Doba FUSION začíná, jste připraveni? – AMD oznamuje první APU a nové mobilní grafiky HD 6000M Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 04 leden 2011
altZačíná jeden z nejdůležitějších roků v historii společnosti AMD a to hned pěkně zostra.

FUSION je zde. Dlouhodobý projekt a cíl, za jehož účelem si AMD koupilo společnost ATI, dostává první reálný produkt. Pro AMD je to opravdu významný den a velmi důležitý bude celý rok 2011. Projektu FUSION podřídilo takřka vše a dnes nastává konečně ten den, kdy první generace APU míří k zákazníkům.

AMD však o FUSION a o nových 40nm procesorech platformy BRAZOS mluvilo tolik, že vlastně už všechno víme. Pouze tedy pro připomenutí, co je to vlastně to APU. Jedná se o čip, který kombinuje CPU a GPU. Nicméně nedělá to jen tak, že vedle CPU obvodů jsou i grafické obvody, dlouhodobým cílem je to, aby APU bylo kombinací toho nejlepšího z obou světů aby, čip využíval k výpočtům sílu grafik i procesorů vždy co nejefektivněji, protože obojí je lepší v jiných oblastech. První čipy ale nemíří do běžného segmentu procesorů na desktop, či do běžného mobilního segmentu. AMD se jako první soustředí na rozšíření svého portfolia a tak BRAZOS míří do nejnižšího mobilního segmentu a objeví se i na mini-ITX, či micro-ITX deskách pro desktop. Je to vlastně přímá konkurence platformě Intel ATOM.

AMD uvádí v platformě BRAZOS dvě modelové řady. Čipy rodiny C (Ontario), tedy modely  C-50 (DualCore) a C-30, které jsou extrémně úsporné a určeny tam, kde je právě toto vyžadováno. Mají TDP pouhých 9W. Vyšší série E (ZACATE) jsou o dost výkonnější, mají TDP 18W a najdeme tam modely E-350 (DualCore) a E-240. To TDP je navíc hodnota maximální a to včetně integrované DX11 grafiky, což je něco, čím se žádný jiný čip na světě nemůže pochlubit. S integrovanou DX11 grafikou se navíc setkáváme úplně poprvé. To nejlepší je, že tyto procesory s DX11 grafikou nejsou nijak technologicky ani výbavou ochuzeny proti běžným „velkým“ procesorům, či grafikám. Jsou také vyráběny 40nm u TSMC. Je to skutečně vážná konkurence pro Intel ATOM, který se technologicky ani výkonově nemůže s těmito novými FUSION modely srovnávat. Nicméně Intel uvede novou generaci ATOM až později v tomto roce.

FUSION už si ale získal značnou pozornost u výrobců mobilních PC i analytiků, kteří mu předpovídají velkou budoucnost. Dokonce by měl pro AMD získat značný nárůst podílu na mobilním trhu a stát se tak v následujících 2 letech strůjcem nejlepší pozice firmy AMD v její historii. Zda se tyto předpovědi vyplní, zjistíme už za pár měsíců. Soudě podle zájmu výrobců, kteří uvedou bezpočet mobilních zařízení s tímto procesorem, to není nemožné.

Na desktopu nás pak Gigabyte potěšilo Mini-ITX deskou s Integrovaným čipem E-350. Deska je v provedení UltraDurable3 a nabízí na svůj formát bohatou výbavu. Gigabyte navíc slibuje i možnosti taktování, protože v základu jede 40nm čip AMD pouze na 1,6GHz, což je jistě hluboko pod jeho možnostmi. Tato deska ale nebude na trhu jediná.

