Nový Xbox 720 – v roce 2012 a bude umět HD 3D obrat a mít pohybový senzor Natal Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 16 June 2009
alt Hromada spekulací kolem nové generace herní konzole Xbox, ale také hromada nesmyslů.

 

 

 

Všichni víme, že současná generace herních konzolí je zoufale zastaralá, zejména co se grafických čipů týká. To brzdí vývoj her obecně včetně DX11 titul, protože DX11 konzolové grafické čipy neumí. A tak už se mluví o nové generaci herních konzolí. Největší zájem na tom má samozřejmě Microsoft, který má kromě své herní konzole Xbox i v postatě celou PC platformu pod palcem. PC jsou ale technologicky dalece napřed a náskok na současné konzole stále narůstá a v průběhu dalších dvou let vzroste tempem násobků – multijádrové čipy (2012 – 16tijádrový AMD Bulldozer) a mutlijádrové grafiky (ATI Radeon Xxx, Intel Larabee v roce 2012 s kdoví kolika jádry :) ).

O tom, že nový Xbox 720 je už ve vývoji nikdo ani v nejmenším nepochybuje. Otázkou je, kdy se objeví na trhu. Microsoft se při několika příležitostech nechal slyšet, že nová konzole se objeví až v roce 2012. Nicméně před pár dny se objevila zpráva, že by se nová konzole měla objevit již příští rok (2010). Je to možné? Možné je určitě všechno, ale je to nepravděpodobné. Tedy čistě teoreticky by se nová konzole klidně objevit mohla – vícejádrové procesory budou k dispozici, stejně jako vícejádrové DX11 grafiky. Nicméně nový Xbox360 by měl mít minimálně dva osmijádrové procesory a grafikách nepadlo ani slovo, ale Microsoft pravděpodobně zůstane u AMD-ATI. Kvůli nutnosti a záměru kompatibility starších her pro xbox360 je to téměř 100% jisté.

Nový Xbox by měl ale plně podporovat HD stereoskopické 3D a to mu bude k ničemu, dokud se nerozšíří televize, schopné 3D obraz zpracovat. Microsoft navíc nechce používat aktivní 3D brýle, jako má například současnosti NVIDIA 3D Stereo. A pokud se tedy nový Xbox360 dočká HD 3D, jako že bych si na to klidně vsadil, tak je jasné, kudy se ATI v oblasti 3D asi vydá. Nový Xbox se ale kvůli 3D neobjeví dříve, dokud se 3D TV trochu nerozšíří, což by spíše odpovídalo roku 2012. Asi ale nepřekvapí informace, že nedávno představený revoluční pohybový ovladače Natal, bude součástí nové konzole.

Microsoft bude chtít udržet svou výhodu v příbuznosti Xbox360 a PC platforem a v jejich snadném portování a multiplatformním vývoji a vydávání her. Stále také pracuje na zdokonalení jejich vzájemném propojení online systémem HOME. Ačkoliv bych si přál vydání nového Xboxu co nejdříve (kvůli vývoji her a PC), obávám se, že příští rok je jen vroucným přáním, stejně jako 2011. Až rok 2012 vypadá skutečně reálně.

Zdroj: DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
brifil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - bezva 2009-06-16 14:03:22

juuuuuu bezvvvvvaaaaaaaaaa
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-16 14:11:39
avatar
Doufám, že se brzo dostanu k tomu, abych konečně dokončil jeden článek sem do blogu, zabývající se touto tématikou.

PS: Zastaralost konzolí mi příde přinejmenšim úsměvná, přece jenom pokud se podíváme na procesory, tak ty sou u obou konzolí mnohem dál než X86 klony a nejedna hra tomu byla příkladem. No a co se týká třeba Xenos čipu, tak ten jede na architektuře současných grafik ATi. Tak vám nevim...
adal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-16 14:54:20

