Pod drobnohledem: ATI RADEON HD 5850 – Taktování a CrossFireX - Co umí grafický bestseller? Tisk E-mail
Napsal Kristián "Budy" Petráš   
Thursday, 12 August 2010
Přejít na obsah
Pod drobnohledem: ATI RADEON HD 5850 – Taktování a CrossFireX - Co umí grafický bestseller?
ATI Radeon HD 5850 - CrossFireX a Eyefinity
ASUS HD 5850 a 5870 - Základní takty a taktování
ASUS HD 5850 a 5870 - 3DMark a DX9 hry
ASUS HD 5850 a HD 5870 - DX10 a DX10.1 hry
ASUS HD 5850 a HD 5870 - DX11 hry
ATI Radeon HD 5850 nebo HD 5870 - Závěr

 

 
  • Radeon HD 5850 nebo HD 5870 - Závěr

Řekneme vám, že otestovat tyto tři grafické karty ve všech hrách s různými frekvencemi nám chvíli trvalo a dalo zabrat. Bez pár hodin jsme u toho proseděli čas od ranních až do pozdních nočních hodin a to po celý víkend. Doufáme tedy, že bude tento test někomu k užitku a že vám eventuelně ušetří finance, ze "zbytečné" koupě Radeonu HD 5870. Vy, jež přemýšlíte o CrossFireX sestavě a již máte v PC jednu HD 5850, budiž tento test pro vás také přínosem. Závěrem článku si vše podstatné zhodnoťme do několika důležitých odstavců.

  • Koupit dražší HD 5870 anebo pořídit levný Radeon HD 5850 a taktovat?

První, co vám zodpovíme, je správná volba karty. Naše měření prokázalo, že HD 5850 se dá fantasticky přetaktovat a nárůsty výkonu kolem 25% jsou úplně normální. To je něco, co vám moc grafických karet na současném trhu nenabídne. Také jste viděli, že již s normálně navýšenou frekvencí se dostáváme na výkonnostní hladinu vyššího modelu. A to upozorňujeme, že stále při přijatelném zvukovém projevu chladiče. Ten je na HD 5850 kratší a není tedy vzduch tlačen přes tolik žeber. U HD 5870 díky délce karty jsou již 40% otáčky poměrně slyšet, u HD 5850 by se dalo říci, že nikoliv. Jestli se nebojíte taktování, sáhněte raději po Radeonu HD 5850.

Netroufáte-li si na OC, připlaťte si a zaběhněte do obchodu pro kartu s plnohodnotným jádrem Cypress. Jestli hrajete na monitoru s rozlišením 2560x1600, tak doporučujeme přestat se pokukovat po těchto dvou "levných" kartách a podívat se spíše do vod High-Endu a to jmenovitě po HD 5970. V tomto rozlišení si s jinou grafickou kartou nezahrajete všechny hry na max. Pro běžná rozlišení jako je 1920x1200 si vystačíte i s Radeonem HD 5850, jen je nutností řádně popohnat frekvence. Najde se pouze pár her, kde výkon přetaktované karty nebude dostačovat. Například nové Metro 2033 je v maximálních detailech bez přetaktované HD 5870 téměř nehratelný, což bohužel platí i o konkurenci a jedinou grafikou na světě, která hraní této náročné hry umožňuje na maximum je Radeon HD 5970. Přesto stačí mírně snížit detaily, hra ztratí na kvalitě grafiky velice málo a je již krásně hratelná i na slabší grafice. Pro menší monitory s nativním rozlišením jako je 1680x1050 a nižší by byl Radeon HD 5870 vyhozenými penězi.

  • Jakou ATI Radeon HD 5850 koupit?

Momentálně je na trhu dostupné nepřeberné množství nereferenčních edic. Ceny nejsou dramatické a už za mírný příplatek můžete dostat kartu s lepším OC potenciálem a podstatně lepšími provozními vlastnostmi.

Gigabyte nabízí za cenu okolo šesti tisíc korun referenční edici. Ta není špatná a zvláště díky ceně se jedná o povedenou kartu, nad kterou byste mohli uvažovat. Potíž je zde ta, že některé revize měly uzamčený BIOS. To znamená, že taktování těmto kartám moc neříkalo. Netušíme jak je to u těch karet, co jsou momentálně na skladech, ale setkali jsme se se spoustou uživatelů, kteří si na toto stěžovali. Naštěstí se tohle dá obejít jednoduchým přefleshnutím BIOSu. Stačí stáhnout například "Asusácký" BIOS a nahodit jej na GB kartu. Není to složité, ale je zapotřebí vědět co děláte, což u všech uživatelů nehrozí.

Netroufáte-li si na tento fígl, raději se podívejte po nereferenční edici případně po kartě od jiného výrobce. Okolo sedmi tisíc korun není problém sehnat nereferenční kartu od Gigabytu, která má solidní chladič a je již v základu mírně přetaktována. Tu můžeme doporučit, ale je vhodné zvážit, jestli nebude lepší připlatit si pár set korun na nereferenční verzi od Sapphire, kterou jsme vám před nedávnem představili v testu. Tato karta je již jiná "liga" a chlazení je zcela geniálně navrženo. S tímto modelem se nemusíte obávat vysokých frekvencí a můžete taktovat jak je libo. Slušnou alternativou může být i ta od společnosti MSI. Na svém PCB nese podobný chladič, kterým disponuje veleslavná Lightning. Podle ohlasů spokojených uživatelů můžeme říci, že tento chladič je stejně geniální jako ten Sapphire a taktování půjde jedna báseň. Horší je to již s cenou, karta vás vyjde o pět set korun dráže, než ta od Sapphire a to rozhodně není málo. Nezapomínejme na DirectCU od Asusu. Dá se pořídit o něco levněji než nereferenční Sapphire a chlazení není vůbec špatné.

