Jaké grafické řešení preferují zákazníci? ATI HD 4870! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sobota, 12 červenec 2008
ikonka-temaMáme tady výsledky naší celotýdenní ankety na téma: „kterou grafickou kartu byste si dnes pořídili nebo plánujete pořídit"? Zapojili se do ní tisíce našich čtenářů a jak to celé dopadlo?

 

 

  Výsledky ukazují několik věcí. V první řadě poměr cena-výkon je pro většinu z vás velmi důležitý a většina lidí podle něj skutečně nakupuje a tedy nadále se na našem webu budeme řídit zejména právě poměrem cena-výkon.

   Osobně je pro mě překvapením grafická karta, kterou dnes většina čtenářů a tedy potencionálních zákazníků preferuje. Je jí ATI Radeon HD4870 GDDR5 512MB. Tedy dražší z dvojice nových grafických karet ATI Radeon HD4000. Osobně bych předpokládal spíše preferenci modelu HD4850, který dnes už stojí jen 3500 korun s DPH. Nicméně oba Radeony právem straší konkurenční společnost NVIDIA, protože tyhle dvě grafické karty v současnosti preferuje přes 75% všech potenciálních zákazníků!

anketa-7-08

   Trochu překvapivě dopadl souboj o třetí preferovanou grafickou kartu, zde bych čekal možnost jiné grafické řešení ATI/Nvidia, nicméně na třetí místo se propracoval model, který vyjde až za měsíc a to absolutní TOP high-end HD 48720X2 za cenu kolem 10 000 korun s DPH! Plných 8,34% budí nadějné předpoklady k velice slušným prodejním úspěchům. Hned za tímto očekávaným králem výkonu se umístil model NVIDIA GTX 280, tedy současná jednojádrová grafická špička, která právě dnes oněch 10 000 korun stojí. Celkově dnes high-endové grafické karty zabírají přibližně 10-15% celosvětových prodejů grafik a náš výsledek celkem skoro 12% tedy tyto údaje potvrzuje. Jinými slovy 12% šílenců na DDWorldu ;) je ochotno utratit pro někoho celou výplatu za jediný kus hardwaru.

  Příliš dobré vyhlídky nemá model NVIDIA 9800GTX+, který nás také teprve čeká. Jeho základem je 55nm jádro G92 a vlastně proti současnému modelu NVIDIA 9800GTX nic kromě o málo vyšší frekvenci nenabídne. Výkon bude o 5% vyšší než HD4850, ale bez podpory DX10.1, s vyšší spotřebou a také vyšší cenou. Co mě překvapilo je, že skoro 1% hlasujících je ochotno v současné situaci pořídit model 9800GTX. Považuji to za přehlédnutí, neboť si neumím představit, že by někdo pořídil úmyslně horší výrobek za vyšší cenu, než jinak prokazatelně může mít ...

hd4870-2

 

 Vzhledem k současným cenám mě nepřekvapuje pozice modelu GTX 260, pro který by se dnes rozhodlo jen 1% zákazníků. Ostatně není se co divit, ani kdyby nakrásně model GTX 260 srovnal cenu s HD4870, tak by nebyl lepší volbou, natož v současné situaci kdy je o 1500-2000 korun dražší! Překvapením neskončily ani možnosti NVIDIA SLI a ATI CrossFire. Obě řešení mají dokonce stejně příznivců - 1,03% a dohromady tvoří zanedbatelná 2%.

  Sečteno a podtrženo, čtenáři DDworld.cz nejsou hloupí a nenechají si hned tak něco nabulíkovat marketingem ani nikým jiným. Což je myslím skvělá zpráva, protože evidentně píšeme pro inteligentní lidi, které nemusíme složitě o jasných věcech přesvědčovat. Díky za hojnou účast. Jak jsem se tak díval po zahraničních webech, kde proběhly podobné ankety, tak naše výsledky se příliš neliší. Nejen u nás tedy chytrý zákazník a čtenář DDworld.cz nenakupuje podle značky a loga, ale nakupuje podle toho, co se zrovna vyplatí a u většiny vítězí onen poměr cena-výkon.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Neznámý  2008-07-12 15:03:56

A kdo by to před měsícem řek že?
Jo koukal jsem na toms testík 4870 byla tam i 4850 a ta zrovna v TDU jim vůbec nešla.Jinak 4870 o tolik zas rychlejší nebyla.
caca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 15:02:16
avatar
Mohl bych se zeptat kolik lidí se celkem účastnilo této ankety? (alespoň řádově)
Indy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 15:09:09
avatar
As 2500 lidi.
Neznámý  2008-07-12 15:09:39

