Průvodce výběrem výhodného Počítače a Hardwaru (11/2013) – Jak nakoupit a neprohloupit?! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Monday, 18 November 2013
Přejít na obsah
Průvodce výběrem výhodného Počítače a Hardwaru (11/2013) – Jak nakoupit a neprohloupit?!
Jak vybírat PC a pohled do historie
PC pro méně náročné - do kanceláře i domácnosti za 10 tisíc
PC pro multimedia i hry - Výkon za rozumnou cenu kolem 15 tisíc
PC herní výkon a kvalita za rozumnou cenu kolem 20 tisíc
Výkon a kvalita pro náročnějsi - multimediální PC kolem 30 tisíc
Nic než výkon a kvalita - drahé a výkonné PC za rozumnou cenu
Mini-ITX PC aneb i malý PC může být pořádně výkonný!
Doporučení k výběru PC a závěr

 

  • Doporučení k výběru PC

Vidíte sami, že věci se na trhu poměrně rychle mění. DDWorld.cz je pro vás ale sleduje a včas vás na ně upozorňuje, ať už prostřednictvím aktualit nebo testů. Výběr PC není jednoduchá věc, zvlášť pokud se tomu nevěnujete pravidelně. Ale když víte co a jak, tak vybrat ideální PC pro každého není vůbec žádný problém. Nemusíte tedy tápat, stačí sledovat DDWorld.cz, protože zde sledujeme celý trh za vás. Kromě toho děláme i hromady testů, takže s výběrem jednotlivých komponent a toho nejlepšího za naše peníze, není žádný problém.

Na vás zůstává jen výběr vhodného obchodu a sestavení. Obojí můžete vyřešit jednoduše, kvalitní internetové obchody nabízejí i možnost sestavení a instalaci, takže vás žádné těžkosti nečekají. Rozhodně ale nenakupujte v obchodech s nejnižšími cenami, protože to také může být na úkor servisu a dalšího přístupu k zákazníkovi.

Nezapomínejte také na to, že počítač je nutné udržovat a to jak po stránce softwaru, tak HW. Pokud víte, že pracujete v prašném prostředí, nezapomínejte PC pravidelně čistit. Pokud jde o výkon a funkčnost, zejména grafické ovladače jsou důležité a rozhodně také stahujte a instalujte nejnovější bezpečností aktualizace operačního systému, prohlížečů i antivirových programů.

Celý trh a jednotlivé komponenty pro vás dále sledujeme. DDWorld.cz je nezávislý uživatelský magazín, který je tu pro vás a naším cílem je poskytování nezávislých, objektivních a zcela přesných informací, bez ohledu na to, zda se někomu hodí do krámu nebo nikoliv. Na prvním místě je vždy uživatel a to, zda je po něj/nás daný produkt to nejlepší, co za své peníze může mít. Vybírejte tedy chytře a s námi.

  • Závěr

Opět tedy máte v ruce aktualizovaný nejkomplexnější a nejaktuálnější přehled výběru komponent i jednotlivých počítačových sestav. Nemusíte tedy tápat a kupovat zajíce v pytli. Závěrem musím opět zdůraznit, že všechny sestavy jsou vybírány nikoliv s nutně nejlevnějšími řešeními, ale těmi, které za solidní peníze, nabízejí i solidní kvalitu. Rozdíl mezi kvalitním a nekvalitním řešením může být pár desítek i pár set korun, kdy navíc dražší neznamená vždy lepší.

Pokud chcete polemizovat nad naším výběrem, doufám, že jste si pečlivě přečetli vše pod našimi tabulkami, kde popisuje proč objektivně zvolit to a ne to. Neřídíme se výběrem podle značek a doporučujeme vám totéž. Zapomeňte na to, co platilo o výběru před několika lety, kdy tahle a tahle značka třeba nabízela lepší produkty, nyní s několikátou novou generací produktů je situace úplně jiná. Jak ale bylo řečeno, nemusíte se prodírat recenzemi a vším možným abyste se dostali do obrazu, stačí se podívat na náš přehled, kde máte všechno pohromadě. Většinu uvedených sestav, tak jak jsou, jsme měli postavené (nebo s alternativními komponenty) a většinou komponent máme otestované a víme, proč je doporučujeme, včetně nejvhodnějších alternativ. Samozřejmě věci i časy se mění, v úvodu a v článku máme napsáno, co nás čeká a nemine, takže můžete zase očekávat aktualizovaný přehled, hned jak se nám věci dají do pohybu a nynější výběry již nebude aktuální …

