TEST: VULKAN vs OpenGL – AMD proti NVIDIA v DooM aneb jak to vypadá, když se optimalizuje! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 13 červenec 2016
Přejít na obsah
TEST: VULKAN vs OpenGL – AMD proti NVIDIA v DooM aneb jak to vypadá, když se optimalizuje!
DooM - OpenGL vs VULKAN výkon
Závěr - je neomluvitelné vydávat hry pod DX11/OpenGL

 

 

  • Závěr: Je neomluvitelné vydávat další hry pod DX11/OpenGL!

Myslím, že není potřeba dalších důkazů, že jsme roky byli okrádáni o výkon (zejména s AMD Radeon, kdy bude hodně zajímavé udělat nějaké to srovnání starších generací grafik – kdepak v nových hrách budou asi HD 7000/R9 200 vs GTX 500/600/700 grafiky). Není třeba dalších důkazů, že nové DirectX12 a VULKAN jsou obrovským skokem vpřed a konečně to opravdu bude o výkonu hardware, nikoliv o mizerném výkonu aplikací a kdo se více vykašlal na optimalizace.

Tvůrci DooM mluví o tom, že tohle je jen první ukázka co API VULKAN umožňuje a pracují již na nativním VULKAN herním engine, tedy nové verzi idTech engine, která pojede ještě lépe s využitím dalších technik. I tady tedy přichází ke slovu využití výpočetního výkonu grafik a low level přístup k HW. Názorně se také ukazuje, jak na tom skutečně AMD a NVIDIA jsou po stránce jejich architektur a výkonu grafik. Až doposud jsme fakticky pod DX11/OpenGL netestovali výkon grafik, ale prostě výkon aplikací a ty zjevně měly ke skutečnému využití výkonu grafik daleko. Také se však ukazuje, že architektura AMD GCN, která je stará už řadu let, nemá konkurenci z hlediska pokročilosti a univerzálnosti. Je opravdu hanba a ostuda, jak dosud byla nevyužívána ze strany tvůrců her i API. AMD však před časem udělalo skvělý tah s API MANTLE a ukázalo cestu. Z MANTLE je tak definitivně největší revoluce od doby uvedení API jako taktových, se zásadním přínosem pro vývojáře i uživatele, a co je neuvěřitelné, AMD to dalo světu zdarma a neomezilo ji pouze na svůj HW! Viditelnější důkaz zcela rozdílných přístupů, filozofií a chování dvou hlavních firem na grafickém trhu, těžko najdete. Samozřejmě AMD tím sledovalo dlouhodobější cíle prospěšné i sobě, ale masivní přínos pro všechny už teď a zdarma, je evidentní.

AMD má obrovskou výhodu (opět ale vybudovanou), že její GCN čipy jsou v konzolích PS4/Xbox, a míří tam dokonce i aktuální POLARIS 10 GPU (RX 480/470). Z toho jsou nadšeni i vývojáři (autory DooM nevyjímaje), protože ti tak mohou stejnou hru na konzole i na PC (pokud má AMD Radeon) dělat stejně, se stejnými low level optimalizacemi a využitím HW prostředků. Problém to je a bude čím dál větší pro NVIDIA, která technologicky na poli architektury zaostává už dlouho, řadu věcí nepodporuje, i když z toho také těží, zdaleka ne tolik, ale ono ani není z čeho brát). Dlouho to ale bylo maskováno, nyní zjevně bude muset začít něco dělat a to nikoliv ve smyslu prznit hry „GameWorks“ hloupostmi či pimpení ovladačů. Ani jedno už do nových her s optimalizacemi už v základu prostě nepatří.

Nečekejte žádné zázračné ovladače, výkon NVIDIA grafik GTX 900 "neopraví" nic (ani o to u NVIDIA není žádný zájem) a ani GTX 1000 z nových přínosů API nebudou těžit jako AMD. Není kde u nich z čeho brát. NVIDIA samozřejmě nesvědčí fakt, že nové hry vznikají a jsou primárně optimalizovány na AMD grafiky a mám od mnoha vývojářů potvrzeno, že nové hry budou masivně na AMD grafiky optimalizovány a NVIDIA s tím nemůže dělat vůbec nic. Její strategie je a bude prostá, agresivní marketing a cesta hrubé síly grafik (i proto GTX 1000 jsou taktované na téměř maximum s minimálním běžně využitelným OC potenciálem). Nic víc se ani dělat nedá.

 

  • Závěr – světlé zítřky? :)

Každopádně nový DooM nám s API VULKAN ukazuje, že stejná hra může běhat mnohem lépe, když se výkon grafik skutečně využije, než jak tomu bylo doposud. Je to vlastně poprvé, kdy se setkáváme s API VULKAN u nové velké PC hry a rozhodně to není naposledy. Je naprosto nemyslitelné, že by takhle hra mohla chybět v objektivním testu a srovnání výkonu nových grafických karet, které si právě na tyhle nové hry, ať už s VULKAN nebo DX12, kupujeme. A připravte se na smršť nových DX12 her s podobnými optimalizacemi. S okamžitou platností zařazujeme DooM s API VULKAN do našeho testování grafik a současně asi vyřadíme jednu DX11 hru.  

Osobně pokládám za neomluvitelné, pokud se letos objeví velká AAA hry bez DX12 nebo VULKAN optimalizací. Moje informace naznačují, že vývojáři se opravdu snaží a většina těch her opravdu DX12 (v menší míře VULKAN) letos už používat bude a v čím dál větší míře. Přínos je masivní, neoddiskutovatelný a bude to zásadně ovlivňovat výkonová srovnání AMD s NVIDIA. Zajímavé tak bude sledovat i recenze, protože je zcela evidentní, že testy v DirectX11 nereprezentují skutečné výkony grafik ani jejich výkon do nových her. Každopádně vidím před námi světlejší zítřky a můžeme se opodstatněně těšit na hezčí a lépe optimalizované hry než kdy dříve :).