  • Nové Mobilní HD 6000M v čele s HD 6900M

Jak jsem vám také sliboval, AMD oficiálně dnes uvádí druhou generaci mobilních 40nm DX11 grafik. Po obrovském úspěchu první generace, která AMD přineslo zcela jasné vítězství na poli DX11 grafik, ale také na celkovém podílu mobilních grafik vůči NVIDIA, přicházejí HD 6000M, které ještě více vylepšují efektivitu, výkon i výbavu. Některé modely jsou upravené a vylepšené starší HD 5000M, některé jsou ale zcela nové, jako HD 6900M, HD 6700M a HD 6400M. Poznat to je například z toho, že některé modely nemají UVD3, které je vlastní jen HD 6000 řadě. AMD tak víceméně nechává na trhu modely HD 5800M, i když je upravila a vylepšila o některé funkce a nově se jmenují HD 6800M. Nicméně už nebudou nejvýkonnějšími grafikami. Protože je poptávka po mobilních PC stále větší a to i po výkonných PC, kdy se navíc tyto mobilní platformy stále více používají i v desktopových PC (AllinOne), AMD se rozhodlo posílit a uvádí nové HD 6900M. Ty ve své podstatě vycházejí z desktopových BARTS HD 6800! Takže skutečně těžká váha do notebooků. Nicméně taková desktopová HD 6850 na tom není vůbec špatně z hlediska TDP, takže udělat mobilní verzi není tak složité. HD 6900 mají proti ostatním HD 6000 grafikám rovnou 256bit sběrnici a mnohem vyšší výkon.HD 6000 umí AMD HD3D i Eyefinity.

Vzhledem k tomu, že HD 5800/6800M vycházejí vlastně z desktopových HD 5700 a HD 6900M vychází z HD 6800, bude rozdíl výkonu dost markantní, zejména v DX11 hrách, pro které má BARTS řadu optimalizací, které HD 5000 postrádají. TDP HD 6900 by mělo být o něco vyšší než u HD 5800/6800 a to kolem 60W - objeví se tedy minimálně v 17" strojích (nový ASUS G70?).

Trochu mrzí to přeznačení starších modelů na nové, i když třeba u HD 5800 to odpustíme, protože ty jsou stále vynikající a hlavně tu máme HD 6900, které ve herních NB je více než dobrým nástupcem. Nové jsou i HD 6700, které budou tvořit hlavní údernou sílu, a s nimi se budeme setkávat velmi často. Zbytek modelů vlastně není až tak důležitý. HD 6300M je vlastně parametrově grafika v nových FUSION procesorech, takže ji víceméně nahrazuje hlavně HD 6400M, která nová je. Stejně tak HD 6500M vlastně odpovídá integrované grafice v čipech Llano, takže ani zde AMD už nevymýšlelo nic nového, protože tyto procesory dorazí v červnu. Uvidíme, jak bude vypadat situace v reálných NB, jak moc se budeme reálně s přeznačenými HD 5000 v podobě HD 6300M/6500M/6800M setkávat. A v jakém poměru budou nasazovány ty nové HD 6400M/6700M/6900M.

Pokud jde o přepínání grafik, u většiny notebooků na Intel platformě to bude fungovat jednoduše automaticky tak, že pokud máte notebook připojený na elektriku, půjde automaticky notebook na neintegrovanou ATI grafiku. Když notebook odpojíte od sítě, automaticky se přepne na integrovanou grafiku v Intel procesoru (pokud tam je) – implementace této technologie záleží na výrobci NB a je to v podstatě stejně náročné jako upravit NB pro chod Optimusu. Je to jednoduché, i když ne tak funkčně moderní, jako Optimus konkurence, který ale víceméně dělá to samé. Nemohu vám zatím sdělit podrobnosti, ale mohu říci, že AMD už má hotový podobný (čti stejný) systém dynamického přepínání, ale samozřejmě není v zájmu AMD jej nyní uvádět, protože na své platformě nemá na co přepínat. Uvedení této technologie tak záleží na uvedení AMD Llano procesorů. Pravdou ale je, že HD 6000M grafiky už podporu této technologie již teď mají. AMD však do uvedení svých CPU s integrovanou grafikou, bude spoléhat na Intel noteboocích na ten starší a vlastně zcela dostačující způsob přepínání grafik, kdy systém automaticky přepíná podle připojení k elektrice.

Dynamické přepínání je sice fajn, ale ve výsledku neušetří o nic více energie, možná naopak. Navíc nové HD 6000M čipy mají i novou generaci PowerPlay systému a tyto čipy žerou v úsporném režimu opravdu velmi málo (méně než konkurenční mobilní grafiky NVIDIA). Jediný důvod, proč by AMD mělo uspíšit nástup dynamického přepínání grafik, by byl jenom to, aby se z konkurenčního Optimusu nedělal nějaký zázrak a přestali tak o něm někteří zmatení redaktoři a uživatelé konečně tak mluvit. V současnosti je to hlavně dobré marketingové lákadlo. Po uvedení obdobné technologie od AMD se o nich přestane mluvit, protože nejsou žádným novým zázrakem, uvidíte sami :).