Možná se pletu,ale asi přes 2tisíce .Nebo že by to bylo na EHW?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 16:36:38
avatar
asi 2300
paco [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-13 00:03:11

kde se da najit konkretni pocet respondentu?
na zastoupeni 0.99% mi vychazi pres 6000 hlasujicich
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-13 00:32:54
avatar
??? prosímtě když píšu že hlasovalo 2300 lidí, tak jak ti může vyjít na 0,9% 6000 to mi tedy vysvětli
paco [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-13 13:07:53

jednoduse, spatna uvaha z me strany
2300 bylo na prvni pohled spatne, protoze 23/2300 by bylo moc (1%) a 22/2300 malo (0.96%)
zkusil jsem vzit v uvahu zaokrouhleni (2250) a stale mimo
pak nastoupilo strileni od boku, presnost na 1/10000 -> 10000 projde vzdy -> na 2/3 (pres 6000) by se to mohlo ujmout
bohuzel vas to nevyprovokovalo k napsani skutecneho poctu - 2229
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-13 16:06:03
avatar
aha no já jsem ten počet zase tolik nezkoumal, věděl jsem že to bylo něco kolem 2300, co jsem se díval naposled talže na otázku počtu hlasujícíh jsem odpověděl asi 2300, viz výše ... na věci to ale nic nemění
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kolik lidí? 2008-07-12 17:13:16
avatar
To ti povim naprosto přesně - 100%
paco [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 23:49:57

kecas - 99.98%
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - graf 2008-07-12 15:15:40
avatar
nevim jak ostatnim, ale me prijde ten kolac desne neprehledny..hlavne ty barvicky..nekolik odstinu cerveny (skoro stejny) apod..uvital bych nejake jinaci zobrazeni a prehlednejsi ;)
Neznámý  2008-07-12 15:21:45

Ba zlatý sloupečky! Je to jak volební preference.....dyť vlastně jsou
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 16:28:10
avatar
Nestras - kdyby mely cerveny (komanci) takovi procenta ve volbach tak se z tyhle republiky stehuju....
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 08:28:41
avatar
Tak to by jsme šli spolu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 16:56:35
avatar
už jsem to upravil
Martincz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 15:58:17

Tak já koupi nový grafiky neplánuji, nejdřív si chci koupit pořádnej monitor a pak se uvidí jak to bude zvládat 88GT.. Ale to už budou venku úplně jiný grafiky.

Btw. ten koláč je fakt nepřehlednej..
Razi3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-13 09:54:39

tak to jsme na tom uplně stejně, taky mám 8800GT a teď šetřim na nějakou 24". Ke konci roku si počkám na nový generace grafik a uvidim. Mohlo by to být ještě zajímavější, než teď. Nvidie se bude potřebovat vytáhnout a ATi bude chtít pokračovat v úspěchu. Takže doufám, že ceny potlačej ještě víc dolu. (ale ono už to moc niž nejde )
Marska [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-15 07:40:23
avatar
Mam 8800gt a na 24ce to jede i všechno nový perfektně. při nativním rozlyšení 1920x1200 neni potřeba AA, takže no problem s rezervou. A to nemluvím o grafických programech, kvuli kterym bych si menší uhlopřičku už nekoupil. Taky filmy v HD jsou požitek. Akorat doporučuju koupit jinej než TN panel, při tak velké uhlopříčce už sleduješ po krajích posun barevnýho spektra i když sedíš pul metru od stolu. Jako nahradu za 88gt (ve stejne cenove relaci) bych viděl 4870, i když taky si ještě počkám do konce roku
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 17:34:21
avatar
Hezke je, ze oba systemy at uz SLI ci SF dostali presne stejny pocet procent
R4don [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 17:38:52

jo.. pro 4870 hlasovali lidi, kterym se libi jeji vykon a lidi, co v dohledne dobe grafickou kartu ani kupovat nebudou.. vetsina z tech lidi si nakonec koupi 4850 nebo neco jeste levnejsiho.. podle me po par mesicich stejne bude jasnym vitezem 4850.. ja pro ni hlasoval, protoze displej vetsi jak 22" nevlastnim a ani se k jeho koupi nechystam.
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2008-07-12 17:42:35
avatar
Ještě bych udělal podobnou anketu na téma ... jaká grafická karta se vyplatila koupit v poměru cena/výkon v období Prosinec 2007 - květen/červen 08 ... tedy v první polovině roku 2008.

Tenhle dotaz byl totiž i na předváděčce ATI-AMD v Barceloně (už jsem psal jinde) a z +- 500 lidí, kteří měli možnost se toho zůčastnitdoslova (vstup byl na nějaké části i volný, dále však ne - jednalo se spíše a pouze jen o lidi, kteří v tom maj prsty a nebo redaktory atp.) vyhrála jednoznačně ATI 3870 s 49% ... za ní byla 8800GT a hned těsně za ní (snad 2%, přesně další čísla už nevím) byla ATI 3850 ... které šahalo na paty 9600 GT. Překvapivý propad byl u ATI 3870x2 ktero tam napsalo asi 15 lidí ... důvod ? Ještě "včera - detailisti neberte doslova" stála nějakých 7tis CZK a místama ještě stojí ... lidé z ATI-AMD jen dodali (logicky na předváděčce 4870 něco na způsob) ... za rok se sejdeme, a troufl bych si říci, že první pozici obsadí právě novější "bratříček" 4870x2, který je o něčem jiném ...