Za poskytnutí výbavy pro test děkujeme našim partnerům:

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
fanda433 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DX12 2016-07-15 01:10:16

Pokud nebude mít Win7 podporu DX12, tak je to vše bezpředmětné. Ten virusový paskvil v podobě W10 nesmí na všechny domácí počítače i počítače celé rozvětvené rodiny. Nesmí ani do mé firmy, nikde
galo0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 01:47:28
avatar
S Win10 nemám vůbec žádný problém. Ani doma (hry, multimédia, filmy, hudba...), ani v práci (pracuji v IT).
fanda433 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 01:53:10

Já nenapsal, že je problém. Je to VIRUS. Takže si IT pracovník. Když už dopodrobna, mám na starost firmy s kamerovými systémy, gymnázia a pár základních škol, včetně školek a pár firem a nikde nesmí W10 a pohoda. Nevím jak bych například rozchodil soustruh, který je napojen na SW, který podporuje XP......
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 07:40:32
avatar
Virusi! Dej si studenej obklad, teplou šálu a čaj.
A jestli Tě někdo nutí používat win 10, tak se nedej, držím palce.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 14:15:55

Win 10 je zatím opravdu tlačená sračka, Microsoft plánuje u těch podnikových verzí pronájem(každý rok zaplatí licenci na hlavu). Ale Vulkán API by ale snad měl běžet i pod Win7, takže mu fandím.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 20:10:59
avatar
To je jen jedna z alternativ, stale existuje corporate multilicence.

Navíc malejm firmam na start se to klidně může na čas vyplatit. Než nakoupit velkou multilicenci, tak je snažší dát 7Usd za win/mesic. Náklad na pořízení např 10 licencí je pro malé soukromníky né vždy levná záležitost, proto funguje i office 365.

Navíc by se to mělo dát použít i na dočasné akce. Chceš udělat akci/školení/... ... mužeš si pronajmout.

Osobně mi placení měsíčně přijde logické (jen je škoda že již za 2 roky člověk přeplácí více a více).
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-16 02:22:31

Je smutné vidět, že takoví jako ty rozhodují o uživatelích a ještě jsou za to placení. Argumentovat soustruhem a dohledovymi systémy je klišé (slyším to pořád a přitom obráběcí stroje ve firmě švagra jsou na operačním systému obsluhujícího počítače zcela nezávislá.)

Ono není lepší práce než pořád po sobě neco opravovat ve starých systémech. Uživatele jsou celí šťastní že můžou znovu pracovat a mají jeste IT zmetka za hrdinu. A faktury se hrnou... Good job.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 18:09:33

S kolegovým názorem na W10 nesouhlasím, ale pořád více než polovina herního trhu nemá W10. Jen neskutečný fanatik do technologie odstaví půlku trhu použitím DX12.

Ano je tu Vulcan, ale kolik her podporuje OpenGL a jak na tom ty hry jsou. Výhoda Vulcanu je multiplatformnost, DX je pro většinu vývojářů logičtější volba.
Dare [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 07:48:03
avatar
@fanda433:
nerozumim tomu proc sem tahas win 10? co s tim ma vulkan spolecneho? doom ti takto pobezi i na win xp
duron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 09:27:51
avatar
Myslim, ze ten novy DOOM pod XP opravdu nespustis. Asi jako 99% her vydanych cca 4 roky nazpet.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 09:44:29
avatar
nepoběží ... Windows XP není podporováno už pár let mnoha hrami ... minimem pro DooM je Windows 7 64-bit
Dare [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 09:51:34
avatar
Aha, tak to sem omlouvam za mystifikaci.

Vychazel jsem z toho, ze vulcan bude mit podporu i pro win xp.

Dekuji za vyvedeni me z omylu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 09:56:59
avatar
možná by běžel, ale XP už dnes dávno nikoho nezajímá a stejné to bude s W7 velmi brzy ... hráči masivně na W10 přecházejí ...
Dare [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 10:11:33
avatar
Snazil jsem se najit verohodny dukaz, ze opravdu ma vulcan podporovat i XP, ale na strankach Khronos group je jenom win 7 a dal.

Ale jinde jsem tu zminku nasel, google naprilad vykopl tuto zminku na wcftech. A minimalne jeden cesky nejmenovany web to taky zminuje, tak ted nevim.

Je ale fakt, ze uzivatelu hrajicich noveho dooma by bylo na XP asi uplne minimum. So no one cares
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 15:15:33
avatar
vzhledem k tomu, že klasická XP jsou 32bitová, tzn. umějí zaadresovat jen 3,25GB paměti, tak bys možná narazil zde. Byly i 64-bit XP, ale těm skončila podpora o mnoho dříve než na ty klasické. Další průser je, že neseženeš XP driver od výrobce pro žádnou novou grafickou kartu
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 18:10:48

natož na 64bit XP
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-16 20:14:35
avatar
Problém je u WinXP 32 bit. nedostatek paměti (adresace na maximálně 4 GB). Problém navíc je že do těch 4 GB se započítává i paměť na GK. Řešit 64 bit. verzi nemá cenu. Ta trpěla absencí ovladačů na mnoho periferií a Hardware vůbec.
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-29 10:01:23
avatar
Souhlasím. A budu se hodně bavit skuhráním zastánců desítek, až MS zavede pravidelnou měsíční platbu za jejich používání.
trnkaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-29 10:12:13

nic takoveho se stat nemuze
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 01:28:57
avatar
Nemám o tom moc načítané, takže sa radšej spýtam tu.

