IBM předpovídá technologie pro rok 2015 – 3D hologramy či baterie nabíjející se ze vzduchu realitou Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 21 prosinec 2010
altCo nás čeká v roce 2015 podle IBM?

 

 

 

Končí nám první desetiletí 21.století a v polovině toho druhého se prý můžeme těšit na další technologické vychytávky, které nám usnadní a zpříjemní život. IBM si dalo trochu práci a přišlo s několika technologiemi, kterých se prý v roce 2015 dočkáme jako součásti běžného života.

Jednou z důležitých technologií jsou baterie. Ty ovlivňují životnost a limitují použití každého mobilního přístroje. V následujících 5 letech se na tomto poli dočkáme novinek, jako technologie, která umožní bateriím dobíjet se z běžného vzduchu. Také bude pokračovat vývoj baterií, které se budou dobíjet kinetikou (pohybem-dynamo) nebo statickou elektřinou.

Další zajímavou technologií je Holografie. Tu již známe a k vidění už jsou mnohé holografické přenosy. V současnosti je ale vše stále ve fázi prvních prototypů a vývoje. Nicméně podle IBM v roce 2015 už by mohla existovat běžná holografická zařízení, která by přenášela 3D obraz se vším všudy. Samozřejmě žádné brýle by nebyly nutné. Otázkou je, jak se k této technologii budou stavě výrobci obrazovek. Každopádně umím si představit, že za 5 let budou skutečně první prototypy domácího holografického zařízení dostupné.

Další zajímavou technologií je využívat teplo, které generují a bude generovat stále větší datová centra. V současnosti vytvářejí ohromné množství tepla, které se prostě jen odvádí a plýtvá se tak energií. IBM ale předpovídá, že v roce 2015 budou mít datová centra vodní chlazení, které bude značné množství tepla, které počítače vytvoří, využívat i co by topení pro vlastní budovu, či jej bude moci využít i jinak. Rozhodně dobrý nápad, ostatně už dnes si někteří našimi domácími výkonnými PC pěkně přitápíme. Já osobně třeba vůbec nezapínám topení, a to ani když je venku -20°C. Má PC sestava se 3 monitory má dohromady spotřebu téměř 1000W, a většina té energie se přemění na teplo, takže v průměrně velké místnosti to na vytopení úplně stačí. Umím si tedy představit, kolik teplat asi vydají větší datová centra.

IBM také předpovídá, že nová mobilní zařízení, jako notebooky, tablety a další zařízení, která budou bezdrátově připojena k síti, budou sloužit i jako monitorovací jednotky pro řadu věcí. Zařízení budou obsahovat senzory a data budou posílat na servery, přičemž vědci budou moci díky tomu zkoumat a předpovídat různé události.    

Každopádně rok 2015 není tak daleko a tyto předpovědi IBM se rozhodně nedají považovat za nějakou vzdálenou scifi.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 13:54:50
avatar
Baterie dobíjená vzduchem by byla ideální do auta, ale to zní až moc hezky na to, aby to byla pravda.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 15:11:20

Bouřka-blesk, to je energie ve vzduchu, která se vybije. Např.
Mara42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 16:11:13
avatar
Ale houby. Ve vzduchu je energie, která se dá čerpat pomocí tepelnýho čerpadla. Tímto způsobem se běžně vytápějí domy - tepelné čerpadlo vzduch - voda, voda - voda popř. zem - voda. Každopádně tímto lze získat energii tepelnou, kterou je třeba převest na energii elektrickou.
Pravděpodobně se o tento způsob ale jednat nebude co se akumulátorů týče - momentálně nezkonstruovatelný. Jen co se týče toho, jaká energie se "čistě" ve vzduchu nachází.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 16:38:51
avatar
Zajimava teorie udelat to pres teplotu. Tepelna cerpadla byvaji zalozena na principu kompresoru a plniciho media, ktere expanzuje(jako lednicka). Kdyby se to podarilo udelat aby energii pro kompresor dodal generator z rozdilu teplot, tak by to bylo prvni funkcni perpetum mobile. Z toho vzduchu se to ziskava hlavne na principu shromazdovani statickeho naboje a nebo shromazdovanim energie radiovych vln. Ani jedno neni dnes schopno provozovat notebook. Palivovy clanek toho schopen je, ale tam je dalsi latka ke vzduchu a to byva z pravidla vodik.
Pichoslav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 19:30:18

V tomto případě by šlo pouze o "nepravé perpetum mobile", takových bylo vyrobeno několik, jsou to zařízení, která vykonávají nějakou práci, ale vypadají, že nespotřebovávají energii. Ve skutečnosti si ale tu trochu energie berou nějakým způsobem z okolí, ale bývají obvykle dost slabá a tak jsou z nich jen hračky co se samy točí, ale na průmyslové využití by se nevyplatila jejich výroba.

