TEST: ASUS R9 290X DCUII OC vs Gigabyte GTX 780Ti WF3X OC - přímý souboj TOP grafik roku 2013 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Pondělí, 23 prosinec 2013
Přejít na obsah
TEST: ASUS R9 290X DCUII OC vs Gigabyte GTX 780Ti WF3X OC - přímý souboj TOP grafik roku 2013
ASUS R9 290X DCII OC 4GB - Grafická karta
Gigabyte GTX 780Ti WindForce 3X 450W 3GB - Grafická karta
Testovací sestava DDWorld a testy
Test - Battlefield 3 (DX11)
Test - Crysis 3 (DX11)
Test - Tomb Raider (DX11)
Test - Metro Last Light (DX11)
Test - ANNO 2070 (DX11)
Test - GRID 2 (DX11)
Provozní vlastnosti a taktování
Výkon, cena a poměr cena-výkon
Závěr a hodnocení

 

 

  • Závěr a hodnocení

Takže jak dopadl souboj TOP edic? Radeon R9 290X udělal konkurenci pořádnou čáru přes rozpočet, protože jak víme, je nakonec mnohem lepší, než všichni čekali. Nejen že výkonově jasně překonal GTX 780, kterou dokonce překonala i jeho slabší edice R9 290, ale překonal i GTX TITAN. Nedalo se tedy nic dělat, a na rychlo udělaná "nová" GTX 780Ti napnula všechny síly (tedy své osazené plnohodnotné plně aktivní GK110 jádro) a vyrazilo R9 290X konkurovat, protože GTX 780 a GTX TITAN na ni prostě nestačí. A výsledek?

Vzhledem k nějakému tomu % hodnoty chyby měření je rozdíl mezi R9 290X a GTX 780Ti v souhrnu více her zanedbatelný. To ale platí jen pro nižší rozlišení. Čím vyšší rozlišení a náročnější nastavení, tím má GTX 780Ti výkon přeci jen o něco nižší než R9 290X. Ale má to zcela objektivní vysvětlení. Parametrově je totiž právě pro vyšší rozlišení a náročnější nastavení R9 290X lepe připravena a navržena. V tomto ohledu bych rád upozornil na některé recenze, jejichž autoři z nějakého důvodu omezují detaily a nastavení, což pak samozřejmě neobjektivně pomáhá GTX 780Ti. Nevím, ale nejsou náhodou tyhle grafiky na to, abychom se nemuseli v nastaveních omezovat? A jak snížené nastavení hry ukáže, jaký skutečně výkon ty karty nabídnout? Prostě pozor na některé recenze a jejich závěry.

Pokud jde o výkon OC edic, tak platí to samé. Díky velmi vysokému taktu dokáže GTX 780 Ti OC být výkonná v nižších rozlišeních, ale se stoupajícím rozlišením a náročností její výkon vůči parametrově a architekturou lépe vybavené R9 290X prostě klesá. Pokud někomu vychází něco jiného, popírá tím jednoduše ty objektivní parametry a architekturu těch grafik.

Kromě grafického herního výkonu, je zde i výpočetní výkon. Zde je R9 290/290X výrazně lepší, než co nabízí GTX 780Ti, jež je navíc utažena i proti GTX TITAN. I proto je o R9 290/290X zájem nejen mezi hráči, ale i těžaři měn a dalšími. GTX grafiky mají stále výhodu v tom, že nestandardní CUDA zde dlouhou dobu bylo podporováno a tlačeno, zatímco Radeon grafiky neměly odpovídající podporu. To se ale obrací a právě digitální měny a některé další GPGPU aplikace běžící pod standardy OpenCL/DirectCompute, jasně ukazují, že ten papírový výkon a univerzálnější architektura GCN GPU mají odpovídající výkon a využití i ve skutečnosti, když je pro to napsána aplikace jak se sluší a patří (podobně jako jsou pro CUDA optimalizovány GTX grafiky). Pokud tedy lze herní výkon mezi R9 290X a GTX 780Ti považovat za vyrovnaný, u výpočetního výkonu už je R9 290X jasně lepší a i proto je o ni takový zájem. Není se tedy co divit, že se mluví o vydání GTX 780 ULTRA edici, která by těch pár % dokázala ještě nabídnout, protože jednoduše nelze ani náhodou považovat GTX 780Ti za nejvýkonnější kartu na trhu a její vyšší cena se tak nedá moc omluvit.