Rozhodnutí je pouze na vás. My bychom zvolili Sapphire ve verzi Vapor-X – což je podle nás nejlepší a nejdostupnější Radeon HD 5850 na trhu. Přemýšlíte-li nad 2GB HD 5850, tak raději nad ni přestaňte uvažovat. Nějaký ten výkon navíc dokáže poskytnout, ale to při nehorázném navýšení ceny. Popravdě o těchto kartách se moc neoplatí uvažovat.

  • Vyplatí se mi druhá HD 5850 do CrossFireX?

Naše měření jasně ukázalo, že CrossFireX je dobře použitelné a dokáže nabídnout obstojný nárůst výkonu. Nabízí se tedy otázka, jestli se oplatí přikoupit jednu kartu. Když už jedna karta ve vašem PC osazena je, tak určitě není špatným nápadem nad tímto uvažovat. Zvednete si více než slušně výkon a to za lidovou cenu. Kdybyste přemýšleli o koupi dvou karet, s tím že je vyměníte například za starý Radeon, který se stále tetelí ve vaší sestavě, tak raději na to rychle zapomeňte. Cenově to vyjde pouze o trošku levněji než HD 5970 ale výkonem budete níže. V tomto případě je lepší připlatit si (maximálně) tu tisíci korunu a sáhnout po tom nejlepším rovnou.

Každopádně Radeon HD 5850 i po 10 měsících na trhu je stále atraktivní grafická karta za dobrou cenu s vynikajícím poměrem cena-výkon, výkon- spotřeba a doslova obrovským taktovacím potenciálem. Je jen na vás, zda ho budete umět správně využít.

Za zapůjčení grafik děkujeme společnosti ASUS

 
 
 
 

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 17:41:50
avatar
Dík za perfektní recenzi zrovna jsem uvažoval že ke svému Radeonu 5850 ještě přifařím 5770 která mi odpočívá doma.Ta to recenze mi jasně potvrdila to že když jsem před rokem kupoval Radeon 5850 tak to byl sakra dobrý kup jelikož ještě teť je dražší než před rokem a výkonově dostačující.Jinak všem doporučuji.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 10:34:07
avatar
Musím jenom souhlasit ... před rokem a něco jsem na tuhle kartičku čekal 3 týdny, ale koupě se vyplatila Mám jí OC na frekvence HD5870 a šlape jak hodinky
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 17:57:44
avatar
Veľmi zaujímavé, nechcem vedieť kam by sa 5850 dostala po pripojení na vodníka
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 18:09:24

Ten gigabyte je prý největší "ehm" na trhu, prý nejdou snižovat otáčky a je to celkově dost špatná karta - viz fora. Asus je prý hlučný - já mám powercolor pcs+ a teploty a hlučnost jsou super (pokud zas nejsou nějaký vedra - problém je taktování - na pamětech nejsou ty malinké chladiče a jádro nejde voltovat 850@1120 není špatný a s jádrem se asi dostanu malinko výš, ale škoda no. Z grafů nejlépe vypadá ten od MSI, ale moc kladných ohlasů jsem na něj neviděl (co se týká taktování) - holt jediná opravdu kvalitní volba je (prý) referenční model - výrobci pak nemůžou škudlit kde se dá a šetřit na mofsetech atd. - ale zas nevím jak je na tom s teplotama atd. (ono grafy v recenzích je jedna věc, ale mít to v regulérním kompu a používat to v létě je druhá...)
axe205 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 18:42:22

Prý... Gigabyte 5850 OC mám a problémy, které píšeš nemám. Větrák jde pohodlně regulovat, s nastavením auto zvyšuje a snižuje otáčky jak má. O větráku nevím, nikdy snad nejede ani na 60%. Pouze takty v CCC jdou nastavit jen na 920/1200 a nelze měnit napětí. :-( Jinak jsem s kartou velice spokojen. Bios je nahraný poslední verze...
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 21:24:26

Je toho hodně napsáno v pct foru - jinak na pohodle taktování vem msi afterburner (divím se, že tě ccc tak daleko pustilo)
axe205 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 16:20:42

Ano, něco jsem četl. S F7 biosem pro Samsung paměti jdou nastavit právě tyto takty. A v bios editoru jsem si je povolil na 1000/1300 a testuju. (Zatím takty 5870). Jinak, v čem je afterburner oproti CCC lepší? Napětí tam měnit také nelze... :-(
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 21:19:46

No ccc dost omezuje zvyšování (někdy tě prostě už nepustí), v afterburneru jdou lépe nastavit profily a hlavně regulace větráčku podle vytížení a teplot (v defaultu grafiky mají 3-4 typy rychlostí, tady si můžeš nastavit 8-9, takže se to chladí tak akorát a máš super ticho.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 19:44:10
avatar
Citace:
Například Accelero S2 dokáže jádro RV870 spolehlivě uchladit a navýšit frekvence na 1GHz bez sebemenšího problému.


