Průvodce výběrem Počítače, Hardwaru a LCD (02/2013) – Jak nakoupit a neprohloupit Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Tuesday, 05 February 2013
Přejít na obsah
Průvodce výběrem Počítače, Hardwaru a LCD (02/2013) – Jak nakoupit a neprohloupit
Jak vybírat PC?
Historické okénko - PC sestavy z roku 2009 zralé na upgrade!
PC do kanceláře i domácnosti za 10 tisíc
PC sestavy pro multimédia - výkon za rozumnou cenu kolem 15 tisíc
PC herní výkon a kvalita za rozumnou cenu kolem 20 tisíc
Výkon a kvalita pro náročnějsí - multimediální PC kolem 30 tisíc
Nic než výkon a kvalita - drahé PC za rozumnou cenu!
Zajímavé monitory k sestavám - levné i luxusní
Doporučení k výběru PC a závěr

 

  • Doporučení k výběru PC

Vidíte sami, že věci se na trhu poměrně rychle mění. DDWorld.cz je pro vás ale sleduje a včas vás na ně upozorňuje, ať už prostřednictvím aktualit nebo testů. Výběr PC není jednoduchá věc, zvlášť pokud se tomu nevěnujete pravidelně. Ale když víte co a jak, tak vybrat ideální PC pro každého není vůbec žádný problém. Nemusíte tedy tápat, stačí sledovat DDWorld.cz, protože zde sledujeme celý trh za vás. Kromě toho děláme i hromady testů, takže s výběrem jednotlivých komponent a toho nejlepšího za naše peníze, není žádný problém.

Na vás zůstává jen výběr vhodného obchodu a sestavení. Obojí můžete vyřešit jednoduše, kvalitní internetové obchody nabízejí i možnost sestavení a instalaci, takže vás žádné těžkosti nečekají. Rozhodně ale nenakupujte v obchodech s nejnižšími cenami, protože to také může být na úkor servisu a dalšího přístupu k zákazníkovi.

(Nezanedbávejte údržbu ;) vašeho počítače)

Nezapomínejte také na to, že počítač je nutné udržovat a to jak po stránce softwaru, tak HW. Pokud víte, že pracujete v prašném prostředí, nezapomínejte PC pravidelně čistit. Pokud jde o výkon a funkčnost, zejména grafické ovladače jsou důležité a rozhodně také stahujte a instalujte nejnovější bezpečností aktualizace operačního systému, prohlížečů i antivirových programů.

Celý trh a jednotlivé komponenty pro vás dále sledujeme. DDWorld.cz je nezávislý uživatelský magazín, který je tu pro vás a naším cílem je poskytování nezávislých, objektivních a zcela přesných informací, bez ohledu na to, zda se někomu hodí do krámu nebo nikoliv. Na prvním místě je vždy uživatel a to, zda je po něj/nás daný produkt to nejlepší, co za své peníze může mít. Vybírejte tedy chytře a s námi.

  • Závěr

Opět tedy máte v ruce aktualizovaný nejkomplexnější a nejaktuálnější přehled výběru komponent i jednotlivých počítačových sestav. Nemusíte tedy tápat a kupovat zajíce v pytli. Závěrem musím opět zdůraznit, že všechny sestavy jsou vybírány nikoliv s nutně nejlevnějšími řešeními, ale těmi, které za solidní peníze, nabízejí i solidní kvalitu. Rozdíl mezi kvalitním a nekvalitním řešením může být pár desítek i pár set korun, kdy navíc dražší neznamená vždy lepší.

Pokud chcete polemizovat nad naším výběrem, doufám, že jste si pečlivě přečetli vše pod našimi tabulkami, kde popisuje proč objektivně zvolit to a ne to. Neřídíme se výběrem podle značek a doporučujeme vám totéž. Zapomeňte na to, co platilo o výběru před několika lety, kdy tahle a tahle značka třeba nabízela lepší produkty, nyní s několikátou novou generací produktů je situace úplně jiná. Jak ale bylo řečeno, nemusíte se prodírat recenzemi a vším možným abyste se dostali do obrazu, stačí se podívat na náš přehled, kde máte všechno pohromadě. Většinu uvedených sestav, tak jak jsou, jsme měli postavené (nebo s alternativními komponenty) a většinou komponent máme otestované a víme, proč je doporučujeme, včetně nejvhodnějších alternativ. Samozřejmě věci i časy se mění, v úvodu a v článku máme napsáno, co nás čeká a nemine, takže můžete zase očekávat aktualizovaný přehled, hned jak se nám věci dají do pohybu a nynější výběry již nebude aktuální …

Určitě se v diskusi podělte se svými dojmy, tipy a zkušenostmi či dotazy.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
VIL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD 2013-02-05 16:50:56
avatar
Pekné doporučenie.Je vidieť že NV sa vôbec neoplatí a najlepšie bude ak sa poberie do večných lovíšť.Ako môžu vydať (NV) kartu bez podpory DX11.1?!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 00:44:09
avatar
tak DX11.1 není nijak klíčové (zatím) samozřejmě to, že NV DX11.1 při představování KEPLER grafik uváděla a teprve nedávno musela přiznat, že umí jen DX11.0, je přinejmenším přešlap, nicméně fakticky zatím uživatelé s DX11.0 grafikami omezeni nijak nejsou ...

spíše jde o ten poměr cena-výkon, který je ve většině cenových kategoriích strašně nevýhodný proti konkurenci.
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-05 22:07:28
avatar
A co taková GTX 660?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 00:42:27
avatar
Podívej se do kapitoly PC 20 000 korun, máš to tam jasně napsané. Dokonce je GTX 660 mezi doporučenými alternativami a to proto, že Ačkoliv je HD 7850 1GB jasně výhodnější doporučujeme v této kategorii 2GB modely a tak je GTX 660 srovnatená s HD 7850 OC 2GB které se za podobné ceny prodávají.

Vážně je tak těžké si nejdříve ten článek přečíst než začnu kritizovat a vytýkat něco ohledně věcí, které tam údajně nejsou, když tam jsou?
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 06:39:03
avatar
Průvodce jsem četl, ale reagoval jsem na Tvůj komentáře, ne na ten průvodce.

K průvodcům nákupem PC jsem se už vyjádřil, že pokud se někomu nelíbí jedna položka, tak se tím průvodcem nemusí ´´ridit a může osadit jinou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 12:18:01
avatar
O GTX 660 máš ale prostě v článku jasně napsáno. Samozřejmě klidně si tam může někdo něco změnit, na druhou stranu to nedoporučuji, tak jak jsme to navrhli je to prostě ideální a nejvýhodnější z pohledu ceny, výkonu, kvality atd. Nemyslím si, že jde dělat změny k lepšímu ;)
Usm82 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - no 2013-02-06 13:09:22

myslím, že Gainward GTX 660 Golden Sample 2GB s cenou 4.745 nabídne lepší poměr cena/výkon než doporučená HD7850 OC
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 14:46:59
avatar
Tak myslíš špatně ...

zvýšení výkonu u této OC edice proti základu GTX 660 bude malé, takže pořád ta karta bude místo 5% jen o 10% výkonější než základní HD 7850 2GB. Jenže doporučená HD 7850 OC má takt výrazně zvýšený proti základu HD 7850, takže její výkon je o 13% vyšší než má HD 7850 v základu (otestováno). Takže přinejmenším budou výkonově ta Gaiward GTX 660 GS a námi zvolená GB HD 7850 2GB OC, výkonově +/- stejně. Jenže ta GB je levnější a ještě k ní získáš nový BIOSHOCK a TOMB Raider, takže hry za skoro 2000!

Tady není co řešit. GTX 660 nenabídne lepší poměr cena-výkon ani náhodou a v současné situaci je objektivně lepší volbou ta HD 7850 ....