Padl i mýtus o nezřízeně nenažrané R9 290X. GTX 780Ti totiž žere stejně, či dokonce více. Opět se potvrdilo, že kvalitní chlazení dokáže snížit spotřebu, protože OC edice ASUS DCUII má stejnou, či o trošičku nižší spotřebu než pomalejší reference! GB GTX 780Ti OC už ale není ten případ a žere více. Pokud vás zajímá šetření energií, rozhodně to nejsou karty pro vás.

  • No a  teď cena ...

Takže GTX 780Ti má maximálně stejný výkon, ale díky architektuře a slabším některým parametrům je výkon se stoupajícím rozlišením a nároky nižší vůči na tohle lépe připravené R9 290X. Spotřeba je u obou grafik velmi vysoká, nereferenční chladiče stejně schopné. Zde rozdíly už nehledejme. Taktování a výkon po něm je také srovnatelný. V čem jasně R9 290X poráží GTX 780Ti je v tom, že kromě vysokého herního výkonu nabízí R9 i vysoký výpočetní výkon, který GTX 780Ti prostě postrádá (je horší i než jinak herně pomalejší, ale výrazně dražší TITAN).

Pokud byste očekávali, že díky o něco horším parametrům, maximálně stejnému, či o trochu horšímu hernímu a mnohem nižšímu výpočetnímu výkonu bude stát GTX 780Ti méně než R9 290X, tak bohužel tato logika neplatí. Radeon R9 290X stojí až o 4 tisíce méně než GTX 780TI!!! O to větší záhada je, že si GTX 780Ti může někdo pořídit a ty tisíce za nic za ni vyhodit. Jen tak. Zkoumali jsem vše podrobně, ale prostě za ty peníze nedostanete nic navíc ani lepšího. Naopak!

 Gigabyte dělalo, co mohlo, výrazně zvedlo takt a tedy i výkon, zlepšilo chlazení a prodává to za nejnižší možnou cenu, takže se jí rozdíl podařilo srazit na zhruba 3 tisíce. Pořád je to ale strašně moc. ASUS DCUII R9 290X nabídne excelentní chlazení, srovnatelný herní výkon, mnohem lepší výpočetní výkon, více paměti a stejně dobrý OC potenciál a to celé za cenu kolem 14 tisíc, tedy o 2600 korun levněji!!! A ten cenový rozdíl nevyváží žádné hry zdarma, protože nemají takovou hodnotu (zvlášť v čase vánočních herních slev).

  • Závěr

Obě karty jsou výborné, hlavně ve srovnání s referenčními edicemi. Obě mají parádní chlazení, i když DCUII je o něco vzhlednější a přeci jen tišší. Nicméně to hlavní plní obě stejně dobře. Obě mají lepší výkon než ref. základ. GB si zaslouží velkou pochvalu, protože se snažilo něco udělat i s cenou a nevýhodností GTX 780Ti. Ale prostě to nestačí. I její vlastní R9 290X WindForce 3X, která dorazí co nevidět, nabídne to co testovaný ASUS DCUII R9 290X a bude stát o několik nezanedbatelných tisíc méně, než co nabízí GTX 780Ti a nic za to nenabízí.

Radeon R9 290X je lépe vybavená, modernější přesto mnohem levnější a tedy i výhodnější grafika než GTX 780Ti. Nabízí nejen vysoký herní, ale i ten výpočetní výkon. Není pochyb o tom, že je to prostě lepší a univerzálnější grafika a lepší nákup. Bohužel právě proto, že je tak výhodná, chce ji hodně lidí a proto je trochu problém s aktuální nedostatkovostí. GTX 780Ti můžete mít hned.Těžko vám ale v těchto podmínkách můžeme nákup GTX 780Ti objektivně doporučit,ačkoliv by si to GB za snahu zasloužilo (pokud GTX 780Ti chcete, je testovaná GB verze zdaleka nejvýhodnější volba) . I díky tomu že nové hry vznikají na GCN pro GCN a všemu výše uvedenému. GTX 780Ti musí prostě zlevnit a to výrazně nejlépe pod úroveň R9 290X. Oceňujeme snahu GB, ale v konkurenci R9 290X modelů to nestačí. Pokud cena klesne, budeme naše doporučení samozřejmě přehodnocovat.