Nebylo by lepší použít S1? Nechce se mi věřit že by S2 uchladila takovou frekvenci, přeci jen je na ní potřeba dost zvýšit napětí.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 20:12:22
avatar
Jedna se o preklep...Melo tam byt S1
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - S1 2010-08-13 08:51:51
avatar
Taky me hodne zajima pouziti s Accelerem S1, jako mnoho jinych zde. Nechcete udelat nejaky kratoucky clanek jen na instalaci a pouzivani s timto chladicem?
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 23:57:14
avatar
Měl jsem ho nasazenej na dvou HD58xx kartách a dokonce bych měl ještě někde mít fotky z instalace atd... Původně měl být na toto téma článek ale sešlo z toho. Možná jestli někde najdu materialy tak snad...ale nic neslibuji.
Brzy ale bude článek s výměnou chladiče na HD 5970 (Arctic Cooling Accelero Xtreme 5970) kde nebude chybět ani ukázka výkonu po OC ...Samozřejmě na Eyefinity...A vynechat nemůžeme ani test samotného Eyefinity kde bude ukázka výkonu při 3-way tak i Quad CFx
Drzka CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 21:18:30

DD... rozhoduju se jestli koupit druhou grafiku do CF... jak to bylo s problemama multi GPU reseni, kdyz si delal tuhle recenzi? ma to podle vas cenu? mel bych druhou 5770 za 2500kc... to by melo vykonove porazet HD 5870... ale jestli to bude mit problemy jako blikajici textury a micro-shuttering... tak to nema cenu

PS: jaky je podle vas maximalni bezpecny napeti pro HD 5770? s pouzitelnou teplotou...
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 22:35:08
avatar
Za ty peníze to cenu určitě má...Jinak ne protože brzy tu je nová generace...blikajici textury ani micro-shuttering jsem nikde nezaznamenal...Teploty se odvíjejí především od napětí...Prostě zvedej napětí a taktuj a když budeš mít teploty nad 90 stupňů tak toho zanech.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 22:04:30
avatar
Parádní recenze na kartu, která možná bude v mém pc. Otázka je kdy
tonglik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 23:07:03

Ja Vam muzu rict,ze tato karta,neni moc dobrej nakup.Nevim jak lidi na DDWORLD jsou ovlivneny,ale momentalne nejlepsi kauf je
Geforce 460GTX a jeste lepsi Geforce 470GTX.A to proto,ze napr .470GTX stoji stejne jako 5850,ale napr MAFII 2,dava 50%lepsi vykon.470GTX je nejlepsi karta pro Direct 11,ATI nikdy nebude zvladat tak dobre tessalaci,jelikoz ji ani ve skutecnosti plne nepodporuje.5850 je dobra jen na Direct 10 a 9.Ale kartu prece kupujete tak aby Vam vydrzela.A jeste k tomu Vam muzu rict,ze ATI ma o 200% vetsi reklamace nez Nvidia a o 100% horsi ovladace.Ted kdyz otestujete na novych ovladacich FERMI G100,G104 tak se ATI pomalu ale jiste propada.....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 00:52:07
avatar
GTX 460 je slabší karta s nižším OC potenciálem i nižším výkonem po OC než co dokáže HD 5850 ... tudíž pro hráče je HD 5850 lepší koupě ...

GTX 470 je silnější grafika, na druhou stranu její provozní vlasnosti jsou špatné a je pořád draží než HD 5850 a tak už se nabízí otázka, proč nekoupit o málo dražší a výkonější HD 5870, který má obří OC potenciál a lepší proovzní vlasnosti než GTX 470 ...

DX11 a tessellaci plně podporuje ATI stejně jako NVIDIA - to jsou standardizované věci, naopak má ATI tu výhodu, že všechny současné i blízké DX11 hry jsou dělány na nich - protože tu v době vývoje těch her byly jediné DX11 grafiky na trhu a má je přes 90% hráčů disponujícími DX11 HW ...

Co se týká reklamací ... na trhu s DX11 drží ATI se svými grafikami 95% podíl jen 5% připadá na NVIDIA. ATI už se blíží k 20 milionům prodaných DX11 grafik, NVIDIA ještě ani ne milion. Není se co divit, GT 4000 grafiky skoro nikdo nemá, je jich jen pár a neměly tak čas odcházet ;)

Co se týká ovladačů, tyhle hlody se snad ani nedají komentovat - ATI má ovladače stejně dobré jako u NV, možná i v posleední době lepší - nemá HW problémy, a co se týká podpory ve hrách ani náhodou se výkon nepropadá a výko GT 400 nijak nezlepšuje. Kromě toho, když už někdo investoval do tří LCD, tak mu NVIDIA dnes nemá v podobě jedné grafiky co nabídnout. Pokud chce někdo výkonnou a úspornou grafiku za málo peněz koupí HD 5770, NVIDIA nemá nic, co by mu konkurovalo, a na druhou stranu, pokud chce někdo výkonnou grafiku s vysokým potenciálem je tu HD 5850/5870 s mnohem lepšími vlastnostmi než GTX 400 a pokud chce někdo to nejvýkonějíš, má opět jedinou možnost - HD 5970 ... takže je vidět jak moc jsi ovlivněný, GTX 400 nejsou dobrý nákup - GTX 460 je mezi - GTX 460 běžný uživatel a občasný hráč nepotřebuje a je pro něj drahá, velký hráč si zase koupí lepší grafiku, proože GTX 460 na plné detialy v mnoha hrách nestačí už dnes ...

