AMD Radeon HD 6950 jde odemknout na HD 6970! HD 6900 v centru zájmu nadšenců Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 26 prosinec 2010
altGrafické karty AMD Radeon HD 6900 byly vytvořeny jako grafiky pro nadšence ….

Zatímco grafické karty AMD Radeon HD 6800 jsou grafické karty pro všechny, tedy mainstream a jako takové dnes nemají poměrem cena-výkon absolutně žádnou konkurenci, grafiky HD 6900 jsou karty pro nadšence. Tomu odpovídají i ceny a hlavně výbava. HD 6950/6970 jsou opravdu hodně povedené grafické karty, pokud toužíte po výkonu ve vysokých HD rozlišeních, hraní na 3 monitorech a pěkně všechno v DX11 titulech a plných detailech.

HD 6900 nemusí jako HD 5800 pokrývat široký segment mezi 200-400 dolary, ale soustředí se jen na segment pro nadšence za 270-370 dolarů. Jsou tedy výrazně cílenější. Za loňskou cenu HD 5850/5870 1GB nabízejí jasně vyšší výkon, rovnou 2GB paměti, hromadu vylepšení kolem výkonu pod DX11 a také pro nadšence je přidána možnost duálního BIOSu. Referenční HD 6900 mají přepínač, kterým přepínáte mezi dvěma BIOSy, kdy jeden je nesmazatelný a druhý si můžete libovolně přehrávat. Jak jste asi zjistili z naší recenze, HD 6900 nejdou moc taktovat, ale problém není ani v nejmenším na straně karet, ale softwarový. Jdou bez problémů taktovat skrze Catalysty, ale jen o málo, i tak to docela slušně pohne s výkonem. Postupně se ale přidává podpora dalšího OC softwaru a skutečně pro HD 6900 nebude problém se pohybovat na taktech kolem 1GHz na jádře a 6GHz na pamětech. Tyto frekvence už s HD 6900 udělají s přehledem nejvýkonnější DX11 jednojádrovou grafiku na světě. Ve vyšších rozlišeních a v DX11 titulech je HD 6970 opravdu skvělá karta za skvělou cenu. Ale HD 6950 je ještě lepší ….

Jak jste možná zachytili informaci, kterou jsem psal zhruba 3-4 týdny zpět, říkal jsem, že výroba grafických jader RV970 jde tak dobře, že AMD klidně může vyrábět mnohem více plnohodnotných HD 6970, než HD 6950. Tato věc se nyní potvrzuje tím, že se objevil vyzkoušený a ověřený způsob, jak mnoho modelů HD 6950 odemknout a nataktovat na úroveň o několik tisíc korun dražšího modelu HD 6970! BIOS, který to umožňuje je již na světě a tak skvěle slouží systém Duálního BIOSu, kterým AMD HD 6900 vybavilo. A řekněme si na rovinu, HD 6950, tedy grafika za 7000 korun včetně DPH, když ji tedy odemknete a nataktujete, tak ve vysokých rozlišeních a pod DX11 se najednou stává jednou z nejvýkonnějších, ale často také nejvýkonnější jednojádrová grafika, s výkonem dostatečným i pro 3 monitory. A to stojí polovinu cenu té nejvýkonnější jednojádrové grafiky současnosti (GTX 580), i když pokud vás zajímá jen výkon, tak můžete GTX 500 i HD 6950/6970 klidně ignorovat, protože HD 5970 je stále o mnoho lepší a hlavně HD 6990 je za rohem. Nicméně pro spořivé nakupující jsou HD 6900 zkrátka grafiky pro pravé nadšence a tímto to jen dokazují.  

V dalších dnech se na internetu začnou objevovat první recenze a články s testy takto upravených HD 6950, a protože máme v držení také jeden model, na kterém už máme ověřeno, že to funguje, ukážeme vám to v následujících týdnech také. Každopádně berte na vědomí, že je to skutečně nadšenecká záležitost, i když AMD díky systému duálního přepínatelného BIOSu, omezilo možnost nějakého poškození grafiky, či její vyřazení z provozu na minimum, stále se jedná o úpravu pro zkušené uživatele a samozřejmě bez záruky jak z naší strany, tak ze strany výrobce grafiky či čipu.

EDIT by DD: Jako první si s článkem pospíšil techPowerUp, který to celé demonstroval, včetně pravděpodobnosti úspěšného odemčení HD 6950 na HD 6970, která se u referečních modelů ukazuje jako téměř 100%. Nice ... 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
milda001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-26 23:29:15

Určitě zajimavý počin, hodně se mě líbí duální bios, hrátky s úpravami a nahrávání nebudou mít limit. Co se týče OC možností 6970 má o něco více jednotek, vidím to na stejnou situaci jako u 5850 -> 5870? Kdy výkon 5850 při jádru cca 900MHz+ dotahoval 5870.
Rox Cox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 00:00:54
avatar
Heh, "pro spořivé nakupující". Bych rád viděl, kdo je tak spořiví, že si kupuje grafiky za 8 a více tisíc.
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 00:48:51

Kupoval jsem 5870 za 8300,- před rokem. Mimochodem spořivÝ - tvrdý Y na konci
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 00:15:17

ted jestli to bylo záměrem nabídnout zákazníkum překvápko v podobě odemčení zb.jádra, anebo je to nečekaná nepříjemnost pro AMD.
To by mě zajímalo.., každopádně tato možnost jedině přispěje k oblíbenosti HD 6950.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 08:30:53

AMD s touto "nepříjemností" pracuje delší dobu u CPU, zvláště jak začaly PhenomII, šlo velmi dobře (i když ne vždy úspěšně) odemknout dvou- tři- jádro na plnohodnotné čtyřjádro. A AMD se "zlobila". I to může být obchodní strategie.
Astmatik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 12:57:48
avatar
Předpokládám že u CPU je to obchodní strategie aby se víc prodávali základní desky s AMD čipsety které odemikání umožňují, narozdíl od čipsetů konkurence. Věřím že i u GPU v tom má AMD nějakej záměr.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 16:55:34
avatar
Aby sa viac predávali dosky s AMD čipsetmi?? A snáď existujú i nejaké iné???
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-29 13:28:07
avatar
Ano, dneska je už nvidia se svými zabugovanými čipsety (naštěstí) mimo hru, i když ve výprodejích a levných "tesco" sestavách je možné ještě na nvidie natrefit. Já na ATI (AMD) čipsetech stavěl hned od prvního ATI čipsetu, protože to bylo konečně extrémně spolehlivé a stabilní řešení (podvozek) pro AMD. A dnes pokládám čipsety pro AMD za lepší, než ty pro intel, a to je už co říct (poslední relativně dobrý čipset od intelu je P45, vše vyšší už trpí zásadními nedostatky v návrhu a já doufám, že to "šestková" generace napraví)!