Určitě se v diskusi podělte se svými dojmy, tipy a zkušenostmi.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-18 22:30:36
avatar
Je naozaj R7 260x najlepsia volba? Osobne z testov,co som videl som bol dost sklamany,650Ti boost ju porazala v niektorych hrach aj o priepastnych 10 fps a to uz moze znamenat rozdiel mecdzi hratelnym a nehratelnym. Na tu kartu som sa fakt tesil,taktiez ma aj TrueAudio ale vykonom to mohlo byt lapsie. Prinos Mantle (a hlavne jeho velkost) je este ( minimalne pre mna ) velkou neznamou,takze sa nato moc spoliehat neda.Planujem onedlho menit svoju 460 GTX 1Gb za nieco nove,oplatil by si ma prechod na 260x DD alebo mam spravny dojem ze treba ist vyssie?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-18 23:29:51
avatar
a v jiných to zase bylo naopak, ale jak říkám je to jediná GTX grafika v součansoti, která je vůbec nějak výhodností zajímavá ... ale přesto bych dal do herního PC přednost GCN Radeon - je lepší volba i s ohledem na MANTLE (či jen prostý fakt, že GCN je v konzolích a skoro všechny hry tak vznikají na GCN pro GCN) ... navíc doporučená je OC verze ;) jinak pokud hraješ, myslím že je rozhodně R9 270 lepší volba
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-18 23:53:09
avatar
Nad R9 270 uvazujem ale mrzela by ma nepritomnost TrueAudio,na kvalitny zvuk si potrpim a toto by som rozhodne vyskusal.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-18 23:55:07
avatar
tak to si musíš připlatit na R9 290 ta ho má .... a vzhledem kt omu že ho nemá žádná GTX tak nevím co vybíráš
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-19 13:00:50
avatar
edit:zmazane
LEGI3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-19 00:03:30

"Nákup levného zdroje z hodně W není ušetřením. Vzhledem k tomu, že bude chladit i celou sestavu, je výběr účinného zdroje důležitý. Corsair nebo Seasonic, či Enermax se jeví celkem zajímavě"

Nechápu, jak by mohl zdroj chladit celou sestavu, když je v doporučovaného skříni umístěn tak, že nasává vzduch dole a vyfukuje jej ven, a vůbec se nepodílí na cirkulaci vzduchu ve skříni
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-19 00:10:12
avatar
sorry starší část textu ....
mcmiazga [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RAM 2013-11-19 00:48:05
avatar
Pani som nadseny ze tvorite takyto cenovy prehlad. Vzdy sa snazim poucit sa z neho. No par veci okolo RAM ma zaraza takmer vzdy Velmi casto riesim otazku rychlosti a velkosti RAM. Ako to teda kurna je?

Prve z mojho pohladu chybycky:

V masine za 10.000 var.1 je uvedena doska GA-B85M-D3H a RAM GEIL EVO LEGGERA 2133MHz. Ta doska ma podporu 1600/1333Mhz modulov a podporuje XMP moduly. To najvyssie co som nasiel v memmory support liste je GEP38GB1750C9DC co je 1750MHz. Skuste potom dat nejake tipy a triky ako tu 2133MHz realne rozbehat ked ze v skoro kazdom slajde je uvedene ze masiny su z vyskusanych komponent a nie vyberane podla cennika.

Neprechadzal som to cele lebo to nie je konstruktivne len by som chcel vediet ci zijem v omyle ja alebo sa stala chybicka. Naozaj mi nejde o ziadny flame...

Druha vec je velkost RAM:

Znova pri masine za 10.000 som prekvapeny z pouzitia 8GB RAM. Taktiez z masiny okolo 30.000 som prekvapeny z 8GB RAM. V mojej masine mam 12GB (2x2GB; 2x4GB) a hry nehram (sorry hram Spider Solitaire a FreeCell). Bezim na 3 monitoroch (1x 1680x1050; 2x 1920x1080) a Chrome, TotalCmd, Winamp, Skype, Viber, Office, PuTTY, RDP, Thunderbird mi to podla Resource Monitoru sem tam zaberie skoro cele. V masine za 20k by som ocakaval 16GB, za 30k zase 32GB, a v highende 32GB by som uvazoval ako totalnom zaklade

Samozrejme je to subjektivny nazor no Battlefield 4 ktory by som si na stroji za 20k zahrat chcel ma dnes odporucanych 8GB. Nebude ma o rok brzdit pri nejakej hre znova tych 8GB RAM? Nie vzdy plati ze kazdy rok spravim dalsi a dalsi upgrade...