GTX 400 neumí moderní hry provozovat lépe než HD 5000 naopak žerou více energie, pro budoucí DX11 hry s tessellací nemají žádný potenciál navíc, co půjde hratelně na GTX 400 půjde i na stejně drahých HD 5000. Podívej se na metro 2033 ani GTX 480 to nezvládá na plné detaily hratelně, takže s vyšší tessellací nemá žádnou šanci v budoucích hrách a úplně stejně je na tom HD 5870. Jediná grafika, která má potenciál něco zvládnout i do budoucna je HD 5970 ....

nicméně nemá to smysl řešit, GTX 400 jsou tu krátce a ještě vůbe nic nedokázaly a neukázaly, HD 5000 jsou osvědčené grafiky, které jsou stále v mnoha ohledech jasně lepší a brzy budou nahrazeny ještě lepšími HD 6000 a nejpozději v polovině roku 2011 pak zbrusu novými HD 7000 ... jinýmii slovy, co nedokázaly GTX 400 dosud, tak na to už nemají čas a momentálně nejlepší kauf jsou stále celkovými vlastnotmi HD 5000 grafiky téměř v každém segmentu .... mimo GTX 460, pokud chcete grafiku za 5000 tak tam jedině nemá ATI co nabídnout, všude jinde ale je lepší ...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-14 09:46:54
avatar
Divím se, že vůbec reaguješ. Tohle je přesně ten příspěvek na smazání, u kterého se pak dotyční naoko diví, že jim je tu mažeme. Je to jasné vyvolání flame a ne tím, co je tam napsáno, to si někdo může myslet (ač i tak jsou to kraviny), ale tím, jak je to podáno. dmnc
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-16 23:50:17
avatar
Souhlas DD, takovy prispevek je lepsi oznacit nalepkou "hvezdna pechota" a usetreny cas radeji stravit editem clanku, jez jsou hotove a cekaji na schvaleni. Pak bychom se nemuseli divat na testy s pul roku starym driverem, ktery byl po celou dobu dodavatelem neustale optimalizovan se zamerenim na Crossfire(X), Eyefinity a efektivitu cele Evergreen rady.
Gorlim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 07:30:49
avatar
gts470 vs hd5850 ...... rozdiel minimalne 20-30 eur
http://graficke-karty.heureka.sk/f:q:470/
http://graficke-karty.heureka.sk/sapphire-radeon-hd-5850-1gb-ddr5/
lambo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - napětí 2010-08-13 07:15:15

Cau DD moc pěknej článek, posim prozraď mi jaký program si pouzil na zvýšeni napětí. PS mam v PC HIS HD 5830 TURBO + EVGA GTX OC 470 ?. Potřebuju torošku malýho cypříška nataktovat .
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 08:18:33
avatar
MSI Afterburner
tonglik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 07:23:42

No ja nevim,ted jsem resil nakup graficky karty a koupil jsem Geforce 470GTX z Lan Shop.cz a stala 6280Kc s dph.Za to se da ztezi koupit ATI 5850,je asi o 200Kc drazsi.
Co se tyce dnesnich her,tak ani jedna nepodporuje plne Direct 11 a klidne se kouknete na tomshardware kde testuji tessalaci a je tam Geforce 460GTX 5X rychlejsi nez ATI 5870 a taky tam jasne pisou,ze az vyjde plne podporovana hra na direct 11,tak tam se ukaze sila Fermi.
A co se tyce spotreby tak to vyjde zhruba tak o 200kc za rok vic oproti ATI,coz je zanedbatelny.
Tak a ted mi uprimne napiste co by jste si radsi vybral Geforce 470GTX a nebo ATI 5850,kdyz oboji dnes stoji stejne.
Smula je v tom,ze ATI je delana na soucasny hry a tam taky konci,ale Nvidia se snazila udelat uplne novou architekturu,ktera je delana na hry co teprve vyjdou.Mel jsem moznost uz otestovat MAFII 2,kamarad ma ATI 5850,kdyz videl jaky v tom je rozdil,tak dal ATI na aukro a objednal si 470GTX....
Co se tyce 3 LCD tak to uz podporuje Nvidia taky a jeste k tomu pridava na trech LCD 3D Vision,uz jenom na jednom LCD je 3D Vision lepsi zazitel,nez hrani na 3 LCD na ATI
A kdyz uz jste psal,ze 480GTX nezvlada hratelne Metro 2033,tak to uz se taky prichodem novych ovladacu zmenilo a zaroven mluvime o hre,ktera ma celkove spatne udelanou optimalizaci.
Takze dnes si stojim za tim,ze nejvyhodnejsi karta na hry je
Geforce 470GTX jelikoz ma i nejlepsi cena/vykon
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 07:27:46

uplne s tebou suhlasim
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 08:56:20
avatar
Nejela nahodou ta Mafia na GTX rychleji diky zapnutemu Physx ? Rekl bych ze zcela jiste ano...Geforce GTX 400 NEPODPORUJE 3 monitory...Musis mit karty dve a to je rozdil...Porovnavat 3D a Eyefinity je jako porovnavat hrusky s jablkama. 3D ma navic i ATI sice v plynkach ale uvidis ze do roka bude stejne pouzitelne jako to od Nvidie a navic bych i rekl ze to maji vyreseno lepe a usporneji. Az vyjde hra plne podporujici moznosti DX11 tak vsechny dnesni VGA budou srotem vsech srotu a za herni grafiky se uz ani nahodou nebudou dat povazovat.
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 08:24:13

neviem preco tu chces tymito slovami rozduchavat zbytocny flame
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 08:56:10
avatar
Nenazyval bych nikoho hanlive, kdo slusne vyjadril nazor. Ja se take divam na vyrobky obou taboru a o GTX460 jsem take premyslel. Sam jsem mel nekolik generaci ATI karet v rade, jen aby bylo jasne, ze nepatrim do tabora Nvidiotu.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 09:38:21

Citace:
Nejela nahodou ta Mafia na GTX rychleji diky zapnutemu Physx ? Rekl bych ze zcela jiste ano


A presne to je vyhoda GTX. Ze to s PhysX akceleruju rychlejsie ako ked ide PhysX cez CPU. Vacsinou to v takom prípade znamena aj mensie prepady v urcitych narocnych usekoch hry.