Ale abych se vrátil k odemykání - ano, v okamžiku, kdy AMD musí konkurovat v oblasti cena/výkon resp. cena/features, je "odemykání" velmi dobrá marketingová vějička, taková obdoba mountfielďáckého kola štěstí..
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-29 18:02:29
avatar
Tak na AMD čipsetoch som postavil dosť zostáv no tie prvé (690G, 690V / SB600) ešte neboli bohviečo. Hodne topily a dosť sa ich pokazilo (nato že sme to vtedy kombinovali aj s NV čipsetmi). Asi to bude aj tým, že tie čipy sú výsledkom práce ATI ako samostatnej firmy a po spojení sa s AMD boli len premenované. Pre mňa boli prvé perfektné čipy 7xx/SB7xx Aj keď prvá doska čo som vlastnil bola Gigabyte s 790 a SB600, desivo malé množstvo USB + Sata spojené s neskoršími problémami pri prechode na Phenom II ma presvedčili o kombinácii 7/7.
Yiri [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 00:51:01

To je senzace

Jen mě přijde, že to v AMD plánovali ... přepínač s biosama? Mě se od začátku zdál zbytečnej, ale teď se to vysvětluje.

Jen škoda, že mě tenhle segment vůbec nezajímá... ale hezky se o tom čte
Wormsnake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cena HD6990 2010-12-27 07:51:45
avatar
Me ted bude nejvic zajimat vykon a cena dvou prevtelenych 6950 vs 6990 mohla by to byt zajimava alternativa prave k HD6990.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 08:43:12

Když 2x HD6850 je rovno HD5970 tak by to mohlo být zajímavé, ale problém je ve spotřebě!! Tam je limit 300W na slot, kterou bude AMD u HD6990 dodržovat, takže nemůže mu dát výkon jaký chce.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 12:27:20

2x HD6850 = HD5970 ?
To asi ne, vždyt HD 5970 je z 2x HD5850.
Že by u řady HD6xxx lépe škálovalo CF ?
O to víc by mě štvala jen 1 pci-e linka x16 na mé desce
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 13:08:59

Taky jsem zíral
Koukni na test Asus GTX580 nahoře ukázka Odkaz
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 13:13:45

a koukám na základních taktech
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 13:34:05

Ona je ta HD5970 limitovaná spotřebou max. 300W na slotem. HD5850 má max 151W (snad se nepletu), takže 2x mám 302W Proto musí být výkon omezen.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 13:36:06

suma sumarum
Vyšlo to přesně 302W.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 13:43:31

Jen tak mimochodem, kdy se pochlubíš s měřením tvého Toxika (toxikomane)
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 13:56:18

proč bych taktoval, když výkon mi stačí. Zatim jsem neměl problem.
Ale vidim to taky hlavně na rozšíření RAM neskutečná blbost jet dlouhodobě jen s 2GB RAM..
Komp se neskutečně zrychlil
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 15:30:19

???? Kdo tu mluvil o taktování? V diskuzi o GTX560 Odkaz jsi slíbil, že se podělíš o své dojmy. A nic.
S RAMkou s tebou souhlasí, mám 4GB.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 18:12:09

Tak měřáky nemam, ale již jsem psal, že ve 2D skoro neslyšitelná a ve 3D dává o sobě vědět a to celkem dost, ale taky jsem psak o acceleru... Výkonem plně dostčuje i na Crysis, s 22" monitorem...
Spokojenost, co si přát víc

edit: ve 2D mam ted 42 stupnu a v zátěži zhruba 72.
Jinak frekvence čipu ve 2D je 100MHz a na pamětech 300MHz(1200MHz efektivně?).
Možná k tý teplotě přispívá i Stacker831, kterej kvalitou převyšuje zbytek HW
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 18:46:20

Nooooo vidišto jaký jsi šikula, proto máš u mě vždy palec nahoru
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 18:48:58

to nemusíš, mělo by to tu být hezky odstupnované, dle digiaury.
Moc vysoká digiaura ve mně vyvolává neklid
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 18:55:55

Už si nech šít uniformu a u zrcadla zkoušej postoj ala Napoleon
CZ_viper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Trocha objektivnosti 2010-12-27 08:06:55

DD, Tvé úvahy jsou trochu chybné. Pokud srovnáš přetaktovaný HD69x0 s nepřetaktovanou GTX580, tak je možné, že bude rychlejší v některých hrách, nicméně, pokud GTX580 přetaktuješ, tak zůstane zachován odstup jako u nepřetaktovaných karet.

Takže srovnávej srovnatelné, děkuji.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 08:23:58
avatar
Bys měl spíše číst a chápat text než tady něco kritizovat. Smysl přirovnání totiž je ten, že po přetaktování se HD 6970 dostane v DX11 hrách nad GTX580. Pokud jsi tak neinteligentní a potřebuješ napsat, že po přetaktování HD6970 je její výkon v DX11 nad GTX580, ale po následném přetaktování GTX580 je její výkon opět vyšší než u přetaktované HD6970, tak to potěš...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 08:35:12

Zajímavé by bylo porovnat obě karty při OC, kam až je to pustí. Tím by odpadly mnohé diskuze kdyby jakby, kdyby tato karta..... nekonečný seriál.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 10:00:16
avatar
Bambulo, to se nedá porovnávat. Každá karta je jiná (myslím každý kus dané karty). Jednu ti přetaktují na 1GHz, druhá nedá ani 950MHz. Můžeme to tak porovnávat při přetaktování jako zajímavost, která může nastat, ale přesně můžeme porovnávat jen karty přetaktované z výroby.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 11:32:56

Já ti rozumím, každý čip je jiný, i ze stejného waferu. Proto je těžké objektivně říci, jaké max. možnosti taktování čipu jsou. Výrobce dá průměr všech s určitou bezpečnou rezervou, takže OC kartu doma ještě můžeme dále taktovat. Mě šlo o to, že někdo nataktuje jeden a srovnává se s jiný výrobcem. Je mu oponováno, že nataktováním jiného zase dostihne jiný a že nataktováním......Tady se často argumentuje hypotetickými výkony. Tak to zkusit prakticky porovnat. Jak správně říkáš nejde to porovnat 100%, ale nějaký orientační obraz můžeme dostat.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 08:13:26
avatar
Zajímavé já osobně o 6950 uvažuji ale trochu později takže tato informace pro mne důležitá díky.
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 08:30:05
avatar
Tak jsem se dozvěděl že nadšenec je ten kdo vlastní grafiku řady HD69xx.... jak jsem bez téhle informace mohl žít ?
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - fakt nevim 2010-12-27 08:32:17
avatar
ale uz mi tu ten hloupy zvyk extravagance ati nebavi, rict, ze karta za 7000 stoji pulku jako nv580, kdyz u ni je cena baj oko 11-12k je uz na palici, dd zamysli se nad tim co obcas pustis, posledni rok proste ujizdis a nejsi objektivni
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 11:52:46
avatar
DD tvuj web mam rad, ctu tady vsechno co vyjde, z plno vecma s tebou naprosto souhlasim, jen mi proste vadi, ze porad preferujes jednu stranu. PR z dneska: HD6800 je bezkonkurenci! To mi chces rict, ze nvidia nema jedinou kartu kolem 3500-5000, ktera se pomerem cena vykon nevyrovna 6850? Bohuzel pro nas, jsou ceny HD6800 nadsazene a v teto dobe vyjde gtx460 pomerem cena vykon podobne!!! Samozrejme, netvrdim, ze bych ji dal prednost... Koupil bych si 6850, ale nikomu komu bych stavel kompl bych netvrdil aby se vubec nedival po nvidii, ze nema vubec nic konkurenceschopnyho...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 12:49:32
avatar
HD 6800 je jako grafika ve všech ohledech lepší než GTX 460, to je fakt, takže proč kupovat něco horšího? To nemá s PR nic společného, chcete od nás doporučení na nejlepší grafiku kolem 4000-5000 korun, nic lepšího než HD 6800 tam opravdu není ... Já nemám problém vám říci věci na rovinu podle faktů, nevím proč bych měl někomu doporučovat GTX 460, kdy HD 6800 je prostě lepší grafika v dané cneové kategorii .... poměr cena-výkon mají lepší, výkon je lepší, jsou modernšjčí, a mají o dost nižší spotřebu .... Takže se s tím PR uklidni, tady na to nehrajeme, říkáme věci tak jak jsou.
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 17:34:30
avatar
Netvrdím, že bych si koupil gtx460, ale když si pročítam různý stránky (pctuning, extrahardware atd.) tak tam jim vychází tyto 2 karty hodně podobně, poměr cena-vykon.. Ja jen poukazoval na to, ze vzdycky pises AMD xxxx je bezkonkurencni, pritom kdyz se divam i na jine weby, tak mi nvidie prijde jako konkurenceschopna (nerikam ze lepsi!). Promin ale tento web nadrzuje AMD, pctuning ma zase o neco bliz k nvidii, takze si delam obrazek tak nekde mezi... Timto te nechci napadat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 19:00:07
avatar
tento web AMD nenadržuje ... tento web testuje grafiky jen tam kde mají smysl, tedy ve vysokých rozlišeních a plných detailech a hry které mají smysl, tedy které se hrají a ne ty, kde karty dosahují stovek FPS bez AA/AF což nás nezajímá ...