S elektrárnou na principu tepelného čerpadla by byl problém, že spoustu získané elektrické energie by spotřebovala na vlastní provoz a přitom by byla příšerně drahá.

To dobíjení ze vzduchu bude spíš na chemickém principu jako ty palivové články, akorát technologicky pokročilejší, takže tam nebudeš muset za celou životnost nic doplňovat. A ono taky v té době nebudeš potřebovat té energie zas tak moc, budou mnohem úspornější zařízení.
Mara42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 20:54:48
avatar
Však právě sem psal výš, že tohle neni využitelný u např. ntb. Je to jen reakce na blbost podobnou "Bouřka-blesk, to je energie ve vzduchu, která se vybije. Např.".
Neni to návrh použitelnej u podobných zařízení.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 23:03:13

Může to být blbost, nemusí to být blbost. My dva nejsme ti co to rozsoudí. Ta elektřina ve vzduchu byl příklad. Ona objektivně ve vzduchu existuje, jenom my ji nedokážeme využít.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 17:28:40

Psal jsem NAPŘ. To čerpadlo musíš pohánět a je to komplikované viz Andreas.CZ. Ale každý geniální nápad se zdál původně nesmyslný.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 17:55:34
avatar
Jo to chci vidět, jak se to povede. Podle mě už to existuje funguje. Ale Lidé co to vymysleli, byli umlčeni, jelikož jak mile by někdo našel způsob relativně "levné, snadné" výroby energie. Mno tak by nás energetičští lobbisté nemohli "zastrašovat".
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nemas pravdu 2010-12-21 17:55:54

Ta energie neni ve vzduchu jako takovem, ten princip tepelnych cerpadel vyuziva pouze TEPLOTNICH ROZDILU mezi jednotlivymi medii at uz zeme/voda, ci voda/voda ci vzduch/voda, to by jsi stejne tak mohl tvrdit ze energie je ve stojate vode ci zemine nebo sutru a to je nesmysl....
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 19:02:33

Teplota a Teplo jsou dvě rozdílné věci. Jsou přímo úměrné a spojené. Teplota je momentální stav látky. Teplo je druh energie, každá látka (voda, vzduch, kámen, člověk je směsi látek) teplo obsahuje až do absolutní nuly. Je to neuspořádaný pohyb molekul-Brownův. Čim více energie dodáme (např. elektromagnetické vlnění slunečního svitu), tim více se molekuly pohybují a zahřívají se. Mají více energie-více tepla-vyšší teplota.
Pichoslav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 19:10:23

Ale ta energie tam je, v tomto případě tepelná, ta je snad skoro všude.

Tepelné čerpadlo (stejně jako lednička)přečerpává tepelnou energii z jednoho místa na jiné a přitom spotřebovává nějakou elektrickou energii na pohon čerpadla.

A nějaký pan Einstein by ti řekl, že E=mc^2 a tedy hmota (stojatá voda, zemina,...) je energie.
Mara42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 20:55:15
avatar
Přesně tak
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 22:20:13
avatar
len jedna vec je teória a druhá je prax.
Napríklad ako napísal MadMaxII
Citace:
to by jsi stejne tak mohl tvrdit ze energie je ve stojate vode ci zemine nebo sutru a to je nesmysl....

a čo takto energia chemických väzieb?? iste, ale ako to využiť..
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 23:10:25

A co statická elektřina. Mřížka na chladiči by byla z materiálu, na kterém by za jízdy, vlivem proudění vzduchu, vznikalo velké tření a vznikal by elektrický náboj, odváděný do baterie.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-22 18:26:20
avatar
vyrobená energia by možno nestačila ani na to, aby sa prekonal odpor vzduchu, ktorý by tá mriežka vytvárala. ale ja nie som fyzik, to ma len tak napadlo.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-22 23:14:43

