ALAN WAKE dorazil na PC – o několik let později a technologicky zastaralý – výkon grafik v testu Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 09 únor 2012
altČekali jsme dlouho, hra měla demonstrovat možnosti DX10 a vícejádrových CPU ….

 

 

 

 

Mnozí máme ještě v paměti, jak Microsoft prezentoval na IDF akci s Intelem před mnoha lety hru Alan Wake, která měla jako první důsledně využívat DX10 technologií a vícejádrových procesorů. Jenže ALAN WAKE se nakonec stala zářným příkladem toho, jak herní konzole zabíjejí vývoj her a celý technologický vývoj.

Po mnoha letech bylo totiž rozhodnuto, že hra vyjde jen na Xbox360 a tak se loni také stalo. Až nyní se ke slovu dostává PC verze, která ale nedosahuje ani zlomku technologické pokročilosti, která byla před lety slibována.

(Alan Wake na IDF 2006)

Pořád je ale PC verze mnohem hezčí než původní konzolová, ostatně na starém a mizerném Xbox360 jede hra jen v rozlišení 640p, tedy 1024x640 bez vyhlazování atd. Na PC hra samozřejmě dostala pořádné HD rozlišení, včetně Eyefinity podpory. Přibylo lepší nasvícení, více detailů, lepší stínování a vyhlazování FXAA. Pořád se ale jedná jen o DX9 hru, takže nečekejte žádné grafické orgie. A jak vám to pojede?

Na Xbox360 hra jela jen 30FPS a i tak se občas škubala v tom 1024x640 rozlišení bez vyhlazování, na PC ale máme mnohem lepší grafiky a procesory, takže těch 30FPS si v 1080p rozlišení se 4AA/FXAA a 16AF užijeme i s GTX 560 nebo HD 6800 grafikami. Starší modely už jsou ale zcela odepsané.

Nicméně dnes má už řada lidí monitor s vyšším rozlišením, objevuje se hodně monitorů s 2560x1440, které bylo původně jen na 30“ modelech (2560x1600) a tam už těch 30FPS dosáhneme vlastně jen s HD 7900 grafikami. U všech ostatních modelů musíme omezovat detaily. I tato hra ale ukazuje současné rozložení grafických sil, tedy že výkon HD 6970 a GTX 580 je téměř vyrovnán a rozdíly už těžko poznáme a že HD 6950 sekunduje GTX 570, zatímco GTX 560 Ti už hodně zaostává a bojuje s HD 6870.

Výkonná grafika tedy rozhodně přijde vhod, i když hra neobsahuje ani zlomek z technologií, které byly slibovány. Alespoň dorazila na to PC, takže budeme moci posoudit její herní kvality. hra na PC dorazí rovnou se všemi bonusy, které na konzoli vycházely postupně.

Zdroj: PCG

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-09 20:56:07
avatar
Na X360 hra jela v 960x540 a 4xMSAA (třeba RE5 jel v 1280x720 s 4x MSAA, ale to dělali japonci : D ). Problém toho je, že hra využívá Deffered Rendering které si s HW vyhlazovánim nerozumí. A nebyl to nejhezčí pohled, ona ani ta hra neni žádnej zázrak. Jak tak koukám, tka hra zrovna neni nenáročná. Ve full HD s 4x AA potřebuje člověk na 60FPS 7970? To je teda optimalizace par excellence...
sanjuro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 11:31:45
avatar
nj oprimalizovanie im vela nehovori, ale ani sa necudujem, za minimum snahy a nizke naklady chcu z tej hry este nieco vytlct, to je uplne jasne a takyto pristup sa mi doslova hnusi.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-09 21:11:31
avatar
Rád by som vyzval všetkých, ktorým PC hranie nie je ľahostajné, aby podporili Remedy a kúpili si túto hru!

Píšem tak preto, lebo za rozhodnutím vydať PC verziu stojí samotné Remedy, nie Microsoft. Ten z tejto verzie nebude mať ani cent, distribuuje si to samotné Remedy (Steam, Origin, krabica,). Bolo by preto fajn ukázať, že PC hráči vedia oceniť aspoň snahu vydať hru, aj keď s 21 mesačným oneskorením... Z toho, čo som zatiaľ čítal a počul verím, že sa nejedná len o dementný port, ale o plnohodnotný zážitok dobre prispôsobený dnešným osobným počítačom!

Tak snáď sa nezopakuje situácia, ako pred rokmi u prvého Gears of War. S ročným oneskorením, ale predsa, bola hra vydaná aj na PC, lepšia grafika, nové úrovne... len sa toho predalo tuším až 60 tisíc kópií a to sa Epicu aj Microsoftu zdalo v porovnaní s mnohými miliónmi na Xboxe trošku málo...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-09 21:14:46
avatar
To je slovo chlapa ....
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-09 21:19:43

Pozeral som na Steam a zatiaľ sa kúpiť nedá. Ale určite nad tým porozmýšlam. Som zvedavý na samotnú hru a atmosféru.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-09 21:29:55

Tak já jsem PRO a bude předobjednávka

Jen aby jsme v tom nejely jen my 3
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-09 22:18:29

To je divne ze se GoW na PC prodalo tak malo. Ja osobne jsem ji koupil a je to dobra hra, bavil jsem se. Ze se takove hry prodalo jen 60 000 kusu po celem svete tomu neverim. Urcite v tom bude neco jineho.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-09 22:32:59
avatar
ani ne, hra za moc nestála, vyšla pozdě a hráči PC chtějí trochu víc ...
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 18:10:51
avatar
Podle mě to byla hra zábavná, vtipná, měla správný akční spád a na akci poměrně dobrý děj. A nedala se sfouknout za 5 - 6 hodin, jak už to v té době předvádělo CoD.
GlideCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 20:02:26
avatar
Počkám na nějakou recenzi ale zatím to s tou optimalizací nevypadá tak horce(viz. výsledky testů grafických karet).
Pokud tedy jde jen o port, tak tuto hru naopak nepodpořím a nekoupím. Protože, prodávat x let starou hru, kterou už na xbox nikdo nekoupí, nevidím jako podporu PC hraní ale pokus nahrabat aspoň někde jinde.
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-09 21:15:02
avatar
Ty DD a hrál jsi vůbec Alana na Xboxu? Já si totiž žádného významného sekání nevšiml. Graficky se taky vcelku povedl a měl skvělou atmosféru. Co prosím tě bereš jako etalon počítačové grafiky? Crysis? 3D mark? Vždyť snad u každé hry naříkáš, že nenaplňuje tvé představy o graficko-technologické dokonalosti. U dobré hry nejde jen o grafiku. Jasně, je ji v recenzi třeba zmínit a nějak se k ní vyjádřit, ale nezdá se ti, že bulvární titulky a neustálé rýpání do konzolí jsou už trochu moc? Člověk by řekl, že doma potají ostříš vidle.