Nemluvě o tom, že vynecháváme 1GB verze HD 7850, které v OC edicích mají výkon jen o málo nižší, ale stojí kolem 4000 korun a ty hry jsou k nim taky. Takže GTX 660 poměrem cena-výkon se dokáže přiblížit 2GB HD 7850 ale nepřekoná ji a na výhodnost HD 7850 1GB OC nemá ani zdaleka ....
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-15 10:23:20
avatar
Aj ja si myslim ze by Nvidia musela tak o 10-15 percent znizit ceny a doporucenia by sa na mnohych miestach zmenili, ale pustat sa do cenovej vojny do o dost vacsej spolocnosti by bolo zdrvujuce. AMD sa proste rozhodlo ze bude lacnejsie a punktum. Asi to tak aj vzdy bolo, teda nehladne na casy gtx8800 kedy proste ati muselo byt lacnejsie
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-15 12:43:06
avatar
přesně tak, buď snížit ceny, nebo zvýšit výkon, prostě srovnat výhodnost. Já fakt nechápu některé, kteří vybírají podle značky na čipu, přitom grafika je grafika ne logo na čipu.

příklad. Alternativou k HD 7850 může být klidně jiná HD 7850 od jiného výrobce. A když je první GTX 660 výhodností až 15tá v pořadí za většinou HD 7850, jak ji lze vůbec považovat za alternativu?

prostě na rozdíl od jiných objektivně doporučujeme nejlepší a nejvýhodnější produkty.
Anonymní  - i5-3470 cena 2013-02-05 17:12:32

V kategorii do 20k máte chybu u ceny CPU i5-3470 - je uvedena o tisíc korun menší, než je ve skutečnosti. Po tomhle CPU pokukuji a zarazilo mě, že by mohl až tak zlevnit (ač by to bylo fajn).
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-05 20:34:13
avatar
Jo, bohužel máš pravdu, a bohužel je i celá tabulka počítána i s onou chybnou cenou.
Btw, nechci bejt hnidopich, ale když to vidím, tak u popisu výběru grafických karet u nejvýkonnějších sestav je na druhém řádku "vyplývá" s měkkým i
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 00:50:18
avatar
Pardon .... opravuji
s.e.t.y [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - SSD 2013-02-05 17:54:02

V části o pevných discích bych uvítal i doporučení pro nákup SSD. Né každý potřebuje terabajtové disky, ale stačí mu malý, ale svižný.

Jinak k výměně sestav z roku 2009. Mám doma z roku 2006, která po dopingu na 4gb RAM, SSD a W7 je hotová raketa=> pro kancelářskou práci výměna netřeba:-D
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-05 22:08:24
avatar
Samsung, Crucial, Intel, Kingston...

Cokoli, jen ne OCZ!
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 21:25:17
avatar
Čokoľvek len nie Intel a Kingston, nekompatibilita s množstvom čipsetov a to nielen v desktopoch ale aj notebookoch.
Práve prehrešovaný OCZ takýmito problémami netrpel. Takisto je dobrý aj Corsair.
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 21:43:27
avatar
OCZ zase trpí jinými problémy. A navíc šidí akcionáře a manipulujou s účetnictvím.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-12 23:50:19
avatar
Akcionári účtovníci a iný darmožráči mi môžu byť ukradnutý
Keď je produkt technicky v poriadku nevidím problém.
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-05 23:44:52
avatar
Mám Kingston HyperX 3K 120GB a můžu říct, že je to zaručeně dobrá volba - rychlé a spolehlivé stejně tak je hlavně pro spolehlivost chválen Crucial M4 a pro výkon Samsung 830 ;)
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-05 19:53:16
avatar
Úplně slintám, co bych mohl mít za ty peníze (24,5k), co mě stál Lenovo Y580
Neskutečnej výkon ale když já jsem pořád někde jinde, desktop bych zatím nevyužil.

Výkonná mašina s HD 7870, možná dokonce i HD 7950 při šetření na discích a OS, by to byla
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-05 22:10:47
avatar
Citace:
Úplně slintám, co bych mohl mít za ty peníze (24,5k), co mě stál Lenovo Y580


Ale ten luxus, že si můžeš notebook přenést a hrát v podstatě kdekoli, kde je připojení k elektrice...
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-05 22:59:24
avatar
Jo, to je k nezaplacení po práci v létě doma, o víkendech u přítelkyně, ve škole o volnejch hodinách

Jen mě mrzí, že notebook není schopnej jet na plnej výkon na baterii (a to ani zdaleka, mám pocit, jako by GTX 660M na baterii ani nefungovala, ale ona jede, jenže na 405 MHz, což je rozdíl oproti zásuvkovejch OC 1085MHz...)

A sice bych na desktopu měl výkon úplně parádní, ale i tenhle noťas stačí na všechny hry ve full HD (a to mám i5) alespoň na medium/high detaily (Far Cry 3 mi docela zatápělo s FPS)

Na druhou stranu, mám na počítači i jinou práci (jakožto student aplikovaný informatiky) než hrát hry, přesto ale budu hrát dobrý hry pořád a rád
vsn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - fortron 2013-02-05 21:58:33

jen dotaz. co je špatného na Fortron zdrojích? měl jsem za to, že pro "běžné" PC je takové minimální optium cena/výkon

ještě jak je to u kancelářského PC s Windows? může být HOME PREMIUM do firmy nebo ne? v licenčních podmínkách jsem našel akorát větu: 8. ROZSAH LICENCE
nesmíte užívat software pro komerční hostitelské služby.

což chápu tak, že nesmím PC pronajímát (např. herna) ale pokud to mám v práci na word, outlook, pokladnu tak ano.
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-05 22:15:48
avatar
Fortrony nejsou špatné, ale jsou hlučné a za podobné peníze jsou i jiné zajímavé modely - Enermax, Seasonic, Corsair.

Ale chybu s ním neuděláš.

ad Windows:
Podle mě je pro komerční použití Professional a Home je pouze na doma, ale nevím jistě.

Pro firmu bych zcela určitě bral ty PRO, když je to na podnikaní, tak snad na nějaké té stokoruně nezáleží. Snaha ušetřit za každou cenu se vymstí.

Osobně používám na soukromém NB Windows 7 PRO a Home Premium bych nechtěl a ani by mi nestačily.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 00:22:32
avatar
1, za stejnou cenu co stojí běžné FORTRONy má OEM SEASONIC a ten je prostě lepší ...

2, pokud to máš pro podnikání, měla by tam být správná licence. Nicméně ano chápu tu podmínku stejně jako ty.
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-05 22:05:39
avatar
Zase naprosto nepodložené hanění notebooků. Už u minulého a předminulého průvodce se vedla dlouhá diskuze, kde jsi nakonec uznal unáhlenost svého výroku o nižší spolehlivosti notebooku (diskuzi možno bez problému dohledat). A teď tu zase čtu o těch špatných a poruchových noteboocích.
Máš nějaký relevantní zdroj, který tvrdí, že většina notebooků selže do dvou let?

To se možná týká těch nejlevnějších křápů, co kupují takoví ti šetřílkové, kteří škudlí každou tisícikorunu a stokorunu a ve výsledku zaplatí ještě více za opravy nebo spíše nákup dalšího notebooku v krátké době.
To se ale týká i desktopů a tam je bohužel šetřílkovství vidět více - co nejlevnější zdroj (pokud možno ještě od takových prémiových značek jako Eurocase, nebo levné OCZ), co nejlevnější skříň, boxový chladič a žádné přidané ventilátory.
Pokud by se jednalo a herní počítač, tedy ten, co je více zatěžován, tak je vysoká pravděpodobnost selhání už po roce až dvou letech (viz parametry typické životnosti osazených kondenzátorů).

Dvě konkurenční české redakce se zabývají podrobným testováním zdrojů (a dle mého názoru se jim to velmi daří). Podařilo se dokázat, jaké šmejdy jsou ty nejlevnější zdroje a že mohou být dokonce nebezpečné.

Notebook je navrhován odborníky jako kompaktní celek, tudíž je konfigurace komponent dobře sladěná (ale i tak se občas stane, že při návrhu notebooku mysleli inženýři pozadím).

Nevýhoda je v tom, že když už se porucha vyskytne, je složité ji odstranit.

Tvé výroky o spolehlivosti možná tak platily před nějakými pěti nebo deseti lety, teď je to jiné.

Notebooků mi projde rukama poměrně dost a rozhodně bych netvrdil, že se jedná o poruchové křápy.

Záleží, jaký to je notebook. Například můj druhý NB HP Compaq nx9420 drží dodnes a dá se na něm ještě slušně pracovat, ikdyž má odslouženo více jak 6 let. To samé další HP. A takové ThinkPady ty jsou skoro nesmrtelné - T60, T42, T60, R500, všechny, se kterými jsem se setkal pracovaly naprosto bez problému.