Pro tuto chvíli a za daných objektivních okolností je Radeon R9 290X v nereferencích jasně lepší po všech stránkách, hlavně díky své výhodnosti. Problém je sehnat ji skladem, ale prostě karty dorazí do pár dní až týdnů každému, kdo si ji objedná. Testovaná ASUS DCUII OC edice do obchodu dorazí hned začátkem ledna. Pokud tedy má R9 290X nějakou nevýhodu v tuto chvíli, je to právě fakt, že ji chtějí všichni a je jich mnohem méně, než jaká je poptávka.

PS: jinak nejvýkonnější grafikou roku 2013 zůstává Radeon HD 7990, který v nereferenčních edicích stále nabízí jasně vyšší výkon, i když se mu R9 290X i GTX 780Ti dokáží přiblížit, překonat jej nejsou schopny. To bude úkol až pro jejich nástupce.

Za zapůjčení grafik děkujeme:

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MiraZima [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-23 19:00:24

V testu je jedna nelogicnost v sekci chlazeni :

"U obou chladičů si rozhodně nemůžeme stěžovat na hlučnost, naopak patří k tomu nejlepšímu, co trh nabízí! Pravda, ASUS DCUII dokáže být o něco tišší a znatelný než WindForce 3X, ale rozdíl je malý a v kvalitní skříni to nebude moc postřehnutelné."

Nejak nechapu spojeni slov tižší a znatelný, dle zaveru jsme pochopil ze DCU je opravdu tizsi tak dle me by mel byt i mene znatelný ne ?

Karty pekné, je videt ze GB na WF hodne zapracovalo od doby 7970.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-23 19:59:44
avatar
jenom když ty karty máš vedle sebe a dokážeš ty rozdíly odlišit, většina lidí nemá tak dobrý sluch
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-24 00:45:16
avatar
Fascinuje mě, jak v jednom příspěvku dokážeš zmotat "tižší" a "tišší" dohromady, přičemž ta špatná varianta ti evidentně sedí víc...

Víc čti knížky, ne internetové diskuze
(Myšleno dobře...)

Krásné Vánoce všem!!!
MiraZima [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-23 20:11:54

Aha, už chápu . S tím sluchem to máš jak s FPS kdy kolikrát mi někdo tvrdí jak valí War Thunder na nejaké 7750 na Max detaily ve fullHd a uplne plynule a kouknes na screen a on tam ma 25 FPS Podobne je to s hlukem. " ta karta je úplně tichá" akorát vedle ní není slyšet bourací kladivo
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-23 20:22:55
avatar
prostě ano, ASUS DCUII je v běžném režimu tiší, ale také má o něco vyšší teplotu ... ale rozdíl je prostě malý a obě karty jsou velmi tiché.

//ne s tím sluchem to tak nemám, hlučnost karet vyhodnocuji já a mám vynikající sluch a mám ty karty ve stejných podmínkách, takže mohu posuzovat.
MiraZima [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-23 20:46:11

Ale ja nenarazim na tebe jen rikam ze nekteri co znám tohle casto tvrdi protoze nemaji pojem o tom co je ticha a co hlucna a co je plynule a co ne To se vubec k tehle recenzi nevztahuje.
GeoTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-23 20:29:27

No konecne , a teraz sa vsetci autori titulkov "Nvidia ma opat najsilnejsiu jednocipovu GK na trhu" mozu skryt do diery. Ze vraj "vykonnejsia, tichsia, menej zrava" ... toto (konecne rovnocenne) porovnanie neref. edic musi byt pre niektorych ako studena sprcha

Tesim sa na extremne edicie , kde si myslim ze uz 290x vyslovene odskoci aj v nizsich rozliseniach
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-23 20:57:04
avatar
Tiež čakám na verziu s 8+8+6 pinovým napájaním

A s výkonom/teplotou/spotrebou to bolo už dávno jasné takže kto si tvrdil svoje predtým ten to bude tvrdiť aj teraz..
Abushrek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-23 21:41:07
avatar
A ještě se uvidí co to API Mantle, jestli to bude fungovat, tak si myslim, že AMD odskočí jestě více od NV.
Melo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-23 23:55:27
avatar
Je to vynikájúca karta . Kto ju bude vlastniť ,bude king .
pzdm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CUDA 2013-12-24 00:13:38

