Situace u AMD – hrozí monopol Intelu? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 11 prosinec 2007
Přejít na obsah
Situace u AMD – hrozí monopol Intelu?
Jak je to s chybou v procesorech AMD Phenom.

 

  • Jak je to s chybou v procesorech AMD Phenom.

O chybě v revizi B2 v procesorech AMD Phenom jsem vám již říkal, o co přesně jde a jaké budou důsledky a nápravy? Informace kolem chyby v revizi B2 procesorů AMD Phenom, jsou kupodivu přesné a podrobné. Nicméně absolvoval jsem informační schůzku se zástupcem společnosti AMD-ATI a nemohl jsem se na problémy AMD Phenomu osobně nezeptat.

amd-K10-loga

  Chyba č.298. týkající se logiky TLB obsluhující L3 cache se stala již legendární. O co přesně jde? Dozvěděl jsem se, že jde o poměrně zajímavý, ale nepříjemný problém. Chyba se nachází v jednotce, které procesorům říká, kde má které informace hledat a to konkrétně v L3 cache. Chyba zase není tak závažná, aby ohrozila samotnou funkčnost již existujících procesorů, protože jen málokdy dojde k úplnému naplnění paměti a teprve poté se chyba projeví a to zatuhnutím systému. Většina recenzentů takový problém ale nehlásila, takže lze předpokládat, že v domácích podmínkách k úplnému vytížení a naplnění cache tohoto procesoru nedochází. Nicméně chyba je to nepříjemná, protože pokud chce AMD zvyšovat výkon procesorů, nesmí se stávat, že by procesor byl nestabilní.

    Přirozeně mě tedy zajímalo, jak AMD opraví tuto chybu u stávajících procesorů revize B2. Existují tři způsoby. Ten první použila AMD hned, jakmile chybu lokalizovala, což se stalo zhruba při uvedení desktopových procesorů Phenom na trh. Chybu obsahují i Barcelony, tedy serverové verze. Zkrátka všechno, co je v B2 revizi vyráběno. AMD tedy připravilo microkód, který je součástí upravených BIOSů. Ten má za účel obejít problematickou část jádra tak, že prostě není využívána. L3 cache samotná je stále funkční, nicméně je zpomalována. Pro výkon je tahle BIOSová úprava nejhorší. V závislosti na tom, jak která aplikace využívá cache procesorů, znamená toto řešení ztrátu výkonu v závislosti na aplikaci od 10-30% a to je vážně dost. 

V souvislosti s touto opravou AMD zvažuje, zda nedat určitou volbu uživateli. Aktivace nebo deaktivace této BIOSové úpravy buď z prostředí BIOSu nebo taktovacího softwaru AMD. Zkrátka dát na výběr, zda výkon, nebo maximální stabilitu.

gnu-linux-2

Podstatně zajímavější je druhý způsob opravy. Ten má na výkon jen malý vliv, v řádech jednotek procent maximálně. Poměrně jednoduše lze opravit jádro operačního systému, aby využívalo efektivně většinu funkční části procesoru tak, aby se obešla vadná část čipu a zároveň to nesnížilo výkon. Tato oprava je již k dispozici pro operační systém Linux, kde je snížení výkonu jen nepatrné. A co ve Windows? Vzhledem k tomu, že například právě Vista má s Linuxem návrhově společného více, než by Microsoft byl ochoten přiznat, technicky by neměl být velký problém vydat záplatu, či hotfix, podobný tomu pro Linux. Bohužel přesvědčit Microsoft k tvorbě takové úpravy je prý poněkud složité a tak AMD bohužel není schopno říci, zda se něco takového objeví.

AMD-barcelona-4

Výše uvedené dvě možnosti jsou způsoby, jak pomoci majitelům B2 revize procesorů AMD Phenom a Barcelona. Odstranit jádro problému lze jinak poměrně jednoduše, ale pro již vyrobené B2 revize bez efektu. Chyba je v samotné litografii čipu, tedy plánu, podle kterého se procesory vyrábějí. Drobná chyba způsobila celý problém. Nová litografie prý již existuje a objeví se tak revize B3. AMD oficiálně potvrdilo, že B2 revize produkty záhy končí a všechno další už bude B3 revize, která nebudete zmíněnou chybu obsahovat. Bohužel však zklamu všechny, kteří se těší, že si příští týden pořídí B3 revizi nových AMD Phenom. Opravený návrh je sice skoro hotov a B3 revize a její první vzorky skoro na světě, ale ty se budou ještě podrobně testovat. AMD oficiálně nechce spekulovat, kdy by se modely B3 revize mohly objevit v obchodech. Poměrně reálný je v tomto ohledu přibližně únor příštího roku. Bohužel i to nepřidává na jistotě ohledně dalšího fungování AMD a zejména velkého zlepšení v roce 2008. Rok 2007 totiž byla katastrofa a nejhorší rok AMD.

AMD-Phenom-2

   AMD si přes současné problémy a vykazování špatných hospodářských výsledků, je svými AMD Barcelona poměrně jisté a vůbec u AMD není ani náznak nejistoty, což je v pozici AMD poměrně zajímavé. Uváděny jsou nové roadmapy, mluví se o 45nm výrobním procesu i o následující generaci procesorů. Že by už o AMD někdo zajímavý zájem projevil a byla již ruka v rukávě? Každopádně 13.12. budeme zase o něco chytřejší. Pád AMD není v zájmu nikoho z nás. Monopol Intelu by nepřinesl nic dobrého a díky tomu, že je ATI součástí AMD, tak ani monopol na poli herních grafických karet firmy Nvidia, by nebyl pro nás, zákazníky, přínosem. Zahraniční redaktoři se vzácně shodují, že AMD-ATI je technologickým tahounem a její vliv na trh a další vývoj a směřování PC, je i přes velikost firmy a její zastoupení na trhu, velmi významným. Konec AMD procesorů a ATI grafik by znamenal konec možnosti výběru, zpomalení vývoje, značné omezení konkurence, pakliže by se vůbec o nějaké dalo pak ještě mluvit. Do nového roku tak nezapomeňte kromě všem známým popřát hodně štěstí i AMD. Ani skalní příznivci dnes konkurenčních značek by neměli z pádu AMD radost. Mohlo by se totiž také stát, že by najednou nebylo na počítačových magazínech o čem psát a o čem diskutovat. Na trhu by totiž byly jen jediné stejné produkty jednoho jediného výrobce, a co by na tom bylo k testování a diskutování a porovnávání, vážně nevím.