Sú DX12 a Vulkan podobne efektívne? V zmysle využívania zdrojov hardwéru, a kvality výsledného spracovania.

Teda ma zaujíma či sú to viac-menej rovnocenné API, alebo len MS niečo narýchlo pozliepal.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 08:29:00

V zásadě jednu věc mají společnou a v jedné významné se liší. Obě jsou low level API a obě budou mít podobné výhody. Kdo je efektivnější se teprve uvidí, až bude větší množství her plně v nových enginech a ne jen s "naroubovanými" prvky na starém enginu.

Zásadní věc, ve které se liší je fakt, že DX12 z důvodu donucení uživatelů přejít potřebuje Win10, zatímco Vulcan takto nesmyslně omezen není. Vulcan tedy nabízí podstatně větší skupinu potenciálních hráčů, kteří by z jeho výhod čelili než DX12 a to by mohla být jeho výhoda a je to jeden z aspektů, který by mohl vývojáře přinutit s tímto API pracovat.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 18:11:39

nebo se na něj naopak vykašlat
palino1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 02:41:08

niet na lepsiu reklamu a marketing AMD ale aj konkurenciu ako viac takychto optimalizovanych hier. Len skoda ,ze podpora pre nove rozhranie nepride rovno s vydanim hry.

Som zvedavi ako to dopadne s vysledkami pre novy titul Civilization VI, ktore bude mat hned podporu dx12
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 08:30:40
avatar
výkon AMD pod OpenGL v doomu je spíše ostuda, obstarožní karta GTX980 tam rozsekavala výrazně všechny karty AMD ve FHD, nepočítám tam ani 2x vetsi odskok RX480 proti GTX 1080 (a to GTX1080 odpovida cenove max 15.000kč "nVidia tam ma sakra prostor pro slevu, dopadne stejnak jako GTX980")
Dokonce i kripl GTX970 na FHD lepší než AMD .... proto je tam asi takový prostor pro zlepšení (kdyz se zprúměruje podle výkonu v ostatních hrách tak ten nárust není průměrně 30% ale treba jen 15% pokud by v openGL davla AMD výkon vs konkurence jako v jiných hrách).
duron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 09:26:34
avatar
Ty jsi to asi moc nepochopil...
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 11:51:56
avatar
prosím a řekneš mi jak sem to měl chápat?
duron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 21:42:44
avatar
Tak, že ostuda to je spíše tvůrců OpenGL a ne AMD.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-16 21:58:42
avatar
tak openGL bylo do nedávna jedinou pořádnou alternativou k DX, navíc mělo proti DX i velké výhody/nevýhody. Ale to že tvůrci doomu s ním zapracovali:
a) špatně pro AMD
b) AMD neumělo dobre openGL (sož si u jiných titulů než doom nemyslím)

co je dobře?
Marcus_CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 08:42:03

Mohu se zeptat, co je šokujícího na postavení třeba FuryX, která stojí skoro stejně, jako 1080?
TurboCmelak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 09:19:00

No pokud se podíváš na její výkon v jiných recenzích pod staršími API, je žalostně rozdrcena v některých případech až s podivem. Myslím si, že AMD udělalo to nejlepší co mohlo. Místo zapracování na chabém marketingu a hraní špinavých her alias styl NV.. Prostě se ukázalo kde je problém, teď jen totální bezmozek může říkat, že jde o problém AMD gk a její arch. Protože 1080 má hrubý výkon větší, je prostě rychlejší. Vždyť nové API je lepší hlavně po stránce využití HW co nejlépe to jde.

Podle mě super, že se někdo o něco takového snaží. Současná situace je prostě neúnosná. Nedivím se, že NV se o nic podobného nesnaží, když její GK netrpí demencí old API. Byly by sami proti sobě, kdyby pomáhali konkurenci. Nakonec by se ukázalo, že tábor AMD měl prostě pravdu. V hlavním táboře zelených se musí pěkně potit pod tím, co ukáze VEGA.. a určitě moc dobře vědí, že hráči budou chtít DX12.

Doufám, že místo nekalé hry, zlepší technologicky svojí architektůru a začnou využívat výhod DX12, tím se zvětší tlak na vývojáře a příchod DX12 nebude nikdo úmyslně brzdit a her bude habaděj. Nakonec se ukáže že AMD má prostě převahu. Nepochybuji že 1080Ti bude fičák.. ale plná VEGA by s ním neměla mít problémy.

Já se na tuto lepší budoucnost těším, protože vyděláme hlavně všichni.
Marcus_CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 11:28:52

Takže se AMD díky DX12/Vulcanu jen dostalo tam, kam patřilo... Kdyby tyhle výkony předváděla třeba 480, tak bych tomu skákání do nebes rozuměl. Ale když tohle předvádí "jen" FuryX, která u nás stojí 17 - 20 tisíc,která vlastně dohání stejně drahou konkurenci, tak tomu jásotu moc nerozumím.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 16:34:57
avatar
No jde o to, ze to je minulej highend, tudiz bych ho srovnaval spise s Titanem. A skvele na tom je, ze to tak nejak ukazuje, co bude zac novej highend v novych hrach. Pokud opravdu bude mit novej 6k jednotek, tak to je +50% a k tomu GCN5+HBM2+vyssi frekvence a to uz bude paradni piano (kladkobrinkostroj) na hry
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-16 09:58:54