Tady nejde o čelní odpor, ale o materiál. To máš jako žárovka-má účinnost 8%, moderní 4-5x vyšší, spotřeba 11-17W. Prouděním by vznikal větší elektrický náboj. Taky dostaneš ránu, když se dotkneš kovu, v bačkorách z umělé chlupatiny, nebo svlékáš oblečení z umělých vláken.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-22 09:11:18

Samozrejme, ale preci jde o to ze vzduch, voda zeme jsou nosici tepla, nikoliv generatory tepla, a proto jde o teplotni teplotni rozdily a nikoliv o E=mc2, vzduch cirkulaci odebere teplo jinde na principu teplotnich rozdilu a v tepelnem cerpadle ho na stejnem principu teplotnich rozdilu odevzda(akorat ze se vyuziva opacny postup, tedy kapalina s bodem varu okolo -30°C ktera je pro tyto ucely idealni), kdyby na zemi nebyl prijem tepla ze slunce vsechny principy by prestali fungovat pac by nebylo co predavat. Drtiva vetsina energie na planete zemi je ze slunce, a voda, vzduch a ostatni latky jsou pouze "transportery" teto energie. Proste vzduch je pouze prenasec energie stejne jako vetsina latek, nektere vodi teplo lepe a jine hure, ale zadna ho negeneruje, pouze prenasi a o tom se celou dobu bavim ja

PS: Vse co tvrdim je v souladu s E=mc2, stejne tak v souladu se zakonem o zachovani energie, energie ve vzduchu neni samotnym vzduchem spotrebovavana, ani generovana, pouze prenasena a zdrojem energie je slunce, cili vzduch je pouhe medium(mimochodem kdyby nebylo teplotnich rozdilu nebylo by teplotnich transportu, vzduch i voda by se doslova zastavili, prestali by veskera tornada a vsechen dalsi pohyb vody a vzduchu by zavisel pouze na gravitaci a prirodnich jevech vlastni zeme(a samozrejme cloveka, spalovani fosilnich paliv take vzduch kapku rozteteli/rozpohybuje prave na principu teplotnich rozdilu) jako sopecna erupce ci seizmicke posuny plosin at uz podmorskych ci nadmorskych atpdb. Slunce resp. jeho teplo ma majoritni podil na pocasi na zemi, aktivita samotne zeme tak aby ovlivnovala pocasi je za posledni tisicileti naprosto miziva a zpusobila by par vanku ve stojatem vzduchu a vode)
Pichoslav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-22 10:48:51

Ano, to souhlasím, ale pokud tvrdíš co tvrdíš, tak jsi to předtím napsal špatně.

To že vzduch tu tepelnou energii pouze přenáší neznamená že tam není, to je jako tvrzení, že v kbelíku, v kterém neseš vodu z rybníka do sudu, voda není (jenom bych sem raději netahal kvantovou fyziku a princip neurčitosti )

A v té druhé části, na kterou jsem reagoval s E=mc^2, jsi navíc psal o energii a nikoliv specificky o tepelné energii, nebo člověkem využitelné energii, tak jsem si neodpustil tu poznámku.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-22 11:31:27

Ano, napoprve jsem to nenapsal zrovna nejpresneji, to uznavam...
Me slo hlavne o upresneni v tom smyslu ze ta energie tam samozrejme je, ale vzduch sam o sobe ji nevyrabi jak by se mohl leckdo po nekterych take nepresnych prispevcich domnivat...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-22 11:52:46

Jak jsem psal příspěvek níže, tak jsi tuto odpověď neměl. Tím se stal můj příspěvek zbytečný.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-22 11:46:57

Ale to si neprotiřečí. E - enrgie se může předávat jenom hmotě - m (v jakémkoli skupenství).
Toto nedorozumění vzniklo tvojí nepřesnosti výše.
Citace:
Ta energie neni ve vzduchu jako takovem
Myslel jsi to dobře (a tady jsi to vysvětlil). Ale špatně formuloval. Energie je v jakékoli hmotě až do absolutní nuly 0°K, -273,15°C, -459,67°F.
Gembo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 16:21:43
avatar
že budeme telefonovať bez dratov alebo internetovať bez dratov si ludia pred 100 rokmi tiež ani len nepomysleli. to, že teraz nieje nejaka technologia bezna, neznamena, ze nieje uskutocnitelna.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 14:04:12
avatar
Už delší dobu sleduju jestli se něco takového neobjeví a už je to tady
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 14:24:24

