|
Strana 4 z 4
Pokud tedy máte všechno nastavené tak jak chcete v aplikaci, kde vás více méně zajímá jenom nastavení toho, jak má koloběžka rekuperovat, neboli dobíjet baterii z toho, jak brzdíte motorem. Já si pro začátek nastavil střední režim, při kterém koloběžka okamžitě při ubrání plynu začne mírně brzdit motorem, velmi tuto funkci chválím, pokud jedete třeba z kopečka, pouze uberete plyn a koloběžka sama pěkně zpomaluje. V mém případě výšky 190cm jsem neměl žádný problém s úchopem řídítek, madla jsou potažená velmi příjemným gumovým materiálem a ani z dlouhé jízdy mě nikdy nebolely dlaně. Plynový pedál je na pravé straně a velmi dobře přístupný pro menší i větší ruku.

Také velmi chválím pogumovanou plochu na nohy, je opatřena drážkami po celé ploše a nikdy se mi nestalo, že by mi třeba podklouzla bota, a to jsem na koloběžce kolikrát jezdil i v pantoflích nebo obyčejných Crocskách. Plochá je to dokonce tak velká, že není problém jet na koloběžce i ve dvou lidech, což jsem taky několikrát vyzkoušel, hlavně z důvodu ověření maximální hmotnosti, protože ze svými 80Kg jsem prostě neměl šanci pořádně otestovat onu maximální papírovou nosnost 120Kg. Také velmi chválím použitá větší kola a kvalitní pneumatiky a odpružení. S koloběžkou není problém jezdit i po nezpevněných cestách například v přírodě, rozhodně není nutné jezdit jenom po rovném asfaltu.

Pokud jde o ujetou vzdálenost, papírová hodnota je bohužel opravdu silně nadhodnocena. Ale to jsem celkem očekával. Pokud jsem jezdil na prostřední režim výkonu, který není tedy moc vhodný do kopcovitého terénu, protože do kopců se koloběžka kolikrát sunula „krokem“ tak zde jsem byl schopen dosáhnout na dojezd kolem 45 km, a to ještě se zapnutou rekuperací na střední hodnotu. Samozřejmě s vyšším nastavením výkonu na režim „sport“ kdy koloběžka dává maximální výkon skoro za všech okolností, a to i do větších stoupání, klesá rapidně i dojezdová vzdálenost. V tomto režimu jsem se po ježdění po kopcovitém terénu dostal na vzdálenost cca 25-30 km. S tímto je třeba počítat, aby vás pak někde koloběžka při delších trasách takzvaně „nenechala“ stát. Pokud jde o rychlost nabíjení, já nechával koloběžku nabíjet většinou přes noc a ráno byla vždy nabitá na 100%, celkový čas nabíjení ze stavu, kdy je koloběžka skoro vybitá do 100% zabere kolem uváděných 8-9 hodin.

Elektrickou koloběžku Electric Scooter 4 Pro 2nd Gen od Xiaomi jsem testoval po dobu zhruba 3 měsíců a můžu s klidným srdcem říct, že se jedná o povedený produkt s ohledem na kompaktnost. Koloběžka je to velmi dobře zpracovaná, má slušný dojezd (i když výrobce jej proti realitě přehání) i výkon a aktuálně lze zakoupit za slušnou cenu kolem 13is včetně daně. To není samozřejmě málo, ale je dobře zpracovaná, plně vybavená a samozřejmě se ve své kompaktnosti musí vejít do určitých limitů dané novými pravidly pro elektrické vozidla tohoto typu.

Jedinou podstatnější výtku mám snad jenom k tomu, že výrobce nerealisticky přehání ohledně udávaného maximálního dojezdu, na oněch 60 km jsem se prostě nedostal ani jednou a zřejmě by toho šlo dosáhnout za opravdu ideálních podmínek, kdy byste jezdily celou dobu jenom po rovině a měli zapnutou rekuperaci na maximum, ovšem v takových podmínkách skoro nikdo tu koloběžku podle mě používat nebude. Počítejte tedy s reálným dojezdem o 10-15 km nižším a pokud budete neustále jezdit na sportovní režim, kdy koloběžka dodává neustále maximální výkon, smrskne se dojezd na polovinu papírové hodnoty udávané výrobcem. Jinými slovy, ne 60km, ale raději počítejte s tak 30km dojezdem maximálně, méně pokud bude foukat a vážíte více. Pro většinu to asi nebude problém, protože jezdí kratší trasy za den a dobití za noc to řeší. I když mnohé nepotěší fakt, že nemá rychlo-nabíjení.

Co naopak chválím je kvalitní odpružení, pohodlná jízda i na nezpevněném povrchu, určitě velmi přehledná aplikace výrobce, která je dokonce v češtině a také bezpečnost, protože koloběžka je velmi dobře viditelná za provozu díky soustavě pasivních odrazek, zadního i předního světla a také světelní i zvukové signalizaci, pokud odbočujete ze silnice doprava, nebo do leva. Proto si myslím že i přes tu jedno negativum ohledně papírového dojezdu si tato si tato koloběžka doporučení zaslouží, v praxi se mě osvědčila a je to šikovné kompaktní přibližovadlo pro ty, kteří nemají extrémní nároky, ale chtějí prostě něco menšího, ale schopného a slušně vybaveného.

Za výbavu pro testování děkujeme českému zastoupení Xiaomi

| AUTOR: Jan Belka |
|---|
| https://www.facebook.com/HWrecenze/ |
|