Myslím si, že tyhle výlevy docela sráží kvalitu článků na Ddworldu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-09 21:34:38
avatar
Ano hrál ... občasné záškuby ve vypjatých situacích ....

grafika strašná, to rozlišení mizerný

battlefield 3 vypadá hodně dobře, Crysis 2 DX11 vypadá hodně dobře, Skyrim s UltraHD a pár vylepšeními vypadá skvěle ... nejsem náročný ale je rok 2012 a hry by měly podle toho vypadat a že tak vypadat mohou dokazuje dost titul§ ....

já do konzolí nerýpu, já je velmi objektivně kritizuji a nazývám pravým jménem ...
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 00:58:25
avatar
Jak můžeš srovnávat Skyrim s Crysis 2 či BF3. Ta hra je absolutně zastaralá,engine 10 let starý,ani HD textury tomu nepomohou.Když chces vyzdvihovat nějake rpg tak vyzdvihuj TW2:AoK,který má nadhernou grafiku.Někdy tě opravdu nechápu,ty zastánce grafických vyspělých her a hater konzolí srovnávaš Crysis 2 se Skyrimem..Nechápu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 01:00:34
avatar
Skyrim v Ultra HD textura s HDR packem atd. je opěravdu hodně pěkná hra ....

Crysis 2 s DX11 je technicky vyspelá hra spěknou, leč nepříliš dobře využitou grafikou, to battlefiled 3 je nádherná grafika, technicky vyspělá s perfektním využitím ...
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 01:10:33
avatar
Vyžkousel jsem jak 2K textury tak offic textuty...jen tak pro zajímavost(hru už nějaky týden nehraji) a pořád je to bída.Modely postav,pohyby,zvuk,stíny(tobě se líbi čtverečky?) jsou jak z pravěku. A nechapu proč grafika Crysis 2 nemá využiti a BF3 jo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 01:13:37
avatar
dej si tam ještě HDR pack a vylepšení vody apod. a je to super ... neříkám že pecka, ael v Eyefinity si to užívám .... určitě by to chtělo lepší, ale rozhodně to není ošklivý, a má to super atomosféru.

Crysis 2 vs BF3 - úzký koridor vs široký živý prostor
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 01:22:40
avatar
Tak ale to myslíš multiplayer? Inak BF3 single je taky koridor,dokonce větši než v Crysis 2.A když beru hratelnost singlu tak Crysis je s Rage nejlepši FPS roku 2011.BF3 má naopak single na dvě věci.Multiplayer má naopak nejlepší za rok 2011.O Skyrimu se nebudu bavit,ta hra mě vždycky tak rozčíli.Pokud všichni tenhle paskvil budou obhajovat,žadnýho pokroku se nedočkáme.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 01:24:59
avatar
u BF3 nám ale jde před o MP ;) u Crysis 2 jde o SP ;)

když bezmu hratelnost, tak ani jedna z her co si jmenoval si nezaslouží titul .... v tomhle ohledu mě mnohem více bavila Dead island ;)

SKYRIM neměl posouvat vývoj (herní) ... od technologie jsme čekali více ... ale jako hra je to parádní ... 250h nahráno!
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 01:32:20
avatar
No ono když čteš http://www.legie.info//kniha/12321-dan-pro-ohare a pak si pustiš Skyrim,kde jeden týpek dobyde město s hradbami..musíš si řict,že tohle ničí fantasy jako celek.
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 10:30:33
avatar
Souhlas. Ve starych RPG se clovek musel tvrde specializovat aby vubec prezil. A ve Skyrimu? Nejlepsi bojovnik, mag, zlodej, vrah a dokonce i bard ani ne za tyden. Hra nam proti tem starym hodne zamercitila - pripomina mi stare hollywoodske trhaky typu Commando, kdy jeden borec sam vyhraje pomalu 3.svetovou. Vhodne tak pro decka a pubertaky, co jeste veri vlastni neporazitelnosti. Questy jednoduche az nablble. Jit po stopadesate sedme pro pistalu/loutnu/buben/mec/helmu/rostlinne hnojivo mi opravdu neprijde moc zabavne. Nemluve o vtipne obtiznosti.Draka na 3 rany dragonslayerem na nejvyssi obtiznost? To jako vazne? A cekat pul roku az komunita udelat koukatelnou grafiku? Navic plne bugu. Suma sumarum mainstream RPG, sice nadprumerne,s par peknymi vychytavkami, ale zjednodusene jak to jen slo a s tupym jednoduchym a kratkym pribehem.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 14:35:03
avatar
ja si tedka hraju po dlouhych letech hru arcanum a je mi vazne smutno kam sme se za tech 12 let dostali. pro ty co arcanum neznaji (coz bude asi vetsina, hra bohuzel nebyla prilis uspesna a ve sve dobe oproti d&d kolegum docela zapadla) tak se jedna o fantasy kde proti sobe bojuje magie a technologie od tvurcu falloutu, kteri se zformovali do studia troika games (dnes zanikle). mam tam odehrano asi 60 hodin a narozdil od skyrimu porad leveluju, porad hledam novy predmety a porad delam spoustu ruznych a zabavnych questu a pritom moje postava porad nic krome techniky a strileni poradne neumi tech vychytavek a moznosti co hra ma je na dnesni dobu neuveritelny. dam par prikladu:

rozbijeni predmetu a opravovani - predmety se rozbiji vice ci mene podle ruznych prilezitosti (utok mecem do golema = znicenej mec), pri kazdem opravovani predmety ztraceji ze sveho maxima (zbroj ma 20/100, po prvnim pokud nejste mistr bude mit treba max 90/90) a predmety ktere dosahnou na nulu uz vubec neopravite, pokud se nestanete mistrem opravovani, coz je mozne az v dost pokrocile casti hry
technologie a magie - svou postavu muzete rozvijet jednim z techto dvou smeru nebo zustat jako mix, coz je ale strasne hodne neefektivni. co je ale uplna pecka, tak sloupecek kterej urcuje jak moc ste technicti nebo magicti. pokud ste technicti o vic jak 35 bodu, tak na vas magie prestava pusobit a knez ve skupine vas jiz v boji nevyleci. musite se spolehnout na masti a lektvary nebo v pokrocile fazi lecici roboty, ktery si muzete vytvorit (pokud najdete/koupite plany k nim).
levelovani a skilly - kazdy level dostanete jeden bod, pri urovni delitelne 5 pak dva body, ktere muzete investovat bud do statu, skillu, kouzel nebo techniky. po investovani par bodu do skillu (boj zblizka, kradeze...) si ale navic muzete najit a zaplatit ucitele, ktery vam da k dovednosti slusnej bonus a nektery skilly jsou bez treninku skoro k nicemu. k mistrnymu trenovani se pak vaze navic i quest.
postavy - snad kazdou muzete nastvat a zabit (pokud na to mate), ukoly neukoly. nektere postavy se k vam pak pripoji pokud mate dostatecne podminky (dost charisme, zlej/hodnej, technickej/magickej), pokud se pozdeji zmenite, tak vas klidne muzou opustit nebo nekteri dokonce i zradit.