A co na to říkám já ? Nelze nesouhlasit a skutečně dle mého názoru výsledky ankety odpovídají skutečnosti ... ikdyž možná čísla výnosů atp. mluví lehce jinak ... stále šlo o poměr cena/výkon ... a tam 3870 s cenou kolem 2500 CZK s DPH stále kraluje a kralovat bezpochybně bude ;-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 18:07:01
avatar
3870 těžko, GDDR4 paměti se už vyrábět nebudou, taky proč když GDDR5 jsou lepší ... do konce roku na trhu zůstane jen HD3870
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2008-07-12 18:31:08
avatar
Vśak jasně, souhlasím ... ale chtěl jsem tím říci to, že koupě grafiky 3870 za 2500 CZK s DPH je více než dobrá volba ... někteří totiž díky omezení dalších komponentů a velikosti monitoru do 19" nic více vlastně ani nepotřebují ;)
Nobody_s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DirectX 10 pre XP 2008-07-12 18:05:50

Sice trocha mimo temy , ale nema niekto zaujem vyskusat DX10 pod XP?
Odkaz
Dodatok
Je to 30dnovy trial. (Personal License ($10.95))
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 20:44:17
avatar
Dalsi podvod ........

By me zajimalo kdy uz to lidi konecne vzdaj - abyste mely v XP DX10 tak byste museli prepsat cast OS vcetne kernelu a soucasne si vyrobit vlastni XP DX10 ovladace.
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2008-07-12 18:02:51
avatar
Zkoušel jsem ... stáhnul jsem si ina testy i přímo Windows fandama udělanou Win XP SP2 Ultimate 2008 edici s "DX10" ...

Krom toho, že to mělo všechny updaty na windows (výhoda) se samozřejmě jednalo o warez .... no a co se týče DX10 , ten se nemůže chlubit ničím, jelikož jde o předělaný DX9 ... změna byla snad jen v crysis, kde se "odemkly" Max detaily , ale v porovnání s DX10 na Vistách , to bylo o něčem jiném ... hlavně co se týče kouře/prachu a takových těch detailů .... hezčí crysis na XP jde udělat pomocí změny SYSTEM.CFG , který se hodně rychle rozšiřuje, a na kterém jsem se u verze 1.2 taktéž částečně podílel ... ono celkově není problém každé hře jen "změnou číse" graficky pomoci k lepšímu ... někdy jen třeba na 5% úbytek výkonu a 2x lepší vizuální efekt .... krásným příkladem může být STALKER , kde jsem měl také možnost vychytávat a rozdíl byl doslova úžasný ... grafika prakricky shodná s očekávaným datadiskem ... ;-)
Nobody_s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 18:29:50

Tak mi to nedalo a odskusal som.
Odkaz
Vyzera do zaujimavo ale hry uz velmi nehram tak to pojde najskor prec.
"Antivirak" nebol velmi nadseny ked som to instaloval.
Pre tych ktori by mali zaujem aj napriek tomu odkaz na "homepage"
Odkaz
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - sry 2008-07-12 18:33:40
avatar
Sorry ale musím tě zklamat ... věci jako DX10 do XP z dílen "někoho" lze pouze a jen NEDOPORUČIT ;-)
Nobody_s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 18:41:53

Kedze menim casti HW tak som to vyskusal. Budem instalovat WinXP na novo , tak to aspon niekomu pomoze.
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2008-07-12 19:41:37
avatar
Instalací DX10 na Windows XP nevidím později jiné řešení, než reinstall ... ;)
HADES [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jak zněla otázka? 2008-07-12 18:42:27

Sice jsem v té anketě hlasoval (pro HD4850) ale nemůžu si vzpomenout jak přesně zněla otázka. Za předpokladu "Jakou grafickou kartu byste si koupili" jsou výsledky docela věrohodné, pokud byste se ale zeptali "Jakou grafickou kartu si koupíte" tak už by to asi dopadlo trochu jinak
honzsevcik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 19:36:45

DDworde, nejlepší kartou s poměrem cena výkon je ati 3870x2 za 4100 kč. Nic jiného se nevyplatí, ani 4850 nebo 4870 to jsou cenové shity.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 20:22:53
avatar
hmm běžná cena je ale kolem 5500-6000 a protože je HD4870 rychlejší tak teda fakt nevim
honzsevcik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 20:40:08

Hele to mateš pěkně lidi, to není pravda že ta cena není běžná

tady je pár odkazů kde je cena za max 4300kč včetně dph. Měl by jsi si to prověřit než něco plácneš


http://www.fajnveci.cz/Main.aspx?CLS=PRODUCT&PRO_CODE_EQ=736975

http://www.notebooky.net/Main.aspx?CLS=PRODUCT&PRO_CODE_EQ=736975


A další věc mají je skladem. Čekám na tvé vyjádření.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 21:11:58
avatar
ty mateš lidi, ta cena zdaleka běžná není takže neplácej a kdoví proč je to tak levný .... je to podezřelý ... Já si to prověřil dokonale: Odkaz běžná cena je 6000 korun ....
honzsevcik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 21:23:20

neumíš jen hledat tady máš odkaz Odkaz


Víš proč je to tak levný? Protože se jim to vyplatí. Nesnáším když si hraješ na boha, který ví všechno. Uznej chybu. Nedělej ze sebe Hulána
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 21:57:04
avatar
aha , já už jsem na to přišel .... zdrojem je pořád jediný sklad, protože všichni používají jeho systém a jde o výprodej takže to je ten důvod běžá cena HD3870X2 je 5000-6000 korun,ale to je jedno ta karta se už nevyrábí .... takže si tu nehraj na boha a ověřuj si informace pořádně ....
honzsevcik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-13 08:31:19