napadáš mě už jen tím, že tvrdíš že tento web nadržuje AMD. AMD mě jako značka naprosto nezajímá, testujeme produkty a žádný produkt s nějakým logem na čipu není autoamticky lepší/horší než jiný ....

PS: jak to vychází jinde nás vů§bec nezajímá, za jejich testy, či jejeich informace a hlavně účelovosti jejich vzniku jinde než na DDW ručit nemůžeme. DDW je uživateslký magazín, nemusíme se nikomu zodpovídat nejde nám o zisk, děláme to jen primárně pro sebe a pak pro všechny uživatele. Nezajímá nás značka, ani PR ani marketing ... jen ty produkty v situacích ve tkerých je používáme. Tečka.
VildaB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 20:00:52

To jsme rádi. A kdy bude konečně test 6950 a 6970 ve vysokém rozlišení a vysokých detailech a s Eyefinity? Už se tu nemůžeme dočkat. Už jsem se s kámošem vsadil o basu piv, že jeho zdroj to nezvládne, protože se zvedne spotřeba. On říká, že se spotřeba nezvedne, není důvod. Chce si koupit další dva monitory a neví, jestli bude muset měnit i ten zdroj.
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 22:18:55
avatar
Ale oni tam dělaj testy ve stejným rozlišeni jak ty, ve stejnych detailech jak ty. Jen pouzivaji jiny procesor. Nikde tam nemaji stovky fps jak ty porad rikas!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 23:10:34
avatar
není pravda, možná bys ses měl podívat lépe. Testují i bez AA/AF ... jinak stejně nás to na DDW vůbec nezajímá. DDWorld jsme si udělali proto, abychom si mohli testovat a zjišťovat věci sami a nemuseli se spoléhat na účelové testy jinde. Jsme nezávislí, můžeme si tedy věci otestovat a výslekdy zveřejnit tak jak to je a nemusíme se nikomu zodpovíádat ani výrobcům ani vedení společnosti, které= by po nás chtělo vykazovat zisk výměnou za inzerci za napsané články které se líbí partnerům. Máme stejné možnosti, co se zápůjček komponent týká, takže co testují jinde a jak jim to vychází a proč nás vůbec ale vůůůbec nezajímá. Vážně přestaň s tím urážením naší práce, i inteligence s nějakým obviňováním ze zaujatosti pro některou firmu, nás žádná firma nezajímá nás zajímá jen technologie a zjištění faktu, za co se vyplatí utratit naše peníze a za co ne .... nějaké zaujetí pro značku necháváme jiným.
greg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 13:53:32

GTX460 1G Cyclone za cca 4800 s dani. Mě přijde jako velice dobrá konkurence k HD6800, cenově i výkonově zapadá právě mezi karty HD6800. A to že je Cyclone OC edici nic nemění, beru v potaz kompletní nabídku HD6800 na CZC, tedy i OC varianty HD6800 a jejich ceny a výkony. HD6800 bezkonkurenční určitě není a s GTX460 si nemá co zaddat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 15:16:41
avatar
Za ty prachy máš buď hodně dobrou HD 6850 (stejně výkonná jako GTX 460, ale žere méně než 768MB verze GTX 460 a je po všech stránkách modernější grafika), nebo za pár set navíc HD 6870 a ta je o dost výkonější než GTX 460, při nižší spotřebě, je modernější ve všech ohledech má novější verze HDMI, DP umí až 6 monitorů najednou, je lepší pod DX11 a to nemluvím o velkém OC potenciálu kdy bude mít stále vyšší výkon při mnohem nižší spotřebě než má GTX 460, kterou když nataktuješ, tak žere skutečně hodně navíc jsou s GTX 460 v poslední době značné problémy a internetová fóra jsou plná hlášek, takže bych GTX 460 dnes raději opravdu ne (jedině MSI HAWK verzi, ale ta vychází špatně cenově i provozně peoti HD 6800) ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 17:16:24

Pokial viem, tak GTX460 má HDMI verzie 1.4a. HD6870 má ešte nejaku novšiu verziu?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 18:04:49
avatar
tohle si zabil. takze ty pomlouvas porad cuda a physx a u radeonu budes ted vyzdvihovat hdmi (ktery ma ve stejny verzi jako gtx460 - 1.4a a nevim proc by me cokoli jinyho melo zajimat) a podporu az 6 monitoru, ktery na mainstreamovy karte snad nikdo nevyuzije?a kdyz jo tak si na tom stejne skoro nic nezahraje?to uz je ta cuda, diky ktery ma gtx460 treba v programech od adobe mnohem vetsi vykon nez hd6850, daleko podstatnejsi vyhoda...a ten lepsi vykon v dx11 bych chtel taky videt mozna tak v bfbc2, ale v metro, stalkerovi nebo dirt2 byva nejcasteji vykonejsi prave gtx460 (pravda vsude to byva rozdil 1-3fps..). weby kde to je naopak by se daly spocitat na prstech jedne zmrzacene ruky...zvlastni ze tady je (snad jako na uplne jedinym serveru na celym netu) v uplne vsech testech co delas az posledni.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 18:10:40
avatar
AMD má STREAM a to funguje v Cyberlink i Adobe softwaru, vím to protože to používám ... opravdu nebudu CUDA ani ATSREAm upřednostňovat, když pro běžného uživatele mají stejný přínos ...