a tech moznosti je tam jeste daleko vice a hra je opravdu hodne rozsahla. vedle toho sou dnesni skyrim nebo jiny rpg strasne smesny a epicky muzou pusobit jen na prvni pohled, v jadru jsou uplne primitivni a miniaturni.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 14:47:47
avatar
Díky za tip!Hned vyzkouším.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 16:13:35
avatar
Mě je teď taky smutno, co sem rozehrál MGS HD Kolekci a zjistil sem, že už před 5ti lety byla technicky lepší hra než sou dneska. O příběhu a prezentaci ani nemluvě. Je vidět, že ten lepší HW je akorát na škodu, protože vývojáři se pak uchýlí na to pozlátko a ostatnímu moc nevěnují pozornost...
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 15:31:21
avatar
Já jsem právě dohrál Kotor+Kotor 2 a znovu jsem se skvěle bavil... momentálně hraji Witchera 2 na Dark bez dark itemu jen s prošívanou vestu...a musím říct,že je to nejlepší kombinace pro Witchera 2.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 18:22:34
avatar
Tak teď jsem zmaten, mám současné hry zavrhnout s tím, že jsou k ničemu a poohlédnout se po starých, nebo mám hrát to, na co mám "chuť"? Podotýkám, že jsem začínal na Return to Castle Wolfenstein, následovaný CoD, Doom 3, Quake 4 atd, v současný době hraju většinou nový Fallouty, Mass Effect a Stalkera, sem tam proložený nějakou kratší akcí. Takže se považuju za poměrně mladou herní generaci.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 23:41:42
avatar
Arcanum je taky dělané od PRG profíků pro HC RPG hráče. Skyrim je dělaný pro trotly a konzolisty. Svět je sice gigantický se spoustou úkolů a možností, ale herní mechanismy jsou primitivní.
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-09 23:06:35
avatar
Citace:
Myslím si, že tyhle výlevy docela sráží kvalitu článků na Ddworldu

Hlavní důvod, proč to tady čtu už jen minimálně. Projíždím pouze nadpisy v RSS, protože obsah samotných článků většinou je typu osobní názor autora, který tam nemá co dělat.

To je jako kdyby v televizi ve zprávách nebo v novinách vždycky hlasatel dodal, co si o tom myslí, přitom to nikoho nezajímá, názor si má každý udělat sám. Kdyby to byl osobní blog autora, neřeknu půl slova, ale není.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-09 23:13:37
avatar
tak je vidět že moc nečteš, protože článků které jsou typu osobní názor autora, je tu poskrovnu, ostatní jsou holá fakta.

To že konzole jsou na houby a ničí zdržují vývoj na to existuje hafo důkazů a není to jen osobní názor.
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-09 23:29:46
avatar
Citace:
tak je vidět že moc nečteš, protože článků které jsou typu osobní názor autora, je tu poskrovnu, ostatní jsou holá fakta.

Je vidět, že už to sám nerozlišuješ, co je tvůj osobní názor.

Navíc nenarážím na články zrovna o konzolích. Mě je grafika u her u řiti, dodnes hraju online Doom 2.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-09 23:38:08
avatar
je vidět, že ty buď nerozlišuješ nebo nevíš co je popis faktu a skutečnosti v souvislostech a co je pouhý osobní názor autora ...

tohle mě vyloženě uráží podobné obvinění ... osobní názory do většiny článků netahám a když, tak jsou jasně mnou jasně označeny a identifikovány, rozhodně nenarušují informační hodnotu článků - jsou vždy oddděleny.
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-09 23:45:13
avatar
Dívej se, je to tvůj server a tvé články, ber to tak, že jsem řekl co jsem chtěl a evidentně nejsem jediný, kdo má podobný názor, nakládej s tím jak chceš. Já tě z ničeho neobviňuji a jestli se cítíš uražen po mírné kritice, je to vyloženě tvůj problém (a navíc je to dost smutné).
Kacko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-09 23:50:31

Nechci nijak rypat, ale konzole nezdrzuji ani nenici vyvoj her. Vyvoj her zdrzuji a nici hraci, kteri si PC verzi nekupuji, cimz se PC trh stava neefektivni. Rozhodne z toho nelze obvinovat konzole. Ale je to tvuj nazor, jako vetsina ostatnich veci zde na blogu, takze to respektuju prestoze nektere nechapu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 00:01:37
avatar
Řeknu to asi takhle, kdyby SONY nedělalo konzole nedělal by je ani MS a bylo by tu jen Nintendo, které mi jako konzole vůbec nevadí, protože to je konzole ...

mě vadí konzole typu Xbox360 PS3, které jsou dotované, ohýbají tedy trh, jsou slabé, pomalé a omzeneé a neumožňují žádný vývoj a markting se na ně soustředí. kdyby se tolik energie a peněz, co se věnuje konzolidním hrám věnovalo na propagaci PC, byly by hry kvalitní, stálo by je za to kupovat a vývoj by běžel ....

konzole typu Wii mě vůbec nevadí, konzole typu Xbox360/PS3 vytvářející umělou platformou a narušující přirozený běh věcí a vývoje mi vadí už z principu ... a to není ani tak věc názoru, jako prostě průkazných faktů, xbox360/PS3 nemají žádnou pozitivní vlasnost, jejich shcopnosti lze snadno a jednoduše nahradit mnohem lepším a univerzálnějším zařízením umožňující vývoj, lepší optimalizaci her atd.
Kacko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 00:20:58

Ja vim co ti vadi, da se to z ruznych clanku poznat;) Jen rikam, ze realita je nekde jinde, ac jsou tve prani jakakoliv.
Bohuzel si trh znicili sami hraci a pro studia nema smysl nechat se okradat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 00:26:19
avatar
realita je možná jiná, ale to neznamná že je dobrá ...

konzole se nevyvíjí a jak jsme napsal níže, vývoj je hybnou silou pokroku, lidstva i člověka, to že na vývoj rezignujeme protože nám něco stačí je nejen smutné, ale hloupé a zhoubné.

herní Konzole typu Wii hračka ano ... dotované konzole zastavující vývoj na mnoho let NE! hráči to nezničili, herní průmysl to zničil, dříve když se hry dělali pro radost a na těch hrách to bylo vidět, nikdo hlady neumíral - průmysl z toho udělal hon za neskutečnými zisky. Ročně vychází 1500 her kde 90% je odpad ... tak jich vydávejme 100 ročně a o to kvalitnější a technologicky pokročilejší ... a bude se méně pirátit
Kacko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 00:48:45

Idea s vydavanim je pekna, ale realne to je naprosta hloupost. Nikdo nic nedela pro radost, ani ty. Radost ti lednicku nenaplni.

Herni prumysl nic neznicil. Stejne jako jiny prumysl se snazi ochranit sve investice a vydelat. Kdyby byl na PC zajimavy trh, tak vydavaji graficky kvalitni a zajimave tituly, aby se na tom trhu prosadili. Tim, ze trh na PC prakticky zanikl neni duvod se mu natolik venovat a staci vydavat konzolove verze. A trh znicili piratici hraci.

Je to naprosto logicke a takova je realita. To co rikas ty jsou pouze krasne ideje.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 00:52:10
avatar
hry se dříve pro radost dělalia ledničku taky naplnily ....

logické je to, že dkyž dotuješ konzole, dotuješ konzolový markting a výrobci konzol mají 300,-za každé prodané hry tak to je realita. Nic nemění a tom že špatná, ničivá a hráčům neprospěšná.

Pirátilo se dříve, pirátí se i dnes, pirátství nebránilo vzniku kvalitních technicky pokročilých her a jejich úspěšných pokračováních vše na PC, nebrání tomu ani dnes, všechno je to jen výmluva.
Kacko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 01:09:00

Drive neni dnes, trh je dnes naprosto jinde a kdyz do hry investujes 100M dolaru, tak se logicky budes snazit aby jsi na tom vydelal. A kdyz ti xbox udela 4nasobny zisk oproti PC, tak proc by jsi se zameroval na PC?
Navic kdyz nevis jiste, jestli to na PC nahodou neupirati mnohem vic lidi.