Mozna by DD stalo za to hodit dolu na hlavni stranu DDW.cz hodne dobrou RSS ctecku Odkaz, ta hlida(samozrejme zurnalisticky) veskere deni ve vede a technice... Moje kazdodenni zalezitost, tam se proste podivat musim

Mimochodem, podle mne bude toto stoleti zapsano do dejin jako stoleti magnetismu a nanotechnologii(oba obory prinesou zlomove objevy ve vyrobe elektriny, jejim skladovani, v pohonech, a take v medicine), oba obory zpusobi technologicky boom ve vetsine dalsich oboru...
pK! [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 14:26:30
avatar
hehe nabíjí ze vzduchu jo? to teda nežeru
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 14:35:22

no jednoduse napsano, ale mysli se tim energie "zareni" ktere je ve vzduchu jiz pritomno (diky nam ale i diky vesmiru samotnemu)... samozrejme neni mysleno ze "vzduchu"
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 14:40:56
avatar
Popiras spalovaci motor .
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 14:51:20

Podle mne je to spatne pochopena par dni stara newska, kdy experimentuji s Li-vzduch kombinacemi, tzn. ze se nebude dobijet sama ze vzduchu, ale ze nosne medium nebude chemicka tekuta/gelova/sucha sloucenina ale vzduch a nabijet se bude normalne z nabijecky. Rozdil je v tom ze se rapidne snizi cena a nebezpecnost... A pomoci nanotechnologii se zvysuje plocha uloznosti(kapacity) v mm3 takze poroste i kapacita, a to radove a casem nekolikaradove...
Pichoslav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 19:44:36

Tady bych souhlasil, taky bych to tak viděl, akorát si myslím, že za těch 5 let už třeba díky pokroku v nanotechnologiích, novým materiálům a úsporným zařízením nebude potřeba ty baterie za celou dobu vůbec dobíjet, akorát si to bude brát trochu kyslíku ze vzduchu.
Mara42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 15:58:23
avatar
vysvětleno výše^^
Gembo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 19:32:11
avatar
nikola tesla vedel rozsvietit ziarivku na dialku (a to uz je peknych par rokov dozadu), aby si nebol prekvapeny co vsetko sa teraz, aj z jeho napadov, bude vyuzivat.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 14:33:01
avatar
Procesor na mym Desire taky pekne hreje, kdyby se povedlo dat tam baterku ktera bude promenovat teplo vyzarovany z procesoru znova na energii a prodlouzila by se tak vydrz baterky aspon o 10% tak by to byla uplna parada
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 14:53:00

V jednom časopise z roku 2000 som čítal predpoveď Intelu, že v 2010 tu budú procesory na 10GHz-och.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 16:45:51
avatar
To mas pravdu. Taky jsem to cetl. Uz tehdy jsem vedel, ze je to pic@vina. Fyzikalni zakony platily uz tehdy. Jen o 3 roky pozdeji se dostaly blizko 4GHz a zjistili, ze dal to nejde.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 17:33:43

Tuším že to bylo Pentium 4, honili frekvenci, taky to pěkně hřálo. To je právě to období, kdy Intel nekalým způsobem potlačoval AMD (přes výrobce-HP, Dell....) a teď za to platí miliardové pokuty/vyrovnání.
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 14:56:32

Citace:
Má PC sestava se 3 monitory má dohromady spotřebu téměř 1000W

Ty brďo, tak to každú hodinku jeden kilovatík k dobru pre elektrárne

EDIT: Potom sa nečudujme kde berie manažment na tie odmeny
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 15:12:42

Dostává k Vánocům pohlednici od ČEZu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 15:13:18
avatar
ale zase ušetřím za topení říkám že je PC víceúčelové zařízení
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 15:23:27

A jak to máš vařením? Na pasivu VGA griluješ steaky?
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 19:30:35

Neugriluješ. Současný grafiky na to nejsou vhodný, jelikož to nezvládla ani Thermi. Možná v příští revizi PCI-E.