Jinak HD 6870 je výkonější než GTX 460 o tom se nemá smysl přít ... existují i další DX11 hry ... třeba Civilization 5, F1 2010, AvP ...

Kromě HDMI je tu hlavně DP 1.2, které je zajímavější ...
Matus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 18:20:57

V Adobe CS5 si bez CUDA moc neskrtnes (myslene z pohladu GPGPU moznosti). Mercury Engine bol vytvoreny prave NVIDOU a poskytuje majitelom NVIDIA kariet obrovsku vykonnostnu vyhodu pri spracovani videa.

Inak HDMI 1.4a ma vyznam jedine pre tych, co chcu vyuzivat stereoskopicke 3D, lepsiu kvalitu obrazu aj tak neprinasa.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 20:13:23
avatar
Na co potřebuješ v ADOBE CS5 výkon GPGPU? Když pominu, že většina běžných uživatelů nemá na to, aby si tento software koupila, tak v takovém Photoshopu apod výkon GPGPU nepotřebuješ ....

Jinak co se týká videa, zpracovávám ho tuny se vším všudy a Cyberlink Power Director jede skrze STREAM jak po másle .... takže kde je výhoda NVIDIA a proč ji musím jako běžný užiovatel urpavující video mít?
Matus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 19:47:54

Adobe CS5 je urcene pre profesionalov ktori robia s videom ine veci ako klasicky dovolenkar a ti silu NV GPU skutocne vyuziju a nad tvojim Cyberlink PD sa len pousmeju a povedia dakujem, nie.

Dovolenkari nech si kludne upravuju video v com chcu, tych par minut navyse ich a ani teba urcite nezabije, ale nesnaz sa tu mutit hlavy beznym ludom, ze v CS5 nie je potrebny vykon GPU, ked je skutocnost uplne ina.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 20:12:46
avatar
problém je, že lidí kupující si grafiku co by běžný uživatel je 99% a pouhé 1% jsou lidi zajímající se o CS5 apod., které CUDA/STREAM a něco s tím tedy vůbec zajímá a vědí co s tím . ..

nesnaž se tedy nutit běžným lidem nějakou CUDA nebo STREAM nebo drahý CS5, když nic z toho nepotřebují ... Takže se pousmívej, ale moje video bude vypadat ve výsledku úplně stejně dobře, ať ho upravím v Adobe CS5 nebo v Cyberlink PD ...

Jsem také běžný uživatel stříhám tuny videa upravuji tuny obrázků a nevidím žádný rozdíl v tom, jestli používám CUDA nebo STREAM ... GPGPU funguje tam, kde to 99% uživatelů zajímá stejně dobře na obou značkách, Takže buďte od té dobroty a vlezte nám s CUDA na záda a STREAM vemte sebou ... další PR propagaci těchto marketingových nesmyslů nebudu tolerovat ... prostě GPGPU je tu, fugnuje na obou kartách stejně dobře tam kde má a kde běžný uživatel běžných grafik, tedy 99% všech, to potřebuje. TEČKA.
Matus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 20:18:14

Kto tu nuti beznym uzivatelom CS5? CS5 je pre profesionalov, ktori s tymto SW dokazu vyrazne viac, ako s Cyberlinkom. Jasne som v mojom prispevku pisal, ze pre bezneho uzivatela plne postacuje Cyberlink.

Ty si v uprave videa amater (nemyslim to nijak zle) a GPGPU by si v CS5 nedokazal vyuzit ani na 1%, kedze by si tie efekty proste nepotreboval.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 20:32:41
avatar
A o to běží .... 99% uživatelů běžných grafik a čtenářů DDW i autorů DDW, nepoužívá CS5 ani nic podobného a cpát jim CUDA nebo STREAM je jen PR žávst ... nic takového neptořebujeme, v SW, který běžně používáme, funguje GPGPU skrze obě značky a prostředí naproto vyrovnaně a proto já nebudu nikdy považovat CUDA za výhodu a naopak. CUDA a STEAM jsou jen marketingové nástroje, tyto technologie jsou k užitku a vyplatí se jimi zabývvat jen úzkému malému okruhu zákazníků a uživatelů. CUDA a STREAM pro nás neexistují, existuje jen GPGPU a případně nějaké standardy typu OpenGL ... to je směr, kterým se máme ubírat, ne krátkozrace podporovat jedno prostředí před druhým, z nižch ani jendo není standardem .... to chceme na poli GPGPU druhý monopol omezeného x86 jedné značky?
Matus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 20:38:32

No konecne si pochopil co pisem - CUDA je velkou vyhodou pre profesionalov (napriklad v CS5, kde STREAM podporuje len malu cast GPU akcelerovanych funkcii), pre bezneho uzivatela je CUDA a STREAM na dve veci . Rovnako nie je pre bezneho uzivatela ani vyhodou CUDA alceleracia v Sony Vegas - len jednoduchy strih a konverzia dokonca trva dlhsie na NV GPU ako na vykonnom Core i5/7. Ked tam pridas efekty tak uz s CUDA ziskas vyhodu, ale tieto efekty pouziva asi tak 1% beznych uzivatelov.

Skutocne si radsej poriadne precitaj co kto pise a neoznacuj bezhlavo PR nalepkou normalne prispevky.
Prox1M1ty1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 21:41:18
avatar
CUDA - oblubene a vdacne to tema . Ako spravne napisal DD uz X-krat toto je web od uzivatelov pre uzivatelov. Tych pramalo zaujima profesionalna sfera. Myslim, ze vacsina pouziva soft, s ktorym sa mu pracuje dobre a je nan zvyknuty a to co pouziva niekto iny je relativne nepodstatne. Osobne pouzivam Total Commander od nepamati, ale nikomu ho nenutim. Privilegium kazdeho je konieckoncov moznost volby.
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 22:02:55
avatar
A kolik procent lidi využije AŽ 6 MONITORŮ???? Ano je to nepochybně dobrá věc, ale znám jedinýho člověka, kterej zkusil používat eyefinity a ten mi řekl, že mu to přijde nic moc, že stejnak jenom zvládá sledovat prostřední monitor a že mu eyefinity nic navíc nepřineslo... (3x 24") Nepomlouvám eyefinity!!! Mě samotnýmu se to moc líbí, ale toto bych opravdu nepovažoval za nějakou větší výhodu oproti gtx 460. V čem všem je AMD modernější než nvidia? Ano, spotřeba je větší. (Tímto se ptám jak uživatel uživatele, protože to nevím a zajímá mě to.)
Prox1M1ty1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 22:17:18
avatar
Pohlad na vyuzitie a pouzivanie Eyefinity je pomerne subjektivne a ako si sam presne napisal, poznas jedneho, ktoreho pohlad bol, ze mu to neprisnieslo nic naviac. Moj je zase, ze mi to zdvihlo efektivitu prace. Ci je to vyhoda alebo nevyhoda, nech si to kazdi vyskusa na vlastnej kozi a potom posudi. V com je AMD modernejsie? No tak napriklad, ze sa vsetko snazi pretlacit cestou standardov aby si tu ci onu technologiu mohli uzivat vlastnici grafik ci uz ATi/AMD, NV, Intel.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 22:32:15
avatar
a kolik beznych uzivatelu doma pracuje a kolik jich pouziva pc jen k netu, hudbe, filmum nebo hrani her?a kolik z tech par uzivatelu co doma pracuje potrebuje k praci vic jak jeden monitor?a kolika z nich nestaci dva monitory ale potrebuji monitory tri nebo jeste vice?a jakou praci v jakych programech tihle lide doma delaji -> kolik z tohodle mnozstvi lidi se jeste da povazovat za bezny uzivatele?