Když už kupovat notebook, tak nejlépe nějaký "firemní".
Nebo například Dell dává i k spoustě běžných notebooků 3 roky NBD záruku, kterou lze za směšné peníze rozšířit na 5 let (u některých modelů).

--------------------

NB má prostě výhody i nevýhody. Rozhodně, ale nesouhlasím s Tvým tvrzením, že nevýhody výrazně převáží výhody. Nevýhodou je možná vyšší cena oproti srovnatelnému desktopu (byť už ne tak výrazná po započtení všech periferií, které je nutno k desktopu dokoupit). Další nevýhodou je nižší výkon, které ho je vsak stále dost, pokud se tedy nechystáte hrát hry, ale i tak není zas takový problém je hrát na modelech s GT 650M nebo GTX 660M.

Ale jsem toho názoru, že na hry je vhodnější desktop.

Co se týče kancelářské práce a multimédií, tak tady už záleží na osobních preferencí.
A netvrď prosím, že většina uživatelů notebook nepotřebuje, pokud to nemáš podložené.
Zkus si například po bytě přenášet desktop.

Vždy je nutno dělat kompromisy, protože dokonalá věc nemůže existovat. Platí to u všeho a není důvod proč by to nemělo platit při rozhodování mezi desktopem a notebookem. Jde vždy o osobní preference.

Dle mě je na hraní lepší ve většině případů desktop, pro práci a brouzdání notebook.

---------------------

Já osobně už k desktopu příliš nejdu. Můj současný NB ho dokáže plně zastoupit. NB mám v dokovací stanici, takže můžu mít i velký monitor nebo můžu připojit ten monitor rovnou do NB a používat ho současně s displejem notebooku.

Důvod, proč už používám téměř výhradně notebook je ten, že správa dvou systémů a neustálé synchronizování souborů je zbytečné házení si klacků pod nohy. Pracovat pouze na jednom stroji je prostě pohodlnější.








BTW: Jinak souhlasím s posledním odstavcem první stránky, že dáváš do sestav stále mechaniky.
Osobně nechápu tu diskuzi okolo toho, vždyť tento průvodce výběrem PC je jen pro inspiraci, nikde není psáno, že je závazný a musíš se podle něj řídit.
Kdo chce, ať mechaniku dá, kdo ne, tak ať si ji tam necpe.
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-05 23:17:38
avatar
Nechciv za nikoho mluvit, ale já část o notebookách chápu volněji - tak, že si prostě mají lidi rozmyslet, jestli vážně notebook potřebují, protože spousta lidí (těžko říkat konkrétní počet) notebook prostě nepotřebuje a nevědí, o kolik výkonu přijdou, nebo jim to je jedno...

Ale "je to moderní" a ne každý ví, že je výkon za stejné peníze o poznání nižší (viz můj Lenovo Y580 za 24k, GTX660M je na úrovni HD 7750, comp za 24k může mít HD 7870 až HD 7950), a že životnost notebooků (zejména těch, na kterých se vytrvale hraje) je o poznání kratší než u počítačů.

Měl jsem MSI GX700X (256CZ verzi) s GT 8600M, vydržel 3 a čtvrt roku než odešla grafika a to byl permanentně na chladící podložce. Po opravě za 4,5k odešla za 3 měsíce znovu.

Ano, firemní nezničitelné cihlonotebooky jsou na tom jinak, ale na tom se podepisuje kromě odolného šasi z velké části to, že se na nich většinou nedělá taková práce, která by je zahřejvala na 80-90°C, což se o herních noteboocích do 30k říct nedá.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 00:23:38
avatar
s těmi NB si to přesně ochopil díky ;)
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 06:49:50
avatar
Ne, myslím že jsem to pochopil dobře. Nesnažím se tu všem vnutit notebook, jenom říkám, že nemusí být nutně poruchové křápy, když si dám u výběru záležet.

Jasně jsem řekl, že na hraní je ve většině případů výhodnější desktop. Na běžnou práci, kde se využívá zejména procesorového výkonu, kterého je pro většinu činností dost, už je situace jiná.

Od notebooků za 25 000, které jsou osazeny výkonným procesorem a výkonnou grafickou karto, které se běžně osazují i do strojů 1,5 až 2× dražších, se ani nic jiného čekat nedá. Konkrétně Y série od Lenova vždy zápasí s chlazením.

Citace:
Ano, firemní nezničitelné cihlonotebooky jsou na tom jinak, ale na tom se podepisuje kromě odolného šasi z velké části to, že se na nich většinou nedělá taková práce, která by je zahřejvala na 80-90°C, což se o herních noteboocích do 30k říct nedá.


TO by ses divil, co na nich zaměstnanci dělají... A taky jak se k nim chovají.
Na svém starém nx9420 jsem taky hrál. Notebook se zahříval fest. A i pŕi běžné práci docela topil.
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 14:14:34
avatar
Myslím, že to není tak hrozné. Když se podíváš na Notebookcheck na recenze a "stress/torture" testy herních notebooků v této cenové kategorii - 20-30k, tak zjistíš, že za zmíňku stojí (co se 15,6" notebooků týká) jen MSI GE60, MSI GX60, Lenovo Y580, Lenovo Y500 a Asus G55VW a s chlazením se to má takto:

Herní notebooky s i7-3610QM a GTX 660M
Lenovo Y580 (90° procesor, 86°C grafika ve stress testu)
ASUS G55VW (95° procesor, 77°C grafika ve stress testu)

Herni notebook s i7-3610QM a GT 650M (u Y500 SLI)
MSI GE60 (95°C procesor, 80°C grafika ve stress testu)
Lenovo Y500 (93°C proceesor, 84°C grafika ve stress testu)

Herní notebook s A10-4600M a HD 7970
MSI GX60 (71°C procesor, 80°C grafika ve stress testu)

Z čehož můžeme usoudit, že chlazení Lenova Y580 není vůbec špatné oproti konkurenci, procesor topí méně a grafika více, celé je to ale vyváženější.
Jedinej jeho problém je vedení heatpipes kolem HDD (kvůli procesoru a grafice v blízkosti HDD) viz Odkaz, ale já mám HDD v optical bay a na původním místě u heatpipes SSD, které se tolik nezahřívá.

Každopádně, já mám verzi s i5-3210M (o 10W menší TDP než i7-3610QM) a GTX 660M přetaktovanou na 1085MHz a maximální teploty ve špičkách při celodenní pařbě Far Cry 3 v 1920x1080 na medium/high detaily jsou 83°C procesor a 81°C grafika, takže o chlazení nemůžu říct nic špatného.
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 16:02:58
avatar
Y570 měla problémy s přehříváním procesoru, který pak následně trottloval.
Y580 má chlazení CPU a VGA už docela v pohodě, ale teploty disku jsou nic moc. Pokud máš místo HDD SSD, tak to je v pohodě.
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 16:20:51
avatar
Takže si rozumíme, to jsem rád
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 00:38:02
avatar
jenže ty si nepochopil na co narážím ...

Já narážím na to, že velká část lidí si kupuje mobilní PC, aniž by mobilní PC potřebovala! A o to jde! ;)
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 16:05:12
avatar
Ne, tady jde o to, že šíříš dezinformace o poruchovosti notebooků. Stále čekám, že mi řekneš, z jakého zdroje jsi vyčetl, že většina notebooků umře po dvou letech provozu.

A vůbec, nechceš tedy průvodce výběrem PC rozšířit o rady pro nákup notebooků a doporučení konkrétních modelů?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 16:40:28
avatar
děláme na tom průvodci NB ...
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 17:06:46
avatar
Palec hore.