Btw, víte že elektrický plotýnky mají menší tepelný výkon na jednotku plochy než současný čipy?
Mara42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 16:06:43
avatar
Neušetříš. Při vytápění plynem bys spořil rozhodně víc.
A co se týče ekologie - 1000W u tebe doma znamená 3000W v celkové primární energii
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 17:36:06

DD by měl platit za emisní povolenky!
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-22 00:04:42
avatar
jako jestli mas kilowattovej zdroj, tak chapu, ale jestli ten komp v zatezi opravdu zere 1KW, tak je to prasarna a GreenPeace na tebe!!!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-22 03:28:21
avatar
je to i s monitorama a ozvučením, oni ty tři 27" SPVA něco sežerou (100-120W každé)

zase to šetřím jinde
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 15:15:04

Citace:
první prototypy domácího holografického zařízení
Rimmer do každé rodiny, no to si užijeme!
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 22:21:53
avatar
radšej Krytona..
edit: našťastie sa nemôže ničoho chytať...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-22 08:18:16

Však počkej až začne citovat Direktivy!!
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 15:07:26
avatar
No necháme se překvapit ale pokut vezmu rychlost jakou technika jde ku předu za určitou časovou jednotku tak tomu věřím a co tak za 20 let to budu asi jen pasivní divák a o HW budu jenom číst a ne se vněm vrtat.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 18:01:14
avatar
Za tech pet let se dockame jeste plno prekvapeni
karel743 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Holografie a baterie 2010-12-21 18:56:18
avatar
Nejsem si jistý tou cenou té holografie za 5 let, bude to stejný "odvaz" jako dnešní 3D televize? Těm akumulátorům dávám větší šanci, tam se dlouhá léta neudálo nic převratného. V případě toho nabíjení ze vzduchu si taky nejsem jistý spotřebou zařízení, aby to nedopadlo jak s těmi vozítky na marsu. Solární panely jsou na potřebný příkon velké a slabé, takže jádro... Proto si myslím, že na často používaný mobil asi dobíjení na vzduchu jako hlavní zdroj stačit nebude, spíš bude ten indukční přenos rozvinutý k dokonalosti a další doplňky jako kinetika atd.
pyriah [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Volná energie 2010-12-21 18:54:57

Volnou energii objevil a experimentoval s ní už Geniální vědec Nikola Tesla !! tedy začátek 20. soletí ... více se dočtete třeba tady http://www.upramene.cz/energie/view.php?cisloclanku=2006032102
Gembo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 19:37:15
avatar
ono je toho vymysleneho na niekolko rokov dopredu, len nam to serviruju postupne aby nas z toho nepiclo.
pyriah [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 22:48:48

No to není kvůli tomu aby nás z toho nepiclo , ale kvůli tomu že jim jdou z toho neskutečný peníze .. a peníze sou až na prvním místě
Gembo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 23:39:46
avatar
mas pravdu, nemyslel som to tak doslova
i ked mozno...
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 20:33:49
avatar
O tom,že datové centrum využívá zbytkové teplo z hardware pro vytápění budovy jsem už viděl v dokumentu před nějakou dobou.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-21 23:21:49

Cca pře 40 lety byl publikován zajímavý příklad z nových materiálu. je to šot, kde maník kladivem deformuje svazek kovových lamel. Poté tyto lamely ponořil do vroucí vody. Lamely nabyly svůj původní perfektní tvar. Materiál s tvarovou pamětí. S dodatkem, že karosérie auta z něho by stála 100 000 000 dolarů!!! Dnes je používáme. Technologie jsou, ale jejich využití je zatím neekonomické. Viz vodíkový pohon.
trabi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-22 10:39:27

som si myslel ze datova centra vodu uz vyuzivaj efektivne jsem o tom cetl pred roky
Jokon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-22 11:59:53

Baterie na vzduch? A kde jsou ty aku na methanol co slibovalo IBM na ThinkPady už někdy v r.2005?
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-22 13:33:48
avatar
Hnedej poplach!!! Hnedej poplach!!!
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-22 16:38:35

aaaa pán jezdí na bioplyn vlastí produkce
matox01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - gh 2010-12-22 21:52:55

no hologramy zní rozhodně reálněji než ty baterie napájené vzduchem
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1326x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1773x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2327x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2063x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1364x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1335x
Komentářů: 1