Spíš bych to jen celé krátce shrnul: nVidia po letech konečně svou 1080 dohnala roky starou Fury
Nvidia je skutečně neprodejná pro lidi s mozkem
Marek007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-16 10:17:05
avatar
Fury X je a bude ve všech hrách porážena GTX 1070 i GTX 1080. Nemluvě o téměř jednou tak větším TDP. Navíc stojí jako GTX 1080 a aby se uchladila, tak musí mít vodní chladič.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 09:29:40
avatar
Konecne vykon grafik, aky sa podla ich parametrov a teoretickeho (rozumej matematickeho) vykonu ocakava. Slava novym API Vulkan a DX12! A konecne neodskriepitelny fakt, ze GCN architektura od AMD bola a je, jasnou technologickou viziou do buducnosti s obrovskou vyhodou proti konkurencii. Pretoze nie je mozne, aby boli castokrat take enormne rozdiely vo vykone medzi AMD a NV v generacne a segmentovo rovnakych hladinach grafik pod DX11. Teraz skutocne zavisi do vyvojarov hier, aby ich diela, nase virtualne mazlicky, boli nielen nadherne ale zaroven aj bohate na FPS. Ved za ten vykon a technologie si predsa platime
duron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3 dotazy 2016-07-15 09:23:30
avatar
V tomto testu mi velmi chybí
1) GTX 1070
2) CF dvou RX480
A otázka na závěr - je pro Mantle/Vulkan potřeba W10, nebo jede i na W7?
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 11:31:08
avatar
Vulkan (a teda aj Mantle) je funkcny od WIN 7 (a v Linuxu od jadra 4.x)
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 09:30:22
avatar
ano jede to i na W7
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 09:31:07

Na GTX1070 redakce čeká, na to už mi tu někde DD odpovídal.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 09:42:58
avatar
GTX 1070 jsme v pořadí ....
dvě RX 480 také zatím nemáme
Podle tvůrců DooM zůstávají minimální specifikace, tedy požadavkem je alespoň Windows 7 64-bit
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 09:37:46
avatar
DX12 + Async Compute v 3d marku (sam sem dnes zkoušel a +- sedí)
http://videocardz.com/62257/first-3dmark-time-spy-benchmarks-hit-the-web

Maxwell nezlepšuje, ale Pascal očividně DX12 + Async Compute zvládá "sice neškáluje tak dobře jako R9, RX, ale vykon měritelně leze nahoru GTX9xx ani ťuk"
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 09:43:39
avatar
což je docela divné, když PASCAL nemá žádné architektonické změny proti MAXWELL, které by to vysvětlily ;)
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 09:56:49
avatar
tak očividně nějaké zajímavé optimalizace asi byli, je také divné že výkon na takt pascalu je zřejmě menší než na maxwellu (možná právě proto)
trnkaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-25 12:54:54

Pascal ale asynchronni shadery castecne umi, i kdyz ne tak dobre, jako GCN
duron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GTX 1070 2016-07-15 09:46:25
avatar
Tak jsem si nasel vysledky 1070 (+- par %)
FHD 150 fps
QHD 100 fps
UHD 50 fps
Takze RX dava cca 80% vykonu 1070 za necelych 60% penez. To s RX se da usetrit cca 6.500,- a mam temer to same. Jeste pockat na nereference s vyssimi takty a rozdil bude jeste mizivejsi.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 10:00:42
avatar
taktovat de oboje a samozrejmě že výhodnost cenová je vždy na straně AMD "pokud by to bylo jinak tak by to smrdělo tím že si AMD nehýčká své zákazníky" , ale dokud nebude Vega tak stále 1070 a 1080 jsou hiend za drahé leč běžné "nekonkurenční" ceny.
Marcus_CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 12:08:54

480 téměř taktovat nejde.

1070 nataktuješ na 2000MHz a téměř se dotáhneš na 1080.

Citace:
Takze RX dava cca 80% vykonu 1070 za necelych 60% penez. To s RX se da usetrit cca 6.500,- a mam temer to same.


To je sice hezké, ale zatím si tohle můžeš říkat jen u jedné hry...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 12:16:40
avatar
GTX 1070 můžeš nataktovat na 2GHz a k výkonu GTX 1080 se pořád nedostaneš ....

RX 480 jde taktovat velmi dobře, i líp a s větším přínosem než GTX 1000
Marcus_CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 12:36:26

Ale dostaneš

Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 14:18:46
avatar
tak hnusný grafy už jsem dlouho neviděl ... každopádně dokazují že nedostaneš ....
Marcus_CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 15:01:27

V GTA je 1070 dokonce nad 1080 ... Ve 4K ztrácí třeba 5 fps. V nižších rozlišení je to asi 10fps. Myslím, že to za rozdíl cca 10 tisíc celkem stojí ;). Takže ano dostaneš, pokud to nevidíš (nebo nechceš vidět), tak to už je jiná věc.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 16:32:38
avatar
zrovna GTA je hodně mizerně optimalizované ...
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 18:16:45

ale to nic nemění na faktu co říká kolega.
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 16:31:13

To si nevidel ten z článku o desktopoch, ten graf bol úplne neprehľadný
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 12:39:12
avatar
tak podle mě to není o čipu, ale o tom že výkon neškáluje lineárně s taktem.

na 1000mhz + 100mhz muze dat klidne např 10% navíc, ale na dalsim +100mhz to bude treba jen 8% pak jen 5% pak jen 3%. Proto není 100Mhz tak poznat u nVidie na 1800+ jako u AMD na 1250mhz
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 18:22:38

škáluje docela lineárně, problém je jak se chová boost 3.0

Moje 1080 dává bez OC boost 1885MHz (chalazeno vodou), na vzduchu v referenci udržela typicky 1797MHz.