Kdy bude hotový?
MikyMauz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-07 16:00:50

Vycházíš z nějakých statistik, které hovoří o tom, co lidi potřebují nebo ne? Zase nedělejte z lidí úplný blbce, kteří nevědí, co chtějí. To už tu dělala jedna strana a vláda v jednom a nedopadlo to dobře... Pokud velká část lidí kupuje notebooky a ze spodního cenového spektra, docela mne hned napadá x důvodů, proč to tak je. A hraní her určitě není v mnoha případech top priorita.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-07 21:37:42
avatar
vzhledem k tomu, že se v branži pohybuji už pěkných pár let a stavěl jsem mraky PC a doporučoval jsem jich ještě více více lidem, tak vím moc dobře, jak lidé s PC zacházejí a jak je používají ... tudíž mluvím skutečně ze zkušenosti.

bohužel poslední část tvého příspěvku mě přesvědčila, že ty bohužel nevíš jak ty věci jsou ;).
MikyMauz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-08 01:12:40

V případě nejen poslední části mého příspěvku i já vycházím ze svých zkušeností. Z tohoto důvodu se nad tvojí poslední větou jen pousměji
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-08 12:13:00
avatar
pousmát se můžeš, nic to nemění na faktu, že přehled není jen mé dílo ale několika kolegů, kteří se dnes a denně zabývají prodejem a sestavováním PC a velmi dobře víme, jak se věci mají.
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-08 18:19:06
avatar
Citace:
Napsal Jan "DD" Stach a redakce


A kteří že to jsou kolegové? Kliknutím na odkaz se dostanu pouze na Tvůj profil. Nemyslíš, že by bylo vhodné, aby se ti kolegové k tomu také vyjádřili a nemusel jsi za ně mluvit ty?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-08 23:17:12
avatar
kolegové se tu běžně pohybují sledují diskuse a odpovídají když je třeba, takže pokud budou mít zapotřebí k tomu co říkám něco doplnit, určitě to udělají ...

zatím říkám vše dobře
Niles [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - wtf ??? 2013-02-06 00:16:17
avatar
Toto je výber ? výber modelov jednej značky ? to si mal potom zmeniť titulku na :" vyberáme si z grafík od AMD " no to je fakt paráda. vieš čo kam môžeš ísť s takýmto výberom akurát tak do .... nV sa vôbec neoplatí, veď majú len 60% trhu takže asi sa neoplatia...nemajú nič v ponuke čo sa dá použiť
preber sa chlape a prestaň tu tárať o nestrannosti, veď toto je už do očí bijúce !!!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 00:28:00
avatar
1, Výběr modelů jedné značky? Máš tam zastoupeny modely grafik od Gigabyte, od ASUSu, od MSI i Sapphire ... takže je tam rozhodně více značek ...

2, zcela objektivně tam máš popsány důvody i fakta proč vybíráme to a ne to, takže si své výlevy nech pro někoho jiného. Skutečně by nebylo objektivní, kdybychom doporučovali jiné grafiky a jiné modely než ty, které se skutečně vyplatí. A tak jsem doporučili skutečně ty nejvýhodnější grafické modely vůbec .... můžeš to popírat jak chceš, ale většina recenzí a lidí co ty námi doporučené modely zná, nám dá za pravdu.

3, Samozřejmě tvá nestrannost a objektivita je skutečně do očí bijící.. Klidně bys poškozoval čtenáře i zákazníky jen kvůli nějaké značce na čipu. U nás nevybíráme čipy, ale grafiky a je nám jedno co je napsáno na čipu. Vybíráme grafiky a ty nevyrábí ani AMD ani NV! Takže když mluvíme o značce grafik, mluvíme o značkách jako je ASUS, GB, MSI, Sapphire atd. A mezi nimi hledáme konrkétní modely, které se nejvíce vyplatí v daných cenových hladinách a k tomu mají třeba OC, výborné chlazení apod. Vybírat podle loga na čipu a odvolávat se na nějaký podíl na trhu může jen idiot. To při objektivním a nestranném výběru grafické karty nehraje absolutně žádnou roli.
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 16:08:31
avatar
Citace:
Vybírat podle loga na čipu a odvolávat se na nějaký podíl na trhu může jen idiot


Opatrně s těmi výlevy. Poměr cena výkon není jediný parametr, kterým by se měl zákazník řídit při výběru.

A také prosím brzdi s výroky, že je objektivně dokázáno, že ty a ty grafiky jsou nejvýhodnější. O tom se dá dost debatovat a v jiných testech, kde byla zvolena jiná kritéria vypadý výsledek třeba jinak.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 16:40:04
avatar
Já jsem napsal vybírat dle značky na čipu, ne poměri cena výkon že je blbost! ;) Ano poměr cena-výkon není jediný parametry, a to při našem výběru zahrnujeme. Ovšem nezahrnujeme nikdy značku na čipu, protože ta nic nepřináší ani neubírá.

Debatovat můžeš, ale na tom že to tak je nic nezměníš. Ve většině aktuálních testech s aktuálními ovladači a hrami to tak vychází, máme to také tak otestováno, tak nebudu říkat, že to tak není ....
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 17:06:10
avatar
Omlouvám se, to o ceně a výkonu už patřilo k něčemu jinému. Chtěl jsem říci, že jsou nevhodné takové manipulativní výlevy jako "každý, kdo vybírá čip podle značky je idiot".

Citace:
Debatovat můžeš, ale na tom že to tak je nic nezměníš. Ve většině aktuálních testech s aktuálními ovladači a hrami to tak vychází, máme to také tak otestováno, tak nebudu říkat, že to tak není ....


Posuzování výhodnosti produktů je značně diskutabilní a navíc subjektivní, není to tak zcela jednoznačný a neprůstřelný objektivní fakt, jak to tady prezentuješ.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-07 00:40:41
avatar
je ... každý produkt lze aktuálně otestovat a srovnat a říci jasně který je za jakých podmínek nejlepší a stojím si za tím že nejlepší je to tak, jak jsme to dali dohromady. Pokud by to tak nebylo, dělali bychom špatně svou práci a vzheldem že už nejsme dávno žádní nováčci a nikdo s lepším přehledem nepřišel tak si myslím že asi děláme něco dobře ...
MikyMauz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-07 16:36:49

Tohle mne taky mírně zaráží. Pokud mám v názvu "lifestyle", tak to je především o logu, značce a často i ceně, kterou by za to jiný nezaplatil.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-07 21:35:57
avatar
to není pravda, životní styl může být také o tom kašlat na značky a zajímat se jen prostě o dobré a výhodné věci ;)

možná že pro některé lifestyle zdegeneroval způsobem jaký ho popisuješ, ale pro nás ne ...
MikyMauz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-08 02:02:11

Mám na mysli současné profilace lifestyle magazínů.
Kašlat na značky? Ale jistě, ale pak jde jen o jiný typ sociální identifikace, velmi zjednodušeně řečeno o vlastní značku. Existují různé způsoby sociální identifikace, vždy jde o souhrn mnoha faktorů, které se mění se sociálním klimatem, dobou, věkem... Ponejvíce však záleží, co činí člověka šťastného - a jedním z těch mnoha faktorů může být třeba adorace značek, může to být jejich odmítání, může to být něco mezi tím. Co je správné a co je degenerace? Vždyť i tyto stránky se někomu nemusí z různých důvodů líbit a z toho titulu na ně nahlížet jako na degenerativní. Vždy jde o úhel pohledu, preference... A co znamená "pro nás ne" - mluvíš za sebe v pomnožném čísle, za redakci, za své čtenáře, za celý svět?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-08 12:12:01
avatar
pro nás je myšleno lidi, co tvoříme magazín DDWorld .... vzheldem k tomu, že se v radakci shodneme máme na to stejný názor a skutečně se obejdeme bez značkového fandovství ...

V našem případě ale nevyrábíme žádné komponenty. Vybíráme a doporučujeme komponenty pouze na základě toho, co umí a dokážou a jestli jsou cenově výhodné. Logo nás prostě nezajímá. Jestli je někdo natolik stádovitý, že bez loga nevydrží a se musí neustále značkově zařazovat do nějakého značkového tábora, je to jeho problém, ne náš . Já už jsem v tomto odvětví dost dlouho abych věděl, že značky přicházejí a odcházejí a že se logo dá z čehokoliv odstranit a prostě to ten produkt neutváří a nedává mu funkčnost ani výhodnost . Tudíž nemá cenu se na logo ani značku dívat ....
CobraGT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 00:21:20
avatar
Nedá sa než súhlasiť minimálne GTX660 má čo ponúknuť a nieje jediná obmedzovať sa len na jednu značku je úplne mimo!!!! to akože Kepler grafiky niesu dosť dobré ani len nato aby si ich spomenul ako alternatívu ??? čo má toto znamenať nejaké PR alebo čo???? hrôza
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 00:33:50
avatar
je úžasné jak kritizuješ a vytýkáš něco, co máš v článku jasně napsané a zjevně si to nečetl. Navíc situaci GTX 660 máme přesně v článku popsánu a dokonce je jeden z těch výhodnějších modelů uveden v tabulce doporučených alternativ.