Ale dobre, mysli si to dal, nepotrebuju ti to nijak vyvracet a uz vubec nechci travit cas touhle diskusi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 01:22:48
avatar
ty to nechápeš že jo? Herní průmysl se zničil sám tím že je to průmysl orientuje se na nižší kvalitu za ižší náklady s nejvyššími zisky. Nejde už vůbec o kvalitu her samotných!

Dříve byly hry velké, technologicky pokročilé, často jen na PC, pirátili se a stejně si na sebe vydělaly i na skvělá pokračování ... tak co se stalo, že to dnes nejde?

Řeknu ti to: nenažranost! prodávání hloupostí dotované reklamou a dotováním konzolí a další reklamy ... kvalita se ale prodávala dříve a prodává se i dnes, kvalitní vývojáři umí vydělat na PC platformě pořád dost.

zisk z konzolí se přeceňuje ... nejvíce na tom vydělávají jejich tvůrci a ten zisk je za cenu stagnace vývoje, ošklivé grafiky a klamání uživatelů ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 02:55:33
avatar
on to chape, ty to bohuzel nechapes a nejspise i odmitas chapat.
Citace:
kvalita se ale prodávala dříve a prodává se i dnes, kvalitní vývojáři umí vydělat na PC platformě pořád dost.

ano a proto spoustu hernich studii zaniklo i presto ze vydavalo vyborne hry. jina nezavisla studia, ktera mela stesti pak sla delat pod molochy jako ea nebo microsoft, coz je treba i pripad remedy. a zvlastni je ze studia nejvice zanikala prave v dobe rozmachu rychleho internetu a tedy v dobe kdy rekordne narustalo pocitacove piratstvi. pouha nahoda nejspise...
Citace:
Dříve byly hry velké, technologicky pokročilé, často jen na PC, pirátili se a stejně si na sebe vydělaly i na skvělá pokračování ... tak co se stalo, že to dnes nejde?

ano ale drive na takovou hru stacilo par lidi a rozpocet par tisic. drive dokazali technologicky pokrocilou hru udelat i studenti na koleji. co se stalo ze to dnes nejde si snad uz dokazes odvodit.
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 08:36:13
avatar
Problém je vtom že pc si nedokáže zaplatit svůj vývoj,proto konzole stále dominují v herním průmyslu.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Karel Kratos 2012-02-11 12:49:25
avatar
Vtip roku. Hlavně že jsou konzole dotované a konzolové hry předražené. PC a hry tu byly daleko před konzolemi a trh přežil, zajímavé že. Problém je ten, že na PC je daloko více her a jsou kvalitnější. Když pak někdo udělá port konzolového paskvilu, tak to PC hráči nekupují, nejsou tak pitomí jako konzolisti, aby za to dávali prachy. Raději si koupí méně her, ale o to kvalitnější.
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-11 14:52:36
avatar
Tohle není Vtip roku,kdyby pc bylo tak silné jak říkáš realita by byla jiná jenže opak je pravdou.
foxocs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 01:23:26
avatar
xbox 4 násobný zisk oproti PC?(odvážne tvrdenie uveď zdroj) každý čo má konzolu sa hned obzerá po nejakom hacku cfw, modchip a podobne to len ty žiješ v naivnom svete že na konzolach sa nepirati

PC ako herná platforma mrtva? si zabiil sam vidim kolko z friendov si dennodenne púšťa hry na steame a 4 miliony aktívnych hráčov online denne plus je ešte strašne vela ludí čo nemajú steam alebo majú alternatívy (origin a pod)... konzoly sú mrtve dlhodobo sa topia v stratách sony zachvilu zbankrotuje alebo sa minimalne zbaví divízie playstation ktorá je kotva na tej velkej lodi a ťahá ju ku dnu, microsoft robí z xboxu v podstate počítač (niečo ako htpc) keďže čoraz viac sa to zbližuje s operačným systémom ktovie či v x720 nebude nasadená nejaká upravená verzia win 8 a to naznačuje že naozaj sa neoplaca už nadalej vyvíjať konzoly

ktorá firma investuje velké prašule do vývoja? prvé hry na ps3 sa možno vyvíjali ale ich pokračovania stagnujú lebo ps3 je už dlhodobo hw nepostačujúce to isté x-ko vývojárom to vyhovuje pridajú zopár máp, dajú pečiatku 2hý, 3-tí, 4-tý atp diel a hráči to kupujú bezhlavo napriek tomu že 5 rokov je to o tom istom (viď CoD séria). Obhajuješ tu darmožráčov ktorí sú leniví vyvinúť niečo nové a parazitujú na tebe.

Ešte tu začni básniť že Americké vojská sú poslovia mieru a pomáhajú všade kde je krivda, otrokárstvo, tyrania a ja sa z toho fakt pos..u
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 07:15:40
avatar
Není pravda.

Pamatuju doby, kdy hry dělala kdejaká demogrupa, kdy třeba takoví DICE se ještě jmenovali Digital Illusions CE, nevlastnila je EA a na Amize uváděli "na své triko" skvělé hry (pamatuju si zejména strašně zábavné série pinballů). Pamatuju doby, kdy herní časopisy a magazíny NEBYLY (u)placeny distributory her a jejich hodnocení her bylo poctivé a reálné (odpad dostal 10% a bylo vymalováno). Taky si pamatuju, že kdo chtěl prodat, musel uvést HRATELNOU demoverzi hry (a třeba takový starý Wolf3D, Doom, apod. měly dokonce plně hratelný díl zdarma jako shareware).

A je zajímavé, že těch her bylo celkem hodně a nikdo si nestěžoval na to, že dře bídu s nouzí (a to se pirátilo tehdy stejně jako dnes - spíše více, protože neexistovalo něco jako Steam ESD nebo lokální herní distribuční firmy - ty byly v úplném raném stadiu)

P.S.: pamatuju i doby, kdy samotné EA vydávalo své vlastní (mohu říct, hodně dobré) hry a SW - je to, pravda, už přes 20 let.... (takový DeluxePaint je legenda)
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 13:51:29
avatar
tiez si to pamatam..shareware Duke Nukem 3D, Heretic II... stare casy mladosti
Kacko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 17:41:15