Pokud počítám OC od uváděného boostu, tak to vypadá jako velké OC, realita je ale nižší... Když udělám OC na 2GHz, tak reálně získám asi 6% přitom se to tváří jako OC o víc jak 15%, problém je že ta karta prostě v základu běží téměř 1900MHz.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 11:46:16
avatar
Jen pro zajímavost GTX 1080 nereference (za téměř doporučenou cenu) " 599USD * 25 kč/usd * 1,21 DPH + marže 4,5% = +-kurz 18900kč s DPH "

Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 11:59:40
avatar
pořád drahý ... reálná cena by měla být GTX 1070 za 10-11 amax. GTX 1080 za 15 max.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 15:37:58
avatar
s tím nemůžu než souhlasit, ale zatím je k tomu AMD nenutí ničím, tím pádem chápu proč mají cenotvorbu jakou mají.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 15:05:58

Jednoznačně souhlasím, 1070 za těch 10-11k (aktuálně!!!!) ideální kauf na 1440p, aktuální ceny jsou hodně nastřelené co jsou na shopech. 1080 je taky za nesmyslnou dardu.
Jespi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - asdf 2016-07-15 21:32:12

Proč by měla mít GTX cenu 10-11tis. Když minulá generace byla ve stejné cenové úrovni s GTX980.
GTX 1070 / GTX 980 obě nástupní ceny 15000.
Pro 1070 navíc nehraje v prospěch kurz. Kdyby byl kurz koruny stejný jako před 2 rokama, stojí GTX 1070 míň než 15000.
Takže tu proti sobě máme GTX 980 a GTX 1070, obě stojí stejně (1070 by stála míň nebýt kurzu koruny), GTX 1070 ma vyšší výkon, nižší spotřebu než GTX 980, takže za stejné peníze dostanete větší zábavu. A vám je to málo ???
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 21:35:33
avatar
protože GTX 1070 je nástupce GTX 970 ne GTX 980 .... nástupce GTX 980 je GTX 1080 všechnou jsou to karty performance semgmentu není to high end a nezaslouží si takovou cenu nevyplatí se vůbec kupovat ...
Jespi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - asdf 2016-07-15 21:45:06

Brát nástupce karet podle předposledního čísilka mi přijde divné. Beru je podle nástupní ceny. Za stejný peníz (kdyby nebyl pojebaný kurz, tak dokonce za nižší peníz) vyšší muzika. Hotovo. Co je na tom nevýhodného.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 21:54:18
avatar
?!?! prosímtě tady jsi na technickém webu zabývajícím se hwardarem a technickými detaily a opravdu jsem nečekal že bych tady někomu musel vysvětlovat co je čeho nástupcem zejména když to NVIDIA tak pěkně a jednoznačně pojmenovala. No dobře, zjevně nechápeš:

takže ti to vysvětlím:

GTX 1070/1080 mají stejné jádro GP104 v rozdílné konfiguraci. GP104 je jádro menší (Performance segment). Nad ním je high endové GP102/100) které patří na GTX 1080Ti/TITAN P.

GTX 970/980 měly GM204 jádro, které bylo na stejné pozici = performance a to pod high endovým GM200 na GTX 980Ti/TITAN X.

GP104 na GTX 1070/1070 je přímým nástupcem GM204 na GTX 970/980, už názvy jsou jasné. Ceny do toho vůbec netahej.

Jestli to nechápeš ani takhle tak ještě jednodušeji: GTX 980 byla grafika s plným jádrem v plné specifikaci jedoucí na maximum. GTX 1070 je grafika s ořezaným jádrem jedoucím na nižší specifikaci. Tudíž je jasné, že GTX 1070 je nástupcem stejně konfigurované a pozičně řešení GTX 970 a GTX 1080 je nástupcem GTX 1080.

Ceny do toho netahej, GTX 1000 jsou jen předražený, to je celý ...
Jespi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 22:14:00

Netahat do toho ceny? Co to je za blbost? Vždyť přece to je furt u zákazníka nejdůležitější - cena. Proč by zákazníka mělo zajímat zda to jádro je plné, nebo to je ořezané, to má něco vypnutého, to zapnutého. Cena je sakra důležitý aspekt.
A prostě za stejnou cenu, víc muziky. Tečka. A je jedno jestli je první plnohodnotné a druhé ořezané, to je úplně fuk, protože to přece zákazníka nezajímá.
Proč by taky mělo. Je úplně jedno jakým postupem se "toho" výkonu dosáhlo. Důležité je, že se za stejnou cenu dosáhlo vyššího výkonu s nižší spotřebou.

Tvrdit, že GTX 980 je nástupce GTX 1080 jenom protože to má stejné čísilka je teprve směšné.

Jestli to nechápeš ani takhle, tak ještě jednodušeji: Ořezané jádro roku 2016 dosáhlo za stejnou cenu vyššího výkonu a nižší spotřeby než plnohodnotné jádro roku 2014. Tudíž, je to naprosto super pokrok.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 22:20:07
avatar
prosimtě uvědom si co to plácáš ... cenu si může nastavit kdo chce jak chce a taky nastavil, jsou předražené .... parametry jsou klíčové a ta čísílka kterým se vysmíváš také.

Zákazníka že to nezajímá? Ale zajímá ... GTX 1070 je ořezaná, GTX 1080 ne. Kdo si kupovat GTX 970 většinou kouká na GTX 1070 kdo GTX 980 kouká na GTX 1080 ...