Takže tvůj výlev beru jako vyložené napadání. A tvá kritika nejen že není oprávněná, je ale neobjektivní a zcestná.

A opakuji znovu, grafika se nevybírá dle loga na čipu, ale dle toho co jako celek nabízí. A já opravdu nemohu za to, že nejvýhodnější modely ve většině cenových kategorií jsou jaké jsou. Většina objektivních recenzí našemu výběru dává zapravdu. A zde nás zajímá objektivní výběr bez ohledu na logo na čipu pod chladičem grafiky. AMD ani NV grafiky nevyrábí. Vyrábí je výrobci grafik ASUS, GB, MSI, Sapphire a řada další. Jejich modely srovnáváme a jejich modely doporučujeme a rozhodně se nedá říci, že bychom doporučovali jen jednu značku ....
VIL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 08:09:29
avatar
CobraGT,
myslel zrejme značku čipu a nie výrobcu grafickej karty.

Citace:
AMD ani NV grafiky nevyrábí.

NV vyrába GTX690 a MSI,ASUS,GB atd tam lepia len svoje logo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 12:19:21
avatar
ne NV nevyrábí ani GTX 690 ... tu vyrábí myslím PC Partners dle referenčního zadání. Jinak řeč je hlavně o těch ostatních modelech pro 99,9% trhu (GTX 690 tvoří promile trhu) a prostě tady na DDWorldu znamná značka karty značka toho kdo ji vyrábí či prodává - známe tedy značky ASUS, GB, MSI, Sapphire atd.

Karty nevyrábí ani AMD ani NV. Zapomeňte při výběru grafické karty na to, že tyhle dvě firmy vůbec existují. Vybíráte grafickou kartu ne čip!!! TEČKA.
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 16:10:31
avatar
Citace:
Takže tvůj výlev beru jako vyložené napadání.


Napadání? Nejsou to moc přísná měřítka?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 16:37:19
avatar
Promiň, ale kritizovat něco co že není uvedeno, přitom to v článku je uvedeno, to je dost sprosté. nebo hloupé?
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 17:01:20
avatar
No možná mám teda zkreslená měřítka já, ale napadání bych si představoval tak, že Ti někdo napřímo řekne, že si de*** nebo ještě něco horšího.

Ale máš pravdu, hloupé mi to přijde (ale ne jako napadání).
VIL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 09:22:32
avatar
Prečo sa v článku veľa krát spomína zbernica napr:
Citace:
GTX 670 2GB 256-bit proti HD 7970 3GB 384-bit?

Pri generácii GTX580 a 6970 to tam vôbec nebolo spomenuté,skôr to bolo pre 580ku nevýhoda. Respektívne GTX570,ta mala podobnú cenu ako 6970.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 12:14:57
avatar
??? takže nemáme uvádět fakta

kromě toho HD 6970 a GTX 580 měy podobný výkon, ale HD 6970 byla o 4000 levnější!!!! GTX 680 má výkon o 10-15% nižší než HD 7970 GHz a přitom je ve stejném provedení i o 2000 dražší! Co ti na tom tedy přijde stejná situace????
SpiddeR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 10:52:52

Mám dotaz ohledně Sapphire 7950 Vapor-X... Ta karta chce 2x 8pin, ale zdroj co tam DD doporučil má jen jednu 8pin větev... =X jak se tohle řeší? =)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 12:10:52
avatar
U karty je napájecí redukce
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 12:52:39

DD diky za prijemne prekvapenie .Zrovna vcera som si vravel ze tu uz davno nebol takyto prehlad a pozrime ho na druhy den je tu . Ako pozeram na vyvoj SW/hier tak na domace PC s LCD 22" bohato staci lacna zostava s A10-5800K...
chleba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Díky! 2013-02-06 12:57:22
avatar
Díky za tenhle přehled. Víc říkat snad ani netřeba...
shasler [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - šotek 2013-02-06 14:07:25
avatar
citace:" superkvalitních EIOZO monitorech "
shasler [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dotaz na palec dolů 2013-02-06 16:24:05
avatar
Aááá, palce dolů za upozornění na šotek... Nevíte, bude někdy možnost dávat palec dolu za palce dolů? :-D
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 16:37:50
avatar
Neboj, víme kdo to dělá ... jsou tu lidi, kteří tu mají účty jen na palcování dolů
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 16:59:14
avatar
Tak za toto palec dolů.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 19:15:41
avatar
Po čase zas tu máme přehled ... pěkné počtení .... a pod článkem rozverná diskuze... ještě lepší počtení

PS: k těm levným lcd .... mám doma GW2260HM (cca 3500,-) má o něco užší rámeček a HDMI. Myslím, že se vyplatí trošku připlatit než mít starší verzi a jen s "DVI"
MrAmu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-06 21:48:13
avatar
K těm monitorům.
BenQ GW2250M - není 23" ale 21,5"
LG IPS237L - špatné zpracování, špatná odezva, následné doporučení na starší model IPS235 bych upřesnil na IPS235P, rozdíl mezi IPS235P a IPS235V není jen v lepším stojanu a polohovatelnosti, ale i v odezvě.
Waffen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dotaz 2013-02-07 16:25:17
avatar
Zdravím, trochu off-topic ale chtěl jsem se zeptat, jestli by mi mohl někdo doporučit nějakou utilitku, která mapuje v PC teploty CPU, harddisků, desky a třeba i otáčky větráků, díky :-)
MrAmu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-07 17:14:39
avatar
HWiNFO - dobrý na monitoring hw
MSI afterburner - dobrý na monitoring gpu v akci + umí dělat screenshoty, videa, ukazuje fps...
Waffen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-07 17:51:55
avatar
Díky
Diablo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-07 21:41:56
avatar
Pekny prehlad, ale mozes k tomu davat aj dalsiu alternativu pre tych, ktorym je jedno ze je to drahsie, menej vykonne, viac zrave a v zime to posluzi ako pridavne kurenie. ale tak aspon podla prispevkov vieme rozpoznat "ekologov" (tj. zelenych)
a ten prvy obrazok na poslednej strane je podobny tomu, co som mal pred mesiacom doma na stole. bohuzial to v nom mierne prasklo, zadymilo a bola nutna vymena dosky, cpu a ram. a pri tom staci raz do roka otvorit case a vyfukat to von popripade este naniest novu pastu pod chladic.
MikyMauz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-08 02:10:30

Pokoušíš se o flame a napadáš. Zapomeň na nějaké červené nebo zelené, AMD ani NV grafiky nevyrábí. Vyrábí je výrobci grafik ASUS, GB, MSI, Sapphire a řada dalších.
Diablo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-08 08:08:55
avatar
aky flame? ja nenapadam DDho a jeho clanok, ja len reagujem na diskusiu pod clankom a niektorych ludi co nedokazu prekusnut ze karty s logom AMD na cipe a to je jedno od ktoreho vyrobcu su jednoducho vyhodnejsie. niektore menej, niektore viac. a podla vsetkeho si si asi precital len posledne prispevky a nedal si si namahu celu diskusiu a clanok precitat.
MikyMauz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-08 10:21:34

Článok aj diskuziu som prečítal velmi dobre. Reagoval jsem na tvoji poznámku o zelených, protože takové škatulkování se tu nenosí - ostatně dále cituji přímo DD.
Diablo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-08 11:18:15
avatar
tak to poviem este inak, snad to pochopis. reakcia bola na ludi co si nedokazu pripustit ze sa najde aj ina alternativa nez ta na ktoru su zvyknuty z minulosti a budu si tvrdit stale to svoje. a len okrajom, za 14 rokov co sedim pred pc som vymenil uz zopar kariet od roznych vyrobcov a cipy co tam boli osadene boli prevazne od NV, pretoze v tom case to bola lepsia volba. ale teraz ked uz nedostavam koruny od rodicov ale si musim na zelezo zarabat sam a mam aj ine vydavky sa uz nepozeram na reklamu, pochybne testy zaujatych recenzentov, vylevy zastancov jednej alebo druhej strany vyrovcov cipov, ale si pobeham viac stranok, spravim si prehlad a za danu sumu co mam k dispozicii sa snazim zakupit vyrobok co ma najlepsi pomer cena-vykon-spotreba. a mimochodom nikoho neskatulkujem, ludia sa skatulkuju sami.

jo a zabudol si na modru ;)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-08 12:06:31
avatar
v pohodě, někteří lidé nechápou že grafika není výběr čipu ...