Ta karta se dá za ty peníze koupit, takže pokud je dostupná může si ji koupit každý. Neuznáš chybu jseš horší než Hulán. Osobně si tu kartu v pondělí koupím a budu mít nejlepší poměr cena výkon. Mě nevadí, že je to výprodej, protože stejně na to dostanu 2 roky záruku. Mám to ověřené a ty jen opakuješ to co jsem napsal, protože si o sobě myslíš to co nejsi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-13 16:02:28
avatar
kulový .... nejnižší ceny HD4850 jsou 3200 a HD4870 je asi 4700, a taky je neuvádím jako běžné ceny .... takže běžná cena 4500 za HD3870X2 skutečně nezle považovat natož když se jedná o výprodej .... navíc když se podíváme na HD4870 vs HD3870X2, tak HD4870 je výkonější všude, HD3870X2 i když funguje dobře, nefunguje zcela všude - 1 mínus, spotřeba v zátěži je výrzaně vyšší než u HD4870 a pokud jde o potenciální výkon tak taktování HD4870 doáhneš výrazně vyššího výkonu než s HD3870X2, takže ačkoliv to není za tu cenu špatná nabídka, to vůbec ne, běžná cena to rozhodně není a já bych i těch pár stovek na tu HD4870 tedy připlatil.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 20:07:07
avatar
Nechapu co lidi vidi na 4870, ze by DDR5 byla takovy reklamni tahak? Vzdyt rozdil mezi 4850 a 4870 neni nijak propastny, v dnsnich hrach dokonce beznym okem nepostrehnutelny... (10-30%) pritom je karta skoro o 2 tisice drazsi To si radsi koupim 4850 a za usetrene penize koupim pasivni chlazeni a jeste mi zbyde na dva Ventilatory Noctua a to bude potom OC
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 20:23:18
avatar
reklamní tahák to není, potenciál HD4870 je výrazně vyšší než HD4850
Razi3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-13 10:27:59

Rozdíl tam je určitě. Záleží, ale jestli to je 60 a 80 FPS nebo 26 a 32 FPS. V prvním případu to nepoznáš, ale u druhého ano. Já osobně bych viděl využití asi takhle - do úhlopříčky 22" 4850, na 24" GTX260/4870 a na 2560x1600 4870X2 a možná i GTX280.
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 20:17:32

mam otazku ohladom novych modelov HD 4850 s nereferencnymi chladicmi DD alebo niekto neviete kedy by sa k nam maly dostat tieto karty aspon od Sapphire na ktorej bude chladic Zalman
R4don [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 20:34:37

Kazdou chvili by zrovna Sapphire mel byt dostupny.. Odkaz

je to TOXIC edice.. s upravenymi takty a se Zalmanem VF900-Cu
Obrázek, Obrázek

Jinak vyjde i jednogigova verze od sapphiru, czc ji ma taky v nabidce ale s dodaci lhutou ehm neznamou... btw.. kam spechas, pockej si na konec leta, stejne ted zadne hry nejsou na ktere bys potreboval tuhle grafiku... (crysis neni hra
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 20:54:59

dik za info....specham? ani nie uz skoro mesiac som pozdrzal nakup noveho PC a vazne to nehodlam odkladat na koniec leta to by som potom vazne mohol rovno cakat uz do konca zivota a nikdy nic nekupit
Nobody_s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 21:19:10

Osobne by som poradil pockat ako sa to vyvinie s biosmi , ak uz kupit tak tak znacku MSI kde uz novy bios je.
Ja som kupil saphir a osadil Accelero a cca o dva tyzdne idem upravovat bios.
Teraz predavane modeli este maju dost vysoke takty v idle.
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 21:50:04

hmm MSI hovoris no to sa mi zda ako dost zaujimava myslienka kedze planujem nakupit v ageme a zatial tam maju 4850 len od Shappire, Gianward a ASUS je dost pravdepodobne ze az budu mat MSI tak budu mat ten novy bios dik za tip
Nobody_s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 23:00:23

Tie karty od MSI na trhu su len je otazne ci aj u nas.
A problem zo zmenou biosu nie je ziaden len treba dat pozor na modeli jednotlivych vyrobcov maju rozne velkosti.
Pokial teraz kupis MSI zo starym biosom tu stiahnes novy
Odkaz
Program na zmenu biosu tu
Odkaz
Ide o program priamo od ATI.
R4don [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 23:04:26

pozor.. konec leta neni konec zivota tak aspon ten mesic az se poradne rozjedou prodeje, sice nebudes prvni, kdo tuhle grafiku ma, ale o to vic budou vyladene ovladace a jak Nobody_s pise, pravdepodobneji to nebudou karty z prvni varky.. navic bude vic z ceho vybirat
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 23:12:23

ja viem lenze ja sa na nove PC tesim uz od aprila (IV.) a poriadnu hru som hral naposledy niekedy vo ferbruari (II.) tak mam uz trosku abstak
aby si si spravil obraz tak prezivam s AMD 2500+ (barton), 6600GT, 1GB RAM,HDD 250GB a stym sa uz pekne dlho neda moc si vyskakovat sak uz sa mi zacina sekat aj ked mam naraz spustene stahovanie, winamp a pool, v CS to klido rovno spadne alebo sa zasekne cele PC a samo sa restartne, takze asi tak ale skusim to este ten tyzden a nieco vydrzat do konca mesiaca ale bude to tazke
R4don [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-13 02:33:45