Pro AMD tedy začíná veledůležitý rok a na rostoucí mobilní PC platformě, která získala jasné dominantní postavení nad desktopem, je úspěch FUSION produktů i mobilních grafik HD 6000M nezbytný, aby se firma udržela ve hře. Uvidíme, jak to všechno dopadne ...

Zdroj: AMD, Gigabyte

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HTPC 2011-01-04 14:31:29
avatar
Ta mini deska s fusion se tak krásně vybízí do HTPC
Jinak jsme si nevšim žádné HD6600M...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-04 14:48:36
avatar
HD 6600 budou odvozené z HD 6700
Vilio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD6500M 2011-01-04 15:17:30
avatar
Presne ako hovoris. Parada na HTPC alebo pocitac urceny na mail a word.
Ako to tak sledujem, tak sa naplnania ocakavania a vznikne zaujimavy stav. Ja mam Athlon X2 7750 + HD3850.
Zatial mi to staci na moje hranie a pracu. Na buduce vianoce to asi nahradim Llano procesorom, ktory bude mat to iste, ale to bude v malom procesore a menej zrat.

To by jeden neveril...
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-04 16:19:29

myslim ze do budoucna se budem orientovat na miniaturizaci, vykonu ma dneska temer kazdy az dost...:-)
Twen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-04 17:18:27
avatar
no, v případě výkonu pro hry je to podle mě opravdu způsobeno konzolemi, protože se vývoj značně zasekl... hry v DX11 jsou pořád omezeny zpětnou kompatibilitou na DX9, aby se daly prodávat i na konzolích atd.
tady šel opravdu hardware počítače rychle dopředu a je velmi daleko...
a samozřejmě, u kancelářských počítačů jde jen o miniaturizaci a o zmenšení spotřeby...
ale kromě toho není výpočetního výkonu nikdy dost ;-)
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-04 17:28:52

Nemluvě o 64bit CPU.
Vilio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vykon 2011-01-05 09:47:45
avatar
To mas pravdu. Ten vykon bohate staci. Kazdopadne ta miniaturizacia ma istym sposobom prekvapila.
Este skor ako sa objavili prve spravy o 400 shaderoch, som ocakaval, ze do toho daju nieco na urovni AMD 5450.
Napchat vsak nieco na urovni 3850 s 626mil tranzistorov, to je uz naozaj miniaturizacia. Nehovoriac o ocakavanych prevadzkovych parametroch.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-05 11:22:03
avatar
až Llano má grafiku s 320-400SP ;) tohle je Bobcat s 80SP
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-04 14:54:29
avatar
Jsem se nedávno rozhodl, že si postavím nějaký pěkný HTPC, no a právě čekám na to, až bude k sehnání něco s E-350 co bude mít aspoň jeden PCI slot, abych do toho mohl nacpat i satelitní kartu co mám v mém herním PC v PCI a udělat z toho nějaký nabušený a při tom úsporný HTPC. No a ta APU grafika v tom E-350 by měla být lepší než HD 4270, tak proč do toho nejít? A s tímto je hlavně velká šance si udělat ten počítač neslyšitelný a při to chladný a i dostatečně výkonný, když bych namontoval na to APU nějaký pořádný pasiv. Předpokládám, že se určitě nějaké hned objeví místo toho co je vidět na té Gigabyte desce.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-04 15:11:22
avatar
Nechcem kaziť partu, ale ja som pripravený na klasiku teda x86 procesor + all-in-one čipset VX (1 + 1 = 2).

VIA dnes oficiálne uvádza VIA Nano X2 Dual-Core procesor
zdroj: Odkaz

A v podstate pokiaľ integrácia nevcucne do procesora tzv. "South Bridge" ako je napr. AMD Hudson teda „Fusion Controller Hub“ (FCH) v prípade AMD Brazos platformy a v prípade Intel Sandy Bridge tiež tzv. koncepčne so South Bridgom zhodný Platform Controller Hub (PCH), vždy sa bude na základných doskách rôznych form factorov (a i tých najmenších Mobile-ITX, Pico-ITX, Nano-ITX, Mini-ITX) hovoriť o minimálne dvojčipom riešení (1 + 1 = 2) nehovoriac o absencii integrácie síce menších zvukových, sieťových, USB, a iných periférnych čipov, ktorých integrácia nateraz tiež obchádza.

Nehovorím, že integrácia je niečo zlé dozaista je to pri zmenšovaní sa výrobného procesu a dostatočnom badžete $$$ na vývoj trend, ale beriem ju v horeuvedenom kontexte, ale aj ako fakt.