že klidně alternativou k HD 7850 může být jiná HD 7850 a ne GTX 660 pokud není tak výhodná apod. Prostě někteří pořád nechápou co je to optimální výběr nejlepší a nejvýhodnější komponenty v dané cenové relaci a že logo na čipu jim žádnou výhodu(nevýhodu) nepřinese a dá se seškrábat a pořád to bude bez něj fungovat ;)
MikyMauz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-08 13:15:51

Já to chápu velmi dobře. Tady v diskuzi vidím dva příspěvky, ve kterých se pisatelé podivují, proč je v průvodci nVidia zastoupena sporadicky - co je na samotném faktu, že se na to ptají, špatného? Ty jsi napsal "ale tak aspon podla prispevkov vieme rozpoznat "ekologov" (tj. zelenych)", ale když myslíš, že to není škatulkování, tak na to máme holt každý jiný názor.
Diablo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-08 13:27:51
avatar
vyznelo to inak nez som mal na plane a preto som to v prispevku vyssie trosku rozvinul.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-08 12:04:52
avatar
nevím proč se do něho navážíš, neřekl nic špatného ...
MikyMauz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-08 13:24:44

Já se nenavážím do něho, navážím se do jeho poznámky o zelených. Pokud si dobře pamatuji, ty sám tu vždy prezentuješ, že jsi proti jakémukoliv dělení a škatulkování.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-08 21:26:07
avatar
To že nikde nie je ani zmienka o Eizo FS2333 je na kriminál.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-08 23:18:08
avatar
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-09 10:26:56
avatar
DD ale úprimne, okolo tých 10 000 CZK nie je nič čo by sa mu rovnalo ako hernému monitoru.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-09 10:39:44
avatar
Zdravím ... přemýšlel jsem o 3D monitoru na hry, filmy ... ale chtěl bych pasivní 3D ... někdo nějaké doporučení ? Já se v tom moc nevyznám ... nebo je na hry potřeba aktivní 3D ? Já o aktivní 3D opravdu zájem nemám, ... dobíjení baterií v brýlích a taky to aktivní 3D neni dobré na oči a motá se z toho hlava (teda z toho co jsem se docetl). A běhá to stejně jak na grafikách od NVidie tak od AMD ? Nebo nějaký článek k tomu někdo ... docela bych byl rád, kdyby mi to někdo vysvětlil, třeba nějaký článek o tom zde se nechystá ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-09 12:00:34
avatar
U pasivního 3D by neměl být rozdíl jestli použiješ GF nebo Radeon grafiku. Jinak jsme tu kdysi jeden článek na zajmavou pasivní 3D TV měli, bohužel se tématu 3D nevěnujeme, tak snad poradí někdo další ...
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-09 12:26:04
avatar
jj, dík za odpověď ... tu recenzi tý telky tady jsem četl ... akorát na netu toho taky moc neni k tomuto tématu, ale podle toho, co jsem zatím dohledal, si myslím, že hry na pasivní 3D technologii prozatím nefungují, takže na 3D monitor nejspíš kašlu a popřemýšlim o eye finity ... ale stejně si tak řikám, že prostřednímu (hlavnímu) monitoru, by 3D slušelo ... ale pokud lze na hry jen aktiv, tak do toho nejdu.
Enduras [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Gigabyte stahuje desky 2013-02-09 11:39:41

DD, chci se zeptat, na internetu jsem našel odkaz, že Gigabyte stahuje základní desky GIGABYTE GA-X79, protože se při přetaktování odpalovali napájecí čipy Odkaz. Nevíš o tom něco? Chci si tuhle základovku koupit, ale tohle mě zaráží...

P.S. vím že je to poněkud stará zpráva, ale otázka je jestli problém nepřetrvává.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-09 11:58:29
avatar
Hodně stará zpráva ... byl výrobní to problém první várky, u současných kusů prodávaných v obchodech už takový problém dávno není. Takže můžeš být v klidu.
Enduras [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-09 13:32:01

Paráda, díky...
Diablo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-10 09:22:44
avatar
neplanujete pri dalsom prehlade zahrnut aj kategoriu HTPC? popripade spravit v buducnosti nejaky zbezny test internych tv tunerov?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-11 00:35:27
avatar
HTPC? to je široký pojem a v současné módě mini PC nevím jestli by to mělo smysl ... navíc jsou tu i chytré TV apod.

Ale jestli chceš HTPC s nějakým výkonem, vezmi AMD sestavu v 10tis sestavě, poohlédni se po menší desce ideální miniITX, nacpy to do malé skříně a přidej si k tomu nějaký ten TV tunner a co chceš dál řešit?

TV tunnery? To jsme s příchodem internetového vysílání a USB tunnerů přestali řešit, takže boužel neplánujeme ... na TV ani nekoukáme (davaj tam blbosti) ;) ...
Diablo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-11 00:27:53
avatar
HTPC beriem ako pc v mensej krabicke, s primeranym vykonom, napr. AMD A10-5800K. tj ze sa na tom bude dat zahrat aj nejaka ta hra, pobehat web, mrknut na video. pridavnu grafiku nebudem riesit, na to je predsa klasicky desktop. k tomu nejake tie disky, pretoze to bude sluzit zaroven aj ako domace ulozisko co bude pustene 24/7. a ten tuner, mno kedze to bude napojene pravdepodobne na projektor a 27" lcd tak ten tuner pride vhod.

a ano, je velky vyber usb tunerov ale su roznej kvality a moj sucasny uz nieje v naj kondicii, mam ho cez 10 rokov a navyse je to este do pci 1.0 takze do novej dosky tipu itx a m-atx to uz nenacpem. takze preto sa snazim zohnat niekde nejaky tip na tuner do PCIe.

ale asi viem ako si to myslel, skusim popozerat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-11 00:36:28
avatar
jasný chápu, bohužel na tunnery nejsme zařízeni většina členu v redkaci TV ani nesleduje :/. takže bohužel, možná někdo ze čtenářů ...
uku [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dotaz 2013-02-11 00:19:06

Uvazuji o teto sestave: (kombinace multimed. a herniho PC)
ASUS M5A99FX PRO R2.0 - AMD 990FX
AMD Vishera FX-6300
Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev.2
Sapphire HD 7850 OC 1GB GDDR5
Seagate Barracuda 7200.14 - 2TB (+ dva další disky)
CoolerMaster Elite 310 (RC-310-SKN1-GP)
Seasonic SS-400ET-F3 400W OEM
Kingston HyperX Genesis 8GB (2x4GB) DDR3 1866 XMP
Samsung SH-224BB, černá, bulk

1) bude na to stacit vami doporuceny zdroj Seasonic SS-400ET-F3 400W OEM (u vyse uvedene grafiky na webu jsem nasel, ze by tam mel byt min. 500W zdroj)
2) stacil by i na graf. kartu GIGABYTE HD 7850 Experience OC 2GB?
3) ad case: v tabulce doporucujete radu 37x v textu pak 31x, ktera by byla vhodna pro "muj" vyber?
diky
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-11 00:13:57
avatar
1, 400W zdroj bude stačit s rezervou, celá sestava bude mít v maximální zátěži cca možná k 200-225W maximálně ....

2, Ano bude. Spotřeba je zanedbatelně vyšší (15W možná), ani zdaleka se nepřiblížíte k maximálním možnostem toho zdroje. Samozřejmě pro klid duše můžete vzít tu 500W OEM SEASONIC cenový rozdíl není velký ....

3, to je jedno .... jen si dejte pozor aby to nebyl Ellite ve verzi miniTower, tam by se vám ta deska nevešla. prostě chcete Middle Tower .... 330,370,310 série je to myslím. Liší se hlavně designem.
uku [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dotaz 2013-02-11 22:10:17

diky za odpoved, uz jsem objednal tak snad to poslape... :-)
Mirindo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-12 21:25:44

Teraz som cital v dizkuzii ku GIGABYTE GA-X79-UD3, ze nie je kompatibilna s ASUS HD7970-MATRIX-P-3GD5. Ak by to zaujemcou o tuto grafiku nahodou zaujimalo. Takze ja asi budem musiet ist do MSI X79A-GD45.
A este jedna vec, nie je Noctua NH-C14 nekompatibilna s paticou LGA2011? Len treba dokupit SecuFirm2 Mounting Kit pre LGA2011.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-12 23:25:07
avatar
neumím si představit, že by ta deska nebyla kompatibilní s nereferenční ale běžnou grafikou HD 7900 série ... neexistuje k tomu technický důvod.