A co myslíte vy? :)   

Zdroj: AMD, The Inquirer, Bit-tech.net, Fudzilla, X-Bitlabs ...       

   

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Anonymní  - Jednoduché řešení. 2007-12-11 11:57:10

1. Vykopnout Ruize a jeho squadru, který je dostal do pěkné prdele.

2. Fůzovat s nVidií, nebo se nechat koupit nVidií (podle toho jestli na to nVidia má). AMD mělo fůzovat s nVidií už dávno. krachlo to na velkém egu Ruize, který za kažou cenu musel být v čele nové spolenosti. Teď bude AMD rádo, když se nad nimi nVidia smiluje.

3. Pro průchodnost přes antimnopolní úřad se zbavit ATI.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 12:23:28
avatar
zbavit se ATI by byla pěkná pitomost. Největší bhohatství AMD v současnosti. Nákup Nvidii je hloupost, osobně si myslím, že by to nefungovalo, přístupem je a bylo AMD vždy bližší ATI než Nvidii, ať už je tam Ruiz nebo kokoli jiný.

Osobně by mi nevadila fůze se Samsungem. Ale nejzajímavější by byla možnost IBM, i když není mocpravděpodobná a už vůbec není pravděpodobné, že by IBM šlo do x86 procesorů, když ví jaká je to pitomost.
Anonymní  2007-12-11 12:34:37

teď je to situace úplně naprd. Já se na to dívám pohledem akcionáře, ze kterho Ruiz udělal žebráka. AMD mělo fůzovat s nVidií a kdyby Ruiz nebyl idiot a myslel více na svou firmu než svoje ego, byla by dnes platforma AMD jediný herní high-end se všemi těmi GTX, GTS, GT kartami a nForce chipsety.

Co se týče ATI, tak ta rozhodně není největší bohatství. Dělá možná grafiky jejichž schémata vypadají skvěle na papíře, ale na trhu ji vždy nVidia válcovala, bez ohledu na to kdo byl lepší. jako akcionáře by mě zajímal především prodej a né ušlechtilé nápady. Mimo to, fůze s nVidií by AMD finančně nevyčerpalo, Phenomy by tu byly dávno a bez bugů a spolu s 8800GT/S by drtili konkuirenci. Koupě ATI se ukazuje jako velmi špatný krok.
Vždyť ani ten blbý SB700 ještě nedodali.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 12:42:22
avatar
ne ATI byla dobrá koupě, za ty peníze super příležitost, je ale fakt, že Nvidia měla vždy mnohem úspěšnější managemet. Stejně jako Intel prostě prodá i vakuum, když ho dobře zabalí a vychválí, o tom žádná. Je smutný fakt, že mít nejlepší produkty technologicky nejpokročilejší, bohužel dnes nestačí. Fůze s Nvidii by AMD určitě vyčerpalo mnohem více než s ATI, a Phenomy jsou problém z jiného důvodu než díky koupi ATI. Otázka je, zda by při fůzi AMD+Nvidia ještě existovalo ATI takže by byla nějaká konkurence ...

Já si prostě nemyslím, že by AMD a Nvidia mohli najít společnou řeč, obě firmy mají zcela rozdílný přístup a to už za vedení před Riuzem. Ta spolupráce by nefungovala dobře ... Nikdo netvrdí, že po převzetí ATi fungovala spolupráce ATi+AMD na jedničku, ani omylem.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2007-12-11 12:55:17
avatar
Ta technologická pokročilost ATI, to je fakt krásná fáma. Sama ATI to neustále omýlá, když už nemá nejvýkonnější, tak aspoň údajně nejpokrokovější HW, ale z pohledu uživatele jsou to jen kecy, nikdo nemůže předem říct, jestli úspěšnější bude návrh ten nebo onen, to že ATI experimentuje a implementuje věci, které sice krásně vypadají na papíře, ale v praxi jsou úplně k ničemu, to je podle mne chyba. Lidi od nich očekávají výkon. Takové DX 10.1 nebo HD video, to využije naprosté minimum lidí, měli se soustředit na hrubou sílu a prodávat na podkladě výkonu a ne si mastit ego na pseudotechnologickém vedení, které je ale dostalo do červených čísel.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 13:05:10
avatar
nj ale právě to je ono, rozdělovat technologickou pokročilost a vyspělost od výkonové, ne vše, co je výkonné je i technologicky pokročilé ... ATI je pokročilejší, nemá smysl se hádat že ne, problém je, že hry zdaleka nedospěli do takové fáze, aby to využili a tak je rpo výko dnes důležitější něco jiného, technologická pokročilost návrhu ATi se ukáže až za rok-dva. To je z minulosti poučka. Takže fáma to rozhodně není - bohužel. To samé platí i o AMD. Takže bacha na nejlepší výkon a nejlepší technologie, dva dost odlišné pojmy příkladů můžu uvést celou řadu nejen z oblasti počítačů ... Ještě pokročilenjší než ATI bývala firma 3DFX! Z jejích návrhu Nvidia žije doteď, takže jaké to museli být technologické zajímavosti když o tolik let předběhly dobu a co se stalo s 3DFX? Prostě nejlepší technologie na úspěch dnes bohužel nestačí ....
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 16:41:22
avatar
a k cemu ti jsou technologie ktere najdou uplatneni az za 1-2 roky kdy sou ty karty v nejnizsim mainstreamu nebo low-endu a pomalu se je nevyplati ani vyrabet nebo se doprodavaj zasoby???

dulezitej je proste ve svete pocitacu vykon a s novyma technologiema prijit az ve vhodne chvily...stejne jak intel az ted v nove generaci bude interovat do procesoru pametovy radic
jardik2003 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3dfx 2007-12-11 22:43:52

3DFX melo uzasne Voodoo 1 a Voodoo 2 pocinaje vymyslemi SLI technologie, stejne jako pracovalo na technologii, kdy si koupime jen tistenou desku a do ni si budeme prikupovat graficke procesory a pameti. Myslenka hezka.