Neukamenujte ma, len rozmyslam nahlas... Dlhorocny fanda DD

Peace!

PS: prosim o clanok s vysvetlenim ako tie RAM vlastne pracuju, za akych podmienok dostanem vacsi vykon? CL9 1600, CL10 1866 alebo CL99 3000 ;)? Porovnanie internych grafik a dedukovanych aky vplyv ma na to prave RAM a ci ma zmysel uvazovat o DDR4 buduci rok. Dikez
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-19 09:10:56
avatar
uz prichazeji 64bit hry a bude jich cim dal vic i 64bit sw obecne, takze se uz snad vyuzije i 16.. ale pri dnesnich cenach 8gb za 1900 se tech 16 moc nevyplati

rychlost ram jak se ptas se podle me projevi malo na vyslednem fps co se tyka her, pokud mas ale integrovanou grafiku tak to dela velky rozdil
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-20 10:55:45
avatar
1, ty paměti DDR3 2133MHz normálně v té desce fungují ... pravda, ne na 2133MHz ale nastaví se, jak je třeba.

2, velikost ram ... u mašiny za 10 tisíc kde je Integrovaná grafika je 4GB málo protože ta integrovaná grafika si část paměti zabere pro sebe proto je tam 8GB

osazovat 4x moduly když máš dvoukanálovou platformu je spíše zpomalení než zrychlení a upřímně 8GB je dnes více než dost a těžko to běžný uživatel kdy využije. Navíc se podívej na ceny těch pamětí, takže cpát do PC za 20 tsíc víc než 8GB je nesmysl ...

16GB je vhodné pro X79 platformu, ta má 4kanál a tedy je vhodné užít 4x4 GB. Ale zase 16GB je prostě tak straně moc paměti, nikdy se to nevyužije. 32GB je vyhazování peněz z okna.
mcmiazga [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-21 02:00:10
avatar
1. no ja viem ze 2133 funguju ale ked sa bavime o cene tak 1600 su urcite lacnejsie ako 2133.

2. sorry no ja s tym moc nesuhlasim vychadzam z osobnej skusenosti

Schvalne skus pozriet resmon tab memory kolko mas free vo svojej masine...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-19 08:55:29

Ahoj, DD zajima mne, proc davas k tem sestavam Asus Xonar. Lepsi zkusenosti nez s Creative? Dik.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-19 13:14:35
avatar
jo docela dobré zkušenosti, ale nemyslím si, že bs něco zkazil s creative
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-19 09:04:24
avatar
ta fotka prachu je klasika, tak vypada moc pc hlavne ve vyrobe apod. chce to jednou za cas vyfoukat kompresorem
Usm82 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 780ti 2013-11-19 10:09:02

Vždy na něco reaguješ tím, že to máš otestováno a proto tomu tak je. Takže jak můžeš tvrdit následující???

Vzhledem k tomu, že obě karty jsou k dispozici zatím v referencích, tedy hlučné a topivé, není to moc dobrý výběr a GTX 780Ti nepředstavuje pro nikoho rozumného skutečnou konkurenci. 4 tisíce navíc za nic a parametrově slabší kartu???

Prolezl jsem asi 5 recenzí na 780ti a ani omylem není tak hlučná a topivá jako R9-290X a nvidia to ví - proto si nechává (i když se mi to nelíbí) za tu svojí kartu tolik připlatit
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-19 13:41:12
avatar
je hlučná a topivá, to že R9 290X hlučí a topí víc, neznamená, že GTX 780Ti je tichá a chladná !

Je neuvěřitelné, že si někdo dokáže myslet, že GTX 780Ti je tichá a chladná karta jen proto, že R9 290X má opravdu hlučné chlazení
Usm82 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-19 14:01:05

vzhledem k tomu, v jakém výkonnostním segmentu se pohybujeme, asi nelze očekávat, že karta bude mít v zátěži 40 stupnů a hlasitostí jen o malinko překoná pasiv :-))

Ale pokud srovnám GTX780 Ghz Edition vs R9-290X, pak se věci mají následovně:

Teplota v zátěži: 78 vs 94 stupňů
Hlučnost v Crysis 3: 45,3 vs 58,8 dBA

Cenově a výkonem jsou karty +/- vyrovnané, takže prozatím je volba jasná
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-19 14:39:32
avatar
ano počkat na nereferenční R9 290X nebo si na něj plácnou Accllero ;)
Usm82 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 780Ghz 2013-11-19 10:10:53

a přečetl jsem si recenzi i na GTX780 GHz edition - výkonem je na úrovni 780ti a cenovka lehce nad 13.000 čímž v podstatě odstřeluje tu ref. R9ku, kterou si koupí jen šílenec. Kdo chce Radeon, chtě nechtě musí čekat na nereference
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-19 13:40:18
avatar
nemyslím si na základě výsledků, že ji odstřeluje, parametry má ta R9 290X pořád lepší a výkon také ... prpoblém je to chlazení, což se snad brzy vyřeší ...
MiraZima [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-19 13:46:01

No proste Radeona dnes doporučit nelze a pokud nekdo specha tak by mel sahnout po 780Ghz.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-19 14:38:59
avatar
nesmysl .. když koupíš R9 290 mk tomu Accllerio, pořád tě to vyjde levněji, bude to minimálně stejně výkonné, vzhledem k MANTLE i vhodnější pro hry a chlazení bude lepší ;)
MiraZima [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-19 15:20:36

Nesmysl je to co jsi ted napsal, nic proti ale velka vetsina tech pro ktere tento souhrn delas je rada ze ten Pc vubec uvidi zevnitr natoz aby si sundali z grafiky za 10 tisic chladic a pridelaly na ni accelero ktere mimochodem jeste oficialne ani pro tuto kartu nevyšlo.

Ty totiz vzdy dovedes otocit o 180 stupnu na jednu stranu delas pruzkum sestav vhodnych pocitacu, urcenych především lidem co se v pc moc nevyznaji, na druhou mi tady vpalis aby si borec sundal z karty chladic, nasadil jinej a doufal ze to pojede a pripadne jeste prisel o zaruku

Nehlede na to ze vykon i cena je u 290x (kterou tu doporucujes) s 780Ghz velice podobny ale Ghz je ticha ma dobry chladic a provozni vlastnosti jsou celkove lepsi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-19 15:29:08
avatar
jenže pořád je R9 290X prostě lepší grafika a to je problém ... GTX 780 GHz je problém i proto, že hry jsou dělané a budou pro GCN a GTX 780 nemá ty vychytávky. Neeru jí, že v nereferencích má lepší chlazení, to určitě ne, ale karta to prostě lepší není.

podle mě se vyplatí počkat si chvilku na ty nereference dorazí za 2 týdny.
Dj Addams [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-19 16:02:18

Hm..ale za 2 tydny dorazi kam?na trh cr/sr?alebo len budu predstavene.len ci vobec dojdu do vianoc na trh.asi si pc tento rok nestihnem poskladat,cakam len na neref. 290x. a uvidime aka bude...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-19 16:16:50
avatar
budou v obchodech v prosinci, mám to potvrzené
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-19 20:13:37
avatar
Přesně, když má třeba Audi velkou spotřebu a hlučnej motor, tak je lepší v něm ten motor vyměnit a ještě předělat na LPG, než kupovat úspornější a tišší auto s podobnými parametry, co na tom sakra nechápete?! (pro Sheldony: sarkasmus).

A mimochodem, která že R9 290X je lepší? Já myslel, že se hodnotí konečné produkty, jimiž jsou nějaké ASUS, MSI atd. karty?

Navíc výběr je výběrem v současné situaci, navíc v listopadu, takže co se sem pletou nějaké nereferenční edice, který dorazí za dva týdny, tj. v prosinci? Je to tu fakt kocourkov, až se musí člověk smát.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-20 19:38:38
avatar
v současnosti máš jen jednu R9 290X pro všechny ...

Jinak vzheldem k tomu, že nereferenční karty jsou za rohem, rozhodně se s nimi musí do výběru počítač. Většina si nemusí PC kupovat hned teď ale může si týden dva počkat, navíc když si tu kartu nekupuješ na týden ...

EDIT: Nech si své zcestné výpady a zcela nepodložené narážky od cesty, zvlášť když nemáš jediný skutečný argument na jejich podporu.

Tvé urážení opravdu není na místě. Naším úkolem je dobře poradit, a asi každý s trochou inteligence uzná, že platit 4 tisíce u GTX 780Ti proti R9 290X za jinak hlučné chlazení proti hlučnějšímu u R9 není žádná výhra ani nic co by za to stálo, takže naše doporučení počkat na nereference, které budou existovat v případě obou modelů je jistě na místě ... Pokud to neuznáváš, je mi tě líto, škodíš sám sobě, ale neurážej nás a naši práci, že se snažíme dobře poradit těm, kteří si vybírají PC a určitě jim informace a rada, že v prosinci budou ty produkty dostupné v těch provedeních na které čekáme, přijde vhod ..

Tvé napadání, že tu podáváme zcestné informace a že si tu výmýšlím je opravdu sprosté od tebe ... a jestli nevěříš faktům je mi tě líto dvojnásob.
RomyTM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Paměti 2013-11-19 14:24:34

Prohlížel jsem místní web a poslední test pamětí byl v roce 2011 a navíc se testoval přínos na notebooku s integrovanou grafikou.

Jak je to na herním desktopu s herní graf. kartou.
Už někdo testoval, kolik FPS přidá v Battlefieldu, Skyrimu, Anno přidá přechod z 1333MHz na 1866MHz?
Syntetické propustnosti testy mě nezajímají.

V obchodě cenově sice stojí stejně, ale upgrade na sestavě by sebou nesl jistou ztrátu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-19 14:37:42
avatar
víme víme a stydíme se napravíme
bbblackman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pameti 2013-11-19 18:02:17

zdravim, clanek pekny, moc diky za nej
jen dotaz "než 8GB (2x4GB) paměti za pouhých 1400 korun. "
nejak nejlevnejsi vidim za 1800
Usm82 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-19 19:45:18

plácnout Accelero:

a) 9 z 10 lidí si nevymění chladič ani procesoru, natož na grafický kartě
b) výměnou chladiče okamžitě ztrácíš záruku, děláš to na vlastní triko, ačkoli pouze napravuješ prasácky odvedenou práci výrobce - stejně jako v případě nanesení kvalitní pasty místo toho kšuntu od vietnamců, jenž použil Intel mezi čip a IHS
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-20 07:19:56

Hezká připomínka s tím Intelem, ale Intel i s pastou normálně splňuje specifikaci výrobku. Pouze je zhorší přetaktování, což je pro výrobce výhoda zejména v okamžiku kdy nemá v highendu konkurenci.
Usm82 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Chladič 2013-11-20 08:28:35

Ještě jedna věc - máš ten Gelid Solution Siberian otestovaný? Já jsem totiž na něj našel také recenzi, kde dopadl naprosto tragicky a překonal i ho BOX chladič (a to už je co říct). Já jen, že za ty dvě stovky bych být tebou raději doporučil třeba grilovaný kuře nebo pizzu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-20 10:42:04
avatar
máme jej otestovaný ... je určitě lepší než box a jako náhrada je použitelný, ale je to opravdu jen základ nemůžeš čekat zázraky ...
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - procesor 2013-11-20 10:38:23

DD, opravdu jsi ten výběr dělal pečlivě?
Nad použitým chladičem zvedám obočí, nad paměťmi už nechápu...
Proč všude 8GB? Neměl by high-end mít 16GB?
32GB je při dnešních cenách blbost, ale 16GB by to asi chtělo...
Ale zajímá mě jiná věc - DD, viděl jsi testy procesorů těch poláků? Ten je podle mě dost zásadní - AMD FX totálně propadli...


Díky
GG
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-20 10:45:36
avatar
dělali jsme jej velmi pečlivě ... většinu sestav jsem tak jak sjou opravdu fyzicky postavili ...

8GB je více než dostatečné a víc opravdu netřeba ... sám mám 16GB protože mám 4x4 a X79 a jen zřídka kdy se blížím využití alespoň těch 8GB ...

