ASUS ROG MAXIMUS Z790 APEX – TEST a RECENZE základní desky pro OC sportování a rekordy Tisk E-mail
Úterý, 20 červen 2023
ASUS ROG MAXIMUS Z790 APEX – TEST a RECENZE základní desky pro OC sportování a rekordy
Testy a výkon desek v praxi

ASUS ROG MAXIMUS Z790 APEX je jako produkt určena poměrně úzkému profilu zákazníků s velmi jasným zaměřením. Pravda, její design a výbava je pro tu úzkou skupinu lidí až příliš bohatá a vlastně zbytečná. ASUS však nechtěl udělat vyloženě extrémní jednoúčelovou desku, chtěl ji nabízet i běžně na trhu, což skutečně dělá. Takže musí mít tu bohatou klasickou multimediální výbavu. Snaží se tak zaujmout i běžné nadšence a hráče, kteří hledají něco extra do svého PC, a to i po stránce vzhledu.

MAXIMUS Z790 APEX se totiž naprosto liší vzhledem, proti ostatním ROG MAXIMUS Z790 deskám. Takže jeho design plní právě i tuhle „funkci“ v nabídce desek společnosti ASUS. Není to tak jen deska pro OC nadšence, ale i pro ty, kteří chtějí bytelnou desku, která bezpečně a stabilně zvládá náročné neefektivní procesory Intel a vypadá prostě jinak. Z hlediska výbavy není tak bohatá, jako některé jiné modely ve stejné cenové hladině, ale není to vyloženě chudá deska, jak by to tomu designu pro extrémnímu OC určení spíše odpovídalo.

Nicméně je tu jeden problém z hlediska běžných uživatelů. Cena je naprosto strašná. Činí 17 890 korun vč. DPH. Objektivně řečeno, pro běžného uživatele nic z toho, co nabízí, tuhle cenu neospravedlní. ASUS ale také nemá velká očekávání, pokud jde o množství prodejů. Jde cíleně o úzkoprofilové zboží, byť se ASUS snažil tou klasickou multimediální výbavou ji trochu „zcivilizovat. Unikátní design, zpracování a mnohé prvky ji také samozřejmě prodražují.

Rozhodně nejde o tuctovku a také za to platíte. Hlavně ale platíte za OC potenciál, kdy na téhle desce skutečně padají světové rekordy v taktování Intel CPU a na této platformě obecně. Takže pokud vás zajímá oblast „OC sportu“, ASUS ROG MAXIMUS Z790 APEX je dost možná TOP základní deska pro vás, protože tohle není vlastně normální základní deska, je to spíše nástroj nebo sportovní náčiní pro overclockery. Těm ji rozhodně vřele doporučíme. Pokud chcete z Intel procesorů a DDR5 pamětí vytáhnout to nejlepší, tak je tohle jedna z nejlepších, ne-li nejlepší základní deska pro vás.

Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům