HD 6850/6870 v ČR, tak už vážně nevím, co s vámi. Kdy už pochopíte, že vám dotyčný lže ve všem i v „testech a recenzích“ a dělá si z vás dobrý den? Navíc když už to i několikrát přiznal a dal jasně najevo, co si o vás všech myslí! A vy mu to pořád baštíte, co to z vás dělá? ... Mohu vás ujistit, že minimálně DDWorld.cz má obě karty také k dispozici a jak vidíte, tak dokonce 2x v každém vydání a jak vidíte, tak to nejsou ani nějaké testovací samply AMD, ale 4 ostré prodejní verze, které si ve stejné podobě budete kupovat v obchodech. Ostatně žádné jiné nás ani nezajímají ...

A pokud jste mě před pár dny poslechli a GTX 460/470 si nekoupili, pak jste dobře udělali. Minimálně už teď víte, že díky HD 6800 grafikám je odedneška koupíte levněji, i když i teď radím s nákupem ještě posečkat, protože ani to snížení cen jim moc nepomůže. Pokud jste mě neposlechli a dobré radě jste se smáli, dobře vám tak. To máte pro příště. Já si tu ty věci orpavdu nepíši pro srandu králíkům, ale snažím se vám spolu se svými kolegy skutečně poradit pro váš nejlepší nákup.

V ČR se nám to dobře sešlo i s oslabujícím dolarem, který je za nějakých 17,70, což tedy znamená, že by při cenách HD 6850/6870 cca 179/239 dolarů neměly stát 4100/5500,- včetně DPH, jako by stály před měsícem-dvěma, kdy byl dolar za 19, ale ceny by se měly podívat běžně na 3800/5000 včetně DPH. Pokud AMD ještě přitlačí na pilu, jako že někteří výrobci to mají v plánu, narazíte na HD 6850 už pod 4000 a na HD 6870 za cenu lehce přes 4500! Což vzhledem k tomu, co nabízejí je mňam mňam cena, zvlášť když jsme za podobné částky doteď kupovali o dost slabší HD 5770 ;). Každopádně vás mohu ujistit o tom, že jako zákazníci budeme mít od teď možnost si za 5000 korun koupit mnohem více výkonu než v uplynulém roce a o to nám jde při uvádění nových modelů především …

PS: Je asi jasné, že cenově budou reagovat i HD 5700 modely, zejména právě HD 5770 (podle mě grafická karta roku 2010), který doposud držel titul krále poměru cena výkon do 4000 korun, ale i ty už v poslední době zlevňovaly. HD 5750/5770 tu s námi ale ještě 3 měsíce budou, takže je jasné, že by měly trvale padnout někam na cenu 2000-3000 korun, což je pecka pro toho, kdo chce levnou grafiku s dostatkem výkonu na občasné hraní, ale absolutně minimálními provozními nároky. Už také chápu, proč NVIDIA před pár dny vydání modelu GTS 440 nikam nevytrubovala do světa. Protože její GTS 450 se teď bude muset prodávat za ceny tak 2000-2500 korun, aby vůbec byla prodejná, což je při jejích parametrech docela problém. Nemluvě o tom, že na HD 5770 rozhodně nestačí a jen o 1000 korun výše už je z vlastního tábora dostupná výrazně zajímavější GTX 460 768MB. To pak modely GTS 450 natož GTS 440 opravdu moc smysl nedávají.

 Každopádně, jako zákazníci se můžeme radovat. Pokud ale máte více než 5000 korun a chcete skutečnou herní grafickou kartu a skutečný herní systém (Eyefinity), pak vám radím měsíc počkat. Dorazí HD 6950 a HD 6970 a o další dva týdny později pak HD 6990, které vám předvedou nové dimenze výkonu, samozřejmě za odpovídající cenu. Každopádně nákup GTX 470/480 nebo HD 5850/5870 raději odložte, minimálně, pokud nakonec na HD 6900 mít nebudete, ty starší modely koupíte levněji , i když už teď vám mohu říci, že nikdo po těch současných výše uvedených modelech po vydání HD 6900 v cenové relaci nad 5000/6000 korun, ani nevzdechne …

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 17:12:38
avatar
Citace:
AMD se reakcí AMD dopředu počítalo

asi má Být AMD s reakcí Nvidia.

Aby na konec nebylo výhodnější koupit tu GTX460 1GB po tech slevach. GTX460 1GB se dá koupit za 4000 Doufám ale že HD6850/70 bude výhodnější. Pokud by HD6870 stála pod 5000, což snad bude.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 17:09:33
avatar
Buď v klidu, rozdíl bude ve skutečnosti cenový velmi malý ;)
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 17:19:55
avatar
to jsem rád.
Jakubko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 23:28:57
avatar
V anglicku sa uz daju kupit Saphire 6870 za 204,99 libier a HIS 6870 za 199,99 libier a Saphire 6850 za 159,99 libier a su okamzite k dodaniu. Cerpane z overclockers.co.uk
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 08:44:39
avatar
zdravim, mam malu otazocku ohladom eyefinity, resp. bude este stale potreba tej redukcie na treti monitor ?
DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena 2010-10-22 15:49:04

Tak tomu never ze to bude pod 5000,- to pise jen tady pan, ale realita zde v cechach bude kolem 5500,- nejmene.
DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena 2010-10-22 15:51:38

Jasne uz vidim jak bude cena HD6870 pod 5t. to je nesmysl. Bud cena zacne na 5500,- ale spise pres 6000,- a nebo proste jeste nejaky cas ani nebdou. Duvod je jasny tezko si nechaji spolecnosti jako CZC ujit zisky z HD5850 kde je cena nad 6000,-
Wacki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 17:16:47
avatar
Na Alfacompu je dneska cena za HD6850 4640,- a za HD6870 5995,- ... nevim nevim, ale ceny to moc příjemný nejsou...
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 17:18:42

nV se snazi vyprodat zasoby jeste dokud to de.Pak uz jen na tezitka a privezky.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 17:34:39

No nie len NVIDIA zlacnuje ale uz aj ATI pozeral som ze 5870 idu dole s cenou prakticky vsetky GPU idu dole scenou a to dost razantne.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 20:51:38
avatar
to bude tim ze dolar uz je za cca 17,5 Kč
bacik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 05:49:03
avatar
Tak s takým príveskom by som chodiť pov ulici nechcel. To skôr použiť ako kladivo.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 09:13:23

Fermi 100 na krk a hop do rybníku - přirozený konec managera od Nvidia.
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 17:38:28
avatar
uz som zvedavy na real test, na 6850 si brusim zuby, hned ako bude dostupna v skladoch tak objednavam
steve721 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 18:58:21
avatar
No ja čakám s kúpou grafiky už 2 mesiace. Už len tá mi chýba do novej zostavy.Pôvodne som chcel zobrať 5770, ale rozhodol som sa počkať tak som veľmi zvedavý ako to zajtra všetko dopadne. A nič som nestratil tým čakaním, zatial 57xx rada pekne zliezla dole o 20e minimálne...takže tiež si brúsim zuby na 6850
Nvidi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 17:38:32

Vyzera to , ze AMD chce NVIDIA polozit na lopatky a tak zostat na trhu ako jediny tvorca grafickych cipov. Po strate konkurencie by mohlo AMD rychlo zmenit taktiku - prestavyt ceny VGA smerom na hor a tak dohnat tie stratene zisky ,ktore si teraz odopiera ako graficky lider.
Dufam , ze sa NVIDIA rozhybe s 28nm Kepler inac to moze zabalit a to by bolo fakt zle.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 17:45:06
avatar
do toho je teda ještě dalkeo ... vždyť dnes jsou NVIDIA a AMD sotvna vyrovnané
mimi.vx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 21:37:01

Spis nvidi koupi intel a tim ziska technologii na GPU a ne ty vtipy co ma ....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 21:52:23
avatar
Intel koupit NVIDII nemůže .... nedovolí to žádný antimonopolní úřad na světě .... dokud má Intel přes 50% podílu na grafickém trhu, nikdo mu nedovolí převzít druhého/třetího nejvýznamnějšího výrobce grafik a tím získat na dalším důležitém trhu téměř monopolní podíl .... stačí že ho má na x86 CPU trhu ...


Zapomeňte jednou pro vždy, že by Intel a NVIDIA mohly být spolu, to prostě není možné .... to už je pravděpodobnější, že AMD přes své partnery (firmu ATIC) koupí NVIDIA .... mnohé antimonopolní úřady by s tím mít problém nemuseli, protože by v tom viděli možnou naději na oslabení pozci Intelu ... ;)
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 16:13:23
avatar
to by se nejdřív muselo AMD vyhrabat z dluhů, zatím mu to moc nejde... Snad mu nové grafiky pomůžou se konečně finančně trochu zahojit. Když i OBR řiká že HD6900 budou pecka, už se na ně těším
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 17:44:06

Zítra začíná v OO:OO:O1 NEZAPOMEŇ !!!!!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 17:42:52
avatar
zapomenu .... HD 6870 máme otestovánu jen z půlky, články jsem ještě nezačal psát a ráno chci natočit ještě video .... navíc píšu teď jiný článek .... prostě test bude v Pátek ale nevim kdy ... až to doděláme, tak to doděláme
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 18:09:56
avatar
Kedy vlastne pada NDA? Myslim tym o ktorej hodine.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 18:24:59
avatar
doufám že bude co nejdřív, protože se potřebuju z pátku na sobotu vyspat
vildapl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 20:05:04

Jakej článek je důležitější než nový Radeony?
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 22:35:01

Nemyslel jsem kompletní testy (za což ti dík), ale jenom oficiální prohlášení AMD + jednoduchý graf. Na testy se moc těšíme.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 17:43:30

Ja by som pockam ked ti to nesuri. Najlepsie pockat do uvedenia 69x0 sa my zda ze potom vyrobcovia vyuziju tu 20 dolarovu rezervu a zlacneju.
Inak aj ja mam velky zalusk na 6850 ale v pasivnom prevedeni
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 17:46:20
avatar
ja si myslim ze tento rok sa ceny HD6XXX menit nebudu a zostanu na tychto uvadzacich, Nvidia uz asi nebude mat kam cenu stlacit
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 17:49:46
avatar
Tak super, ještě že jsem tu GTX470 nebral. Už jsem měl nakročeno. Ještě počkám a až si ta cena ještě pořádně sedne (jakože bezpochyby pude ještě výrazně dolů), tak pak ji vezmu...
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 18:20:37
avatar
to uz rovno pockaj na 580 kodove oznacenie HETA, ohlasena cena je dost vysoka ale ten vykon stoji zato Odkaz
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 18:21:15
avatar

Nevím ale jak jsou na tom ta kamna s CUDA... Ale máš pravdu, tepelný výkon je obdobný...
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 19:35:16
avatar
to či ČmUDiA to fakt nevim
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 20:39:25
avatar
After Effects a Premiere Pro CS5 pak makají, až se z nich "čmudí"
Ale bohužel zatím pouze na NVIDII...
Rozdíl při zpracování videa je pak OBROVSKÝ!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 21:23:29
avatar
Já používám na video Cyberling Premiere a tam jede ATI STREAM a rozdíl při zpracovánívidea je ještě větší
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 21:48:58
avatar
Jestli myslíš Cyberlink PowerDirector, tak ten toho za svou cenu umí opravdu hodně a na takovou tu SOHO oblast je výborný a jeho podporu obou GPU computing technologií je chvályhodná. Bohužel, u Adobe tak flexibilní nejsou. A u Maců je to ještě veselejší, vzhledem k přechodu na Ati. Teda AMD... Takže Adobe nabízí CS5 s Mercury využívajícím CUDA, ale oficiálně si dnes Maca od Apple s NVidií nekoupíš... Na PC to ale šlape docela bez problémů a pracovat v reálném čase třeba s 4k videem z Red One je skutečně zážitek...
Samozřejmě i "zbytek" počítače musí být přiměřeně výkonný. A nejen to, práce s několika HD streamy s 32bitovými filtry v reálném čase je něco na co si člověk rychle zvykne...
miso1992 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 18:02:01

DD chcem sa ta opytat jednu vec. V jednom z minulých článkov si tvrdil ze HD 6870 hlavne predražujú pamäte kt. budu 6GHz. na fudzille som vsak cital (a je to aj na jednom slajde pre vyrobcov čo si tu mal) ze maju 5GHz moduly taktovane na 4200 MHz.
aka je teda pravda ??

diki za odpoveď
eray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 18:23:50

Nejsem si jistý ale nepsal to náhodou o HD6970? Jestli píšu bludy tak se omlouvám. A ty paměti mají být tuším 7GHz
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 18:26:23
avatar
podle mě 5Ghz. DD to tu neopravil, protože nemůže porušit NDA
dedko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 18:33:12

Presne si nespominam, ale bud to pisal o 6970, alebo o 6870 ked sa este predpokladalo, ze 6870 bude nastupca 5870, cize, ziadna 6970ka nebude a karty co vyjdu zajtra budu 6750 a 6770.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 18:38:21
avatar
zítra výjdou 6850 a 6870
dedko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 19:51:37

Ale to viem Co som tym chcel povedat, ze predtym sa spekulovalo, ze zmena cislovania nebude a teda zajtrajsie 6850/70 budu 6750/70, tak snad som to teraz objasnil
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 19:30:36
avatar
tak z uniklé prezentace víme, že HD 6870 má 5GHz RAM ;) ... 7GHz jsou u HD 6970 nebo by měly být uvidíme .... jinak možná jsme to napsal, ale myslel jsem HD 6900 určitě ...
Vesy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 18:26:59
avatar
Bude zítra i test HD 6850/6870 v X2, myslím, jako 2 stejné grafiky na testech?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 19:30:59
avatar
ne ... to bude jen běžný grafický test, co děláme vždy ...
honzitamichal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 18:28:53
avatar
Proč se ti vůbec ten "trpaslík" s**e do práce, to je jako kdybych tvrdil, že žádné HD6xxx nebudou No to je jedno nechci to tady rozebírat. Jinak je supr, že budou crossfire testy, jak HD6850, tak HD6870. To chlazení, referenčních karet, je asi úplně stejné jakou u HD58xx. Těšim se na test, tak to zvládněte co nejdřív
D3aTH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 18:36:27

Vyplatí se připlatit si za 6870? Nevíš náhodou DD, kdy by se měly objevit nereferenční verze? Hlavně 6870 Vapor-X. Dík.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 19:31:25
avatar
zhruba za měsíc, řekl bych
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 21:30:25

Jo Vapor-x mě taky eminentně zajímají. Jsem rozpolcem jestli 6870 nebo něco z řady 6900 Moc často nehraju ale když jo, tak tak se nechci dívat na zubatiny. PC mám zároveň místo telky, věže DVD a podobných serepetiček, tedy v klidu preferuju tichý chod. Ta moje bednička je sice "lehce obstarožní" - stavěl jsem jí na chlup před 3 ma rokama, ale zatím slouží dobře a s výjimkou grafiky (4850)si o výměnu nic neříká (pravda v průběhu doby jsem provedl lehký upgrade, dostala náhodně za babku koupený INTEL Core 2 Quad Q9550 a jako sysdisk 150GB VelociRaptor) a s 64bit W7 si rozumí moc dobře....
deusex [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Crossfire starší řady 2010-10-21 18:46:22

čau myslíte že pujde zapojit do crossu hd 5870 s řadou 6000?
D3aTH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 19:21:16

A proc bys to delal? Nestaci ti 5870?
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 20:06:24
avatar
no pochybuju, 6000 ma mit vylepsenou tessalaci, neco novyho s antialiasingem, nebudou to stejny karty. ani netusim, jestli jde 5870 s 5850, ale kdo by to delal, ze
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 21:00:48
avatar
Ano, HD 5870 a HD 5850 idu zapojit spolu do CrossFire, AMD ma na rozdiel od Nvidie tu technolgiu lepsiu a zapojis rozne karty z rovnakej generacie. U Nvidie zapojis iba identicke karty.
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 22:58:32
avatar
tak mas pravdu, ale podle tohodle rok staryho testu je to stejne vykony nebo slabsi nez crossfire 2 hd5850. http://www.legitreviews.com/article/1107/1/
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 22:41:30

Odlišný tip čipu.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 18:59:02

Nemyslel som si ze este par hodin pred vydanim nikto na svete nezverejni herne benchmarky. Kazdy poctivo dodrzuje bobrika mlcania. Este by som sa chcel spytat, to NDA konci az po oficialne prezentacii Amd alebo uz zajtra od rana mozu recenzenti zverejnovat testy?
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 19:18:33
avatar
nieco malo uz je Odkaz Odkaz Odkaz Odkaz
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 19:16:47

Myslel som herne ale aj tak dik.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 19:00:22
avatar
Prosím o radu ... chtěl bych si pořídit HD 6850 ale myslíte že mi bude stačit 400 W zdroj Fortron na uživení ? A navíc se bojim aby taky nebyl pro tu kartu brzda procesor ... mam Athlon X2 5400 na 2.8 GHz ? ... kdyžtak dík za odpověď/i
steve721 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 19:24:41
avatar
No tak ten procesor by ti určite brzdil tu kartu, mne podobný procesor brzdil už radeon 4850...A ku tomu zdroju keby si popísal podrobnejšie čo všetko máš v pc ale tak skôr by som povedal, že by som to sním neriskoval ak je to obyčajný fortron a nie napr. edícia Blue storm.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 19:32:35
avatar
HD 6850 má TDP lehce přes 120W! To je jen o málo více než HD 5770 a o dost méně než GTX 460 (150/160W) .... ;)
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 19:46:41
avatar
jj dik a tak myslite ze bych si tu 6850 mel koupit a nebo radsi jit do tej 5770 ... ta by byla asi k tomu procaku a zdroji tak akorat ne ? ... jinak mam jeste v PC 2x DVD vypalovacku a 4x1GB A-DATA DDR2 800 Mhz ... a ten fortron je edice green power
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 21:46:52
avatar
Ak by to bol starý poctivý Fortron tak ten by to utiahol, bohužiaľ dnešné Fortrony vyrába Eurocase ... takže ja by som radšej prešiel na nejaký "ozajstný" 500W. Aspoň budeš mať dostatočnú rezervu na prípadný upgrade.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 22:59:41

Ten procák je slabota, grafika nepojede na plný výkon, nedostane potřebné množství informací. Moderní hry uživí 4 jádra. Ten zdroj musí mít rezervu, podle scén ve hře máš výkyvy v odběru.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 08:25:40

Neboj se toho slabyho procaku, nejdriv jdi do HD6850 prida ti vic herniho vykonu nez vymena CPU, a az za par mesicu nasteris tak vymenis CPU, hlavne to nehrot, v klidu to promysli.
K tomu zdroji, jak psal DD 125W Gk + 130-175W(podle OC se zvysuje spotreba, ale ne zas tak priserne u 2jadra co mas ty) zbytek PC a jses na idealnich 3/4 vykonu zdroje za nejhorsich okolnosti, tedy na nejakych 300W. Resume zdroj je idealne predimenzovan i pro HD6850...
//edit by MMII: tady je Odkaz na spotrebu cele sestavy a schvalne mrkni jaky CPU a na kolik je OCkly...


PS: Je tu ale pravdiva poznamka ze FORTRON uz delsi dobu vyrabi EUROCASE coz je = shit, jak ho mas stary? BTW cim starsi tim lepsi plati pro tenhle pripad paradoxne, tak se neboj rict pravdu Jestli ma 3roky+ ten zdroj tak je to stara dobra kvalitka a zvladne i vymenu CPU na 4-6jadro pokud ho nebudes OC.
Jestli ne mohl by to zvladnout take ale muze ti to casem zkolabovat a buh vi co vezme sebou do kremikoveho sveta takze do par mesicu by jsi mel vymenit i zdroj, znacky Enermax ci Seasonic = 10let+ zadny problem, zacal jsem je do sestav pouzivat od 2002 a jeste se nikdo z tech co do nich sli neozval s problemy ohledne zdroje...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 07:47:02

jj nic se nemá řešit s vytřeštěnýma očima, já mám neznačkový 400W - CPU PII 720 BE, ATI 3850, 2x2 GB, 1x DVD, 1x 500 GB v poho, taky musím měnit grafiku. Jak správně napsal MadMaks2, je lepší mít slabší CPU než GPU. Hlavně neměnit MB, to by se už prodražilo Jakou máš MB?
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 14:25:03
avatar
Dik moc za nazor, akorat teda nevim jestli porad jeste cekat a cekat, az se zlevni 6850ka, protoze ted stoji kolem 4500 Kc a nebo si koupit za 3100 5770 1GB od Gigabitu. ... jinak ten fortron je stary asi 2 a ctvrt roku a sestavu jsem si skladal podle ddworldu kde v ty dobe byly fortrony jeste doporucovany, tak snad by to melo byt v pohode.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 17:47:00

Na zlevňování 6xxx to zatím dlouho nevypadá. Pokud opravdu chceš novou grafiku, a máš ta peníze, tak vezmi 6850 Odkaz 4640 Kč. HD 5770 má požadavek na zdroj 450 W, u 6850 by mělo být to samé (předpokládám, že chtějí rezervu). Těch tvých 400 W by to mohlo vydržet. Pokud ne, tak cca 1000 Kč za nový zdroj Odkaz . Až se finančně zotavíš, tak nový procesor. Tam už ten zdroj asi bude třeba. Jakou máš VGA? Pokud ti to šlape, tak nikam nespěchej, protože ten Athlon je AM2 že? Tak to by jsi musel k tomu CPU vzít novou základní desku. Ach jo jak ta technika rychle zastarává!
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 18:16:59
avatar
No právě že ja mam nejhorší grafiku na světě ... a to přímo integrovanou G-force 8200 :-D ... ja se ted po par letech rozhodl zase hrat hry, ale nechce se me kupovat celej novej komp, protoze na to nemam ani prachy ... jinak desku mam urcite AM2+ ... takze tam by to melo s tim procakem jit, akorat pak prikoupit novej zdroj no
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 20:41:27

Procesory AM2+ se už běžně neprodávají, i když se dá někde sehnat.
Kup si grafiku, máš 70 procentní jistotu, že to pojede. Pokud né kup zdroj. Uvidíš ten výkonový skok! To se rozbečíš. I se slabším CPU všechno zvládneš. Potom máš čas si rozmyslet co s CPU. CPU+MB se dá za 5500 z obou táborů. Pokud seženeš čtyř jádro AM2+ tak máš na dlouho klid.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 17:59:52

Tady máš spotřebu bez monitoru Odkaz, 22¨ má nějakých 55 W, těch 400W není výkon, účinnost je 0,85.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 09:18:14

S tou 5770, prosím, proč jim zůstávají 3 měsíce? Před par dny jsi dával obrázek, na kterém šipky "přitomnosti na trhu" pro 57** modely pokračovaly doprava. I ty sám jsi asi říkal, že 57** zůstanou jako nižší mainstream. Něco se změnilo? Bude něco místo 57**?
milda001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 19:30:17

Čtu každý článek o nových AMD grafikách a čím víc se to blíží to jejich vypuštění a Recenze, tak si čím dál tím více říkám, že do nějaké Barts půjdu!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 19:41:20
avatar
klid .... po Barts přijdou Cayman ... po Cayman pak nové HD 6700/6600 (leden) ... v té době někdy dorazí i nějaké ty GTX 500 které nejspíše budou vycházet tak únor, březen, duběn, květen .... a pak slavnostně někdy za rok touhle dobou dorazí 28nm generace ATI i NV takže pořád bude na co se těšit .... samozřejmě pokud se na 28nm NVIDIA pochlapí budou podobné články vycházet i na její grafiky .... bohužel od 40nm grafik NVIDIA raději už nic nečekejte budete o to méně zklamaní ...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 11:40:42

Promiň, a jak si myslíš, proč nezačali od těch HD 6700? Vždyť jedina mezera, kde Nvidia byla lepší, než AMD byla kolem 5830, jediné ne moc dobré karty ATI. A ty 6700 asi tam akorát budou mířit. Tak proč začali od okolí 5850, která i tak je naprosto skvělá v poměrech výkon/příkon/cena?
Nebo prostě našli způsob dělat ta karty podstatně levněji?
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 12:46:35

ted mě tak nanpadá, že je sice hezké zalepit díru po 5830, ale výkon zůstane podobný 5830, tak kde je jakási náprava ? Jedině ve spotřebě a vyrovnanějšímu výkonu v pomezí 5770 a 5850 (6870).
edit: sám tomu svýmu textu nerozumím, tak můj příspěvek berte s rezervou
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 13:45:24

No, myslím, že ten 6770 bude mít spotřebu minimálně o třetinu menší, než 5770. A tím jen půlku od 5830. Takže to bude fantastická karta pro notebook. A k tomu, myslím, bude cenou asi 110 dol.
Když vyjdou na trh, tak 450 od NV bude muset z trhu prostě zmizet - protože cenou by musela jít do segmentu integrovaných karet.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 13:49:56

No pokud má NV dobře fungující SLI, tak by nemusela mizet z trhu tak rychle
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 14:27:35
avatar
Jen tak orientacne se mluvi nahlas o preznaceni rady HD57XX na HD67XX.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 15:18:49

Pro tak levné karty SLI nepomůže - za Intel desku se sli zaplatíš více, než ušetříš na kartách. A kolik to bude žrát - také báseň.
Blackie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 19:33:48
avatar
Prosimtě DD mohl bys mi vysvětlit proč HD 5770 je jen na občasné hraní. Já na ní občas "pořád" hraju nejnovější hry a jsem s ní spokojen. Myslím že právě tohle je důvod toho proč si pořád chci koupit novější a novější GK ikdyž to nemá vůbec smysl.
Nejsem rýpavý člověk a tvé články se mi poměrně líbí ale tahle informace mě docela praštila do xichtu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 19:38:59
avatar
no tak já to beru i ze vsého pohledu, já jsem hráč a z mého pohledu je HD 5770 opravdu pro občasné hraní, protože se musím omezovat na detailech (neříkám že všude) ...

já to beru tak, že pokud hraji hry často a pravidelně, přijde mi škoda škudlit na grafice a ošizovat se na detailech a zážitku, když už ten čas tomu hraní dávám ... ale když hraji jen opbčas, pak je HD 5770 přesně karta, kterou bych dopporučil a za málo penzěz hodně muziky i když to ne všude jde naplno ....
andrejcallo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 19:34:01

už sa tešim na recenzie a ked kupim nove pc začiatkom buduceho roka tak jednoznačne s 6970 alebo 6950 podla financii
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cena 2010-10-21 19:48:08
avatar
Ak bude na alze alebo czechcomputer HD6870 za 4500CZ co je 183€ tak zjem toho DD kacera!!!
Boreczmostu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 20:05:46

Počkej si možná má ty kačenky všechny
Já mám komplet řadu 4ks
To by jsi pak byl jak ti ropáci ze stejnojmenného filmu
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 19:48:10
avatar
až sa mi to prestáva páčiť aká je nvidia zaspatá a tie ich mega jadrá mať proti tak malým ale zato oveľa efektívnejším ati jadrám, to nie je bohviečo už pred tým to nebolo konkurencie schopné a teraz už dupľom nie. Mali by niečo robiť lebo konkurenciu na trhu treba a toto tak vôbec nevyzerá a keby že sú všetci ľudia normálne zmýšľajúci a informovaný tak o nvidií by nikto ani nerozmýšľal ale zas monopol by som fakt nechcel Kde sú tie časy keď trhu kraľovala 8800GT, tam sa niekde nvidia zasekla a nejako sa uspokojila s jej úspechom.

DD čudujem sa že sa vôbec pozastavuješ nad vyjadreniami OBR. Uvedom si že týmto jemu a PCT vlastne robíš reklamu a to im fakt netreba. Každý kto sa zaujíma o hardware si prejde aj túto aj tú stránku je to predsa normálne. A OBR proste nerieš nech to plavat.
Boreczmostu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 20:03:01

Teda nevím,zda-li mám se svým stařečkem 4850 512MB počkat ,nebo upgradovat na 6850 přemýšlím o upgradu jen kvůli spotřebě na tu mou 20" mi zatím 4850 stačila
A nebude tuhle grafiku brzdit procesor? Mám Q6600 a 4GB ram.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 20:53:36
avatar
myslim že nebude brzdit, kdyžtak by jsi mohl udělat nějaké měnší OC
alosaurus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 21:11:05
avatar
ve tvém případě bych se na koupi grafiky v této době vykašlal.penízky si¨schovej ,kup až dálší generaci karet na 28 nm. procák máš silný dost,maximálně ho trochu popoženeš
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 20:05:35
avatar
Hele DD, mohl bys prosímtě dat i testy s eyefinity? Celkem o eyefinity uvažuju, jen nwm s jakou kartou by to začalo mít smysl a jaký monitory pořídit, pač 20 000 jenom do monitoru se mi vrážet nechce... Dívám se i po levnějších variantách a za celkem solidni kačku se dají pořídit 3x 22" 1680x1050.
Unreal9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 21:16:35
avatar
Typuju že ty ceny vydrží stejně jako u HD 5000 a až se odstaví konkurence tak to bude jinačí. Ale o NV bych se nebál, má velké zisky v profi segmentu (ikdyž je pravda že nějaké firmy proti vysokým teplotám GPU remcaly, tak si je nakonec pořídily protože lepší prostě na trhu není). Pro NV je taky jednodušší soustředit se jen na grafiky protože AMD ujíždí vlak na procesorech a jejich výrobě tak tam musí zapracovat a tříští tím pozornost, zatímco NV se věnuje jen grafikám a softu k nim.
Nové GPU od AMD vypadají po hw stránce velmi dobře, hlavně by to ještě chtělo nějaké aplikace co by ho dovedly řádně využít
irving [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 22:01:05

Myslim, ze prave aplikace jsou ten duvod, proc se AMD tak moc snazi rozdrtit nVidii - jde mu o to, aby donutilo vyrobce pouzivat standardy pro GPGPU - directcompute, openCL a vykaslali se na CUDA. Pak by totiz zacalo mit obrovskou vyhodu i proti intelu, kdy by grafiky integrovane v procesoru mohly slouzit jako koprocesor, i proto je tam asi AMD dava tak "zbytecne" vykonne. Teda aspon tak se mi to jevi...
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 21:30:00
avatar
Pokud bude tato cena za HD 6850 má volba je jasná
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 21:42:55
avatar
Tak ted mam v compu HD4870 s X3 720 a chipset 690G DDR2 3x1GB! A rikam si, jestli neni cas na upgrade Nejakej chipset 870 s DDR3 pametmi, cpu bych asi nechal a k tomu 6850 a nebo jeste rok pockat na HD 7000 .... Musim zvazit aktualni priority. Protoze cekat se da vzdycky Na druhou stranu zatim jsem se u meho pc nesetkal s problemem.
alosaurus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 22:10:02
avatar
můj názor je,že kupovat nový čipset a nechat stejný procák je blbost,,to samé kupovat místo 3GB ddr 2 3GB DDR 3. zbytečně investované peníze. Pokud si se nesetkal s problémem ve hrách neupgraduj ani grafiku a příští rok kup komplet nová střeva Desku, paměti,procák, grafiku Počkej na Sandy Bridge nebo Buldozer. S tím athlonem a 4870 jistě pár měsíců vydržíš
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 08:11:16

Přesně, tím čipsetem a RAM si nepomůže, jen ta grafika, pokud dělá problém, nebo povýšení na DX11. Jenom novu VGA by poznal.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 08:17:31

Já mám CPU PII 720 BE, ATI 3850, 2x2 GB, 1x DVD, 1x 500 GB, ať nedopadneš jako já, pořád říkám: "počkám na novou grafiku" -HD 4000 - je brzo, HD 5000 super, to je pro mě, ale mluví se o HD 6000 už jsem nažhavený, ale co když ta HD 7000 za rok bude úplně něco jiného....Pokud začneš měnit, tak od VGA a postupně. Ale klídek
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 22:27:36

Prve review s benchmarkami, kokso uplne brutalny vykon, Far cry 2 8xaa 5870 59fps, 6870 69fps. To som teda necakal. http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-6850-6870-review/

Edit: Dlho to tam nevydrzalo uz to stiahli.
vildapl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 22:29:24

Spíš tam byl takovej provoz že to chudák server neunes
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 22:34:50

No asi mas pravdu. Kazdopadne uz aj 6850 je vo vacsine hier silnejsia ako 1gb gtx460 co je celkom mile.
romero [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 01:03:19

esteze mame google pre dalsie strany treba zmenit cislo na konci linku
Odkaz

spotreba potom napr. tu Odkaz
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 22:07:58
avatar
http://www.pccasegear.com/index.php?tab=new&cPath=416

nejaky australsky shop... jen tak pro info
ScreamCZE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 22:31:00

jestli to je reakce na to, že HD68xx budou stát 179 a 239 dolarů, tak to je v US dolarech. Ten australský obchod to má v australských dolarech. oba mají stejný znak
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 22:56:10
avatar
akorát kurz je rozídl pár desítek haléřů...asi 50tník? takže skoro stejný
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 22:55:37
avatar
vykon novych HD6870 a HD6850 v hrach Metro 2033 a FarCry2 Odkaz
thomas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - utrem pysk 2010-10-21 23:00:23

No musim si nechat zajst chut...
Uvidime ci pridu 13vyplaty
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 23:13:59
avatar
Prices then, the R6850 will cost you roughly 189 USD/ 159 EUR and thus is targeted at the slightly cheaper priced GeForce GTX 460 768MB.(209 EUR - R6870)
m4xp0w3r7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OBR blog 2010-10-21 23:22:11

Tak jsem se podíval na ten OBR blog a slovo STACH se tam objevuje častěji než na DDworld OBR je asi OBROVSKÝ tragéd, který nemá vlastní život
pepcadvorak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ceny 2010-10-21 23:30:47

tak v UK mame ceny za saphire 6850 159
pepcadvorak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ceny 2010-10-21 23:32:09

Anglicky shop

http://www.overclockers.co.uk/productlist.php?groupid=701&catid=56&subid=1866
skyfire [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cena 2010-10-22 07:23:49

Nechápu, proč když tady někteří dávají odkazy přímo na eshopy, tak to nevadí a když já napíšu, že na Alze je 6850 za 4400,- a 6870 za 5700,- a že je to dražší než se proklamovalo, tak mi je příspěvek smazán.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 07:48:10
avatar
tjn...každopádně rozdíl od zahraničí je asi 600,- Kč... tech 30 dolarů cca... taky sem čekal že si tu vezmou asi tak jen 20 doláčů navíc
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 07:33:22
avatar
Tady jak to pročítám je spousta závislých,já osobně se také moc těším ale více se těším na řadu 6900.Ať kurňa tomu mému kámoši s MSI480 konečně natrhnu víte co!
lulinak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Test 2010-10-22 08:12:39

prvni testy jsou uz venku, vykon vcelku odpovida ocekavani, az padne trochu cena po prvotni euforii bude to dobra koupe, kde jsou ty casy kdyz jsem kupoval 8800GTX za tusim silenych 12 litru, nicmene vydrzela ctyri roky a zvladla az do ted v podstate vsechny hry v rozliseni 1900 na maximalni nastaveni, po ctyrech letech, smekam pred ni....

jinak testy trebas tady

http://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/19043-graficke-karty-amd-radeon-hd-6850-a-hd-6870-v-testu?start=1

http://www.svethardware.cz/art_doc-54444B377F3243D9C12577C3006EB65E.html
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 09:31:38
avatar
Pěkně! HD 6870 poráží ve všech testech HD 5850, někdy je na tom prakticky stejně, někdy zase o dost líp a dokonce v některých testech poráží GTX470, jinak ji vcelku solidně dýchá na záda. A HD 6850 ve všem poráží GTX460 1GB, takže se dá říct, že minumum pro ty, co to myslí s hraním aspoň trochu vážně, je HD 6850. Jinak ale třeba HD 5850 jde dnes koupit i za 5600 s DPH, což je momentálně o zhruba 300 levnějc než HD 6870, takže se dá říct, že taky zajímavý kup, ale určitě půjde v nejbližších dnech s cenou i pod 5500
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 10:21:03
avatar
Kdo chce ale aspon castecne taktovat, tak se mu hodne vyplati stale HD5850. HD6870 moc nejde podle prvnich testu. Po pretaktovani tomu pak HD5850 utece. Kdo netaktuje, tak lepe vyuzije HD6870.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 10:46:50
avatar
Já moc netaktuju. Jinak na Alze mají Asus HD 6870 za 5750Kč, sice na cestě,ale to je dobrá cena bych řekl. Počkám si na ceny příští týden a asi pujdu i do referenční HD 6870. Do budoucna s novými BIOSy a SW bych řekl, že pujdou možná lépe taktovat, ale moc bych si asi od toho nesliboval. Řekl bych, že jádro bude mít strop kolem 1100MHz a paměti tak maximálně 5,2GHz, tedy pokud to jsou opravdu aspoň 5GHz GDDR5.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 14:21:39
avatar
Me to prijde moc na to, ze je to nastupce spise HD57XX. Vzhledem k cene dolaru je tam hodne velka marze. Rozumnou cenu bych videl v rozpeti 4500-5000Kc na novinku a postupne se presunout do pasma 4000-4500 po chvili obchodovani. Za HD6850 bych to cekal o 500, mozna az 1000Kc nize. V rakousku pry ceny vychazeji mnohem lepe. Prave do toho pasma, co jsem zrovna napsal.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD6850=GTX460 1Gb 2010-10-22 08:42:16

A je to tady Odkaz, skoda jen ze to neni prvni od DDho i kdyz uz to ma hotove...

Z toho nebudou u nVidie nadseny, HD6850 = GTX 460 1Gb, po OC HD6850 temer na urovni HD5850...
skyfire [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak nevím 2010-10-22 08:44:40

Dle testů je na tom 6850 naprosto vyrovnaně s 460GTX 768. Někde má navrch Ati, někde Nvidia. Průměr bych řekl docela vyrovnaný. Budu skládat komp kámošovi a asi zvolím Nvidii. Rozdíl v ceně 3600,- a 4400,- je docela velký a neodpovídá rozdílu ve výkonu. Navíc Nvidia má podporu fyziky. Na závěr uvádím, že kompy skládám často a posledních 10 grafik co jsem dával byly Ati.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 08:56:36
avatar
no že by to bylo vyrovnané se mi teda nezdá... myslím že navrch má jasně 6850 nad verzí 768mb od nv GTX 460...(pročetl sem už asi pět recenzí na zahr. serverech) a to hlavne ve full hd rozlišení s AA, vyrovnanost bych videl max v rozlišení 1680x1050, ikdyž za cenu 4,500,- se o tom dá polemizovat, až to klesne pod 4k tak to bude zase trošku jiné na pohled
skyfire [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 09:33:36

Jj, zapoměl jsem poznamenat, že mám 22 LCD a lidé, kterým PC stavím mají max. 22 (spíš 19) LCD, tak se hlavně dívám na rozlišení 1680x1050 a tam jsou obě karty ve výkonu vyrovnané. V ceně už bohužel ne.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 10:11:36

Tak se hlavne divej dopredu a ne dozadu(tim myslim na dnensi monitor ktery ti muze kdykoliv zdechnout jestli ma 3roky+), zadny monitor nebude mit nikdo vecne, takze divat se pouze na hodnoceni v 1680*1050 je dosti kratkozrake
skyfire [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Omyl 2010-10-22 12:44:11

Krátkozraké a hlavně hloupé by bylo platit 800,- za grafiku, která je oproti levnější variantě rychlejší v rozlišeních, které uživatel nemá a v dohledu několika let mít neplánuje. Řešit jestli se LCD pokazí a bude se kupovat nové je mysím zbytečné. Navic si myslím, že pro běžného uživatele a pařana je 22 LCD akorát, mega rozlišení, 8xAA a podobné věci jsou nutností jen pro TOP nadšence, kteří nemůžou mít nic jeného než TOP HW. Pro takové ale PC neskládám a ani takové neznám. Na závěr otázka : Takže radíte koupít origošku Avatara v BlueRay 3D, i když to nemám kde přehrát, ale musím myslet dopředu a někdy v budoucnu to třeba na něčem přehraju?
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 14:02:42

Me to je sumak, at si tvuj kamos hraje treba na 15" monitoru, kdo chce chapat druhe ten je chape, kdo nechce chova se jako ty.... Hlavne mu ale nerikej ze ma v cene physx a dalsi nepouzitelne ficurky, protoze jakmile je zapne bude muset s rozlisenim a hlavne obema vyhlazovanima dolu, protoze ta karta ma problem v lepsich hrach byt na hratelne hranici uz pri 1680*1050, coz GTX460 1Gb ani HD6850 nemaji.

PS: Na ty cenovy rozdily jsi urcite jeste chvili pockej, urco nejsou venku vsechny modely od vsech vyrobcu, mozna to pak prehodnotis(i kdyz ja se bojim ze ty asi ne kdyz ti neni blby srovnavat ceny po jednom modelu od jednoho vyrobce a u druheho vyrobce vybrat ten nejlevnejsi model na trhu), viz Odkaz rozdil mezi GTX460 768mb a hd6850 by mel byt 0-10USD...
skyfire [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 14:36:49

Mám doma Ati 4850, což je karta slabší než GTX460 a v 1680x1050 mi jedou úplně v pohodě všechny dnešní hry a 80% těch her jede i na max detaily. Takže fakt nevím, kde jsi vzal, že GTX460 bude mít nějaké problémy. Samozřejmě uživatele poučím, že nesmí zapínat ty nepoužitelné ficurky, které jsou stejně pro lidské oko většinou nepostřehnutelné, aspoň na tom se tedy shodnem. Hry byly, jsou a budou hlavně o zábavě a když je hra dobrá, tak mi ji nezkazí to, že ji nehraji v 3598x2678 na 100XAAA.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 15:04:52

On napsal, že když se pustí Physics na 460, tak má problémy a to je pravda. Bez Physics či telesace, zvládají 460 či obdobná karta dnes prakticky vše.
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 14:25:10
avatar
V pripade, ze stavi novej komp s novym LCD, tak na 95% bude menit driv kartu nez LCD, hlavne za 3+ roku si stejne hry co vyjdou v te dobe nezahraje ani na ty 6850 v 1680/1050.

BTW delam 6 let IT ve firme, kde je cca 200 pocitacu a zatim mi odesly 3 LCD, co byly mladsi nez 3 roky (a to kupuju nejlevnejsi 17" a 19" kancelarsky), u grafik to nedovedu posoudit, ze pocitace se menej komplet za 2-3 roky, ale ja reklamoval u sebe grafiku zhruba kazdou 3. co jsem mel(menim ji prumerne kazdej rok)
SeriousGeorge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 09:50:59
avatar
jenže když si dobře přečteš, netestovali prodejní verze, ale testovací sampli. Prodejní verze na tom budou o neco líp, hlavně v taktování
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 10:08:18

Ty mu budes skladat PC se 17" monitorem? Ano v 1680*1050 vede GTX460 1Gb, ovsem 1920*1080 uz je to vyrovnane a v 2560*1600 uz GTX460 1Gb na HD6850 ztraci, takze ac jsem to nepocital tak si troufam odhadnout ze HD6850 = GTX460 1Gb, nikoliv ze dokonce o dost slabsi GTX460 768Mb je vyrovnana s HD6850...
bananomet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 09:08:57

pokud vas to uklidni, ja jedu na FX5200, Athlon XP 1900+ a furt cekam dokud se mi nerozbije ze si koupim novej, a on furt ne a ne uz drzi kolem 9 let (upgrade z MX440) mno tak snad uz me nebavi hrat CSS na nejnizzsi detaily s lagama
Son Gito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 09:35:33
avatar
DD čo sa týka testov: mohli by ste vyskúšať crossfire 5870 a 6870/50? stačí mi len funkčnosť, či sa to dá vôbec rozbehať.
Elkedak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 09:59:45
avatar
Tohle by mě také zajímalo.
Stejně tak kombinace 6870 a 6850.
neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :( 2010-10-22 09:47:51
avatar
Tohle fakt nepobiram, proc tu jeste nejsou testy?Ja mit karty takle vcas vydavam recenze sekundu po skonceni NDA, ale tady to je zase pohodicka, pianko..
lulinak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 10:06:18

jojo taky jsem po ty intelektualni onanii z prichodu ohratyho kusu plechu trvajici asi tri mesice cekal clanek v prvni vterine a ono nic, asi to kluky vysililo :-) jinak kluci tady svou praci delaji dobre, jen me posledni dobou ta euforie z nejaky "blby karty" zacla rozesmivat :-)
AAAAAAAAA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 10:45:36

no nechci DD hanit ale po ovacich jak je 6000 serie nej a jak roseka vsechny karty na svete nespis tam ten vykon jeste honi tak budes muset pockat nebot nahonit vykon neni jen tak ale abych pravdu rek tesim se co tu vytvori nebot na to co tu o 6000 psali bude zajimava odpoved v podobe recenze, ale je mi jasny at se deje co se deje pro DD 6000 serie rulez
MAR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 09:56:41