Proč? momentálně běží na FirePro W7000 což je Pitcairn, a mám tu W9000, ale protože CUDA, to je snadná odpověď:

Octane render, IRay s jeho mnoha klony pro různé apps, Thea Presto, Turbulence, ale post produkce, jako například věci od The Foundry a další...

takže tak

OpenCL zatím tahá za kratší konec, ale doufám v lepší zítřky
ferenc.cz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - MANTL 2013-12-24 11:25:51

čau DD nevíš jak to je stím MANTLEM, měli to představit pro BF4 v prosinci a zatím prdlajs Jinak sem valíš samé dobré zprávy, snad si pospíší MSI s Lighting na ten horlivě čekám
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-24 11:54:50
avatar
jak jistě víš a informovali jsme o tom, EA a DICE museli znovu celou hru předělávat, protože nefungovala, takže MANTLE Patch byl odložen ....
dr.coffee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-24 13:13:05
avatar
jsem opravdu zvědavý na celé slavné Mantle, zatím BF4 patch odvolán na neurčito, MS a Nvidia se k tomu staví dost zdrženlivě, takže to zatím vypadá bez úspěchu. Další zatím jen slibují. Pokud to tito dva velcí hráči nepřijmou, nikdy se to standardem nestane. Uvidíme časem..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-24 13:49:50
avatar
MS k tomu nikdo nepotřebuje NV už vůbec ne .... naopak ti budou muset MANTLE akceptovat a přijmout.

Úspěch už je teď jednoznačný, MANTLE použije a podporuje většina vývojářů her, který mají všech 5 pohormadě (na těch záleží, jestli se ujme nebo ne), protože to stjeně optimalizují na GCN je to pro ně maličkost a velmi vítané vylepšení ... použitím MANTLE nic neztrácíš, můžeš jen a jen získat a to velice jednoduše. Vývojáři by byli hlupáci, kdyby to nepoužili, když to jde, jako že to jde velice snadno.

MANTLE API není závislé ani na MS ani na NV. MANTLE běží doslovně pod API DX, a protože konzole mají AMD GCN ne NV čipy nezáleží na tom, jestli mantle přijmou MS natož v podstatě dnes už herně bezvýznamná NV (nemá svá GPU v konzolích, nemá ani integrované grafiky v CPU = to jsou hlavní hybytelé vývoje a trhu - a její podíl na GPU trhu klesá a klesat bude), běží zcela nezávisle a je výhodou hlavně pro vývojáře her, kteří jej vítají s nadšením a použijí. To že si ho nikde neviděl je proto, že také ještě žádná hra nové generace nevyšla!!!!! Všechno bude v příštím roce ...
Abushrek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-24 21:38:58
avatar
Nejhorší ale bude, když bude na trhu jen AMD, tak si bude dávat ceny grafik, jak se jím zachce, když nebude mít konkurenci a pokud budou hodně sobečtí, tak bych řekl, že ty ceny by šly nahoru.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-24 23:02:49
avatar
do tohoto stavu máme ale hodně daleko .... vůbec to enní na pořadu dne se tímto zabývat
Abushrek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-25 14:12:26
avatar
Ano není to v pořadu dne, ale myslel jsem to jen, že se to může stát taky .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-26 02:10:17
avatar
nepravděpodobné, současná situace jen nabádá k tomu, aby se začal snažit i druhý výrobce a to i jinde než na poli marketingu.
zilien [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - teploty 2013-12-24 11:49:36

Pěkný test. Zajímaly by mne ještě teploty VRM u R9 290x při taktování. Mám na R9 290x Accelero Xtreme III. Teploty v základu a možnosti taktování jsou podobné jako u této nereference (a to mám malou skříň a Asic jen 68,2) ale při burn-in ve Furmarku už je karta s Accelero díky vysokým teplotám VRM nestabilní. Má tato nereference dobře vyřešené chlazení VRM kaskád? DD, mohl bys na nataktované kartě spustit extreme burn-in ve Furmarku a napsat, jestli a s jakými teplotami karta proleze?
Viky.05 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vodni chlazeni 2013-12-24 14:09:13

Zdravim,

nejprve bych chtel podekovat za recenzi. Super
A zadruhe- ja mam vodni chlazeni v pc a chci se zeptat, zda na tuhle nereferencni r9290x dam referencni vodni chladic?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-24 16:36:39
avatar
určitě se na ní vejde chladič typu, co chladí jen GPU (vlastně jako all-in-one CPU chladič), ale jestli se tam dá osadit nějaký velký blok, to nevím ...
Viky.05 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-24 23:18:51