Pokial hovorime o 3D tak treba rozdelovat 3D Vision a to ostatne(to ma aj kokurencia). 3D Vision znamena podporu vo velkom pocte hier co by musela ATI riadne zamakat aby toto vsetko dobehla. A najlepsie na tom je, ze kto ma na 3D GTX460(samozrejme na hry treba 2) tak nemusi kupovat 3D Vision kit. Pretoze tieto karty uz podporuju HDMI 1.4a a tym padom staci 3D TV a s nou dodavane okuliare. Takze sme sa opat pohli smerom dopredu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 12:04:53
avatar
ATI podporuje 3D stejně, když přřipojíš 3D TV a k tomu budeš mít brýle funguje to úplně stejně ....

Výhoda PhysX je umělá, protože to přes CPU jede schválně na starých nevyhovujících instrukcích .... to ale dobře víš ;)
Danstahr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 12:47:30

Upřímně, pořád vyhlašuješ, jak jsi web pro uživatele... Pro uživatele je PhysX výhoda a je jedno, jak k tomu ti "pánové nahoře" došli. Stejně jako je pro Ati výhoda podpora 3 monitorů.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 14:13:29
avatar
není to výhoda ... až bude CPU PhysX postaveno na úroveń podpory GPU a bude běhat na instrukcích na kterých má běhat, pak se o tom budeme bavit ... do té doby a pravděpodobně i poté platí, že PhysX jede dostatečně přes CPU a nepotřebuješ k němu NVIDIA GPU protože nic nepřidává ...
Danstahr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 14:36:38

Nejsem žádný fanoušek nVidie ani ATI a vím, že PhysX jde akcelerovat i přes CPU. I přesto je PhysX přes grafickou kartu příjemným bonusem, který umožňuje procesoru věnovat se jiným výpočtům (ne každý má šestijádra). Je to funkce navíc oproti ATIně, kterou nVidiáckým kartám nikdo neodpáře.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 14:58:40
avatar
no a kdyby PhysX bylo pořádně udělané přes CPU, tak konečně dojdou multijádra k využití a grafika se může věnovat grafice a můžeme mít konečně ppořádně DX11 hry s tessellací ;)
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 15:05:59
avatar
Souhlasim s tvym nazorem, ale jsou to jen kdyby. Momentalne se ma situace jinak. Pokud Nvidia karta zvladne to same za stejnou cenu co ATI a jeste navic k tomu nabidne PhysX, tak vidim lepsi tu Nvidii kartu. Proste bude mit jen o tu trsnicku na dortu vic.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 15:37:50

A ak sa este nahodou objavia dalsie hry ako Just Cause 2, tak tam bude vyhoda dalsia. Samozrejme ATI ma svoje vyhody tiez(Eyefinity).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 15:42:28
avatar
hlavně je to ale marketing - jinak nikdo sám od sebe PhysX GPU nepoužívá a používat nebude ... takž ejá doufám, že NVIDIA brzy dojdou prachy a PhysX udělá na CPU pořádně tak, aby to měly vývojáři chu´t používat ...
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 16:08:10
avatar
Naprosto souhlasim s tim ze to Nvidia pouziva jako nastroj marketingu. To ze to zneuziva je hnus, nicmene pochopitelny. Taky doufam ze se to udela poradne nebo se uvolni GPU akcelerace.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 13:16:46

Viem co ATI podporuje a ze v tom co maju rovnake nejake rozdiely nie su. Hovoril som o 3D Vision co zatial ATI nema a to som myslel tym co by museli dobiehat. Naviac ked 3D v hrach uz nie je u NV podmienene kupovanim 3D Vision Kit ktory nebol prave najlacnejsi.

Co sa tyka PhysX-u na CPU tak s podporou SSE instrukcii by sa akurat naskok medzi CPU a GPU zmensil ale urcite nevyrovnal. Stale totiz plati, ze GPU je v tomto ohlade efektivnejsie. Skor by mozno stratilo zmysel mat low-endovu kartu na PhysX a aby to stalo za to uz by sa musela pouzit niektora lepsia. To co by to mohlo zmenit je Fusion ale to sa tyka iba samotnych vypoctov. V paralelizacii budu mat procesory stale nevyhodu v pocte naraz spracovanych vlaken.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 14:15:40
avatar
jinými slovy, GPU PhysX je k ničemu, když to může běhat stejně dobře se stejným přínosem na CPU, stačí to jen udělat ;) - vím jak k tomu NVIDIA doutit - nekupovat její grafiky a ignorovat GPU PhysX, pak jí nezbude nic jiného, než PhysX pudělat dobře pod CPU a nebo ještě líp přes OpenCL a dát to všem jako licenční technologii bez upřednostňování nějakého HW a umělého zvýhodňování ....
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 14:46:19

Na NVIDIu tlacia urcite aj vývojari hier a okrem toho ak bude chciet NV pretlacit PhysX aj na konzole tak jej nic ine ako dokopanie CPU verzie nezostane. Dokazom k tomu je uz to, ze museli pokial viem znacne prekopat PhysX SDK + dorobit nativnu podporu multi core CPU. Tlak zo strany uzivatelov by uz bolo nieco navyse.