aha, tak to chapu z ekvivalentni sestavy jsem presel uz loni v oktoberi .. si pockej, az bude ta specialka od sapphire na sklade, nebo kdyz jsi v takove situaci, kup referencni kartu s chladicem od arctic cooling S1 s vetrakem..
m1na [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - gtx 260 2008-07-12 20:19:57
avatar
No ja sem taky hlasoval pro 4870 ale ted uz bych to tak jednoznacne nevidel 260 se da poridit kolem 6 k a zere min ve 2D a aji topi. Na exhw naznacovali neco o taktovani tak bych byl rad kdyby jsi DD zaradil do jejich duelu i pretaktovani, pokud by takto gtx hodne uteklo ati tak by pro me asi bylo aji lepsi. Ale momentalne zatim preci jne mirne vede ati protze stoji o litr min a to je dost velke rozdil na obhajeni vyhody spotreby u nvidie. No a vyhody dx 10.1 a physx sou uplne k nicemu, ani jedno se neda vyuzit, takze timto se neda vubec argumentovat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 22:02:37
avatar
jo v testu bude srovnání ....
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 22:18:36
avatar
No az budou HD48x0 konecne ve 2D snizovat vic takty, tak budou mit tu spotrebu mozna i lepsi... HD4850 kazdopadne. Ve 3D je na tom HD4870 podobne jako GTX260... takze se rozhodovat kvuli spotrebe je chvilkove.
Nobody_s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-13 00:34:08

Takty sa sice znizuju ale spotreba sa nemeni nijak razantne.
Pri MSI zo znizenim taktom to je cca 5W. Problem zo spotrebou vyriesia najskor nove revizie kariet.
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 21:28:29

Není mně ale jasný,když údajně podle statistik většina lidí hraje v 1280x1024,na co si skoro všichni kupují GK který vubec nepotřebují.Buď je jedna statistika špatně,nebo sou uplně mimo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 22:01:09
avatar
ne prostě když je to tak levný tak to kupujou
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 22:03:24
avatar
spis to je tim ze kazdy da koupim to a to/mam to a to...ale realita je trosku nekde jinde a tem clovicek klidne frci v lepsim pripade na x1950 v horsim klidne na 7600GT,8600GT a podobne
caca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 22:39:14
avatar
Nekaž mi 1950..., mam jí už dlouho a nepřišel sem ještě na důvod k upgradu...
m1na [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 23:30:25
avatar
Ja myslim ze zas tak zhavy to neni s tim ze " skoro všichni kupují GK " vetsina lidi co znam tak beha tak na 7600 gt a podobnejch a nejak se nechysta upgradeovat, to jen tady na odbornejch webech se schazi par desitek lidi co sou schopni si koupit kazdou novinku, ktera vyjde jen aby byli in. A pak o tom napisou do komentu a diky tomu to vypada jak vseci upgradujou. Kdybych musel utratit 5 k tak radsi koupim xboxa at si jeste trochu rozsirim obzory, nez zas dalsi kram do PC. Zatim cekam na radu 5000 doufam ze bude na urovni 4870 X2 jinak to pro me nema vyznam.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-13 00:14:59
avatar
ja znam zas spoustu lidi co upgradovali v poslednim pul roce na G92 nebo RV670 nekdo i tu 8800GTX koupil..a ti kupovat novou grafiku tedka nehodlaji...
HADES [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 8800GT 2008-07-14 08:16:14

Já jsem v listopadu kupoval 8800GT a věř že upgradovat budu Hraju na 22'' monitoru a při využití AA a AF ten výkon 48x0 určitě využiju
skiper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 13:12:21

Což de o mě tak já upgradovat budu na 100% už ted. Mám 22" monitor a grafickou kartu HIS ATi Radeon X550 :X hrozný křáp, všechno musím hrát na 640x480... a ted když přišly HD 4800 tak si koupím 4870... na 22" ideální, a možná přikoupím eště časem něco do crosshairu
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 21:43:40

A cekal nekdo neco jineho na tomto webu? Hlavne, ze se tu muzete ted vsichni placat po ramenou. Jenze cena nV karet se mezitim dost zmenila, takze uz bych to tak jednoznacne nevidel.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 21:59:24
avatar
hmm zajímavé že to na mnoha dalších webech dopadlo podobně, prosímtě pokud nemáš něco konstruktivního něco co by se dalo považovat za inteligentní komentář, který nebude napadat všechny rozumně uvažující lidi okolo tak raději mlč ....
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 23:12:14
avatar
na jednom ceskem webu, ale mela GTX 260 stejne hlasu jako HD 4850 a HD 4870 (EHW) Mozna na tohle byla ta nekonstruktivni narazka
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 23:18:36