Ano ty casy si taky pamatuju, to ale bohuzel nic nemeni na situaci. To ze neco bylo driv mozne neznamena, ze je to mozne i dnes.
I dnes existuji lide, kteri delaji PC hry pro zabavu, jen si jich malokdo vsima. Kazdy chce super tituly, ve kterych se toci miliardy a divi se, ze se ty velky studia o ty penize nenechaji vedomne okrast.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 00:07:06
avatar
Dokola to isté v každom druhom článku očividne nebaví čítať viac ľudi,nie len mňa Vždy som DDworld cenil,ale v poslednej dobe sa to tu zvrhlo na antikonzolovú kampaň a kritizovanie pomalého vývoja (grafiky) hier. Samozrejme,dôvodom sú podľa DDho konzoly. DD, nikdy si sa nezamyslel aj nad možnosťou, že konzoly sú len prostriedok, ako ten tvoj milovaný vývoj spomaliť a že skutočný problém je,že ľudia, od ktorých to závisí,nemajú najmenšiu potrebu ho zrýchlovať? Očividne nie. Vývoj stojí totiž nemalé peniaze a návratnosť je nedostatočná ( alebo žiadna ) a dnes sa hry už nerobia len pre dobrý pocit ale čisto pre ZISK. A ten,je napr. vďaka takému Unreal enginu oveľa vyšší,keďže je tu už x rokov bez zmeny,je lacný a taktiež na mieru ušitý pre konzoly,vďaka čomu sú zisky zase vyššie ... Naozaj sa mi tu nechce hlbšie zachádzať do tejto témy,lebo by som tu strávil hodiny,ale skús si konečne otvoriť oči a porozmýšlať nad tým čo som napísal. Nevravím, že je to nutne tak, ako si myslím, ale zvalovať vinu na konzoly je najlahšie a netreba pritom ani moc rozmýšlať, takže sa to asi hodí A taktiež si skúsme predstaviť ideálny svet, s extra rýchlim vývojom. Znamenalo by to asi toľko,že tí z nás, čo majú dosť peňazí, by si užili grafické orgie a ostatní,by pri každej novej hre len tichučko dúfali aby im to išlo aspoň na Low detailoch. To sa ale nestane, zisky by boli totiž ešte menšie,to je hlavný dôvod.
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 00:10:38
avatar
Pozor co říkáš, to jsou fakta, které DD nechce slyšet =)

http://www.vgchartz.com/gamedb/?name=battlefield+3&publisher=&console=&genre=&minSales=0&results=50
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 00:30:11
avatar
další nástroj marketingu, lživé čísla prodejů - neexistují online statitiky prodejů na PC, ta se prodává většina PC her, takže z 1,33% milionů by klidně mohlo být na PC ve skutečnosti 5x tolik. a kdoví jeslti se tolik prodalo i konzolových verzí ...

vzhledem k tomu, že v multipalyeru PC verze zcela dominuje jsou ta čísla prostě pochybná.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 02:29:04
avatar
momentalne je (podle Odkaz) na konzolich online 140 tisic hracu, na pc pouhych 30 tisic. to moc o dominanci pc hracu v multiplayeru nevypovida. ale je uz docela pozde, schvalne na to mrknu zitra pres den. nebo ty mas jina verejne dostupna data?
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 07:22:39
avatar
jenže BF3 je hra, která není a nebude PC herní etalon. Vizuálně je OK, ale už to není starý dobrý BF2, o kterém věřím, že herně přežije BF3. Z BF série se stala továrna na peníze (viz ždímání peněz z DLC), navíc už není dostupný level editor, doslova dosraný multiplayer pro dětičky, prakticky nulové ingame VoIP (ta legrace v Battlelogu je k ničemu) - prostě "spotřební hra", kterou sice budeš hrát déle, než těch pár hodin na SP, ale která nebude "věčná" jako se to stalo u BF2 nebo CS1.6.

Nediv se, že PC hráči migrují jinam (mají výběr podobně kvalitních her), zato pro konzolisty je to víceméně vrchol hraní.

P.S.: počet hráčů navíc nijak nevypovídá o tom, kolik lidí si doopravdy BF3 koupilo.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 14:50:40
avatar
ja reaguju jen na to ddho tvrzeni ze pc verze v multiplayeru zcela dominuje na nic vic, na nic min. me osobne herne bf3 strasne zklamal. singl nestal vubec za nic, oproti dost slusnymu bfbc2 podstatne horsi a dotahuje jen nejhorsi dily cod (5 a 7), multiplayer nekde mezi bfbc2 a bf2 ale na zadnou z nich nestaci.
sanjuro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-13 14:20:52
avatar
faktom je to ze dnesna ekonomika v takej podobe ako je brzdi technologicky pokrok v absolutne kazdej sfere zivota. Preco auta nejazdia na alternativny pohon, preco neexistuje liek na hiv, preco sa do vesmiru neposiela jedna sonda za druhou a jeden raketoplan za druhym, preco amd a nvidia nemozu spojit svojich najlepsich inzinierov a stvorit bozsku graficku kartu a dalsich milion veci ktore by ludstvo uz mohlo mat. Dovod je prosty, skurvene peniaze. Pokial sa tento system nezmeni, co sa nezmeni nikdy, sa ludstvo k nejakym vyznamnym pokrokom dostane az s velkym casovym oneskorenim, len aby uz nebolo potom neskoro.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 00:22:08
avatar
vývoj je hybnou silou lidstava i člověka ... to že nemají lidi potřebu vyvíjet není jen smutné, ale zhoubné. Nehodlám to podporovat, navíc když je to zhovadilost.

Konzole typu Wii ano, dotovené konzole typu xbox360/PS3 ohýbající trh a zastavující veškerý vývoj ne!
andy_bake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RE: Trefa 2012-02-10 01:05:55

Dovolte mi abych pochyboval o validitě vašeho vyjádření. Pokud se jako člověk ztotožňujete s tím, co jste právě napsal, nebylo by přeci jen moudré dát lidem možnost svobodné volby? Z vašeho příspěvku je patrné, že byste raději viděl pouze článek, jež v žádném ohledu neznevažuje existenci konzolí a jejich dopad na inovace, to by v sobě ovšem zahrnovalo i cenzuru vyjádření jiných osob. To co děláte vám samozřejmě neodpírám, je to vaše volba, ale z mého úhlu pohledu se jedná pouze o strkání hlavy do písku před nepřítelem.

Pro většinu dnešní populace (ano, opravdu si nemyslím, že nejde jen o problém bývalých (EU~současných) socialistických zemí) je typické, že jen velmi nerada rozhoduje o svých vlastních zájmech a potřebách, daleko raději dává přednost jednoduchém konzumnímu stylu života, pasivitě a neakceptuje kreativitu vynaloženou jiným jedincem na podporu svobody, věří ve správná rozhodnutí jiných, vy ze své pozice takovým chováním podporujete korporativismus, ten ale s dlouhodobým pozitivním vývojem nemá nic společného, což jistě víte. Maximální utilizace zdrojů a následná inovace technologií je esenciálním prvkem lidské civilizace a její existence nevyžaduje velké sociální rozdíly, které zmiňujete, jsou i jiné cesty, stačí, když člověk nebude pasivně hájit jiné, ale bude využívat všech předností své jedinečnosti.

Zdá se mi poněkud naivní uvažovat v dnešní době o zpravodajství, minimálně co se mainstreamových médií týče, nejde o nic jiného, než publicistiku, pokud přesto třídíte informace, které považujete za fakta tímto způsobem, máte mou upřimnou soustrast. Bez urážky.