NH-C14 na LGA 2011 lze dát s kitem od Noctua ... já ho mám a měl by být dnes dodávat spolu s chladičem ...
jomi123 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dotaz 2013-02-15 11:00:50

Ahoj, mohl bys prosím udělat nějaký ucelený článek instalace nového PC se SSD, WIN7(důležitá nastavení). Zazálohování čisté instalace a hlavně jak počítač zabezpečit (jaký SW, nejlépe free a jeho nastvení). Asi to je na víc jak jeden článek, ale určitě by to zajímalo spoustu lidí. Případně i nějaké doporučení následné údržby PC.
Doufám, že to tu již není.

Dík
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-15 12:43:51
avatar
uf .... no. Popřemýšlím
Machine7170 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Základovka 2013-02-15 16:53:37

Ahoj, chci se zeptat přemýšlím nad koupí AMD FX 6300 a furt nevim jakou zakladovku pod to. Někde jsem tusim cetl ze Gigabyte pro AM3+ socket nema Loadline calibraci tak se chci zeptat co je na tom pravdy? Hodne se mi libi desky od asusu protoze mi prijdou takovy nejvic odladeny a s hodne dobrym softwarem na OC apod. ale zase nemam v planu provozovat Crossfire. Takze jakou desku pod ten procesor bys mi doporucil na kvalitni taktovani bez Crossfiru v cene tak do 3 tisíc?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-15 18:32:22
avatar
Tady není co řešit. ASUS SaberTooth 990FX R2.0 - stojí jen o pár set více než 3 tisíce, ale 5 let záruky v základu ;)
Machine7170 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-15 19:47:20

A kdybych nechtel nebo neplanoval W8 tak bych mohl koupit i prvni revizi že? Ta totiz v nekterych obchodech se da sehnat levneji.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-15 20:13:06
avatar
teoreticky je to jedno, ale já bych dal přednost té druhé revizi. PC nekupujete každý den a cenový rozdíl je malý.
Mk2013 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Top sestava - chybí i7-3770k 2013-02-18 21:19:27

V doporučení pro maximální sestavu za rozumné peníze by měl namísto uváděného i7-3820 být uveden aktuálně nejlepší procesor co se týká cena-hodnota konkrétně i7-3770k.
Tato sestava:
1. CPU i7-3770k (v testech poráží vámi uváděný i7-3820; odemčený 3770k procesor je jednoduše přetaktovatelný na 4.7Ghz) cena 7,5 tis.
2. Deska Asus Maximus V Formula (deska laděná od ROG, super recenze) cena 6,3 tis.
3. Chladič Corsair H100i (nová verze vámi uváděného chladiče, lepší v testech) cena 2,4 tis plus 0,9 tis. za přídavné 120mm větráky pro push-pull konfiguraci
4. RAM G.Skill TridentX 2400 4x4GB (RAM speciálně testovaná na tento procesor, přetaktovatelné na 2700) cena 3,5 tis.
5. GPU Asus Matrix Platinum HD 7970-P-3GD5 (ROG speciální verze, karta taktovatelná na 1300Ghz) Cena cca 11 tis. (v obchodech za dva týdny)
6. SSD Kingston HyperX 240GB Cena 4,7 tis.
7. HDD Seagate Barracuda 7200.14 – 3TB, cena 3.0 tis.
8. Bluray mechanika LG BH10LS30, cena 2,0 tis.
9. Skříň NZXT Switch 810 (novější a lépe organizovaná bigtower než Phantom) cena 4.2 tis.
10. Zdroj Seasonic X-850, cena 4.1 tis.
11. Zvuková karta – není potřeba, Asus Maximus deska má speciální čipy na hifi kvalita zvuku
12. Windows 7 Professional CZ, cena 2.4 tis.
CELKEM 52.0 tis.

Kdo dneska staví top sestavu má možnosti:
(i) I7-3770k a tato Asus nebo podobná LGA 1155 deska
(ii) Připlatit si minimálně 8 tis. za I7-3930k a nějakou kvalitní LGA 2011, s tím že tato varianta oproti předchozímu scénáři ani po přetaktování o moc lepší výkon nedá
(iii) Počkat na nové procesory, konkrétně Haswell (2Q2013) resp. Ivy Bridge-E (nejdřív v 4Q2013). Ale čekat než odchytají mouchy, vydají kompatibilní desky, a Intel samozřejmě bude chtít pořádnou cenu za tyto novinky takže cenou se na variantu (i) určitě nedostanete.

Vzhledem k očekávanému příchodu RAM DDR4 někdy v 2014 je stejně diskutabilní zdali LGA 2011 se toho dožije a bude kompatibilní.
Dxx1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-01 16:47:18
avatar
HMMM, tak grafiky jsem za posledni pul rok vystridal takto: 4 x MSI Lightning 7970 - ani jedna nedrzela tovarni takty XD, ted mi odesla Asus Matrix 7970 Platinum XD, ala smrt na zelenou "noktovizi" a to jsem ji mel jen na 1200/6800 XD XD, ale sprejskla mi na otacky na AUTO + default tovarni nastaveni cili 1100/6600 a to se dostala jen na 84 stupnu kde ani tech par minut nevydrzela ... - takze moje doporuceni na post nejvykonnejsi + nejspolehlivejsi grafiky by asi bylo jine .
olda79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Z77 2013-02-27 12:16:04

Je nějaký konkrétní důvod proč ke všem intel sestavám dáváte Z77 chipset? Včetně těch levných nebo bez odemčeného procesoru?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-05 22:38:26
avatar
je to plnohodnotná nejvyšší verze, nevidíme důvod proč dávat jiný. U levnějších sestav jsou doporučeny i nižší verze.
uku [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Upozorneni 2013-03-05 22:29:55

Poridil jsem dle doporuceni sestavu MB ASUS M5A99FX PRO R2.0 + RAM Kingston HyperX Genesis 8GB (2x4GB) DDR3 1866 XMP (ostatni viz vyse) a az pak zjistil, za ta deska umi max frekvenci 1333 MHz - mozna by na to chtelo upozornit v textu.
Pak me prekvapila nemoznost retaskingu zadnich audiovystupu - nevi nekdo jak na to?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-05 22:37:32
avatar
Tu desku máme hodně vyzkoušenou a zcela určitě zvládá mnohem více než 1333MHz .... je to jen o nastavení požadované frekvence, ale ty XMP paměti poběží bez problémů na těch 1866MHZ, ty jsou podporovány v základu.

ten zvuk nevím.
Am01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - rozumná stará sestava pro 7970 2013-03-08 08:55:25
avatar
Jak se za poslední rok zvednul výkon komponent kromě grafiky? - Vlastě chci poprosit radu:

1)Pokud do 1 - 1,5 roku starý sestavy dám W8 a grafiku GIGABYTE R797TO-3GD (tj.HD7970 (1100MHz), 3GB), nebude mi ta stará sestava novou grafiku brzdit? Bude to znatelné v Eyefinity 5760x1080 a např. v BF3?
- měl bych aktualizovat i zbytek PC?

sestava:
i7-2600K (3,4GHz)
8GB RAM
z68XP-UD3 (PCI Express jen 2.0)


2) Jenom ze zvědavosti, k jaké kategorii z tohoto článku doporučovaných sestav by se dala přirovnat ta moje (grafiku pomíjím). Zhruba k té 20-25000?