No prave ze univerzalni se da, to je jasne, ale ten nechci. Bo treba jsem mel 7970 matrix p. a musel jsem mit specialni chladic nereferenční, protoze ta grafika mela jinou architekturu nez referenční. Tak me prave zajima jak je to tady u toho asusu...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-25 00:50:49
avatar
ano PCB je nereferenční jsou tam rozdíly úplně jiná je kaskáda a je tam řada komponent co na referenci nejsou. Takže speciální blok je třeba
Viky.05 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-25 01:00:28

Tak diky za info i když si mě moc nepotěšil...to zase budu čekat několik měsicu, než na to bude neref chladič...
Icoboss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-24 14:35:22
avatar
Me se libi jak tu api mantle vychvalujes do nebe a jak sam rikas jeste to nikdo nikdy poradne nevidel v akci ...TAKY na to cekam to se neboj samotneho me to zajima a klidne na AMD prejdu...V tom nevidim problem..Ale to ze neschopnost lidi jak v EA DICE (viz nejem beh BF)a take u AMD nejsou schopni dodrzet ani vcas termin plus minus den dva je fat vostry....
UKAZTE NAM MANTLE UKAZTE NAM POKROK UKAZTE NAM CO JSTE SLIBOVALI---
CHCI VYKON CHCI VALIT NA 200FPS :-) a JE ME JEDNO CO TO BUDE STAT Yeeeaaaah,,,
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-24 16:39:54
avatar
pořád nechápete, o co u MANTLE jde ... to není žádná nějaké + utilita ... to je změna v základu. To že se do BF4 nedostalo zatím je proto, že se nejdříve musí spravit samotná hra ...

mimochodem někteří kritizovali naše nízké hodnocení BF4 a výtky, že ta hra prostě nefunguje, vzhledem k oficiálnímu přiznání že nefunguje a snaze to opravit myslím že jsme se trefili přesně ...
Icoboss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mantle 2013-12-26 10:30:43
avatar
Ale já chápu o co tu jde že to není žádná utilitka...atd...ALE ty nás tu krmíš pořád mantlem aniž by jsi tedy dodal nejaky info s testama rozdílu. Pořád ho vychvaluješ do nebe ale MY JSME STÁLE NIC NEVIDĚLI Ty ANO??? Jestli ano tak sem s tím jestli ne tak nepiš o mantlu jako pomalu o něčem "nadpozemským" Už to tu čtu tak dlouho že asi prejmenuju syna na MANTLA . S hodnocením BF souhlasím ..měl přijít na trh příští rok vymazlenej a ne takto zabugovaný až běda..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-26 16:15:11
avatar
já nic nevychvaluji do nebe .... MANTLE není ničím nadpozemským, ale je logickým důsledkem a má smysl i funčknost. Že jste nic neviděli, vám já připomínám pořád ...

nechte to flame. Děkuji. Mimochodem MANTLE je věc hlavně pro vývojáře, kteří mohou lépe využít dostupné prostředky určitého HW, zase čekáte že díky tomu vaše grafika třeba zmodrá nebo co?
ivancic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - MANTLE 2013-12-24 17:15:05

Treba sa na Mantle pozret logicky...teraz su na tahu velky hraci,hlavne Intel + nVidia a potažmo aj MS. A ty defacto rozhodnu,ci sa Mantle ujme alebo nie.Kludne sa moze stat,ze sI vyvinu svoje vlastne Mantle.

Netreba zabudat,ze AMD je v konzolach "len"dodavatel hardwaru. Nic viac,nic menej. Vyrabane su MS a Sony.

Dalej... ano Mantle ma nejaku podporu vyvojarov a enginov, ale ostatne velke enginy chybaju....Source, Unreal, CryEngine či RAGE. A obavam sa,ze to moze byt zasadne.

Nie som odporca Mantle ako takeho,naopak zamer sa mi paci ale je naozaj predcasne hovorit teraz o jeho uspechu/neuspechu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-24 17:35:59
avatar
znovu .... MANTLE není nic, o čem by rozhodoval Intel, NV nebo MS!!!

Vůbec evidentně nechápete co to to MANTLE je!