Co sa tyka OpenCL som trochu skepticky. Khronos by musel jeho podporou konkurovat podpore NV pre CUDu co je zatial iba vo hviezdach. A to je stale dovod na to, aby sa NV nemusela s portom PhysX-u na OpenCL nijak ponahlat. Hlavne aby to s tymto frameworkom neskoncilo ako s OpenGL. Nie vzdy je multiplatformnost vyhodou. Musi sa aj dostatocne podporit aby sa dany SW produkt presadil a odtlacil konkurenciu do uzadia..

Okrem toho to nie je umele zvyhodnovanie svojho HW ale iba zvyhodnovanie. Kto z nas by to robil na ich mieste inak?
Danstahr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 14:39:01

Čistě z ekonomického hlediska - proč by to dělala? Bude platit za vývoj něčeho, co pak na zlatém podnose předloží ostatním?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 14:59:32
avatar
čistě z ekonomického hlediska by neměla na výběr a musela by se snažit PhysX prodat aspoň tak ;)
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-16 09:34:55
avatar
jaky bryle? prosim u upresneni.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 12:13:41
avatar
Promiň ale tyhle fantasmagorické keci tady trpět nebudeme .... chápu že si tady snažíš ospravedlnit svou koupi, neříkám, že si z pohledu ceny koupil špatně, ale značku Inno3D bych nedoporučoval už jen kvůli pověsti a spolehlivosti a jinak kromě zajímavého výkonu GTX 470 vším ostatním odrazuje ... její TDP je minimálně o 62W výšší než u HD 5850 což je íce než třetina spotřeby celé HD 5850! A to je hodně pádný argument ...

HD 5850 se dá koupit i levněji ....

Ale DX11 podporují hry tak jako tak ...

Co si nechceš připustit je fakt, že při tessellaci není ve skutečné HŘE stejně drahá GTX 400 nikdy 5xrychlejší než HD 5000! A až vyjde DX11 hra s tessellací, tak na ni nebude mít GTX 400 dost výkonu - viz GTX 480 v METRO 2033 a to je tam o DX11 a Tessellaci jen an nejnižší úrovni ... žádná síla FERMi se tudíž neukáže ... takže si nelži do kapsy a neroznáš ty kraviny kolem sebe.

Výkon physX na GPU je podvod, protože CPU PhysX schválně jede na starších instrukcích než je jinak na CPU běžné, aby právě nedosahovalo výkonu vyššího než GPU .... na druhou stranu já si s jedinou HD 5850/5870 užiji MAFIA2 i s PhysX na 3LCD a ty ne ;) Takže MAFIA2 na PC s ATI HD 5000 umí jak PhysX tak Eyefinity na jedné grafice a PC s jednou GTX 400 umí jen pro hru nepodstatně o trochu lépe PhysX, vypadá to ale pořád stejně a neumí Eeyefintiy a žere víc než o dost výkonější HD 5870 ...

A další lež, NVIDIA 3 LCD na jedné grafice nepodporuje ... ukaž mi jednu grafiku GT 400, která obslouží 3 monitory v systému jako ATI Eyefinity .... a ATI to umí ve 3D taky a to i na jedné grafice!

GTX 470 má dobrý poměr cena výkon dnes, ale jinak je špatná ve všech ostatních ohledech ... já bych ji rozhodně s klidným svědomým nedoporučil - určitě ne od Inno3D - HD 5850 je pořád zajímavější volba hlavně provozními vlastnostmi ...
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-28 10:15:41
avatar
dej mi prosím odkaz na tu kamarádovu HD5850 , ale asi už ji prodal
tonglik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 07:39:55

Cena 470GTX
http://www.lan-shop.cz/innovision-i7n4701ddnj5kw-101865

Cena Ati 5850
http://www.lan-shop.cz/microstar-r5850-pm2d1g-oc-92614

tak a ted mluvte co je lepsi CENA/VYKON
redtroll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 09:34:07
avatar
3 monitory?...
tienovlas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kupil si zle 2010-08-13 11:39:44

A svoju kúpu sa tu snažíš ospravedlniť.Poviem to takto ja mám 5850 a kúpil som ju v decembri roku 2009.Nvidia vtedy nemala v eshopoch nič okrem 260.A teraz tu riešiš čo je lepšie a porovnávaš ju s grafikou ktorú fakt nik okrem teba nechce ,ktorá je radiátor a stroj na nedoplatky za elektriku.Kúpil si zle a teraz je už pozde .Výkon síce máš, ale moja 5850 ho urobí tiež a mám ju už dávno.Topí málo a málo žere a ani ju nepočuť.Proste sa s tým zmier a nabudúce viac porozmýšľaj či sa oplatí kupovať grafiku kôli značke.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 12:05:26
avatar
A kolik stojí GTX 470 pd MSI? ;)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-14 14:04:06
avatar
u referencnich grafik ti muze byt uplne jedno od jake je to firmy...inno3D vyrabelo smejdy kdysi davno kolem geforce fx5 rady a jeste davneji. od te doby sem na tu firmu zadny vetsi ztiznosti neslysel ani necetl.
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 00:23:54
avatar
JJ, Inno3D nedela spatne grafiky, rekl bych uplne stejne jako vsichni ostatni v regionu. Diky sirokemu portfoliu OEM produktu a s tim souvisejicim objemem vyroby jsou schopni nabidnout zajimavou cenu.