Každý z nás se narodil jako svobodný, ale po celý zbytek života se nachazí v řetězech, tento společenský model mi v žádném případě nevyhovuje, proto si dovolím napsat, že články jako je tento potřebujeme, dokonce si stojím za tím, že jich nebude nikdy dost.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 01:07:27
avatar
skvěle formulováno

není to je problém konzolí, ale i mnoha dalších věcí ... z lidí se stává ochočené spokojené stádo, což nechce nic měnit, nic vyvíjet a hlavně nic se učit a nad ničím přemýšlet! Konzole nejsou výhodné pro zákazníka, vyjdou ho totiž hodně drahoo, jsou výhodné pro korporace, protože mohou prodávat snadno ve velkém jednoduchý produkt a nemsuí na něj dlouho nic vymýšlet stejně ajko hry zůstavají stejné a vývojáři se tedy nemusí nic nového dlouho učit ...

všechno to je cesta do pekel. Zakrníme a chcípneme ... protože co se nevyvíjí to zaniká ...
sonoluca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 01:39:53
avatar
Problém je, že je v každým článku to samý pořád dokola jak přes kopírák
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 01:53:11

Ano. Jenze kazda civilizace do dnesnich dni vznikla, existovala a zanikla presne timhle zpusobem. Pak se prizenou barbari, prijde doba temna, valky,hladomor atd. Pak dalsi boom pokroku, ktery to dotahne zase o kousek dal. Lidi se z historie proste nepouci, to by bylo za celou jakkoliv zaznamenavanou historii poprve. Jedinej problem tentokrat je to, ze nejsme na strane barbaru, ale tech co budou prevalcovany a ze mame prostredky k tomu prohlasit "kdyz ne my tak nikdo" a zlikvidovat cely lidstvo bez vyjimek, coz nikdy v historii zatim neslo. (i kdyz buh vi jestli se takhle nevymlatili uz dinosauri)
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 10:14:23
avatar
Co je tohle za hovadinu, stádo oveček se z lidí právě stává tak, že si nechávají vsugerovat názor médií, která jsou zmanipulována buď politicky nebo peněžně.

DD se na jednu stranu vzteká, jak jsou ostatní herní magazíny podmáznuté a dávají taková či onaká hodnocení hrám, které si to podle něj (a zdůrazňuji to podle něj) nezaslouží, ale na druhou stranu jak můžeme vědět, že sám není podmáznutý dodavateli HW, aby zbrojil proti konzolím? Vcelku hezká konspirační teorie co?

Nejsem konzolista, že bych je tady hájil, ale nemám rád, když se mi někdo snaží vsugerovat svůj názor a to už jen z principu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 10:18:47
avatar
kéž by se ty HW výrobci takhle sjednotili a podporovali ten boj proti konzolím a herní vývoj ...

bohužel
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 16:25:44
avatar
Jako jak TAKHLE sjednotili? Že by podpláceli?

Výrobci HW samozřejmě vývoj her podporují. Kancelářské počítače je moc nezajímají, ty vydrží několik let, herní počítače sotva rok. A výrobci HW potřebují prodávat své výrobky rozhodně častěji než jednou za pár let. Na tom existence konzolí vůbec nic nezmění.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 16:40:59
avatar
no bohužel o žádném sjednocování ani podpoře PC co by herní platformy se ze strany výrobců nedá moc muvit
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 10:42:54
avatar
DDworld čítam roky a teda ako dlhodobý čitateľ som vyjadril svoj názor na to,čo sa tu v poslednej dobe deje. Konzoly som nikdy nepodporoval,nikdy som žiadnu nevlastnil (nie,ani staré nintendo) a považujem ich,tak ako som napísal,len za prostriedok,ako zvýšiť príjmy. Z prvého odstavca Vášho príspevku mi nie je celkom jasné, či tým nepriateľom myslíte konkrétne na konzoly,alebo všeobecne na systém,ale ak na prvú z možností,tak ste si z môjho príspevku očividne nevzali nič a krátkozrakosť tejto myšlienky je smutná. Dúfam ale,že som to len zle pochopil.

Esenciálnym prvkom ľudskej civilizácie je rozdielnosť ľudí a ich názorov a taktiež to,že ľudia si nie sú rovní a ani nikdy neboli. Už od počiatku bol v spoločnosti vždy niekto,kto rozhodoval a taktiež niekto,kto nesúhlasil. Naša spoločnosť však žije podľa zažitých pravidiel,už tak strašne dlho,že šanca na zmenu,je minimálna a minimálna je aj vďaka tomu,že keby sa vybralo náhodne 100 ľudí,tak by sa nezhodli na tom,čo chcú. Nuž,rozdielnosť názorov a hlavne neakceptovanie názoru iných je ľudskou podstatou. Spýtam sa,zamysleli ste sa niekedy nad tým,za akú zmenu sa to vlastne bijete? Alebo máte len jasnú predstavu o tom,že to tu funguje je zlé a musí sa to zmeniť? Ja mám totiž pocit,že tak ako väčšina,sa len bijete za princípy,podľa ktorých ste nikdy nežili a neviete o nich nič. Zarytá predstava o tom,že niečo je zle nestačí a dnes by už ani nestačilo,keby ste vedeli presne čo zmeniť a ako by to malo vyzerať.

Vyvediem Vás z omylu,ja tento systém (myslené všeobecne) nepodporujem,ale uvedomil som si,že zmena je kvôli ľudskej podstate nemožná a plakať nad pomalým vývojom je ako plakať nad kedysi vyliatym a dnes už zaschnutým mliekom.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-09 23:26:09
avatar
bych nerekl ze v tom nejvyssim rozliseni sou gtx580 a hd6970 temer vyrovnane. ono jde uz hodne poznat jestli hra pada na 19fps nebo na 24. naopak rozdil mezi hd7950 a gtx580 bude neznatelny. prumerne sice nabidne hd7950 o 3fps vice, ale propady a tedy nejake zaskubnuti se na ni bude objevovat stejne jak na gtx580.

jinak hru samozrejme kupuju. jak pise elancer remedy si penize za tenhle kousek i pres to zpozdeni zaslouzi. skoda ze microsoft na pc takle sere...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-09 23:34:14
avatar
no o přesně jsem to od tebe čekal ... ty minimální FPS jsou dost pochybný údaj, za celou dobu třeba 2 minut se třeba může stát jen jedinkrát že to padne na 19 FPS ale ty to ani nezaregistuješ ..... napsaná minimální FPS nastane jedinkrát! Průměrné FPS je hodnota, kolem které se celou dobu karta pohybuje. Průměrné FPS jsou mnohem více vypovídající, minimální FPS neříká nic, je to jediný mžik třeba z 1000 hodnot ... takže pokud chceš tvrdit, že karta se pohybuje často kolem 19 FPS, tak je to samozřejmě nesmysl, protože pak by těžko dosáhla průměru 28FPS


mohu tě ubezpečit, že ta hra je hratelná-nehratelná na obou stejně s těmi to výsledky a jsou výkonově tedy vyrovnané, rozhodně to neodpovídá rozdílu ceny a spotřeby mezi oběma ... to HD 7900 je samozřejmě jiná situace.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 00:08:34
avatar
ubezpecovat me o nicem nemusis, mam nahrano dost abych vedel ze nizke minimalne fps muzou ruzne situace ve hrach dost ovlivnit. ze je to jen mzik na tom nezalezi, v multiplayeru ses behem toho jednoho mziku mrtvej. kdyby to byl nejaky pochybny udaj, tak ho server typu pcgh urcite neuvadi, stejne tak kdyby to byl nejaky nahodny udaj. a ze to zadny pochybny ani nahodny udaj opravdu neni neprimo dokazuje i to fullhd rozliseni, kde ma hd6970 minimalni fps nizsi az o 9 nez gtx580 a ztraci na ni dost i v tech prumernych fps.

podle tehle dvou grafu se proste neda rict ze jsou gtx580 a hd6970 vykonove vyrovnane karty. hd6970 v alan wakovi ztraci na gtx580 podle tohoto testu vice nez gtx580 ztraci na hd7970. cisla tady mluvi jasne.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 00:19:14
avatar
ty to nechápeš, že jo?


takže pro tebe vysvětlím ...

máš určité hodnoty snímků za sekundu ... lidské oko registruje kolem 24 snímků za sekundu, takže poznáš, když to spadne pod, otázka je, jak často se to stane ...