Ale konec 3dfx byl v tom ze se soustredilo a tvrdilo fill-rate je to nejdulezitejsi a 16-bit renderovani staci. bohuzel NV udela fantastickou kartu zvanou TNT2 a pote GeForce ktere umely 32 bit renderovani kdy ten obraz vypadal opravdu o tridu lepe. A vykonove taky byla nad tehdejsim voodoo 3. Voodoo 4 ci 5 uz pramatuji jake cislovani tusim 4000 - 6000 - coz se snad ani nevyrobilo. Ale slo tech procesoru zapojit az 32 a tu kartu jsem videl na obrazcich (stala asi 1 milion ).
V dobe Voodoo 1 a 2 se dalo rici ze ma monopol. ;)
Anonymní  2007-12-11 14:40:52

Ona technologická pokorčilost ATI existuje jen na papíře. Kdybych se integrálně podíval do minulosti, je to docela vyrovnané, i když i tak bych řekl, že déle na vrcholu byla nVidia. To že má AMD blíže k ATI s tím nesouhlasím. Podle mě mělo v době koupi mnohem blíže k nVidii. Oba notně podporovali Hypertransport (na rozdíl od ATI) takže se chipy daly libovolně kombinovat. Viz zajímavý ASUS P5N32SLI-Plus (socket775 + nForce 650i SLI (pro Intel) + nForce 570 SLI (pro AMD). Fůze obou by jim zajistila drtivé postavení zejména v herním segmentu. AMD teď prostě nemá čím nVidii převálcovat a nVidia nemá procesory. AMD+nVidia by byla skvělá konkurence pro Intel, který by po nutnou dobu udržoval při životě ATI, nebo ji koupil. AMD+ATI místo toho teď musí bojovat s mnohem silnější nVidií (která je teď, když jsou na dně, mimochodem může klidně koupit) a s extrémně silnějším intelem. Místo potencionální jedničky na thru, je z AMD nevděčná trojka, za kterou už je jen VIA a pak SIS.
LuiS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 14:55:57
avatar
Taky sem toho názoru.
Ale nesouhlasím s tím že technologická pokročilost existuje jen na papíre. Existuje i v reálu, jenom neprínáši vyšší výkon než "horší" technologie u Nvidie.
Spojení AMD+Nvidia (místo s ATI) by dle mého nemuselo prinést to pravé orechové. HLavní duvod bych videl predevším v tom že AMD odkoupilo ATI , kdyby to samé spravili s Nvidiou (odkoupení) tak by to stejne posrali jako to posrali i s ATI.
Kdyby to byla fuze ze vším všudy tak si myslím že by sme tady už neco víc než rok mneli AMD-Nvidia, které by vyrabelo víc než konkurence schoponé produkty a platformu, mneli by sme tady silnou ATI (muj názor je že samotná ATi by novou generací čipu udelala líp a drív , mluvím o HD 2xxx). Mneli by tady taky silnej Intel s jeho Core2.


a co príde 13.12 ??

Ja to vidím na vyhlasení bankrotu (a vyhlásení ochrany pred veritelmi), a pak do týdne príde spásonosná správa že je nekdo odkoupí za ješte mene penez, které tady DD uvádi
Proč ?? Jak napsal ElCondor = všechno to stojí a padá na EGU mr. Ruize....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 15:00:37
avatar
to by byl průser
Anonymní  2007-12-11 15:49:10

Průser by to byl, ale jen pro akcionáře AMD. Ti v tom cirkusu utopili majlant.

Luis to napsal skvěle. ATI se vedlo 100x lépe bez AMD. AMD ji akorát stáhlo dolů. nVidia potřebuje výrobce CPU. AMD to podělalo, protože mělo fůzovat když na tom bylo lépe, a když to bylo "antimonoplně" průchodné (nemělo ATI). AMD by navíc získalo velmi silného partnera.. AMD je prostě v prdeli.

Naproti tomu nVidia si vede skvěle. Prodej Grafik jí stoupá, dobyla Intel platformu se svými nForce chipsety, a teď si to vzpurné AMD může celé koupit i s tím kohoutem Ruizem , nebo fůzovat s tím, že AMD je mnohem slabší a bude hrát druhé housle.

Co přijde 13.12 to netuším. Bankrot nebo kroky k němu směřující bych viděl jako nejlepší řešení, ale jak znám ruize, tomu nebude stačit že se potopili, ten půjde až na dno. A potom ho nějaký chudák s akciema AMD v ruce zastřelí před vchodem, a bude to
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 17:13:25
avatar
Já nevim, ale že by Nvidia dobyla Intel platformu čipsety? No to by se na to Intel podíval Nejprodávanější čipové sady na Intelu jsou pokud vím ve všech cenových kategoriích drtivě Intel podporující navíc ATi Crossfire. intel si rozhodně nenechá lézt do zelí, takže kdyby Nvidia nějak moc dobývala, rychle by ji nějakou úpravou usměrnil.na platformě Intel skutečně nelze čekat, že někomu jinému než Intelu pšenka pokvete takže úspěch Nvidie na Intel platformě je jen takový co dovolí intel a tak bych mluvil o úspěchu jen relativně ... Intel je na své platformě neomezeným vládcem, takže bu´dme rádi, že tam vůbec nvidia či jiná alternativa je. to je samo o sobě úspěch, takže pokud to myslíš tak, že Nvidia má čipové sady na platformě Intel a Intel proti nim nezakročil, tak to úspěch je Intel k Intelu ale nemá šanci kdokoli výrazně nahlodat, což byla jedna z chyb AMD, které si svou platformu nebudovalo od základu, jak by se slušelo.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 17:17:39
avatar
o dobyti se mluvit neda ale nforce 680 je vyborny cipset a dle meho nejlepsi pro intel...nebo byl..dokud intel neudelal ten podraz ohledne 45nm rady..u nekterych desek (asus striker) by to nemel byt podle vseho zatim problem ostatni asi na to nestacej..ale pro novy pc co koupim jedine nforce a protoze chci 45nm tak nakou 7xx SLI radu..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 17:21:57
avatar
no podle mě je X38 lepší čipová sada - je to Intel ... když už Intel. Jasně výbava hraje pro nvidii, ale ta trpí mnoha neduhy. 680i dost topí dost žere a práce s pevnými disky nebyla vždy ideální, intel sice není bez chyby, ale žádnou uživatesky závažnou nemá. osobně bych Nforce čipovou sadu doporučil jen těm, kteří uvažují o SLI, vážně uvažují o SLI, jinak prostě Intel k intelu je jistota. Už jen z logiky věci, Intle ví o svých procesorech nejlépe, takže čipové sady předpokládám, že pro ně udělá nejlepší. proto u AMD dávám AMD čipové sady, předpokládám to samé. Kdyby Nvidia vyráběla procesory tak čipová sada Nvidia jasná volba
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-12-11 18:41:06