Tak či onak súboj Atom vs. Bobcat so zrejme pabierkujúcim Nanom sa môže začať, čo v konkurenčnom prostredí platforiem je len a len dobré.
Vilio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - VIA 2011-01-04 15:26:04
avatar
Ta VIA ma naozaj potencial. Len keby to vedeli lepsie predat. U nas stoji len samotna doska s Nano procesorom cez 260EU. To je dost.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-04 15:57:47
avatar
Myslím že na něj již spousta lidí čeká jako na smilování alespoň ty kteří nechtějí konkurenci ale pořád mám ten názor že je strašná škoda s tím že přichází teprve nyní stačilo o rok dříve a mohla to být opravdu bomba ale jinak jsem moc rád že alespoň nyní.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-04 16:04:51
avatar
Citace:
půjde automaticky notebook na neintegrovanou ATI grafiku


Nemá tu už být AMD?

Jinak se mi ani nechce věřit že narvali něco o výkonu normální HD6850 do ntb, tím mě AMD překvalipilo minulou generaci to byl jen výkon 5750 a teď je to výkon 6850 (což je skoro 2× tolik, v novějších dx11 hrách i 2× tolik) Well Done
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-04 17:06:54

HD6900M má skutečně parametry HD6850 deskopové -960streamu, 256bit, ale chybí mi tam Frekvence jádra a pamětí. Určitě nižší kvůli chlazení. I tak to bude šrumec.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-04 17:26:56

Citace:
FUSION už si ale získal značnou pozornost u výrobců mobilních PC
To je nejdůležitější. Mít kvalitu a prodat jí jsou dvě rozdílné věci. Pokud ji Asus, Gigabyte, HP.. zařadí do sériové výroby, tak má vyhráno. Není to tak dávno co nVidia přišla s Tegrou. Nechci je srovnávat a v žádném případě zesměšňovat. Tlačila to všude možně, ale u výrobců nepochodili. Toto je komplexní řešení s velkou variabilitou.

Edit: to měl být nový příspěvek, vyhodilo to jako odpověď, sry.
karel743 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HTPC 2011-01-04 16:08:19
avatar
U té zobrazené desky je mi líto miniaturního chladiče s určitě tichým pomaloběžným ventilátorem, ocenil bych to s velkým pasivem ofukovaným nějakým podvoltovaným 8-12cm ventilátorem.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-04 23:24:58
avatar
jak koukam na to ten pasiv mosi stačit,.. sam mam doma desku podobniho razeni s celeronem na 1,2GHz a pasivrček to dava v pohode,.. cele to ma vetrak jen na zdroji,.. takze bzch vetrak odpojil, v pripade nutnosti nasadil kapku vecsi pasiv, snad to časem nejakeho vyrobce napadne
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-04 16:57:41
avatar
Tak nam ten rok pekne zacina, ikdyz vetsina ceka az na prelom roku Ale pro notebook jako delane. Nema se cenu zaobirat co by kdyby.... Proste fusion je ted tady.
neradil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-04 17:07:25

Já čekám na Lenovo s E-350. Myslím, že to bude výborné řešení pro netbook(notebook).
devilek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-04 17:07:53
avatar
ach jo Porad nic o grafikach radeon HD 6600/6500...pritom maji vyjit v tomto kvartale
neradil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - E-350 2011-01-04 17:11:08

Čekám na E-350 u ThinkPad X120e. Podle mého ideální řešení pro net - notebook.
Twen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-04 17:22:32
avatar
No, jsem zvědav, co se odehraje na trhu tak za půl roku.
Momentálně se poohlížím po nějakém mobilním i5, ovšem fusion mě dost zajímá... obávám se, že nástup v podobné výkonnosti přijde později...
FlameBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Netbooky 2011-01-04 17:26:39

Už se moc těším na konkrétní netbooky na této platformě a jejich testy.

O netbooku docela dlouho přemýšlím, protože by se mi hodil, ale Atom platforma a její pomalost mě odradila. Ještě zde sice je Nano, ale to je na minimu přístrojů, navíc je to onen jednooký mezi slepými. Sice lepší než Atom, ale pořád bída.