Specifikace konzole Xbox 360
Procesor:
CPU: IBM Power taktován na 3,2 GHz (všechny jádra na 3,2 GHz), 90nm výrobní proces, 165 miliónů tranzistorů
architektura: 3 jádra Power4 (970), 6 vláken, 3 vektorové jednotky VMX-128
cache: 1 MB L2 společná pro všechny jádra
propustnost FSB: 21,6 GB/s
GFLOPS: 115
Grafika:
GPU: ATI R500 taktován na 500 MHz, paměti na 700 (1 400 MHz efektivně) MHz
sběrnice: 128-bit DDR3
pipelines: 48 shader ALU
AA sample rate: 16 Gsamples/s
geometry rate: 500 Mtriangles/s
shader perf.: 48–96 billions shader ops/s
velikost paměti: 512 MB sdílená a 10 MB eDRAM
propustnost: 22,4 VRAM + 256 GB/s eDRAM
odh. počet tranzistorů: 350 milionů
rozlišení HDTV: 16:9, 720p a 1080i max. rozlišení 1920×1080 bodů
TFLOPS (odhad): 0,9
Operační paměť:
takt: 700 MHz
sběrnice: 128-bit DDR3
velikost: 512 MB (sdílená s grafikou)
propustnost: 22,4 GB/s
CELKOVÝ VÝKON 1 TFLOPS
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-16 15:47:45
avatar
Core i7 965XE 68.8Gflops < Xenon 115Gflops
(zdroj: http://www.cdr.cz/a/25751/5)
Pokud je odhadovaný výkon (teoretický) u Xenose 0.9 TFLOPS, tak tady máme v teoretické hladině přemožitele GTX260 : P

Co dál se dozvim o zastaralosti architektur konzolí? Chtěl bych jenom upozornit, že oba produkty v této konzoli jsou 5 let staré...
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-16 15:50:08
avatar
Pěkný přehled, zajímavý že má GPU jen 128-bit sběrnici. A i přes své parametry skoro takový teoretický výkon jako RAdeon HD 4850 . Ale pži pohledu na screenshoty z Forzy 3, nebo GT 5 bych neřekl že jsou beznadějně zastaralé. Na konzolích je dán HW předem a je pro všechny konzole stejný, takže se vývojáři mohou soustředit na tvorbu her a ne nových technologií a kompatibility se spoustou různých HW konfigurací. Aneb všechno zlé je k něčemu dobré
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-16 16:02:06
avatar
Díky za příspěvek. Ono to dokazuje víc her, že konzole dokážou držet krok minimálně s dnešními mainstream PC, samozřejmě na High-End za 60 tisíc se logicky nechytá. Jinak je to dřina před konzolisty obhajovat PC a před PC hráči konzole....
adal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-16 19:44:43

zapominas ze pamet u grafiky je zoufalych 512 a je sdilena takze je to tragedie kdyby tam byly aspn 2 giga ram tak to jeste jakz takz ujde takle je to na urovni pc pred 3 lety dnesni mainstream pc ma vykon tak 5 krat vyssi(graficky)
Pjenkys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-17 07:42:11

Ono se taky není čemu divit. Vždyť XBoxy stojí od 5000Kč. Za to si sotva postavim krám s nejlevnějším dvoujádrovým CPU a obyč integrovanou kartou. Pravda ale, že by třeba mohli udělat XBox 360 second edition a trochu třeba zrychlit grafiku a přidat RAM. Procesor je silnej až až...

Mimochodem. Šel by na tom provozovat nějaký oprační systém? Za 5000Kč dělo s tříjadrovým CPU na 3,2GHz je ideální "kancelálářský" stroj..
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-17 07:47:33
avatar
Ne tohle de právě jenom na PS3, kde se dá dát linux. Možná, že po vydání nějakého nového XBOXU se toho taky dočkáme, protože původní XBOX dokázalo pár lidi přestavět na velice kvalitní multimediální zařízení.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-16 19:57:12
avatar
ano, právě optimalizace je to, na co se na PC platformě už dávno zapomnělo (viď GTA4), konzole jsou důkazem, že i na slabším HW se dají vykouzlit solidní věci.

řešit nevýkonost konzolí je IMO celkem zbytečné, každý ví, že se nemůžou s PC platformou rovnat, je to stejné jako se ptát na HW specifikace třeba DVD přehrávače...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-16 21:40:28
avatar
Právě, že v papirových specifikacích se rovnat můžou. Nevim jestli někdo z těch, kteří tyto systémy pomlouvají, někdy měli možnost na nečem takovém hrát. Nicméně nazvat, současné konzole jako žalostně zaostalé mi příde opravdu divné. Takový statut si možná zaslouží PS2, která je tady už deset let....
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-16 22:21:32
avatar
no, DDmu se nemůžeš divit, on pomlouvá konzole kudy chodí navíc co se týče HW zaostalosti, každý má jiný metr
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-16 23:55:59
avatar
no hlavně na konzolích není windows, to pak je té paměti zapotřebí mnohem míň , ani žádný antivir, antipsyware... A hlavně na PC se optimalizovat moc nemusí, když je na ní výkonný HW, zato optimalizace pro jeden jediný konkrétní systém dělají divy
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-17 10:18:25
avatar
Nevim jak je to s vykonem dnesnich kozoli, ale pokud si dobre pamatuji tusim na SPS1 dali hru Tombraider (predelavka s PC) a aby to stihalo, tak zvysili vykon tim, ze grafika schvalne delala chyby, aby to vubec ta konzole utahla. A PC tuhle hru v dane dobe zvladla levou zadni. A oni se pysnili, ze vsechny hry jedou na tech konzoli plynule, ale uz nerekli za jakou cenu. Jestli tomuhle rikaji optimalizace tak nevim. Jinak souhlasim, ze pro PC trh hry nejsou temer optimalizovane. Kdyz si vzpomenu na zlatou eru osobnich pocitacu zalozenych na procesoru Z80, tak kazda hra byla optimalizovana na maximum co dany HW dovolil a byl vyuzity do posledniho bitu
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nemyslel autor DX10? 2009-06-16 14:50:35