16GB má hi-end i tak si myslím že je to drahé a mimo X79 platformy i zbytečné ...

testy CPU od poláků mě nezajímají, máme naše vlastní (výhoda toho, že si ty CPU můžeme skutečně půjčit a otestovat) ... občas mě udivuje, jak pořád někteří mluví o tom, že FX CPU jsou špatné a propadají, když to v reálu není vůbec pravda a vlastně ani možné, protože jsou to velice silné CPU, co v běžných nastaveních ve hrách nemají absolutně žádný problém ani důvod proč by měly zaostávat ... opravdu by mě zajímalo, jak někteří dokáží dojít k výsledkům, že něco tak silného jako FX-6000/8000 dokáže v nějakém testu v běžně používaném nastavení jak ho bude doma každý používat, nedostatečný nebo horší než konkurence ... vždyť to prostě jak v zheldem k parametrům, tak ceně, tak hrubému výkonu toho CPU nedává absolutně smysl ..
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-20 13:15:13

K těm 16 GB - zřejmě nepoužíváš virtuálky, to bys mluvil jinak :-)

Nevím, podle mě každý profík musí sledovat konkurenci, a za toho já tě považuju...
Právě proto, že ty výsledky jsou divné, tak se tě na to ptám - upřímně, v drtivé většině testů na netu jsou ty FX výrazně horší a jen ty uvádíš, že jsou srovnatelné, tak mě zajímá proč jsi jediný.
P.S.: Hraje nastavení rozlišení vliv na výkon CPU? (např. 1920 vs 1680) Nebo zapnutí AA/AF?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-20 19:32:39
avatar
nejsem jediný ... ani zdaleka ... více nás testuje v běžných nastaveních, které skutečně něco vypovídají ... proto dopoporučuji ignorvat každý testy, kde je testováno jinak než v plných detailech a 1920x1080 minimálně ... protože nic jiného o výkonu CPu v reálném světě nevypovídá .

on ale každý kdo má trochu inteligence, tak ví, že není možné, aby FX byly tak slabé, jak některé testy se nám snaží namluvit ... to prostě vzhledem k jeho parametrům a výkonu který jako takový podává, není možné. Nevím proč to některým vychází tak špatně a upřímně mě to ani nezajímá. Právě proto, že máme přístup k CPu a možnost dělat testy a děláme je, víme jak se věci mají ...

podle mě hraje rozdíl všechno rozlišení i nastavení ... je zvláštní, že se Intelu daří v nižších rozlišeních, které se v reálu nepoužívají, ale v běžných, které používáme a které nás tedy zajímají, je rozdíl mezi AMD a Intelem nicotný ..
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-20 21:10:55

Možná nejsi jediný, ale jsi jeden z mála recenzentů, kteří to publikují. Na netu snad nenajdeš recenzi, která by vyzněla ve prospěch FX než ta Tvoje.

Mno, já nemám monitor FHD a ještě pár let mít nebudu, tak z toho titulu mi vychází koupit Intel - ale moc se mi to nezdá. PCLAB testovali hry na 1920x1080,Dx11, vždy ultra nastavení detailů, VGA byla 7970 6GB. Proto to furt nechápu...

Že nehledíš na ostatní, toho jsem si všimnul dávno, ale asi se nezměníš - ke své škodě. Jak říkám, profík by měl sledovat dění i jinde a možná ho občas i komentovat.A ačkoliv můžeš mít svatou pravdu, pokud budeš bez čtenářů, tak ti to bude k ničemu....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-20 23:57:51
avatar
jak říkám, to že to "všichni" uvádí, neznamená, že je to pravda. Má recenze (není jen má, ale měří to několik z ás a je nepravděpodobné, že by to 3 lidi změřili špatně) nevyznává ve prospěch FX procesorů nijak lépe než jakákoliv skutečně objektivní recenze, takže nepřeháněj ...

