Biostar X670E Valkyrie – TEST a RECENZE solidní a zatím nejlepší základní desky od Biostar Tisk E-mail
Napsal Jan Belka
Úterý, 17 leden 2023
Biostar X670E Valkyrie – TEST a RECENZE solidní a zatím nejlepší základní desky od Biostar
V praxi

Po mnoha letech jsme se tedy dočkali konečně nového soketu od AMD a dopadlo nad očekávání dobře. Nový soket je velmi moderní, základní desky podporuji všechny nové funkce a AMD opět přislíbilo dlouhou podporu pro další generace procesorů, co dorazí následující roky. To jistě ocení hlavně lidé, kteří s jednou deskou mění jenom procesory, což byl krásný příklad právě s předchozím soketem AM4, kde se vystřídalo opravdu hodně generací procesorů ZEN. V tomto přístupu vidím hlavní rozdíl mezi AMD a Intelem. U Intelu je tento interval mnohem kratší a jak vidíme u soketu LGA1700, podporuje nakonec jenom dvě generace procesorů a na další už budeme potřebovat opět novou základní desku.

Pokud se podíváme na cenu základní desky X670E Valkyrie pohybuje se kolem 12tis vč. daně. To není až tak špatná cena, protože konkurence od ASUS nebo Gigabyte jsou ještě o 1000-2000,- dražší, ovšem oba výrobci ve svých TOP modelech mají Wi-Fi připojení už v základu. Větší otázkou je celkové vyladění, SW výbava a atd. Zde bohužel konkurence je stále na míle před BIOSTAR.

HW a fyzická kvalita desky ale problém není, tohle je velmi solidní základní deska, ale také je výrazně dražší, než většina modelů BIOSTAR a nejsme v typické cenové hladině tohoto výrobce. X670E je prostě naprosto špičková platforma a vyžaduje tedy odpovídající provedení. BioStar to ale bude mít velmi těžké proti značné konkurenci, které čelí. Možnosti ladění má, ale rozhodně nedosahuje kvalit vyladění konkurence.

Výbava srovnatelná je, ale některé věci jako USB 4 apod. chybí. Ta neosazená Wi-Fi karta je také zvláštní tah. Nicméně z praxe mohu říci, že deska fungovala dobře a nemám vlastně důvod ji nedoporučit. Je fajn, rozhodně nejlepší základní deska, kterou Biostar udělal, jenže současně prostě platí, že cena tomu také odpovídá. Takže Biostar si za ni malé ocenění zaslouží a je s vývojem a zlepšováním svých desek zjevně na správné cestě :).

Za výbavu pro testování děkuji našim partnerům:

AUTOR: Jan Belka

maiob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-20 11:24:20

Hm autor recenzii je bezdrotovy clovek, ale kazdy profik vie a povie ze kabel je kabel ... mame na doske opat 2,5Gbit sietovu kartu, neosadenie wifi modulu je taky standard a predpokladam ze ten vystup na anteny nestoji o nic viac ako ten zadny panel bez tych vystupov tak to jednoducho tak davaju lebo sa im neoplati mat dve verzie ... toto je standard uz v kazdom priemysle "a keby nieco tak pripravene to je" ale absencia wifi mi nepride ako nieco zavazne ... horsie bude ak ten intel adapter bude blbnut snad je tam uz aspon I225V (3) vzhladom na problemy ktore mali (1) a (2)

keby to malo wifi modul bolo by to cenovkou na urovni GB alebo Asus a to by bol Biostar nepredajny ...otazka je ci je to pre niekoho zaujimave kupit to lacnejsie o 1000-2000Kc bez toho modulu ... ak vobec je to konkurencie schopne tak ako je to zhodnotene na zaver a tym padom by tam nemuselo byt ani to ocenenie z mojho pohladu
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-20 21:38:55
Ja to vnimam podobne a uprimne mi vlastne i docela vadi, ze recenzenti (nejen zdejsi), po bezdratove karte v defaultu tak casto volaji. Jde o desktopovou desku a tedy v naproste vetsine pripadu ji bude mozno propojit sitovym kabelem a pripojeni pevnym kabelem bude vzdy kvalitnejsi a rozumnejsi reseni. Ja chapu, ze v obcasnych pripadech pripojeni sitakem neni snadno realizovatelne, ale aby byly desky do pevnych PC stanic defaultne "povinne" vybaveny priplatkovym wifi modulem, je pro me naprosto nezadouci. Kdyz uz, tak i dnes se nektere modely nabizeji bez i s, samozrejme s patricnym priplatkem. Stejne kdyz uz pripojeni vzduchem u nekoho resim, je to typicky starsi RD, kde se pouziva jen nejaky starsi PC na email a zakladni prohlizeni webu, kde uzivatelum staci dokoupit externi modul, protoze o nove PC nestoji a stare jim porad pohodlne staci (noveji postavene domy a nezridka narocnejsi uzivatele, obvykle v dome sitovou infrastrukturu maji).

Uprimne pro sve potreby si desky vybiram doslova cilene tak, abych si nemusel priplacet za wifi modul, ktery by mi stejne byl k nicemu. Jo asi se to u lepsich modelu v te cene ztrati, vadi mi to ale principialne, stejne jako se snazim hledat modely bez blikatek a plastovych dekliku. Bohuzel je to velmi obtizne, az skoro nemozne
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-24 16:24:05
Plastová blikátka jsou důležitá.

Spuštěno: 1204x