A ty mas ten uzasny n force 680i chipset?
Ja jen ze muj Striker Extreme, je v porovnani s p35-ds4 desnej srac. q6600 na nem proste nejde nataktovat pres 3GHz, pritom ten samy procesor na p35-ds4 jsem dostal pres 3,4 GHz. A netvrd mi, ze je chyba ve me, to neberu...

Dale ke strikeru - pameti GEIL 1066 na p35 zapojim vsechyn ctyri moduly a muzu je porvozovat okolo 1200Mhz co na to striker? pri osazeni ctyrma modulama spadne napeti z 2,4V co je nastavene v BIOSu na 2,25! a kdyz jsem tedy obligaten napeti pridal v biosu na 2,5 a pocital s poklesem tak co se stalo? ono s ejeste zvysilo! Proste to neumi proacovat se ctyrma slotama. S taktem pameti jsem se u strikera nedostal pres 1100. A to jak v linked tak unlinked modu.
Takze najedne strane tu mam 4gb na p35 @ 1200MHz a na strane druhe 2gb @ 1100 na 680i


Co dal? Jo teplota, malem bych zapomnel, ta je priserna, vlastni utilitky asusu rvou, ze je desce moc teplo. Ze by se neco podobneho stalo u p35? ne. Jinymi slovy, nvidi chipset uz nikdy nekoupim. Staci mi seknout se jednou. Pro intel jedine intel (nebo drive Ati).

onoje sice hezke divat se na forech jak tuhle desku/tenhle chipset testovali a zkouseli, a davali ocenni za OC ale kdyz se pak clovek zacte, tak dlouhodobi uzivatele rvou, ze je neco v neporadku.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 19:18:12
avatar
oc je veci ciste kus od kusu...na internetu na serioznich webech bylo ze nejlepsi pro pretaktovani 4jadra je deska evga prave s nforce 680i..kdyz kupujes high-end desku predpoklada se ze par wattu na spotrebe te nevytrhne..chlazeni desky je dostatecne ale zalezi hodne na vetrani skrine..osobne ale s asus deskami nemam moc dobre zkusenosti..kdyz desku tak evga nebo dfi mozna jeste gigabyte..jinou bych uz nevzal nikdy
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 00:20:31
avatar
jak se pozná seriozní web? že ti tam více vyhovují výsledky tomu čemu věříš?
Anonymní  2007-12-11 21:00:43

Samozřejmě. V době Intel P965 Přišla nVidia s nForce 680i a nForce 650i. Zvláště nForce 650i byl pro geeky velmi zajiimavy levny chipset, zatim co 680i řádil v high-endu. Samozřejmě, nVidia nemůže dobýt plAatfromu Intel v pravém slova smyslu. Zvlášť proti vůli Intelu. Nicméně po úspěchu těchto dvou chipsetů začal Intel házet nVidii klacky pod nohy. Proč asi?
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 23:40:25

Teda jak tak čtu DDho příspěvky tak si říkám, že jeden z nás asi žije na nějaké jiné planetě a já to nejsem.
AMD a NVIDIA vždycky spolupracovali a nějaká ATI jim jenom přicmrďovala. Jak můžeš napsat takovej blud, že byla pro AMD lepší .. panebože ta koupě ATI byla taková katastrofa, že větší nepamatuju.
Koupit předraženou ATI s její dáreček v podobě ULTRA TOTAL MEGA nahovno HD2900 to byl teda kauf roku.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 00:22:35
avatar
AMD a Nvidia spolu spolupracovali, ale AMD spolupracovali i s ATI, navíc v Nvidii drží hafo dlouho podíl Intel, já bych tedy být AMD nechtěl Intel za akcionáře
MAUS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 12:17:26
avatar
AMD/ATI + SAMSUNG
Myslim, že tahle kombinace by rozhodně oživila trh nejvíce. A samozřejmě přebrat veškerý managemant u AMD
Anonymní  2007-12-11 12:21:06

Ano. Pokud by měl přijít někdo z hráčů, co dnes stojí mimo měl by to být Samsung a nebo IBM. Tím přebrat management AMD bylo doufám myšleno hnát je bičem a ještě je do řiti nakopat (nikoli ponechat)
MAUS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 12:26:47
avatar
jj, nemyslim zrovna všechny vypráskat, ale pořádně to tam přebrat.
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hm 2007-12-11 12:27:00
avatar
1. Samsung - asi nejlepší volba. Samsung je mega velká firma a poslední dobou ji mám stále radši.
2. Nvidia - Mno to by zrovna nedopadlo nejlépe. Intel by nebyl šťastný a Ati by buď se osamostatnila, nebo by zanikla. A monopol na grafika to teda ne.
3. Microsoft - Velmi diskutabilní. Intel by určitě byl velmi velmi nešťastný, Nvidia také. A co teprve Radek Hulán? Se svoji sprzněnou představou, že na světě jsou jen Intel, Nvidia a Microsoft a k tomu by najednou Microsoft by produkoval veci pod AMD a Ati pro své Windows. Asi by dostal infart.
4. Zustane sama sebou (nejlepší volba)
flanker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 12:27:49
avatar
Pokud sou klidni, tak a delaji roadmapy /koukam lehce poupravena nez sem videl naposled pro 45nm vyrobu AM3.../, tak asi ej ruka v rukave . Tipoval ybch to na Samsung ci IBM,spis ale Samsung...Verim, ze i nazev AMD v nazvu zustane dale...
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2007-12-11 12:58:50
avatar
Samsung AMD zní dobře. Rozhodně by měli aspoň slušný potenciál poštvat intel k větším obrátkám. C2D bylo super, ale zase by se na tom nemělo usínat na vavřínech. Když se do toho vloží Samsung nebo někdo obdobný, tak budeme mít takové revoluce jako bylo C2D ob rok, a takové chyby jako momentální bug v Phenomech si už v tvrdší konkurenci nebudou moci dovolit.