Intel, NV a MS rozhodují jen to om, zda jeho výhod využijí nebo a nechají ty výhody fungovat jen na hardwaru AMD. Ale nerozhodují otom, jestli MANTLE uspěje či ne a zda se bude používat nebo nebude.

O úspěchu a prosazení MANTLE už je rozhodnuto a to bylo v momentě, kdy se AMD GPU/CPU dostaly do konzol. Skoro všechny nové hry jsou na ně optiamlizovány a MANTLE je i nástroj portace. Funguje a vývojáři jej budou používat. A opravdu tam nechybí žádný dležitý ... CryEngine a tvůrci her na tomto engine už podporu oznámili, dokonce mezi prvními, EA jede na MANTLE ve velkém i s Frostbite, SOurce nikoho nezajímá, navíc VALVE kutí novou verzi, o které nevím nikdo nic zatím, Unreal 3 na tom to klidně fungovat bude, stejně jako na Untreal 4 (ten však moc velkou podporu nezískal), Engine RAGE ani nepřipomínej, ten také nebude používán. Zato budou používány engine od tvůrců DeuseEx ti už podporu také oznámili a mnoho mnoho dalších ... všichni významní už skutečně zapojeni jsou.

Není proč pochybovat, že by se MANTLE neprosadilo, už se totiž stalo. MANTLE není žádná okrasná fičura, žádný marketingový nástroj, MANTLE je API, funkční velmi funkční věc, kterou vývojáři snadno použijí a přináší výhody bez nevýhod. Není nijak náročná a když už ty hry dělají na GCN pro GCN (díky konzolím) a toto API zároveň umožňuje využít sílu vícejádrových CPU, proč by jej nepoužili. Tohle prostě není věc, co by muselo AMD tlačit a platit za to aby to používali vývojáři. Ti přišli sami že to chtějí používat .... možná proto o tom někteří pochybujete a nevíte přesně, co MANTLE je a přináší, protože v minulých letech jsme tu měli spoustu technologií s různými názvy, které slibovali hodně a byly marketingově tlačeny a byla to jen pozlátka bez užitku. MANTLE ale mezi to nepatří ... to je skutečně užitečná technologie, která funkčně a jednoduše posouvá a zlepšuje věci. Vývojáři ji sami od sebe použijí, protože má i pro ně prostě přínos ...
dr.coffee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-24 22:14:27
avatar
pokud vím tak konzole používají vlastní API, vlastně pokud jsem četl nedávno správně MS ani Mantle používat na Xbox One nebude. Zůstane jedině na DX 11.x
tudíž jediná platforma kde se to asi nějak možná projeví bude pc scéna
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-24 23:16:09
avatar
ale houbeles .... MANTLE je i na konzolích a to už v základu MS nic neodmítlo (samozřejmě pro něj je hlavní jeho API), maximálně u jeho her, ale co budou používat ostatní tvůrci her je jejich věc a MANTLE má více použití ... už bylo vysvětleno, že MANTLE je svým způsobem i u konzolí (i když ty jej nutně nepotřebují - údajně) na PC to bude ale novinka a má rozhdoně velký smysl, ale o to vítanější ...
ivancic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-24 22:36:28

dr.coffee... Mantle odmietlo tusim aj Sony u PS4


1. Mantle je uzavrety standart pod taktovkou AMD, takze pokial ho nebude podporovat aj konkurencia, nema sancu. Pre vyvojarov je nezmysel vyvijat hry len pre AMD a jeho novsie karty a ubrat sa o zisky od konkurencie.
2. Vlastne Mantle si moze vyvinut aj konkurencia.
3. MS bude zubami nechtami branit DirectX (Mantle moze paradoxne pomoct upozornit na niektore jeho nedostatky, co pomoze v jeho vyvoji)
4. To ze je ohlasena podpora hernych studii zatial nic neznamena....za rok moze byt vsetko inak.

Skor sa bojim,aby AMD neminulo zbytocne nemale financne prostriedky a cas do niecoho,co nakoniec nebude mat az taky efekt aky ocakavali. Ale to uz je riziko podnikania
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-24 23:06:05
avatar
Já nechápu, jak někdo takto neinformovaný může vysvětlovat co je to MANTLE ...