Moc díky za názor (a díky DD za to že je!)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-08 09:36:10
avatar
2600K má výkon podobný 3700K takže výkon ti to brzdit určitě nebude.
konopnikopes [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dotaz 2013-03-12 20:40:19
avatar
prosim o radu ! jsem fanousek it ale ne takovy abych tomu rozumel jako vy blazni , proto se chci zeptat..
- chci si poridit sestavu na obcasny hrani a normalni cinnost. ma cenu premyslet nad kategorii 20 000 nebo bohate pro me staci ta za cca 15k ? budu to poustet na 23 palcu full hd monitoru. taktovat nic nebudu. jen zapnout a pouzivat. A Musim vubec tedy mit ten arctic cooling freezer nebo ne, mam v tom zmatek v tom chlazeni .. moc dekuju za odpoved
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-12 21:55:55
avatar
námi navržené konfigurace jsou navrženy jako ideální, tudíž za typeníze nic lepšího nevymyslíš, pokud chceš mít slušnou kvalitu, slušný výkon a to vše za slušnou cenu.

při popisu tvých potřeb jsem si jist, že ti bude stačit ta sestava za 15tisíc ve variantě 1 (FX-6300), jen bych si tam dal místo HD 7770 spíše tu HD 7850 (popřípadě HD 7790 která dorazí v dubnu). A budeš spokojený po všech stránkách. Ano, lepší chladič místo Boxu bych si tam rozhodně nechal. zauvažovat můžeš i o minimálně 120GB SSD disku, ten svižnosti systému hodně pomůže.
konopnikopes [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ok 2013-03-13 17:48:00
avatar
Diky Honzo za odpoved.. nad variantou s 7850 jsem taky uvazoval,ale jeste pockam do dubna stejne drive nebudou finance.. jinak jsme se celkem trefili oba do toho co od pocitace chci. a dospel jsem k nazoru ze od klasickeho disku upustim uplne a soupnu tam nejakej ssd 120 gb. jen jeste jakej...myslim ze tadleta kapacita je na system, par filmu, muziky a her uplne dostacujici, kort kdyz se da dnes vsechno stahnout z netu. mam exterak a tam si muzu davat to smeti co se potrebuje jednou za cas. sice se muj rozpocet trochu navysi ale myslim ze to za to stoji..

jeste dotaz.. da se ta grafika vypnout pri beznym brouzdani netu a jet jen na integrovanou co je v procesoru? umi to vubec ta verze od amd nebo jen intel ma ty hd 4000 nebo jak se to jmenuje.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-13 18:31:54
avatar
dobrá otázka s tou grafikou, přiznám se že nevim, nikdy mě to nezajímalo. Zvlášť když spotřeba v nízké zátěži u současných grafik je velmi velmi nízká.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-14 01:15:27

Je na to potřeba základní deska, která podporuje Lucid Virtu Universal. Nejsou tak rozšířené jako s Lucid Virtu Green, ale sehnat se dají. U Lucid Virtu Universal se dá použít i APU.
Mak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-05 21:03:58

Mám tu sestsvu do kanclu sestavenou podle DDho návrhu.
A10-5800K
GIGABYTE GA-F2A85XM-D3H
GELID Siberian
Seasonic 350W
Když vlezu do BIOSu začne se plašit ventilátor na CPU a teplota se zastaví až na 75°C.
Podobné to je při testu stability v AIDĚ.Taky 75°C
Chladič jsem kontroloval,skusil jsem tam dát i BOX ale tam to šlo ještě vejš.
Je to normální?
Ještě jedna věc,AIDA hlásí že mám na 12V větvi 13,2V ,mám tomu věřit?
Jinak v IDLE se to chová normálně procesor se podtaktuje a ventilátor se točí 800ot.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-05 23:11:01
avatar
Nevím jak si pastoval, ale možné to je. Hodně levný chladič, takže buď můžeš zkusit snížit frekvenci a napětí CPU a vypnout turbo nebo o něco lepší chladič. Odkaz
Siberian by měl být lepší než box, ale za tu cenu ne o moc. Snížením frekvence o pár stovek megahertz se na výkonu skoro nepozná, ale pro teploty to může být rozhodující skok dolů. AIDA a další programy u napětí zdroje kecaj.

Cíl by měla být teplota pod 70°C (74°C je max. doporučená). Malá inspirace pro undervolt. Odkaz
Mak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-06 19:27:28

Pastoval jsem celkem třikrát - při každé výměně chladiče,tím to nebude.Ten chladič na ten procesor prostě nestačí.
Zatím jsem vypnul turbo a snížil frekvenci na 3,5MHz.Teplota leze na max 65°C.Zatím to tak nechám,ale je to trochu k škoda takhle to ořezat.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-07 12:51:49
avatar
Ako dlho si v tom Biose ? Alebo ako často/dlho držíš procesor na maximálnom vyťažení ala Aida test stability ?

Podľa mňa sú to extrémne situácie, v Biose sa zdržíš tak 3 minúty kým všetko nastavíš alebo skontroluješ, na to aby si ten procesor vyťažil dlhodobo po vláknach na 100 percent by si musel niečo dať renderovať s profi programom. Ak je to domáci PC na multimédiá a hranie tak k takým výsledkom s teplotou CPU nemáš šancu dôjsť.

Chladič CPU je jedna vec, druhá vec je vetranie skrine a uloženie káblov v nej (hlavne napájacie káble na matičnú dosku. Pekný uložením týchto káblov takisto ich vyviazaním a prípadným doložením dvoch ventilátorov (jeden na nasávanie, druhý na vyťahovanie vzduchu z bedne tak dosiahneš skoro ten istý efekt ako so spomínaným undervoltingom.

Zdroj máš s 8cm ventilátorom alebo s 12 cm ventilátorom ?

Určite by som na začiatok dal na matičnú dosku najnovšiu verziu Biosu a urobil poriadok v kábloch. Potom to ostatné.
Mak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-07 13:58:59

Teplota v BIOSU začne rychle stoupat už v okamžiku kdy do něj vstoupím.Do dvou minut je tam teplota na max.Taky to nechápu,ještě jsem se s ničím takovým nesetkal.
Je to tak i v novém BIOSU který jsem tam kvůli tomu nahrál.
Větrání ve skříni mám vyřešeno myslím velmi dobře.Není to první PC co stavím a jsem zvyklý na velmi tiché počítače s nízkými teplotami.Jediné co jsem podcenil tak byl zřejmě chladič co doporučil DD ve svém návrhu.Evidentně to chtělo něco o dost většího.
Hrát hry na tom zřejmě nikdo moc nebude.Bude to stát v kanclu u účetní.Chtěl jsem hlavně předejít upečení procesoru pokud by došlo k nějaké chybě ve win nebo softu,protože to budou obsluhovat BFU a ti si nemusí všimnout že procesor jede na 100% třeba půl dne.
PS pro Allieho : Dík za tipy , bohužel undervolt bych využil rád , ale na týhle desce jde napětí jenom zvyšovat.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-08 13:38:22
avatar
Hmm, 5800K som už pár poskladal a nestretol som sa s týmto problémom, nidky som nejako extra neriešil teploty CPU ale viem určite že cez 65 som sa nedostal a to tam minimálne v dvoch prípadoch ostal Box chladič. Akurát som používal A75 dosky tiež od Gigabytu a raz jednu A85 ale to nebola uAtx.
Procesor má ochranu proti prehriatiu takže by som sa neobával že ho niekto odrovná, na druhej strane chápem že takéto teploty nenechajú pokročilejšieho užívateľa chladným. Jediné čo ma napadá je vadné čidlo teploty procesora na doske prípadne nejaká chyba na doske ktorá spôsobuje v UEFI rozhraní také vyťaženie CPU. Bude to znieť hlúpo ale skús tam na skúšku zapojiť značkový 400-500W zdroj. Ak máš možnosť si ho odniekiaľ požičať. Keď nepomôže tak už len inú dosku. V procesore by chyba byť nemala.
uku [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Aktualizace Pruvodce... 2013-05-04 22:44:04

Zdravim, neuvazujete o aktualizaci Pruvodce (chtel jsem objednat PC z kategorie AMD do 10T a nektere komponenty na "mem" e-shopu uz nejsou)
Diky za odpoved
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-05 22:12:13
avatar
tento týden vydáme nového
Robyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-06 16:27:10

Doufám, že v něm zase nebudou jen grafiky od jednoho výrobce.
uku [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-14 18:26:59

divam se spatne nebo jeste nic nevyslo?
rabidko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-17 14:56:45

nemyslim si, ze ten kto ti odpisal je skutocny admin ddworld...
rabidko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nova zostava 2013-05-17 14:56:18

DDworld, dajte uz nove zostave, nieco aktualne. dakujem.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 437x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1504x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1208x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1891x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1146x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1904x
Komentářů: 3