V průběhu hodnot FPS máš za časový úsek 2 minuty 120 hodnot FPS

minimální FPS vyznačují jedno jediné číslo, jednu jedinou sekundu, kdy to na danou hodnotu spadlo, ale zdaleka to tam nepadá běžně, takže minimální FPS jsou naproto pochybným číslem, kterým se nelze vůbec řídti, jelikžo minimální FPS může ovlivnit hodně věcí, klidně ti udělám test, kde všechny grafiky budou mít hodnotu minimálních FPS v jednom okamžiku 0 a přesto bude hra drtivou většinu 2 minutové doby plynulá, stačí aby jiná aplikace hrábla na disk apod.

Minimální FPS prostě nic stěžejního nevjydřuje, důležitý je průběh a hlavně průměrná hodnota FPS, protože kolem ní se 90% času pohybuješ!

Citace:
hd6970 v alan wakovi ztraci na gtx580 podle tohoto testu vice nez gtx580 ztraci na hd7970. cisla tady mluvi jasne.


to si dělášs srandu? Asi se rozloučíme, vyžauji určitou hodnotu IQ od diskutujících, a když mi tady budeš tvrdit, že rozdíl mezi 27,9 a 29,8 (HD 6970 vs GTX 580) je menší než rozdíl mezi 29,8 a 39,6 (GTX 580 vs HD 7970) tak se nemáme o čem bavit.

hlavně tady není o čem diskutovat, minimální hodntoy FPS jsou pochybný snadno ovlivnitelný údaj, který nevypovídá vůbec nic nastává obyčejně jen 1x za měření a dkyby nastával častokrát, těžko by byl dobrý průměr. TEČKA. KONEC DISKUSE.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 01:30:37

Citace:
to si dělášs srandu? Asi se rozloučíme, vyžauji určitou hodnotu IQ od diskutujících, a když mi tady budeš tvrdit, že rozdíl mezi 27,9 a 29,8 (HD 6970 vs GTX 580) je menší než rozdíl mezi 29,8 a 39,6 (GTX 580 vs HD 7970) tak se nemáme o čem bavit.

rozdíl mezi 27,9 a 29,8 je ale fakt menší než rozdíl mezi 29,8 a 39,6
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 01:46:23

Lidske oko registruje daleko vic jak 50Hz. Ne primim pohledem, ale perifernim videnim a to hlavne v pohybu. Zamavej si rukou pred zarivkou bude se sekat - a to ma 50Hz.

Kdyz udelas za 0.25s otacku o 180stupnu v multaku nejaky rychlejsi FPS tak je sakra rozdil, jestli se ti po obraze udela 10 skoku pri 40FPS nebo 5 pri 20. Ten pohyb proste nepusobi plynule ani nahodou. Navic to je presne jedna ze situaci kdy se hrozne rychle meni scena a dost pravdepodobne se budou natahovat dalsi informace a FPS ma tendence poklesnout. Pri reflexnich pohybech kdyz clovek neco zaslechne, nebo zahlidne periferne pohyb je sekani neprijemny a cim rychlejsi hra tim je to vic znat.

Ze jsou od dob Q3:Arena vsechny FPS pomalejsi a pomalejsi je jina vec. Uz nikdo nestahuje rozliseni a nevypina vsechny detaily jenom aby pohyb na jeho uplne obycejnym CRT zvladajici 120Hz na 640x480 byl uplne plynulej a FPS neklesali pokud mozno pod 100. (otocky klidne o 360 ve zlomcich vteriny aby se clovek rozlidnul a perifernim videnim pripadne zachytil pohyb byly u pro gameru celkem bezny a tam se kazdy FPS pocita. Zcela plynulej pohyb by byl frame na pixel a toho nedosahnes ani u 120FPS)


Ale souhlasim s tim, ze Min FPS je cislo celkem k nicemu, jelikoz hra ma tendence se zaseknout, kdyz se neco rozhodne hrabat po HDD. (i Kdyz SSD a 8+GB RAM dost pomahaj tyhle poklesy eliminovat a min FPS se stava dulezitejsim).

Bohuzel jeste vic k nicemu jsou prumerny FPS, hlavne v internetovejch testech. A nejvic na portech z konzoli. "Super delame testy, vypneme omezeni max FPS." Pak bezis chodbou FPS vylitne na 200, koukas do zdi vylitne to na 130. To ti i castej propad na 20 a niz FPS spolehlive zahladi tak, ze z toho cisla nic nevyctes.


Z toho duvodu je Min FPS pro me o neco vic vypovidajici - muze byt zkresleno k horsi hodnote, ale ne k lepsi - Takze prekvapeni uz mohou byt jenom prijemny.

Jako idealni bych povazoval nekolik hodnot z distribucni funkce nebo kvantilů. (teda kdyz uz neni prubeh FPS v grafu)

Tedy z distribucni funkce: nad 60FPS se držela hra v 70% framu, pod 20FPS poklesla v 1% framu (nebo i casu). S timhle doplnenim by byla prumerna hodnota mela daleko vetsi vypovedni hodnotu.

pokracovani v prizpevku niz
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 01:44:22

super limit na dylku zpravy nejak sem se rozepsal.

pokracovani:

Pripadne kvantily : Q0.01 = 10FPS - tedy pouhem 1% casu bylo fps mensi nez 10, Q0.10 = 15FPS - v 10% bylo FPS mensi nez 15. K tomu median Q0.5 = 30. V polovine casu bylo FPS pod 30, v polovine nad. atd..

Jenze tyhle statistiky nikdo nikde nedela, a kdyz neni ani graf prubehu tak nejvic vypovidajici hodnota je "worst case scenario" - v tomhle pripade tedy minFPS. Jak uz sem rek, neprinese to zadny zklamani a clovek muze bejt jenom prijemne prekvapenej.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 02:00:45
avatar
Citace:
máš určité hodnoty snímků za sekundu ... lidské oko registruje kolem 24 snímků za sekundu, takže poznáš, když to spadne pod, otázka je, jak často se to stane ...