1, MANTLE není uzavřený standard pod taktovkou AMD ... MANTLE může použít kdokoliv a dodat tam podporu i pro jiné čipy než AMD!!! Pro vývojáře má samořzřejmě smysl optimalizovat a vyvjíet na AMD GCN a AMD CPU protože tyto čipy jsou v konzolích a tam musí hry běhat co nejlépe. A protože konzolejsou díky tomu PC, je optimalizace a vývoj rovnou na AMD GCN a AMD CPU o to logičtější. Navíc z výhod optimlizace pro AMD CPU bude těžit i Intel se svými vícejádrovými CPU.

2, může ale bude mu to prd platný, nemá své čipy v konzolích které v současném multiplatformním vývoji hrají podstatnou roli a vzhledem k tomu že jsou to nyní PC o to více.

3, MS bude DX11 bránit, ale nic mu nebrání MANTLE do DX11 zakomponovat ... ostatně DX11.1/2 také zatím podporuje jen AMD a AMD nebrání MS MANTLE využít třeba v DX11.3 ...

4, ale znamená, za rok nemůže být nic jinak, protože ty hry už jsou ve finálních fázích vývoje .... jinak by to bylo, kdyby najednou v PS4/Xbox one přestaly být GPU AMD GCN a CPU AMD ... pak by opravdu mohlo být všechno jinak, MANTLE by ztratilo současný smysl, protože hry by byly vyvíjeny a portovány na jiná GPU/CPU než kam dnes směřují ... ale to není reálné. MANTLE je zde, prosadí se, má smysl a je vítáno a užíváno hojně vývojáři. Smiřte se s tím.

MANTLE není marketingově tlačené pozlátko AMD!!!! AMD do toho žádné extra peníze necpe ... AMD jen ve spolupráci s vývojáři, se kterými MANTLE vzniklo, udělalo low level API k lepšímu využití jeho HW, což je pro vývojáře něco, co rádi budou používat bez nucení a podplácení ;) MANTLE nepotřebuje marktingově tlačit, Mantle funguje a má přínos jinak by se do toho vývojáři tak nadšeně nehrnuli ...

Jinak pořád evidetně nechápete co všechno je MANTLE a co to znamená nejen pro GPU a CPU a hromadu technologií okolo ...
palino1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-26 12:27:53

no ono asi logicky zacinaju v hlavach vznikat pochybnosti o uspechu, vyuzivani MANTLE, hlavne ked sa zatial neobjavil ani patch pre BF4, ked uz bol ohlaseny jeho termin a nic...

Uvidime ci nastupom noveho roku pride na skutky, tych par tyzdnov nie je problem, horsie by bolo keby to boli dalsie mesiace cakania
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-26 13:46:28
avatar
pochybnosti mohou mít jen ti, kteří zapomněli na to, že jsme vám říkali, že MANTLE je záasní věc, která se zásadním přínosem dorazí až s novou generací her a ty začnou vycházet až příští rok .... Mantle v BF4 mělo být jen první vlaštovkou, ale odloženo nebylo pro to, že je to MANTLE, odloženo bylo prto, že samotná hra jako hra nefungovala a musí se dodělávat a předělávat, takže asi uznáte, že za této situace je priorita dodělat samotnou hru a Mantle dorazí holt později ...
Dj Addams [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-09 11:59:28

Dnes vysla tlacova sprava ze sa zacinaju predavat Asus R9 290 a R9 290X DCU2OC karty...ale este ich nikde nevidim
A farby su u 290 cervene a u R9 290X su zlate polepy.oficialne.nie moznost vyberu tak ako to je?vsade pisu ze 290X ma LEN zlate na sebe...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-09 12:11:34
avatar
neměli jsme náhodou už recenzi této karty na webu??? tam vidíte plné balení ;)
Dj Addams [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-09 12:24:47

Ano mali...len sa nikde nepise ze su tie polepy pribalene.je tam pisane vyslovene ktora karta ma polepy a ako su rozlisene.pokial su pribalene tak ok len sa to nikde nepise... a dostupnost by mala byt hned ale asi nie v cr a sr...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-09 12:30:03
avatar
jsou tam zlaté i červené ... dostupnost karty je taková, že je o ní obrovský zájem všude a ačkoliv jich ASUS dodává hodně rychle se vyprodávají. Co také čekáte, když má větší výkon než GTX 780Ti a stojí výrazně méně a není to jen herní, ale i výpočetní karta
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 733x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1434x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2237x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1985x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1318x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1302x
Komentářů: 1