aj tak sa divim ze si niekto rad priplati za nic len aby to malo tu "spravnu" nalepku s menom vyrobcu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 23:34:21
avatar
no .... o něčem to vypovídá .....
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-13 00:20:59
avatar
za cenu pod 6k je gtx260 hodne zajimavou kartou..urcite zajimavejsi nez kdyz byla za 8..
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-13 10:04:11
avatar
Zajimava bude az bude levnejsi nez 4870 - do ty doby to neni nic extra - navic me vyhovujou ovladace od ATI/AMD mnohem vic (pro 64bit OS maj IMO mnohem lepsi ovladace nez NV).
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-13 12:33:41
avatar
proc by mela byt zajimava az bude levnejsi nez 4870?jestli koupis kartu za 5.3k nebo 6k to uz neni zadnej rozdiĺ..vykonove jsou zhruba nastejno zalezi podle testu..neco vic vyhovuje nV neco ati..nV ma vyhodu physx ktere ma podporovat dost novych her (far cry2, bionic commando...) a k tomu gtx260 se standartnim chladicem se a krasne pretaktovat a pak dostanes vykon vyssi nez gtx280.

a muzes mi konkretne rict v cem jsou lepsi 64bit ovladace ati nez ovladace nv??na druhym pc s 8800GTS 640 mam asi mesic visty a zadny problem jsem nezaznamenal..aspon v tech hrach co tam bratr a otec hrajou - cs, cod4, w3:dota, wow, tdu, homam, codemned, c&c3, trackmania.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-13 13:23:53
avatar
Vzhledem k tomu ze maj cca stejnej vykon tak proc bych kupoval to co je drazsi.

za poslednich 12 mesicu vydala NV hned nekolik ovladacu ktere byly mirne receno problematicke na 64bit Viste - na jednom z mich PC kde mam nv kartu sem to sam zazil - na forech si na to taky stezovalo dost lidi. Posledni dobou se situace zlepsila ale zadny zazrak to zrovna neni. AMD aspon vydava novy WHQL ovladace kazdej mesic...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-13 15:02:31
avatar
tim si neodpovedel na mou otazku..nezajima me co bylo pred rokem..situace je dnes jina..takze v cem jsou 64bit ovladace horsi nez soucasne catalysty??a proc by mela vydavat nV nove whql ovladace kazdej mesic kdyz ty starsi behaj v pohode??kdyz s nimi budou problemy vydaji novy..kdyz nejsou problemy tak snad neni duvod..vystridal sem pod vistou 64bit na 8800GTS 640 ovladace 169.25, 175.16 a 175.19 a zadnej problem nebyl muzes teda neco konkretniho v cem jsou momentalni catalysty lepsi??nebo to bylo jen blbe placnuti??
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-13 15:38:00
avatar
Naposled sem se v tom hrabal v dubnu a kterou sem mel 8800GT mela problemy se stabilitou ve Viste 64bit - vyzkousel sem 4 ruzny ovladace nez sem nasel jeden funkcni - ostatni nekolikrat denne padaly.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-13 16:15:44
avatar
169.25 tu jsou uz docela dlouho..kdyby si dal hned ty tak mas po problemech nicmene i tak sem nevidel ze by si nejak hromadne lide na stabilitu v poslednim pulroce nejak stezovaly..pokud by takove problemy byly homadne tak si toho vsimnu..fora docela casto projizdim (muzes treba hodit link na nejake podobne jestli o necem takovem vis)

jiste problemy byly hned ze zacatku win vista, ale to uz je minulost..a znam spoustu lidi co ma 8800GT nebo 8800GTS 512 jeden i 9800GTX a win vista 64 bussines (njn msdn - proc toho nevyuzit?) a ze by jim kvuli gk pocitac padal nekolikrat denne to sem od nich neslysel muzes rict ktery ovladace teda tohle zpusobovaly??sam si to milerad odzkousim...to ze mam jadro g80 snad takovej rozdil nebude

za to treba ati ma pekny problemy v age of conan ja si ho spokojene parim a kamos s radeonem 3870 muze zatim porad jenom zavidet...

me na tom pc padla vista jen pri razantnejsim pretaktovani pameti ktere ale memtestem projeli bez problemu (pozdeji v testu occt padly po 2 minutach xD). pak uz nepadla ani jednou stejne ale na moje herni pc zatim nepude..i kdyz po sp1 je to mnohem lepsi system porad je pc s XP mnohem sviznejsi a HW maji oba podobnej (lisi se jen tou grafikou, deskou a diskem - ja mam raptora a druhe pc 320GB samsunga).
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 09:18:25
avatar
To je zvláštní. Když měla ATI nějaké "divné" ovladače před několika lety, tak každý nVidia lover dodnes tvrdí, že má ATI nekvalitní, nestabilní a nedodělané ovladače. Ale to, že od nV je solidní zhruba každá třetí verze ovladače, to nevadí, vždyť není problém si stáhnout ten "pravý funkční". No, já jen dodám, že si stáhnout ten pravý funkční není problém jak u ATI tak u nVidie s tím rozdílem, že nejrychlejší cesta je stáhnout prostě od ATI poslední nejnovější ovladač a nehledat složitě na netu po fórech, který ovladač od nV stáhnout.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 11:05:41
avatar
ja pisu ale naopak ze sem zadny problemy nezaznamenal...a na moji vyzvu at napise konkretne ktere verze zpusobovali pady systemu nekolikrat denne nereaguje..sam bych si to overil protoze o nicem takovym sem v poslednim pulroce neslysel povazuji to tedy za hloupej zvast...
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-15 09:02:00
avatar
No to jaky ovladace sem zkousel pred 3 mesicema si fakt nepamatuju.....
Nobody_s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-13 00:27:40