víš, jako profík vím kde a kdy se ukazova a kde to za to stojí, vzhledem k tomu, že v ČR je výrazně omezený počet skutečně profesionálních prostorů, kde ty to za to stálo, myslím že tohle nemusím řešit a cestu na DDWorld.cz si nachází dost a dost lidí já jsem s návštěvností i ohlasem webu velmi spokojen, na to v jak omezených podmínkách vzniká jsme více než přesáhli jakékoliv plány atd.
libuse.oracova [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-22 00:39:54
avatar
Je divný, že těm Polákům vychází rychlejší šestijádrový Thuban s nízkým taktem než čtyřjádro Deneb na podstatně vyšší frekvenci. U WOT třeba, jim to vůbec neškáluje podle frekvencí, ale i podle počtu jader Že by měli v polandu WOtko ve vícevláknové aplikaci?
lubacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-20 17:00:38

potrboval bych poradit mam starsi 5 lety zdroj 500w fortron utahne tu grafiku AMD R9 270 ? premyslim jestli vzit intel 3350 nebo wisheru 6300 zbytek 8GB ram nejakou desku na procesor, mam chladic GELID Solution Tranquillo, 2 pevne disky po 500Gb chci to hlavne na hrani Rome 2
bansher [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Grafický výkon 2x6850 vs? 2013-11-26 08:06:26

Zdravím, chci se optat zkušených...

Mám v PC graf AMD 6850, která už nové hry v eyefinity nestíhá a řeším jestli k ní dokoupit další za cca 2tis a k tomu lepší zdroj také za 2tis a nebo vzít ty 4tisíce a investovat je do nové grafiky.

Díkes

Jinak zbytek sestavy
GA-H77M-D3H, I5 3470, 2x4GB DDRIII(1600mhz),Enermax Liberty DXX 500W,HD SATA III
Over1ord [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-01 17:52:48

Proč není u multimediální doporučena i GTX770 nebo GTX780?
Už i takový Stratos pochopil že je lepší koupit GTX780.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-01 18:09:52
avatar
proč? Protože R9 280X je ve všech ohledech výkonnější a dokonce výrazně levnější než GTX 770 tudíž objektivně lze doporučit několik alternativ R9 280X než nějakou GTX 770. takže jak bychom mohli doporučit GTX 770?

A co se týká GTX modelu 780, zase... R9 290 je lepší a levnější karta. Navíc do mlutimediálního, tedy herního PC, je lepší volit GCN Radeon grafiku, protože skoro všechny hry v následujících letech jsou vyvíjeny na Radeon GCN (kvůli konzolím) a mají technologie, které jiné grafiky nemají a které se budou používat. Takže je do multimediálního PC vhodnější Radeon grafika. A když je navíc výhodnější, opravdu by mě zajímal objektivní důvod, proč nevolit R9 modely?!

Tudíž objektivně skutečně nemůžeme doporučit GTX 770/780, když je na trhu tolik lepších grafik ...

PS: je smutné, jak urážíte a nadáváte mi do zaujtých rudochů, když jsem vám předložil jasné a objektivní argumenty, které rozhodně nelze označit za zaujaté. Že je podle nich Radeon lepší volba, to je prostě fakt, tak se s tím smiřte. Pokud konkurenční GTX grafiky výrazně zlevní, pak se budeme o doporučeních bavit znovu ... ale za současné situace je nejlepší volbou to, co uvádíme! Co je na tom neobjektivního a zaujatého? To máme doporučovat horší grafiky a produkty, než za své peníze můžeme mít a nakoupit? Proč?!
cudla [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Haswell 2013-12-01 17:57:09

Koukal jsem na sestavy jen bych chtěl upozornit že seasonic v sestavě s Intel Core i5-4440 dle výrobce nepodporuje tento procesor, takže se může stát že se vám pc v klidu vypne.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-01 18:00:47
avatar
jsme to zkoušeli, nám to funguje

ale máš pravdu, že ofico certifikace bohužel nemá ...
chleba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mini-ITX 2013-12-11 07:15:18
avatar
Je škoda, že jste si na tu mini-ITX (levnější varianta)case nezkoušeli ty prvky. Navrhovaný chladič AC Apline 64 Plus se do skříně nevejde (dle montéra z renomovaného e-shopu). Vejde se tam ale např. verze GT. Pak se tam ale nevejdou navrhované vysokoprofilové RAM (kryjí konektory mechaniky - nutné vybrat si nízkoprofilové) a bylo by také dobré zmínit, že k vybrané slim Blue-ray mechanice je potřeba dokoupit redukci na napájení a data (PremiumCord SATA datový + napájecí 0.5m slim)...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-06 10:20:06
avatar
jsme neměli tu samou skříň možnost vyzkoušet, ale podobnou a tam se to všelo, tak jsme doufali, že jsou stejné (rozměrově by to sedělo) ... koukneme se na to
NoIdea [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zdroj cen? 2014-01-02 23:39:36