IBM je trochu srdcovější záležitost, ale třeba by to prospělo trhu i s OS, kdyby udělali IBM AMD CPU a na to napsali OS/2 v.2008 Já bych do toho rozhodně šel.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 16:47:56
avatar
do ceho se samsung vlozil v tom v posledni dobre docela zaril jak mechaniky tak disky (oboje od samsungu mam doma) sbiraly v testech sama spickova hodnoceni..treba na cdr dostala DVDRW mechanika od samsungu jejich nejlepsi hodnoceni...320gb disk od samsungu vyhral zas test tech disku na svethardware jako jestli bude nekdo amd kupovat tak doufam ze samsung
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Poriadny Spider 2007-12-11 13:22:58
avatar
Ak je na tom už AMD tak zle tak ak by ich aj niekto kupoval tak nech to je Samsung keď už sú taký bohatý(1mil. dolárov by im vôbec nechýbalo ak by mi ich darovali) Ale nie vážne by bol pre AMD asi ten najlepší partner. Viete si predstaviť skoro celé PC od Samsungu? Mali by procesor, grafiku, pevný disk, optickú mechaniku, vlastný čipset, pamäte a monitor. Už by im len chýbal zdroj, zvuková karta a vlastné dosky. To už by bol poriadny AMD/Samsung Spider.
A asi jediný človek ktorý by mal radosť ak by ostal na trhu len Intel a nVidia ani nemusím menovať, dnes tu už jeho meno bolo spomenuté.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 16:49:17
avatar
no jestli by to bylo uzasne se rict neda..by se teprv videlo...ale kdyby to tak bylo..nerikal tady nekdo ze monopol je spatny??a tohle uz vazne smrdi monopolem...
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 18:21:08
avatar
Netvrdím že by si to už mal každý kupovať ale boli by to zaujímavé. Aj tak si myslím že celý Spider je hlúposť, väčšinou je to pre takých čo o PC nevedia skoro nič a ak počujú že od jednej firmy môžu mať procák, grafiku a čipset tak na to skočia. A ešte sa to zíde tým čo plánujú CrossFire, ale ten ide aj na Intel platforme, alebo proste sa im celé AMD v PC páči viac.
Ale ak by bolo fakt všetko pod značkou Samsung tak to by bolo zlé pre procáky a grafiky. Vie si niekto predstaviť Samsung Phenom alebo Samsung HD3850?
jack.t [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Microsoft 2007-12-11 13:38:44

Možná je to pokřivený názor, ale kdybych měl logicky uvažovat, tak už od počátků úvah o odprodeji AMD jsem se přikláněl k Microsoftu.
A to proč?
Když by zmizela konkurence Intelu, mohl by díky monopolu šroubovat ceny, což by mělo za následek snížení segmentu x86 procesorů a díky tomu i pokles Windows a možný přechod korporátních zákazníků k jiným řešením.
Ona možnost brousit ve vodách stylu Apple (vlastní chipset, CPU, grafika) a na to mít nasazen přesně pro tuto kombinaci software by nemuselo být zase tak zlé.
Možnost začít vyrábět více zařízení osazených právě vlastním HW a to nejen stolní PC? Možnost další verze XBOXu přímo na této platformě klidně s upravenou verzí Windows?
A ještě jedna noticka. Microsoft by se mohl snažit z důvodu možností odkoupení AMD společností jako je IBM a poté jeho určitým omezením, či likvidací a následnou snahou převést zákazníky x86 platforem na jejich vlastní...
flanker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - desky 2007-12-11 15:00:12
avatar
maji aspon chipset,coz se taky hodi ...Pripadne Saphire desky ..
Agrael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 15:13:55
avatar
ja si myslim ze pokud nema AMD nejaky eso v rukavu tak to samo nemuze ustat. a jeste co je spatnyho na x86procesorech?? a jaky vyrabi IBM??? v podstate nic o tom nevim tak kdyby byl nejakej ceskej odkaz
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Já.. 2007-12-11 16:10:04
avatar
jen doufám, že se to nedostane do rukou MSku. nVidia nebo Intel by byl průšvih, ale nejspíš nereálnej díky anti-monopolním úřadům. Takže ten Samsung a IBM by bylo docela dobré.. možná to IBM nejlepší, protože by byla šance MSko a x86 architekturu kompletně převálcovat.. Už by bylo na čase. A nebo prostě AMD zůstane tam kde je, samostatný, na to aby se z toho vyhrabali určitě maj.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 16:55:32
avatar
vsichni tu slavne mluvite o prevalcovani x86 architektury..i kdyby se na necem takovym zacalo tak to bude minimalne 10 let trvat..ono vytvorit vlastni architekturu..naucit na to lidi programovat...naucit na to lidi delat kvalitni hry..to je opravdu obrovskej problem

a hry s office je momentalne to jedine proc ma win a x86 platformu vubec tolik lidi co je ma
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 16:37:40
avatar
AMD si to posralo jednoznacne pri koupi ati..dyt tedka je cela hodnota obou firem nizsi nez kolik amd do ati vrazilo! a divim se ze DD tvrdi opak kdyz tohle napsal..opravdu hodne zvlastni

amd s nvidii by asi nefungovalo..nvidia chce to same co amd..byt proste ten hlavni..jenom ati se amdcku podrobilo i kdyz za hodne velkej peniz

ja byt ruizem tak ale misto do ati tak ty penize vrazim do vyzkumu a rozsireni vyrobnich kapacit..to by tu byl phenom uz davno a mnohem vykonejsi a konkurence schopnejsi a ne takej 2.2ghz mrzak za 6 a pul litru

jo ale amd chtelo moc a nebude mit asi nic
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vzpominka na 3DFX 2007-12-11 16:46:18
avatar
Vzpominate si jeste nekdo na tuhle legendu a prukopnika 3D akcelatoru 3DFX... Jaj to byla doba. Trosku mi to pripomnela nedavno ta karta na vypocet fyziky ve hrach.
Mam stary PC a tam mam 3DFX 3000 - tenkrat stala 5500,- a nikdy jsem ty koupe nelitoval. Skoda pak spatneho marketingu a VooDoo 4,5 - taky vyspelost, ale pak krok spatnym smerem a papaaa...
Jarec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Krásné ekonomické teorie 2007-12-11 16:51:16