Neviem ci prave GTX 260/280 je ta spravna volba.
Vykonovo su dobre cenovo uz zanedlho tiez ale narazil som na neoverene spravy ze NVIDIA tieto karty odpisala a urychlene pripravuje novu radu G300. Pokial je zaujem o tuto kartu je vhodne si to overit.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 09:02:37
avatar
Ano. Cena nV karet se změnila. Už za stejný výkon nepřiplácíš 2500Kč, ale už "jen" připlatíš za +/- stejný výkon něco kolem 1000Kč. A když si k HD 4870/4850 koupíš za zhruba 400Kč Accelero S1, tak pořád ušetříš a budeš mít tichou a dobře chlazenou grafárnu.
Hanzy *HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 22:23:56

pořídil sem si nedávno 4850, jelikož ceně se nedalo odolat, navíc dle recenzí sem byl namlsanej až až. No a musím dodat, že výkon mě opravdu mile překvapil. Přešel sem z 2900XT, se kterou sem byl taky spokojenej, navíc po přidání Thermalright HR-03/R600, bylo ve stackeru 831 krásné ticho. Bohužel propady fps byli v náročnějších scénách opravdu znát. Se 4850 sou stabilní fps a je radost pařit. Za tu cenu....prostě nářez. Jen časem "opět" budu měnit chladič, což je u ati karet zvykem. Jinak karta se mi zdá tichá, čekal sem to horší. Tato řada se opravdu povedla
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-13 01:35:19
avatar
Záleží na značce, ASUS tam třeba dává dost dobré chladiče (Glaciatory). Samo Sapphire, Gigabyte je něco.. jiného. A referenční designy ATi obvykle stojí za houby.. bez vocta.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 09:24:34
avatar
Co se týče chladičů, tak referenční nemám rád ani od ATI ani od nVidie. Hlavně když jde za pár kaček koupit lepší chladiče co se účinnosti chlazení, tak i co se tichosti týče. Takže pokud není grafická karta vybavená nějakým lepším chladičem, tak k ní automaticky kupuji nový. Ono stačí lidem předvést, jaký zvuk vydává PC s takovým a makovým chladičem a jdou hned do toho tiššího.
skiper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ATs 4870 a X2 2008-07-13 02:02:15

Caw DD, Caw all
Chcu se zeptat jestli půjde nějak propojit ATi HD 4870 s HD 4870 X2... takto by si to chtěl udělat kámoš, ale ikdyž mu člověk řekne že je to zbytečné (má monitor 20") tak si stejně nedá říct, tak se ptám: Jdou tyto dvě karty propojit přes CrossFireX? Moc o tom ještě vůbec nevím na CrossFire sem přišel nedávno a nemám stím zkušenosti. Please kdyžtak mi pošlete nějaký článek kde se to probojení nějak rozebíra podrobněji. S kartami od GeForce Nvidia sem asi skončil... Jinak mít v PC tyto 2 grafiky na monitor 20" je tak trochu blbost, ale kdo nečte neví
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-13 15:38:41
avatar
Trochu blbost? Je to poradna blbost, ale jsou to jeho penize, ze... Alespon tak sponzoruje ATI, stedry to clovek
Ve funkcnosti bych problem nevidel. Nekterym lidem funguje udajne Crossfire i HD3870 a HD2900XT... Jaky realny prinos to bude mit ve hrach, to uz je jina otazka. Ale i DD zde drive psal, ze 4te jadro je obtizne vyuzit a proto i Asus experimentoval s trijadrovou grafikou. Takze teoreticky to asi vyuzitelne je (ale tezko na 20 palcovem monitoru ).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-13 15:58:17
avatar
spojeni HD4870 a HD4870X2 je normální je to asi nejvýkonější systém, který má smysl ... fungují i 4 karty (tedy 2x HD4870X2, ale využitelnost té čvtrté je minimální - 3 way CrossFire ale funguje slušně Každopádně pro 20" monitor vážně hodně velká zbytečnost
skiper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-13 23:21:27

Ok, dík za odpověd. Jinak 4870 je prý docela blbě chlazená, tak jestli jaký na to koupit chladič, tuto grafiku si budu kupovat a co sem se dočetl že to má nedostatečné chlazení, tak ja nevíííím. Poraďte, dikes
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-13 23:57:34
avatar
blbě chlazená? kam se na tyhle blbiny chodí to fakt nevim ... s chlazením HD4870 žádný problém není ....
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 10:05:45
avatar
"Špatně" chlazená je jenom 4850 a to jenom proto, že jsou nastaveny na ventilátoru zbytečně nízké otáčky. Ale jednoduchou úpravou nebo nějakým prográmkem si je můžeš zvýšit a píše se, že i pořád relativně tiše tu kartu lze skoro o 20°C lépe uchladit.