Na trhu není jediná grafická karta s DX11, ale konzole už dnes brzdí vývoj DX11 her. To vůbec nedává smysl. Nemělo to být spíše DX10, když už?
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-16 15:10:09

Podle mě nemyslel DX10, ale to, že než konzole vyjdou, tak brzdit vývoj DX11 her budou. Pokud má vyjít nějaká hra v roce 2010, tak bude DX9 => 10;10.1 předělávka protože na konzoli byste si čistě DX10/11 hru nespustili. A to je ten problém, kdy konzole brzdí vývoj her. Málokterý studio chce dělat PC hru only a multiplatformní je problém, když má konzole o tři generace starší HW.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-17 07:23:41

Mi jen nejde prostě do hlavy, jak něco, co má vyjít až za 3 roky, může něco brzdit. Bral bych, že současné rozpoložení trhu PC vs konzole komplikují programátorům práci a potencialně tak brzdí vývoj třeba DX10 only her (ale k tomu jsou určitě i jiné důvody než jen konzole, viz třeba XP vs Vista). Ale to je stejně jedno. Jediná konzole, která má teoretickou šanci mít DX11 (12, ...) je XBox. PlayStation určitě nikdy mít žádné DirectX nebude, leda by se Microsoft pominul a začal DX licencovat jiným výrobcům. To samé platí pro další konzole, takže tady vždy bude nutnost programátorů kompilovat hry pro různé platformy a optimalizovat je pro různé renderovací API.

Samozřejmě to, zda nějaké zařízení podporuje DX8, DX11, či něco zcela jiného, vůbec neříká, jak grafický krásná hra se dá pro dané zařízení udělat. Veškere Direct3D je ve skutečnosti velice omezující a ani zdaleka neumožňuje využít plný potenciál HW jako to umožní přímé programování na daný HW. To je ale možné jen na konzolích, kde se HW nemění.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-16 15:16:58
avatar
Souvisi to dohromady. DX11 je postavene na DX10.1 a to na DX10. Takze pravdu mate vazne oba.
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-16 18:48:40
avatar
Novej XBOX vyjde v zimě 2010 max na Jaře 2011...Jak už jsme vypozorovaly NOVEJ OS(opravdu novej) značí novej Hardware Ostatně jako vždy...
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-16 22:57:45
avatar
Nevím, soudím podle sebe. Mám doma Wii a na grafické orgie mám PC, v tom jsem s DD zajedno. V tom že jsou konzole zastaralé taky souhlasím, ale:
konzole pochopitelně musejí na rozdíl od PC zastarávat tato platforma musí zaručit hráči, že ani s novou hrou se nebude obraz nějak fatálně trhat a navíc nikdo nebude vydávat nové konzole na nových platformách co rok, protože v konečném důsledku takovou konzoli nekoupí skoro nikdo.
dále Microsoft se poučil u Nintenda a pochopil, že konzola musí nabídnout trochu více než sezení na gauči a mačkání tlačítek
a nakonec IMHO konzole jsou dělány spíše pro Casual Players , prostě vezmete ovladač , na dvacet minut zahrajete a jdete dál...
a zcela nakonec tvrdím, že většina her a miniher u Wii má o mnoho lepší hratelnost něž ty namachrované na PC...
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-16 23:58:55
avatar
nemůžeš porovnávat grafiku z Wii s PC hrami, či PS3. Wii je zhruba 1,5x výkonnější Game Cube, takže taková lepší PS2. Zkrátka Wii má grafiku příšernou, ale vynahrazuje to tím že na ní můžou hrát i v domově důchodců
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-17 13:43:16
avatar
Sino mluvíš hlouposti - kde jsem srovnával grafiku Wii vs PS3 nebo PC ? Mluvím o hratelnosti , opakuji o hratelnosti . Mám doma jak (myslím) herní PC tak i Wii a obojí je v pohodě. S tím domovem důchodců - vidím, že moc nevíš o čem mluvíš a pravděpodobně jsi na Wii asi nikdy nehrál a čteš jenom DDho články o konzolích Zkus si někdy na Wii zahrát a pak mluv.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-17 17:20:13
avatar
Citace:
Mám doma Wii a na grafické orgie mám PC, v tom jsem s DD zajedno. V tom že jsou konzole zastaralé taky souhlasím
že by tady jsi porovnával Wii a PC?