Máte tady krásné ekonomické teorie, ale naprosto nepodložené. Nehcápu, proč tady nesou u ekonomických teorii nejake blizsi informace o obratu, zisku a dalsich ekonomickych ukazatelu dane firmy. Spoustu lidi by to zajimalo, protoze se k tomu spatne dostava, i kdyz jsou to vetsinou snadno dostupne udaje. Potom by totiz autor zjistil spoustu veci, ktera mu az doted naprosto unikala a zbytecne mystifikoval lidi. Napriklad srovani obratu a zisku amd/ati VS nvidia

PZN: Doporucuji autorovi nastudovat neco o problemu (ekonomii), nez se pusti do spekulaci... Vase sepkulace jsou zalozene casto na chybnych predpokladech z duvodu spatnych znalosti. Predpokladem napsani fundovaneho clanku je znacna znalost problemu. Mimochodem, proto se mi velmi libi clanky pana ElCondor, protoze ten si na nic nehraje a pise skutecne fundovane clanky (Ne "vycpavky", aby neco na webu bylo)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 17:01:06
avatar
obraty a zisky vám klidně udělat můžu, ale nic to na pravdivosti obsahové stránky článku nezmění, protože právě tohle všechno vím, takže kde je jaká mystifikace, můžete mi nějakou prozradit?

BTW: já sem nechtěl napsat fundovaný článek, já sem chtěl napsat souhrn toho o čem se mluví do jednoho uceleného článku .... rozhodně to není vycpávka, tedy zajímalo by mě, co je podle vás vycpávka, co mám každý den psát aby to nebyla vycpávka?
Lelda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - +- o velikosti firem 2007-12-11 17:36:46

http://en.wikipedia.org/wiki/ List_of_corporations_by_market_capitalization_on_3 0th_March_2007
Podle tržní kapitalizace
Tohle to sem našel ono IBM a Intel od sebe velikostí zas tak daleko nejsou nehledě na to že IBM je tu trochu déle. Jinak samsung jak je tam uvedenej tak to je only ta samsung electronics protože ta spada do Samsung Group a to je kurva velkej konglomerat ze všech aspektu. Neříkam že sem finančník aspon takovej nastřel...
Lelda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 17:40:42

http://finance.google.com/finance tady se da najít snad všechno... o finanční strance věci...
Lelda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 22:41:45

A ještě jedna věc Intel drží v Nvidii podíl neni buhví jak veliky ale je tam http://quicktake.morningstar.com/StockNet/IndustrySnapshot.aspx?%20Country=USA&Symbol=NVDA#indupeeranchor
Agrael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 17:04:02
avatar
tak se ptam jeste jendou , co je spatnyho na x86 proceserech???
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 17:04:50
avatar
64kb by melo stacit kazdymu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 17:27:13
avatar
hrooomada věcí. uzavřená platforma, tím myslím i vývojově, zanedloho narazíme na hranice. tak do 5-6let maximálně. Al to už se ví řadu let. problém je, že x86 platforma je právě Windows o problémech x86 jsme tu snad už psali dříve myslím že právě kolega Elcondor nebo Rebel44 k tomu mají hodně co říci ...
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 00:06:35
avatar
No az nekdo vyvyne nastupce x86 tak bude MINIMALNE tak 5 let muset mit ten nastupce zpetnou kompatibilitu s x86 nez se poradne uchyti na trhu a aby pro to prepsali firmy svuj software (kazdej kdo si mysli ze jen co bude nova architektura tak vsichni zahodej svuj SW a zacnou vyvijet jen pro to novy upadli na hlavu - zpetna kompatibilita bude proste nutnost).
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 17:27:31
avatar
špatného na nich moc není. Jen se od dob intelu 8088 se prakticky nezměnili
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - takže si to schrnem 2007-12-11 17:24:49
avatar
AMD+ATI, dloodobě není vůbec špatná koupě. Amd má vlastní platformu, ale nemá hotovost na dokončení všech nových čipů, místo do high-endu směřují do mainstreamu ale spíš do vyššího low-endu, no brrr a to je nová technologie. situce je taková že procesory amd se skoro dotují a jediné z čeho jsou peníze jsou grafické čipy.... samozřejmě firmě přibyli nový zaměstnanci, a pro ušetření jim jsou ubrány firemní výhody. Kdo by měl rád takovou firmu? A tak někteří zaměstnanci ati utekli k intelu... a amd pokračuje proivestováním imaginárních peněz do vývoje (myslím že to bylo 120% zisku) , tento krok byl jeden z lepších ale už přišel deset minut po 12., no mezi tím vším se firma astronomicky zadlužila.
13.12. ohlásí amd s největší pravděpodobností další strátový kvartál...
tak a co bude dál?
1. koupě microsoftem- no ne že by na to neměl ale proč by to dělal x86 procesory, když má přece ještě intel. A jestli není slepý tak určitě ví že x86 procesory nemají obzvláště slibnou budoucnost.
2. nvidia- vlastní platforma je pěkná ale regulační úřady by to jistě pořádně prodloužili a amd by si nadělala ještě vetší dluhy. tato možnost ale není zas tak nepravděpodobná, furt amd je daleko levnější než intel.
3.ibm- vzhledem k tomu že ibm má své vlastní procesory(jen tak mimochodem je to power 6, dvojjádro na na taktu kolem 4.5ghz, propracovanou l2 chace a výkonem nekde kolem 43gflop), a technologicky nejpokročilejšími čipy vůbec, nevidím moc důvodu ke koupi, snad jen kvůli grafikám a továrnám.
4.samsung- podle mě reálná možnost. Při koupi amd by si zajistil nový trh a nové docela nadějně vyhlížející archytektury, r700, buldozer časem slušné apu. Stačilo by aby postavili nějakou tu továrnu navíc přece jenom současné 4 u amd nejsou to pravé ořechové. 2 jedou výrobu a 2 se modernizují, už jen kvůli tomu máme amd v dluhu, amd není schopné uspokojit poptávku a lidí kupují intel. Při této skutečnosti by tu byl za dva roky buldozer a nové továrny, které by mohli intelu přidělat pár vrásek navíc, to by byli ceny kdyby byl dostatek procesorů ceny hezky u dna a né žádné předražené kusy
A ještě je tu jedna možnost. Amd furt amd. Vypadalo by to tak že by se buď nějak zvedlo, nebo by se zadlužilo tak že by došlo k jedné výše zmíněné možnosti, čili nvidia nebo samsung, já říkám samsung mám od nich v kompu nejvíc věcí za skvělé ceny, skvělím výkonem a nemůžu si je vynachválit. kdyby to byli časem i procesory tak proč ne?
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 17:25:06
avatar
když tak sorry za všechny překlepy nejasný kraviny, chyby a tak, vypotil jsem toho nějak moc
Grook [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 18:20:41
avatar
co se tyka 3DFX tak ty posrali marketing [ vyrabet si cele karty sami ], nVidia mela vzdy graf. karty zalozene na hrubem vykonu a k tomu relativne slusne ovladace ktere si v klidu ladila a velmi dobry marketing. .ATI to melo vetsinou naslapane po technicke strance ale ovladace pro ne byli vzdy [ jak to rici slusne ] velky problema tak jejich karty zrali jako vino, jenze kdyz dozrali nVidia vymrskla dalsi zelezo na trh a vse se opakovalo. Kde vezme AMD penize na dalsi zivot netusim ,ale o Samsungu bych neuvazoval, kdyz by neco takoveho chtel udelal by to davno. IBM to zapichlo uz u pentia [ mam dojem ze to byl IBM Cyrix ] ci co a Microsoft ten to nema zapotrebi. A myslim si , ze volba AMD kopit ATI byla z duvoudu ,ze ATI mela chipove sady delane lepe pro mobilni segment nez nVidia a jiste byla i levnejsi. Myslim si to jelikoz AMD potrebovalo neco jako ma Intel centrino. A Intel nic noveho neprinasel jelikoz to resil jako nVidia ,hruba sila - marketing.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 20:11:23
avatar
hh amd se snazilo o nvidii...a hodne snazilo..jenze nvidia si byla vedoma sveho postaveni a vedela urcite ze g80 bude mensi revoluce (at si kdo chce rika co chce g80 je jistym zpusobem revolucni..posledni dobou tu opravdu nebyla karta ktera vic jak rok vladla high-endu) a navic nechtela jit do pozadi amd..a kdyby sla tak za penize o kterych se amd mohlo jen zdat...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 20:17:26
avatar
ty vado, ty si u těch jednání musel bejt - takovje znalec poměrů ... Nvidia věděla o G80 prd když jednání probíhala na přelomu 2005/2006 jednání zkrachovala na tom, že to byly velikostně vyrovnané firmy a tak nikdo logicky nechtěl ustoupit. také nebyl důvod aby jeden druhému v tomhle ustupoval, spolupráce byla zkrátka nemožná ...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 20:28:40
avatar
si pis ze vedela...jak dlouho myslis ze probiha navrh a vyroba cipu az po distribuci hotove karty???to vse je jako za pul roku jo???podzim 2006 uz byly dostupny karty...premejslej nez reknes nakou pitomost