Konečně by se tak mohl netbook stát použitelným nástrojem, uvidíme;)
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-04 17:37:36
avatar
Pokud bude výkon opravdu takový, jaký je průměrně podle kolujících "testů" slajdů atd. Tak to bude "pecka". Takový netbook bych si také pořídil Dokonalá výdrž na bterce a na svojí velikost proti atomovému slimáku dost "rychlé" svižné
FlameBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-04 17:48:02

Přesně tak.

Mě by se netbook docela hodil. Rád cestuju a klasický notebook je na cesty docela nepraktický a smartphone je sice geniální díky tomu, že ho má člověk pořád po ruce, ale jeho možnosti sou přeci jen hodně omezené.

Netbook je fakt ideální kompromis, který však dosud trpěl pomalostí, která mě vždy, když se mi nějaký dostal do ruky, spolehlivě od této "platformy" odradila.

Pokud tedy bude rychlost taková, jakou si slibuju, tak není co řešit.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-04 18:22:19
avatar
Pro mě by to byla jasná volba, na cesty, poznámky do školy. Na vše ostatní mám stolní komp. Ale přece jen bych raděj, kdyby ten netbook měl nějaký ten "výkon" Proto si myslím, že když bude v adekvátní cenové relaci, bude můj
FlameBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-04 19:17:32

Taky sem zastáncem stolního počítače na doma.

Hry na netbooku provozovat nehodlám (i když takovou Civ4 bych rád uvítal), ale souhlasím, že ten výkon je třeba aspoň takový, aby svižně běhalo Windows 7, prohlížeč s několika otevřenými taby, Office, nějakej ten Skype apod. na pozadí atd. Prostě normální "neherní" použití.

Navíc, aspoň je se na co těšit - v dnešní době je smutný, že novej hardware je sice pěknej, ale nemá moc využití a je tudíž například pro mne zbytečnej a do příchodu nových konzolí se to asi bohužel jen tak nezmění
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-05 06:34:16
avatar
Tak hry na netbooku mno jak si řekl Civ4, nebo taký Caesar III (sice starý ale podle mě nejlepší). Uvidíme, sem zvědavej, jestli nám tu DD nějaký otestuje Už slintám.
Jungalist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - prepinani grafik 2011-01-05 09:34:56
avatar
Me by zajimalo, jak je to s tim prepinanim grafik ve chvili, kdy si koupim stroj bez OS. Funguje to na bazi driveru... nainstaluju drivery a je to, nebo je treba doinstalovat jeste aplikaci, ktera se o to postara? Jak je to u AMD, jak je to u Intelu a jak je to s operacnimi systemy > win7/vista/xp, linux..
Ma nekdo sajn?
Petr.Klimeš [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - přepínání grafik 2011-01-05 12:04:56

Ahoj, mám noták HP dm3 a tam jsou 2 grafiky ( obě ati, 4200 integrovana a 4330 normálně ) Nějaký extra výkon není ani jedna :-), ale přepínání grafik funguje bezproblémově a to nejen když připojím napájení, ale i manuálně přez ovladače. Tzn že můžu jet na 4330 na baterie, plus dá se to tam implicitně nastavit jak se má grafika přepíhnat. Tak nevim, furt se píše jak má invidia optimus, když na ati to jde taky ( vím nepřepíná to na integrovanou do procákuú, ale na integrovanou na desce to bzeproblému přepíná.) Plus nevíte někdo jesli takovej soft jde i na stolní pc ?
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-05 15:21:07
avatar
Doba Fusion začala, ale v režii Intelu
Jako obvykle AMD má vizi a spoustu řečí, ale bohužel Intel zatím vyrábí a teorii AMD uvádí do praxe a na trh.....
Ani těm silnějším grafikám v Core i7 bych se moc nesmál protože jednak nějaké desky výstupy mít budou a jednak a to hlavně zřejmě již pracuje na podpoře výpočtů přes grafiku skrz nové aplikace takže tím dost vezme vítr z plachet Fusionu. A když AMD jakž takž vydá CPU se silnější grafikou (kolem 400SP) tak už bude na dohled Ivy Bridge s opět vylepšenou grafikou
Je vidět že se v AMD moc nezměnilo ikdyž dostalo finance od Arabů, produkty z nich lezou jak z chlupatý deky, asi by to taky chtělo menší průvan ve vedení....
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-05 16:27:38
avatar
Finance od Arabů? Myslíš, že se vyrovnají těm financím co Intel má? Já myslím, že zas AMD nedostalo tolik když Intel si rozhazuje sem a tam, tolik co má AMD za celej rok .
Já "sice je to neobjektivní" když slyším, že to má "grafiku" intel už se směju, prootže to co nabízí intel bych nenazval grafikou, protože bych tím urazil kvalitní práci AMD a "NV". Tož můj názor
Nethmed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-05 17:05:52