"Pokud jste opět uvěřili naprostým lžím o tom, že někdo bude mít jako jediný kompletní „test“ HD 6850/6870 v ČR, tak už vážně nevím, co s vámi"
No nevím jak je to s tou lží, ale test na pctuningu už mají venku. DD měl být první v ČR, který vydá kompletní test u nás? Jestli ano, tak jste to trochu propásli.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 10:29:23
avatar
Hmmm s cenou se DD taky "trochu sekl" 4500kč za HD 6870 to nějak nevyšlo, místo toho stojí kolem 6000kč
peg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 10:42:26

4500,- to mělo stát až po předpokládané slevě... No nic Alf a Alz za 6000,- takže z Rakouska za 5000,- ...jak chcete páni obchodníci, takhle tu českou ekonomiku tím nesmyslným předražováním nerozhýbete.....
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 10:57:29
avatar
Nektere obchody v zahranici zahajili agresivni cenou 199USD za HD6870 a 149USD za HD6850.

http://www.fudzilla.com/graphics/item/20582-radeon-hd-6870-available-for-€199
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 19:06:29
avatar
zrejme si si nevsimol ze to nieje v dolaroch ale v eurach takze ziadne agresivne ceny
AAAAAAAAA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 11:05:43

jo jakoze 1 den vyjde a 2 den ji mas za polovic ju tak takova politika je jen na DD no ale jsem rad ze si tu trosku jakoby namlatili cumacky za to urazeni ctenaru a machrovanim jak 6000 bude nej nej nej a nvidii muzou zakopak no je tu patek a jak je videt skutek utek tak DD kde mame ten slibovanej vykon nej ceny? mozna by jste se meli vratit k tem nej recenzim co jsem tu driv cet, a vedel co grafika, pcu, deska atd dela a v cem je lepsi to a vcem to ale jak se rika kdo chce kam pomozme mu tam, na DD je za posledni dobou videt ze spadli spis k ATI a neutralnost k jakekoli znace je nejak pryc ale budiz, clovek ve tvor trpelivy tak uvidime jak to bude na DD dal snad se tu proberou a nebudu muset hledat jinej server na cteni
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 14:22:48
avatar
Jsou ty vylevy potreba?
PetrC [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 10:59:49

No jo no u nás jsou obchodníci nenažraní , tak snad to pujde aspon o 500Kč ještě dolů.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 11:41:10
avatar
tady je ale nuda
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 12:03:06

snad se nenudíš , NDA skončilo, tak honem do světa
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 12:45:14
avatar
to by musela být nějaká z nich v Liberci někde skladem
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 12:49:23

já to myslel v rámci informací, které vstřebáš po dlouhym NDA.
Na grafiku je čas ...
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 13:48:11
avatar
já už sem pročet snad vše co google našel (recenze)
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 6850 2010-10-22 12:05:20
avatar
Takže dneska si kolega koupil 6850 , od vyrobce je trošku taktla a dal za ní 3600 kč bez dph .
ma ji doma a už ji testuje a taktuje .
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 12:14:57

Kde ju kupil? Kupil ju ako klasicky zakaznik bez podnikatelskych alebo inych zliav?
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 6870 2010-10-22 12:06:51
avatar
ty jsem tam videl za od 4700 bez dph +-
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 12:36:47

to bude kámoš na drátě, že ji má a rovnou testuje a clockuje
Archandel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - !!! 2010-10-22 12:50:52
avatar
Kdy uz tady bude ta recenze?!?! Ctu vsechny ostatni ale to jsou jenom AMD samply, ja chci videt RETAIL CARD REVIEW: DD'Style (the way its meant to be benchmarked!)
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 13:11:37
avatar
už jsou i recenze od Sapphiru a Asusu...stačí googlit
Archandel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2010-10-22 14:15:46
avatar
Uz jsem je videl vsechny. Ale stejne, recenze od DD'ho co se tyce grafik sou na internetu nejlepsi. A to ctu anglicke i nemecke stranky. A uz to fakt nevydrzim.
Kyuubitwo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 15:58:20

"recenze od DD'ho co se tyce grafik sou na internetu nejlepsi"
Priest123 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 13:14:24
avatar
kurna DD nak zaspal...na i "trpaslik" uz ma recenzi novych atin;)
neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 13:25:44
avatar
DD,co tam delas?
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 13:26:20

8x AA
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 14:01:16

UŽ TO JE!!??
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 14:12:32

dávno, jen musíš aktualizovat stránku, ale stejně není jistota, pač nedávno proběhli změny v pravidlech chování a korekce ve způsobu přihlašování.
Vidím výkon v 8 AA v mirrors edge o necelých 27 % nahoru, mazec, ještě vydat aktualizaci ovladače k Metru 2033 a tesselace je v rukách AMD
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nechápu 2010-10-22 14:13:52

Nechápu vaši trvavou touhu po recenzi. Na Internetu jsou miliony recenzí nových radeonů, ze kterých se dovíte o kartách naprosto všechno.

Co vlastně očekáváte, že recenze zde na DDworldu přinese nového oproti recenzím jiným?
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 14:27:26

Ale žádná od DD(T) !!!
Kira Om [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 14:55:44
avatar
Už aby zlacneli, mám na to 200€ a chcem 6870 ... čakám už 2 mesiace a idem iba na integrovanej (890GX)
DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 21:02:49

Tak to ti asi nevyjde cena je zatim vyse nez 200 euro.
Ľubomír [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 14:38:50

Nemal ddworld jeden z prvych HD6850? Jak je potom mozne, ze vsetky magaziny uz recenzie HD68xx maju a tu jaksi nic : (
skyfire [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 14:43:53

Protože DD nejde o rychlost, ale o kvalitu, tak určitě vše ladí a ladí a ladí....
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 15:49:36

Já bych ho vzal latí, latí latí...
lulinak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 16:06:16

vzdyt kdo chtel vedet jak na tom ty karty jsou tak po dnesku uz v tom ma naprosto jasno po mnoha testech na jinych serverech tak proc cekat na dalsi, kdyz vysledek bude v podstate tentyz.... na netu maj tyhle clanky jepici zivot, a jakmile se uzivatel dostane k informaci a pripadne si ji potvrdi jeste jinde, nema duvod hledat dalsi....
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 17:11:40

Klídek, vyžíváme se v tom
m4xp0w3r7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 14:47:04

Já myslel, že to má dávno nachystané a dneska to jen vydá...
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 15:01:56
avatar
hmm.. zajimavy.. koukal sem na www.newegg.com a tam stojí 6870 pouhých 240 dolarů, což je něco málo přes 4.300 Kč !!! Nevím teda jak je to s poštovným do ČR (a jestli vůbec zasílají) ale za tuhle cenu bych to bral hned a 6850 za 180 dolarů ( 3.300,- Kč)

takže ty ceny tady mi přijdou jakakže jsem z toho vtip docela

jako marže se samozřejmě očekávala ale 1300,- na horším modelu????

na druhou stranu na amazon.com mají ceny jako u nás zhruba, takže jsem z toho pěknej Janek

Možná ty jejich nízké ceny spočívají v tom, že se doplácí za záruku, ale to nevím jistě
m4xp0w3r7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmm 2010-10-22 15:25:26

No to jsou ceny jaké jsem očekával, aby to byla bomba, jak bylo slibováno. V ČR jsem našel nejlevnější HD6850 za 4500Kč... to nestálo za čekání.

edit: ono to bude asi tím, že v USA mají kratší záruku a asi nemaj DPH.... když se dívám do britského obchodu, tak už jsou ceny srovnatelné s českýma takže pro mě HD6000 z hlediska poměr cena/výkon zatím zklamání
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 19:13:02
avatar
to fakt nechapem aku cenu si cakal? v AMD nie su na hlavu padnutí aby predavali dobru grafiku podcenu hlavne ked nemusia
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 15:18:14