a amd chtelo nvidii vic nez ati...hlavne kvuli cipsetum meli tenkrat k sobe hodne blizko..ale amd nedokazalo dat nabidku ktere by nvidia rekla ano...

a rikam ze nvidia nechtela jit do pozadi..nemusis to po me opakovat

tak se amd spokojilo z ati za i tak nehorazny prachy a je tam kde je...skoro na pokraji bankrotu...rikam kdyby ty prachy investovaly do vyzkumu a vyrobnich kapacit je na tom amd uplne jinak
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 20:45:44
avatar
no já to vim jak dlouho trvá výroba a návrh čipu, ale ty viditelně ne přemýšlej než řekneš nějakou blbost Nvidia neměla na přelomu 2005/2006 ani páru o výkonu G80, nemohla v té době byly venku možná tak akorát první testovací revize čipů, zda to vůbec půjde vyrobit a ladili se další revize. Od toho je ještě dlouhá cesta ke skutečnému čipu a zjišťování výkonu. Navíc neměla páru co chystá konkurenční ATI, která v té době byla díky X1900-X1950 na koni, takže těžko můžeš v té době prorokovat, že G80 bude taková jako víme co je dnes. takže zkus trochu přemýšlet ty náš znalče

chyba, že to nevyšlo to spojení nebyla jen na straně AMD, Nvidia by získala spoluprací AMD zatraceně hodně. Alenikdo nechtěl ustoupit z požadavků, nešlo o peníze, ale to to, že oba šéfové chtěli být v čele.
Laura Palmer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 18:21:58
avatar
microsoft-amd??? To si snad ani nedokazu predstavit...ale mozne je vse...
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - IBM nebo Samsung... :) 2007-12-11 19:28:53
avatar
Osobně si myslim že pro Intel by byla největší rána spojení Samsung + AMD/ATI...
Myslim, že dokonce Intel před pár měsíci vydal seznam potenciálně největších konkurentů, kde byl SAMSUNG na prvním místě
Takže nevim nevim jak by to Intel rozkousával, a Samsung si to může dovolit... Jinak pro IBM je to zajmavá volba, ale není tak aktuální, IBM si kutí svoje DEEP Blue (bo jak se to jmenuje) A náké Intel procesory i AMD strčí do kbelíku Ale třeba by šlo o prestiž a velký návrat krále
Grak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Proč Intel nerozdrtí AMD uplně 2007-12-11 19:35:55