jinak nikde nevidim, ze by se amd nejak snazilo protlacit standardy. jenom je podporuje, stejne jako podporuje svuj stream, directx, opengl nebo stejne jako tyhle technologie podporuje nvidia.
Matus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 22:37:52

Drobna otazka, ake standardy to AMD pretlaca na rozdiel od NVIDIE?
- OpenCL? NV bola prva, ktora demonstrovala OpenCL v realnej prevadzke na svojich kartach a ma zastupenie na najvyssich poziciach v Khronos group.
- DX11? Ano, AMD mala karty skor, ale NV tu samozrejme ide v rovnakych standardoch ako AMD.
- fyzika? o tom sa tu uz toho napisalo dost a Bullet ma vacsiu podporu od NV ako od AMD (slova hlavneho vyvojara), pricom zatial neexistuje ziadny standard pre GPU fyziku.
- 3D? Je tu nejaky standard?

Propagovat, ze AMD "sa vsetko snazi pretlacit cestou standardov aby si tu ci onu technologiu mohli uzivat vlastnici grafik ci uz ATi/AMD, NV, Intel." je rovnaky PR blabol ako propagovanie CUDA ako toho najlepsieho GPGPU riesenia
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-29 00:23:23
avatar
AMD je čistě vývojář čipů a SW nechvá na těch, který se o něj starat mají, dodává jen technologie včas a tak jak mají stnadardy být a fungovat ...

NVIDIA se profiluje jako SW společnost a dělá si vlastní SW a vytváří si vlastní přístup ke standard§m, podporovaným jen na svém HW, ....

Obě firmy prostě vyznávají zcela jiný přístup k věci posléze i k marketingu atd. ....

PS: Standard pro fyziku existuje, tedy minimálně prostředí ... máš tu DirectCompute nebo OpenGL pokud to chceě mermomocí cpát přes GPU, což není zjevně vůbec potřeba, když tu máme X-jádrové CPU ....

Bullet má ze strany AMD podporu proto, že je na OpenCL stnadardů a AMD netlačí nějaký vlatní "CUDAStandard" a jako takový Bullet slaví docela úspěchy, dnes je to minimálně technicky a efektově nejelpší fyzikální open systém. Nicméně prim hrají a hrát budou fyzikální systémy uvnitř samotných herních engine, takže nás nějaká GPU fyzika nemusí zajímat ...

U 3D standard už je, minimálně u 3D filmů, u her to bude podobné, protože není možné podporu 3D do her dodělávat, ale musí mít nativní podporu ze strany herního engine, takový bude například Crysis2 pojede na AMD i NV úplně stejně ...

OpenCL sice nV podporuje, ale stejně talčí svoji CUDA, protože dobře ví, že kdyby tlačila OpenCL, což je podobné CUDA, tak by její aplikace a z jejich aktivit těžila i konkurence, protože by to jelo i na AMD ;) Jinými slovy, v současnosti považuji CUDA za velkou překážku rozšíření OpenCl a myslím, že je to více než očividné, že je tomu tak .... na druhou stranu nelze se divit, že ;).
greg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-29 13:58:23

O OpenCl u Radeonů radši DD pomlč, zatím není vydaný žádný radeón který by měl OpenCl implementovaný celkově, a stěžují si nato již nejen vývojáři z Chaos Goup ;) .

V naší firmě vyvíjíme software také pro OpenCL a bohužel na grafických kartách od AMD nefunguje právě pro neúplnou implementaci OpenCL. Přitom výběr OpenCL na začátku padl právě z důvodu podpory všech větších výrobců a hlavně sponzora daného Software společnosti Apple. Doteď se nám AMD neozvalo s vyjádřením zda daný problém na jejich kartách bude odstraněn, či nikoliv. Přitom obě konkurenční řešení od Nvidia a Intel jsou plně schopná s našim software spolupracovat.
Software to bude pro běžné uživatelé MacOS a bude zdarma již v základu daného systému. Oblast foto, video, audio.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-29 14:50:48
avatar
nevím o tom, že by s OpenCL byly na AMD nějaké problémy a neměly plnou implementaci. Apple si tak AMD grafiky vybralo jako hlavní platformu pro své PC místo NVIDIA, to by asi neudělalo, kdyby s OpenCL, které hlavně podporuje, byl nějaký problém, takže nevím, ale chybu bych hledal ve vašem softwaru ;)
greg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-29 17:28:07

Zřejmě o tom nevíš díky tomu, že se o danou problematiku nezajímáš, nebo ty snad programuješ? Mimochodem v našem software problém nebude, jak jsem napsal, obě konkurenční řešení na kterých se testuje zatím splňují všechny testované podmínky. Ostatně pracují u nás i lidé přímo z Apple a Khronosu, tedy tomu pravděpodobně rozumí mnohem mnohem lépe než ty ;)

Obdobné problémy s neúplnou implementaci OpenCL na kartách AMD avizují na svých stránkách i v Chaos Group.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 22:33:27
avatar
většina profesionálů má více monitorů a díky AMD to má koenčně v posledním roce smysl i pro hry, takže se to docela rozšiřuje, vím o tom, že o letošních vánocích si spousta lidí nadělila třetí monitor zkus vzít v potaz, že do vydání HD 5800 v loňském roce neexistoval důvod pro běžného uživatele mít více než 2 monitory a vlastně to enbylo ani běžně možné, dnes už to jde a tak je logické, že to teprve lidi objevují ...

modernější? třeba hustota tranzistorů na čip,. efektivita čipů karty atd ....
VildaB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 22:36:44

Spousta? To jsou desítky nebo stovky?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-29 00:14:20
avatar
rozhodně více běžných hráčů a uživatelů, než kolik jich reálně využije třeba 3D nebo ví na co je a co to je CUDA/STREAM ;)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-29 02:32:21
avatar
co je cuda a stream vim, ale jak bych doma k nejaky praci vyuzil 3 monitory to fakt nevim. nebo jo vedel bych, treba nejaka grafika, programovani, rysovani ci simulace cehokoli moznyho, ale tohle bezne doma nikdo moc nedela a navic k tomu uz je vetsinou potreba software za hodne tisicovek a to uz se dost odporuje s tim pojmem bezny uzivatel.

takze nam asi zbyva zase jenom hrac...no a staci teda na hrani az na 6 monitorech hd6850?tezko. kdyz teda nechces povazovat cudu nebo physx za vyhodu u nvidie, tak tohle uz v zadnym pripade nemuzes brat za vyhodu hd6850 oproti gtx460.