Ano GTX 1080 je nástupcem GTX 980 právě pro ta číslíčka, protože NVIDIA jim nechala stejnou logiku a stejnou logiku má i ten technický základ který má stejnou pozici.
Jespi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 22:23:28

Aneb jak si to okecat a vypustit fakta, aby to sedělo do argumentu.

Nevím proč platit 20 000 za navýšení výkonu oproti GTX 980, když stačí zaplatit 15000 za navýšení výkonu oproti GTX 980.
Nehledě na to, že 15000 jsou jen ceny těch darmožroutů. Dá se v pohodě sehnat i za 13 000
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 22:32:20
avatar
hele už mám toho dost ... NVIDIA ti to zcela jasně pojmenovala, parametry jsou jasně dané všechno je zcela objektivně jasné fakta jsou dokázáná a prokázána nadevší pochybnosti a ty pořád si meleš ty své kraviny bez jakékoliv objektivní opory.

Takže to ukončíme. Prosím běž jinam, kde ti tyhle kraviny budou brát. Tady na to nejsme zařízeni! Tady nás zajímají fakta a ne okecávání a ignorování faktů, jak to předvádíš ... sbohem.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-16 10:22:01
avatar
ale ona GTX 1070 a 1080 jsou nastupci GTX970 a 980 ne 980ti (podívej se na parametry tech karet a porovnej s parametrama predchozí řady) to že je posun výkonu o skoro 50% to je spravny rust za vyrobni proces a 2 roky vývoje.

To že kvůli 28 procesu si všichni zvykli na +5% na genaraci to je něco jiného
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 12:34:26
avatar
"ak to vypadá, když hra využívá grafické karty skutečně pořádně se vší, co nabízí?"
...jojojo, grafika od AMD umí někdy být pěkná veš v kožiše

Ale tak mě napadá - dokážu to otestovat i na APU?
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 14:24:12

Výkon AMD byl v teto hře žalostný, ted je opravený na uroven na které měl být, NVIDIA měla dobrý výkon i pod openGL, není co opravovat. Amd jen po dlouhe době konečně dotahlo konkurenci tak jak měla už dávno. Nevidím an tom nic převratného.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 14:30:41
avatar
no to je smutný že nevidíš ... AMD nemuselo dělat žádné psíkusy s ovladači a výkon se zlepšil jen díky optimalizaci a správnému fungování API a hry... proč to nešlo dříve a nefungovalo to takhle normálně? ... to je to převratné ...
Marcus_CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-16 12:59:03

Přesně tak! Skáče se tady jenom z toho, že AMD dohnalo NVidii! Jestli tohle stojí za obdiv, tak to je naopak celkem smutný
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-16 13:06:39
avatar
tady se skáče radostí z toho, že se to dalo udělat optimalizací a zavedením funkčního API, ku prospěchu všech a takhle by to teď mělo fungovat všude (když to zjevně fungovat tak může) ... jen pár blbečků z toho zase dělá záležitost flame ...
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-16 14:21:13

@aDDmin na vývoj ktorých kariet už malo vplyv resp. sú dielom nového vedenia AMD, alebo to stále "hasí" následky rozhodnutí predchádzajúceho ?
Citace:
a takhle by to teď mělo fungovat všude (když to zjevně fungovat tak může) a takhle by to teď mělo fungovat všude (když to zjevně fungovat tak může)

Prečo ? Veď tak by im odpadol problém s implementáciou toho DX12 (only Win 10) a Vukánu a ušetrili by tým kopec času (rokov) a čas=$ . Kedy sa začali snahy AMD o implementáciu API ?
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 15:01:27
avatar
Hehe totožný výkon mají například:
Fury Nano = 980Ti
FuryX = GTX 1080

to moc na Nv nevrhá dobré světlo, když karta která jednu dobu stála nová 12 tisíc se vyrovná kartě, která ve stejné době stála 18-19.

Ještě vtipnější je druhý případ kde 28nm FuryX je na tom stejně jako o 5 tisíc dražší 16nm hiend od Nvidie

Závěr: Pokud chcete v Doomu stejný výkon od Nvidie tak si 1/4 - 1/3 připlatíte
Marek007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-16 12:44:08
avatar
Fury X stojí v ČR stejně jako 1080 a celkový výkon bude nižší než 1080. Nelze porovnávat dle 1 hry (ve které je mimochodem 1080 lepší taky). Jinak nechápu "FuryX = GTX 1080". GTX 1080 nepotřebuje k tomu, aby jela vodní chladič ani 300 W TDP a přesto je výkonnější než Fury X.
jack.k [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 19:24:56

Tak mám alespoň další důvod, proč raději vybrat levnější i3 než drahou i5 do obývákové malé herní sestavy. Popravdě nevidím moc důvodů proč bych měl dát přednost té i5. Pochybuji, že by rodiče začali dělat do videa nebo grafiky. Teď spíše řeším, zda jít do RX470 nebo by stačila i RX460 pro FullHD.
Jespi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - asdf 2016-07-15 21:27:13

No, takže AMD ukázalo, že pod API, které je vlastně uděláno na míru pro AMD má výkon.
Teď už jen stačí, aby na to zareagovala NVIDIA tak, že udělá taky vlastní API, které taky bude dělané pro NVIDIU na míru a zase tam bude skok a navýšení výkonu a zase budeme tam, kde jsme byli.
Ono je hezké, ukázat, že pro optimalizované věci umí AMD podat výkon. Ale celý herní trh není jen Vulkan.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 22:02:15
avatar
Co to je za demenci ? :-D ... 2 funkční a přínosné API už tu máme a Nvidia nemusí nic nového dělat ... ta ze "svého" DX11 (v lepšim připádě ještě s gameworks) vytěžila už za těch let až přezpříliš. Nic lepšího asi nevymyslí, i když u Nvidie člověk neví :-D Nvidia to bere tak, že když někoho pošle do obchodu pro 4 bagety, tak nevadí, že z toho jsou dobré jen 3,5 bagety a ta zbylá 0,5 bagety je plesnivá, protože to nemění nic na tom, že to jsou pořád 4 bagety :-D
Jespi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 22:06:07

Funkční a přínosné API pro AMD tu máme.