Proč Intel nerozdrti AMD uplně?
Proč nenasadi takovou cenovou politiku že AMD zustanou oči pro plač?
Finance na to určitě ma, konkurenci nechce tak v ČEM je problem????
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 20:08:04
avatar
ja bych rek ze antimonopolni urad bo neco takyho..v tehlech institucich se nak nevyznam..ale intel uz par pokut dostal ;)
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 20:58:11
avatar
Intel momentálně prodává obrovské množství všech možných procesorů a to s velice slušnou marží, takhle bohatý už dlouho nebyl. AMD se proti tomu plácá v blátě, tak proč by Intel měl vynakládat další finance na jeho úplné potopení? Já usilovně doufám, že AMD koupí někdo schopný a bohatý (např. Samsung), vyhází většinu vyšších pater a hlavně Ruíze a nasměruje tu firmu tak, aby začala pořádně šlapat na paty Intelu a nVidii. Díky cenovým válkám (Athlon 64 X2 vs. první Core 2 Duo) bych si nemusel shánět brigády, abych si koupil procesor, ale v klidu s ním už být doma. Intel teď nemá důvod ke slevám, prodává se mu parádně a s vysokými zisky.
Grak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-12-11 21:12:49

Proč by mněl Intel vynakladat dalši finance? Třeba proto že AMD rosne tržni podil.
Třeba tady o tom piší:http://games.tiscali.cz/news/news.asp?id=2517
Ted ma Intel jednoduše možnost zbavit se všech konkurentu brutalně bezkonkurenčí cenou aby si pak po zničeni mohl mit monopol a určovat si ceny což by myslim bylo z dlouhodobeho hlediska lepší zvlašt když AMD se tak rozpada...
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 00:11:25
avatar
jo a razem by se ocitlli v pozici MS kdy by platily tuny penez na pokutach - navic zvysenim ceny si moc nepomuze - lidi proste budou vzdy kupovat jen to na co maji - kdyz je pro nekoho limit 7000 tak utrati za CPU max 7K bez ohledu na to jestli je za tu cenu k dispozici E4600 nebo QX6850 - proste ten vyrobce ze zakaznika o moc vic nedostane.....
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD se normalne nudi 2007-12-12 10:52:22

Nechci ti do toho mluvit ale za prve jsou to hooooodne predbezne uvahy a za druhe je do oci bijici jak jsi se evidentne motivoval u konkurence(PCT) takze ti preji mnoho zdaru a verim ze jsi nezakladal sve stranky jen proto aby jsi byl druhym Obrem.... Vis, tohle by tak sedelo na nejakou malou ceskou firmu ktera by rok neuspechu neustala, ale na firmy se zakladnim jmenim v mld USD, no nevim... Zrejme v oblasti ekonomiky nevykazujes mnoho znalosti(to same plati o PCT) a evidentne snadno podlehas jinym nazorum, coz je pravym opakem objektivity... Takze az se budes priste nudit tak prosim "nevar" z vody...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 11:54:43
avatar
neviřím z vody na PCT jsem se neinspiroval o tom článku jsem vůbec nevěděl, na PCT moc nechodím. Ten článek jsem měl dřív než oni ;) A neboj ekonomickým vzhděláním disponuji ;)
Lelda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: DD se normalne nudi 2007-12-12 11:14:03

MadMaxII napsal:
Nechci ti do toho mluvit ale za prve jsou to hooooodne predbezne uvahy a za druhe je do oci bijici jak jsi se evidentne motivoval u konkurence(PCT) takze ti preji mnoho zdaru a verim ze jsi nezakladal sve stranky jen proto aby jsi byl druhym Obrem.... Vis, tohle by tak sedelo na nejakou malou ceskou firmu ktera by rok neuspechu neustala, ale na firmy se zakladnim jmenim v mld USD, no nevim... Zrejme v oblasti ekonomiky nevykazujes mnoho znalosti(to same plati o PCT) a evidentne snadno podlehas jinym nazorum, coz je pravym opakem objektivity... Takze az se budes priste nudit tak prosim "nevar" z vody...


To jistě že neni každý ekonom nebo finančník jako MadMaxII. ale ono na zakladním kapitale moc nesejde když ztraty jsou v mld. za rok... a navíc podivejte se na Enron. To byla firma, která měla hodnotu 111mld$ v roce 2000 a jak rychle šla do kytek... to že o tom píšou všichni tak na tom asi něco bude...
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: re: DD se normalne nudi 2007-12-12 12:08:20

digitaldoom napsal:
neviřím z vody na PCT jsem se neinspiroval o tom článku jsem vůbec nevěděl, na PCT moc nechodím. Ten článek jsem měl dřív než oni ;) A neboj ekonomickým vzhděláním disponuji ;)


Dobra, pak si tedy o tvych dalsich ekonomickych uvahach promluvime po breznu 2008.... Mimochodem zitra ma AMD Financial Analyst Day...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 16:11:16
avatar
Fajn
Maissi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Názory DD.... 2007-12-13 20:23:11

Mně spíš přijde divný, že ještě nedávno (pár měsíců zpět po koupi ATI) DD psal, že se z finančních AMD v pohodě dostane, že se jedná jen o záporná čísla spojená právě s koupí ATI.
Uplyne pár měsíců a najednou z ničeho nic má AMD krachovat?!? Mně to přijde vážně přitažený za vlasy. Nevěřím, že by se AMD tak najednou složilo. A pokud by se tak náhodou vskutku stalo, tak doufám, že AMD koupí Samsung!
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: Názory DD.... 2007-12-13 23:04:23

Maissi napsal:
Mně spíš přijde divný, že ještě nedávno (pár měsíců zpět po koupi ATI) DD psal, že se z finančních AMD v pohodě dostane, že se jedná jen o záporná čísla spojená právě s koupí ATI.
Uplyne pár měsíců a najednou z ničeho nic má AMD krachovat?!? Mně to přijde vážně přitažený za vlasy. Nevěřím, že by se AMD tak najednou složilo. A pokud by se tak náhodou vskutku stalo, tak doufám, že AMD koupí Samsung!


Jenže v té době se ještě nevědělo jak zle dopadne R600 a jak ještě hůř dopadnou Phenomy ;)
Maissi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-14 14:51:39

Co na to napsat. Myslím, že i teď se DD mýlí - AMD dle mne nekrachne ani ho nikdo nekoupí....
Podle mne se na DDworldu poslední dobou až moc spekuluje a začíná být už i nepřehledné, co je jen odhad a co je zaručená pravda .
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 880x
Komentářů: 9
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 898x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1371x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1088x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1852x
Komentářů: 2
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1954x
Komentářů: 3