ASUS ROG X370 Crosshair VI Extreme – REVIEW a TEST nejlepší základní desky pod AMD RYZEN Tisk E-mail
Úterý, 22 srpen 2017
ASUS ROG X370 Crosshair VI Extreme – REVIEW a TEST nejlepší základní desky pod AMD RYZEN
Testy a výkon desky

• ASUS ROG X370 Crosshair VI Extreme

– REVIEW a TEST nejlepší základní desky pod AMD RYZEN

Jak už víte, nedávno se nám do redakce podařilo získat mezi prvními na světě jednu z nové (z druhé) vlny základních desek X370 pro platformu AMD AM4 a mainstreamové procesory RYZEN. Jde o první extrémní a v podstatě high end základní desku pro AMD procesory za mnoho posledních let, kdy doposud jsme ROG Extreme desky měly jen pro platformu Intel. S vydáním nových procesorů AMD, které dnes jednoznačně překonávají konkurenční Intel v mnoha ohledech, dává samozřejmě i pro výrobce základních desek smysl, udělat opravdu TOP desky i pro AMD. Také je pravdou, že při vydání X370 platformy několik měsíců zpět, nebylo příliš času na nějaké velké ladění, a tak všichni výrobci šoupli na trh jen 2-3 základní modely, které se navíc v případě X370 desek v podstatně lišily jen stupněm výbavy, základ byl ale velmi podobný. Nyní už ale po mnoha týdnech, kdy je platforma AMD AM4 X370 na trhu, postupně mnoho věcí vyladilo, a tak je čas i na zajímavější základní desky. No a ASUS nám servíruje rovnou to úplně nejlepší, co pro mainstreamovou AM4 platformu vůbec lze vymyslet a DDWorld.cz má tuhle desku mezi prvními na světě už nějakou dobu v redakci :). Takže jsme ji pro vás otestovali.

• ASUS ROG X370 Crosshair VI Extreme – AMD si zaslouží to nejlepší!

Hned první otázka mnohých určitě bude, v čem se CrossHair VI Extreme liší od CrossHair VI HERO, která je na trhu od vydání RYZEN procesorů a platí za jednu z vůbec nejlepších desek v rámci celé platformy. Inu, rozdíl je dost podstatný. EXTREME verze, stejně jako u Intel EXTREME edic, je absolutním TOP modelem, přinášející nejen maximální výbavu, ale hlavně i zaměření na taktování, včetně toho nejextrémnějšího.

Ačkoliv si tedy HERO a EXTREME jsou podobné, liší se už na první pohled velikostí. HERO verze je standardní ATX, zatímco EXTREME je první E-ATX deska pro AM4.

Větší plocha desky byla použita pro mnohem sofistikovanější výbavu pro taktování, ale také má deska například již v základu WiFi/BT, druhý M.2 slot s pasivním chlazením a pár dalších drobností. Samozřejmostí je silné napájení a pochopitelně maximálně kvalitní a odolné zpracování, protože s touhle deskou se počítá pro to nejextrémnější taktování, včetně chlazením tekutým dusíkem a další vylomeniny.

Samozřejmě pozdější nástup na trh souvisí i s celkovým vyladěním platformy, kdy nyní jsou procesory i paměti v mnohem lepším stavu podpory a výkonů, což je u desky zaměřené na maximální možnosti taktování docela důležité. ASUS sice například udává podporu 3200MHz pamětí, ale s deskou je možné některé kity dostat stabilně i na 3400MHz a více. To samé se týká procesorů, kdy je stále lepší a lepší vyladění a na této desce dokážete dostat s každého kousku o něco více, než na dosud existujících deskách.

Pochopitelně je zde ale „drobný“ rozdíl v ceně mezi HERO a EXTREME verzí CrossHair VI desek. Podívejme se na tuhle potenciálně nejlepší základní desku pod mainstreamové RYZEN procesory, podrobněji …

Spuštěno: 531x