Jen ze zvědavosti, z kterého e-shopu či porovnávače cen berete částky? Dík ;-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-03 00:24:34
avatar
ne z jednoho, ale uvedena je zaokrouhlená částka za jakou se to dá běžně koupit ve více větších obchodech. Samozřejmě ceny se pohybují, takže to nemůže být pořád 100% přesné.
TOM8462 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dotaz 2014-01-23 15:01:16

Prosím o radu. Měl bych dotaz k multimediální aktuální sestavě pro náročnější kolem 30 000,- od Intelu. Mám doma 19 palcový monitor, myslíte si, že je dobré ho k této sestavě použít? Děkuji za Váš názor.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-23 15:24:01
avatar
tak zobrazovat bude ale jestli je to dobré, to musíte vědět vy. Já jsem zvyklí na minimálně 27" a 1920x1200 takže mě by to asi nestačilo
Fantus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kancelarska zostava 2014-01-25 16:21:37

dobry den, chcel by som sa poradit ohladom najlacnejsej kancelarskej roztavy ktora je tu spominana. ako zdroj je uvadzany seasonic ss350et, ktory ma pridavne napajanie ATX 4pin a k nemu je doporucena doska gigabyte GIGABYTE B85M-D3H, ktora vsak ma pridavne napajanie ATX 8 pin. staviam velmi podobnu zostavu z doskou Gigabyte GA H81M-d2v, taktiez ma 8 pin ATX napajanie zdroj ss 350et s 4 pinom ATX, takze nemozem zapojit regulerne zdroj do dosky a pri instalacii mi hadze modru smrt. prosim o radu ako to zapojit, ci existuje nejaka redukcia z molexu na 8 pin ATX? resp. ako to riesil autor clanku. dakujem za rady
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-25 16:28:25
avatar
8pin napájení na desce nemusí být nutně zapojené jako 8-pin ... 4-pin stačí. Tedy alespo%n nám to funguje OK. Samozřejmě záleží na zvoleném CPU ...
Fantus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-25 16:34:07

cpu je celeron G1820 soc. 1150 grafika pouzivana integrovana. takze hovorite ze zapojit 4 pin a malo by to fungovat? dakujem
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-25 16:45:55
avatar
ano to by mělo běhat bez potíží ... správně zapojený 24-bitn a 4pin by neměl být žádný problém ...

//konektory zapadají lehce na místo jsou tvarovány správně, takže žádné násilí ;)
Fantus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-25 18:04:58

ziadne nasilie samozrejme, uz som par pocitacou postavil, len sa mi este nikdy nestalo ze novy poskladany pc mi nejde nainstalovat a tuhne
Fantus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-25 16:36:50

vyskusam. dakujem
Fantus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-25 17:45:10

pripojil som teda len 4pin, do biosu nabotuje, ale po spusteni instalacie windows pc zatuhne. predosle modre smrte zmizli po prepnuti ahci v biose na ide. zdroj ss 350 ma vsak dva 4pinove konetkory. jeden presne sedi do polovice 8 pinu na doske, druhy vsak ma vsetky konetkory skosene, tj. da sa tam pripojit, ale nieje akoby na to urceny ( vsetky styri piny maju skoseny konektor, na doske vsek vstup do polovice 8 pin je stvorec, skoseny, stvorec, skoseny).mozem pripojit oba 4piny do dosky??, aj ked vyrobca zdroja udava len jede ATX 4 pin. nenapada Vas prosim nieco? dakujem
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-25 18:26:16
avatar
hele koukám na ten zdroj ... ten má 4+4pin = 8-pin určitě tam zapojit jdou všechny!!! ano to je ten 8pion vždy je na dva 4-pin rozdělen. Výrobce to udává jasně:

24(20+4)pin Main Power
8(4+4)pin EPS12V
Fantus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-25 23:51:20

diky
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 530x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 841x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníFriday, 19 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3150x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1349x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Tuesday, 16 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1217x
Komentářů: 5
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíMonday, 15 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1894x
Komentářů: 1