a klidne bych se vsadil, ze kdyby byla na nejakym webu pro bezny uzivatela anketa 3D hrani nebo 3 monitoru u pc, tak to s prehledem vyhraje prave 3D. staci se podivat kolik beznych lidi je zmagorenych uz z 3D kin a 3D televizi. treba moji rodice si budou potrebovat koupit novou televizy a mama hned ze by chtela nejakou s 3D
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-29 08:29:04
avatar
To ano ale profesionálové přece DDW nečtou nebo si to tak nepsal ?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 18:27:15
avatar
neznam nikoho kdo by cyberlink pouzival, kdyz se nepouziva premiere tak je to vetsinou sony vegas, kterej ale vyuziva jen cudu. a fakt je ten ze v adobe softwaru je stream vyuzitelnosti dalece za cudou.

kdyz se ohanis beznym uzivatelem tak k cemu mu je podpora 6 monitoru na hd6850 a k cemu mu je i ten dp 1.2? nez bude ten dp opravdu nejak vyuzitelnej, tak tyhle karty budou stejne moralne davno zastarale. co se tyce kvality pripojeni tak je na tom jak dvi, tak hdmi nebo dp uplne nastejno. hdmi je ale mnohem vyuzitelnejsi v pripade ze chce nekdo k pocitaci pripojit televizy.

jinak ja se nabavim o hd6870, ale o hd6850 o ktere si ty mluvil vyse. kdyz uz zminujes i jine dx11 hry, tak v avp ktery stejne uz nikdo nehraje ty karty byvaly zhruba stejne, v f1 je o neco vykonejsi radeon, ale civilizace je (nebo aspon byla pokud se to ted o neco zlepsilo) pro hd6850 tragedie - Odkaz, Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 19:32:23
avatar
A to já znám docela dost uživatelů, kteří Cyberlink používají, je jednoduchý a umí všechno co běžný uživatel potřebuje ... je přehledný, rychlý a ssvižný, možná by to chtělo jej vyzkoušet. A pokud se nemílím je i levnější než Adobe

já se bavim o HD 6870 to je karta za 5500 korun ... pokud si jdu pro kartu za 5000 nebudu se koukat na nic jiného ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 20:41:09
avatar
ja ho nepotrebuju zkouset, s videem nedelam, kdyz sem kdysi delal tak sem pouzival vegas. me de jen o to ze ty vyzdvihujes na hd6800 pouzitelnost nejakych 6 monitoru a pry novejsiho hdmi, ale mnohem pouzitelnejsi cudu bagatelizujes...a to i tu cudu nebo physx pouzije beznej uzivatel spis nez 6 monitoru nebo dp1.2 na mainstreamovy karte. hd6870 je sice od 5500kc, ale gtx460 1GB zacina s cenou na czc od 4350kc, hd6850 zacina s cenou o 100kc nize a treba gtx460 hawk stoji to stejny co toxic h6850. proto kdyz s necim srovnavat gtx460 tak jedine s hd6850. hd6870 je cenove i vykonove o uroven vyse.
VildaB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 19:49:39

Které hry utáhne HD 6950 na třech monitorech a v jakých detailech? Myslím DX11 hry. FlatOut neberu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 20:04:49
avatar
Používám HD 5870 už skoro rok, a ta je zhruba stejně rychlá jako HD 6950 a používám to na 5760x1200 ... takže můžu s jistotou říci, že HD 6950 si s většinou her poradí na plné detaily, u některých si je hodd snížíš, ale hrál jsem v tom i Metro 2033 na high a bez problémů celkově skvělá levná grafika na eyefinity, navíc většina lidí bude mít jen 5760x1080 rozlišení
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-29 08:09:05
avatar
Taky nevidím v čem jsou nové radeony o tolik modernější než nvidie... a když už jsme u toho tak právě nvidie mají pořád lepší dekódování HD videa... jinak s Dentonem tady nejde jinak než souhlasit, ale DDmu to prostě rozmluvit nejde... aneb pějme píseň dokola
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-29 09:21:41

DD proste dáva Stream a CUDu na rovnakú úroveň. Bežný užívateľ síce naozaj tieto GPGPU rozhrania nevyužije, ale CUDA ma dnes takú podporu zo strany NVIDIe, že sa s ňou STREAM nemôže porovnávať. A je to aj vidieť. Konkurenčne na CUDu sa skôr dotiahne OpenCL. To je ale aj dnes stále pomalšie takže uvidime či a kedy bude OpenCL viac využitelnejšie.

Čo sa týka štandardov, tak NVIDIA podporuje rovnaké štandardy ako AMD. A aj to v niektorých prípadoch oveľa skôr(teraz nemyslím základ, ale hlavne rozšírenia). Viď tento článok(iba ako príklad mimo toho čo už napísal J.C. Denton alebo Matus): Odkaz.

Alebo podporuje snáď AMD nejaký štandard, ktorý NV GPU nepodporujú?

To, že NVIDIA vytvára konkurenciu pre niektoré štandardy alebo technológie či už v podobe PhysX, CUDy alebo 3D vision máme snáď brať ako niečo zlé? Prečo teda AMD nedáva väčšiu podporu štandardom akcelerovaným na CPU a grafikách oboch vývojárov GPU? Je to presne preto prečo NVIDIA nemá záujem, aby jej SW bežal na kartách konkurencie. To, že sa NV snaží aj na inom poli, ktoré ale úzko súvisí s jej HW je len jej plus. Určite nie mínus. A posúva to vývoj takýchto technológií určite viac dopredu ako len vyčkávanie kedy niečo niekto vymyslí. Preto nemôžem súhlasiť s tým ako DD podsúva NV ako nejakú prekážku štandardom a všetko čomu sa na poli SW venuje podceňuje iba na úroveň marketingu. Je to iba môj názor a nie kritika DD.

Okrem toho neviem kde DD zobral to, že je najlepšia cesta, aby sa AMD alebo NV venovali iba HW a SW nechali na SW vývojároch. A hlavne prečo by sme mali vyčítať NV, že sa venuje vo velkej miere aj SW.
greg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-29 17:37:08

Správně, mám pocit že i někdo z vedení Intelu kdesi pronesl větu „to co dnes dělá hardware je software“
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 13:15:16

Zkus to takhle - On ti to Nerozmlouvá, jenom to nedoporučuje!
Pokud se to GTX 460 líbí, tak si ji kup, určitě neprohloupíš. ale počkej na GTX 560 a potom se rozhodni, možná se pohnou ceny.
milda001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 08:54:56

Tak půlka to nebude, ale nějaký ten talíř to je. Rozhodně je to opravdu zajimavé, jestli s patřičným biosem a následně s nějakým OC bude z karty za 7500,- karta v jiné cenové relaci.
Peitho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 10:16:57

jo a kdyz si priplatis 1000, mas GTX 570, ktera jde taktovat jak po masle a na vykon GTX 580 dosahne take, navic nemusis riskovat, ze se ti to podela.

Navic si ted muzes koupit GTX 470 za 5000 nebo o chlup drazsi s Twin Frozr a ta ti po brutalnim pretaktovani da vykon HD 6970 take .)
milda001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 10:59:41

To už je věc pohledu, Když si chci koupit "novou grafiku" tak sáhnu po nové generaci. Zatím se zde bavíme o možnosti že 6950 jde flashnout na 6970. Podle toho co jsem četl více, tak to opravdu jde a děje se to.