DX nepatří NVIDII, říkat to, dokonce i v úvozovkách je trochu uhozené... myslíš, že nic lepšího nevymyslí ? Proč by ne? Proč by nemohli udělat API optimalizované pro jejich GK? (neříkám, že to udělají, ale nedivil bych se, kdyba ano, potom co se ukáže, že Vulkan, tedy API optimalizované pro AMD má tak úžasný nárůst výkonu)

Jak říkám, optimalizovat si něco pro sebe a pak se v tom chlubit je nic moc.
Rozhodující je výkon v tom co používá většina a to je DX11 a později DX12.

Na jednu stranu je špatné, že NVIDIA prezentuje svůj výkon ve svém hairworks, ale je dobré, že AMD prezentuje svůj výkon ve svém API? Dvojí metr?
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 22:12:49
avatar
Ale ty podle mě naprosto nechápeš, že Nvidia nemá co vymýšlet a co optimalizovat ... všechno co Nvidia karty umějí, je v DX12 i Vulkanu obsaženo, víc toho prostě Nvidia karty nezvládnou ... jde mi o to, že by musela Nvidia udělat API, ve kterém by některé funkce co Nvidia neumí nebyly a aby je tam tedy AMD co je umí, nemohlo používat a to je právě DX11. Takže nechápu, jaké API by jako mohla Nvidia vymyslet ... fakt nechápu.
Jespi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 22:15:39

Do teďka se nevědělo, že AMD jede se zataženou ruční brzdou. Proč si tak jistý, že se to naprosto ví u NVIDIE...
jerry_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 22:46:13

doteraz sa nevedelo? sak o GCN a asynchronnom computingu AMD hovori a implementuje uz dobre 4 roky.
Nvidia zaspala a spoliehala sa na hruby neoptimalizovany vykon a na svoje ovce, ktore im stale bastili marketignove omalovanky. Nvidia musi komplektne navrhnut a nadesignovat nove GPU aby sa priblizila skutocnemu asynchronnemu computingu tak ako to robi AMD.
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-17 11:59:51

A prečo to najprv neimplementovali a až následne nevydali karty, ktoré tú výhodnu využijú ? - aspoň tak sa to obvykle robí. Implementácia pritom ešte stále neprebehla.
Teda prečo to urobili naopak ?
Mne to pripadá tak že Sue len hasí geniálne nápady predchodcov
jerry_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-17 14:10:34

nechapem...akoze hry mali zacat pouzivat low-level APIs a potom nato vymyslat HW? Takze vlastne to APi by nebolo vobec vyuzite? A ako by to API bolo vobec napisane ked developeri by nevedeli vobec co ake instrukcie a cally robit ked nevedia ako HW s AS vobec vypada?
AMD sa pred 5 rokmi rozhodlo ist cestou AS a paralerizmu a preto zacali s implementaciou GCN a pripravou na low-level APIs. Je pravda ze AMD predpokladalo prichod low-level API trosku skor...ale kedze sa do toho napr. taky Microsoft moc nehrnul ..tak si napisali svoj vlastny - Mantle. Potom ked vsetci videli aky to ma prinos a aka je GCN architektura vyspela tak sa zacali vsetci do toho hrnut.
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-17 17:27:57

Niektorí ľudia chápu lepšie obrázky. Chceš to nakresliť ? Základna chyba tvojej úvahy spočíva v tomto
1.)"a potom nato vymyslat HW?" Ak si si nevšimol ten HW je už roky v predaji s 10% podielom (AMD v strate a aDDmin nadáva na zlý marketing ) a nie v labáku
2.) Skutočný pokus o začiatok implementácie spustila až Sue (spolu s RX480), je 7. mesiac a už tu je pár hier "win10 only"
jerry_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-17 22:03:38

waat?
cernakus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-16 01:15:19

Nevěděl jsi to možná tak ty.

Pokud chceš vědět, kde se berou tyhle zázračný narusty Amd v DX12 a Vulkánu, tak si nalistuj wikinu
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Nvidia_graphics_processing_units
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_AMD_graphics_processing_units

A záměř se na sloupecek "procesing power" a "single precision". Myslím, že to pak pochopíš.

Ve zkratce-nvidia prizpusobila hw (architekturu) dx11/opengl, za což zaplatila nižším vypocetnim výkonem na tranzistor (plochu jádra) a příkon. V dobách High level api, to byl chytrý tah. Amd jen s obtížemi v těchto api využívala přes 70% mozneho výkonu, ale v low level api je to jiná písnička.