Nejlevnější modely 6870 u distributorů jsou kolem 4000-4100 bez DPH, což je podobná cena. No navíc ještě 20% DPH, což na Newegg není.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 15:28:34
avatar
pravda, akorát by mě zajímalo, kdybych si to tam objednal, kolik by mě to stálo jestli 180 dolarů plus 8 dol jako poštovné, tak by to byl nářez
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 15:30:57
avatar
V nekterych shopech by mela byt k sehnani uz za 199USD. Zrejme jen ale omezene mnozstvi na nalakani zakazniku.
m4xp0w3r7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 16:00:36

Nee nepošlou ti to vůbec ;)
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 15:34:32
avatar
akorát furt nepobírám rozdíl mezi newegg a amazon
SmrKol4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 15:24:48
avatar
Spis je mi divny, že nikdo z dd ani nenapiše kdy to dneska přibližně bude, tak asi spí. Bude to v pátek to je jasný tak snad do 23:59 to stihnou.
SmrKol4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 15:27:54
avatar
Připomínáte mi blizzard, kutit do poslední chvíle tak snad to bude stat za to, zatim mě jinde ty recenze fakt nebaví. Aspoň že je dneska blizzcon 2010.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 15:54:07

Je to Sheldon!!!
Gio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD jen urazi a spini NV lol 2010-10-22 17:20:25


Ahoj vsem....ctu mnoho webu o PC a technologiich ale snad jen na tomto webu tak spini a preferuji jen jednu firmu ..ATI..vuci jine...a ty fraze ze jen a jen a jen DDWORLD ma ty presne a prave info o vsem co tu recenzuji a predstavuji......jednou je nahore ATI..podruhe NVdia.....obe delaj dobre grafiky a tak i dobre si s nima zahrajete hry na nejvyssi detaily.....a kdyby nebylo konkurence tak se vykonych grafik v rozumne cenove hladine nikdo nedocka...takze uz by panove z DD nemeli met tolik zaste a pomlouvani znacky NV a rikat ze jen a jen ATI je ta nejlepsi ...ikdyz treba momentalne ma lepsi grafiky ale i NV ma dobre grafiky a ve hre to stejne nikdo nepozna protoze na obouch hra pojede stejne....+ - nejake to fps.....uvidime za rok NV s novymi jadry jak se ukaze......
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 17:29:04
avatar
akorát Nvidia za poslední rok predvedla jen jednu použitelnou kartu pro normálního člověka (gtx 460) možná proto se tu chválí už rok Ati (AMD)
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 17:27:24
avatar
ja bych to videl na 23:59:59 Bude to velké slohové cvičení
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 17:35:06

Noo uz sem dneska precital 3 recenze a tu furt nic.
V jednej 68x0 mali trosicku mensi vykon ako 460 a spotrebu dost nisku v druhej recenzii zase mali veci vykon ako 460 a dokonca veci ako 5850 ale zase spotrebu mali velku.
Vraj to tych 960 SP 6850 ma len softvarovo obmedzene ze vraj sa to bude dat nejako urobit
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 17:47:50
avatar
co sem četl na diit tak prej ten Sapphire 6850 dostali nakej pomatenej, ze ma vic SP tedy stejne jako 6870, tudiz je to vlastne jen podtaktovanej 6870, proto se dost blíží 5850, coz by zase tak blízko být neměl
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 17:40:39

Ktore ovladace mam nainstalovat na 6870 z Amd stranky? Skusal som 5800 aj 5700 radu a stale mi to nerozpoznalo grafiku cize neviem sa pohnut z miesta.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 17:54:17
avatar
no když mají karty venku, tak nějaké ovladače jít musí ne? ;-)

zkus ještě ppodívat na www.guru3d.com .. sekce downloads a stáhnout tam nejnovější catalyst
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 18:06:45

Skusil som a nic. Sprava sa to jak keby tam ta karta ani nebola.
Bols [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 18:22:14

Co ovladace co mas na cd u karty ?
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 18:31:51

Hej tie som uz medzitym skusil lebo vacsinou ich zo zasady neskusam a vsetko fici. Ale z netu ani za svet.
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 19:16:14
avatar
ty si iny motak
Duster [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Recenze na PCT 2010-10-22 17:59:43

Podle testů na PCT se jedná o hodně povedené karty - vyšší výkon, nižší spotřeba. Ceny v e-shopech tyto vylepšené parametry bohužel kopírují, takže o žádném zázraku cena/výkon nebo "hrobníkovi nVidie" nemůže být řeči - jsou to prostě karty, které si zvýšení výkonu nechají normálně zaplatit. Např. na Alze nejlevnější 6850 stojí 4300 Kč, nejlevnější GTX460 768 stojí 3700 Kč, což odpovídá cca 10-15% rozdílu ve výkonu.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 18:56:47

a v ostatnych normalnych obchodoch uz GTX460 je za 3100Kč
A da sa najst aj 5870 za 7300Kč s DPH 5850 za 5300Kč
Ako nic proti Alze ale su moc drahy!
janx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 18:06:45
avatar
Jak to tak sleduji, tak se vyplatí pár dní s koupí nových HD6850 a HD6870 počkat. Dnes ráno byla na alze HD6870 za 6300,- a nyní je za 5700,-. To samé bylo v sekci HD6850.
Jen tak dál
Duster [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 18:11:11

To rozhodně. Za ty prachy to bylo neprodejné.
Marcel19751 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kde nic tu nic 2010-10-22 19:18:33

Sakra,už jsem přechroupal všechny recenze a ta nejvíce očekávaná s patřičnými emocemi stále nic
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 19:30:57
avatar
Tak tak ... taky celej den jen čekám na recenzi na ddworldu ... protože ostatní recenze jsou prostě nudný
SSLujz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD 2010-10-22 19:19:33

kde sakra váznou ty recenze?Do pondelka to nevydrzim,má cenu čekat na zlevnení?vyplatí se koupit 460,470?nvidii?kdyz ji o dva tisíce slevnily?xD
skyfire [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 19:35:59

Podle mě se GTX460 Cyclone (lehce přetaktovaná verze) za 3700,- určitě vyplatí. Pokud hraješ v 1680x1050 nebo o něco vyšším, tak je výkon srovnatelný s 6850, která je zatím o cca. 800,- dražší. Já ji teď do kompu pro kámoše prubnu, protože Nvidii jsem už neměl snad 3 roky v ruce, všude jsem dával Ati, která byla v poměru cena/výkon lepší. Ale teď je pro mě poměr cena/výkon v oblasti 3000-4000,- lepší u Nvidie. A ještě tip : na alfacomp k té Nvidii dávají zdarma Assassins Creed 2.
skyfire [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-22 19:47:02

Už jsem u nás našel Gigabyte 6850 za 4100,- to už začíná jít. Ještě o 200-300,- dolů a je to jasné.
rico231 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD 6970 zdroj Corsair 520W 2010-10-22 23:59:08

Ahojte,chcem, si kupit tuto kartu a dufam ze mi bude stacit tento zdroj co mkam Corsair 520W.Zostava E8400 a ATI 4850.
skyfire [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 07:58:15

Já myslím, že by stačil i kvalitní 400W zdroj (Seasonic, Fortron, atd.). 450W bude stačit určitě. Takže ten tvůj s přehledem.
romankun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 09:41:58

Skyfire-v rámci tvých úvah ale pak neuváděj možnost provozovat PhysX- leda v SLI! a pak jsi s cenou JINDE!!!
Tak tahle "výhoda" ???
romankun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 09:47:55

Rovněž ale uznám - že i výkon bude NĚKDE JINDE !!!
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 788x
Komentářů: 2
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1419x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1084x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1167x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3753x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1455x
Komentářů: 0