Jabra PanaCast 20 – TEST a RECENZE propracované kompaktní 4K webkamery s AI Tisk E-mail
Napsal Jan Belka
Monday, 11 September 2023
Jabra PanaCast 20 – TEST a RECENZE propracované kompaktní 4K webkamery s AI
PanaCast 20 v praxi

Jabra je ve světě kancelářských zařízení známa už celé roky a za tu dobu si dokázala vybudovat celkem stabilní pozici jednoho z předních výrobců v této oblasti. To se jí podařilo dosáhnout hlavně tím, že dokázala držet kvalitu svých produktů na vysoké úrovni a k tomu pilovala svůj doprovodný program Jabra Direct přesně na míru kancelářského světa, což se potvrdilo i v dnešní recenzi. Kamera PanaCast 20 ukázala jasně své výborné kvality na poli klasických webkamer. Z jejího používání jsem byl doslova nadšen, jde o jednu z nejlepších webkamer, která je na trhu. Velmi kompaktní, přitom komplexně vybavené, jednoduše připojitelné a fungující řešení, které ale stále dbá na solidní obraz. To je něco, na co většina klasických webkamer prostě rezignuje. Tahle ne. Ale cena tomu také odpovídá.

PanaCast 20 je velmi dobře navržený produkt s jasně cíleným určením a vynikajícím zpracováním jak samotné celokovové konstrukce, tak i přenosným pouzdrem. Výrobce zde kladl důraz na každičký detail a vše završil takřka dokonalým doprovodným programem. Jenom škoda, že stále chybí jeho počeštění. Nicméně zase můžete přes tuto aplikaci kontrolovat širší škálu produktů (periferií k PC), které vaše kancelář potřebuje a Jabra nabízí.

Asi největším oříškem je cena. Tedy ta doporučená je opravdu strašná, kdy necelých 6200 korun vč. DPH je i za takhle dobrou ale stále prostě „jen“ webkameru, opravdu pálka. Naštěstí zdá se reálná cena leží přeci jen níže, kdy ve většině obchodech se nyní prodává za mnohem rozumnějších 4800 – 5000 korun. Stále samozřejmě hromada peněz za webkameru, ale jak asi mnozí vědí, 4K webkamery podobné peníze běžně stojí a jsou i mnohem dražší modely, než je tenhle. Takže ano, 5 tisíc je hodně peněz, ale s ohledem na kvalitu obrazu, zpracování, funkce a konkurenci bych řekl že to vlastně vůbec špatná cena není. Těch 6tisíc+ je přehnaných, ale těch 4,8 – 5 tisíc je OK.

Rozhodně si v praxi vede mnohem lépe, než drtivá většina toho, co je jako webkamera na trhu. Vlastně nemám moc co bych vytkl, jako webkamera jde o výborný propracovaný produkt s opravdu dobrým obrazem (zejména s ohledem na kompaktní rozměry) a snadnou použitelností. Možná kdyby uměla více jak 30FPS v to 4K, bylo by to super, ale zase na konferenční a videohovory je 30FPS 4K dobré více než dost. Hlavní je rozumně ostrý obraz, a hlavně dobrý obraz i za horšího světla, což jak jistě mnozí z praxe víte, není u webkamer, které jsou na trhu, zase taková samozřejmost, ačkoliv bychom to očekávali jako základní věc. Testovaná web kamera PanaCast 20 je tak velmi dobrý produkt, který si rozhodně zaslouží naše doporučení a právem si odnáší naše ocenění.

Za poskytnutí kamery na test děkuji společnosti Jabra

AUTOR: Jan Belka