Uvidíme až budou někde nějaké pořádné testy jak to bude vypadat co nakonec 6950 dokáže za cenu 7500,-

EDIT ještě bych dodal, že bylo již testováno 8 kousků od 6výrobců 6950 a úspěšnost byla 100%. kde platil vztah 6950=6970. Ale moje AJN není moc dobrá pokud to tak nebude, tak mě prosím nekamenujte
Imhotep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 13:58:26

Tak uz tam W1zzard prihodil i muj kousek od Sapphiru. Skvela karta za ty prachy Jezisek se letos pochlapil
t.s.28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 09:09:13

tak to je hodne mile prekvapeny.to potesi spoustu nadsencu i mne.uz se tesim az vymienim svoji Nvidii
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 09:35:14
avatar
Určitě potěší. Škoda že nejde odemknout i HD 6850 na HD 6870
theedge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - co na to AMD ? 2010-12-27 09:54:54

No jsem zvědavej jak dlouho to bude AMD tolerovat. Myslím že dlouho ne a u nových GPU to začne vypalovat laserem. Tudíž si myslím že to pujde jen u této první várky referenčních karet.
miso1992 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 10:02:02

mam na vas vsetkych taku otazku.
mam doma 6850 od gigabyte a chcel by som ju taktovat a aj menit napätia lenze cez msi afterburner to nejde
cel som preto vyskusat trixx od sapphiru ale nikde ho nwm najst na stiahnutie
neviete mi niekto poradit?
na stranke sapphiru musim zadat seriove cislo mojej grafiky ale kedze nemam saphire ale gigabyte tak som ved viete kde

vdaka za rady
Peitho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 10:08:50

Jesteze takove blbosti nemusim s GTX 580 resit, i kdyz kdo ma rad adrenalin a chce riskovat poskozeni nebo nefunkcnost karty za 7 tisic, ci nestabilitu syastemu, je to volba prave pro nej.
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 11:11:24

vzhledem k duálnímu BIOSu kdy jeden z nich je "nedotknutelný" majitelé nic kromě možného výkonu gratis neriskují
Windwalker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 11:25:25

Peitho sme radi ze si nam rek o svoji uzasne grafice. Jinak je to zajmava zprava a mohla by to byt dobra volba na upgrade z 5790ky. Hlavne aby se tu co nejdrive objevil clanek o eyefinity a ja se konecne rozhoupal do toho jit.
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - otestuju dneska vecer 2010-12-27 13:58:47
avatar
Ja svoji HD6950 skusim dneska vecer tak dam vedet. Jinak pry uz se objevil BIOS z ASUS HD6970 s kterym lze menit napeti v ASUS Smart Doctor a 1Ghz neni zadny problem takze skusim asi ten.

Jinak pokud chce nekdo pasivne chladit HD6950 zde mala ochutnavka
http://stratos1.rajce.idnes.cz/HD6950_S1_R4/
http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php?f=88&t=165120

pokud vse dobre dopadne sepisu podrobny navod jak na to + grafy teploty apod.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 14:54:57

od poctivého fandy se nejde netěšit.
MaXXiS456 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 11:26:40

toto je najlepsia sprava na koniec roka 6950 som chcel kupit kvoli cene 260€ co je velmi vyborna cena ale teraz ked vidim ze kartu za 260€ pojde odomknut na kartu za 360€ tak nemam slov. je to naozaj vyborne a za krala pomeru cena/vykon by som nedal uz 6850 ale odomknuty 6950. uz sa tesim ako do noveho pc dam 6950 potom ho odomknem (ak sa podari ) a potom mierne pretaktujem... a zrazu vykon blizko gtx 580 za 260€... naozaj lutujem ludi co nevydrzali a kupili 6970.

//ak tu bude o tom clanok tak by sa hodil aj nejaky podrobnejsi navod na to...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 11:24:21
avatar
Tak urcite dobra zprava pro nadsence. Puvodne jsem zamyslel koupit Neco z rady HD68xx a ted? Jeste uvidim
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 13:43:22
avatar
Tak o tom,že mají 6900 dva biosy jsem už četl a jeto velmi fajnová věc.Tohle posunuje AMD grafiky zase o stupeň výše.Jen tak dále.Mě osobně zajímá jak to bude u 6990.Je mi ale jasné,že po přetaktování to bude slušná spotřeba.Už teď by jste se divili jak se rozblikají hodiny,když jedu na full výkon.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 15:54:15

Mam moznost kupit za 400 z VO 5970 ale jedina vec ktorej sa bojim je microstuttering. Ma niekto tuto kartu a vie mi povedat ako sa to sprava pri hrani? Kamarat mal 4870x2 a vraj vela hier bolo absolutne nehratelnych. Nechcel by som byt sklamany tak radsej sa pytam dopredu lebo s xfire nemam ziadne skusenosti.
febrik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 17:12:27
avatar
Já bych se toho nebál. Sám mám Asus 4870x2 už přes dva roky, pořizoval jsem jí prakticky při zjevení v ČR a s microstutteringem nemám žádný extrémní problém. Samozřejmě je ideální pravidelně instalovat crossfire profily ze stránek AMD a pokud možno i nové ovladače (já jsem se tedy zasekl na 10.7, ty mám poslední stabilní), ale u 5970 problém určitě nebude. Taky jsem jí měl chvíli ve stroji a hrál jsem na ní a tam jsem microstuttering nepostřehl vůbec (pravda, nehrál jsem na tom Crysis).
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 21:41:20
avatar
S ničím takovým jsem se nesetkal.Všechny hry co jsem na této kartě hrál jedou bez problémů.
jkiller [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 15:46:40
avatar
Hmmm tak ja mam bohuzel trosku jine zkusenosti. Microstuttering na 5970 (ale drive i na 2x8800GTS 512 ve SLI) se u me projevoval vcelku casto, az jsem byl nucen kartu vymenit za jednocipovku. Nejvetsi problem byl s Assassin Creed, Crysis a skoro vsechny novejsi hry ze serie NFS ktere byly temer nehratelne. Dalsim problemem byly nahle pady fps k hranici cca 15fps v nepochopitelnych mistech (nijak narocnych na vypocet sceny). Je sice hezke, ze mas max pres 100 fps, ale kdyz ti pak v nejake zavodni hre v zatacce obraz brutalne na cca sekundu zaskube, tak je po zavode :-(. Podobne zkusenosti ma i nekolik znamych. Staci take prolezt zahranicni fora, kde se o tom pise celkem dost.
Ogi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 18:47:39

Hoj..nejak sem nestihal o vanocich a tak ani nevim jestli uz DD uved tu recenzi na vice monitoru HD6900....byla uz??
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 18:58:08

Ne, ale máme to slíbené
Ogi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 19:59:12