V USA (země neomezených možností)Odkaz opravdu na Wii důchodci v domovech hrají a nesmírně si Wii pochvalují právě díky tomu že se ovládá pohyby ovladače, což je jim mnohem přístupnější než mačkání tlačítek na gamepadu, což nikdy v životě nedělali.
Wii je o zábavě, především s přáteli, ale většina vlastníků této konzole na ní jinak moc nehraje, přeci jen poskakovat sám před Tv je divný a hardcore hráči radši sedí hodiny v křesle s gamepadem v ruce. Ani výběr titulů na Wii není nic moc.
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-17 20:04:23
avatar
Eh ty slovíčkaři... asi každý mluvíme na jiné úrovni. Já osobně Wii neodsuzuji (narozdíl od vyznění tvých příspěvků). Nikde jsem s tebou rovněž nepolemizoval že někde jinde na zeměkouli s Wii důchodci nehrají. Znovu opakuji: zkus si na Wii zahrát a potom mluv.
A co se týče grafiky - tady souhlasím s DD - žádná herní konzola současnosti se nevyrovná hernímu počítači. Proto vlastním Wii, ne třeba XBox. U Wii se jedná hlavně o Wiimote, což IMHO mění dost pohled na hratelnost...
A rovněž IMHO pořádní hráči sedí u PC s klávesnicí a s myší v ruce ne s nějakým gamepadem....
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-17 20:09:52
avatar
IMHO dost her se hraje s tim gamepadem mnohem lip nez na klavesnici a mysi
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-17 22:04:30
avatar
No jo no... holt já jsem spíše na ty bum bum ratata hry omluvte tedy můj fps-centrismus tam je klávesnice a myška nepřekonatelná...
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-20 12:19:32
avatar
Koukám na tu tvou sestavu...a nějak nechápu ty tvé Grafické Orgie Nvidia 285 a Monitor 1680x1050....
MaDoKu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-17 01:57:51
avatar
Staci se podivat na hry pro PS2, vsechno zalezi na sikovnych programatorech, takove Okami, ICO, Black nebo i GT4. To jsou nadherne hry a bezi na 9 let starem HW.

O hratelnosti ani nemluvim.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-17 17:25:15
avatar
nedávno jsem viděl v hospodě hrát místní štamgasty na PS2 nějakou bojovku (asi Tekken) a kdybych neviděl připojenou PS2, ani bych nevěřil že taková grafika může být na tak starém železe...
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-17 08:50:42

bodaj by som mal cas sa hrat.. to by som si rad nejaku konzolu skusil..
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-17 09:27:44

Taky myslím, že rok 2012 je skutečně reálné datum uvedení nového xboxu. Starý X360 má být podporován do roku 2015. Určitou budou muset muset koexistovat vedle sebe. Také si tak úplně nemyslím, že vývoj PC her brzdí konzole. Crytek má šanci s Crysis 2 dokázat, že tomu tak není. Pokud budou vznikat PC tituly a teprve poté se budou portovat na konzole (případ právě Crysis 2), tak se vývoj pohne správným směrem a konzole nebudou vadit. Pro PC hraní bude daleko důležitější jak se podaří mezi hráče rozšířit W7, aby mohly vznikat nativní DX 11 tituly. Zatím to vypadá s W7 hodně nadějně. Zkrátka malá rozšířenost Vist mezi hráči nepřála vzniku nativních DX 10 titulů. Pak vemte v úvahu také určité přechodné období než dojede vývoj rozpracovaných her. Takže to vidím tak, že teprve ke konci tohoto roku a hlavně 2010 bude zahájen vývoj AAA titulů only DX 11 s následnými konzolovými porty. Takže konec roku 2012 bude obdobím, kdy se patrně dočkáme opravdu nové generace her. Do té doby to budou hry o DX 11 features pouze rozšířené (ale i to je dobré - aspoň nám nové GK k něčemu budou).
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Tuesday, 30 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 787x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Friday, 26 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1447x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2242x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1989x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1319x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1303x
Komentářů: 1