Postup:

1. Jděte do CCC (Catalyst Control Center) a vytvořte si vlastní profil (dbejte na správné nastavení frekvencí)

2. Svůj profil poté najdete na tomto místě: C:\Documents and Settings\username\Local Settings\Application Data\ATI\ACE\váš_profil.XML (username = váš uživatelský účet)

3. soubor *.xml dejte editovat, upravte obsah následně:

Feature name="FanSpeedAlgorithm_0">
Property name="FanSpeedAlgorithm" value="Manual" />
/Feature>
Feature name="FanSpeedRPMTarget_0">
Property name="Want" value="0" />
/Feature>
Feature name="FanSpeedPercentTarget_0">
Property name="Want" value="65" />

Hodnoty "FanSpeedAlgorithm" value změňte na "Manual" a poslední řádek "Want" value změňte na požadované procento otáček ventilátoru (v našem případě 65 procent).

4. Po každém startu systému zvolte tento profil, a vaše karta navýší otáčky ventilátoru na požadovanou úroveň. Najděte si solidní poměr mezi teplotou a hlučností chladiče a výsledek se jistě dostaví.

Výsledek:

Při 65 procentech otáček (do 50-ti procent je chladič stále celkem tichý) klesla teplota v 2D z 80-ti stupňů na 58 stupňů. Zkuste si tento jednoduchý postup a můžete se pochlubit o kolik je váš Radeon chladnější.

Zdroj: www.pctuning.cz
(nechci dělat reklamu, ale v tomhle případě se zdroj musí uvézt, už jenom proto, že to Obermaier přeložil do Češtiny) jinak to jde najít i jinde na internetu a na začátku každého řádku je < tak to nemažte, když jsem to chtěl dát s tím, tak se nezobrazil text
skiper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - thx 2008-07-14 12:59:46

Ok, asi sem si to fakt spletl stím 4850
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 14:56:07
avatar
No tak není problém, ty otáčky trochu vytočit a hodně zlepšit chlazení. Prostě dali přednost tichosti před účinností chlazení. Normálnímu BFU by to bylo úplně jedno, když by mu to prostě jelo, tak by nic neřešil. Problém je u lidí, co do HW trochu víc vidí, a nějaká teplota 85°C v klidu je děsí. Mimochodem prý ta teplota je +/- stejná i při zátěži. Ale já ty referenční fakt nemusím. Můj nejoblíbenější chladič je Arctic Cooling Accelero S1. Moje HD 3850 s ním má v klidu 50°C a při zátěži to nepřeleze 72°C a to to mám chlazené pasivně.
skiper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Accelero S1 rev. 2 2008-07-14 23:31:47

jj Arctic Cooling Accelero S1 rev.2 je fakt perfektní, ještě když přidáš fan tak to prý chladí ještě líp. Ale já budu volit ATi 4870... chlazení to má prý dobré (viz dd), ale mám ještě místo na desce, tak bud si ho nechám až polevní 4870 X2 nebo si počkám HD 5800. Koupi plánuju ke konci roku.
PeT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-15 09:19:03
avatar
Jasny, jak rikas, ja mam 3870 s AC accelerem S1 + 120mm vetrak NeXus na 800 otackach a teplota v klidu je cca 34°C no a pri zatezi cca 56°C
skiper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-13 23:23:49

Jedíné, co se mi podařilo rozmluvit je aby si nekupoval 2 Nvidie GTX-280... mamlas
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 10:30:22
avatar
Stačí mu jen říct o kolik bude mít za ty ušetřené peníze větší HDD a více RAM a silnější CPU, a že mu pořád něco zbude a určitě ho přemluvíš. S tím, že si pak za rok může koupit do CF nějaké "HD 5870X2"
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - EHW 2008-07-14 08:25:32
avatar
No jo. Anketa na EHW dopadla tak, že 20% by bralo nV GTX260, 21% HD4850 a 21% HD4870. I přes to, že to je nVidia lovers web, tam ATI celkem zabodovala a to se ji tam snaží špinit a plivou tam na ni už několik týdnů.
skiper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 13:04:14

Ikdyž GTX 260 má ted už v poslední době dobrou nabídku, přece jenom zůstávám na ATi 4870 Ale i na tomto webu jde někde vidět (bo mi to tak připadá) že DD se taky víc přiklání k řešení ATi.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 14:57:36
avatar
Jenže problém je v tom, že výsledky DD se více podobají těm ostatním na netu, jen ty na EHW jsou nějak jiné než ty ostatní a ve prospěch nV.
skiper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - EHW 2008-07-14 23:26:48

EHW mě příjde Nv. lower web. Tam to raďeji nesleduju... ale ATi ovladače mi nepříjdou vůbec špatné, ikdyž grafiku od GeForce Nvidie sem eště nikdy neměl tak nechu porovnávat něco co nwm.
Tam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - a je to tu 2008-07-15 11:59:15

po celotydennim rozhodovani jak hlasovat, jsem zahlasoval HD 4870, a po celodennim zkoumani sve penezenky sem se rozhodl ze si koupim 280GTX, sak zijem jen jednou ne, tak proc nechavat penize v penezence, kdys dalsi mesic se tam stejna suma zase nastehuje
caca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-15 17:14:48
avatar
Ja bych si při současný situaci ty prachy radši šetřil na důchod...
Tam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-15 19:02:57

no pri "dnesni" inflaci bych s takovou sel do duchodu jako peknej chudak , ja si radsi uzivam, duchodu se stejne nedoziju
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 689x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1422x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2234x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1985x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1318x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1302x
Komentářů: 1