Nvidia nema kam růst. Nemá totiž nevyuzity vykon.
990 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-18 09:51:01

Zajímalo by mne, jak by si v této hře s podporou Vulkan dnes vedla např. taková GTX780 ve srovnání s R9-290, což je v podstatě jen přeznačená R9-390.
Pokud budu vycházet ze skutečnosti, že v DX12 je na tom GTX780 obdobně jako GTX970: Odkaz tak propad oproti R-290/390 by v nových hrách s podporou Vulkan byl zřejmě ještě hrozivější. Což jen dokazuje nadčasovost architektury GCN.
Takže zdejší komenty o tom, jak AMD vlastně jen "dohnalo" Nvidii, mi připadají spíš úsměvné.
jack.k [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-16 10:02:47

Ty jsi mi ale skutečně nezaujatý člověk. Vulcan není dělán na míru jen AMD. Vulcan a DX12 mají za cíl zjednodušit a urychlit komunikaci SW s HW. V podstatě kopírují trend u virtualizace, kde je nyní možné využít přímého přístupu k HW a tím výrazně zvýšit výkon virtuálního systému. Ale je k tomu zapotřebí podpora ze strany HW. AMD tu podporu bohužel mělo už dávno, ale nebylo API, které by to bylo schopno využít. Totéž bylo i u CPU, které také delší dobu měli podporu přímé virtualizace, ale až časem (naštěstí ne tak dlouhém) přišla i podpora ze strany SW.
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-18 15:47:15

DDword píše: Je to vlastně POPRVÉ, kdy se setkáváme s API VULKAN u nové velké PC hry.
A potom: "Je naprosto nemyslitelné, že by takhle hra mohla chybět v objektivním testu a srovnání výkonu nových grafických karet".
Takže takto optimalizovaná hra je jen jedna ze všech dosud vydaných her? Co je potom na tom OBJEKTIVNÍHO, ji zařadit do aktuálních testů, kde bude mít váhu 16% celkového výkonu(je přece jen jedna)?

Spousta lidí na GK čeká už dlouho, takže si budou chtít zahrát i spoustu her DX11. Ty teď budeš testovat GK ze sedmi her. Z toho tři s DX12 nebo optimalizovaných - tj. 43% váha v testu. Kolik je nyní na trhu her s DX12?
Potom ti ty testy AMD grafik vychází mnohem lépe něž na jiných webech. Neříkám, že je to špatně, ale kdo určil jakou váhu v testech budou mít DX11 a DX12 hry?
To se pak nemůžeš na nikoho zlobit, že určí váhu DX12 třeba jen na 20% v celkovém testu a potom je jasné, že AMD na tom bude hůře. Ale je to špatně nebo ne? Já nevím.
Prostě tvých 43% DX12 her v testu mi rozhodně na celkový poměr DX12 her připadá moc a to i do budoucna(grafika na nové hry se mění tak každé 2-3 roky?)

Absolutní nesmysl je tvých 43% her DX12 v testech podle podílu operačních systémů podporujících DX12. Podíl W10(DX12) je 19%(to má být karta cituji "PRO MASY"). 19% jsou masy? Takže většina lidí, co to myslí s hrami vážně, bude mít za 2roky už jinou GK(plně podporující DX12) a teď by měla na grafice od AMD ztrácet(v naprosté většině dosud vydaných her)? Proč?

Pro mě zrovna AMD je jasná volba, protože chci koupit grafiku nyní a budu ji mít hóódně dlouho. Do vzdálenějšího budoucna je RX480 zatím nejlepší volba na trhu(vzhledem k ceně).
990 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-18 05:41:00

Výsledky takových testů si mohu přečíst kdekoliv. Právě proto, že většina webů dodnes testuje především DX11 hry.
Ale pokud bych si chtěl do budoucna pořídit grafiku, určitě by mne zajímal především výkon v nových hrách s podporou DX12 a Vulkan.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-18 08:45:55
avatar
Souhlasím.
1) Pokud jsem laik, mám určitou sumu peněz, podívám se na nabídku v ceníku, testy na YT a pak půjdu a koupím.
2) Pokud se trochu orientuji v IT a vím, že HW není zkratka pro "Hroznej Wocas", k tomu měním grafiku každý 1,5 - 2 roky, jedu na Win7 a hraji především DX11/OpenGL hry, pak si asi vyberu nVidia kartu.
3) Pokud se orientuji v IT, jedu a ještě dlouho pojedu na fullHD rozlišení, nemám v plánu měnit GK další 4-5 let, tak je logická volba AMD (alespoň pro mě). Šel bych do RX 480 8GB.
Čili mají stále smysl testy pod Win7 a 8, ale stejně tak už i nově pod 10 a pořád a stále mají smysl testy DX11/OpenGL, ale vedle toho i nově pod DX12/Vulkan.
@DDWorld - já bych DX11/OpenGL hru na úkor DX12/Vulkan nevyřazoval (leda by to byl velmi podobný engine jiným, které máte v testu). Naopak bych testy rozšířil o DX12/Vulkan hru. Samozřejmě také záleží na tom, kolik máte na širší záběr testů prostoru. Ale volba je to vaše a pokud se to někomu nelíbí, testů bude jinde taky dost.
Detik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-29 12:49:49

Děkuji za pěkný test. Rovněž se mi líbí úvaha redaktora do budoucna, to si myslím, že jinde ne tak možná záměrně dělají. Budu sestavovat celý nový počítač pro kmaráda. Jelikož ten první má cca 5 let, je čas na výměnu všech komponent. Určitě budu vybírat ze stáje AMD ptz. právě předpokládám delší životnost. Ještě čekám na RX 470 jaký bude poměr výkon cena.
Icoboss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vulkan 2016-07-30 17:35:03
avatar
Až na to, že pod OGL a DX11 mě nikdy nespadla jediná hra. Pod Mantlem mě neustále padal BF4. Vulkan na DOOM mě hází CRASH po cca 20 minutách hraní pod OGL ani jedna chyba ani jeden pád. Raději budu hrát na OGL bez problému, než pod vulkánem s neustálým crashem hry.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 633x
Komentářů: 0
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 802x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 993x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3536x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1404x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1244x
Komentářů: 5