Hmm tak to vypada ze ta spotreba je fakt velka..takze se o tom mluvit nebude...to bylo jasny...to je ta objektivita..ale jinak sou dobry ty karty...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 23:03:40
avatar
co má co objektivita společného s tím, že nestíháme? Jinak spotřeba těch karet i na dvou monitorech potažmo třech je pořád nižší než u GTX 500 ... takže co je na tom hroznýho?
M4S4CR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 19:59:01
avatar
Myslím, že AMD to nechá být. Nastala totiž doba, kdy se NVIDIA trochu probudila a tohle právě AMD potřebuje - udělat grafický hit s logem AMD.
national [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Chybka? 2010-12-27 20:34:15
avatar
Safra..... a já dostal od ježíška GTX570 :-/ Neudělali náhodou soudruzi z NDR chybu?
M4S4CR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 20:44:35
avatar
Buď rád a nebuď náročnej, co já bych za tuhle kartu dal .
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-29 08:31:07
avatar
Já dostal od ježíška sprcháč a ponožky a on si stěžuje že dostal takovou dobrou grafárnu
Bijek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Spekulace? 2010-12-27 20:39:29

Pár spekulativních otázek.
Co když jádro Cayman má ve skutečnosti více než 1536 SP(6970)? Co kdyby byl zamčený i HD6970? Co AMD s tím duálním biosem vlastně sleduje? Co když je tam opravdu 1900 SP, ale k vůli vysokému TDP je muselo AMD deaktivovat? Počet tranzistorů i plocha jádra se přece o dost zvětšily. Počet SP se ale zmenšil. Nemůže se někdy v budoucnu objevit bios, který aktivuje další SP?
milda001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 21:13:26

Jestli je to tak, tak asi to bude tak velký argument, že teď v -8C° jdu na benzinu s harem leštit auta
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 23:04:25
avatar
nemá, jádro Cayman není o moc větší než RV870, véc ejednotek tam není, jede naplno ...
zachy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 6950 mod 2010-12-28 00:33:53

Dnes jsem to zkusil podle "techPowerUp" a jde to bez problemu preflashovat + pridat power controll +20%, GPU-Z mi ukazuje 1536 jednotek. Mam Sapphire 6950. Karta stala 6898 Kc s DPH + zaruka 36m ! - znamy obchod v Praze.
Vesy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 03:10:32
avatar
Včera mi konečně přišla HD 6950 a dneska jsem akorát jel podle techpowerupu a flashnout jde asi každá HD 6950, moje jde bez problémů, akorát bych nikdy nevěřil, že ji bude Core I5-750(3,3Ghz) tak brzdit. Je to od Powercoloru koupená za 6680, - na Vsetíně u Jedné PC prodejny...
Kdo ji máte jaké máte výsledky v 3d marku 06, Vantage...?
Já v 3D mark 06 jsem udělal(s flashnoutou gk.) jen kolem 27 000 bodů,(21 882 bodů bez flashe) čekal jsem přez 30K, ale to je holt tím procíkem no... :-(
Prtka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-29 18:15:42

Procesor jako takovej ji nebrzdí. Je to tím 3D Markem. 06 krmí grafiku jen jedním jádrem a to je málo. Zkus hejbnout frekvencí CPU a uvidíš, jak pěkně to škáluje s grafickým výkonem. V 11 můžeš taktovat CPU jak chceš a grafika bude mít skoro stejný body. U me 4366 a P4343 s 965. U tý 06 19250 a na 3,8GHz 20690.
Já jsem zatim zklamanej. Přes winflash mi to nejde, tak to musim zkusit s atiflash.
Prtka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-01 16:43:21

Tak se taky zdařilo. Moje Sapphirka si v 3dm11 polepšila na 4901 bodíků.
Peitho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Uvarte si Radeony 2010-12-28 09:38:37

tady mate ty vase zazracny flashe zadarmo
U maximálního napětí 1.5V karta odebírala 270W a 230W nad svůj limit TDP. Spotřeba samotného Radeonu HD 6950 byla v tu chvíli brutálních 480W.
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 09:47:36

Jj po pretaktovani uz vezme ten DDho super pomer vykon/watt u 69xx za sve;)))) Ten flash je ale prijemne zpestreni pro majitele 6950, to se AMD vytahlo, gj.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 10:21:25
avatar
tak proč tam cpeš 1,5V když stáčí o dost méně? To už je pak tvá soutěž ... jinak to není brutální spotřeba, taková GTX 580/480 má mnohem víc po OC ....
Peitho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 12:32:25

No praveze ani tak nemaji, ale ty jsou pak vykonem a hlucnosti zase nekde jinde, nehlede na to ze HD 6970 jde taktovat dost bidne..
Kazdopadne uvidime, jestli budou pak takovehle preflashovane Radeony pozdeji nejak hromadneji udumirat..Kotel ve furmarku bych jim rozhodne nedoporucoval
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 15:12:06
avatar
proč by měly umírat?P Přetkatované HD 5800 šlapou do dnes .... problém s výdrží mají spíše GTX 460 (fora jsou plná problémů s těmito modely i bez OC) a 470/480 u těch bych na dlouhodobou výdrž nesázel, ale těch je mezi lidmi docela málo. Jediné grafiky NV, kde můžu zaručit stabilitu a výdrž jsou MSI HAWK GTX 460 a MSI GTX 480 Lightning, ty jsou opravdu kvalitní a na to udělané.
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-30 00:33:29

No co ja mam zkusenosti s reklamacema, tak mas pravdu ze 460 umiraj, ale 5870/5850 na tom nejsou lepe. Pravda ale je, ze na 3850 asi nikdy nebude nic mit;))))
MaXXiS456 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 16:46:54

lebo to cital na pct.
MAREKX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Problem 2010-12-28 15:03:02
avatar
Zdravim obraciam sa na Vás s problémom, ktorý sa mi prednedávnom objavil. Mam grafickú kartu HD4870 od ASUSU jednu z prvých, cca 2,5 roka, problem spočíva v nahadzani artefaktov či už vo videach alebo pri hrani hier, kde dochadza aj ku tzv. BlueScreenu. Skúšal som preinštalovat ovladače - nepomohlo, skusil som aj operačny system taktiež bez uspechu, karta sa neprehrieva.. neviem čo s tym..ak niekto viete ako by sa dalo pomôcť tak Vás prosim o radu. Vopred ďakujem.
Peitho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 17:01:48

Tady te asi moc nepotesim, zrejme budes muset koupit jinou grafiku, popripade jeste par procent nadeje je zkusit upict ji v troube.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-29 00:56:09
avatar
Vyskusaj podtaktovat jadro a otestuj to. Ak to bude padat tak jadro vrat na povodne takty a podtaktuj pamate a znovu to ostestuj. Ja by som zacal znizenim taktov napriklad o 100 MHz. Ak by to vyriesilo problem, odmontoval by som chladic a skontroloval ci ho netreba "prepastovat". Takisto by som sa pozrel aj na to ci su dobre chladene pamatove cipy.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-29 14:37:31

nebo jednoduše zkusit grafiku v jiném kompu a když to bude to samé ...tak šup z okna i s vypršeným záručákem.
Jednoduché..
Anonymní  2010-12-31 09:53:43

můžu potvrdit...Powercolor HD6950 úpravou biosu pomocí atiflash se "změní" na HD6970...teploty výborné, jádro plně funkční ,artefakty žádné ať už ve furmarku, nebo ve hrách

a nezapomňte, že díky duálnímu biosu jen vypnete PC, přepnete spínač a máte zae HD6950...dostatečný výkon s (relativně)nízkou spotřebou
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 928x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1522x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2263x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2002x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1328x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1308x
Komentářů: 1