a na hd6950 pada pod 24fps, na gtx580 se to zastavilo na 24fps. takze na hd6950 to uvidim jako lehke skubnuti obrazu, u gtx580 nic takoveho teda teoreticky podle tebe nenastane.
Citace:
jednu jedinou sekundu, kdy to na danou hodnotu spadlo, ale zdaleka to tam nepadá běžně,

prave ze v tom momente fps bezne a pravidelne padaji, jinak by je neuvadeli.
Citace:
takže minimální FPS jsou naproto pochybným číslem, kterým se nelze vůbec řídti, jelikžo minimální FPS může ovlivnit hodně věcí, klidně ti udělám test, kde všechny grafiky budou mít hodnotu minimálních FPS v jednom okamžiku 0

no a co ze ty to dokazes?kdyz nejaky veci dokazi ovlivnit minimalni fps, tak logicky ty stejne veci dokazi ovlivnit i prumerny fps. takze kdyz jsou podle tebe pochybny jejich hodnoty minimalnich fps, tak logicky musi byt pochybnej i celej ten test. pokud to tak je tak nechapu proc ho zde uvadis.
Citace:
přesto bude hra drtivou většinu 2 minutové doby plynulá, stačí aby jiná aplikace hrábla na disk apod.

to ze se to stane "jen" jednou za dve minuty ale klidne muze znamenat ze se to bude stavat 30x za hodinu, nebo ze kazdy dve minuty se hra zaskubne a zrovna naschval to bude v nejakym souboji, protoze ty jsou na grafickou kartu ve hrach vetsinou nejnarocnejsi. a rozhodne nestaci aby nejaka jina aplikace hrabla na disk. to je uplna hloupost, coz dokazuje akorat tvoji neznalost v tematu. dej v naky hre alt-tab, zacni z disku kde mas hru ulozenou kopirovat data jinam, vrat se do hry a hrej. zjistis ze hra je krasne plynula. ona ma totiz data dulezita pro beh ulozena v operacni pameti. disk ma vliv na minimalni fps jen v pripadech ze hra si nahrava data do pameti prubezne jako treba v oblivionu nebo skyrimu, kdy se cloveku stane ze se venku na chvilku zasekne. a sme zase tam kde sme byli.
Citace:
to si dělášs srandu? Asi se rozloučíme, vyžauji určitou hodnotu IQ od diskutujících, a když mi tady budeš tvrdit, že rozdíl mezi 27,9 a 29,8 (HD 6970 vs GTX 580) je menší než rozdíl mezi 29,8 a 39,6 (GTX 580 vs HD 7970) tak se nemáme o čem bavit.

srandu si nedelam. jen asi narozdil od tebe umim analyzovat fakta. nevim jakou hodnotu iq vyzadujes, ale sem ocividne nad ni, takze to jako urazku neberu (mas tu vlastne zakazany urazeni a napadani ctenaru, takze to jako urazka ani nemohlo byt mysleno...des prece ty jako tvurce ctenarum prikladem ze ano?).

hd7950 avg - 55 103% / 33,2 111% , min - 44 100% / 25 104%
gtx580 avg - 53,3 100% / 29,8 100%, min - 44 100% / 24 100%
hd6970 avg - 47,3 88,4% / 27,9 94%, min - 35 80% / 19 79%

mas to tady v procentech, treba to bude snaze viditelny nez s tema desetinama. ve 3 ze 4 pripadu hd6970 zaostava za gtx580 vice nez gtx580 za hd7950. tudiz moje tvrzeni v predchozim prispevku je v nasem state a snad i na cele nasi planete pravdive. jinde ve vesmiru bys mel mozna pravdu ty.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 02:52:47

S tim nahravanim, to ted resi dobry prednacitani dat do volny pameti u windows. (ktery je povetsinou vic, nez dokaze 32bit aplikace primo zaadresovat. Problem je nekterejch konzolovek - pripadne i jjinejc spatne napsanejch her, ze jsou staveny na limit pameti a maj tendence proste si pro ty data sahat na disk, takze se to stat porad muze.

Ale jak sem psal nahore, minFPS je o neco lepsi nez average, ten se zkresli daleko rychleji. Navic uz sem v recenzich videl, ze premerovali vykon v pripade nejakyho zaseku, takze to pridava minFPS jenom na dulezitosti.

A znova opakuju, ze bych u recenzi rad videl distribucni funkci FPS. Je to jeste lepsi nez primo graf prubehu. Muzou se hodit prez sebe od ruznejch karet a bylo by jasne viditelny v jakejch FPS se jaka karta jak casto pohybuje a to na celym meritelnym rozsahu. Taky by bylo videt, jak jsou propady casty u konkretni hry - a to by bylo taky fajn.
DuD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmmm 2012-02-12 23:04:59
avatar
"Asi se rozloučíme, vyžauji určitou hodnotu IQ od diskutujících"

Tohle je na mě opravdu hodně...
1) DD, J.C.Denton napsal pravdu na základě čísel a pokud tu někdo umí alespoň trojčlenku, přepočítá si to do %.
2) Máš tu jakýsi měřič digiaury - J.C.Denton má 100?čehosi? tzn., že tví čtenáři považují jeho názory za "smysluplné", ztotožňují se s nimi a tudíž by se dalo říct: "Buď je jeho IQ vysoké nebo všichni ostatní (tedy i včetně mě, protože sdílím názor, že má pravdu) mají IQ nízké.

Díky za pozornost
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-12 23:20:19

Rozhodně nechci zpochybňovat J.C a jeho digiauru. Ale místní digiaura je nasbírána velkým počtem kladných palců za nějakou dobu. Někdy opodstatněným kladným hodnocením, někdy ne.
Tím chci říct, že digiaura neurčuje "naše" IQ, ale počet nasbíraných kladných palců. Od toho se odvíjí i "kvalita" hodnotících čtenářů. Je to tedy nepřesný ukazatel inteligence, spíše tedy oblíbenosti. Je to různé. Je tu hodně "členů" s vysokou digiaurou a rozhodně né všichni jsou si rovni. Každý je originál. Takže tvoje srovnání není košér
DuD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-13 00:26:43
avatar
Dobrá, uznávám, košér srovnání to není když se namátkově podívám na počet "lajků" DDho v diskusích, těch kladných asi před lety nasbíral hodně...

Každopádně taky není úplně košér říct o svém čtenářovi, že je blbec, i když uznávám trochu snesitelnější formou. Ono by se taky mohlo stát, že nakonec sem přestanou chodit ti, kteří jsou schopni něco smysluplného napsat - vlastní pohled/názor k danému tématu, od toho tu diskuse přece je.., a co hůř když se opírá o fakta, které napsal (v tomto případě jen převzal z PCG) autor článku.
warrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 13:14:37

To je zas komentářů
matuzami [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ach boze 2012-02-10 15:14:18

neslo nenapisat.kazdy tu ripe do DD koli tomu ze sprdol konzoly,a kazdy sa tu prebieha v tom kto napise viac inteligentny clanok o tom aby mu to tvrdenie vyvratil, niektory geniovia to napisu dokonca tak ze sa to neda citat a vlastne cely text nema hlavu ani petu.Ak si porovnam dve hry na Xbox, jednu z roku 2007 a jednu trebars 2011,je jasne co dostanem......no pokrok to nebude.....
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 17:50:15
avatar
Já bych na DDho zas tak moc nenadával.V Česku lepší web stejně nenandem
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-10 18:00:35
avatar
no dobře, snažím se ale mohlo by být i lépe mít prachy co mají jinde to bych kecal do všeho a všude a s kolegy to pořádně rozjeli ve velkém
LaCosta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-11 12:28:34

Piste kratsie komentare, kto ma tie eseje citat ?! Toto sa vazne neda
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 658x
Komentářů: 2
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1387x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1065x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1156x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3742x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1449x
Komentářů: 0