Aktualni (nelichotivy) pohled na vykon/cena u NV i AMD jen dokazuje prevahu AMD, podtrzenou bohorovnym cenovym klidem - AMD ma prostor pro zlevneni Cypress, ale nezlevnuje a necha NV, at se pachti na hranici rentability a bojuje s klesajicim trznim podilem. Vyrobci spolu cenove prilis nebojuji, protoze nemaji duvod - AMD nestiha dodavat jadra a tak maji jistotu, ze vsechny karty prodaji; k tomu si dobre pamatuji pad cen v dobe krize a plne sklady bez odbytu (doba RV770 vs G92/G200). Takze pripadny cenovy boj pripadl na obchodniky, kteri se ale namlsali na podzim a nechteji uhybat, k tomu je jejich vliv na cenu v nasich koncinach stejne maly.
redtroll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 09:33:40
avatar
Velmi pěkná a účelná recenze a test. Dobrá práce. Píši to i přes to, že mne nákup nové karty nečeká...
Syny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nereferenčák vs Referenčák 2010-08-13 10:05:27

Odporúčam nikomu nekupovať nereferenčné modely, ako sú tie od Sapphiru napríklad. Hrozne som sa odrbkal na tom. Taktovať sa skoro vôbec nedá a už keď, tak jedine "módom" v AfterBurneri a tým pádom si aj tak odpálite PowerPlay, čiže takáto prevádzka je fakt "efficient". Voltáž upravovať nejde a nepojde ani po flashnutí BIOS-u na inú značku, pretože tieto nereferenčáky majú odstránenú tu sučiastku na manuálnu reguláciu voltáže, čiže ruky preč od nereferenčákov.

Nieje to nič nové asi pre väčšinu ludí, no ja som to zistil až po kúpe.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 10:30:46
avatar
Ja tu frčím na nereferenčnej Sapphire, ale že by som nutne musel taktovať kvôli nedostatku výkonu, sa mi ešte nestalo... Jediná vec, ktorá ma v prípade Sapphire mrzí, je len dvojročná poskytovaná záruka.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 14:26:40
avatar
Tiez som toho isteho nazoru, podla mna je referencna karta od Sapphire/ASUS/GB/MSI atd najlepsia. Pri nereferencnych si treba davat pozor na chybajuci cip Volterra, kto chce taktovat tak ten ho potrebuje.
PetrSvetr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-14 08:31:17

Velice zajímavé je, že když jsou karty 5850 a 5870 nataktované na stejnou nebo podobnou úroveň, tak podávají i podobný výkon. Myslel jsem, že 5870 by měla být na stejné frekvenci o dost výkonnější. Podívejte se na 5870 865MHz x 5300MHz a 5850 850 x 5000MHz. Rozdíl je minimální ve prospěch 5870 a to dost možná jen proto, že má právě o pár MHz více. Tak by mě zajímalo čím to je. Že by to brzdil CPU se mi moc nezdá. Nebo je plnohodnotné jádro, jen taková fintička, na peníze?
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-14 09:55:06
avatar
Je to způsobeno tím že SP nejsou nejvědší brzdou karty a je jich nadbytek... Způsobeno to bude pravděpodbně "horším" poměrem textůrovacích jednotech nebo RBE...Ostatně toto bude jedna z mála novinek u HD 6000..I kdyby nenavyšovali počet SP tak stačí navýšit text. jednotky případně RBE a výkon půjde o nějaké to % (a to že nemalé) ihned nahoru.
Viz:
http://en.inpai.com.cn/doc/enshowcont.asp?id=7688&pageid=7218
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/radeon-hd5850_6.html#sect0
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 00:55:33
avatar
Hry jeste nedostoupily geometricke komplexnosti, kterou DX11 nabizi ( a v navrhu s ni pocita) a vetsinou neobsahuji ani tolik shaderu (program bezici na SP v GPU) ani nijake extra textury. Hrdlem u Cypress/Juniper se casto zdaji byt ROPs a pixel fillrate. Mrknete na vysledky 5770 vs 5830...

I tento test ukazuje, ze ubrani 10% SP/TMU Cypressu nesebere na stejnem taktu 10% vykonu, to ani nahodou.

Tesim se na Southern Islands, pokud se AMD soustredilo na vyvoj RBE/TMU's a uncore logiky a SP naopak upustilo do pozadi (matematicky vykon je aktualne nadbytecny), tak se muzeme i pri podobnem vykonu v GFLOPs (a navysenem Gtex/s a Pix/s ) dockat zajimavych navyseni vykonu, hlavne pri AA a vyssim rozliseni.
tonglik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-14 20:15:00

Tak a tady mate odkaz na dalsi benchmark novy hry,aby jste videli jak moc skvely je VAS BESTSELLER.Dalsi dukaz jak jsem rikal v NOVYCH HRACH JE NVIDIA KRALEM VYKONU.a pripominam ze Geforce 470GTX stoji 6280KC jelikoz uz ani ATI 5870 nestiha,no co se da delat,prece jenom ATI architektura uz je moc stara

http://www.guru3d.com/article/starcraft-ii-wings-of-liberty-gpu-graphics-performance/8
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-15 11:31:38

My jsme zapoměli, že ty v obraze poznáš rozdíl mezi 112 a 122 snímkama za sekundu jsi prostě nejlepší.