Přesně tak, nesmíš ovšem zapomínat na to kolik vydělává Intel a kolik AMD. Je vůbec zázrak že tak "malá" firma oproti gigantu dokáže držet tak nějak krok.
Řekl bych že se propast mezi těmito firmami bude zvětšovat, podle toho kolik jednotlivé firmy dávají peněz do vývoje a marketingu. AMD zatím jede, ale jak dlouho ještě??
Dokud bude konkurence schopná a bude po jejich řešení poptávka tak jistě dlouho...
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-05 20:30:26
avatar
Logicky, Intel AMD potřebuje, nesmí ho nechat padnout v "".
AMD podle mě zůstane dlouho. Jednou někdo udělat chybu musí, viděli jsme to u NV Intel podle mě čeká něco podobného . Ale uvidíme Nebudu tu mluvit o věcech co sem viděl v kouli
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 02:45:49
avatar
AMD už chybu udělalo, proto ho museli zachraňovat emírově
Co už do něj nacpali prachů a výsledky jsou minimální, a to ještě dostali odškodné od Intelu. Nebýt takového pumpování peněz tak už AMD není. A to díky dvěma přešlapům - první Phenomy a v grafikách jsou rovnocení jakž takž až od HD5000....
Je známo že s marketingem si v AMD moc netykají. Jednou dostali záchvat velikášství a jak to dopadlo. Vždyť původně architektura Phenomů byla označována jako K8L což by odpovídalo, název K10 je úplně směšný. Jestliže to mělo být kvůli tomu že by název K9 přinesl smůlu tak se to nevyvedlo - sice ho pojmenovali o číslo výš, ale fakticky je to devítka
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 09:04:18

Zírám, jak může někdo napsat takový blábol!
PhenomI nebyl žádný přešlap, byl skutečně nativní čtyřjádro. Měl problémy, ale technologie které přinesl daly základ dnešním procesorům AMD i Intelu. jj i Intel používá věci z Phenomu! To že měli finanční potíže vyplynulo z nefér přístupu Intelu, který nelegálními metodami blokoval AMD v době kdy měl prokazatelně lepší produkty.
ATI/AMD je rovnocený od řady 8500. Řada 9XXX byla velice povedená. Problém nastal u HD2900, ale z něho vycházely HD3XXX, HD4XXX, které byly konkurenční. Právě jím vděčíme za výrazné snížení cen Grafický karet, jen si vzpomeň kolik stály GT260/280 než přišly HD4XXX a jak museli slevňovat. I řady HD5XXX a HD6XXX mají základ v RV600.
Souhlasím s tebou ohledně marketingu.
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 16:04:09
avatar
Phenom byl fail jak prase, byl na tom stejně jako první Fermi, stejné vlastnosti, nízké frekvence. K čemu je chlubení s nativním čtyřjádrem když bylo na 65nm, tepelný výkon velký, frekvence malé, výkon pod Intelem....
R600 byl dobrý návrh ale o dost předběhl dobu a jeho výkon prostě nešel na dobových aplikacích využít. NV udělala optimální čip, ne tak vyspělý a jak dobře si vedl. Někdy znamená méně více. Sony by také mohl vyprávět....
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 20:26:14

Netvrdím, že PhI byl famózní, to přirovnání s Fermim taky používám, jenom v obráceném pořadí. Hajcoval, malá taktovatelnost atd. Ale byla to úplně nová technologie, která se vychytávala, tuto technologii, vychytanou, používá úspěšně i Intel.
RV600 souhlas, následující generace jsou její modifikaci, až do dnes. NV souhlas, měla vynikající GTX8800, ale nějak zaspala, GT260/280 byly rovněž výborné, ale nerozvíjela je. Pamatují si slova šéfa Nvidie - "Měli jsme na stole návrh čipu (pokračování 260/280), ale smetli jsme ho ze stolu a udělali nový čip (Fermi). On Fermi taky není špatný, ale komplikovaný a hlavně "vydupalo" je zrušení 32nm výroby. Jsem zvědavý na další pokračování na 28nm!!
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1373x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1800x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2337x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2070x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1369x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1339x
Komentářů: 1