BTW bylo by dost smutný, kdyby nVidia vydala něco s 3/4 roku zpožděním a bylo to ještě pomalejší než ATI. Tady je to navíc jen o ovladačích a optimalizaci...
Ferdis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-16 01:26:16
avatar
Většinou zde na nic nereaguji,i když sem chodím každý den,tohle se už ale nedá vydržet (sorry DD,dneska jsem se trochu picnul),tohle vypadá na patnáctiletého chlapečka,kterému táta koupil GTX470,nebo jak se tomu krámu říká a teď ji má doma na stole(neumí ji strčit do pc),čte si recenze(vybírá si ty které se mu hodí)a onanuje nad ní.Neví že HD 58.. je tu už skoro rok a je lepší,než "novinka" od N......Není to nějakej mladší,ještě hloupější OBRův bratr?Mohl by dělat redaktora na Pč Fuking.

On za to ale nejspíš tak uplně nemůže,dejme mu šanci,třeba studená sprcha a ono se mu rozsvítí.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-16 09:44:11
avatar
neboj už jsem se o něj postaral a ještě se diví ;)
Ferdis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-16 12:31:00
avatar
Tak to ti moc děkuji,tyhle bláboly se opravdu nedaly číst a že se diví tomu se nedivim po tom co tady plodil.
Lolek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Skalovani 2x 5850 2010-08-15 13:26:41

To skalovani se mi nezda.Ze by 2x 5850 skalovali prumerne kolem 40%????A nekdy dokonce i min jak 40%.
Nekde se vam tady soudruzi stala chyba.
Crossfire skaluje prumerne 80%.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-15 14:26:25
avatar
TEST BYL NAMĚŘEN UŽ DÁVNO, POUŽITÉ OVLADAČE JSOU Z ÚNORA ...
Lolek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-15 15:46:42

Pak je to test s nulovou vypovidaci hodnotou.
V testu to vypada, ze 5870 muze konkurovat 2x 5850, coz je uplna blbost a ani 1Ghz 5870 se na 2x 5850 ani zdaleka nechyta.
2x 5850 maji vykon jako 5970.Spis mirne nad.
Tady je jeden z nejnovejsich testu SLI/CF.
http://techreport.com/articles.x/19404/5
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-15 16:28:46
avatar
bylo to napsáno ale hned v úvodu ;) ....
Lolek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-16 12:20:38

jeste sem narazil na nepresnost s 5970.
V clanku se pise, ze ma daleko vetsi vykon, nez 2x 5850 coz taky neni pravda.
Pravda je, ze 2x 5850 maji bud stejny a nebo o 1-2% lepsi vykon proti 5970.
Staci si projit jakykoliv test SLI/CF.
Drzka CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-16 15:27:02

DD... jakto ze ma GTX 480 mnohem vyssi vykon v Metru 2033 nez HD 5870? ty tesselace tam zase tolik neni... tak cim to?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-16 16:10:42
avatar
protože kdybys četl a přemýšlel jak člověk, tak víš, že:

1, GTX 480 stojí o dost víc než HD 5870, která je navíc o půl roku starší ...

2, GTX 480 má TDP oficiálně 250W, reálně 300W, kdežto HD 5870 jen 189W, takže by bylo divné kdyby vyšší výkon dražší a žravější grafika neměla ...

3, GTX 480 zvládá Metro 2033 jen tak tak hratelně a v náročných situacích padá FPS pod úroveň hratelnosti. Na GTX 470 a HD 5870 je to pak hratelné úplně stejně, tedy na plné detaily ne ....

takže když ti píšu, že tvé přesvědčení o tom, že má GTX 470 větší potenciál pro DX11 je mylný a ty nechápeš, že když to dnes s lehkou tessellací a DX11 zvládají na hranici hratelnosti (nehratelnosti), že nemají žádný použitelný potenciál pro DX11, tak fakt nevím ....

Jinak DX11 her je stále málo, pořád bude bohužel veětšina vycházet jako DX9 a tam má GTX 400 problémy. Přidejme k tomu fakt, že má v klidu i zátěži o dost vyšší spotřebu, takže se celkově jao domácí grafika moc nevyplatí ...
Tremor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zklamani 2010-08-29 12:17:45

To jsem celkem prekvapen a trochu zklaman narustem vykonu po zapojeni CrossFireX.
Momentalne mam GTX460 zapojeny do sli a narust vykonu oproti jedne karte, je mnohem vyssi nez na uvedenych grafech zde. Cekal bych lepsi vysledek, vzhledem k tomu ovladace na GTX460 jsou celkem v plenkach a Ati uz ma tyto dve karty na trhu celkem dlouho a ovladace by mely byt odlazeny.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Witcher 4 je v plné výrobě! Má být větší než Cyberpunk 2077.
Witcher 4 je v plné výrobě! Má být větší než Cyberpunk 2077.Monday, 02 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1738x
Komentářů: 6
Baldur’s Gate 3, nejlepší RPG dostává masivní aktualizace!
Baldur’s Gate 3, nejlepší RPG dostává masivní aktualizace!Wednesday, 27 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1011x
Komentářů: 0
Sniper Elite: Resistance v ukázce – více toho samého?
Sniper Elite: Resistance v ukázce – více toho samého?Tuesday, 26 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 837x
Komentářů: 2
War Thunder dostal nový grafický kabátek
War Thunder dostal nový grafický kabátekMonday, 25 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1132x
Komentářů: 5
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1326x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 996x
Komentářů: 2